فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبلیغ مُدرن
🔸طلبهای با نصب تابلوی LED پشت شیشهٔ ماشینش، حدیثی را به نمایش میگذارد.
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 «زنِ زشت درمانی» در اسلام!
🔻کانال «دفتر آیتالله تبریزیان» نوشته است:
🔸انواع درمان در طب اسلامی خیلی زیاد است که[در] هیچ طبی اینقدر تنوع وجود ندارد، بلکه در طب اسلامی درمانهایی وجود دارد که به ذهن بشر هم نمیرسد[این درمانها به شرح زیر است]:
... درمان با نگاه، مانند نگاه کردن به زن مَحرم زیبا که بلغم را درمان میکند ... کفش درمانی، مانند کفش زرد [که] درمان عدم نعوظ و همّ و غم [است] ... زن زشت درمانی برای درمان نازائی. با انتخاب زن زشت انسان بچهدار میشود، زیرا [زنهای زشت] بچهزا تر هستند.
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
📷 مرحوم آیتالله گلپایگانی هنگام صرف صبحانه به چند جوجه کنار دستشان هم غذا میدهند.
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 وقتی یک «مجتهد» را از مسجدش بیرون میکنند
🔻شهاب الدین حائری شیرازی فرزند مرحوم حائری شیرازی در شبکهٔ اجتماعیش نوشته است:
🔸چند روز پیش پدر خانمم دکتر احمد توکلی گفت؛ کار واجبی با شما دارم. آمدند منزل و گفتند: از امور مساجد غرب تهران گفتهاند با توجه به مطالبی که بنده مطرح مینمایم دیگر باید مسجد را تحویل دهم.
🔸اینست وضع آزادی نقد در مملکت ما!!
و به این میزان یک مجتهد میتواند از آزادی نقد واصلاح برخوردار شود!!(1)
🔸به هر حال به دنبال هجرت به قم هستم. برای پایدار ماندن این حُریت وآزادگی نمیخواهم از کسی کمک بگیرم. ولینصرنٌَ الله من ینصره
(1) در انتخابات خبرگان گذشته به اصرار پدر کاندید شدم. در امتحان کتبی و شفاهی شرکت جستم. به اذعان آیتالله شبزندهدار در امتحان کتبی اجتهادی اول شدم و به اذعان کمیسیون تشخیص اجتهاد شورای نگهبان مجتهد تشخیص داده شدم.
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 واکنش علیدوست به یادداشت اکبرنژاد: بنده چیزی نمیبینم که بخواهم مناظره کنم
🔸چند روز پیش محمدتقی اکبرنژاد یادداشتی خطاب به ابوالقاسم علیدوست منتشر کرده و خواسته بود با وی دربارۀ زوائد علم اصول مناظره کند. اکبرنژاد نوشته بود: «اگر خودتان یا اطرافیانتان بر این باورید که حضرتعالی آن قدر بلندمرتبه هستید که نباید با نویسندۀ بستۀ جامع اجتهادی [اکبرنژاد] وارد گفتگو شوید، محض رضای خدا به این بیاندیشید که آیا فاصلۀ شما با نویسنده بستۀ جامع اجتهادی بیش از فاصله امام صادق (ع) با زندیق بدنامی مثل إبنأبیالعوجاء است؟!».
🔸حالا علیدوست به یادداشت اکبرنژاد واکنش نشان داده و در جلسه درسش گفته است: «برخی بنده را به مناظره دعوت میکنند اما بنده چیزی نمیبینم که بخواهم مناظره کنم».
