راز و رمز رازداری در نشست مثنویخوانی
🔷 محمدرضا سنگری در هشتاد و چهارمین نشست #مثنوی_خوانی گفت: در مولانا با اتکا بر روایتی از پیامبر اسلامی (ص) میفرماید سه چیز را پنهان کنید«ذهب، ذهاب و مذهب».
🔷سنگری در ادامه رمز و راز را تشریح کرد و گفت: رمز تنها یک بار در قرآن بکار برده شده و آن هم در خصوص حضرت مریم است. رمز آن نشانه و نمود بیرونی است که ما را به امر دیگری که پنهان است رهنمود میکند. رمز آن چیزی است که در بیرون اتفاق میافتد و حرکت بعدی که در پس آن انجام میشود را به دنبال دارد که راز نامیده میشود.
🔷 وی با اشاره به اینکه در حوزه روایات هم به این نکته اشاره شده که رازهایتان را به دیگران نگویید، اظهار داشت: اول اینکه رمز و راز دیگران را بیان نکنید چراکه هر رازی که از دو بگذرد فاش میشود.
دومین مورد گفتن از داراییها است که ممکن است باعث آرزدگی دیگران شود. سومین چیزی که باید با دیگران مطرح نشود آرا، اندیشهها، دیدگاهها و ایدهها است چراکه هم امکان تغییر آنها وجود دارد و هم ممکن است مورد سرقت قرار گیرد. درضمن ممکن است ایدهها به پختگی نرسیده باشند. نکته دیگر که باید از فاش کردن آن خودداری کرد ارتباطهای آدمی است چراکه ممکن است ذهنیتساز در دیگران شود. همچنین درک و دریافتها ناگهانی خود را به زبان نیاورید.
🔷نشست مثنویخوانی محمدرضا سنگری هر چهارشنبه ساعت ۸ صبح در حوزه هنری برگزار میشود. نشست امروز به موضوع ضرورت رازداری اختصاص داشت.
مشروح این گزارش را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#تسلیت
▪️شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد🏴
یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ
اَیُّهَا الباقِرُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ
یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا
اِنّا تَوَجَّهنا وَاستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ
وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا
یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه
🆔 @hozehonari_ir
بازار تماشا در تماشاخانه ماه
🔹 به همت #دفتر_طنز حوزه هنری یازدهمین *کارگاه آموزشی بازار تماشا* برای علاقهمندان به نمایشنامهنویسی کمدی، کارگردانی کمدی، بازیگری کمدی....برگزار میشود.
⏰ شنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰
🏢 حوزه هنری، #تماشاخانه_ماه
📌 ورود برای عموم آزاد و رایگان است!
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸شنبه بیستوششم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
حمیدرضا شعیری :
زبان همچون اسب رام شده است
🔹دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» گفت: زبان همچون اسب رام شده است و از خود سبقت میگیرد. عبور زبان از خودش به مثابه این است که زبان در این سبقت به سمت چیزی فراتر از زبان حرکت میکند که همان گفتمان است. از همینرو در قرنهای اخیر گفتمانهای متعددی شکل گرفته است.
🔹زبان در سبقت گرفتن از خود باعث میشود که وجوه، قابلیتها و ویژگیهایی بهدست آورد: یکی آنکه تصویرسازی میکند؛ دیگر آنکه زبان استعارۀ خود را رشد میدهد؛ و یا زبان دینامیک میشود و تولید حرکت میکند؛ موقعیت جدید به خود اختصاص میدهد و وجوه فرهنگی و اجتماعی خود را توسعه میدهد.
🔹وی در ادامه افزود: ما در نقد ادبی با چهار عنصر مواجهیم، و در همۀ رویکردها این چهار عنصر دیده میشود: ۱. انسان (سوژه)؛ ۲. جهان (جامعه، جهان بیرونی، فضای فیزیکی، فضای روانی، فضای اجتماعی و... که سوژه با آن مواجه است)؛ ۳. ادراک؛ ۴. ابژه (ارزش و ضد ارزش)؛ ۵. تنِ ادراکی.
