eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
306 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
7.1هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
می زد. در جامعه مهدوی عبادت با نظافت هم آغوش است. 3-نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت. 4- ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه می داشت.  5- اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می‌کرد. 6- اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را کوتاه می‌کرد. ه- سبک برخورد با فقرا 1- با فقرا زیاد نشست و برخاست می‌کرد و با آنان هم غذا می شد. 2- دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت. 3- هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. و- سبک برخورد با خویشاوندان 1- بیش از همه صله رحم به جا می آورد. 2- به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. 3- هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ض- آداب حضور بر سر سفره طعام 4- هرگز نعمتی را مذمت نکرد. 5- اندک نعمت خداوند را بزرگ می شمرد 6-هرگز از غذایی بد نگفت. 7- موقع غذا هرچه حاضر می کردند میل می فرمود. 8- بر سر غذا از همه زودتر حاضر می شد و از همه دیرتر دست می کشید. 9- تا گرسنه نمی شد غذا میل نمی کرد و قبل از سیر شدن منصرف می شد. 10-معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. 11- تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمی خورد. 12- بعد از غذا دستها را می شست و روی خود می کشید. 13- وقت آشامیدن سه جرعه آب می نوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. منابع: کتاب «منتهی الآمال» محدث قمی و کتاب «مکارم الاخلاق» طبرسی انتهای پیام/ جامعهآموزش و پرورشراه رفتناخلاقپیامبر اخبار مرتبط حضرت محمد(ص) پیام‌آور رحمت و مهربانی ۱۲:۴۱ ۱۳۹۸-۱-۱۴ http://fna.ir/dd76h8     از سراسر وب مفاصلتان درد میکند؟ با این داروی گیاهی خوب می‌شوید بدون نیاز به جراحی آرتروز خود را درمان کنید (فرم را پر کنید) شماره خود را وارد کنید و این کیف چرم اصل را بگیرید شماره خود را وارد کنید و این کیف چرم اصل را دریافت کنید قبل از خرید ماشین از تصادفی نبودنش 100%مطمئن شو!(همین الان فرم را پرکن) تا دیر نشده آرتروز مفاصل خود را در خانه درمان کنید وبگردی خدمات رایگان، هدیه ویژه امدادخودرو ایران به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص)! شماره خود را وارد کنید و صاحب کیف چرم بی‌نظیر شوید! ITSM چیست؟ شماره خود را وارد کنید و این کیف چرم بی‌نظیر را بگیرید! مطالب پیشنهادی زانو درد را ریشه کن کنید (بدون نساز به دارو و جراحی) شماره خود را وارد کنید و این کیف چرم را با 2 هدیه دریافت کنید ماگ خاص و فانتزی رو با تخفیف از پلازیو بخر! با این تخفیف ، روتختی نو مبارک! خرید تلفن تحت شبکه با 11% تخفیف در پیام استور و مشاوره رایگان.کلیک کنید خرید مودم فیبر نوری هواوی با قیمت باور نکردنی در پارس تینا! کلیک کنید نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شدپیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد  ارسال پر بازدید ها ۱ محکومیت رفتار غیراخلاقی هواداران یک خواننده زیرزمینی در فارس‌من ۱۸۰۰۰ امضایی شد/ پیگیری در دستور کار ۲ متن استعفانامه سعید محمد/ بخاطر حضور در فضای انتخاباتی استعفا می‌دهم ۳ با یک اقدام جهادی؛ بیمارستان رازی اهواز «نفس» کشید ۴ دستگیری اراذل و اوباش ||| محله فلاح تهران ۵ تعیین تکلیف 30 هزار معلم/ تشریح تحول در دستگاه تعلیم و تربیت توسط وزیر آموزش و پرورش ۶ پیشنهاد یک گرافیست: اعداد ساعت را فارسی کنیم + عکس ۷ جزئیات تحویل میلاد حاتمی به پلیس ایران وبگردی با امداد خودرو ایران هیچ‌وقت در جاده نمیمونی! خرید اشتراک یکساله با 67‌هزارتومن! باتری ماشینت تموم شده؟ رایگان شارژش کن! (اشتراک یکساله بخر) تشخیص سالم بودن شاسی ماشین!(همین الان فرم را پر کن) یه زمین خوب در کلاردشت برای ساخت و ساز پیدا کن! دستگاه بخور USB، تو ماشینم باهاته! شماره خود را وارد کنید و این کیف چرم دست دوز را بگیرید برای همیشه از کمردرد خلاص شو! (مشاوره رایگان بگیرید) فرصت خرید کنسول بازی با قیمت عالی رو از دست نده.کلیک کن پر بحث ترین ها ۱ فارس من| 12000 امضا برای تدریس امربه‌معروف در تلویزیون؛ سردبیر کمپین: فریضتین مثل نماز واجب است ۲ تلاش ناکام دولت برای ایجاد دوگانه «مغز» و «شکم» با هدف افزایش حقوق نجومی بگیران ۳ روحانی: وضع زندگی مردم به‌ویژه در حوزه معیشت مورد رضایت نیست ۴ آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف تهران هستیم ۵ پیشنهاد یک گرافیست: اعداد ساعت را فارسی کنیم + عکس ۶ تجمع کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس/اعتراض نفتی‌ها به سرگردانی در برزخ قانون کار و وزارت نفت ۷ پیروانی: بستن پنجره اجرای قانون نبود، بی احترامی به پرسپولیس بود/ چه کسی پنجره فدراسیون فوتبال را می بندد بیشترین اشتراک ۱ متن استعفانامه سعید محمد/ بخاطر حضور در فضای انتخاباتی ا