✏️واکنش علیدوست نشان میدهد فضا بگونهای شده که وی نمیتواند کنشگریهای اکبرنژاد را نادیده گرفته و بدنۀ حوزه تا اندازهای همان باورهای اکبرنژاد را دارند، هرچند به دلایلی با شخص وی همراهی نمیکنند. اکنون باید دید این کنشگریها توان این را دارد که شخصی مانند علیدوست را به پای مناظره و مباحثه حضوری بکشاند؟
🔸محمدتقی اکبرنژاد بسیاری از مباحث علم اصول را زائد و نالازم میداند. البته تحولخواهی وی بگونهای پیش رفته که برخی معتقدند او تحولخواهی را بد نام کرده و برخی از تحولخواهان ترجیح میدهند در چنین فضایی سکوت کنند تا متهم به همراهی با جریان اکبرنژاد نشوند.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 تجملات، تنفّر باطنی از روحانیت ایجاد میکند
🔻فرامرز رفیعپور استاد و چهرۀ ماندگار جامعهشناسی:
🔸وقتی سالنها و دسته گلهای جلوی برخی از روحانیون دست اندرکار نشان داده میشود، این تجملات نشان دهنده شروع تخریب پایگاه مردمی روحانیت و نظام است. اینان یک اشتباه بزرگ میکنند و توجه ندارند که فرایند تجمل، دو احساس متضاد را هم زمان در شخص مقابل ایجاد میکند:
1. یکی احترام ظاهری مبتنی بر داشتن معیارهای توسعهای
2. دیگری تنفر باطنی مبتنی بر احساس محرومیت که چرا او دارد و من ندارم.
📔«دریغ است ایران که ویران شود»، صفحۀ 430
📷 تصاویر مدرسه علمیۀ ولیعصر وابستۀ به صادق لاریجانی
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
@mehrostad_ir 980818.mp3
3.3M
🎙آیتالله جوادی آملی: کسی که نمیداند دکارت و هايدگر و کانت چه گفتهاند، چگونه میتواند شاگرد امام زمان(عج) باشد؟
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 دست دادن حاج آقاها به نامَحرم (۱)
🔻علیاکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی:
🔸سال۱۳۶۴...به عنوان سرپرست گروهی برای اجلاس یونسکو که در صوفیا پایتخت بلغارستان برگزار میشد، شرکت کردم...وقتی وارد راهروی ساختمان شدیم...دالان درازی داشت...ناگهان از دور متوجه شدم که در انتهای راهرو یک خانمی ایستاده است. با خود گفتم: حتما این خانم انتظار دارد که با او دست بدهیم...روحانی بزرگواری همراه ما بود. به ایشان گفتم: شما جلو تشریف داشته باشید. گفت: نه آقای صالحی! شما رئیس هیئت هستید؛ شما جلو باشید. گفتم: نه حاج آقا! ببینید انقلاب را به روحانیت میشناسند...به انتهای راهرو رسیدیم و خانمی که برای استقبال ما ایستاده بود، دستش را دراز کرد. این روحانی بزرگوار همراه ما مدتی تأمل کرد...میدیدم این مرد بزرگوار با خودش کلنجار میرود که چه کار بکند؟ دست بدهد یا ندهد؟ بالاخره دست داد. گفتم الهی شکر این خطر از ما عبور کرد. بعد گفت: آقای صالحی! شما این موضوع را پیشبینی کرده بودید که من جلوی هیئت باشم؟ گفتم: بله و به مزاح گفتم: چون کسی با شما کاری ندارد ولی برای من خیلی فرق میکرد.
📚گذری در تاریخ؛ خاطرات دکتر علیاکبر صالحی، صفحهٔ ۱۳۴
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 دست دادن حاج آقاها به نامَحرم(۲)
🔸زن برای دست دادن دست خود را دراز کرده و امام موسی صدر دستش را روی سینه گذاشت.
زن گفت: ترسیدی نجس شی؟
امام صدر گفت:
نه؛ میخواستم طهارت شما حفظ بشه.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
1_154130729.mp3
3.89M
🎙سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه در پاسخ به سؤال طلبهای دربارهٔ وضع معیشتی طلبهها:
🎯 معتقدم تا پایه ۶ وجهی ندارد که شهریه دهیم.
🎯 طلاب جوان در امر ازدواج فعلا خویشتنداری کنند.
🎯 دانشجویی که به دانشگاه میرود به او پولی نمیدهند و آیندهٔ شغلی او را تامین نمیکنند، اما ما به طلبه غذا میدهیم و شهریهای هم پرداخت میکنیم.