🔹بیست و هفتمین نشست تخصصی گروه مطالعات بینارشتهای ادبیات انقلاب اسلامی #اندیشکده_ادبیات_پایداری با حضور دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» برگزار شد.
📌مشروح گزارش این نشست را در [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
«خیابان ۲۰۴»؛ یک روایت صادقانه از غمانگیزترین حج تاریخ
محمدرضا بهبودیفر دقیقترین آدمی است که توی زندگیام دیدهام. توی صوتهایی که از مجید مرزانی گرفته بودم، یک جا میگوید: «من ساعت هفت و هشت دقیقه رمی اَم را انجام دادم.» حساب ساعت و دقیقه و باقی کارهایش در همین اندازه باریک و ظریف است. شغل او اینطور ایجاب میکند یا شخصیت خودش از ابتدا اینگونه بوده نمیدانم. مصاحبه با او از این جهت که عضوی از گروه تفحص شهدا بوده اهمیت دارد. اما مهمتر از آن، او کسی است که شهید غضنفر رکنآبادی را از بین مجروحان #حادثه_منا پیدا کرده، آخرین نفری که او را دیده است.
.
📖بریدهای از کتاب «خیابان ۲۰۴» به قلم #زهرا_کاردانی که انتشارات سوره مهر منتشر کردهاست. کاردانی در این اثر کوشیده تا راوی صادقی باشد از حادثه دلخراش منا در سال۱۳۹۴ که در جریان انجام مناسک حج رخ داد.
◽️«خیابان ۲۰۴» جزو معدود آثاری است که درباره فاجعه منا از زبان شاهدان عینی آن نوشته شده است. نویسنده برای تکمیل کار خود تنها به خانواده شهدا بسنده نکرده و برای اولینبار پای صحبت تیم تفحص شهدا در عربستان نیز نشسته است؛ روایتی دسته اول از اولین شاهدان ماجرا که به گفته نویسنده در آن روزها با صحنههای تکاندهندهای مواجه شدهاند و حتی بعضی از آنها، تا مدتها برای کاهش فشارهای عصبی از قرص استفاده کردهاند.
حوزه هنری انقلاب اسلامی
«خیابان ۲۰۴»؛ یک روایت صادقانه از غمانگیزترین حج تاریخ محمدرضا بهبودیفر دقیقترین آدمی است که ت
زهرا کاردانی که پیش از این با کتاب «زن آقا»شناخته شدهاست، در این اثر انصاف را رعایت کرده و مراقب بوده تا احساسات ملیاش بر نوع نگارش و قلمش چیره نشود. با وجود آنکه فاجعه منا یک مسئله ملی بود، اما «خیابان ۲۰۴» یک روایت صادق است از آنچه در حج ۹۴ رخ داد.
📌کتاب خیابان ۲۰۴ را از [انتشارات سوره مهر] خریداری کنید.
🆔 @hozehonari_ir
ماجرای «الو گل آقا» از کجا شروع شد؟/هدایایی غیرقابل فروش
پورثانی که بود و چه کرد؟
محمد پورثانی، داستاننویس و طنزپرداز ایرانی است. در ۱۳۳۶ به جمع طنزپردازان مجلۀ توفیق پیوست و برای رادیو و تلویزیون نیز مطلب نوشت. با نامهای مستعار دایی سبیل، بوربورخان، بچۀ لواسان، ممد پرانتز، گُلگاوزبان، و گل مریم با نشریاتی چون یزدان، ترقی، امید ایران، آسیای جوان، سپید و سیاه، فردوسی، تهران مصور، کاریکاتور و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با فکاهیون، خورجین، اطلاعات هفتگی، استقلال ورزشی، طنز و کاریکاتور، و فاراد همکاری داشت. کار اصلی او نوشتن داستانهای طنز بود. اما مهمترین فصل فعالیتش، همکاری مستمر با هفتهنامه گلآقا از نخستین شماره تا آخرین شماره بود. در ۱۳۷۴ مؤسسۀ گلآقا از او تجلیل کرد. از آثارش میتوان به چلتیکه (۱۳۶۴)، لطیفههای بامزه برای بچههای بامزه اشاره کرد. وی در سال ۱۳۸۳ از دارفانی را وداع گفت.
