آیت الله وحید می فرمود در زمان مرحوم آیت الله العظمی میرزا عبدالهادی شیرازی«ره» در نجف سیدی در دفتر ایشان کار می کرد که مبتلا به چشم درد شده بود و برای درمان به تهران رفت اما در آنجا سکته کرد و از دنیا رفت.
آیت الله شیرازی در دفتر خود برای ایشان مجلس ترحیم برگزار کرد و در طول مجلس، من نیز که از شاگردان ایشان بودم نزدشان نشسته بودم.
در اثناء مجلس، آمیرزا عبدالهادی به من فرمود این سید، روحانی خوبی بود و حکایتی را برای من تعریف کرد. ایشان گفت شبی در عالم خواب وجود مقدس سید الشهدا علیه السلام را دیدم که در کنار ایشان جوانی ایستاده بود که یا قمر بنی هاشم بود و یا حضرت علی اکبر(تردید از راوی است) که دفتر بزرگی در دست داشت. امام حسین علیه السلام نام افرادی را می برد و می فرمود این ها را به دفتر اضافه کن و نام برخی دیگر از افراد را می برد و می فرمود نام این ها را از دفتر حذف کن. تا اینکه حضرت نام همین سید را بردند و فرمودند نام او را نیز به آن دیوان اضافه کن.
من از خواب بیدار شدم و برایم سؤال بود که این سید چه کرده که مشمول چنین عنایتی از امام حسین علیه السلام شده است؟
فردا که آن سید به دفتر آمد او را صدا زدم و از او پرسیدم آیا به تازگی کار خاصی در امور خیر انجام داده ای؟ او مقداری فکر کرد و گفت نه کار خاصی انجام نداده ام. وقتی که سید علت این سوال مرا پرسید ماجرای خواب شب قبل را برایش تعریف کردم، ناگهان دیدم شروع به گریه کرد و گفت دیشب بعد از نماز به حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام مشرف شدم پس از زیارت یادم افتاد که امشب شب اول محرم است رو به ضریح کردم و آغاز ایام محرم را به حضرت تسلیت گفتم و بعد از آن اضافه کردم آقاجان من بهره ای از صدا ندارم تا با آن عرض ادبی خدمت فرزندتان داشته باشم مرا هم از خدمت به آستان سید الشهدا بی نصیب نگردانید، با همین فکر از حرم خارج شدم ناگهان فکری به ذهنم رسید مستقیم به سمت کتابفروشی کنار حرم رفتم و کتاب مقتلی خریدم و به سمت خانه حرکت کردم. بعد از اینکه به منزل رسیدم عیال را صدا زدم و گفتم بچه ها را جمع کن امشب شب اول محرم است می خواهم برایتان مقتل بخوانم، او هم بچه ها را جمع کرد و دقایقی از روی کتاب، مقتل خوانی کردم و مقداری گریه کردیم. بعد از آن هم مختصری شام خوردیم و خوابیدیم... تا الان که خدمت شما هستم.
آیت الله میرزا عبدالهادی شیرازی گفت: در این هنگام رو به سید کردم و گفتم ظاهرا همین مقدار اظهار ارادت خالصانه محضر ارباب بی کفن مورد قبول قرار گرفته و نظر لطف و عنایت آن حضرت را به همراه داشته است.
♻️به امید اینکه در این ایام و به خصوص در شرایط ویژه کرونایی که محدودیت هایی برای مراسمات مذهبی ایجاد شده نام ما را هم در دیوان پرافتخار شیدایی و دلداگی ثبت کنند و توفیق خدمت خالصانه به مجالس ذکر حضرت ارباب را نصیبمان کنند.
📣 آری؛
لطف حسین ما را تنها نمی گذارد
گر خلق واگذارد او وا نمی گذارد
📝 محمد استوار میمندی
وقال آية الله وحيد إنه في وقت المغفور له بإذن الله ، آية الله العظمى ميرزا عبد الهادي شيرازي ، كان "راه" يعمل في مكتبه في النجف سيدي ، وكان قد عانى من آلام في العين وتوجه إلى طهران للعلاج ، لكنه أصيب هناك بجلطة وتوفي.
أقام آية الله الشيرازي جنازة له في مكتبه ، وخلال اللقاء جلست معهم أنا أحد طلابه.