هدوی به  چهره خلیفه اللهی مردم توجه می‌شود. 9- در مجلسی نمی‌نشست و برنمی‌خاست مگر با یاد خدا. در جامعه مهدوی مجالس شورا و نشست‌های اجتماعی با یاد خداوند تشکیل می‌گردد. 10- هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک «در» می‌نشست نه در صدر آن. در جامعه مهدوی طمع صدر نشینی انگیزه مسؤول پذیری نیست. 11- در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. در جامعه مهدوی جایگاه انسان‌ها بر اساس ظواهر آرایش داده نمی‌شود. 12- هرگز در حضور مردم تکیه نمی‌زد. در جامعه مهدوی مردم به غرور و استکبار دعوت نمی‌شوند. 13- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. در جامعه مهدوی از تشتت و تفرقه خبری نیست. 14- اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود، نادیده می‌گرفت. در جامعه مهدوی شاخص ارزش‌ها به کتمان نواقص حکیمانه افراد است. 15- اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را نقل نمی‌کرد. در جامعه مهدوی خطا پوشی نشانی از تقرب الی الله می‌باشد. 16- کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌کرد. در جامعه مهدوی لغزش‌ها و خطای افراد توسعه داده نمی‌شود. 17- هرگز با کسی جدل و منازعه نمی‌کرد. در جامعه مهدوی جدل و منازعه شاخص زیرکی و  روشنفکری نیست. 18- هرگز سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. در جامعه مهدوی حرف لغو و باطل خط قرمز گفتمان‌ها و محاورات اجتماعی است. 19- پاسخ به سؤالی را چند مرتبه تکرار می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. در جامعه مهدوی ارزش علمی به جهل زدایی می‌باشد. 20- چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی فرمود چرا فلانی چنین گفت بلکه می‌‌فرمود بعضی مردم را چه مس‌شود که چنین می‌گویند؟ در جامعه مهدوی امر به معروف و نهی از منکر برای محکومیت و تحقیر شخصت نیست بلکه جهت هوشیاری شهروندان و نجات آنان می‌باشد. 21- کار نیک را تحسین و تشویق می‌فرمود و کار بد را تقبیح می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. در جامعه مهدوی حصال پسندیده شهروندان مورد تشویق قرار می‌گیرد. 22- آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. در جامعه مهدوی آموزش مردم طبقاتی و سیاسی نیست. 23- هرکه عذر می‌آورد عذر او را قبول می‌کرد. در جامعه مهدوی مسؤولین و مردم از عذرخواهی حقیقی استفاده می‌کنند. 24- هرگز کسی را حقیر نمی‌شمرد. در جامعه مهدوی تکریم مردم طبقاتی نیست. 25- هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب‌های بد نخواند. در جامعه مهدوی مردم با القاب ناسازگار و دشنام دادن مدیریت نمی‌شوند. 26- هرگز عیب مردم را جستجو نمی‌کرد. در جامعه مهدوی عیوب مردم مکشوف و  شماره نمی‌گردد. 27- از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه خوشخو بود. در جامعه مهدوی نواقص و ناملایمات اشخاص آسیب دیده با عطوفت رهبری می شود. 28- هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار مدح آنان نمی‌گفت. در جامعه مهدوی مدح و ذم شهروندان به‌صورت افراطی و تفریطی مشاهده نمی‌گردد. 29- بر جسارت دیگران صبر می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. در جامعه مهدوی ناهنجاری‌ها به صورت سلبی اداره نمی شود بلکه برایش صبر الهی تدبیر می‌گردد. 30- از بیماران عیادت می‌کرد اگرچه دور افتاده‌ترین نقطه مدینه بود. در جامعه مهدوی کم توانان و ناتوانان و بیماران فراموش نمی‌شوند. 31- سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره جویای حال آنان می‌شد. در جامعه مهدوی محبت رفتاری حلقه‌های اجتماع را قوام می‌بخشد. 32- اصحاب را به بهترین نام‌هایشان صدا می‌زد. در جامعه مهدوی خطابات فردی و اجتماعی و رسانه‌ای بر مدار صفات جمالی افراد است. 33- با اصحابش در کارها بسیار مشورت می‌کرد و بر آن تأکید می‌فرمود. در جامعه مهدوی تغذیه خرد شهروندان از جنس مشورت و مشاوره می‌باشد. 34- در جمع یارانش دایره‌وار می‌نشست و اگر غریبه‌ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. در جامعه مهدوی حقوق مردم بصورت دایره‌ایی و حرکت مدور ایفا می‌گردد. 35- میان یارانش انس و الفت برقرار می‌کرد. در جامعه مهدوی روابط عمومی مردم و مسؤولین بر میزان الفت و انس برنامه ریزی می‌گردد. 36- وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. در جامعه مهدوی برتری اشخاص به میزان وفاداری آنان در وظایفشان بر می‌گردد. 37- هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به دست خودش می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. در جامعه مهدوی خدمت‌رسانی انسانی مقدم بر رفع نیازهای مادی شهروندان است. 38- عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می‌رسید. در جامعه مهدوی معیار تقرب الی الله و عزت اجتماعی سطح خدمت‌رسانی افراد می‌باشد. 39- احدی از محضر او ناامید نبود و می‌فرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمی‌تواند حاجتش را به من برساند». در جامعه مهدوی حاجتمندان با امید به آینده و حس حاجت‌راوی
