eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
307 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مسیح علینژاد: دولت آمریکا به من گفت تغییر هویت بدم و مخفی شوم! 🔻مهناز افشار: چرا دورم، چرا ایران نیستم، چرا اینقدر شک، چرا اینقدر اندوه ...! 🔻اشکان خطیبی: به آخر خط رسیدم! 🔻شروین حاجی‌پور: کارم با این دنیا تموم شده! 🔻شبکه من و تو: تا اول ژانویه تعطیل می‌شویم! 🔻عاقبتِ ‎ رو نظاره‌گر هستید •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
حديث : ستمى كه بازخواست مى شود عنه صلى الله عليه و آله : يقولُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ : و عِزَّتي و جلالِي لأَنتَقِمَنَّ مِن الظّالِمِ في عاجِلِهِ و آجِلِهِ، و لأنتَقِمَنَّ مِمَّن رَأى مَظلوما فَقَدَرَ أن يَنصُرَهُ فلَم يَنصُرْهُ .[كنز العمّال : 7641.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد : به عزّت و جلالم سوگند كه از ستمگر در دنيا و آخرت به طور قطع انتقام مى گيرم ، و از كسى هم كه ستمديده اى را ببيند و بتواند ياريش رساند و نرساند ، بى گمان انتقام مى گيرم 🌠☫﷽☫🌠 اهمیت حجاب و پوشش ۴-حضرت رسول اکرم (ص) : یک گروهی که وارد جهنم می‌شوند، زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان، خود را آرایش و زینت می‌کنند. (کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۳۸۳) ۵-امام على (ع) : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . (غرر الحکم۵۸۲۰) ۶-امام صادق (ع) : حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. ( المستدرک، ج۵) 🔻43 حدیث و روایت پیرامون حجاب و های B2n.ir/d99667 فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃 ┗╯\╲
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 پرتاپ پهپاد شاهد از روی تویوتا تاندرا با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت در ایران ✅ اخبار روز ایران و جهان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4980736Cc3a5724030
حکایت ملا آقای دربندی🍀 🔶حضرت آیت الله وحید خراسانی : شیخ انصاری مردی است که مادر علم، کم تر مثل او زاییده است. امروز روز وصف عظمت او نیست... 🔶 شیخ انصاری آن که علمش سیطره علم او دنیا را پر کرده و این هم عملش که وضع عملش عالم را گیج کرده است. این است که وقتی خليفه عثمانی از والی عراق برنامه زندگی شیخ انصاری را پرسید، او به خلیفه عثمانی گفت که اگر می خواهی علی بن ابی طالب را در علم ببینی و اگر می خواهی فاروق اعظم را در زهد ببینی باید شیخ انصاری را ببینی، شیخ چنین مردی است. . 🔶آن وقت از یک چنین مردی و از یک چنین فحلی، شخص عالمی را طلبیدند، بسیار تأمل نمود تا یکی را انتخاب کرد. شیخ انصاری آن هنگام که این شخص را فرستاد، تا دم دروازه به همراهی و بدرقه اش رفت و برگشت... . 🔶فردای آن روز، به شیخ انصاری خبر دادند که این شخص برگشته است. شیخ پریشان شد که چرا برگشته، به دیدنش رفت و گفت: چرا آمدی؟ گفت: دیروز که بدرقه ام کردی وارد کربلا شدم... به خواب رفته و خودم را در بهشت دیدم، به من قصری نشان دادند که دیدم تمام قصرهای عالم در مقابل این قصر گویی خرابه ای بیش نیست، پرسیدم این قصر از کیست؟ گفتند: این قصر از آن توست و تو سه شب دیگر در این قصر منزل می کنی. . 🔶دنبال آن قصر دیگری به من نشان دادند که دیدم باز قصر من در مقابل آن قصر گویی مثل یک خرابه ای بیش نیست. چشمم که به آن قصر افتاد اصلا تمام بهشت را فراموش کردم. گفتم: این قصر از کیست؟ . 🔶گفتند: این قصر از شیخ مرتضی انصاری است. بعد از این قصر، قصر سومی را به من نشان دادند که باز دیدم قصر تو در مقابل آن قصر یک خرابه ای بیشتر نیست. پرسیدم: این قصر مال کیست؟ گفتند: این قصر از ملا آقای دربندی است. تا من این کلمه را شنیدم در عالم رؤیا متحیر ماندم. . 🔶گفتم: شیخ ما کجا، ملای دربندی کجا؟! ملای دربندی مردی است برازنده ولی چه حسابی در این عالم است که قصر شیخ انصاری با این تفوق علمی و عملی اش، در مقابل قصر ملای دربندی، مثل یک ستاره در مقابل خورشید باشد؟! . 🔶 تا این حیرت برای من پیش آمد، به من گفتند داستان این است: این قصری که به تو داده اند زاییده علم و عمل توست. این قصری هم که به شیخ داده اند، مولود علم و عمل شیخ است. اما این قصری که به ملای دربندی داده اند، نه از علم اوست و نه از عمل او، این یکی از قصرهای اختصاصی حسین بن علی است و چون ملای دربندی برای عزای پسر فاطمه علیهما السلام منبر می رفته، سیدالشهدا از قصور اختصاصی اش این قصر را به ملای دربندی حواله داده است. . 🔶این نه قصری است که به علم و عمل بشود به آن رسید. این قصر اختصاصی حسینی است... . 🔶آن عالم برازنده، خواب را برای شیخ گفت. چنان که در خواب به او گفته بودند: این قصر، مال توست و سه شب دیگر جایت این جاست، همچنان شد و او در آن شب موعود، در وادی السلام زیر خاک خفته بود... التماس دعا 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ژاپن که شدیدا دچار شده، در تازه‌ترین اقدام خود ورود دختران به دانشگاه را کاهش داده است تا آن‌ها برای و ترغیب شوند! اما بشنوید از ایران که بیش از ۷۰ درصد ورودی دانشگاه‌های آن را دختران تشکیل می‌دهند، فاجعه‌ای که در آینده صدای آن در می‌آید!! ─┅═ೋ❅💠❅ೋ═┅─ 🍃🌸 @shamimeefaf @habibatolhosein🌸🍃 ─┅═ೋ❅💠❅ೋ═┅─
⚡️آسیب شناسی نقد صهیونیسم در تریبون های حامی فلسطین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin ✍️به قلم: علی مقدس ▫️حوادث تلخ و شیرین فلسطین، حس مسئولیت پذیری کارشناسان و اصحاب تریبون را برانگیخت تا راجع به غزه و قضایای آن، سخن کنند. از شخصیت های آکادمیک، ائمه جمعه و بلاگرهای مجازی گرفته تا موافقان و مخالفان حماس، در این رابطه حرف زدند اما آنچه که در این رسانه ها منعکس می شود و معمولاً کسی به آن توجه ندارد؛ خلط صهیونیسم با یهود و هجمه علیه یهودیت است. ▫️برخی اصحاب تریبون، صهیونیسم را مرادف یهودیت پنداشته و با همین رویکرد سراغ تورات و مراجع معرفتی یهود رفته تا تبارشناسیِ جنایات اسرائیل و صهیونیست ها را در دین یهود، جستجو کنند. دقیقاً همان اشتباهی که در غرب و در مواجهه با داعش اتفاق افتاد، آن ها جنایات داعش را در قرآن و متون روایی جستجو می کردند تا زمینه رشد جریان راست افراطی در اروپا فراهم شود. این همان خطای راهبردی سال 2013 م است که بخشی از پیروان ادیان آسمانی را با خود همراه ساخت. دستگاه های اطلاعاتی CIA _ MI6 _ MOSSAD با طراحی جریان نامشروع داعش، موجی از اسلام هراسی به راه انداختند تا از رشد اسلام در اروپا و شرق آسیا بکاهند. خطای شهروندان اروپایی و آسیایی این بود که داعش را در قاب اسلام می دیدند و توحش هالیوودی جریان مذکور را به آموزه های دینی _اسلامی گره می زدند. اکنون که صهیونیست ها در توحش، گوی سبقت را از داعش ربوده اند، برخی رسانه ها و نخبگان، به جای تفکیک صهیونیسم از یهود، به نقد و تخطئه یهود ورود کرده و درست همان خطای راهبردی اروپایی ها در خصوص داعش و اسلام را تکرار نموده و اسرائیل را آمیخته با یهود به مخاطب عرضه می کنند.! ▫️واقعیت این است که؛ نه آنکس که در عراق و سوریه گردنِ برادر مسلمان بی گناه را می زند، نماینده اسلام است و نه آنکه فرسنگ ها آنطرف تر، سرزمین فلسطین را اشغال نموده و زنان