🔷 صد و هفتاد و چهارمین #دگرخند با عنوان «دایی سبیل؛ نگاهی به کارنامه محمد پورثانی طنزنویس پرکار ایران» و با حضور میهمانانی چون احمد عبداللهینیا (کاریکاتوریست)، سیامک ظریفی (نویسنده، روزنامهنگار و طنزپرداز)، سیدعمادالدین قرشی (پژوهشگر) و مریم پورثانی (دختر استاد پورثانی، استاد دانشگاه)برگزار شد.
حوزه هنری انقلاب اسلامی
ماجرای «الو گل آقا» از کجا شروع شد؟/هدایایی غیرقابل فروش پورثانی که بود و چه کرد؟ محمد پورثانی، داس
🔷 سیامک ظریفی در این نشست گفت: محمد پورثانی روحیات خوبی داشت که باعث شد کیومرث صابری در مجله «گل آقا» از او بخواهد تا تلفنها را جواب دهد و با زبان طنز خود پاسخگوی خوانندگان نشریه باشد و از آنجا که ذهنی پر از سوژه و تسلط خوبی روی قالبهای مختلف داشت، پس از مدت کوتاهی ستون پرخواننده «الو گل آقا» را پایهگذاری کرد.
🔷 احمد عبداللهینیا (کاریکاتوریست) نیز تاکید کرد: ما هیچ طنزنویسی به این پرکاری پورثانی در مطبوعات نداشته و نداریم ضمن اینکه تنها طنزنویس ورزشی ایران بود.
وی در اشاره به خاطرهاش با پورثانی یادآور شد: دوستی ما در «گل آقا» اوج گرفت و ما به منزل هم رفت و آمد میکردیم و او هر وقت به منزل من میآمد کلی روزنامه و مجله متناسب با هر نوع سلیقه و سن همراه داشت و بعد رفتنش همه مشغول مطالعه میشدند. او شخصیت طنزش را در صحبت کردن و کتاب هدیه دادنش هم نشان میداد و وقتی کتاب هدیه میداد بزرگ در صفحه اولش مینوشت «غیر قابل فروش» و زیرش کوچک مینوشت تقدیم به فلانی.
🔷 سیدعمادالدین قرشی (پژوهشگر) هم در بخش دیگر این نشست بیان کرد: اینکه با گذشت ۲۰ سال از درگذشت مرحوم پورثانی دوستانش هنوز به یادش دور هم جمع میشوند و این میزان محبوبیت وجود دارد، جای تامل است و من فکر میکنم با مطالعه آثار وی و هم ردههایش میتوانیم به دوره طلایی طنز فارسی مطبوعاتی برگردیم.
📌مشروح گزارش این نشست را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#کتاب
با «تاریخ دلگشا»، راحت شاهنامه بخوانید
🔷«شاهنامه نثر»؛ (تاریخ دلگشا) به قلم توکل بیک در انتشارات #سوره_مهر به چاپ رسید و راهی بازار نشر شد. این کتاب، پلی برای آشنایی بیشتر و بهتر با #شاهنامه منظوم حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
🔷 این کتاب سعی کرده به طریق اجمال و سهل و گزیده «شاهنامه» را در اختیار عموم قرار دهد تا هر شخصی و در هر مقامی که هست، تصویری کلی از شاهنامه فردوسی و ابعاد و حوادث پرفراز و نشیب آن داشته باشد.