نسخه اصلی چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ اجتماعی / آموزش و پرورش ۱۲:۱۸ ۱۳۹۸-۸-۲۳ ۰ 100 خصلت شادی آفرین حضرت محمد(ص) حضرت محمد(ص) صفات پسندیده بسیار زیادی داشت به عنوان مثال کسی را به دلیل لغزش و خطا در سخن مواخذه نمی‌کرد و هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می‌رفت.  خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری فارس قرار داده است، نوشت: در عصری که اطلاعات با نور هم آغوش گردیده و انسان را از گردش و چرخش در مخازن کتب با طبع قدیم و جدید بی‌نیاز می‌کند برای بشر امروز چالشی عمیق  پدید آمده که او را از داشته‌هایش محروم و معزول می‌کند چرا که دانش در اختیار انسان مدرن به بینش جاودانگی مبدل و مجهز نمی‌شود. برای مثال کتاب‌های کثیری حول اخلاق و روانشناسی و جامعه شناسی و مانند آن در علوم انسانی تهیه و تنظیم و تحویل جامعه می‌گردد، و لکن از طعم آن طعامی برای انسان‌ها و از طبع آنها طبیعتی برای ستمدیدگان و مظلومان جهان، اقدامی طراوت بخش و شادی آفرین مشاهده نمی‌گردد. در سالروز پیامبر مهربانی سلاله پیامبران عزیز الهی به بیان و بیانیه‌هایی از اخلاق آن در مجامع علمی و مجالس و محافل سرور و شادی بر می‌خوریم که گویا مناقب آن بزرگوار از برای عصر دیگری خلق و خاصه شده است و حضور حقیقی آن برای حکومت منتظران قائم آل محمد(ص) وعده و هدیه گردیده است، ولکن مردم شریف و نجیب ایران اسلامی با  تعداد شهدا و آزادگان و جانبازان خود به جهان اثبات نمود که خصال پیامبر اعظم(ص) برای رسیدن به حکومت مهدوی است زیرا بستر حضور و بروز صفات فرح بخش رسول اکرم (ص) که در کتاب مکارم الاخلاق نشان از آن دارد که برخی از اخلاق افکاری و رفتاری حضرت ختمی مرتبت از جامعه مهدوی خبر می‌دهد چرا که بخشی از اخلاق فردی بشر و هم چنین تکمله آن در محاورات و معاشرت‌های اجتماعی در هم تنیده شده است زیرا جمال و کمال اخلاق آدمی به صورت تعاملی و دو سویه پرده گشایی می شوند. در حال حاضر در این مقاله به تعدادی از زیبایی‌های صفات ایشان پرداخته می شود که بسیاری از حاجت‌های فطری رؤسای خانواده‌ها که در حال حاضر  نیاز به جراحی‌های عمیق و دقیق دارد و هم چنین رفتار و افکار مسؤولین و  مدیران خرد و کلان جامعه که تجاری سازی مدیریت آنان را به دامن دوره‌های ارباب رعیتی غلتانده است، ترمیم و درمان می‌کند، و بسیاری از بیماری‌هایی که اقتصاد و  انسانیت را به چالش کشانده و به دره چه‌کنم سقوط داده است را بازسازی و احیا خواهد کرد. امروز این صفات نیاز به این دارند که از جایگاه خود در کتب درسی و متون آموزشی سؤال‌ها داشته باشند که چرا برخی دانش‌آموزان عزیز وطن باید در ندامتگاه و دادسرا و دادگاه‌ها و مراکز مشاوره بعد هزاران آسیب جانکاه از این مائده الهی یعنی خصوصیات پیامبر رحمت مطلع شوند و به آه و افسوس زندگی خود را استمرار ببخشند، آیا نباید نخبگان  و دلسوزان عرصه فرهنگی و ادب و اخلاق صفات ملکوتی و امضای شده رسول مهربانی‌ها را در زیر ساخت‌های فرهنگی جامعه حلوا حلوا نموده و مانع از این شوند که دشمنان غدار و دوستان ناآگاه به نوجوانان و جوانان و مردم اخلاق مدار عزیزمان کدهای اشتباه بدهند. الف- سبک راه رفتن  هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت. در راه رفتن قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشید. ب- سبک سلام کردن هرکه را می‌دید مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ج- سبک دست دادن وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشید. د- مهارت های رفتاری نشاط آفرین و محبت محور پیامبر خاتم(ص) 1- با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. جامعه مهدوی به دلیل نشر محبت محمدی از جامعه طبقه‌ای و بیماری تبعیض نژادی آپارتاید در امان خواهد بود. 2- هرگاه به کسی می‌نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. در جامعه مهدوی شهروندان تحقیر  نمی‌شوند. 3- هرگز به روی مردم چشم نمی‌دوخت و خیره نگاه نمی‌کرد. در جامعه مهدوی عطر حیا، زینت بخش روابط اجتماعی و شاخص شهروندان است. 4- چون اشاره می‌کرد با دست اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. در جامعه مهدوی دست و پای مردم  نماینده محبت الهی است. 5- سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. در جامعه مهدوی زبان افراد در خدمت شیطان و هرزگی نفس نیست. 6- هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. در جامعه مهدوی، سخنان سینه‌های صاحب سبک و درد، شنیده می‌شود. 7- چون با کسی سخن می‌گفت کاملا بر می‌گشت و رو به او می‌نشست. در جامعه مهدوی سخنان شهروندان بدون تحریف و واسطه‌گری استماع می‌گردد. 8- با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت برنمی‌خاست. در جامعه م
ی  زندگی می‌کنند. 40- هرگاه کسی از او حاجتی می‌خواست اگر مقدور بود روا می‌فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده‌ای نیکو او را راضی می‌کرد. در جامعه مهدوی حاجتمندان با آرامش روحی برای رفع نیازهایشان توانمند می‌شوند. 41- هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد. در جامعه مهدوی هرگز به مطالبات انسانی جواب رد داده نمی‌شود. 42- پیران را بسیار اکرام می‌کرد و با کودکان بسیار مهربان بود. در جامعه مهدوی افراد ناتوان و کم‌توان با برنامه‌های مهرورزانه حمایت می‌شوند. 43- غریبان را خیلی مراعات می‌کرد. در جامعه  مهدوی کسی غریب و بی‌کس نمی‌ماند. 44- با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می‌آورد و مجذوب خود می‌کرد. در جامعه مهدوی شرارت آسیب دیدگان اجتماعی با نیک‌کرداری درمان می‌شود. 45- همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بر دل داشت. در جامعه مهدوی حقیقت شادی با خوف باطنی از دور خداوند مهربان پشتیبانی می‌گردد. 46- چون شاد می‌شد چشم‌ها را بر هم می‌گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی‌کرد. 47- اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی‌شد . در جامعه مهدوی جنس شادمانی نشان از حضور ملائکه می‌دهند. 48- مزاح می‌کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمی‌زد. در جامعه مهدوی ناامیدی وجود ندارد و امیدواری خیالی و شیطانی هم جایگاهی ندارد. 