خلال الاجتماع ، أخبرتني أميرزا عبد الهادي أن هذا السيد رجل دين جيد وأخبرني قصة. قال إنه ذات ليلة في عالم الأحلام ، رأيت الوجود المقدس للسيد الشهداء (عليه السلام) مع شاب يقف بجانبه إما قمر بني هاشم أو حضرة علي أكبر (شك الراوي) وكان يشغل مكتبًا كبيرًا. وذكر الإمام الحسين (ع) أسماء الأشخاص وقال لإضافتها إلى المكتب وأخذ أسماء بعض الأشخاص الآخرين وقال لإزالة أسماء هؤلاء من المكتب. حتى أخذ حضرة اسم السيد نفسه وقال لإضافة اسمه إلى تلك المحكمة.
استيقظت وكان السؤال: ماذا فعل هذا السيد حتى تلقى مثل هذه الرعاية من الإمام الحسين (ع)؟
في اليوم التالي ، عندما جاء السيد إلى المكتب ، اتصلت به وسألته: "هل قمت مؤخرًا بأي عمل خاص في الأعمال الصالحة؟" فكر لفترة وقال لا ، لم أفعل شيئًا مميزًا. عندما سألني السيد عن سبب هذا السؤال حكيت له قصة الليلة السابقة. حزنت وقدمت تعازي في بداية محرم ، ثم أضفت: سيدي ، ما من فائدة لي أن أخدم طفلك بهذا الاتساع الأدبي. لا تحرمني من خدمة عتبة سيد الشهداء ، بنفس فكر الضريح. خرجت وفجأة خطرت في بالي فكرة ، فذهبت مباشرة إلى المكتبة المجاورة للضريح واشتريت كتابًا مقتولًا وتوجهت نحو المنزل. بعد أن وصلت إلى المنزل اتصلت بأهلي وقلت لهم أن يجمعوا الأطفال ، الليلة هي أول ليلة من محرم ، أريد أن أقرأ لكم جريمة القتل ، كما قام بجمع الأطفال وقرأت جريمة القتل من الكتاب لبضع دقائق وبكينا قليلاً. بعد ذلك ، تناولنا عشاء قصير ونمنا ... حتى الآن ، أنا في خدمتك.
قال آية الله ميرزا عبد الهادي شيرازي: في هذا الوقت ، التفت إلى السيد وقلت على ما يبدو أنه تم قبول نفس القدر من الإخلاص الصادق للرب المغطى وكان مصحوبًا برأي نعمة ذلك الإمام ورعايته.
♻️ نتمنى في هذه الأيام ، وخاصة في ظروف كورونا الخاصة ، حيث تم وضع قيود على الاحتفالات الدينية ، سيسجلون اسمنا في محكمة الهوس والولاء ، ويمنحونا نجاح الخدمة المخلصة لمراسم ذكرى الرب.
ری نعم ؛
نعمة الحسين لا تتركنا وشأننا
إذا رحل الناس فلن يغادر
است محمد استوار الميمندي
قرار عاشقی در هیئت مجازی
حسینیه روشنگری را از دست ندهید🏴👇
🔗 roshangari.ir/moharam
🔗 roshangari.ir/moharam
🔊 مداحیهای محرم ۹۹ + آرشیو سال های گذشته
🔊شعر و سبک
📸 فیلم + کلیپ + سخنرانی
🖼 پوستر
📱 نرمافزار اندرویدی
📆 روزشمار وقایع محرم
حسین علیه السلام در زبان بین المللی http://www.vatanemrooz.ir/?nid=3008&pid=5&type=0
..وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ...
(مائده/۲)
🔹دعوت از اساتید و پژوهشگران گرامی جهت نگارش مقاله فردی یا مشترک برای:
سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی
🔹موضوع، محورهای اصلی و فرعی:
«همکاریهای اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا»
۱. تبیین حکمت وجودی مصایب و بلایا در جهانبینی اسلامی و تطبیق آن بر شرائط فعلی؛
آموزهها و معارف اسلامی در چگونگی رویارویی با کرونا؛ بررسی مبانی کاربردی اخلاق اسلامی در مواجهه با کرونا با تأکید بر وحدت اسلامی؛ ارائه الگوهای موفق در برگزاری عبادات جمعی در زمان بیماریهای فراگیر مطابق نظرات فقهی مذاهب اسلامی؛ فرصتها و چالشهای دین و معنویت در شرایط بیماریهای جهانگیر؛ نقد و بررسی نحوه برگزاری حج در سال گذشته و پیشنهاد روشهای جایگزین برای شرائط مشابه؛ مقایسه رفتارهای متفاوت جوامع اسلامی در برگزاری مناسک، ادعیه، زیارات، نماز جمعه و جماعت، مراسم و آیینهای مذهبی در دوران کرونا؛ توصیههای دینی در مورد سبک زندگی دینی با توجه به توقف یا تقلیل اعمال عبادی در مناسک، ادعیه، زیارات و مراسم مذهبی در دوران کرونا