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 حرفهای اخیر دربارهٔ افول رابطهٔ منتظری و خلخالی را جدّی نگیرید
🔻محمدرضا کائینی روزنامهنگار حوزهٔ تاریخ معاصر نوشته است:
🔸راستش نگارنده، هیچگاه سخنان آقای منتظری در اعتراض به بد رفتاری با زندانیان سیاسی را جدی نگرفت. چرا؟ چون هرگز در یکی دو سال آغازین استقرار نظام، در هیچ تریبون و پیام و نامهای از او نشنید و نخواند که به رفتارهای رفیق شفیق خود آقای شیخ صادق خلخالی، کوچکترین اعتراضی کرده باشد!
🔸اگر با ملاکهای مدنظر آقای منتظری، رفتارهای هیات چند نفره صدور حکم برای مجاهدین در سال شصت و هفت یا رفتارهای آقای لاجوردی و دوستانش در مقام دادستانی و اداره زندانها قابل اعتراض باشد، با همان ملاکها، رفتارهای قضایی خلخالی بسی قابل تخطئهتر است. با این همه آقای منتظری در آن دوره دربارهٔ او، سکوتی کاملا تائیدآمیز داشت. آقای خلخالی در جلد اول خاطرات خود اذعان دارد که در دوره ایفای مسئولیت قضایی، کاملاً مورد حمایت آقای منتظری بوده و در آغاز جلد دوم خاطرات، از قلم منتظری در سال هزار و سیصد و هفتاد و سه، اجازه نامهای را میآورد که او را به القابی بس فاخر ستوده است! اهل حوزه میدانند که شرط صدور اجازهٔ حسبیه، اعتقاد به عدالت مجاز است. آقای منتظری در خاطرات خود-که در سالیان پایانی دههٔ هفتاد در سایت وی منتشر شد- دربارهٔ آقای خلخالی تنها یک جمله انتقادی دارد: «کار ایشان هم بینقص نبود!» جملهای که دربارهٔ هر غیر معصومی میتوان گفت.
🔸در اوایل دههٔ هفتاد که باب آشنایی صاحب این قلم با آقای منتظری باز شد، به کرات آقای خلخالی را در منزل آقای منتظری میدید. او در دوران اوج گیری بیماری پارکینسون-که حتی راه خانهٔ خود را گم کرده بود- راه خانهٔ آقای منتظری را بلد بود و به آنجا آمد و شد میکرد! واقعیت این است که این دو با یکدیگر دوستانی نزدیک بودند و هر چند که به ظاهر -و شاید به صلاحدید اطرافیان- آقای منتظری برای درگذشت آقای خلخالی پیامی صادر نکرد، اما در همان شب آغازین دفن، بر مزار او در بقعه شهید مفتح در حرم حضرت معصومه(س)حاضر شد و این در افواه، بازتاب زیادی داشت. از همین سربند است که این قلم، حرفهای اخیر احمد منتظری دربارهٔ افول رابطه پدرش با خلخالی در سالهای آخر را جدی نمیگیرد و البته دیگر مطلعین نیز جدی نمیگیرند.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 «وحیدا بس نما بنما دمی گوش...»