49- نام بد را تغییر می‌داد و به جای آن نام نیک می‌گذاشت. در جامعه مهدوی امر به معروف و نهی از منکر در نام‌گذاری اشخاص هویداست. 50- بردباری‌اش همواره بر خشم او سبقت می‌گرفت. در جامعه مهدوی زمام خشم به دست حلم و بردباری است. 51- از برای فوت دنیا ناراحت نمی‌شد و یا به خشم نمی آمد. در جامعه مهدوی اشخاص  با به خدمت در آوردن دنیا برای جهان آخرت خشونت را مدیریت می کنند. 52- از برای خدا آنچنان به خشم می آمد که دیگر کسی او را نمی شناخت. در جامعه مهدوی به خشم آمدن  برای دستورات خداوند یک کمال انسانی است. 53- هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود. در جامعه مهدوی لذت بردن از عفو و گذر از انتقام حقیقی  یک ارزش پیشرفته محسوب می‌شود. 54- هیچ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود. در جامعه مهدوی دروغ یک عفن و عفونت نفرت آور  محسوب می‌گردد. 55- در حال خشنودی و ناخشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت. در جامعه مهدوی کمال انسانی، به تعادل داشتن در وقت خشنودی و خشونت محسوب می‌گردد. 56- هرگز درهم و دیناری نزد خود پس انداز نکرد. در جامعه مهدوی پس انداز آخرتی مانع ذخیره سازی درهم و دینار می‌شود. 57- در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت. در جامعه مهدوی خوراک و پوشاک در خدمت انسانیت و جهان آخرت او هستند. 58- روی خاک می‌نشست و روی خاک غذا می‌خورد. در جامعه مهدوی سفر به جهان آخرت با زندگی زاهدانه تصویر سازی می‌گردد. 59- روی زمین می‌خوابید. در جامعه مهدوی مقامات ظاهری و باطنی مانع ساده زیستی نمی‌گردد. 60- کفش و لباس را خودش وصله می‌کرد. در جامعه مهدوی علامت خدمت رسانی حقیقی به جامعه از خدمت رسانی به خود در نیازهای ابتدایی آغاز می شود. 61- با دست خودش شیر می‌دوشید و پای شترش را خودش می‌بست. در جامعه مهدوی  تولید یک استقلال طلبی و آزادگی محسوب می‌گردد. 62- هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می‌شد و برایش فرقی نمی‌کرد. 63- هرجا می رفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده می‌کرد. در جامعه مهدوی بی‌توجهی به  زرق و برق دنیا،  جهان مادی را به خدمت رسانی می‌کشاند. 64- اکثر جامه‌های آن حضرت سفید بود. در جامعه مهدوی صفای باطن در ظواهر اشخاص هم آشکار است. 65- چون جامه نو می پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می بخشید. در جامعه مهدوی آفت ذخیره سازی و اسراف با توجه به حاجت نیازمندان درمان می گردد. 66- چون می خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه می‌خواست. در جامعه مهدوی کانون خانواده  با احترام و اکرام محافظت می‌گردد. 67- اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می کرد. در جامعه مهدوی مثلث  برنامه ریزی (خود – خانواده - جامعه) تفاوت انسان با حیوان را معین می‌کند. 68- از دوشیزگان پرده‌نشین با حیاتر بود. در جامعه مهدوی سطح حیا میزان سلامت روح و روان است. 69- در هنگام کفش و لباس پوشیدن همیشه از سمت راست آغاز می‌کرد. در جامعه مهدوی علائم اهل نجات از افکار و رفتار آنان آشکار و هویداست. 70- همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. در جامعه مهدوی آراستگی و نزاکت ظاهری نشان از باطن در صراط المستقیم می دهد. اهمیت دادن به روز جمعه: 1- جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود. منزلت نماز و مقام آرامش: 2- همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک
؛ بجا آوردن غسل در شب و نیمه شب مبعث سوم؛زیارت امیرالمؤ منین (ع) که افضل اعمال این شب است و از براى ایشان در این شب سه زیارت است که در مفاتیح الجنان آمده است. بر اساس روایتی از شیخ طوسی در مصباح؛ اعمال عید مبعث شامل اول: غسل است؛ دوم؛ روزه و آن یکى از چهار روزى است که در تمام سال امتیاز دارد براى روزه گرفتن و برابر است با روزه هفتاد سال. سوم؛ بسیار صلوات فرستادن چهارم؛ زیارت حضرت رسول (ص) و امیرالمؤ منین (ع
توصیه آیت الله بهاءالدینی رضوان الله علیه سه راه دفع بلا و گرفتاري از دیدگاه آیت الله بهاءالديني مي فرمودند: سه چیز برای حل معضلات و گرفتاری خیلی موثرند: اولی کشتن گوسفند کسانی که تمکن مالی دارند گوسفند ذبح کنند و به فقراء بدهند. کشتن گوسفند و خون ریختن خیلی از بلاها را رفع می کند. و دومی حدیث کساء است(وَ ادْفَعُوا أَمْوَاجَ الْبَلَاءِ بِالدُّعَاءِ) پیامبر چندبار قسم می خورد که اگر کسی این حدیث را بخواند اگر غمگین باشد غمش برداشته می شود، صاحب حاجت حاجتش برآورده می شود. وسومی هم چهارده هزار مرتبه صلوات فرستادن است. حالا چهار ده هزار مرتبه را چند نفر یا در چند جلسه بفرستند فرقی نمی کند. آیت الله بهاءالدینی می فرمودند: ذکر صلوات برای اموات خیلی خاصیت دارد. می فرمودند: گاهی من به جای تلاوت قرآن برای اموات صلوات را هدیه می کنم و اثرات عجیبی هم دیدم. فرمودند: خواب دیدم فردی به چند نوع عذاب گرفتار است مقداری صلوات برایش هدیه کردم دوباره خوابش را دیدم، دیدم الحمدلله صلوات ها او را نجات داده اند. کسی می گفت: مادرم چند سالی مرده بود یک شب خوابش را دیدم گفت: پسرم هیچ چیزی مثل صلوات روح من را شاد نمی کند بهترین هدیه که به من می دهی این ذکر است. می فرمودند: بنده می بینم بلاها هی رو سر افراد می آید دوباره برمی گردد( دعای پدر و مادر یا امام زمان یا خیرات یا صدقات باعث می شود).
