eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.3هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
556 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چند دستورالعمل کاربردی و عالی از آیت‌الله شاه آبادی 🔸 ایشان برای رفع گرفتاری، سفارش می‌کردند که این قسمت از آخرین آیه سوره توبه را «بعد از نمازهای یومیه» صدبار تکرار کند: حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت وهو رب العرش العظیم 🔸 ایشان در اهمیت نمازشب می‌فرمایند: «اگر برای نافله شب بیدار شدید اما برای نافله خواندن، آمادگی روحی ندارید، بیدار بمانید، بنشینید، حتی چای بخورید. انسان بر اثر همین بیداری، آمادگی برای عبادت را پیدا می‌کند»، همچنین می‌فرمودند: «بیداری سحر، هم برای مزاج مادی مفیدست و هم برای مزاج معنوی» 🔸 مکرر به شاگردانشان تأکید داشتند: «برای دنیایتان هم که شده، سحرها بیدار شوید. چون بیداری سحر، وسعت رزق، زیبایی چهره و خوش اخلاقی می‌آورد. 🔸 از مهمترین وصایای ایشان احترام ویژه به مقام حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) بوده که امر فرموده‌اند: در نوافل شب، به مقام شامخ حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از آن حضرت، موجب ترقی و قرب معنوی می‌شود و خداشناسی انسان را زیاد می‌کند. همچنین قبل از اذان صبح، صلوات حضرت زهرا «س» را بفرستید. 🔸 از دستورات دیگر ایشان: مراد از «قیام‌لله» مجاهده با نفس می‌باشد و آن محتاج است به چند چیز: 1⃣ اعتصام به حبل الله که حاصل نشود مگر به اعتصام به حبل من الناس و آن معاهده با نائب امام علیه‌السلام است بر «ترک معصیت» و به منزله زره و لباس مجاهد فی سبیل الله است. 2⃣ سپر «دوام وضو» که الوضوء جنة ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 بایسته‌های جهاد تبیین 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی: خیلی از اوقات وقتی کارهایی که صورت می‌گیرد را بیان نکنیم به منزله‌ی انجام نشدن آن کار تلقی می‌شود و کار راکد می ماند از این رو خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره ضحی به پیغمبر اکرم می فرماید:«وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ». 🔸 جهاد تبیین یعنی بیان کارهای انجام شده، هدایت و ارشاد مردم و استفاده از قدرت سحرآمیز زبان 👈 زبان می تواند نکات منفی را مثبت و نکات مثبت را منفی جلوه دهد. 🔸 اگر بخواهیم جهاد تبیین بی‌نقص و اثرگذار باشد باید صادق و امانتدار باشیم یعنی کارهایی که انجام نشده را نگوییم انجام شده اند یا کارهایی که کم انجام شده را بزرگ جلوه ندهیم که هردوی این کارها به دروغ برمی‌گردد. 🔸 امروز مخاطب شناسی، موضوع شناسی، انتخاب کلمات تاثیرگذار، پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی در جهاد تبیین بسیار مهم است. 🔸 مبلغین اگر می‌خواهند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند باید در سه حوزه‌ی تفسیر قرآن، حدیث و تاریخ خود را تقویت کنند. 🔸 امام صادق(ع) فرمودند ما شیعه‌ای را دوست داریم که عاقل، فهمیده، فقیه، خویشتن دار، با مدارا، بردبار، راستگو و باوفا باشد، از این رو ما باید تلاش کنیم این هشت ویژگی را در گفتارمان با مردم رعایت کنیم. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 جنگ‌روانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت 🔸 فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده می‌شود و چه فرایندی را طی می‌کند و چگونه به ثمر می‌نشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم. 1⃣ نمادسازی : این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار می‌کنند تا تبدیل به یک اسطوره و در واقع یک رمز عملیاتی شود‌. 2⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیج‌ها و شبکه‌های ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت می‌زنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع اتمسفر ذهنی و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید می‌کند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظ‌تری می‌سازد. 3⃣ کشته‌سازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل کشتن مصنوعی یا انتحاری تبدیل به شعله می‌کنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا می‌کند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم می‌زند. 4⃣ روایت‌سازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شده‌اند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده‌ است. پای تقطیع و وارونه‌نمایی و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان می‌آید. 5⃣ تعمیم‌سازی: گام بعدی این است که توسط شبکه‌های هماهنگ رسانه‌ای و سلبریتی های جیره‌خوار و سرویس‌های اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و... 6⃣ آشوب‌سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را می‌زنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوب‌های پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک سکته اجتماعی و فلج سیستمی مبتلا کنند. 🔸 ماجرای ایذه و کیان پیرفلک نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانه‌های معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید. 🔸 آنطور که از مانیتورینگ شبکه‌های بیگانه پیداست، اتصال و شبیه‌سازی کیان پیرفلک به مهسا امینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوب‌ها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 از دیپلماسی اقتصادی تا سفره مردم 🔸 یکی از نقاط قوت دولت افزایش تحرک در عرصه دیپلماسی و تنوع سبد ارتباط با کشورهاست؛ برای مثال راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب می‌تواند در آینده ایران را به مسیر جایگزین کانال سوئز برای برخی کشورها تبدیل کند. 🔸 تبدیل ایران به هاب گازی و غلات می‌تواند دو مشکل دیرین ما یعنی کمبود انرژی و غلات را حل کند. در کنار آنچه گفته شد پیگیری اموراتی که در سفر به آمریکای جنوبی مانند پالایشگاه و کشت فراسرزمینی انجام شد مایه امیدواری است و می‌تواند موجب بازارسازی نفت و تأمین مایحتاج کشور مانند ذرت، سویا و... گردد. 👈 اما دو نکته‌ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که: 1⃣ تناسب بین کار بنیادین و فعل روزمره: 🔸 ممکن است در هر دولت کارهای زیربنایی صورت پذیرد که اثرات آن در آینده قابل مشاهده باشد اما آنچه وجود دارد این است که جامعه اسیر واقعیت‌های آنی و شرایط فعلی جامعه است و باید برای شرایط فعلی در کنار برنامه‌ریزی‌های آینده‌محور تلاش صورت پذیرد. 🔸 بر این اساس، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «شما که امروز چه در زمینه نفت، راه، صنعت، کشاورزی و چه در زمینه بازرگانی و... تلاش می‌کنید، کارهای ماندگاری انجام می‌دهید که بالاخره سه، پنج یا ده سال دیگر در زندگی مردم منعکس خواهد شد و مردم نتیجه کار شما را بلاشک در سفره، خانه و جیب خودشان حس خواهند کرد؛ لیکن این کارها علی‌العجاله کارهای بلندمدت و سازنده قواره کلی کشور است. اما نوع کار دوم، کارهای روزمره است که به نظر من ظرافتش بیشتر از کارهای اساسی و بنیادی است.» لذا باید بین کارهای زودبازده و تأثیرگذار در معیشت و امید مردم و اقدامات اساسی و بنیادین دیربازده تناسب برقرار نمود. 2⃣ تناسب بین احساس و عمل: 🔸 برای مسئله امیدآفرینی می‌توان دو ساحت عمل و احساس را تعریف کرد. در واقع در ساحت عمل، مخاطب امیدآفرینی مسئولان، متولیان و کارگزاران هستند و در ساحت بازنمایی و ایجاد احساس، مخاطب امیدآفرینی «رسانه» اعم از بنگاه‌های خبری تا فرد رسانه‌هاست. 🔸 طبیعتا اگر هر کدام از این دو ساحت مأموریت خود را به درستی انجام ندهند امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت. چه اینکه اگر کاری شود بدون پیوست رسانه‌ای، مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید؛ همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه گزارشی غیرواقعی از آن رویداد را بازنمایی کند، خروجی ندارد جز رشد بی‌اعتمادی. 🔸 لذا امروز دولت در مسیر امیدوار‌کننده‌ای قدم برداشته که احساس آن در کف جامعه مقدمات و الزاماتی دارد که باید برای آن تلاش و برنامه‌ریزی صورت پذیرد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