و کودکان را در آتش بمباران می سوزاند، نماینده یهودیت و مسیحیت هست بلکه از نگاه اسلام و دیگر ادیان ابراهیمی، ربطی بین داعش و اسلام و همچنین بین صهیونیسم و یهودیت و مسیحیت، وجود ندارد، اگرچه نسبت داعش با صهیونیسم قابل اثبات باشد. ▫️بدیهی است صهیونیست ها تلاش می کنند تا خود را معادل یهود معرفی کنند و هویت یهودی کسب کنند زیرا تنها 46 درصد از جمعیت یهودیان در سرزمین های اشغالی حضور دارند و 54 درصد باقی مانده در آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا و اندکی در ایران، به طور پراکنده زندگی می کنند.صهیونیست ها با یهودی معرفی کردن دولت خود، سعی دارند تا توجه دیگر یهودیان را به خود جلب کنند و به جنایات خود مشروعیت ببخشند. درواقع همان کاری که داعش در موصل و دیرالزور انجام داد، خود را نماینده اسلام معرفی کرد تا علاوه بر مشروعیت تراشی برای جنایات خود،جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمانان را به خود معطوف سازد. هدف دیگر صهیونیست ها از یهودی نامیدن خود این است که تقابل با اسرائیل به معنای تقابل با یهود و در نتیجه تلقیِ یهودی ستیزی از مخالفت باشد تا از منظر حقوق بین الملل در محاکم حقوقی و دادرسی، قابل پیگیری باشدو مخالفان اسرائیل در دیگر کشورها را به دادگاه ببرند. ▫️از آنجا که صهیونیست ها با یک تناقض جدی روبرو هستند و آن اینکه از یک سو افراد غیر دینی و خدا ناباوری همچون وایزمن و پیروان او جنبش صهیونیسم را راه اندازی کردند که هیچ اعتقادی به خدا و فرستادگان او نداشتند هرچند در خانواده یهودی به دنیا آمده باشند اما اگر از سوی دیگر دم از یهود می زنند درواقع همان تناقض مزبور است تا بتوانند از ظرفیت یهود بر محور دیانت یهودی، عده ای را دور خود جمع کنند و جامعه و دولت اسرائیل را تشکیل دهند، یعنی یک ایدئولوژی کاملا سیاسی.! ▫️باید توجه داشت؛ طیف گسترده از یهودیان با ایدئولوژی صهیونیسم مخالف هستند و حتی بر علیه اسرائیل حرف می زنند و نشست و تجمع برگزار می کنند. آن ها تلاش می کنند تا همانگونه که علمای اسلام از داعش برائت جستند و ایدئولوژی داعش را از بدنه اسلام خارج دانستند، علمای یهودی نیز صهیونیسم را از بدنه یهود جدا دانسته و در همین راستا علیه اسرائیل کنش گری می کنند. ▫️منتقدان و مخالفان اسرائیل باید بدانند، گره زدن صهیونیسم با یهود، ناخواسته آرمان صهیونیست ها را تحقق بخشیده و بازی کردن در زمین آن ها است زیرا شکل گیری صهیونیسم و در امتداد آن دولت اسرائیل، از همان آغاز بر مبنای غیر دینی بوده و به همین خاطر اگرچه مخالفان اسرائیل از سوی حامیان صهیونیسم به " یهودی از خود بیزار" خوانده می شوند اما یهودیان مخالف تلاش می کنند سه راهبرد علیه اسرائیل اتخاذ کنند: راهبرد اول: بیگانه معرفی کردن صهیونیسم از یهود راهبرد دوم: مشروعیت زدایی از صهیونیسم راهبرد سوم: شیطان نمایی اسرائیل و صهیونیسم ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
ملا آقای دربندی 🔶حضرت آیت الله وحید خراسانی : شیخ انصاری مردی است که مادر علم، کم تر مثل او زاییده است. امروز روز وصف عظمت او نیست... 🔶شیخ انصاری آن کسی است که دنیا اعتراف می کند که او از آن نوابغ نایاب بشریت است و از آن مغزهای طراز اول عالم بشریت است. شیخ فرمانده صد میلیون شیعه بوده و میلیونها ليره در آن زمان از زیر دستش رد می شده، ولی وقتی که از دنیا رفت، تمام دارایی اش هفده تومن بوده. . 🔶آن علمش که سیطره علم او دنیا را پر کرده و این هم عملش که وضع عملش عالم را گیج کرده است. این است که وقتی خليفه عثمانی از والی عراق برنامه زندگی شیخ انصاری را پرسید، او به خلیفه عثمانی گفت که اگر می خواهی علی بن ابی طالب را در علم ببینی و اگر می خواهی فاروق اعظم را در زهد ببینی باید شیخ انصاری را ببینی، شیخ چنین مردی است. . 