ند:
دست، هر چه مى ستاند ، ضامن است تا آن را برگرداند .
مستدرك الوسائل : 17/88/20819 .
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
لو تَعلَمُونَ ما أعلَمُ لَضَحِكتُم قليلاً وَلَبَكَيتُم كثيرا .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
اگر آنچه را من مى دانم شما نيز مى دانستيد ، قطعا كم مى خنديديد و بسيار مى گريستيد .
الأمالي للصدوق : 289/322 ، نور الثقلين : 2/249/261 .
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
الصَّومُ في الشِّتاءِ الغَنيمَةُ البارِدَةُ.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
روزه زمستان ، غنيمت بادآورده است .
كتاب من لا يحضره الفقيه : 4/ 356/5762 .
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
مَن صامَ يَوما تَطَوُّعا ابتِغاءَ ثَوابِ اللّه ِ وَجَبَت لَهُ المَغفِرَةُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
هر كه يك روز براى ثواب خدا داوطلبانه روزه بگيرد ، آمرزش او واجب شود .
الأمالي للصدوق : 645/874 .
[3/13, 5:37 AM] Mohsen: 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌺🍃🌸
🌸( کتاب نهج العباده دعای۸۱ ازدعا های امام سجاد علیه السلام):
پروردگارا مارا از همسران و فرزندانمان روشنی چشم عطا فرما و مارا پیشوایانی برای پارسایان قرار ده.
بارخدایا بر محمد و خاندان او درود فرست و درود فرست بر فرشتگانت که مقرّبند و پیامبران و صدیقان و پیامبران اولوالعزم(دارای رسالت)، آنان که در راهت شکنجه شدند و برایت آنگونه که باید جهاد نمودند و به فرمانت به پا خواستند و تو را یگانه دانسته و پرستیدند تا آنکه به دیدار تو شتافتند.
🌺🍃
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
*امام عصر عج چگونه با ۳۱۳ نفر جهان را فتح می کند؟ ؟*
آیا عقلانی است ، که امام عصر عج با یاران اندکش قیام کنند و عدل را در دنیا گسترش نمایند؟؟
«سالاری »
اندیشکده جینسا وابسته به رژیم کودک کش اسرائیل ، مدتی است که در کشورهای خاورمیانه ، خصوصا شیعه نشین به دنبال افراد تاثیر گذار و نیروهای مقاومت اسلامی می باشد و ترورهای نیز در همین راستا انجام داده اند .
در مقاله ای که این اندیشکده یهودی به تازگی چاپ نموده، عنوان کرده است : وقتی یک ژنرال ایرانی شیعه به نام قاسم سلیمانی می تواند ارتشی نیم سری و نیم نظامی چریک را در سطح خاورمیانه آماده سازی و تا آمریکای جنوبی و افریقا گسترش دهد که هیچ ارتشی درسطح جهانی تاب مقابله با آن را نداشته باشد یا وقتی در مانورها بهترین ارتشهای جهان همچون ارتش آمریکا و اسرائیل مقابل آنها قرار می گیرند به سمت نبرد فرسایشی پیش می روند و در نهایت درمانده و خسته یا باید آتش بس استراتژیک و یا شکست مذبوحانه را پذیرا باشند ، می توان گفت اگر در سطح جهانی فقط ۱٠٠ نفر نه ۳۱۳ نفر از این چنین افرادی را شخصی در اختیار داشته باشد می تواند، ادعای رهبری و حکومت بر کل گیتی را داشته باشد .
همین اندیشکده عنوان کرد :
در زمانی که داعش به کردستان عراق یورش برد ، کردستان عراق ۹٠ هزار نیرو و انواع سلاحهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین را در اختیار داشت ، که در عرض فقط چند ساعت شکست خورد و ناچارا در آخرین لحظات سقوط ، دست به دامان سردار ایرانی حاج قاسم سلیمانی شدند ، او فقط با ۴٠ نیرو برای مقابله با اشغالگران داعشی وارد کردستان عراق شد ، خود سرکرده کردهای عراق آقای بارزانی می گوید :
وقتی او و چهل نیرویش را دیدم ، پاهایم سست شده بود و گفتم :
فقط
همین چند نفر؟
اما وقتی خبر حضور حاج قاسم به گوش داعشی ها رسید ، در نهایت ناباوری دیدیم که با شنیدن خبر حضور حاج قاسم چند کیلومتر عقب نشینی استراتژیک نمودند .
جالب آنکه این چهل نفر هر کدام متخصص یک قسمت از امور نظامی بودند مثل» اطلاعات ، خمپاره انداز ، بی سیم چی ، نقشه خوان ، طراح جنگهای درون شهری ، طراح جنگهای چریکی و شبانه، طراح جنگهای نامنظم و خط شکن و ...
بعد از پیروزی بر داعش بود که
بارزانی می گوید :
تازه فهمیدم چرا همه جا صحبت لشکر یک نفره در میان است .
ما ۹٠ هزار نیرو در چند ساعت شکست خورده بودیم و کردستان عراق طومارش داشت در هم می پیچید، ولی یک نفر با ۴٠ نیروی زبده داعش تا بن دندان مسلح را عقب راند و کردستان را باز پس گرفت .
نکته :
تنها سردار ایرانی که آیت الله سیستانی با شنیدن خبر شهادتش گریست و پیام همدردی و اعلام عزای عمومی نمود حاج قاسم و دوستش ابو مهندس بود .
آری وقتی خداوند وعده منجی را با حضور۳۱۳ یار می دهد ، منظورش من و امثال من نخواهد بود ، بلکه آنانی که در خود باوری به اعلا درجه رسیده باشند و خداوند را با چشم دل مشاهده کرده باشند ، آنچنان فرماندهی و سربازی کنند که از صفر تا صد سربازی تا فرماندهی آنان فاصله ای کمتر از دو چشم از هم باشد ، سر سپرده و تابع امر ولی زمانه خویش .
وقتی سردارانی از جنس شهدا تابع امر ولی فقیه و همسو با آرمانهای والای مهدوی همچون سلیمانی ها ،شهلائی ها ، همدانی ها و ...
آن موقع می توان به این ادراک رسید که بله ۳۱۳ نفر در زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و امرحضرت حجه ابن الحسن عسگری (عج) می توانند دنیا را از تمام امراض ، گرفتاری ها ، بی عدالتی ها ، رنج و عذاب نجات دهند ،
در نهایت حکومت عدل علی ع را بر پا کنند.
امید که با یاری حق و کوشش و ممارست در راه کسب فیض در مسیر پر از فراز و نشیب آموزهای دینی و حمایت از مظلوم و رویاروئی با ظالم ما هم در زمره یاران حضرتش باشیم ...