🔻شبکهای اجتماعی به نام آیتالله وحید خراسانی که انتسابش را به بیت آیتالله نفی کرده اما تصویر آخرین دیدارهای ایشان را منتشر میکند، نوشته است:
🔸جمعی از فضلا و اساتید محترم حوزه از حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی درخواست کرده بودند با توجه به اینکه تاکنون دربارهٔ حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام شعری از حضرتعالی جهت عرض ادب به مقام آن حضرت در اختیار نیست؛ شعری، هر چند مختصر، برای آن بزرگوار بسرایید تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد. معظمله، سحرگاه بیست و چهارم آذرماه ۱۳۹۸، ابیاتی در مدح و مصیبت قمربنی هاشم علیهالسلام سرودند که به شرح زیر است:
ابالفضل ای علمدار سپاهم
تو بودی در جهان پشت و پناهم
به طلعت چون قمر در آل هاشم
به قامت کن قیامت در عوالم
ملائک خادمان بارگاهت
کنار علقمه آرامگاهت
بود خضر از پی آب حیاتت
که سیرابش نمایی از فراتت
مقامت نزد حق مافوق ادراک
که غبطه خورده بر تو کل افلاک
شهیدان محو تو اندر قیامت
قیامت کردهیی ز آن قد و قامت
خدا بالی ز رحمت بر تو داده
کنار مرقدت زهرا، ستاده
کلام مرتضی اندر کلامت
خدا در علقمه داده سلامت
تو برتر از شهیدان جهانی
عموی حضرت صاحب زمانی
رجز خوانی تو مافوق فهم است
جواب این رجز، تیغ است و سهماست
چو دست راست را دادی به دلدار
خدایت شد یسارت را خریدار
حمایت کردی از دین حسینی
از این رو چلچراغ عالمینی
امان از آن عمود و از سر تو
که شد در خیمه مضطر خواهر تو
کنار پیکرت از پا نشستم
پناه عالمم، اما شکستم
چو فرقِ غر قِ خونِ تو بدیدم
زتنهایی خود آهی کشیدم
امید هر دو عالم هستم اما
امیدی نیست دیگر بعد سقا
شکستی پشت من را ای پناهم
تو بودی ثقل اکبر در سپاهم
پس از تو خواب رفت از چشم زینب
رسیده نیمه جانم بی تو بر لب
تو بودی، خیمه در امن و امان بود
امان از دیدۀ نامحرمان بود
به نفسی انت، جان من فدایت
مرا آتش زده ادرک اخایت
چه داغی بر دلم دشمن نهاده
که هر عضوت جدا از هم فتاده
به خیمه چون برم جسمت من زار
ندارم هیچ کس را یار و غمخوار
مُقَطَع گشتهیی چون حزب قرآن
تجلی کرده یی در کل میدان
تنت یکسو و دستت سوی دیگر
چو الرحمن به آیاتی مکرر
بخواب آسوده ای ماه منیرم
که بعد از تو زجان خویش سیرم
وحیدا بس نما، بنما دمی گوش
ندا آید که زهرا رفته از هوش
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 آیا یکی از دو سؤال آزمون نامزدهای خبرگان دربارهٔ «خیار حیوان» بوده؟
🔻عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد سؤالات آزمون نامزدهای مجلس خبرگان و سؤال در مورد خیار حیوان در این سؤالات:
🔸سؤال در آزمون مجلس خبرگان در سه زمینهٔ اصولی فقهی و اجتهادی طرح میشود که ممکن سؤالات مختلفی در این زمینه ها مطرح شود. وی از توضیح بیشتر در مورد جزئیات این آزمون خودداری کرد.
گفتنی است «خیار حیوان» مسالهای فقهی دربارهٔ اختیار فسخ معامله برای خریدار حیوان است.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 زنانْ خودشان را برای مدیریت کلان جامعةالزهرا رشد ندادهاند
🔻اواخر هفتۀ گذشته جمعی از خبرنگاران خارجی از جامعةالزهرا بازدید کردند. در اینباره، خواهر طلبهای ضمن انتشار عکس بالا در صفحه اجتماعیش نوشته است:
🔸... در مسیر بازگشت از جامعةالزهرا یکی از خانمها خبرنگار مطالبهگرانه پرسید: اصلا چرا باید مدیر یک مجموعۀ زنانه از مردان باشد؟ گفتم: خبر نداری معاون و مدیرهای آقا هم بسیارند. برآشفتهتر شد و پُر از چرا. چرا آقایان میتوانند از جامعةالزهرا بازدید کنند ولی خانمها نمیشود فیضیه را ببینند؟
گفتم دوست من، معاونت خانمها در نهادهای حوزوی مربوط به خواهران «منع قانونی» ندارد. ما خوشحالی که منع قانونی ندارد و بقیه حرفم را خوردم که ناراحتیم خودِ زنان اینقدر خودشان را رشد ندادهاند که طرح و برنامههایشان در سطح مدیریت کلان باشد. حالا که نیست، چه اصراری که مدیر و معاون زن منصوب کنیم؟ مهم کارآمدی مجموعه است و پاسخگویی در مقابل مطالبات جامعه. حنای ژست حمایت از زنان با انتصابات زنانه دیگر رنگی ندارد.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیتالله شبیری زنجانی:
روایت معروف «إنّما الأعمال بالنیّات»، «متواتر اضافی» از عمر بن خطاب است.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 هیچگاه حسرت از دستدادنِ موقعیّتِ مرجعیّت را نخورد
🔻مصطفی درّی به مناسبت درگذشت مرحوم سیدمحمد مهدی موسوی خلخالی نوشته است:
🔸...شاید بتوان مهمترین تصمیم زندگی آیتالله را هجرت از نجفاشرف به قم و سپس به تهران و اقامت قریب به چهلساله در تهران دانست. آیتالله خود در توصیف چرایی این هجرت، مشکلات مالی را عنوان میکرد و میگفت برای بهبود وضع معیشت خانوادهاش، راهی ایران و پذیرش اقامهٔ جماعت در مسجد صدریه تهران شده است. او بهروشنی میگفت که اگر در نجف میماند به لحاظ شخصی، موفقیتهای بیشتر و بهتری کسب میکرد. البته حتی اگر نمیگفت هم ماجرا روشن بود. آیتالله موسوی خلخالی بهعنوان یکی از اولین مقررهای درس آیتالله خویی و کسی که علاوه بر نزدیکی و ارتباط وثیق استاد و شاگردی، همزبان و فامیل (باجناق فرزند) او نیز به شمار میآمد، شانس بسیار بالایی برای مرجعیت پس از وی را دارا بود. او از قول آیتالله سیستانی نقل میکرد که به یکی از دوستان آیتالله گفته بود که اگر وی در نجف میماند دیگر نوبت به امثال ایشان نمیرسید.
🔸همه اینها آنقدر تصمیم وی به ترک نجف و اقامت در تهران را نامتعارف جلوه میداد که مرحوم امام در ملاقاتی که با وی در قم کرده بود به وی توصیه کرده بود که یا به نجف بازگردد و یا اگر در ایران میماند، قم را ترک نکند و مشخصاً به تهران نرود که ذبح علمی میشود. آیتالله اما رفاه خانواده و آینده بهتر فرزندان را مهمتر از موفقیتهای شخصی و مقامهای دنیوی میدانست و در دوراهی قم و نجف، مسیر تهران را برگزید.
🔸باری، در تمام سالهایی که با آیتالله بودم، او بارها و بارها از ماجرای هجرت خود از نجف به قم و پس از اندکی به تهران سخن گفت، اما هیچگاه کوچکترین اثری از ناراحتی و غم در چهرهاش هویدا نبود. او دوستان و هم بحثان قدیم را با عنوان «مراجع تقلید» یاد میکرد درحالیکه هیچگاه حسرت از دست دادن این موقعیتها را نخورد. همه میدانستند که او «خانواده» را بر موفقیتهای شخصی خود مقدم میدارد. برای درک این مهم تنها کافی بود تقید او به خواندن دعای سفر در گوش فرزندان خود که برخی از شصت نیز عبور کرده بودند را شاهد بود، امری که حاکی از ارتباط عاطفی شدید وی با اعضای خانوادهاش بود.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
حوزه بی سانسور
🎯 وقتی یک «مجتهد» را از مسجدش بیرون میکنند 🔻شهاب الدین حائری شیرازی فرزند مرحوم حائری شیرازی در شب
🎯 بازگشت آقازادهٔ مجتهد به مسجدش
🔻شهابالدین فرزند مرحوم حائری شیرازی که چندی پیش خودش را مجتهد خوانده و خبر اخراجش از مسجدی که امام جماعت آن است را رسانهای کرده بود، در یادداشتی جدید با عنوان «سلامی دوباره به مسجدباقرالعلوم (ع)» از باقی ماندنش در جایگاه امامت جماعت خبر داده و نوشته است:
🔸 دوستان بسیاری وقتی از خبر کم لطفی امور مساجد غرب تهران نسبت به حقیر مطلع شدند، ابراز لطف ومحبت نمودند. از نمازگزاران مسجد که طومار امضا کردند تا آن دوست که به خانهٔ خود دعوتم کرد که خانهٔ خود را محل اجتماع نماز گزاران مینماید. تا هیات امنا که به جدّ پیگیر موضوع شدند و غیرتمندانه به دفاع از حق پرداختند و دکتر توکلی که مسئول امنا مسجد است و پیگیری نمود با مسئول امور مساجد شهر تهران دیدار کرد ... و عزیزانی که شاید راضی به نام بردن نامشان نباشند و پیکان نقد بنده اتفاقا بیشتر متوجه ایشان بوده و در این ماجرا به دفاع از حق نقد پرداختند که این خود دلیل روشنی بر نصرت الهی است که نوشته بودم👇
ولینصرن الله من ینصره
و قطعا خداوند کمک مینماید کسانی که یاریگر خدا باشند.