🔷 به گفته مصحح بعضی از حکایات و داستانهای جانبی شاهنامه فردوسی در «شاهنامه نثر» حذف شده اما این حذف لطمهای به روند حکایات وارد نکرده است. بعضی از ابیات هم که میتواند لبکلام فردوسی و انگیزه او در بیان این حوادث و حکایات عبرتآموز باشد، در کتاب آورده نشده اما گزیدههای اشعار و بیان نثر شاهنامه منثور بسیار سنجیده، موجز و بجاست.
در مورد این کتاب، در [اینجا] بیشتر بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸یکشنبه بیستوهفتم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#همایش
صفر تا صد همایش شعر «خدمت تا شهادت»
🔷 #مرکز_آفرینشهای_ادبی حوزه هنری با همکاری شهرداری رباط کریم، همایش شعر «خدمت تا شهادت» را در تیرماه سال جاری برگزار میکند.
🔷 #میلاد_عرفانپور ، مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری درباره این همایش میگوید: با شهرداری شهرستان رباط کریم در راستای ایجاد فرصتی برای برگزاری یک رویداد ملی و بینالمللی در مضامین اولویتدار انقلاب اسلامی در حال تعامل بودیم که با وقوع حادثه سقوط بالگرد و حجم شعرها در خصوص شهدای خدمت، تصمیم گرفتیم نخستین همایش بینالمللی شعر «خدمت تا شهادت» را برگزار کنیم و اکنون چند روزی است فراخوان نخستین همایش بینالمللی شعر «خدمت تا شهادت» در سه سطح ملی، بینالمللی و شهرستان رباط کریم منتشر شده است.
🔷 وی ادامه میدهد: با توجه به اینکه اعتبار همایشهای ادبی به دو شاخص عمده یعنی اعتبار علمی همایش و سطح هیأت داوران و دیگری کیفیت جوایز آن است، ما در این رویداد تلاش کردیم هم سطح جوایز ارزشمند باشد و هم همایش از سطح علمی خوبی برخوردار باشد.
🔷 عرفان پور میگوید: در این رویداد،از سوی شاعران جوان با استقبال خوبی روبهرو شدهایم و بیش از ۷۰ درصد شرکتکنندگان از بانوان شعر انقلاب اسلامی بودهاند. درضمن با توجه به موج گسترده شرکتکنندگان پیشبینی میکنیم احتمالا نیاز به تمدید سه یا پنج روزه مهلت ارسال آثار را داشته باشیم اگرچه ما از شاعران میخواهیم تا ۲۵ خرداد ماه آثار خود را ثبت کنند.
📌درباره این همایش در لینک زیر بیشتر بخوانید:
news.hozehonari.ir/xr9F
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| با بازی «گانورا»، به ماموریت فضایی بروید
🔷 همزمان با اکران آنلاین انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» در پلتفرم «فیلمنت» بازی رومیزی این اثر توسط #سازمان_سینمایی_سوره به بازار عرضه شد.
🔷این بازی، اولین محصول جانبی انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» است که توسط مجموعه #بازیستا از طریق سایت baazista.ir به مخاطبان عرضه میشود.
🔷 بازی رومیزی «گانورا» صرفا یک بازی نیست، بلکه یک ماجراجویی فضایی و یک ماموریت مهم برای هر فرد هفت سال به بالاست. میتوانید دو تا چهار نفره دور هم بنشیند، تاس بیاندازید، مهرهها را حرکت داده و در ایستگاههای فضایی، گم شدهها را پیدا کنید. فقط مراقب سیاهچالهای فضایی باشید تا به ایستگاه پایانی برسید.
در مورد این بازی در [پایگاه خبری حوزههنری] بیشتر بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#جشنواره
جشنواره «اتقان» تمدید شد
🔷 مهلت ثبتنام و ارسال آثار جشنواره فرهنگی و هنری «#اتقان» که با محوریت ارتقای فرهنگ کار، آغاز به کار کرده است تا روز شنبه ۲۰ مرداد تمدید شد.