اللهم عجل لولیک الفرج
ومن الله التوفیق
[3/14, 8:02 AM] Mohsen: فَبَدَأَ بِأَوْعِيَتِهِمْ قَبْلَ وِعَاء أَخِيهِ ثُمَّ اسْتَخْرَجَهَا مِن وِعَاء أَخِيهِ كَذَلِكَ كِدْنَا لِيُوسُفَ مَا كَانَ لِيَأْخُذَ أَخَاهُ فِي دِينِ الْمَلِكِ إِلاَّ أَن يَشَاءَ اللّهُ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مِّن نَّشَاء وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ (
پس (از پذيرش كيفر ماموران شروع به بازرسى كرده و) قبل از بار برادرش به (بازرسى) بار ساير برادران پرداخت، سپس پيمانه را از بار برادرش بيرون آورد. ما اينگونه براى يوسف تدبير كرديم زيرا طبق قانون شاه مصر يوسف نمى توانست برادرش را بازداشت كند، مگر آنكه خدا بخواهد (كه كيفر سارق در كنعان را مقدمه بازداشت اين برادر قرار مى دهد) ما هر كس را كه بخواهيم (و لايق باشد) درجاتى بالا مى بريم و برتر از هر صاحب دانشى دانشورى است.
قَالُواْ إِن يَسْرِقْ فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَّهُ مِن قَبْلُ فَأَسَرَّهَا يُوسُفُ فِي نَفْسِهِ وَلَمْ يُبْدِهَا لَهُمْ قَالَ أَنتُمْ شَرٌّ مَّكَاناً وَاللّهُ أَعْلَمْ بِمَا تَصِفُونَ (77)
(برادران) گفتند: اگر او سرقت كند (جاى تعجب نيست، زيرا) پيش از اين نيز برادر او دزدى كرده بود. يوسف (اين تهمت را) در دل خود پنهان داشت و (با آنكه ناراحت شده بود) به روى آنان نياورد. (ولى) گفت: موقعيت شما بدتر (از او)ست و خداوند به آنچه توصيف مى كنيد داناتر است.
- مأمورين اطلاعاتى بايد به نوعى عمل كنند كه موجب شك و ظن به آنها نشود. «فبدأ باوعيتهم» (در بازرسى، اوّل به سراغ بار بنيامين نرفتند، بلكه از ديگر برادران ديگر شروع نمودند.)
- عملكرد كاركنان به عهده مسئولان گذاشته مى شود. «فبدأ» (به حسب ظاهر يوسف شخصاً بازرسى نكرده، ولى قرآن مى فرمايد: او بازرسى را آغاز كرد.)
- بازرسى اموال متّهمان از سوى حاكم، مجاز است. «فبدأ باوعيتهم»
- فكر و ابتكار و چاره جويى، از امدادهاى غيبى است. «كِدنا»
- طرح هاى يوسف، الهامات الهى بود. «كِدنا ليوسف»
- حضور بنيامين نزد يوسف، به سود يوسف بود. «كذلك كِدنا ليوسف»
- احترام ومراعات قوانين، حتّى در نظام هاى غير الهى لازم است. «ماكان لياخذ اخاه فى دين الملك»
- سردمداران نيز بايستى به قانون وفادار و از آن تخلّف نكنند. (يوسف به قانون مصر پايبند بود، لذا برادر را نگه داشت) «ليأخذ اخاه فى دين الملك»
- مقام هاى معنوى، درجات وسلسله مراتب دارد. «نرفع درجات...»
- علم و آگاهى، مايه ى برترى است. «نرفع درجات... وفوق كلّ ذى علم عليم»
- دانش بشرى محدود است. «فوق كلّ ذى علم عليم»
- متّهم، يا انكار مى كند و مى گويد: من دزد نيستم؛ «ما كنّا سارقين» يا كار خود را توجيه مى كند و مى گويد: دزد بسيار است.«فقد سرق اخ له من قبل»
- حسود، حتّى بعد از دهها سال ضربه مى زند. «فقد سرق اخ له من قبل»
- اخلاق برادر، در برادر اثر مى گذارد. «اخ له» (اخلاق مادر، در فرزند اثر دارد. بنيامين و يوسف از يك مادر بودند)
- آنجا كه صفا نيست، اتّهام افراد زود پذيرفته مى شود.«ان يسرق فقد...» (بيرون آمدن پيمانه از بار او، دليل بر سرقت نيست، ولى برادران چون علاقه اى به بنيامين نداشتند، كلمه سرقت را بكار گرفته و مسئله را مسلّم پنداشتند.)
- آنجا كه صفا نيست، خلاف جزيى را كلى قلمداد مى كنند. («يسرق» بجاى «سرق» يعنى او هميشه اين كاره بوده است.)
- براى رسيدن به هدف بايد نيش هايى را تحمل كرد. «سرق اخ له من قبل»
- گاهى براى حفظ آبروى خود، به ديگران تهمت مى زنند. «سرق اخ له من قبل»
- جوانمردى و سعه صدر، رمز رهبرى است. «فاسرّها يوسف»
- رازها را فداى احساسات نكنيم. (يوسف از برادران نسبت دزدى مى شنيد، ولى به خاطر مصلحت وحفظ رازش چيزى نگفت) «فاسرّها يوسف فى نفسه»
- افشاگرى هميشه ارزش نيست. «و لم يبدها لهم»
- حسد در حقّ برادر، دروغگويى و اتّهام بى مورد از جمله دلايل يوسف براى گفتنِ «شَرّ مَكاناً» به برادران بود.
- برادران يوسف، بر فرضِ سرقت پيمانه از سوى بنيامين، از او بدتر بودند، چون آنان برادر خود را دزديده بودند. «انتم شرّ مكاناً»
میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم.
[3/14, 8:02 AM] Mohsen: *فضیلت خواندن سوره قدر*
*امام صادق ع :*
هر که سوره قدر رادر یکی از نمازهای واجب قراءت کند منادی ندا میدهد: ای بنده خدا خداوند گناهان گذشته تو را آمرزید پس اعمالت را از سر گیر.
*امام رضا ع :*
هر مومنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر متولد شده است.
*امام صادق ع :*
هرکس سوره قدر را بر آبی بخواند واز آن بنوشد خداوند نوری در چشمان او قرار دهد.
*امام صادق ع :*
هرکس سوره قدر راهنگام خواب یازده مرتبه بخواند خداوند یازده فرشته را مامور می کند تا او را از شر هر شیطانی حفظ نمایند.
*امام صادق ع :*
هرکس سوره قدر را شفیع قرار دهد واز درگاه خداوند در خواستی نماید خداوند شفاعتش را پذیرفته و درخواستش را اجابت می
نماید.
💐💐💐💐💐
التماس دعا
[3/14, 8:06 AM] Mohsen: صحیفه سجادیه 🙏
سیدالساجدین(ع) در طلب برطرف شدن غم ها:
🔹اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ سُؤَالَ مَنِ اشْتَدَّتْ فَاقَتُهُ، وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُهُ، وَ كَثُرَتْ ذُنُوبُهُ، سُؤَالَ مَنْ لا يَجِدُ لِفَاقَتِهِ مُغِيثا، وَ لا لِضَعْفِهِ مُقَوِّيا، وَ لا لِذَنْبِهِ غَافِرا غَيْرَكَ، يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ أَسْأَلُكَ عَمَلا تُحِبُّ بِهِ مَنْ عَمِلَ بِهِ، وَ يَقِينا تَنْفَعُ بِهِ مَنِ اسْتَيْقَنَ بِهِ حَقَّ الْيَقِينَ فِى نَفَاذِ أَمْرِكَ🔹
🔸 خدایا! از تو درخواست میکنم؛ درخواست کسی که نیازش شدید و نیرویش کاهش یافته و گناهانش زیاد شده؛ درخواست کسی که برای نیازمندیاش فریادرسی و برای ناتوانیاش نیرو دهنده ای و برای گناهش آمرزندهای، غیر تو نمییابد. ای صاحب بزرگی و رافت و رحمت! عملی را از تو درخواست میکنم که هر کس آن را انجام دهد، به خاطر آن دوستش داری؛ و یقینی را میخواهم که به سبب آن کسی را سود میدهی که در مسیر جریان فرمان و ارادهات، به وسیلۀ آن یقین، حقّالیقین را به دست آورد 🔸
التماس دعا 🤲
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۴ دقیقه و ۳ ثانیه پای صحبت آقای دیوید مناشری(یهودی) بنیان گذار مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تلآویو(اسرائیل)
✍ اگر میخواستیم ایران را توصیف و فلسفهی انقلاب اسلامی ایران را بیان کنیم، بهتر از این سخنرانی ایشان نمیتوانستیم.