بارالها تو را و فقط تو را سپاسگزارم که دل مؤمنینی را متوجه این بنده خود نمودی و مقدمات خدمت دوبارهٔ بندهات را در خانهات فراهم نمودی.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
📷 تجویز هفتهای یکبار حجتالإسلام
✏️ شما چقدر حجتالإسلام بویژه از نوع تلوزیونی آن تجویز میکنید؟
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
حوزه بی سانسور
🎯 واکنش علیدوست به یادداشت اکبرنژاد: بنده چیزی نمیبینم که بخواهم مناظره کنم 🔸چند روز پیش محمدتقی ا
🎯 من خودم ثُلث رسائل را زائد میدانم
🔻سیدنصرالله صدریزاده طلبهٔ مدرسهٔ علوی قم از ابوالقاسم علیدوست دربارهٔ مناظره با محمدتقی اکبرنژاد سؤال پرسیده و نوشته است:
🔸از استاد پرسیدم: چرا با آقای اکبرنژاد مناظره نمیکنید؟!
در پاسخ فرمودند: ايشون قبل از این دعوت نزد بنده آمدند و گفتند که بنده نظراتی دارم و کتبی نوشتهام و از من کرسی خواستند با سالن 300 نفری. من چون مسئول کرسیهای آزاداندیشی بودم، گفتم که مشکلی نیست ولی سالن 150 نفری داریم. لذا در حضور داوران ایشان مباحثشان را ارایه دادند ولی مورد قبول واقع نشد، به دلیل ضعف مبانی که وجود داشت. اما بنده گفتم که باید فرصت دیگری داد، هنوز مبانیشان را دقیق توضیح ندادهاند(قبلا در صحبت هايشان میگفتند که دو نفر به من میدان دادند؛ آقایان علیدوست و مبلغی. که بنده از ایشان تشکر میکنم ولی اخیرا دیگر این حرفها را نمیزنند!).
باز هم ایشان آمدند و داوران قبول نکردند و رفتند نقد مکتب شیخ انصاری راه انداختند که من دیگر روش را نپسندیدم.
🔸در مورد زواید اصول اشکالشان این است که بین مسئلهٔ زاید با بحث زاید تفکیک قایل نمیشوند. در مناظره میخواهند برای ما مسألهٔ زاید لیست کنند که ما هم قبول داریم این را، ولی بحث زاید نداریم. شاید شما از فلان بحث بهره نبرید ولی دیگری بهره میبرد. برويد با کسی بحث کنید که اين حرفها را قبول ندارد نه با من که ثلث رسائل را زاید میدانم. پس نه من خود را بالاتر از امام(ع) میدانم نه شما...
🔍 حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎧 فوری
🎯 دیدار بدون سر و صدای قالیباف با مراجع و علما
🔸قالیباف امروز به قم سفر کرد. هنوز رسانههای رسمی دربارهٔ این سفر سکوت کردهاند. به نظر میرسد قالیباف - که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده و سودای ریاست مجلس دارد- برای رایزنی با برخی نهادهای حوزوی و دیدار با مراجع و علما به قم آمده باشد. از چند ماه قبل رفت و آمد سیاسیون به قم آغاز شده و هرچه به انتخابات نزدیکتر شویم، این ترددها بیشتر خواهد شد. هرچند ممکن است بسیاری از این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شود!
