eitaa logo
حضور در زمان🇵🇸
43 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
4.2هزار ویدیو
23 فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی و تبیین مسائل روز کشور و جهان تعبیه شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️حجت الاسلام دانشمند: ما آخوند‌ها را از ۱۴معصوم جدا کنید؛ اسلام را علی(ع) ببینید ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از خط آتش
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 امر به معروف یک سلبریتی توسط «دختران انقلاب» @khate_atash
 سرگذشت بنی اسرائیل و طغیان و فسادشان و نابودی آنها وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (۴) در کتاب برای بنی‌اسرائیل مقدّر کردیم: شما دو بار در سرزمین فلسطین، وحشیانه به خرابکاری و سلطه‌گری دست می‌زنید! مقصود از کتاب، قاعدتاً کتاب تقدیرِ تاریخ و وقایع آفرینش یا همان کتاب تکوین است، و این تقدیر به نحو جبر نیست تا ضمانی بر عهدهٔ آنها نباشد، بلکه به نحو إذن و اجازه و بازگذاشتن دست آنهاست تا به اختیار خود فساد کنند و گردنکشی براه بیندازند. اما برخی مقصود از کتاب را در این آیه، تورات دانسته‌اند و آیه را اینطور معنا کرده‌اند: در تورات به بنی‌اسرائیل خبر دادیم که ... در اینصورت ‌هم، تورات دارد از کتاب تکوین گزارش میدهد و تقدیرات خدا را در کتاب آفرینش برملا میکند، پس بازگشت کتاب نهایتاً به همان کتاب تکوین است. یعنی این آیه از دو واقعهٔ قطعیِ تاریخی پرده برمیدارد. مقصود از أرض احتمالاً همان أرض مقدّس یا فلسطین است که در آیهٔ "يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ [سوره المائدة : 21]" آمده و اینکه مرادش تمام کرهٔ زمین باشد بعید است و شاهد تاریخی هم ندارد مگر اینکه بخواهد در آینده محقّق شود. اینکه این دو فساد توسط بنی‌اسرائیل در گذشته رخ داده یا در آینده قرار است رخ دهد، از ظاهر این آیه دانسته نمیشود. اما قول غالب در میان مفسّران اینست که نوبت اوّلِ این فساد در گذشته و پس از سلیمان‌(ع) رخ داده و فلاکتش هم بر بنی‌اسرائیل با حملهٔ بُخت‌النَصَّر طی شده. اما نوبت دوم، به زعم ما هنوز رخ نداده و ما به شرحی که خواهد آمد، در آستانهٔ آنیم.   فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (۵) وقتی زمان انتقام از اولین خرابکاری‌تان برسد، عده‌ای بی‌رحم را علیه شما وامیداریم تا انتقام سختی از شما بگیرند و خانه‌به‌خانه در جست‌وجویتان، مشغول قتل و غارت شوند! این وعده‌ای است که ردخور ندارد. اینکه مهاجمان اورشلیم را "عِبَادًا لَنَا" و بندگان خود نامیده، مقصود بندگان تکوینی مراد است نه تشریعی، یعنی مهاجمان خونخواری که به اذن و فرمان تکوینی خدا، دست خدا برای مجازات بنی‌اسرائیل شدند نه اینکه عباد صالح خدا باشند. یعنی از حیث الهی، تازیانهٔ خدا بودند گرچه نسبت به ظلمهایی که کرده‌اند باید در قیامت جوابگو باشند. از رسول اکرم‌(ص) روایت است که خداوند انتقام خود را توسط اولیائش و انتقام اولیائش را توسط اشرار میگیرد. یعنی اگر کسی با خود خدا سرِ جنگ داشته باشد، خداوند دوستانش را برای جنگ سروقتش میفرستد و اگر کسی با اولیاء و دوستانش، سرِ جنگ داشته باشد و به آنها تعرّضی بکند، خداوند توسط دشمنانش از مسبّب، انتقام خواهد کشید. پیش‌بینی این آیه، به احتمال قریب به یقین، با استیلای بُخت‌النَصَّر بر اورشلیم در شش قرن قبل از میلاد مسیح‌(ع) محقّق گشته. پس از رحلت سلیمان‌(ع) در قرن نهم پیش از میلاد، پسرش رحبعام بر بقاء مُلکش توفیق نیافت و ده سبط از اسباط دوازده‌گانهٔ بنی‌اسرائیل علیه او شوریدند و در شمال فلسطین و جنوب لبنان و غرب سوریهٔ کنونی، دولت اسرائیل را پدید آوردند. پسر سلیمان نیز از اورشلیم بر دولت یهودا در جنوب فلسطین حکم میراند. این دو دولت سالها با هم جنگیدند اما هیچ یک بر دیگری ظفر نیافت. اكثر اسباط بني‌اسرائيل واقع در بخش شمالي به بت‌پرستي متأثر از آراميان و بَعل‌پرستی فنيقيیان روی آوردند. كار اسرائيل(بخش شمالی) دو قرن در پيغمبركُشي و لشكركِشي گذشت و چند ده پادشاه، پياپي به رغبت يا كراهت جاي خود را به یک‌دگر دادند تا سرانجام، آشوريان آن سرزمين را فتح و مردمانش را هلاك يا تبعيد کردند (۷۲۲ ق.