۲.بهرهگیری از ظرفیتها و راهکارهای سیاسی، اقتصادی و علمی جهان اسلام در مواجهه با کرونا؛
نقش سازمانهای اسلامی در راهبَری، تقویت مواسات، کمکهای مؤمنانه و توسعۀ همکارهای مشترک میان کشورهای مسلمان برای مقابله با کرونا؛ همگرایی و واگرایی کشورهای اسلامی در قِبال فرصتها و تهدیدهای پیشِ روی ملل مسلمان در شرایط کرونایی؛ تبیین جایگاه همکاریهای علمی مشترک در توسعه ظرفیتهای راهبردی جهان اسلام برای مواجهه با کرونا؛
۳. اهمیت جایگاه علما و نخبگان مسلمان در تبیینِ ظرفیتهای معنوی و افزایش سطح آگاهی عمومی و اقناع مسلمانان به در پیش گرفتن رفتارهای مناسب در شرایط کرونایی؛
تبیین نقش علما و نخبگان عالم اسلامی در پاسخدهی به شبهات، هدایت مسلمانان و تقویت پایبندی آنها به مناسک دینی در شرایط کرونایی و پسا کرونایی؛ نقشآفرینی علما و نخبگان مسلمان در فضای مجازی جهت مقابله با چالشها و بهرهگیری از فرصتهای پیش آمده در شرایط کرونایی؛ تبیین فرصتهای پیشرو در جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرائط بیماریهای جهانگیر؛ مقایسه رفتارهای سنتی علمای دینی با روشهای جدید موعظه و خطابه در شرائط کرونایی و بررسی استقبال مردم؛
۴.ظرفیتسنجیِ رسانههای اسلامی در توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و برآورد نیازهای جوامع اسلامی در شرایط کرونایی؛
رفتارشناسی و تبیین سبک همآوردی رسانههای اسلامی با رسانههای غربی در چگونگی بازتاب مسایل مرتبط با اپیدمی کرونا؛ نقش رسانه¬های اسلامی در ارتقای سطح سوادِ سلامت جسمانی، معنوی، روانی و سواد رسانهای و ترویج فرهنگ همیاری در شرایط کرونایی؛ تبیین اهمیت پایبندی رسانهها و فضای مجازی به اخلاق اسلامی در جهت ایجاد «گفتمان دینی» متناسب با افکار عمومی جوامع مسلمان در شرایط کرونایی؛ راههای نفوذ دشمنان اسلام در شرائط کرونا برای ایجاد اختلاف و درگیری در سرزمینهای اسلامی و نحوه مقابله رسانهای با آن
۵. اثرات آموزش مجازی در مقاطع مختلف در آموزش و یادگیری و مدیریت آموزشی؛
تأثیرات پدیده کرونا در تحولات حکمرانی در عصر فضای مجازی؛ تحول در روابط و تعاملات میان جوامع اسلامی در عصر فضای مجازی در شرایط کرونایی؛ فرصتها و چالشهای تحول و تبدیل «خانه» به محل «کار» یا «تفریح» در شرایط کرونایی؛ مشکلات اقتصادی پیشآمده در شرائط کرونا و نحوه مقابله با آنها در دول اسلامی با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی تضعیف فعالیتهای فرهنگی جوامع اسلامی در شرائط کرونا و ابتکارهای جایگزینی آن در کشورهای اسلامی؛ تضعیف ارتباطات جهان اسلام در حوزه زیارت، آموزش، گردشگری، ورزش، اقتصاد، اجتماع، سیاست و ... در شرائط کرونایی و ارزیابی اثربخشی فعالیتهای فضای مجازی جایگزین؛ تأثیرات روانشناختی و جامعهشناختی موقعیتهای کنونی بر جوامع اسلام در استفاده از فضای مجازی برای جایگزینی فعالیتهای روزمره و مستمر پیشین و نحوه مواجهه با آن؛ ارزیابی استفاده از ابزارهای مجازی برای صله رحم و ایجاد ارتباطات دوستی و اخوت اسلامی در عصر کرونا؛
۶. چشمانداز ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان و کشورهای مسلمان در دوران پسا کرونایی؛