🔷 این رویداد، توسط معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و #حوزه_هنری انقلاب اسلامی برنامهریزی شده و هماکنون در حال برگزاری است.
🔷 علاقمندان میتوانند آثار خود را تا مهلت مقرر،با موضوعات و مضامینی چون منزلت و ارزش کار، وجدان کاری و مسؤولیتپذیری، نقش ثروتهای بادآورده، عوامل مؤثر بر فرهنگ کار، پیامدهای بیتوجهی به فرهنگ کار، اتقان کاری، تعاون و کارگروهی، مهارتآموزی، تلاش و پشتکار و انضباط کاری و امانت و صداقت در کار به دبیرخانه این رویداد به نشانی اینترنتی artfest.ir ارسال کنند.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥 ببینید| #زوزو در شبکه پویا
🔸سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» ، محصول #مرکز_انیمیشن_سوره به کارگردانی مانی وطندوست، از ۲۸ خرداد هر روز از شبکه پویا پخش میشود.
⏰ساعت پخش: هر روز ساعت ۱۲:٣٠
📺 تکرار: روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ صبح
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥 ببینید| اولدوزلرین محلهسی
🔹 نماهنگ فارسی-ترکی «محلهی ستارهها» را تماشا میکنید؛ اثری که به همت حوزه هنری استان #آذربایجان_غربی تولید شده و ما را مهمان حالوهوای پرانرژی نوجوانان این استان میکند.
🆔 @hozehonari_ir
#تابلو
وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ
و ما قربانى بزرگى را فداى او(اسماعیل) کردیم.
سوره صافات آیه ۱۰۷
▫️نام اثر: امانت
▫️نگارگر: استاد مینا صدری
▫️سال: ۱۳۷۶
▫️ابعاد: ۵۰*۷۰ سانتیمتر
▫️تکنیک: گواش و اکریلیک
🌱#عید_قربان، عیدبزرگ بندگی بر عموم مسلمین مبارک باد.
🆔 @hozehonari_ir
#رویداد
نوحه و نغمههای عاشورایی «باحسین»
🔹حوزه هنری #کاشان رویداد نوحه و نغمههای عاشورایی «باحسین» را برگزار میکند.
🔸 موضوع :
◽️ عاشورا و امتداد جریان شهادت
◽️شهدای دفاع مقدس و الگوپذیری از اصحاب سیدالشهدا علیه السلام
◽️ باتوجه ویژه به حماسه آفرینی شهدای کاشان
🗓️ آخرین مهلت ارسال آثار ۵ تیر ماه ۱۴۰۳
📱 ارسال آثار در پیامرسان ایتا به شماره
۰۹۹۳۸۶۴۳۰۸۳
🆔 @hozehonari_ir
#کتاب
«کاملا» طنز خواندنی شد
🔷«کتاب «کاملا»، «کلا» نشان میدهد که گاهی آدمهای غمگین، تلاش میکنند: اولاً دیگران شاد باشند… ثانیاً دیگران، غمگین نباشند… ثالثاً دیگران، «اقلاً» باشند!» این برشی از کتاب طنز «کاملا» به قلم سیدمحمد سادات اخوی است که در انتشارات #سوره_مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.
🔷 «کاملا»، اثر برگزیده سادات اخوی در حوزه طنز مکتوب (نظم، نثر و یادداشت) از دهه ۶۰ تا ۹۰ است که به همت #دفتر_طنز حوزه هنری جمع آوری و منتشر شده است.
🔷 «طنزهای منظوم»، «رفقاییها»، «یادداشتهای مطبوعاتی»، «دفاعیات کوتولهها»، «ذکر مولانا سید مهدی شجاعی»، «نوروز و بهاریه در شعر شاعران پارسیگوی»، «طنزهای نوجوانی»، «داستان نوجوان»، «ماجراهای آقا بزرگ» و «سه بار کوبیدن در» فصولی است که نویسنده برای مخاطبش تدارک دیده است.
◽️کاملا را از [انتشارات سوره مهر] خریداری کنید.
