هدایت شده از ✵𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦 & 𝐒𝐜𝐢𝐞𝐧𝐜𝐞✵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🌎 #اعجاز_قرآن
●مگر #کوه حرکت دارد؟!
وَتَرَي الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ(نمل/88)
و كوهها را مىبينى و پندارى كه بىحركتند، درحالىكه آنها همچون ابر #در_حركتند. آفرینش خداست كه هر چيزى را با دقّت ساخته است، او به هرچه انجام مىدهيد آگاه است.
Inner Earth Moves Mountains
➤طبق تحقیقات، درونزمین کوهها را حرکت میدهد!
➲https://amp.livescience.com/9952-earth-moves-mountains-study-reveals.html
Scientists Discover Moving Mountains
➤دانشمندان کوههاي متحرک را کشف کردند
➲https://www.sciencedaily.com/releases/2004/08/040811075453.htm
Land Speed Record: Mountain Moves 62Miles in 30Minutes
➤ثبت سرعت زمین: کوه در هر 30دقیقه 62مایل حرکت میکند!
➲https://amp.livescience.com/796-land-speed-record-mountain-moves-62-miles-30-minutes.html
❂اعراب جاهلي که هیچ، انسان امروزی هم بیخبر از این حقیقت علمیست که 14قرن پیش، قرآن آنرا خبر داده و با گذشت دهها سده به کشف علمی میرسد!
@Elme_Islam🔬
▀▀▀▀▀▀▀▀▀
هدایت شده از گونی نیوز
🔴دولت اسرائیل در حال تحریک الهام علیف به جنگ با ایران (البته به بهانه کریدور زنگزور و تفسیر متفاوت ارمنستان از آن) است
🔹اسرائیل باکو را یک شانس بزرگ برای خود می داند تا ایران را درگیر یک بحران کند.
🔹مواضع هوشمندانه و مدارا آمیز ایران نشانه ضعف نیست بلکه جمهوری اسلامی قصد ندارد با افزایش تنش با باکو ، خواست اسرائیل را محقق کند
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
هدایت شده از گونی نیوز
21.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون تعارف با مادر کیان عزیزمون 😑
بس کنید خانم، شما تنها مادر داغدار این سرزمین نیستید.
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️حجت الاسلام دانشمند: ما آخوندها را از ۱۴معصوم جدا کنید؛ اسلام را علی(ع) ببینید
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از خط آتش
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 امر به معروف یک سلبریتی توسط «دختران انقلاب»
@khate_atash
سرگذشت بنی اسرائیل و طغیان و فسادشان و نابودی آنها
وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (۴)
در کتاب برای بنیاسرائیل مقدّر کردیم: شما دو بار در سرزمین فلسطین، وحشیانه به خرابکاری و سلطهگری دست میزنید!
مقصود از کتاب، قاعدتاً کتاب تقدیرِ تاریخ و وقایع آفرینش یا همان کتاب تکوین است، و این تقدیر به نحو جبر نیست تا ضمانی بر عهدهٔ آنها نباشد، بلکه به نحو إذن و اجازه و بازگذاشتن دست آنهاست تا به اختیار خود فساد کنند و گردنکشی براه بیندازند. اما برخی مقصود از کتاب را در این آیه، تورات دانستهاند و آیه را اینطور معنا کردهاند: در تورات به بنیاسرائیل خبر دادیم که ... در اینصورت هم، تورات دارد از کتاب تکوین گزارش میدهد و تقدیرات خدا را در کتاب آفرینش برملا میکند، پس بازگشت کتاب نهایتاً به همان کتاب تکوین است. یعنی این آیه از دو واقعهٔ قطعیِ تاریخی پرده برمیدارد.
مقصود از أرض احتمالاً همان أرض مقدّس یا فلسطین است که در آیهٔ "يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ [سوره المائدة : 21]" آمده و اینکه مرادش تمام کرهٔ زمین باشد بعید است و شاهد تاریخی هم ندارد مگر اینکه بخواهد در آینده محقّق شود.
اینکه این دو فساد توسط بنیاسرائیل در گذشته رخ داده یا در آینده قرار است رخ دهد، از ظاهر این آیه دانسته نمیشود. اما قول غالب در میان مفسّران اینست که نوبت اوّلِ این فساد در گذشته و پس از سلیمان(ع) رخ داده و فلاکتش هم بر بنیاسرائیل با حملهٔ بُختالنَصَّر طی شده. اما نوبت دوم، به زعم ما هنوز رخ نداده و ما به شرحی که خواهد آمد، در آستانهٔ آنیم.
فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (۵)
وقتی زمان انتقام از اولین خرابکاریتان برسد، عدهای بیرحم را علیه شما وامیداریم تا انتقام سختی از شما بگیرند و خانهبهخانه در جستوجویتان، مشغول قتل و غارت شوند! این وعدهای است که ردخور ندارد.