ارنده، که طلبه ی فاضل و یکی از اساتید دانشگاه است، نقل می كند، در سفری که به سوریه رفته بودم، فرزند یکی از فرماندهان ارتش سوریه با من آشنا شد، روزی با ناراحتی تمام پیش من آمد و از من التماس دعا داشت، گفتم اتفاقی افتاده که چنان ناراحت هستی؟ گفت: پدرم که فرمانده جنگی است در جنگ با تکفیری ها و داعش محاصره شده و کار وی بسیار سخت شده است، و پیام داده است که دعا کنید تا خطر رفع شود و نجات یابیم. من به او گفتم که حرز امام جواد (علیه السلام) را می دهم، به پدرت بگو كه این را بنویسد و به بازوی خود ببندد به خاطر این که ائمه (علیهم السلام) از فرزندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستند و پیش خدا، از مقام و منزلت بالایی برخوردارند. این فرمانده نظامی با این که از اهل سنت بود، این کار را انجام داده بود و به برکت مقام بلند امام جواد (علیه السلام) خطر از آن ها دفع شد و از محاصره جان سالم به در برده بودند. این طلبه می گفت: این فرمانده و فرزند او و نیروهای تحت امرش با این که از اهل سنت بودند، علاقه بسیار وافری به امام جواد (علیه السلام) پیدا کرده و ارادت آن ها به اهل بیت (علیهم السلام) دو چندان شده بود. و یک حسن ختام: ابوالوفا شیرازى به دست (فرزند الیاس) حاکم منطقه ى کرمان دستگیر شد و مدتّى نه چندان طولانى، با غل و زنجیر در زندان به سر مى برد. او مى گوید: با گذشت زمان متوجه شدم، توطئه ى کشتن مرا طرح ریزى مى کنند، نگران شدم که براى نجات و رهایى از این توطئه چه کنم؟ یکى از شبها با حال تضرع و ناله در درگاه خداوند، به امام زین العابدین علیه السلام متوسل شده و رهایى خویش را طلب نمودم در همان حال، خواب چشمانم را ربود و در عالم خواب پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم را دیدم، که فرمود: به من و دخترم فاطمه ، و حسن و حسین و... متوسل مشو، بلکه براى طلب رزق و روزى، و رفع مشکلات خود به فرزندم جواد علیه السلام متوسل شو، که خداوند به سبب او حاجتت را بر مى آورد. (دعوات راوندى .. 191، ح 530. بحار الانوار: ج 91، ص 35، و ج 99، ص 249، ح 10 🤍 *خادمان حضرت ولی عصر(عج)*💓3️⃣ https://chat.whatsapp.com/H6KfiWMq
*عیدتان مبارک 🌸🌺* یکی از اعمال روز مبعث ذکر باعظمت صلوات است 🌸 بخشی از فضائل صلوات: 🌺🍏. 🍏🌺 : تنها دعايي هست كه حتما مستجاب مي شود. : بهترين هديه از طرف خداوند براي انسان است. : تحفه‌اي از بهشت است. : روح را جلا مي‌دهد. : عطري است كه دهان انسان را خوشبو مي‌كند. : نوري در بهشت است. : نور پل صراط است. : شفيع انسان است. : ذكر الهي است. : موجب كمال نماز مي‌شود. : موجب كمال دعا و استجابت آن مي‌شود. : موجب تقرب انسان است. صلوات : رمز ديدن پيامبر در خواب است. : سپري در مقابل آتش جهنم است. : انيس انسان در عالم برزخ و قيامت است. : جواز عبور انسان به بهشت است. : انسان را در سه عالم بيمه مي‌كند. : از جانب خداوند رحمت است و از سو فرشتگان پاك كردن گناهان و از طرف مردم دعا است. : برترين عمل در روز قيامت است. : سنگين‌ترين چيزي است كه در قيامت بر ميزان عرضه مي‌شود. : محبوب‌ترين عمل است. : آتش جهنم را خاموش مي‌كند. : فقر و نفاق را از بين مي‌برد. : زينت نماز است. : بهترين داروي معنوي است. : گناهان را از بين مي‌برد. 🌹 اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌹
اگر مشکل مالی دارید بشتابید!! مرحوم آیة الله کشمیری (رحمة الله علیه) می فرمودند، برای برآمدن حوائج توسل به امام جواد (علیه السلام) بسیار مفید است به این طریق که صلوات ختم کنید و ثواب آن را به حضرت هدیه کنید. راه دیگر این است که سوره یس خوانده شود و به روح این امام عزیز هدیه شود. که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار مفید است. (روح و ریحان، ص 101و 102) فرآوری: آمنه اسفندیاری - بخش تاریخ و سیره تبیان یا جوادالائمه yektanet.com درست است که برای حاجاتمان باید متوسل به اهل بیت بشویم. ولی بهتر است فقط برای مادیات به در خانه ایشان نرویم. امام جواد تنها فرزند امام رضا علیه السلام است . به دلیل اشتراک کنیه آن حضرت با کنیه امام محمد باقر علیه السلام، در منابع رجال و حدیث شیعه از وی با کنیه ابوجعفر ثانی یاد شده است. کنیه خاص آن حضرت ابوعلی است. امام محمّدتقی همانند دیگر امامان معصوم (علیهم السلام) در خصال نیک و اخلاق پسندیده همچون جدّ خویش، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بود. در عبادت و طاعت شهرتی تمام داشت و بیش تر روزها در روزه بود و شب ها به عبادت و راز و نیاز می پرداخت. پیوسته این حدیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) را بر زبان داشت که «هر کس نماز شب بگزارد، چهره اش در روز زیبا و نورانی می گردد.» فروتنی امام محمّد تقی (علیه السلام) از صفات برجسته او است. در برخورد با مردم بسیار متواضع و مهربان بود و می فرمود: «فروتنی، زینت و شرافت حسب و نسب است.» جود و بخشش او زبانزد همه بود و امروزه نیز آن امام (علیه السلام) را بدین صفت می شناسند و به همین دلیل از القاب مشهورش «جواد الائمّه» است. هر کس برای نیازی به او رجوع میکرد، حاجت روا بازمی گشت و آنچه از موقوفات بنی هاشم و پدران معصومش به دست می آورد، میان نیازمندان تقسیم می کرد. مرحوم آیة الله کشمیری (رحمة الله علیه) می فرمودند، برای برآمدن حوائج توسل به امام جواد (علیه السلام) بسیار مفید است به این طریق که صلوات ختم کنید و ثواب آن را به حضرت هدیه کنید. راه دیگر این است که سوره یس خوانده شود و به روح این امام عزیز هدیه شود. که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار مفید است از چه راههایی به امام جواد علیه السلام متوسل شویم؟ 