📌 پیشنهاد میکنم با دقت و تا انتها ملاحظه بفرمائید.
[3/15, 6:21 AM] Mohsen: 🔴 حمله سایبری ایران به اسرائیل | هم اکنون تیتر اول تمامی خبرگزاری های دنیاست
[3/15, 6:21 AM] Mohsen: #تكميلي
🚨#فوری | صهيونيست ها در سردرگمي و وحشت فرو رفته اند
🔴 تمامی سایت های امنیتی رژیم اسرائیل، سایت اصلی موساد!! سایت های مراکز مقابله با حملات سایبری و سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی هم حتی هک شده است
🔴 در اراضی اشغالی وضعیت اضطراری اعلام شده
🔴 رژیم صیونیستی از ارتش مفلوک اسرائیل درخواست کمک فوری کرده است (احتمال میدهند این هک سایبری یک حمله نظامی در پی داشته باشد)
[3/15, 6:21 AM] Mohsen: گروه هکری سایهی سیاه وابسته به ایران مسئولیت حملهی سایبری و از دسترس خارج کردن همهی سایتهای وابسته به دولت صهیونیستها رو به عهده گرفت.
گرفتی چی شد؟؟ 😍
به اون بخشی که وظیفهاش حفاظت در مقابل حملات سایبری بوده حمله سایبری شده 😂😂😂😂🤦♂
درود بر رزمندگان اسلام✊
فقط یادتان باشد در مورد دولت غاصب و جعلی صحبت می کنیم که تا دو دهه قبل هر وقت هر کاری دلش میخواست انجام میداد و مثلا سومین ارتش دنیا را داشت اما حالا در حال دفاع است و هر روز ضربات سنگینی نوش جان می کند
[3/15, 6:21 AM] Mohsen: قَالُواْ يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ إِنَّ لَهُ أَباً شَيْخاً كَبِيراً فَخُذْ أَحَدَنَا مَكَانَهُ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (
(برادران) گفتند: اى عزيز، همانا براى او پدرى است پير و سالخورده، پس يكى از ما را به جاى او بگير (و او را رها كن) همانا ترا از نيكوكاران مى بينيم.
قَالَ مَعَاذَ اللّهِ أَن نَّأْخُذَ إِلاَّ مَن وَجَدْنَا مَتَاعَنَا عِندَهُ إِنَّـا إِذاً لَّظَالِمُونَ (79)
(يوسف) گفت: پناه به خدا از اينكه كسى را به جز آنكه متاعمان را نزد او يافته ايم، بگيريم. زيرا كه در اينصورت حتماً ستمگر خواهيم بود.
- مقدرات الهى، هر سنگدل و ستمگرى را روزى به خاك مذلّت مى نشاند. آهنگ التماس در جمله؛ «يا ايّها العزيز....»
- تقوا پيشگانى كه هواپرستان آنها را خوار كنند خداوند آنان را عزّت خواهد بخشيد. «يا ايّها العزيز»*
- يوسف حتّى در زمان اقتدارش، نيكوكارى در رفتار و منش او نمايان بود. «نراك من المحسنين»
- فراز و نشيب و حالات مختلف روزگار، سختى و آسانى، ضعف و قدرت، تغييرى در احوال محسنان ايجاد نمى كند. (يوسف در همه جا و همه ى شرايط، نيكوكار توصيف شد) «انّا نراك من المحسنين»*
- مراعات مقرّرات، بر هر كس لازم است و قانون شكنى حتّى براى عزيز مصر نيز ممنوع است. «معاذ اللَّه»
- نيكوكار قانون شكنى نمى كند. «من المحسنين. قال معاذ اللّه...»*
- قاضى نبايد تحت تأثير احساسات قرار گيرد. «قال معاذ اللّه»*
- قضاوت كار حساسى است كه بايد در آن به خدا پناه برد. «معاذ اللّه»*
- يوسف عليه السلام در دو مكان به خدا پناه برد: يكى در خلوت زليخا و يكى به هنگام قضاوت و حكم. «قال معاذ اللّه»*
- قانون شكنى، ظلم است. (نبايد به درخواست اين و آن مقرّرات را شكست.) «معاذ اللَّه ان ناخذ»
- بى گناه نبايد به جاى گناهكار كيفر ببيند، هر چند خودش به اينكار رضايت داشته باشد. «معاذ اللَّه»
سلام، ۳شنبه خوبی داشته باشید.
[3/15, 6:33 AM] Mohsen: *تقدیر رهبر معظم انقلاب از یادداشت اخیر کیهان*
یادداشت اخیر روزنامه کیهان در خصوص تقابل جریان غربگرا با انقلاب اسلامی مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
*ستون یادداشت ۱۲ اسفندماه روزنامه کیهان، تحلیلی از دکتر محمدهادی صحرایی با عنوان "کدخدا و دلیل نگرانی غربزدهها" منتشر کرد که نگاهی تحلیلی تمدنی به تقابل میان جریان غربگرا و انقلاب اسلامی داشت.*
*متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:*
... آنها دلهایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمیکنند، و چشمانی دارند که با آنها نمیبینند، و گوشهایی دارند که با آنها نمیشنوند ... آنها همان غافلماندگانند. (بخشی از آیه ۱۷۹سوره اعراف)
گرچه دنیا عرصه تاختوتاز فضای مجازی شده ولی در جهان واقعیگویی تمام تاریخ، با دور تند و متراکم برایمان تکرار میشود و درس و عبرت را با هم به اهلش میدهد. انگار در حال گذار از داستانهای مکتوب به داستانها ملحوظیم و از دنیای نوشتار به دنیای دیداری رسیدهایم و بهجای سفارش به خواندن تاریخ و شنیدن داستانهای عبرتآموز باید به دیدن پیرامون توصیه کنیم. ببینید و عبرت بگیرید. ببینید و درس بیاموزید. اکنون دنیا آموزشگاه عملی بزرگی است که میتوان هر مورد و مطلب مورد نظر خود را در عرصه و عیان یا گوشه و کنار آن دید و به مطالعه نشست و آغاز و انجام هر تصمیم و اقدامی را کوتاهتر از آنچه که داستانهای تاریخ میگویند، دید. مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ.