اینکه مهاجمان اورشلیم را "عِبَادًا لَنَا" و بندگان خود نامیده، مقصود بندگان تکوینی مراد است نه تشریعی، یعنی مهاجمان خونخواری که به اذن و فرمان تکوینی خدا، دست خدا برای مجازات بنیاسرائیل شدند نه اینکه عباد صالح خدا باشند. یعنی از حیث الهی، تازیانهٔ خدا بودند گرچه نسبت به ظلمهایی که کردهاند باید در قیامت جوابگو باشند.
از رسول اکرم(ص) روایت است که خداوند انتقام خود را توسط اولیائش و انتقام اولیائش را توسط اشرار میگیرد. یعنی اگر کسی با خود خدا سرِ جنگ داشته باشد، خداوند دوستانش را برای جنگ سروقتش میفرستد و اگر کسی با اولیاء و دوستانش، سرِ جنگ داشته باشد و به آنها تعرّضی بکند، خداوند توسط دشمنانش از مسبّب، انتقام خواهد کشید.
پیشبینی این آیه، به احتمال قریب به یقین، با استیلای بُختالنَصَّر بر اورشلیم در شش قرن قبل از میلاد مسیح(ع) محقّق گشته.
پس از رحلت سلیمان(ع) در قرن نهم پیش از میلاد، پسرش رحبعام بر بقاء مُلکش توفیق نیافت و ده سبط از اسباط دوازدهگانهٔ بنیاسرائیل علیه او شوریدند و در شمال فلسطین و جنوب لبنان و غرب سوریهٔ کنونی، دولت اسرائیل را پدید آوردند. پسر سلیمان نیز از اورشلیم بر دولت یهودا در جنوب فلسطین حکم میراند. این دو دولت سالها با هم جنگیدند اما هیچ یک بر دیگری ظفر نیافت.
اكثر اسباط بنياسرائيل واقع در بخش شمالي به بتپرستي متأثر از آراميان و بَعلپرستی فنيقيیان روی آوردند. كار اسرائيل(بخش شمالی) دو قرن در پيغمبركُشي و لشكركِشي گذشت و چند ده پادشاه، پياپي به رغبت يا كراهت جاي خود را به یکدگر دادند تا سرانجام، آشوريان آن سرزمين را فتح و مردمانش را هلاك يا تبعيد کردند (۷۲۲ ق.م). اما حكومت يهوديه(بخش جنوبی) ۱۳۵ سال پس از اين تاريخ هم بپائيد تا عاقبت درحالیکه بسیار ضعیف و درگیر اختلافات فرقهای و بدعتهای دینی بود بدست بختالنصر سرنگون گشت.
بختالنصر به نقل تاریخ از زنا متولد شد و مادرش او را کنار بتی نهاد و رفت. کودک تا مدتی از مادهسگی شیر نوشید تا زنده ماند و توسط خانوادهای حضانت گشت. خداوند به إرمیای نبی در بیتالمقدس وحی فرمود که به بینالنهرین برو و چنین کودکی را که اکنون نوجوانی گشته و به کار هیزمشکنی مشغول است بیاب و به او بگو که روزی بر بنیاسرائیل چیره خواهی گشت، پس اگر توبه کردند به آنها امان بده. إرمیا چنین کرد، نوجوان از این بشارت شاد گشت و اَمان داد. ارمیا(ع) به فرمان خدا بسوی بنیاسرائیل بازگشت و به آنها ابلاغ نمود که خداوند شمشیری برایتان تیز میکند که چند سال بعد بر سر شما فروخواهد آمد، مگر آنکه از فساد و ظلم و کفر خود توبه کنید. اما آنها به إرمیا(ع) خندیدند و سخنش را جدّی نگرفتند.
بختالنصر به خواست خدا، نخست مُنشی وزیر و سپس زندانبان بابِل گشت. کمی بعد او به کمک زندانیان، شهر بابِل را به تسخیر خویش درآورد.
بختالنصر کمکم فتوحاتش را آغاز کرد و سرانجام بسوی شام و فلسطین لشکر کشید.
وقتی خبر حرکت سپاهیان او به بیتالمقدس رسید، ارمیا(ع) بار دیگر بنی اسرائیل خطاب کرد و گفت: ای مردم بنیاسرائیل، بختالنصر را خدا از خشم آفریده و او به هیچ کس رحم نخواهد کرد. بدانید که عذاب او سخت است. پس، به بیتالمقدس پناه ببرید توبه کنید.