م). اما حكومت يهوديه(بخش جنوبی) ۱۳۵ سال پس از اين تاريخ هم بپائيد تا عاقبت درحالیکه بسیار ضعیف و درگیر اختلافات فرقه‌ای و بدعت‌های دینی بود بدست بخت‌النصر سرنگون گشت. بخت‌النصر به نقل تاریخ از زنا متولد شد و مادرش او‌ را کنار بتی نهاد و رفت. کودک تا مدتی از ماده‌سگی شیر نوشید تا زنده ماند و توسط خانواده‌ای حضانت گشت. خداوند به إرمیای نبی در بیت‌المقدس وحی فرمود که به بین‌النهرین برو و چنین کودکی را که اکنون نوجوانی گشته و به کار هیزم‌شکنی مشغول است بیاب و به او‌ بگو که روزی بر بنی‌اسرائیل چیره خواهی گشت، پس اگر توبه کردند به آنها امان بده. إرمیا چنین کرد، نوجوان از این بشارت شاد گشت و اَمان داد. ارمیا‌(ع) به فرمان خدا بسوی بنی‌اسرائیل بازگشت و به آنها ابلاغ نمود که خداوند شمشیری برایتان تیز میکند که چند سال بعد بر سر شما فروخواهد آمد، مگر آنکه از فساد و ظلم و کفر خود توبه کنید. اما آنها به إرمیا‌(ع) خندیدند و سخنش را جدّی نگرفتند.
بخت‌النصر به خواست خدا، نخست مُنشی وزیر و سپس زندان‌بان بابِل گشت. کمی بعد او به کمک زندانیان، شهر بابِل را به تسخیر خویش درآورد. بخت‌النصر کم‌کم فتوحاتش را آغاز کرد و سرانجام بسوی شام و فلسطین لشکر کشید. وقتی خبر حرکت سپاهیان او به بیت‌المقدس رسید، ارمیا‌(ع) بار دیگر بنی اسرائیل خطاب کرد و گفت: ای مردم بنی‌اسرائیل، بخت‌النصر را خدا از خشم آفریده و او به هیچ کس رحم نخواهد کرد. بدانید که عذاب او سخت است. پس، به بیت‌المقدس پناه ببرید توبه کنید. بخت‌النصر وارد بیت‌المقدس شد و هفتاد هزار تن از جمله تمام مردان یهود را کشت و بقیّة‌السیف آنها را که زنها و بچه‌ها و پیرمردها بودند به تبعید به بابِل برد. معبد سلیمان را نیز با خاک یکسان کرد و تمام کتب و آثار انبیاء را سوزاند. در بین تبعید شدگان به بابِل، دانیال هم بود که خداوند به او نبوّت داد و فضلش را به بخت‌النصر شناساند. پس دنیال‌(ع) اجازهٔ سرپرستی و کفالت بنی‌اسرائیل را در بابِل یافت. بخت‌النصر در اواخر عمرش دیوانه شد و خود را گاو میپنداشت و سر به کوه و بیابان نهاد و کشور بدست یکی از زنانش اداره میگشت، زمان سلطنت بخت‌النصر جمعا چهل و اندی سال بطول انجامید. بنی‌اسرائیل همچنان در ذلت و خواری در بابل بسر بردند تا آنکه کورش بابل را فتح نمود. پس از فتح بابل، کوروش نسبت به اسراى بنى‌اسرائیل تلطّف و مهربانى نمود و به ایشان اجازه داد تا دوباره به وطن خود بازگردند و ایشان را در تجدید بناى هیکل نصرت نمود و به عزرا یکى از کاهنان ایشان اجازه داد تا تورات را برایشان بازنویسی کند(۴۵۰ قبل از میلاد). بنی‌اسرائیل گرچه باز در فلسطین مقیم شدند اما دیگر فقط یک قومیّت بودند و حکومت نداشتند و به ترتیب ایرانیان، یونانیان، رومیان، و اعرابِ مسلمان، و در چند مقطع محدود صلیبیون، و سپس ترکان عثمانی بر أرض مقدّس حکومت کردند تا آنکه در دوران معاصر، حاکمیت مجدّد بنی‌اسرائیل بر فلسطین با حمایت دولتهای غربی، پس از تجزیهٔ عثمانی، ممکن گشت. این، همان امکان دوم آنها برای فساد و علوّ در این سرزمین و حوالی آنست که در آیهٔ بعد به آن اشاره میشود.  