◽️در مورد این کتاب در این [لینک] بیشتر بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#طنز
🎧 گوش کنیم!
◽️برنامه رادیویی کتاب فرهنگ باهمکاری وهمراهی #دفتر_طنز حوزه هنری، هر سهشنبه به کتابهای طنز میپردازد.
📻 رادیو فرهنگ، موج افام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز
⏰ ساعت: ۲۰ تا ۲۱
◽️کارشناس مجری: مهدی فرجالهی
◽️کارشناس: اکبر کتابدار
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸سهشنبه بیستونهم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
🔸مدرسه نویسندگی شاهد دوره جامع #داستان_نویسی بخش مقدماتیرا برگزار میکند.
🔸این دوره پایه ای برای شروع نویسندگی به سبک و سیاقی متفاوت است و در دو کلاس برگزار میشود:
◽️ نویسندگی خلاق
- ساده نویسی
- روزانه نویسی
- نگارش تصویری
- گونه نویسی ادبی
◽️مبانی اندیشه ناب
- طرح کلی شناخت
- روش تفکر و مطالعه
🗓مدت دوره مقدماتی نویسندگی: ۳ ماه
◽️هزینه ثبتنام : ۶۰۰ هزار تومان
◽️ جهت پیش ثبتنام به این [لینک] مراجعه کنید.
◽️کسب اطلاعات بیشتر از طریق شناسه کاربری ذیل در پیامرسان های ایتا، بله
@eduhw_nw
📌 از هنرجویان برگزیده دوره مقدماتی جهت حضور در دوره پیشرفته داستان دعوت به عمل خواهد آمد.
🆔 @hozehonari_ir
حوزه هنری انقلاب اسلامی
#خبر 🔸مدرسه نویسندگی شاهد دوره جامع #داستان_نویسی بخش مقدماتیرا برگزار میکند. 🔸این دوره پایه ای ب
🔸 مراحل ثبتنام دوره جامع #داستان_نویسی
بخش مقدماتی :
◽️ ثبتنام در [تارنمای مرکز آموزش حوزه هنری]
◽️ پس از ورود به حساب کاربری خود ، در قسمت ویرایش پروفایل، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و در قسمت داشبورد گزینه فرم مصاحبه را انتخاب کنید.
◽️ هنرجویان میتوانند پس از تکمیل فرم مصاحبه، زمان مصاحبه حضوری مدنظر خود را انتخاب کنند و در زمان مقرر جهت مصاحبه حضوری در مرکز آموزش حوزه هنری حاضر شوند.
◽️پذیرفتهشدگان نهایی از طریق تارنمای مرکز، فرآیند ثبتنام را تکمیل خواهند کرد.
🆔 @hozehonari_ir
«مدارا کن، مدارا کن، مدارا»؛ اول و آخر پیام بوستان سعدی به حاکم وقت
🔷 قدمعلی سَرّامی ، نویسنده، شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، در چهاردهمین جلسه درسگفتارهای «#سعدی_خوانی» با اشاره به بیت «منه بر جهان دل که بیگانهای است/ چو مطرب که هر روز در خانهای است» در بوستان سعدی اظهار داشت: سعدی میخواهد بگوید که دنیا دم به دم در حال تحول است اما این تحول، بیوفایی تلقی شده است و این در صورتی است که دنیا همواره در حال دگرگونی است.
🔷 وی ادامه داد: آنچه که سعدی از اول تا آخر بوستان میخواهد به حاکم روزگارش انتقال بدهد، این است که تا میتوانی با زیردستان مدارا کن.
🔷 نشستهای سعدیخوانی، هر دو هفته یکبار، شنبهها ساعت ۱۶ به همت #دفتر_پاسداشت_زبان_فارسی حوزه هنری و با ارائه قدمعلی سَرّامی، نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برای عموم علاقمندان و پژوهشگران برگزار میشود.
مشروح گزارش این سعدیخوانی را [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir