eitaa logo
حسام
2هزار دنبال‌کننده
219 عکس
89 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تأکیدات علمای جهان اسلام در بیانیه‌ی پایانی کنگره‌ی بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی سید سعید حکیم رضوان‌الله‌علیه 🔸 با دولت‌های غربیِ ضداسلام و 🔸 حمایت از مسلمین عالَم 🔸 مبارزه با انحرافی و فِرق ضاله 🔸 تأکید بر بین و 🔸 تأکید بر علمای اسلام با مرکزیت حوزه‌علمیه نجف و قم 🔸 شیعی و تقویت کیان تشیع 🔸 تأکید بر استمرار مسیر مرجعیت شیعی و شاخصه های بارز مرحوم آیت الله حکیم @HowzehSN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیانیه مهم و راهبردی علما و اندیشمندان جهان اسلام در کنگره بزرگداشت آیت الله سید سعید حکیم أعلی‌الله‌مقامه @HowzehSN
حسام
💠 بیانیه مهم و راهبردی علما و اندیشمندان جهان اسلام در کنگره بزرگداشت آیت الله سید سعید حکیم أعلی‌ال
💠 تأکیدات علمای اسلام در بیانیه پایانی کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید سعید حکیم أعلی‌الله‌مقامه در نجف‌أشرف 🔸 شیعی و تقویت کیان تشیع 🔸 تأکید بر استمرار مسیر مرجعیت شیعی و شاخصه های بارز مرحوم آیت الله حکیم 🔸 تأکید بر علمای اسلام با مرکزیت حوزه‌علمیه نجف و قم 🔸 حمایت از مسلمین عالَم 🔸 با دولت‌های غربیِ ضداسلام و 🔸 تأکید بر بین و 🔸 مبارزه با انحرافی و فِرق ضاله @HowzehSN
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟ 🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گران‌قدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت می‌گیرد. 🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار می‌‌آمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد. 🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانسته‌‌اند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خوانده‌‌اند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز می‌دانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب می‌دانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی اول در کتاب بحار الانوار. 🔻 نظر مراجع تقلید معاصر: ▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ اللّٰهِ‌» به قصد قربت گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ‌ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ الله» به قصد قربت گفته شود. ▫️- حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ‌» (یعنى گواهى مى‌دهم که على ولىّ خدا بر همه‌ی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ‌» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست. ▫️- حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ‌ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بى‌تردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است. ▫️- حضرت آیت‌الله وحید خراسانی: «اشهد انّ‌ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ‌ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است. ▫️- حضرت آیت‌الله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ‌ مُحَمَّداً رَسُولُ‌ اللّهِ‌ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ‌ عَلِیاً وَلِی‌ اللّٰهِ‌» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ‌ مُحَمَّداً رسُولُ‌ اللّٰهِ‌ به قصد قربت گفته شود. ▫️- مرحوم حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مى‌شود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم. ▫️ - مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ‌ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ‌ مُحَمَّداً رَسوُلُ‌ الله»، به قصد قربت گفته شود. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از ⁦🇮🇷خبر طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتمام حجت قاطع رهبری با افرادی که مردم را از و ناامید می کنند ❇️ مقام معظم رهبری : ❌هرکسی مردم را از آینده نا امید کند، برای کار می کند ! ❌ هرکسی مردم را نسبت به فعالیت ها و تلاش و برنامه ریزی های بی اعتقاد و بدبین کند، به سود دشمن کار می کند ! چه بداند و چه نداند ! امیدواریم با این اتمام حجت قاطع رهبری ، برخی کانال های مدعی ولایتمداری که مدام در حال بد نشان دادن و ایجاد تشکیک آینده و دولت هستند عبرت بگیرند و تغییر رویه بدهند، در حقیقت آزمون خوبی برای محک ولایتمداری آنان خواهد بود 🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جلوه‌هایی زیبا از اجتماع بزرگ «سلام‌فرمانده» در میعادگاه منتظران حضرت بقیة‌الله أرواحنافداه، مسجد مقدس جمکران @HowzehSN