شرط آنچه در گزیده قبلی گفته شد داشتن چشم و گوش بینا و شنوا و مهمتر از اینها عقل سلیم و نفس متینی است که بتواند بر جنود جهل و تعصب پیروز شود و بیعِناد و کِناد و لِجاج، قضاوت کند وگ
رنه کافران و مشرکان و بتپرستان هم چشم و گوش داشته و دارند و هم عقل و هوش ولی توانایی استفاده صحیح از آن را نداشته و ندارند . با گِل و چوب و سنگ و با دستان خود بت میساختند و خود را بنده آن میکردند و آن را میپرستیدند. ناتوانایی را لمس میکردند ولی باور نمیکردند. گویند مردی از بنیامیه در بستر مرگ میگریست. ابوجهل که به عیادتش رفته بود گفت که اینگریه برای چیست؟ اگر از مرگ میترسی از آنگریزی نیست. او گفتگریهام از این است که میترسم پس از مرگم مردم «عزّی»۱ را نپرستند.۲
مغضوبین و ضالّینی که در قرآن نکوهیده شدهاند نیز از این منظر از گروه اول خیلی فاصله ندارند. کتاب خدا را تحریف کرده و مقدسش مینامند. گرفتار دور و تسلسل و تذبذبند و جواب عاقلانه از ما میخواهند! خودشان تجسم ستم و ستیهندگیاند و اسلام را به خشونت متهم میکنند . نژادپرستتر از آنها فقط شیطان است و از ما آزاداندیشی میطلبند. افراطی را از نام آنها گرفتهاند و اینها به دیگران نسبت میدهند. در طول تاریخ، بدترین و بیرحمانهترین جنایات و نسلکشیها متعلق به آنهاست و از مسلمانان بد میگویند. هنوز یکی از پربینندهترین و بهترین فیلمها «غرب وحشی» است و به اعراب جاهلی میخندند.
توحش را باید در فیلم«دار و دستههای نیویورکی» دید و این کذابان، به عراق و افغانستان نسبت میدهند. به گواه ویل دورانت مصادف با دوران ابنسینا و ابوریحان ما، در بازارهای جزیره بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، گوشت انسان را کنار گوشت گاو و گوسفند و خوک، در بازارها به قناره میزدند.۳
اینها که گفته شد بهخاطر شناساندن فرهنگ غرب نیست، بهخاطر اثبات جهالت و حقارت غربپرستانی است که خود را در همه حال، گربه لوس و ملوس کدخدا و ملکه میدانند. شناساندن غرب نیاز به ذکاوت زیادی ندارد؛ مرور اجمالی جنگها گویای روحیه خشن کسانی است که در جنگ و جنگافروزی رکورد دارند و جنگ اول و دوم جهانی میوه تمدن آنهاست. کاری که کانادا با کودکان سرخپوست؛ و اروپا با بوسنی؛ و کلینتون با دیویدیان؛ و آمریکا با ویتنام کرد و فرانسه و آلمان در نبرد حیرتآور «وردن» با هم کردند، نمونههای کوچکی از روحیه دوزخی و شرور غربی است که امروزه با رژ و کراوات پوشیده شده است.
همانگونه که ما به کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیتالله مرعشی نجفی که رحمت خدا بر او افتخار میکنیم، فرانسه مهد تمدن و مهد اودکلن، به موزه ۱۸ هزار جمجمهای پاریس افتخار میکند و درباره آدمخواری آفریقا و آمازون فیلم میسازد. باز هم حرفی هست؟
گفتن از اصل و نسب و اثر تمدن غرب مثل برشمردن گناهان شیطان است که ممکن است وقتگیر، بیثواب و بیهوده هم باشد. آنچه دیدنی است را به سختی میتوان استدلال و اثبات کرد. درست مثل آدمهای غلط غربزده و غربپرست و رسانهایهای خودفروخته که اگر مرامشان مثل غربیها نباشد ولی بیشک منطق شان مطابق آنهاست. با چین دشمناند نه به این دلیل که تاکنون هیچ رابطه استعماری با ما نداشته بلکه بهخاطر اینکه رقیب آمریکاست.
با روسیه دشمناند نه به این دلیل که بارها قطعنامههای آمریکا را علیه ایران وتو کرده است، به این دلیل که مقابل آمریکا ایستاده. برای ملکه غنج و ضعف میروند نه به این دلیل که ۹ میلیون ایرانی را در قحطی هلاک کرد، به این دلیل که نمکش را خوردهاند. رؤسای آمریکا را مثل پدر دوست دارند نه برای شیرینکاریهای «طولانی و بلند و نادیده ناگرفتنی» بایدن و امثالش، بهخاطر آنکه از آنجا نان میخورند. بعد منتقدان خود را متعصب میدانند.
گاو سعودی را نمیبینند که کودکان یمنی را زیر پا، پاره پاره میکند همان گونه که جنایت ناو وینسنس را به یاد ندارند و زرده و سردشت وحلبچه را نمیشناسند . از صبرا و شتیلا و نبل و الزهرا و کشتار اسپایکر و دختران مدرسه سیدالشهداء افغانستان و مسلمانان میانمار و شیخ زکزاکی و ... و هزاران هزار واقعه تلخ بیخبرند و برایشان مهم نیست. مهم کدخدا و ملکه است و کسانی که دور سفره آنهایند. از نظر آنها برخی جنایات خوب است و برخی بد. معیارهای دوگانهای دارند بدتر از فیفا. برای ورزشکاری که روی پیراهنش «سلام برحسین» نوشته باشد، ورزش از سیاست جداست ولی اگر روی نمایشگر استادیوم به روسیه بد بگویند و اوکراین را ناز کنند، انسانیت است . بیماری این بیوطنان بیریشه که برخی از آنها خود را بیناموس و بیغیرت معرفی کرده بودند این است که از مرض داشتن لذت میبرند.
دنبال افتخارات مردم ایراناند تا تحقیرش کنند. به دنبال حقاند تا تکذیبش کنند. به دنبال حقیقتند تا در آن تردید کنند. بهدنبال واقعیتاند تا لجنپراکنند. و در یک کلام دنبال سطل شیر میگردند. در مورد کسانی که بعد نجات نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی یا توقیف ناو ملکه در گوشه خلیج فارس توسط سپاه میگویند «که چه؟» جز «أفی قلوبهم مرضٌ» چه میتوان پرسید؟ یا برای کسی که به متلک از نبو
د «حرم در اوکراین» مینویسد جز دعا برای طلب شرف و ادب و عقل، برایش از خدا چه میتوان خواست؟ دیدن مستقیم جنگ روسیه و اوکراین، نیازی به ماهواره همسایه ندارد، گوش و چشم و عقلی میخواهد که به کار آید و حیایی که با یادآوری خیانت گذشته شرمگین شد. اینها به جای عبرت و فریاد بلند «غلط کردم» عادت به اتهامزنی دارند.
یادشان رفته در فتنه سبز ۸۸، قصد اُکراینیزه کردن ایران را داشتند و تحریمهای فلجکننده کاتسا و آیسا، دسته گل آنهاست. یادشان رفته سیاستشان را بر جوک «دنیای آینده دنیای موشکها نیست» پایهریزی کردند یا با بتنریزی در راکتورها قصد تحویل دست بسته مردم خود به کدخدا را داشتند. یادشان رفته با برجام مردم خود را تحقیر کردند و با حمایت و اجرای ۲۰۳۰ قصد تربیت دانشآموزان ایرانی برای سربازی آمریکا و انگلیس داشتند. و آب خوردن مردم را به تحریم وابستند و به قول شفاهی کری امید بستند و با FATF و سوئیفت بهدنبال قفل زدن به اقتصاد بودند و ... کلید همه این قفلها را به کدخدای نادرستی سپردند که غوغاساز و غوغازیست است و اکنون واهمه افول کدخدا و مرگ معبود خود دارند.