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 آیا لقب دانشگاهیوارداتی «دکتر» در مؤسسۀ امام خمینی اسلامیسازی شده است؟
🔸در صفحۀ معرفی مرکز آموزش مجازی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ذیل عنوان «حوزوی بودن مؤسسه» بر این نکته تأکید شده که «اين مؤسسه با هدف تقويت حوزههاى علميه تأسيس شده است» و همچنین نوشته شده «اين مؤسسه طبق اساسنامه مصوب شوراى عالى انقلاب فرهنگى يك نهاد حوزوى است». با این حال، اساتید این مؤسسه با عناوین و القاب دانشگاهی معرفی شدهاند. حال سؤال اینجاست که آیا به کارگیری القاب حوزوی برای آقایان کسرِ شأن است؟ یا آقایان محترم لقب دانشگاهی «دکتر» را حوزویسازی و اسلامیسازی کردهاند؟ آیا حتما افرادی که در حوزه و دانشگاه هستند، باید با القاب و عناوین خاص خطاب شوند و عنوان آقای فلانی یا خانم فلانی کفایت نمیکند؟ فرهنگ قرآن دربارۀ القاب و عناوین چگونه است؟ اصلا بگذارید از دین و مقدّسات مایه نگذاریم، آیا در فضاهای دانشگاهی خارج از کشور هم که آقایان تجربۀ بیشتری از آن دارند، فرهنگِ «لقببازی» وجود دارد؟
🔴 مؤسسۀ امام خمینی فقط یک مصداق است و اینهمه، به معنای نادیده گرفتن خدمات این مرکز آموزشیپژوهشی نیست.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 مراسم نامگذاری فرزند یک طلبه و بازتاب خبر «حوزه نیوز» در فضای مجازی
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 به نظر شما این میزبانی مناسب جایگاه امام جمعه بوده و خبرگزاری رسمی حوزه میتواند چنین اخباری را پوشش دهد؟
شخصی در فضای مجازی این فرض و پرسش را مطرح کرده بود که اگر شیعهای در دفتر یکی از ائمهٔ جمعه اهلسنت سنی شود، چه بازتابی در میان شیعیان دارد؟
نظر شما چیست؟
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4
🎯 حوزه نهادی برای تعیین مرجع تقلید تأسیس کند
🔻محمدتقی اسلامی استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با اجتهاد:
🔸با این نظرات متفاوت مراجع، اگر بخواهیم نظر مراجع تقلید را در خصوص مسئله حساسی چون شبیهسازی انسان به جهان ارائه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد. این موضوع برای آنها تعجبآور خواهد بود که چگونه جامعه شیعه نتوانسته است یک نظر منسجم از درون متون دینی خود در این خصوص به دست دهد، لذا باید شورایی در این خصوص تشکیل شود تا نظر منسجم و واحدی را به دست متدینین خود بدهند تا بر اساس آن عمل کنند.
🔸حوزه با استفاده از نخبگان حوزه و با مشورت طلاب حوزه یک نهادی را در درون حوزه تأسیس کند و در آن نهاد تصمیمگیری شود چه کسی مرجع تقلید باشد و یا نباشد. البته ما به صورت سنتی جامعه مدرسین داریم که باید جامعه مدرسین جوانگراتر و روزآمدتر شود.
🔸وقتی تصمیمی در درون سازمان روحانیت شکل گرفت این آسیبها کم میشود؛ یعنی فرزندان بستگان و اطرافیان یک شخص دیگر مطرح نیست کما اینکه خود آن شخص نیز خیلی مطرح نیست، چراکه آن شخص یکی از اعضای شورای مجتهدینی که فتوا برای متدینین میدهند، میشود. آن موقع آن آسیبها را نخواهیم داشت.
🔍حوزه بی سانسور را دنبال کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/3188588570C9bbcc22cf4