بختالنصر وارد بیتالمقدس شد و هفتاد هزار تن از جمله تمام مردان یهود را کشت و بقیّةالسیف آنها را که زنها و بچهها و پیرمردها بودند به تبعید به بابِل برد. معبد سلیمان را نیز با خاک یکسان کرد و تمام کتب و آثار انبیاء را سوزاند.
در بین تبعید شدگان به بابِل، دانیال هم بود که خداوند به او نبوّت داد و فضلش را به بختالنصر شناساند. پس دنیال(ع) اجازهٔ سرپرستی و کفالت بنیاسرائیل را در بابِل یافت. بختالنصر در اواخر عمرش دیوانه شد و خود را گاو میپنداشت و سر به کوه و بیابان نهاد و کشور بدست یکی از زنانش اداره میگشت، زمان سلطنت بختالنصر جمعا چهل و اندی سال بطول انجامید.
بنیاسرائیل همچنان در ذلت و خواری در بابل بسر بردند تا آنکه کورش بابل را فتح نمود. پس از فتح بابل، کوروش نسبت به اسراى بنىاسرائیل تلطّف و مهربانى نمود و به ایشان اجازه داد تا دوباره به وطن خود بازگردند و ایشان را در تجدید بناى هیکل نصرت نمود و به عزرا یکى از کاهنان ایشان اجازه داد تا تورات را برایشان بازنویسی کند(۴۵۰ قبل از میلاد).
بنیاسرائیل گرچه باز در فلسطین مقیم شدند اما دیگر فقط یک قومیّت بودند و حکومت نداشتند و به ترتیب ایرانیان، یونانیان، رومیان، و اعرابِ مسلمان، و در چند مقطع محدود صلیبیون، و سپس ترکان عثمانی بر أرض مقدّس حکومت کردند تا آنکه در دوران معاصر، حاکمیت مجدّد بنیاسرائیل بر فلسطین با حمایت دولتهای غربی، پس از تجزیهٔ عثمانی، ممکن گشت. این، همان امکان دوم آنها برای فساد و علوّ در این سرزمین و حوالی آنست که در آیهٔ بعد به آن اشاره میشود.
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 صیحهی آسمانی در شب ٢٣ رمضان که فردایش هم جمعه باشد، رخ میدهد.
💢 دوستان اگه امسال هم بگذرد و امام ظهور نکند، معلوم نیست دیگه کی این مقارنهها رخ بدهد!
💎 امشب را از دست ندیم ...
✍️مهندس شکوهیانراد
SHRChannel
امام صادق ع :
حال شما چگونه خواهد بود وقتی که به هر سمت نگاه کنید هیچ کس را بر دینش استوار نبینید و ببینید که بنی عباس به حکومت رسیده اند و در آن هنگام عده ی بسیار زیادی دست از دین و عقیده خود بردارند به گونه ای که فردی که در آن زمان شب مومن است؛ لکن صبح کافر می شود.
غیبت شیخ مفید – جهان در آینده ص 113
امام باقر ع :
برای بنی عباس دو حکومت است ... در سلطنت و حکومت آنها همه چیز سخت و ناگوار است به گونه ای که هیچ راحتی در آن یافت نشود. آنها در سلطنتشان هیچ یک از مصادر کارهای خیر را انجام نمی دهند.... دچار تکانهای سختی خواهند شد که همگی از ایشان بر طرف خواهد شد تا وقتیکه خیالشان از مکر خدا و عذاب الهی ایمن شود و گمان کنند که به قدرت کافی و وافی رسیده اند و دیگر هیچ کس قادر به برانداختن آنها نیست، ناگهان صیحه ای به حکومت آنها زده می شود که دیگر هیچ شخصی نخواهد بود که آنها را جمع کند و کسی نخواهد بود که گوش به حرف آنها دهد.... بدانید هر یک از ظالمان زمین وارثی و آثاری برای خود باقر می گذارد مگر بنی عباس که برای آنها چیزی باقی نخواهد گذاشت.
تفسیر عیاشی ذیل آیه 24 یونس – جهان در آینده ص 132
حضرت امام علی ع :
فرمانروایی بنی عباس به آسانی و بدون سختی صورت می گیرد و اگر ترک و دیلم و سند و هند و بربر و طیلسان گرد هم آیند نتوانند حکومت آنان را سرنگون کنند و همواره در حکومتشان شاداب اند تا هنگامی که کارمندان دولتی و یاران آنان ( موالیهم و اصحاب دولتهم ) از ایشان کناره گیری کنند. و آنگاه است که خداوند مردی کارآفرین ( علج یعنی علاج کار می داند) را بر آنان مسلط سازد ... تا آنکه پیروز شود و پیروزیش به دست مردی از خاندان من ( قائم آل محمد ) سپرده شود که حق گو و به حق رفتار کند.
عقدالدرر ص 47 – جهان در آینده ص 189