نشریه گفتار هفته- شماره31.pdf
274.3K
📝 🔸 توافق احتمالی با حفظ دستاوردها(تحلیلی بر چرایی اصرار رهبر معظم انقالب در حفظ و توسعه دستاوردهای هسته ای) 🔸 یاس آفرینی با سانسور امیدها 🔸 دیپلماسی ایرانی در حیاط خلوت آمریکایی (تحلیلی بر سفر رئیس جمور به آمریکای جنوبی) ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می‌کند 🔸 وزیر حمل‌ونقل روسیه: یک سیستم حمل‌ونقل چندحالتهٔ ریلی، آبی و جاده‌ای به‌طول ۷۲۰۰ کیلومتر با عبور از کشورهای آذربایجان، ایران و هند جایگزین مسیر سابق که از اروپا و کانال سوئز عبور می‌کرد می‌شود. 🔸 درحال‌حاضر فقط برخی از بخش‌های این مسیر عملیاتی‌ست. ایران و روسیه توافقی برای الحاق یک خط ریلی به این مسیر انجام دادند که روسیه قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۳ میلیارد دلار در این مسیر را دارد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
روایاتی از امام محمد تقی علیه السلام.pdf
243.3K
📝 🔰 روایاتی از امام محمدتقی(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
اشعاری در شهادت امام جواد علیه السلام.pdf
378.5K
📝 🔰 اشعاری در شهادت امام جواد(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
داستان هایی از امام جواد علیه السلام.pdf
483.1K
📝 🔰 داستان‌هایی از امام جواد(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
زندگانی حضرت جواد الائمه علیه السلام.pdf
1.1M
📝 🔰 زندگانی حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
نقش امام جواد (ع) در دگرگونی‌های فکری و فرهنگی عصر خود.pdf
6.19M
📝 🔰 نقش امام جواد(ع) در دگرگونی‌های فکری و فرهنگی عصر خود معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
سیمای اخلاقی و رفتاری امام جواد(ع).pdf
5.88M
📝 🔰 سیمای اخلاقی و رفتاری امام جواد(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 دو نمونه از رنجهای حضرت جواد(علیه‌السلام) 1⃣ شکستن حریم امامت 🔸 محمد بن ریان می‌گوید: مامون به هر حیله‌ای متوسل می‌شد تا بر امام نفوذ کند، اما ممکن نمی‌شد، تا اینکه این فرصت هنگام ازدواج دخترش با امام به دست آمد، وقتی می‌خواست دخترش، ام فضل را به خانه زفاف امام جواد(علیه‌السلام) بفرستد، دویست دختر از زیباترین کنیزکان خود را طلبید و به هر یک جامی که داخل آن گوهری بود، داد تا وقتی در جایگاه نشست، از او استقبال کنند، اما حضرت به هیچ یک توجهی نکرد. 🔸 در آنجا مردی بود که مخارق نامیده می‌شد و صاحب صدا و عود و ضرب بود و ریشی دراز داشت، مامون او را طلبید، در گفتگوی مامون و مخارق، مخارق گفت: اگر به چیزی از امور دنیا مشغول باشد، من برای مقصود شما کفایت می‌کنم. 🔸 آن گاه رو به روی امام نشست، مانند الاغ عرعری کرد و وقتی توجه همه را جلب نمود، شروع به نواختن کرد، امام دقایقی بی‌توجهی کرد و ناگهان سر برداشت و فرمود: «اتق الله یا ذا العثون، ای ریش دراز از خدا بپرهیز .» مخارق چنان از فریاد امام وحشت کرد که ساز و عود از دستش افتاد و تا لحظه مرگ دستش فلج ماند، وقتی مامون از دلیل آن حالت پرسید، گفت: از وقتی ابوجعفر بر سرم فریاد کشید، وحشتی مرا فرا گرفت که هرگز از جانم بیرون نمی رود.(۱) 2⃣ تهمت مستی و ... 🔸 فضای تنگ و خفقان آلود حاکم بر جامعه چنان امام و یارانش را در تنگنا قرار داده بود که گاه افراد وابسته به طاغوت به آن حضرت توهین‌های سنگینی می‌کردند و امام تنها به شکوه به درگاه الهی بسنده می‌کرد. 