و اکنون که روسیه پس از اسقاط گلوبال هاوک، ناو انگلیسی و موشکباران عینالأسد، جرأت نه گفتن به ناتو و در سینه آمریکا رفتن را پیدا کرده و پس از ایران در حال اثبات مرگ کدخدا به عالم است، برخی زبونان سفله بهدنبال عقدهگشایی و لجنپراکنیاند و به جای شماتت بایدن نامتعادل و نفرین به ناتو و دعوت روسیه به خویشتنداری و کمک به مردم آواره، بهدنبال انتقام از ایران و انقلابند .
گویی ایران به روسیه سلاح فروخته یا اوکراین را ما خلع سلاح کردهایم. اصل ماجرا را نفهمیده و طبق آیه ابتدایی، از فهم صحیح عاجزند و خود را به هرنکبت و خفتی میآلایند تا حق نان و نمک کدخدا و ملکه را بجا آرند و حواس مردم را از این واقعیت پرت کنند که الگوی آنها در بیارتش و سپاه کردن ایران، آلمان و ژاپن بود و در خلع سلاح و وابسته کردن ما، اوکراین. اینها نمیدانند و نمیفهمند که «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیرُ الماکِرینَ» یعنی چه؟ یعنی فهمیده شود انقلاب اسلامی در شکست ابهت آمریکا الگو شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- نام یکی از بتهای اعراب جاهلی
۲- تاریخ اسلام، آیتالله سبحانی، ص۱۴
۳- تاریخ تمدن ویل دورانت، جلد ۱، ص۱۱
[3/15, 6:44 AM] Mohsen: 🔳 آغاز جنگ مقدس علیه صهیونیستها
فاتح. 110
▪️رژیم صهیونیستی به صورت رسمی در حال چه فراز شدن توسط ایران است تنها ۲۴ ساعت پس از حملات دردناکه موشکی ایران به مقر خرابکاری و جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال عراق تاکنون خبر دیگر از ضربات مهلک وارد شده به این رژیم منتشر شده است نشان میدهد ایران به صورت ویژه بر مقابله با توسعه طلبی امنیتی و نظامی صهیونیستها متمرکز کرده و در حال محدود کردن این رژیم در داخل مرزهای اشغالی آن است.
▪️انهدام تیم جاسوسی مشترک ترکیه و رژیم صهیونیستی در آذربایجان غربی، پس از انتشار خبر دستگیری عوامل خرابکار وابسته به این رژیم در تاسیسات مهم و راهبردی هستهای فردو، و حالا هم انتشار خبر هجوم گسترده و بیسابقه سایبری به زیرساختهای دولتی و امنیتی نداسته رژیم صهیونیستی نشان میدهد ماجرا برای صهیونیستها بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که فکر میکنند. ایران با ورود به مرحله تهاجمی میخواهد رژیم صهیونیستی را به صورت رسمی سرجای خود بنشاند.
▪️درحالی که صهیونیستها فکر میکردند ایران درگیر مذاکرات است و قدرت واکنش به اقدام خرابکارانه این رژیم را ندارد و آنها میتوانند با پنهان شدن در شهر اربیل در شمال عراق دسترسی بسیار خوبی به عمق ایران داشته باشند، نه تنها دستشان یکی پس از دیگری در حال قطع شدن است بلکه کل ساختار تشکیل شده و تعیین شده برای ضربه به ایران خود زیر ضربه رفته و تمام راههای ارتباطی و لینکهای ایجاد شده نیز خاموش شده است.
▪️در طول ساعتها و روزهای آینده منتظر خبرهای جدید و ویژهای از سرزمینهای اشغالی باشید که رژیم صهیونیستی چگونه باید تقاص تمام اقدامات و رفتارهای ضد ایرانی خود را یکجا بدهد. در حالی که آمریکا سرگرم جنگ در شرق اروپا بوده و تمام تمرکز خود را بر اوکرین گذاشته، رژیم صهیونیستی هیچ پشتیبانی در این نبرد نخواهد داشت و ایران به راحتی سر کفتار را قطع خواهد کرد.
✔️جنگ مقدس ایران علیه صهیونیستها شروع شده و به زودی شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود...
فاتح . 110
[3/15, 6:49 AM] Mohsen: 🌎مسعود بارزانی حمله موشکی دیشب به اربیل را به شدت محکوم و آن را جنایتی علیه بشریت دانست:
ما حمله ناجوانمردانه دیشب به اربیل را که جنایت علیه بشریت است به شدت محکوم می کنیم.
حقیقت و نیات مهاجمان را نمی توان با دروغ و فریب پنهان کرد.
ما تأکید می کنیم همانطور که اربیل با هولاکوی قدیمی صبور بود، در برابر هولاکوی جدید نیز صبر و استقامت خواهد داشت.
م
ن از مردم کرد می خواهم در مقابل این تهدیدها و حملات صبور باشند.
👈جنایت علیه بشریت!؟
خودت و عمالت رو بشر میدونی؟
یادت رفت همین سپاه پاسداران بود که با۴۰رزمنده به فرمانده ای حاج قاسم تو و ناموس نداشته ات رو از دست داعشی ها نجات داد؟
حالا شدی بنده ی همونایی که جوابتو در حمله ی داعش به اربیل هم ندادن...
👈کُرد نمکِ جایی رو بخوره نمکدون نمیشکنه!!تو گندم کجارو خوردی که نمک و نمکدون رو باهم بالاکشیدی!!!