نقش مبتکرانۀ جهان اسلام در مقابله با پدیدۀ «اسلامهراسی» و «اسلامستیزی» غربیها در دوران پساکرونایی؛ تبیین سبک زندگی مؤمنانه در جوامع غربی و توسعه اسلامگرایی، خداباوری و اخلاقگرایی در دوران پساکرونایی؛ راهبردهای علما و نخبگان مسلمان برای تغییر فرهنگ مراودات، تعاملات اجتماعی و سیطرۀ فضای سایبری و دیجیتالی در جهان پساکرونایی؛ تبیین جایگاه حیاتی کاربست فناوری و تکنولوژی در جوامع اسلامی در جهان پساکرونایی؛ آیندۀ یادگیری، آموزش و مدیریت آموزشی و تبیین ضعفها و قوتهای آموزش مجازی در جهان پساکرونایی؛ چشماندازهای نظام سلامت جوامع اسلامی و اهمیت پرونده سلامت اقلیمی در دوران پساکرونایی ؛ راهبردها و راهکارهای نوآورانۀ دول اسلامی برای حمایت از اقلیتهای مسلمان ساکن در جوامع غربی در جهان پساکرونا؛ آیندۀ نظامها و ساختارهای سیاسی استبدادی در جهان اسلام در دوران پساکرونایی؛ راهکارهای نظام سلطه (امریکا و اسرائیل) در شرائط کرونایی برای مقابله با مقاومت اسلامی در دوران پساکرونا؛
۷. تبیین آثار افول قدرتهای استکباری و نظامهای سلطه و سوء مدیریت آنها در شرایط کرونایی؛
روایات مستند از نحوه مواجهه کشورهای اسلامی و غربی با پدیده کرونا و بیان تمایزات آنها با یکدیگر؛ درسها و عبرتهای تجارب زیسته کشورهای غربی در مواجهه با کرونا و اهمیت کاربست بایدها و نبایدهای آن در شرایط کرونایی؛ مشکلات اقتصادی پیشآمده در شرایط کرونا و نحوه مقابله با آنها در دول غربی؛ تضعیف فعالیتهای فرهنگی در جوامع غربی در شرایط کرونا و ابتکارهای جایگزینی آن در کشورهای اسلامی؛ ارزیابی نظامهای مبتنی بر لیبرال دموکراسی فردگرایانه در تقابل با مردمسالاری دینی در جهان پساکرونا؛ تأثیرات پدیده کرونا در تحولات حکمرانی در کشورهای غربی؛ - چالشهای فرهنگی موجود در کشورهای غربی (مانند فروپاشی بنیان خانواده، گسترش فساد و اعتیاد به الکل و مواد مخدر) در مواجهه با پدیده کرونا؛ افول الگوی لیبرال دموکراسی و سرمایهداری در هندسه جدید جهانی در شرائط کرونایی؛ تأثیر افول آمریکا در شرائط کرونایی بر اتحاد کشورهای اسلامی ؛ امکانسنجی حضور گستردهتر فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی در جوامع غربی در شرایط پسا کرونا؛ چالشهای امنیتی و اقتصادی بینالملل در جهان با افول قدرت آمریکا در شرایط کنونی؛ نقش محور مقاومت در تسریع افول هژمونی آمریکا در جهان پسا کرونا؛
شیخ عیسی قاسم تعطیلی مساجد شیعیان بحرین را محکوم کرد
آیت الله شیخ «عیسی قاسم» با صدور بیانیه ای اقدام مقامات بحرینی در بستن مساجد شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) در شهر "حمد" را محکوم کرد و آن را فتنه انگیزی و مبارزه با اندیشه مکتب اهل بیت (علیهم السلام) دانست. متن کامل بیانیه در لینک زیر.
https://b2n.ir/438418
اعلام روزی برای قرآن سوزی در شهر مالمو در سوئد
در پی اقدام ضد انسانی افراد اسلام ستیز و اعلام روزی برای قرآن سوزی در شهر "مالمو"، اوضاع این شهر جنوبی کشور سوئد بحرانی شده و پلیس مالمو تقاضای نیروهای کمکی برای روز جمعه آینده کرده است.
در پی اعلام روزی برای قرآن سوزی در شهر "مالمو" در کشور سوئد مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای شدیداللحن نسبت به این اقدام هشدار داد.
مجمع با محکوم کردن این اقدام ضد انسانی افراد اسلام ستیز، از دولت و نهادهای امنیتی و انتظامی سوئد خواست تا هرچه سریعتر با لغو مجوز صادر شده برای این تجمع، مانع از تشدید وخامت و جریحه دارشدن احساسات مسلمانان جهان شوند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: "آنچه که تأسف و تأثر شدید ما را برمی انگیزد اقدام غیرحقوقی و غیراصولی مقامات سیاسی و پلیس کشور سوئد در صدور مجوز تجمع برای جمعی اسلام ستیز است که از عقلانیت، معنویت و انسانیت بی بهره بوده و هیچ شناختی از پیام کتاب آسمانی مسلمانان - یعنی قرآن مجید - ندارند".
انتشار تذییل کشف الظنون اثر محمد خانجی بوسنوی https://ganjineh.kateban.com/post/4620