1 - مرحوم آیة الله کشمیری (رحمة الله علیه) می فرمودند، برای برآمدن حوائج توسل به امام جواد (علیه السلام) بسیار مفید است به این طریق که صلوات ختم کنید و ثواب آن را به حضرت هدیه کنید. راه دیگر این است که سوره یس خوانده شود و به روح این امام عزیز هدیه شود. که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار مفید است. (روح و ریحان، ص 101و 102) 2 - نماز امام جواد (علیه السلام): این نماز دو رکعت است و در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید هفتاد مرتبه است. (مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، ترجمه الهی قمشه ای، قم دفتر نشر مصطفی، 1381، ص 90) که برای این هم آثار فراوانی ذکر شده است. برای برآمدن حوائج و رفع بلا و گرفتاری، بسیار موثر است. 3 - حرز امام جواد (علیه السلام): حرز یعنی سپر دفاعی و عامل محافظت کننده. حرز در لغت به معنای پناهگاه و چیزی است که باعث حفاظت می شود. و در اصطلاح به دعایی گفته می شود که برای حفاظت از شر شیاطین، جن، ظلم ستمگران، گزندگان و... است. برخی از حرزها قبل از وقوع ناگواری های خاصی که ممکن است واقع شوند، خوانده می شود و برخی دیگر برای در امان بودن از تمام ناگواری ها نوشته شده و به گردن آویخته یا در جیب گذارده می شود. چون انسان همیشه در معرض خطرها و بلاهاست، این حرزها که از طرف معصومین (علیهم السلام) دستور آن صادر شده، عامل محافظت کننده از خطرها و بلاها می باشند که مردم یا آن را می خوانند و یا به صورت نوشته همراه خود دارند. از اکثر پیشوایان معصوم شیعه حرزهایی روایت شده که «سید بن طاووس» در کتاب «مهج الدعوات» تعداد قابل توجهی از آن ها را نقل نموده است و در باب پنجم از حاشیه ی کتاب ارزشمند «مفاتیح الجنان» نیز تعدادی از آن ها به نقل از همان کتاب آورده شده است. حرزی كه از امام جواد (علیه السلام) وارد شده است، اینگونه است: «یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنی الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ اَسْئَلُکَ النَّجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ» (مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، ترجمه الهی قمشه ای، قم دفتر نشر مصطفی، 1381، ص 862) چون انسان همیشه در معرض خطرها و بلاهاست، این حرزها که از طرف معصومین (علیهم السلام) دستور آن صادر شده، عامل محافظت کننده از خطرها و بلاها می باشند که مردم یا آن را می خوانند و یا به صورت نوشته همراه خود دارند خاصیت حرز امام جواد (علیه السلام): حرز امام جواد (علیه السلام) یا انگشتری که حاوی این حرز باشد برای حفظ از بلاها و بدی ها و هر چه که انسان از آن می ترسد مفید است. (بحارالانوار، ج ۵۰ ، ص ۹۸) خاطره ای جالب از اثرات این حرز مبارک: یکی از دوستان نگ
🌷 مرحوم ملا محمد باقر فشارکی رساله ای در اعمال ماه رجب و شعبان و همچنین اعمال ماه رمضان تألیف فرموده ، در آنجا نقل کرده از بعضی کتب که در روز جمعه آخر ماه رجب هرکس این دعا را بخواند ۱۱ سال بر عمر او اضافه می شود. بسم الله الرحمن الرحیم 🤲 یا أجلَّ مِن کُلِّ جلیلٍ یا اکْرمَ مِن کُلِّ کریمٍ، و یاَ أعَزَّ مِن کُلِّ عزیزٍ أغِثْنی یا غِیاثِ الْمُسْتَغِثینَ بِفَضْلِکَ و جُودِکَ و کَرَمِکَ و مُدَّ‌ عُمْرَنا وَهَبْ لَنا مِن لَدُنکَ عُمراً بِالُعافِیَهِ یا ذالجلالِ والاِکْرامِ. ☀️ به ما بپیوندید 👇 کشکول شهید حاج قاسم سلیمانی @kashkoll56.https://chat.whatsapp.com/C8QTeizOuyeHwoNah8CxHe
🌹🍃 *شهادت آرزوي اولياء* ♦️💥 *پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمودند :* قسم به آنكه جانم به دست اوست((اگر نبود اينكه جمعي از مومنين خوش ندارند)) دوست داشتم كه در راه خدا نه يكبار و دوبار، كه چندين بار زنده گشته و بار ديگر كشته گردم. 📚صحيح بخاري، ج4، ص21، باب تمني الشهاده ♦️ *حضرت علي عليه السلام فرمودند :* خدايا، اي پروردگار آسمان برافراشته … اگر ما را بر دشمنان پيروز گرداندي، از ستم و تجاوز دورمان دار و بر حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پيروز شدند، شهادت را روزيمان فرما و از فتنه بازمان دار. 📚نهج البلاغه، خطبه170 🕊🚩 *منتظران مهدی(عج)*🕊🚩
*⭕بازخوانی اندیشه های امام خمینی رحمة الله علیه(41)* *🔻برداشتهای غلط از مفهوم انتظار(1)* ⏺ ... بعضيها انتظار فرج را به اين مى‏ دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان- سلام اللَّه عليه- را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحى هستند كه يك همچو اعتقادى دارند. 🔽... اينها به تكاليف شرعى خودشان هم عمل مى ‏كردند و نهى از منكر هم مى‏كردند و امر به معروف هم مى ‏كردند، لكن همين، ديگر غير از اين كارى ازشان نمى ‏آمد و فكر اين مهم كه يك كارى بكنند، نبودند. ⏺ يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى ‏گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اينكه در جهان چه مى‏گذرد، بر ملت‏ها چه مى‏ گذرد، بر ملت ما چه مى‏ گذرد؛ به اين چيزها ما كار نداشته باشيم، ما تكليف‏هاى خودمان را عمل مى ‏كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود حضرت بيايند ان شاء اللَّه، درست مى‏كنند؛ ديگر ما تكليفى نداريم. 