http://eitaa.com/akhbaremoqavemateislami
[3/15, 6:53 AM] Mohsen: *♦️تقليد کورکورانه یا سنت گرائی(1)*
*نظیر : چهارشنبه سوری و...*
*⭕منشأ خطاهای فکری بشر از دیدگاه قرآن(3)*
*🔻قرآن منشأهاى ديگرى هم براى فكرهاى بى ريشه- كه آنها را به درختهاى بى ريشه تشبيه مى كند- ذكر مى كند.*
*🔻يكى از آنها تقليد است. البته قرآن با كلمه «تقليد» مطلب را بيان نكرده، با تعبير ديگر بيان كرده است.*
*تعبير قرآن تبعيت كوركورانه از گذشتگان است، از پدران، مادران، آباء، اجداد.*
*🔻اين هم از موضوعاتى است كه قرآن روى آن زياد تكيه كرده است و آن را منشأ لغزش و خطاى بشر مىداند و سخت انتقاد مى كند.*
*🔻مثلًا مى گويد آنها چنين مى گويند:«إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ» :*
*ما پدران خودمان را بر يك طريقه اى يافته ايم و ما هم همان طريقه پدران خودمان را مى گيريم و مى رويم. به تعبير امروز «سنت گرايى»*
*🔻قرآن سنت گرايى را محكوم مى كند؛ اما اشتباه نشود، ضد سنت گرايى را هم محكوم مى كند؛ هر دو را محكوم مى كند، چطور؟*
*🔻قرآن فقط عقلگرايى و منطق گرايى را تأييد مى كند؛*
*مى گويد هر امر به اصطلاح قديمى و هر سنت قديمى را [پيروى كردن] به دليل اين كه گذشتگان ما چنين مى كرده اند، نياكان ما اينچنين بوده اند و ما بايد راه نياكان خودمان را برويم، اين محكوم است، چرا؟*
*🔻مى گويد ممكن است نياكانتان اشتباه كرده باشند، ممكن است نياكانتان عقل و شعور نداشته باشند. اين كه دليل نمى شود. نياكان ما در گذشته چنين مى كرده اند ما هم چنين مى كنيم!*
*🔻چهارشنبه آخر سال شمسى و آخر اسفند مى شود؛ بسيارى از خانواده ها- كه بايد بگوييم خانواده هاى نادان- آتشى و هيزمى روشن مى كنند،*
*بعد آدمهاى سُر و مُر و گنده با يك هيكلهاى چنين و چنان از روى آتش مى پرند و مى گويند: اى آتش «زردى من از تو، سرخى تو از من».*
*🔻اين چقدر حماقت است! خب چرا چنين مى كنيد؟ اين يك سنتى است مال ما مردم، از قديم پدران ما چنين مى كردند.*
*🔻قرآن مى گويد: أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْقِلُونَ شَيْئاً (بقره/ 170):*
*اگر هم پدران گذشته تان چنين كارى مى كردند، شما وقتى مى بينيد يك كار احمقانه است و دليل نادانى پدران شماست روى آن را بپوشانيد؛*
*🔻چرا اين سند حماقت را سال به سال تجديد مى كنيد؟!*
*اين فقط يك سند حماقت است كه كوشش مى كنيد آن را هميشه زنده نگه داريد [و در واقع بگوييد:] ماييم كه چنين پدر و مادرهاى احمقى داشته ايم:*
*«أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْقِلُونَ شَيْئاً»*
*🔻از طرف ديگر قرآن نمى گويد هر چه كه سنت است پس بايد در هم كوبيد و هرچه كه نو است [پس بايد زنده نگه داشت.]*
*يك عده هم مى گويند نوگرايى. اين چطور است؟ (ادامه دارد)*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خدا در زندگی انسان)) ؛ ج30 ؛ ص346-348- با تلخیص و ویرایش جزئی-*
https://chat.whatsapp.com/ET2eCvYa1cO0mgwft2zl7E
[3/16, 3:51 AM] جناب آقای خندان: فَلَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ خَلَصُواْ نَجِيّاً قَالَ كَبِيرُهُمْ أَلَمْ تَعْلَمُواْ أَنَّ أَبَاكُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَيْكُم مَّوْثِقاً مِّنَ اللّهِ وَمِن قَبْلُ مَا فَرَّطتُمْ فِي يُوسُفَ فَلَنْ أَبْرَحَ الأَرْضَ حَتَّيَ يَأْذَنَ لِي أَبِي أَوْ يَحْكُمَ اللّهُ لِي وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ (80)
پس چون از يوسف مأيوس شدند (كه يكى را به جاى ديگرى بازداشت كند) نجواكنان به كنارى رفتند. (برادر) بزرگشان گفت: آيا نمى دانيد كه پدرتان براى برگرداندن او بر شما پيمان الهى گرفته و پيش از اين نيز درباره يوسف كوتاهى كرده ايد. پس من هرگز از اين سرزمين نمى روم تا آنكه (يوسف عفو كند يا آنكه) پدرم به من اجازه دهد يا خدا در حق من حكمى كند و او بهترين داور و حاكم است.
ارْجِعُواْ إِلَي أَبِيكُمْ فَقُولُواْ يَا أَبَانَا إِنَّ ابْنَكَ سَرَقَ وَمَا شَهِدْنَا إِلاَّ بِمَا عَلِمْنَا وَمَا كُنَّا لِلْغَيْبِ حَافِظِينَ (81)
(برادر بزرگ گفت: من اينجا مى مانم ولى) شما به سوى پدرتان برگرديد، پس بگوييد: اى پدر همانا پسرت دزدى كرده و ما جز به آنچه مى دانستيم گواهى نداديم و ما نگهبان (وآگاه به) غيب نبوده ايم.
- التماس ها وخواهش ها، شما را از اجراى احكام الهى واعمال قاطعيّت باز ندارد. «فلمّا استيأسوا منه»
- گناه موجب مى شود ديگران از فرد دورى كرده برائت بجويند و حتّى رابطه خويشاوندى را ناديده بگيرند. «فلمّا استيأسوا منه خلصوا نجيّاً»*
- روزگارى همين برادران، قدرتمندانه مشورت مى كردند كه چگونه يوسف را از بين ببرند؛ «اقتلوا يوسف او اطرحوه ارضا... لا تقتلوا ... القوه...» امروز كاسه التماس در دست گرفته و مشورت ونجوى مى كنند كه چگونه بنيامين را آزاد نمايند. «خلصوا نجيّاً»
- در عدم حضور پدر مسئوليّت اعضاى خانواده با برادر بزرگتر است. «قال كبيرهم»*
- رعايت سلسله مراتب و موقعيّت سنّى در خانواده و جامعه لازم است. «قال كبيرهم»*
- در حوادث تلخ و ناگوار، بزرگترها مسئول تر و شرمنده ترند. «قال كبيرهم»
- عهد وپيمان ها لازم الاجرا است. «اخذ عليكم موثقاً»
- پيمان هاى سخت و قراردادهاى محكم، راه سوءاستفاده را مى بندد. «اخذ عليكم موثقا»
- خيانت وجنايت تا آخر عمر وجدان هاى سالم را آزار مى دهد. « و من قبل ما فرطتهم فى يوسف»
- تحصّن، يكى از شيوه هاى قديمى براى رسيدن به مقصود است. «فلن ابرح الارض»
- غربت، بهتر از شرمندگى است. «فلن ابرح الارض»
- به خداوند خوش بين باشيم. «هو خير الحاكمين»
- انسان، خودخواه است. در آنجا كه مى خواستند به گندم بيشتر برسند، گفتند: «فارسل معنا اخانا»(121) برادر ما را با ما روانه كن، ولى امروز كه تهمت در كار است، گفتند: «ابنك» پسر تو دزدى كرده و نگفتند: برادر ما.
- شهادت وگواهى، بايد بر اساس علم باشد. «ما شهدنا الاّ بما علمنا»
- در پيمان ها و تعهدات، بايد براى حوادث پيش بينى نشده تبصره اى باز كرد. «و ما كنّا للغيب...»
- عذر خود را با كمال صراحت بگوئيم. «و ما كنّا للغيب حافظين»
سلام، ۴شنبه بخیر و خوشی
[3/16, 4:52 AM] +98 912 150 2610: بسم الله الرحمن الرحیم
نکته تربیتی
امام صادق علیه السلام میفرمایند :
مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ، وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ»
*هر مؤمنى كه در جوانى قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته میشود و خداوند عزّوجلّ او را با سفیران بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن در روز قيامت، برای او پرده ای در مقابل آتش خواهد بود*
کافی، ج2، ص603
🌷🌷 سلام صبح شما بخیر و شادی الهی که با قرآن مانوس و محشور باشیم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد ص 🌸🙏
*التماس دعای فرج*
*مکتب قرآن و عترت(ع)*
[3/16, 5:54 AM] +98 912 150 2610: 🌱امیر بیان امام علی( ع ):🌱
خدای متعال امربمعروف رابراى اصلاح
توده های ناآگاه و نهى ا ز منكر را براى
بازداشتن بیخردان اززشتی واجب کرد.