⚠️ هشدار | در ویترین‌ برخی مغازه‌های قم چه می‌گذرد؟! انگاره‌سازی زشت و منفی از حجاب و محجبه‌ها با نمایش مشروب و سیگار و تلفیق آن با شخصیتی محجبه... @HowzehSN
⚠️ جریان سکولارِ روشنفکری و مؤسسات آن در قم ملجأ و پناهگاه جریانات و فرقه‌های انحرافی سران مؤسسه منحله، موهن و ضد انقلاب جمعیت امام علی علیه‌السلام در راستای تطهیر عقاید انحرافی و کسب مشروعیت و احیای مجدد خود در صدد ارتباط با برخی سران و مراکز جریان سکولار حوزوی قم است. در این مورد، طیف سکولار حوزوی نظیر بیوت آقایان منتظری، صانعی، بیات زنجانی و مؤسساتی نظیر مفتاح‌کرامت، فهیم و مجمع محققین و مدرسین، بهترین محل برای فعالیت‌های این گروه می باشد که متأسفانه حمایت هایی نیز از طرف مؤسسات مذکور در حال انجام است. لازم به ذکر است که فرقه های ضاله ای مانند عرفان‌حلقه، دراویش، بهائیت، انجمن‌حجتیه هم، سابقه ارتباط گیری با مؤسسات و جریانات مذکور داشته اند. @HowzehSN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ ما رسالتِ جهانی نداریم! 🔹 کاظم‌قاضی‌زاده، رئیس مؤسسه فهیم، که وابسته به جریان سکولار حوزوی نیز هست، در سخنانی، مدعی می شود که ما وظیفه‌ای نسبت به دنیا نداریم و اینکه گفته می‌شود «رسالت جهانی» چنین چیزی از ما خواسته نشده است... وی در ادامه می گوید: ما اگر می‌توانیم، یک کشور مسلمان آباد داشته باشیم..! لازم نیست کشورهای کفرپیشه را هدایت کنیم... این سخنان در حالی از سوی این فرد مطرح می شود که امامین انقلاب، بارها با تعابیر مختلفی همچون «صدور انقلاب»، «حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی»، «عرضه کردنِ اسلام به ملت‌ها» و... بر «ایفای نقش جهانی نظام اسلامی»، تأکید کرده اند. @HowzehSN | حسام،دیدبان انقلابی حوزه
⚠️ بیانیه بنیاد فرهنگی حضرت امام مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه درباره فراخوان‌های اخیر «استغاثه در بیابان» بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 اخیراً در برخی گروه‌های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فراخوان هایی به عنوان اجتماع در بیابان ها برای استغاثه به امام زمان علیه السلام در حال بازنشر می باشد. چند نکته مهم در خصوص این نوع فراخوان ها که اخیر که در حال دست به دست شدن در بین جامعه مذهبی می باشد وجود دارد: 1⃣ اینگونه فراخوان ها از طرف هیچ مجموعه تخصصیِ مهدویت و یا نهاد های دینی و حوزوی مورد تایید وحمایت نمی باشد و غالباً از طرف گروه های ناشناس بازنشر می شود و این نوع حرکت های احساسی بدور از آمادگی وزمینه سازی ظهور می‌باشد. 2⃣ غالب این فراخوان ها، مردم را برای استغاثه به امام زمان به حضور در بیابان ها ترغیب می کنند و نوعی مسلک سازی و بدعت هستند. این در حالیست که بهترین مکان جهت استغاثه به امام زمان علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام مسجد و اماکن متبرکه و حرم‌های مطهر معصومین علیهم‌السلام می باشد که از جمله مهمترین این اماکن مسجد مقدس جمکران است که هر هفته مراسمات متعدد توسل استغاثه به امام زمان علیه‌السلام و ادعیه مختلف با حضور مؤمنين در آن برقرار است؛ حال سؤال این است با این وجود، برخی جریانات ناشناس با چه هدفی به دنبال از بین بردن مرکزیت اماکن مذهبی بوده و تلاش دارند مردم را به جای مراجعه به اماكن مذهبی، به سمت بیابان ها سوق دهند؟! @HowzehSN ادامه👇🏻