🔽 تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى‏ گذرد يا در مملكت خودمان مى‏گذرد، نداشته باشيم. اينها هم يك دسته‏اى، مردمى بودند كه صالح بودند. ⏺ يك دسته ‏اى مى‏ گفتند كه خوب، بايد عالم پر [از] معصيت بشود تا حضرت بيايد؛ ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى ‏خواهند بكنند؛ گناه‏ها زياد بشود كه فرج نزديك بشود. ⏺ يك دسته ‏اى از اين بالاتر بودند، مى‏ گفتند: بايد دامن زد به گناهها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت- سلام اللَّه عليه- تشريف بياورند. اين هم يك دسته ‏اى بودند كه البته در بين اين دسته، منحرفهايى هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهايى هم بودند كه براى مقاصدى به اين دامن ‏مى ‏زنند. 🔵- مفهوم صحیح انتظار - ...ما اگر دستمان مى‏ رسيد، قدرت داشتيم، بايد برويم تمام ظلم و جورها را از عالم برداريم. تكليف شرعى ماست، منتها ما نمى‏ توانيم. اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پر مى‏ كند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از تكليفتان، نه اينكه شما ديگر تكليف نداريد. *(ادامه دارد)* صحيفه امام، ج‏21، ص: 15-14- با تلخیص و ویرایش- 🌸اللهم عجل لولیک الفرج*🌸
💢 ختم پرسود سوره واقعه، برای تمام حاجات! از دستش ندید ! چون شرایط خاصی داره! ممکنه به این زودی دیگه اتفاق نیفته. این ختم سوره واقعه با بقیه ختم ها که تا حالا انجام دادید فرق داره ،چرا؟ چون شرطش اینه که اول ماه قمری باید روز دوشنبه باشه به همین خاطر اکثر علمای عرفان مانند سید علی قاضی و آیت الله بهجت و ... برای حاجات به این ختم سفارش میکردند ممکنه این ختم اصلا توی سالی اتفاق نیفته ولی توی سال۹۹ خوشبختانه یک مورد داریم: 1- اول شعبان شده دوشنبه ۲۵اسفند۹۹ ♦️آیت الله بهجت و ختم سوره واقعه: 🔻در کتاب زمزم عرفان صفحه 219 و 220 از قول ایت الله بهجت امده : "من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمی پرسیدم. اما گاهی خود ایشان می‌فرمودند. از جمله ختم سوره مبارکه واقعه که در ماه قمری‌ای که اولین روز آن، دوشنبه باشد است. ♦️سید هاشم حداد(شاگرد سید علی قاضی) و ختم سوره واقعه : 🔻علامه محمد حسین تهرانی در کتاب مطلع الانوار جلد 2 ص 154 می گوید : سید هاشم حداد ختم (اذا وقعت) را دستور دادند که چون در روزاول ماه دوشنبه بود بجا آورده شود، در روز اول یک مرتبه، در روز دوم دو مرتبه، و به همین طریق بالا رود تا روز چهاردهم. ♦️عارف سوخته ایت الله محمد جواد انصاری همدانی و ختم سوره واقعه : 🔻علامه محمد حسین تهرانی در کتاب مطلع الانوار جلد ص 388 از قول ایت الله انصاری می گوید: اول هر ماه که روز دوشنبه باشد شروع به خواندن سوره مبارکه ﴿ اذا وقعت الواقعه ﴾ نموده هر روزی به عدد ایام ماه بخواند؛ به این طریق که روز اول یک مرتبه و روز دوم دو مرتبه تا روز چهاردهم که چهارده مرتبه خوانده شود؛ و هر روز پنج شنبه هم دعای زیل را بخواند. این ختم جهت وسعت معیشت مجّرب است و دعا این است: بسم الله الرحمن الرحیم یا واحِدُ یا ماجِدُ، ، یا جَوادُ، یا حلیمُ، یا حَنّانُ، یا مَنّانُ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَینی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیدی اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یکُنْ فَکَوِّنْهُ بکَینُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیّ حَیثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیهِ حیثُ یکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیءٍ قَدیرٌ. [یا حَی یا قَیومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ ] یا رَحیمُ یا غَنی، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَینا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیتَکَ [بِرَحمَتِکَ یَا اَرحَم الرَّاحِمِینَ وَ صَلَّی اللهُ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاَهِریِنَ ✅اما طریقه انجام ختم : ♦️توی سه نکته بالا فکر کنم دستگیرتون شد چطوری ختم خونده میشه ولی یه بار دیگه میگم: 🔻علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار جلد 90 ص 315 ،برای گشایش در کارها و افزایش روزی و رفع گرفتاری ها و مشکلات از امام سجاد نقل کرده : 🔻"شخص گرفتار در ماهی که روز اول ان دوشنبه باشد شروع بخواندن سوره واقعه کند و در روز اول،یک مرتبه و در روز دوم،دو مرتبه بخواند ، تا روز چهاردهم که چهارده مرتبه سوره واقعه را بخواند و چون به پنجشنبه رسید این دعا را نیز یکبار بخواند : دعا در قسمت قبلی اومده همون رو بخونید. https://chat.whatsapp.com/GGUPBtUm4qQ531dWy2vpjl
티aㅐㅌ: 🔆 🔴 دل باید صاف باشد 🔹لقماﻥ ﺣﮑﯿﻢ ﻧﯿﻤﻪ ﺷﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ، ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯿﺰ تا ﺍﺯ ﻗﺎﻓﻠﻪ ﺟﺎ ﻧﻤﺎﻧﯽ! 🔸ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﺍ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﺨﻮﺍﺏ ﻏﻼﻡ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖ! 🔹ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺷﺪ؛ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺭﺍ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻗﺎﻓﻠﻪ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺩﺍﺩ! 