🔶آن وقت از یک چنین مردی و از یک چنین فحلی، شخص عالمی را طلبیدند، بسیار تأمل نمود تا یکی را انتخاب کرد. شیخ انصاری آن هنگام که این شخص را فرستاد، تا دم دروازه به همراهی و بدرقه اش رفت و برگشت... . 🔶فردای آن روز، به شیخ انصاری خبر دادند که این شخص برگشته است. شیخ پریشان شد که چرا برگشته، به دیدنش رفت و گفت: چرا آمدی؟ گفت: دیروز که بدرقه ام کردی وارد کربلا شدم... به خواب رفته و خودم را در بهشت دیدم، به من قصری نشان دادند که دیدم تمام قصرهای عالم در مقابل این قصر گویی خرابه ای بیش نیست، پرسیدم این قصر از کیست؟ گفتند: این قصر از آن توست و تو سه شب دیگر در این قصر منزل می کنی. . 🔶دنبال آن قصر دیگری به من نشان دادند که دیدم باز قصر من در مقابل آن قصر گویی مثل یک خرابه ای بیش نیست. چشمم که به آن قصر افتاد اصلا تمام بهشت را فراموش کردم. گفتم: این قصر از کیست؟ . 🔶گفتند: این قصر از شیخ مرتضی انصاری است. بعد از این قصر، قصر سومی را به من نشان دادند که باز دیدم قصر تو در مقابل آن قصر یک خرابه ای بیشتر نیست. پرسیدم: این قصر مال کیست؟ گفتند: این قصر از ملا آقای دربندی است. تا من این کلمه را شنیدم در عالم رؤیا متحیر ماندم. . 🔶گفتم: شیخ ما کجا، ملای دربندی کجا؟! ملای دربندی مردی است برازنده ولی چه حسابی در این عالم است که قصر شیخ انصاری با این تفوق علمی و عملی اش، در مقابل قصر ملای دربندی، مثل یک ستاره در مقابل خورشید باشد؟! . 🔶تا این حیرت برای من پیش آمد، به من گفتند داستان این است: این قصری که به تو داده اند زاییده علم و عمل توست. این قصری هم که به شیخ داده اند، مولود علم و عمل شیخ است. اما این قصری که به ملای دربندی داده اند، نه از علم اوست و نه از عمل او، این یکی از قصرهای اختصاصی حسین بن علی است و چون ملای دربندی برای عزای پسر فاطمه علیهما السلام منبر می رفته، سیدالشهدا از قصور اختصاصی اش این قصر را به ملای دربندی حواله داده است. . 🔶این نه قصری است که به علم و عمل بشود به آن رسید. این قصر اختصاصی حسینی است... . 🔶آن عالم برازنده، خواب را برای شیخ گفت. چنان که در خواب به او گفته بودند: این قصر، مال توست و سه شب دیگر جایت این جاست، همچنان شد و او در آن شب موعود، در وادی السلام زیر خاک خفته بود... ✳️ @bahjat_alabd
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ردیابی محمولۀ استارلینک از آمریکا تا دفتر مولوی عبدالحمید... اخبار را در ببینید↙️ eitaa.com/joinchat/1231028412C5231d1781b
✳️ اینگونه نهی از منکر کنید👌 امام خمینی رحمةالله می فرمود: خدا رحمت کند شیخ ما مرحوم آقای شاه آبادی "رضوان الله علیه" را، ایشان به من فرمود که در آن زمان شدت، مقابل منزل ما یه دکّانی باز شد که مثل اینکه چیزهای خلاف می‌فروخت، دکان بدی باز شد. من به رفقایم گفتم که شما یکی یکی بروید نهی اش کنید ، یه روز قریب ۲۰۰ نفر، یکی یکی صبح رفتند:《سلام علیکم! و علیکم السلام! آقا، این دکان اینجا مناسب نیست!》این رد شد، یکی دیگر آمد، تا عصر حدود ۲۰۰ نفر رفتند به این آدم گفتند! تمام شد! برچید بساطش را، این نهی وقتی مکرر شد در روح انسان حتما تاثیر می کند. (۵۸/۳/۱۱) 🆔 @aamerin_ir