📚(نهج البلاغه؛ حکمت ۲۵۲ )
[3/16, 5:54 AM] +98 912 150 2610: 👌حرمت مؤمن از حرمت كعبه بيشتر است⁉️
🌹رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله
🕋 به كعبه نظر افكند و فرمود:
🕋آفرين بر تو، خانهاى كه چقدر بزرگى
🕋 و احترام تو چقدر زياد است
🌠 سوگند به خدا
💎 احترام مؤمن نزد خدا از تو بيشتر است
👌 زيرا حرمت تو فقط از يك جهت است
✏️ (كه خونريزى در تو حرام است)
👌 ولى مؤمن از سه جهت احترام دارد:
🏆1. خون وى محترم است.
🏆2. مال او حرمت دارد.
🏆3. بدگمانى نسبت به او حرام است.
📚 شرح نهج البلاغه ابن أبی الحديد
چهل حدیث آموزنده در باره مهدویت و انتظار :
۱- پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله و سلم»:
المَهدِی طاووسُ أَهلِ الجَنَّةِ.
مهدی(ع) طاووس اهل بهشت است. (الشِّهاب فیالحِکَمِ و الآداب، ص ١٦)
٢ـ «رسول خدا (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
افضلُ اَعمالٍ اُمّتی اِنتظارُ الفَرَج.
افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان علیهالسلام است. (الشِّهاب فیالحِکَم و الآداب، ص ١٦)
٣ـ «حضرت مهدی(عج)»:
اَکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم.
برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمالالدین، ج ٢، ص ٤٨٥)
٤ـ «مولی امیرالمؤمنین(علیهالسلام)»:
اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله.
همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحبالزمان علیهالسلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید. (بحار، ج ١٥، ص ١٢٣)
٥ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
مَن ماتَ مِنکُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ کان کَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی(علیهالسلام) از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر میبرد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦)
٦ـ «پیامبرگرامی (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
مَن اَنکَرَ القائِمَ مِن وُلدی أَثناءَ غَیبَتِهِ ماتَ میتَةً جاهِلیةً.
کسی که قائم(مهدی) را که از فرزندان من است در دوران غیبتش مُنکِر شود، بر حالت جاهلیت قبل از اسلام از دنیا خواهد رفت. (منتخبالاثر، ص ٢٢٩)
٧ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِکَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت.
اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی میکند تا قائم ما اهل بیت(علیهالسلام) ظهور یابد. (منتخبالاثر، ص ٢٥٤)
٨ـ «حضرت مهدی(عج)»:
فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِکُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخبارکُم.
ما از اوضاع شما کاملاً باخبریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست. (بحار، ج ٥٣، ص ١٧٥)
٩ـ «حضرت مهدی(ع)»:
اِنّی اَمانٌ لِأَهلِ اِلأرضِ کما أَنَّ النُّجومَ اَمانٌ لِأَهلِ السّماء.
من برای اهل زمین أمن و أمانم همان گونه که ستارگان آسمان أمن و أمان اهل آسمانند. (بحار، ج ٧٨، ص ٣٨)
١٠ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
المُنتَظِرُ لِلثّانی عَشَر کَالشّاهِرِ سَیفَهُ بَینَ یدَی رُسولِ الله صلیالله علیه و آله یذُبُّ عَنهُ.
کسی که در انتظار امام دوازدهمین خود به سر میبرد همانند کسی است که در رکاب رسول خدا(صلیالله علیه و آله و سلم) شمشیر کشیده و از آن حضرت دفاع مینماید. (کمالالدین، ص ٦٤٧)
١١ـ حضرت مهدی(ع):
إنّا غَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم ولا ناسین لِذِکرِکُم و لَولا ذلِکَ لَنَزلَ بِکُم اللّأْواءُ وَاصطَلَکُمُ الأَعداءُ.
ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نمیبریم وگرنه محنت و دشواریها شما را فرا میگرفت و دشمنان شما را از بُن و ریشه قلع و قمع میساختند. (بحار، ج ٥٣، ص ٧٢)
١٢ـ حضرت مهدی(ع):
اَنَا خاتِمُ الأوصیاءِ وَ بی یدفَعُ اللهُ البَلاءَ عَن اَهلی و شیعَتی.
من ختمکنندة راه اوصیا هستم و به وسیلة من خدا بلاها را از اهل بیت من و شیعیانم دفع مینماید. (غیبت شیخ طوسی، ص ٢٤٦)
١٣ـ «پیامبرگرامی اسلام (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
یخرُجُ المَهدی و علی رَأسِه غَمامَةٌ فیها مُنادٍ ینادی «هذا المَهدی خَلیفةُ اللهِ فَاتَّبِعوهُ»
زمانی که حضرت مهدی(ع) ظهور میکند ابری بالای سر دارد که در آن منادی ندا میکند «این مهدی خلیفةالله است، از او متابعت و پیروی کنید.» (بحار، ج ٥١، ص ٨١)
١٤ـ «امام جعفرصادق(علیهالسلام)»:
قَبْلَ قیامِ القائمِ(علیهالسلام) خَمسُ علاماتٍ مَحْتُوماتٍ. اَلیمانی وَ السُّفیانی و الصَّیحَةُ وَ قَتلُ النَّفسِ الزَّکِیةِ وَ الخَسفُ بِالبَیداء.
پیش از ظهور حضرت قائم(علیهالسلام) وقوع این پنج علامت حتمی است: ظهور یمانی (از یمن)، سفیانی (از شام)، صیحه و فریاد آسمانی، کشته شدن نفس زکیه (سیدی بزرگوار در مسجدالحرام) و فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین بیداء (بیابان میان مکه و مدینه). (الزامالناصب، ج٢، ص ١٣٦ ـ بحار، ج ٥٢، ص ٢٠٤)
١٥ـ «امام محمدباقر (علیهالسلام)»:
وَ قَتلُ غلامٍ مِن آلِ مُحمّدٍ عَلیهِمُ السلامُ بَینَ الرُّکنِ و المَقامِ اِسمُهُ محمدُبنُ الحَسَنِ «اَلنَّفسُ الزّکیةِ».
(از علائم نزدیک ظهور حضرت) جوانی از آل محمد(علیهالسلام) به نام محمد بن الحسن «نفس زکیه» میان رکن حجرالاسود و مقام ابراهیم به شهادت میرسد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٩٢)
امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
لَیسَ بَینَ قِیامِ قائِمِ آلِ مُحمدٍ علیهم السلام وَ بینَ قَتلِ النّفسِ الزّکِیةِ الاّ خَمسَ عَشَرَةَ لیلةً.