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 صیحه‌ی آسمانی در شب ٢٣ رمضان که فردایش هم جمعه باشد، رخ می‌دهد. 💢 دوستان اگه امسال هم بگذرد و امام ظهور نکند، معلوم نیست دیگه کی این مقارنه‌ها رخ بدهد! 💎 امشب را از دست ندیم ... ✍️مهندس شکوهیان‌راد SHRChannel
امام صادق ع : حال شما چگونه خواهد بود وقتی که به هر سمت نگاه کنید هیچ کس را بر دینش استوار نبینید و ببینید که بنی عباس به حکومت رسیده اند و در آن هنگام عده ی بسیار زیادی دست از دین و عقیده خود بردارند به گونه ای که فردی که در آن زمان شب مومن است؛ لکن صبح کافر می شود. غیبت شیخ مفید – جهان در آینده ص 113
امام باقر ع : برای بنی عباس دو حکومت است ... در سلطنت و حکومت آنها همه چیز سخت و ناگوار است به گونه ای که هیچ راحتی در آن یافت نشود. آنها در سلطنتشان هیچ یک از مصادر کارهای خیر را انجام نمی دهند.... دچار تکانهای سختی خواهند شد که همگی از ایشان بر طرف خواهد شد تا وقتیکه خیالشان از مکر خدا و عذاب الهی ایمن شود و گمان کنند که به قدرت کافی و وافی رسیده اند و دیگر هیچ کس قادر به برانداختن آنها نیست، ناگهان صیحه ای به حکومت آنها زده می شود که دیگر هیچ شخصی نخواهد بود که آنها را جمع کند و کسی نخواهد بود که گوش به حرف آنها دهد.... بدانید هر یک از ظالمان زمین وارثی و آثاری برای خود باقر می گذارد مگر بنی عباس که برای آنها چیزی باقی نخواهد گذاشت. تفسیر عیاشی ذیل آیه 24 یونس – جهان در آینده ص 132
حضرت امام علی ع : فرمانروایی بنی عباس به آسانی و بدون سختی صورت می گیرد و اگر ترک و دیلم و سند و هند و بربر و طیلسان گرد هم آیند نتوانند حکومت آنان را سرنگون کنند و همواره در حکومتشان شاداب اند تا هنگامی که کارمندان دولتی و یاران آنان ( موالیهم و اصحاب دولتهم ) از ایشان کناره گیری کنند. و آنگاه است که خداوند مردی کارآفرین ( علج یعنی علاج کار می داند) را بر آنان مسلط سازد ... تا آنکه پیروز شود و پیروزیش به دست مردی از خاندان من ( قائم آل محمد ) سپرده شود که حق گو و به حق رفتار کند. عقدالدرر ص 47 – جهان در آینده ص 189
رَافَقْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ بَيْنَ مَكَّةَ وَالْمَدِينَةِ، فَقَالَ لِي يَوْمًا: يَا عَلِيُّ، لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ خَرَجُوا عَلَى بَنِي الْعَبَّاسِ لَسُقِيَتِ الْأَرْضُ مِنْ دِمَائِهِمْ حَتَّى يَخْرُجَ السُّفْيَانِيُّ، قُلْتُ لَهُ: يَا سَيِّدِي، أَمْرُهُ مِنَ الْمَحْتُومِ؟ قَالَ: نَعَمْ، ثُمَّ أَطْرَقَ هُنَيْئَةً، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ، وَقَالَ: مُلْكُ بَنِي الْعَبَّاسِ مَكْرٌ وَخِدَاعٌ، يَذْهَبُ حَتَّى يُقَالَ: لَمْ يَبْقَ مِنْهُ شَيْءٌ، ثُمَّ يَتَجَدَّدُ حَتَّى يُقَالَ: مَا مَرَّ بِهِ شَيْءٌ» «با ابو الحسن موسی بن جعفر علیه السلام میان مکّه و مدینه همسفر بودم، پس روزی به من فرمود: ای علی، اگر اهل آسمان‌ها و زمین بر بنی عباس خروج کنند، زمین از خونشان سیراب می‌شود تا آن گاه که سفیانی خروج کند، گفتم: آقای من، آیا خروج او حتمی است؟ فرمود: آری، سپس اندکی درنگ کرد و آن گاه سر خود را بالا آورد و فرمود: حکومت بنی عباس نیرنگ و فریبکاری است، از بین می‌رود چنانکه گفته شود چیزی از آن باقی نمانده، سپس دوباره شکل می‌گیرد چنانکه گفته شود چیزی بر آن نگذشته است
قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَصْلَحَكَ اللَّهُ، إِنَّهُمْ يَتَحَدَّثُونَ أَنَّ السُّفْيَانِيَّ يَقُومُ وَقَدْ ذَهَبَ سُلْطَانُ بَنِي الْعَبَّاسِ، فَقَالَ: كَذَبُوا، إِنَّهُ لَيَقُومُ وَإِنَّ سُلْطَانَهُمْ لَقَائِمٌ» «به امام رضا علیه السلام گفتم: خداوند کارت را سامان دهد، آن‌ها می‌گویند سفیانی هنگامی قیام می‌کند که حکومت بنی عباس از بین رفته است، پس فرمود: دروغ می‌گویند، او هنگامی قیام می‌کند که حکومت آنان بر پاست
یا صاحب الزمان: چرا این بنی عباس را لزوما بر ایران تطبیق میدید؟ H: من گفتم ایرانه؟ احادیث رو فرستادم خودتون بررسی کنید «لَا بُدَّ أَنْ يَمْلِكَ بَنُو الْعَبَّاسِ، فَإِذَا مَلَكُوا وَاخْتَلَفُوا وَتَشَتَّتَ أَمْرُهُمْ خَرَجَ عَلَيْهِمُ الْخُرَاسَانِيُّ وَالسُّفْيَانِيُّ، هَذَا مِنَ الْمَشْرِقِ، وَهَذَا مِنَ الْمَغْرِبِ، يَسْتَبِقَانِ إِلَى الْكُوفَةِ كَفَرْسَيِ رِهَانٍ، هَذَا مِنْ هَاهُنَا، وَهَذَا مِنْ هَاهُنَا، حَتَّى يَكُونَ هَلَاكُهُمْ عَلَى أَيْدِيهِمَا، أَمَا إِنَّهُمَا لَا يُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَدًا أَبَدًا «ناگزیر بنی عباس به حکومت خواهند رسید، پس چون به حکومت رسیدند و اختلاف کردند و کارشان آشفته شد، خراسانی و سفیانی بر آنان خروج می‌کنند، این از مشرق و آن از مغرب، با یکدیگر برای فتح کوفه مسابقه می‌دهند مانند دو اسب شرط‌بندی، این از این سو و آن از آن سو، تا اینکه نابودی آنان به دست آن دو واقع می‌شود، بدانید که آن دو برای همیشه چیزی از آنان باقی نخواهند گذاشت» یا صاحب الزمان: حکومت عربستان مصداق بهتری برای بنی عباسه H: عربستان حاکم بر شیعه است‌؟ یا صاحب الزمان: اینجا هم به خراسانی اشاره شده H: درثانی گفته شده که هر چقدر دشمنان‌ش سعی میکنند براندازیش کنند نمیتونن پس حکومتیه که دشمن خیلی داره یا صاحب الزمان: تو عربستان شیعه داریم فضای روایات بیشتر منطقه مکه مدینه و کوفه و شام است H: گویا در آخرالزمان با آذربایجان وارد جنگ میشن : قائم از فرزندان علی (ع) است كه برای وی پنهان‌شدنی همچون یوسف و رجعتی مانند بازگشت عیسی ابن مریم است. سپس در پی غیبتش با برآمدن ستاره سرخ ویران‌شدن زورا كه همان ری است، فروبرده‌ شدن مزوره كه همان بغداد است. شورش سفیانی 👈و نبرد بنی عباس با جوانان ارمنستان و آذربایجان، آشکار می‌شود. آن نبردی است كه در آن، هزاران و هزاران نفر كشته می‏شوند، هر کدام شمشیری آراسته را می‌گیرند که بر همگی پرچمهایی سیاه به جنبش درمی‌آیند، جنگی است که مرگ سرخ و طاعون تیره با آن درمی‌آمیزند الغیبة ص149 ب10 ح4 یا صاحب الزمان: خراسانی غیر از حکومت ایران هم داریم؟ متاسفانه یه گروهی از اهل حدیث شیعه ایران این روایات را بر حکومت ایران تطبیق میدند