🔸 از جمله، عمر از خاندان فرج که با چپاول و رشوه و دزدی ثروت زیادی فراهم آورده بود و در حکومت بنی عباس نفوذ داشت، مدتی فرماندار مدینه شد و در همان زمان نسبت به خاندان نبوت خشونت به خرج می‌داد و کار را به جایی رساند که به امام گفت: به گمانم تو مست هستی! امام جواد(علیه‌السلام) در مقابل این گستاخی تنها به درگاه الهی پناه برد و فرمود: «اللهم ان کنت تعلم انی امسیت لک صائما فاذقه طعم الخرب و ذل الاسر، خدایا! چنانچه تو می‌دانی امروز برای تو روزه بودم، پس طعم غارت شدن و خواری اسارت را به او بچشان » 🔸 طولی نکشید که در سال ۲۳۳ ه ق متوکل بر او غضب کرد و دستور داد ۱۲۰ هزار دینار به عنوان مالیات و ۱۵۰ هزار دینار از برادرش بگیرند، او بار دیگر به عمر غضب کرد و دستور داد هر چه می‌توانند بر گردنش ضربه بزنند و ۶ هزار ضربه زدند و بار سوم کشان کشان به بغداد بردند و همان جا در اسارت مرد. 🔸 واقعه توهین به امام جواد(علیه‌السلام) چنان سنگین بود و دل امام هادی(علیه‌السلام) را به درد آورده بود که وقتی خبر مرگ عمر را آوردند، ۲۴ مرتبه «الحمد لله» گفت.(۲) 📚 ۱- کافی، ج ۱، ص ۴۹۴ 📚 ۲- کافی، ج ۱، ص ۴۹۶ ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 نماز دهه اول ذی‌الحجه 🔸 دهه اول ذی‌الحجه دارای فضیلت و شرافت زیادی است، و عبادت، در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد. یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر، در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته‌اند، خواندن دو رکعت نماز در بین نماز‌های مغرب و عشاء است که معروف به «نماز و واعدنا» می‌باشد. 🔸 نماز دهه اول ذی‌الحجه از نماز‌های مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر (ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 هادی از میان همه‌ی شهدای کربلا به یـک شـهید علاقه‌ی ویژه‌ای داشت. بعضی وقتها خودش را مثل آن شهید می‌دانست و جمله‌ی آن شـهید را تکرار می‌کرد. 🔸 هادی می‌گفت: من عاشق جوون، غلام آقا اباعبدالله(ع) هستم، چون در روز عاشورا به آقا حرف‌هایی زد که حرف دل من به مولا است، او از سیاه بودن و بدبو بودن خودش حرف زد و این که لیاقت ندارد که خونش در ردیف پاکان قرار گیرد. من هم همین گونه‌ام، نه آدم درستی هستم نه... 📕 برگرفته‌ از‌ کتاب‌ پسرک فلافل فروش، شهیدهادی ذوالفقاری ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 سوالش را که پرسید، امام جواد(علیه‌السلام) گریه‌اش گرفت، آن هم چه گریه‌ای! تعجب کرد، با خودش گفت: مگر چه پرسیدم؟ پرسیده بود: بعد از نوه‌ی شما(امام عسکری علیه السلام)، چه کسی قرار است امام شود؟ 🔸 امام که آرام شد، فرمود: بعد از او امامت می‌رسد به پسرش، قائم منتظَر، پرسید: قائم؟! چرا به او قائم می‌گویند؟ فرمود: چون وقتی قیام می‌کند که یادش در بین مردم مرده است!... دوباره پرسید: چرا به او منتظر می‌گویند؟ فرمود: چون او غایب خواهد شد؛ غیبتش هم طولانی خواهد بود، فقط اهل اخلاص هستند که منتظرش خواهند ماند، اما آن‌ها که اهل تردیدند وجودش را منکر می‌شوند، آن‌ها هم که اهل انکار هستند یادش را مسخره می‌کنند... 📘 برگرفته از کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۸ ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) : نهی از منکر زبانی؛ یکی از معجزات اسلام در مقابل این منکرات، عامل بازدارنده، نهى است؛ نهى از منکر، بگویید: «آقا، نکن» این تکرار «نکن»، براى طرف مقابل، شکننده است. 🔸 نهی از منکر کردن، مثل این که بگویید آقا چرا این کار را می‌کنی؟ یک نفر بگوید، دو نفر بگویند، ده نفر بگویند؛ بالاخره طرف مجبور می‌شود ترک کند؛ یعنی اگر بارها گفته شد، روحاً مغلوب می‌گردد، من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را، ولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایی، واقعاً یکی از معجزات اسلام می‌دانم. 🔸 مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی، این مطلب را بگو و برو، می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمّل کنید. 🔸 اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمی‌کردی؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنی است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین‌طور. 🔸 بنابراین، اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعاً معجزه می‌کند. فقط هم زبانی؛ یدی‌اش در اختیار حکومت است؛ یعنی اگر جایی باید با گناهکار به صورت یدی و مجازاتی برخورد کنند، فقط دستگاههایی از حکومت هستند که مسؤول این کارند؛ مردم نباید بکنند. اما زبانی چرا؛ خیلی هم اثر دارد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 مرحوم عبد‌الباقی(فرزند مرحوم علامه) می‌گوید: هفت، هشت روز مانده به رحلت هیچ جوابی به هیچ کس نمی‌داد و سخن نمی‌گفت، فقط زیر لب زمزمه می‌کرد: « لا اله الا الله!» 🔸 حالات ایشان در اواخر عمر، دگرگون و مراقبه‌شان شدید شده بود و(مانند استاد خود، مرحوم آیت الله قاضی) این بیت حافظ را می‌خواند و یک ساعت می‌گریست؛ «کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش، کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟!» 🔸 همان روزهای آخر، کسی از ایشان پرسید: در چه مقامی هستید؟ فرموده بودند: «مقام تکلم»، سائل ادامه داد: «با چه کسی؟» فرموده بودند: «با حق» 🎤 مرحوم عبدالباقی طباطبایی فرزند ارشد علامه طباطبایی(ره) ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 سلطان الواعظین شیرازی، توفیق حضور در سرداب سامرا (غیبت) را یافت، وی کتاب مفاتیح الجنان را که به تازگی منتشر شده بود، همراه داشت و از روی آن اعمالی را انجام می‌داد و زیارت نامه‌هایی را می‌خواند. شیخی که کنارش نشسته بود و ذکر می‌گفت، با دیدن وی پرسید: «این کتاب از کیست؟» سلطان الواعظین پاسخ داد: از محدث قمی و با تعریف و تمجید بسیار حاج شیخ عباس و کتابش را به او معرفی کرد. شیخ با شنیدن سخنان شیرازی گفت: «این گونه که تو از آن تعریف می‌کنی، نیست.»، سلطان الواعظین با عصبانیت گفت: «برخیز، بلند شو و از اینجا برو» 🔸 فرد دیگری که در کنار وی نشسته بود، دستی به پهلویش زد و گفت: «مؤدب باش. ایشان، خود محدث قمی است!» سلطان الواعظین با شنیدن این سخن به سرعت و با شرمندگی برخاست و روی شیخ را بوسید و از ایشان عذر خواست، سپس خم شد تا دست وی را ببوسد، ولی محدث قمی دست خود را کشید. آن گاه خم شد و دست وی را بوسید و گفت: «شما سید هستید». 📕 منبع سیمای فرزانگان،ص۲۵۴ ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔸 عجایب و غرائبی از علمای نجف در ساده‌زیستی دیدیم، همراه با شخصی میهمان آقایی بودیم، به منزل آقا وارد شدیم و دیدیم تنها در گوشه‌ی اطاق به اندازه‌ی نشستن فرش است. 🔸 آقای دیگری هم در منزل، روضه‌خوانی داشت و در اتاق به مقدار ضرورتِ روضه، فرش بود.آقای بروجردی(رحمه‌اللّه‌) نیز می‌فرمود: به اتاق فلان آقا رفتیم و دیدیم تمام اتاق فرش ندارد. آقای بروجردی(رحمه‌اللّه‌) از آقای عبّاس علی، پدر راشد (راشد معروف که در زمان شاه در رادیو سخنرانی ایراد می‌نمود.) نقل می‌کرد که به بازدید آقایی رفتیم و دیدیم تنها مقداری از اتاق او مفروش است، به او گفتیم: شما علمای نجف، در این جا این همه ریاضت می‌کشید، امّا وقتی که به ایران می‌آیید چرا ریاضت‌هایتان را فراموش می‌کنید؟! البته این گونه امور دایر مدار وسعت زندگی و عدم آن است و مهم این است که دل‌بستگی نباشد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
مدیریت سیاسی.pdf
4.1M
📝 🔰 گزارشی از برنامه‌های مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان 🔸 برنامه‌های مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ۴ عرصه آموزش‌های تخصصی دانش افزایی، همایش‌‌ها و نشست‌های تخصصی، کنشگری سیاسی اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد. 💻 تشریح خبر: 🌐 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=48225 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehfarhang ┗📚━━━━━━┛
وصایای امام باقر_علیه_السلام به جابر بن یزید جعفی.pdf
227.7K
📝 🔰 وصایای امام محمدباقر(علیه‌السلام) به جابربن یزید جعفی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
اجتهاد در عصر امام باقر (علیه السلام).pdf
752.3K
📝 🔰 اجتهاد در عصر امام محمدباقر(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
جهاد علمی امام باقر.pdf
672K
📝 🔰 جهاد علمی امام محمدباقر(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