فاصله میان قیام قائم آل محمد(علیهالسلام) و شهادت «نفس زکیه»
تنها پانزده روز خواهد بود. (بحار، ج ٥٢، ص ٢٠٣)
١٧ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
قُداّمُ القائِمِ مَوتَتان: مَوتٌ احمرُ وَ موتٌ اَبیضُ حتّی یذَهَبَ مِن کُلِّ سبعةٍ خمسةٌ! اَلموتُ الأحَمرُ السَیفُ و المَوتُ اَلأَبْیضُ الطَاّعونُ.
پیش از قیام حضرت، دو نوع مرگ و میر خواهد بود: یکی مرگ سرخ و دیگر مرگ سفید آنچنان (سهمگین و هولناک) که از هر هفت نفر پنج نفر از بین خواهند رفت! مرگ سرخ با شمشیر(اسلحه) و مرگ سفید بیماری(همهگیر) طاعون است. (کمالالدین، ص ٦٥٥)
١٨ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
لایقومُ حتّی یقتَلَ الثُّلثُ و یموتُ الثُّلثُ و یبقَی الثُّلث!
قیام حضرت نخواهد بود تا زمانی که یک سوم مردم کشته شوند و یک سوم دیگر میمیرند و تنها یک سوم باقی خواهند ماند! (بشارتالاسلام، ص ١٧٥)
١٩ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
کَذَبً الوَقّاتون، إنّا اَهلُ بَیتٍ لانُوَقِّتُ.
دروغ میگویند کسانی که زمان ظهور حضرت را پیشگوئی میکنند. ما خاندان اهل بیت برای فَرَج حضرتش زمان معین نمیکنیم. (بحار، ج ٥٢، ص ١١٨)
٢٠ـ «امام محمدباقر (علیهالسلام)»:
اذا خَرَجَ أَسنَدَ ظَهْرهُ اِلَی الکَعبةِ وَ اجتَمع له ثلاثُمِأَةٍ وَ ثَلاثَةَ عَشَرَ رجَلاً. فَأَوَّلُ ما ینطِقُ بِهِ هذِهِ الإیة «بَقِیةُالله خیرٌلکُم اِنْ کُنتُم مؤمنین.»
زمانی که حضرت ظهور میکند به خانه کعبه تکیه میدهد و در خدمتش سیصد و سیزده نفر (یاران به تعداد لشکریان بدر) حضور پیدا میکنند. اول سخن حضرت آیه شریفه است: «بَقِیةُاللهِ خیرٌلکُم اِنْ کُنتُم مُؤمنین». (اِعلام الوری، ص ٤٣٣)
٢١ـ «امام علیبنموسیالرضا (علیهالسلام)»:
علامَتُهُ أَن یکوُنَ شَیخَ السِّنِّ شَابَّ المَنظَرِ حتّی أَنَّ النّاظِرَ اِلَیهِ یحسَبُهُ اِبنَ اَربعینَ سنةً.
نشانه مخصوص حضرت چهره جوان بودن او در سن کهولت است به گونهای است که هر کس حضرت را میبیند او را چهل ساله میپندارد. (اِعلامُ الوَری، ص ٤٣٥)
٢٢ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
لایبقی مُؤمنٌ مَیتٌ اِلاّ دَخَلتْ عَلیهِ الفَرحةُ فی قَبرِه.
در وقت ظهور حضرتش، هیچ مؤمن از دنیا رفته باقی نمیماند مگر آن که سرور و شادمانی قبر او را فرا میگیرد. (بحار، ج ٥٢، ص ٣٢٨)
٢٣ـ «پیامبرگرامی (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
مِن ذُُرَّیتی اَلمهدی اِذا خَرجَ نَزَل عیسَی بنُ مریمَ(علیهالسلام) لِنُصرتِهِ فَقَدَّمَهُ وَ صلّی خَلفَهُ.
مهدی(ع) از فرزندان من است، زمانی که قیام میکند عیسی بن مریم(علیهالسلام) جهت نصرت و یاری او (از آسمان) فرود میآید و حضرتش را برای نماز مقدّم میدارد و به او اقتدا مینماید. (امالی صدوق، ص ١٨١)
٢٤ـ «پیامبرگرامی (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
اَلمهدی(ع) یکسِرُ الصلیبَ وَ عِندَهُ عیسی(علیهالسلام).
حضرت مهدی(ع) پس از ظهور، در حالی که حضرت عیسی(ع) در محضر اوست صلیب (مسیحیان) را درهم میشکند. (اثباةالهداة، ج ٣، ص ٦٥٠)
٢٥ـ «امام محمدباقر (علیهالسلام)»:
(فی روایةٍ) اَوّلُ مایبدأُ القائمُ علیه السلام بِأنطاکِیةَ فَیستَخرِجُ مِنَها التَّوریةَ مِن غارٍ فیه عصا موسی و خاتَم سلیمان(ع).
نخستین کاری که امام زمان(علیهالسلام) انجام میدهد (در یک روایتی) تورات (حقیقی) را از غاری در شهر «انطاکیه» که عصای موسی و انگشتر سلیمان(علیهالسلام) نیز در آن است بیرون میآورد. (بحار، ج ٥٢، ص ٣٩٠).
٢٦ـ «پیامبرگرامی (صلیالله علیه و آله و سلم)»:
یظْهَرُ علی یدَیهِ «تابوتُ السَّکینَةٍ » مِن بُحَیرَةِ طَبَرَیة، یحمَلُ فَیوضَعُ بَینَ یدَیهِ ببَیتِ المَقدِسِ فاذا نَظَرَتْ اِلَیه الیهودُ اَسلَمَت اِلاّ قلیلاً مِنهم.
«تابوت سکینه» به دست حضرتش از دریاچة طبرّیه (در فلسطین) بیرون آورده میشود و همراه آن حضرت حمل شده و در بیتالمقدس در برابرش گذاشته میشود. یهودیان وقتی آن را میبینند، به جز تعدادی اندک، همه مسلمان میشوند. (الملاحم و الفتن، ص ٥٧)
٢٧ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
یقومُ بأمرٍ جَدیدٍ و سُنَّةٍ جَدیدةٍ و قَضاءٍ جَدید عَلَی العَرَبِ شَدید.
حضرت که ظهور میکند، اموری نوین، و سنتّی نوین، و قضاوتهای نوینی به همراه خواهد داشت و بر قوم عرب سخت گران خواهد بود. (غیبت نعمانی، ص ١٢٢)
٢٨ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
اذا قامَ القائمُ لایبقی اَرضٌ اِلاّ نُودِی فیها شَهادَةُ «اَن لااله اِلاّ اللهُ و أَنّ مُحمداً رسولُ الله علیه و آله و سلم.».
زمانی که حضرت قیام میکند سرزمینی باقی نمیماند جز اینکه ندای (رسای) شهادتین «لا اله الاالله محمد رسولالله(صلیالله علیه و آله)» از آن برخواهد خواست. (بحار، ج ٥٢، ص ٣٤٠)
٢٩ـ «امام محمدباقر (علیهالسلام)»:
کَأنّی بِأَصحابِ القائمِ(علیهالسلام) وَ قَد اَحاطوا بِما بَینَ الخافِقینَ فَلَیس مِن شَیءٍ اِلاّ وَ هُوَ مُطیعٌ لَهمُ.
گویا یاران حضرت قائم(ع) را میبینم که بر شرق و غرب عالم سُلطه یافتهاند و دیگر چیزی وجود ن