3⃣ برخی جریانات انحرافی با ادعاهای مختلف به دنبال سوء استفاده از اشتیاق مردم به مهدویت هستند و با اینگونه اقدامات تلاش دارند که از برخی مناسبت های مذهبی با عناوین مختلف به نفع خود بهره برداری نمایند و در این نوع حرکت ها، نشانی از ظلم ستیزی وعدالت خواهی نیست. 4⃣ در این گونه حرکات و فراخوان های ناشناس، وظایف منتظران منحصر در ضجه و ناله و استغاثه شده و هیچگونه اشاره‌ای به لزوم تلاش مومنین در عصر غیبت جهت برپایی حکومت اسلامی ايفای نقش در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دیگر وظایف مثل تبعیت از فقها و مراجع تقلید و ولایت فقیه نشده است، و تعریف شان از شیعه منتظر شیعه ايست که صرفاً نظاره گر و تماشاچی امورات بيرامون خود است و هیچ وظیفه ای را در قبال اوضاع اجتماع، سیاست و دنیا برای خود قائل نیست و فقط و فقط نظاره گر و اهل غصه و گریه و ضجه است، این در حالی است که اندیشه ناب تشیع انتظار را برترین عمل شیعیان می داند؛ عمل به معنای اینکه مؤمنین وظیفه دارند در کنار توسل و استغاثه با تبعیت از ولی فقیه جامع الشرایط و انتظاری پویا، کنشگری نمایند. 💠 در پایان تأکید می شود که استغاثه يا توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و امام زمان (عج) امری ضروری است که سفارش های زیادی به آن شده است؛ به همین جهت در جمهوری اسلامی بعنوان تنها نظام شیعی دنیا و بزرگترين تعظيم كننده شعائر اسلامی، به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر هر هفته هزاران جلسه توسل و استغاثه درصدها مسجد و اماکن متبرکه برقرار است و به همین جهت مؤمنین و مسلمین جهان از اقصی نقاط عالم به کشور ایران می آیند تا از این جلسات عظیم فيض برده و ذره ای از این حس معنوی را درک نمایند. لذا مؤمنين باید مراقب باشند تا خدایی نکرده در نقشه برخی جریانات انحرافی ایفای نقش نکرده و همواره پیروی از مراجع تقلید و ولایت فقیه را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. باید توجه داشت ذکر و دعا و استغاثه بخشی از کار هست نه همه وظائف منتظران. 🖋 محمد رضا نصوری معاونت فرهنگ-آموزش وپژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج و استاد مرکز تخصص مهدویت حوزه علمیه قم اللهم عجل لولیک الفرج @HowzehSN
‼️ در بین حامیان و دنبال کنندگان فراخوان «استغاثه‌ در بیابان»، نام افراد وابسته به انجمن حجتیه و جریان سید صادق شیرازی نیز به چشم می‌خورد! @HowzehSN
⚠️مهم | به بهانه‌ی فراخوان‌های «استغاثه‌های بیابانی» ⛔️ پشت‌پرده‌ی این مراسمات چه می‌گذرد؟ ⁉️ هدف از کشاندن مردم به بیابان و انتقال از مکان‌های اصلی و رسمی مراسمات، به صحراها چیست؟ @HowzehSN
🔴 در حاشیه حضور احمدمنتظری در بیت سیدصادق‌شیرازی! 🔸 مهم «اشتراک منافع در مخالفت با نظام» است، در این‌صورت حتی همنشینی با خاندانِ منکر فدک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز مانعی ندارد! @HowzehSN
‼️ سوء استفاده‌ی سخیفِ جریان شیرازی، از طوفانِ دیشب در قم! در پی طوفان و قطعی برق دیشب در برخی مناطق قم، برق بیت شیرازی ها هم موقع سخنرانی سید صادق قطع شده و جریان شیرازی در اقدامی مضحک طوفان و برق دیشب را به گردن نظام انداخته و تلاش می‌کنند برای جلب توجه افکار عمومی اینجوری القا کنند که نظام برق بیت شیرازی رو قطع کرده تا این صحبت ها به گوش جهانیان نرسد! این در حالیه که مخاطبین لایو زنده سخنرانی شیرازی از ۶۰ الی ۷۰ نفر بیشتر نیست و در بهترین شرایط، همه ی مخاطبین حاضر در بیت و لایو نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند که اون هم، همه از نوه و نتیجه های خودش هستند!!! آقای نظام! لطفاً یک مقدار به شیرازی‌ها توجه کنید، این ها افسردگی گرفتن و دارن با خودشون درگیر میشن🙃 @HowzehSN
⚠️مسئولین هیئات هوشیار باشید! 📣 جريان انحرافی شيرازی اخيراً نمايندگانی را با هدف جذب افراد و ارتباط با هيئات عزاداریِ سطح شهرها انتخاب كرده كه ضمن حضور در برخی هيئات، برای جلب اعتماد، اقدام به انجام كمك های مالی به مسئولين هيئت‌ها نیز می كنند! لذا جا دارد همه ی مسئولین و برپاکنندگان هیئات عزای سیدالشهداء علیه‌السلام، نسبت به برقراری ارتباط و پذیرفتن این افراد، که با هدف نفوذ، سوءاستفاده و حاشیه‌سازی در هیئات و مجالس عزا صورت می گیرد، هوشیار و آگاه باشند. @HowzehSN
🚩 هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با یزیدیان زمان نیست...! @HowzehSN