🔸ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻃﻠﻮﻉ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺍﯼ بی‌ خبر، ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻭﺍﻥ ﻧﻤﺎﺯﮔزارﺍﻥ ﺟﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩﺍﯼ، ﺑﺮﺧﯿﺰ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ هستی ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺳﺠﻮﺩ ﻭ ﺗﺴﺒﯿﺢﺍﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺏ ﻏﻔﻠﺖ ﺭﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🔹ﻭ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ: "ﺩﻝ" ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺎﻑ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ "ﻋﻤﻞ" ﻧﯿﺴﺖ. ﺧﺪﺍ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ! 🔸ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﻭﺯ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﮐﯿﺴﻪﺍﯼ ﮔﻨﺪﻡ را ﺑﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﮑﺎﺭﺩ. ﻭلی ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ فرﻭﺧﺖ ﻭ ﻣﺸﺘﯽ ﺗﺨﻢ ﻋﻠﻒ ﻫﺮﺯ ﺑﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺎﺷﯿﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﻭ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺩﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺎﻍ ﺟﺰ ﻋﻠﻒ ﻧﯿﺴﺖ. ﻋﻠﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺟﻮﯾﺎ ﺷﺪ... 🔹ﻟﻘﻤﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﺍﯼ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺍﺯ رفتار ﺷﻤﺎ ﭼﻨﺎﻥ ﮔﻤﺎﻥ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ "ﻧﯿﺖ" ﺻﺎﻑ ﺑﺎﺷﺪ، "ﻋﻤﻞ" ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻟﺬﺍ ﻣﻦ ﮔﻨﺪﻡ ﮔﺮﺍﻧﺒﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﻧﭙﺎﺷﯿﺪﻡ ﺑﻠﮑﻪ ﺗﺨﻢ ﻋﻠﻒ ﻫﺮﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﯿﺖ ﮔﻨﺪﻡ ﺑﺬﺭ ﮐﺮﺩﻡ! 🔸ﭼﺮﺍﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺘﯽ: "ﻧﯿﺖ" ﻭ "ﺩﻝ" ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺎﻑ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ "ﻋﻤﻞ" ﻣﺎ ﻧﯿﺎﺯ ﻧﺪﺍﺭﺩ! 🔺بهشت ‌را به بها دهند نه به بهانه... ‌ |🌿•• مَا‌يَفْتَحِ‌اللَّهُ‌لِلنَّاسِ‌مِنْ رَحْمَةٍ‌فَلَا‌مُمْسِكَ‌لَهَا اگہ من در مهر و رحمتمو بہ روت باز ڪنم هیچڪس نمے تونہ درا رو بہ روت ببندہ :) سورہ فاطر | آیہ 2 ♥️|↜
آقا ی پیرزاد: بسم الله الرحمن الرحیم ولایت فقیه در کلام شهدا ۱- شهید چمران: من نمی‌گویم ولی_فقیه معصوم است ولی ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی‌دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد. ۲- شهید همت: در زمان غیبت اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشید. ۳- شهید مهدی زین الدین: در زمان غیبت امام زمان (عج) چشم و گوشتان به ولی فقیه باشد تا ببینید از آن کانون فرماندهی چه دستوری صادر می شود. ۴- شهید محمود کاوه: دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه ای را که علیه انقلاب طرح ریزی کند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر، آن را خنثی خواهد کرد. ۵- شهید آوینی: حزب الله اهل ولایت است و اهل ولایت بودن دشوار است، پایمردی می‌خواهد و وفاداری. ۶- شهید حسین خرازی: از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه ما راه حق است. ۷- شهید صیاد شیرازی: صحبتی را که ولایت مطرح می‌کند به محض ایراد سخن، بر ما واجب می شود. ۸- شهید کشوری: تا آخرین قطره خون برای اسلام و اطاعت از ولایت فقیه خواهم جنگید. ۹- شهید مهدی باکری: برادران می‌دانند که ولایت محور اصلی جامعه ما است. یعنی همه چیز ما بر حول محور ولایت شکل می‌گیرد و امام امت این را دقیقاً تفهیم کرده‌اند و به ما گفته‌اند که چگونه این محور را نگه داریم و حول آن حرکت کنیم تا اینکه جامعه اسلامی و حرکت صحیح اسلامی داشته باشیم 10-حاج قاسم سلیمانی : راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان ّ تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است. 11- شهید احمد پور زارعی از ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء در طول تاریخ است با جدیت هر چه تمام تر دفاع کنید. 12-شهید جعفر خواجه حسینی :ایران با ولایت فقیه هیچ گاه آسیب نخواهد دید.
☘️ بسم الله الرحمن الرحیم ☘️اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💠 پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم فرمودند: مَن نَصَبَ شَجرَةً و صَبَرَ على حِفظِها و القِيامِ علَيها حتّى تُثمِرَ، كانَ لَهُ في كُلِّ شَيءٍ يُصابُ مِن ثَمَرِها صَدَقةٌ عِندَ اللّهِ . هر كه درختى بنشاند و در نگهدارى و رسيدگى به آن صبر به خرج دهد تا آن درخت به بار نشيند، در قبال هر ميوه‌اى از آن كه روزى جوينده‌اى بخورد، يك صدقه نزد خدا برايش منظور مى‌شود . 📚 كنز العمّال : ٩٠٨١ 💠
به ژولیدهٔ نیشابوری گفتنــد؛ یڪ شعـــــــــــــر در وصف *حضـرت عبـــــــاس * بگو، ڪه پنج بار ڪلمهٔ "*چشـم*" داشتــــــــه باشـــــــــــــــه! یه شعــــــر گفت ڪه ده تا ڪلمهٔ "*چشــــم*" داشت...! "*چشم ها از هیبت چشمم به پیچ و تاب بود*" *محو چشمـــــم چشـم ها و چشم من بر آب بود"* *چشـــــم گفتم، چشم دادم چشــــم پوشیـــــدم ز آب"* *من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بـــــــــــود* *الســــلام علیڪ یا باب الحوائـــج ، یا قمــر بنی هاشــــــــم