زیر به حدیثی اشاره شده که طبق آن، سپاه پاسداران به قدس وارد می شوند و پرچم را تحویل امام زمان می دهند. متن کامل حدیث را می خواستم. با تشکر.     با سلام و درود روایتی که در این کلیپ اشاره شده است، این روایت است: «قال أمير المؤمنين (علیه السلام): و ستأتي اليهود من الغرب لانشاء دولتهم بفلسطين. قال الناس: يا أبا الحسن أنى تكون العرب؟ أجاب: آنذاك تكون مفككة القوى مفككة العرى غير متكاتفة و غير مترادفة. ثم سئل (علیه السلام): أ يطول هذا البلاء؟ قال: لا حتى إذا أطلقت العرب أعنتها و رجعت إليها عوازم احلامها عندئذ يفتح على يدهم فلسطين و تخرج العرب ظافرة و موحدة، و ستأتي النجدة من العراق كتب على راياتها القوة، و تشترك العرب و الإسلام كافة لتخلص فلسطين معركة و أي معركة في جل البحر تخوض الناس في الدماء و يمشي الجريح على القتيل. ثم قال (علیه السلام): و ستفعل العرب ثلاثا و في الرابعة يعلم اللّه ما في نفوسهم من الثبات و الايمان فيرفرف على رءوسهم النصر: ثم قال: و ايم اللّه يذبحون ذبح النعاج‏ حتى لا يبقى يهودي في فلسطين» امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: یهود برای تشکیل دولت خود در فلسطین از غرب - به منطقه عربی خاورمیانه - خواهند آمد. عرضه داشتند: یا ابا الحسن! پس عرب ها در آن موقع کجا خواهند بود؟! فرمود: در آن زمان عرب ها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آن ها از هم گسیخته، و متحد و هماهنگ نیستند. از آن حضرت سؤال شد آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟ فرمود: نه، تا زمانی که عرب ها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیم های جدی آنان دو باره تجدید شود، آن گاه سرزمین فلسطین به دست آن ها فتح خواهد شد، و عرب ها پیروز و متحد خواهند گردید و نیروهای کمکی، از سرزمین عراق به آنان خواهد رسید که بر روی پرچمهایشان نوشته شده «القوة»؛ و عرب ها و سایر مسلمانان همگی مشترکا برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد – و با یهودیان خواهند جنگید- و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشته ها عبور کنند. آن گاه فرمود: و عرب ها سه بار با یهود می جنگند، و در مرحله چهارم که خداوند ثبات قدم و ایمان و صداقت آن ها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه می افکند. بعد از آن فرمود: به خدای بزرگ سوگند که یهودیان مانند گوسفند کشته می شوند تا جایی که حتی یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند.(سيد ابراهيم موسوى زنجانى، عقائد الإمامية الإثني عشرية، ج 1، ص 270)   وجه استدلال: این عبارت «و تشترک العرب و الاسلام کافة لتخلص فلسطین» (اسلام و عرب مشترکا برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد)، مراد از «اسلام» مسلمانان غیر عرب و ایرانیان هستند. ظاهرا کلمه «القوة» در روایت، به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید(انفال: 8/ 60)، اشاره دارد.   بررسی اعتبار روایت: 1. این روایت، در هیچ یک از منابع روایی شیعه و سنی، نیست. 2. این روایت حتی در کتب روایی دست چندم هم نیست. 3. این روایت در کتاب «عقائد الامامیه الاثنی عشریه» که کتاب روایی نیست، آمده است. 4. هیچ سلسله سندی از راویان، برای این روایت ذکر نشده و بدون سند، نقل شده است. 5. نویسنده کتاب «عقائد الامامیه الاثنی عشریه» تصریح می کند که ایشان این روایت را در کتابی دیده که آن کتاب، آن را از مجله لبنانی، او هم به نقل از کتاب دیگری آورده است و ایشان هم آن را در کتاب خودش آورده است.(عقائد الإمامية الإثني عشرية، ج ‏1، ص 270)   بنابر این: از صدور چنین روایتی از معصوم، اطمینان حاصل نمی شود؛ افزون بر این که اشکالات سندی و... هم دارد؛ لذا بطور قطع، این روایت را نمی توان به معصوم نسبت داد. با این حساب، دلیلی ندارد در باره محتوای این روایت، گفتگو شود؛ زیرا در قدم اول، روایت بودن آن ثابت نیست