eitaa logo
هنرکده
292 دنبال‌کننده
899 عکس
434 ویدیو
5 فایل
کانال علمی، هنری، عرفانی ❤️ مورد علاقه فرهیختگان، ادب دوستان، هنرمندان، و ... در این جهان پر غوغا آرامش و لذت را تجربه کنید طراحی لوگو٫ مهر اسم و اسامی تجاری... آموزش خوشنویسی https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409 ارتباط با ادمین @HUNAR2020
مشاهده در ایتا
دانلود
هنرکده
لذات دنیوی همه هیچ است نزد من در خاطر از تغیر آن هیچ ترس نیست روز تنعم و ش
نوشته اند: مرحوم «خواجه نصیرالدین طوسی» آنچنان به تحصیل علوم عقلی و دینی علاقه داشت که شبها کمتر به خواب میرفت و کتب متنوع وگوناگون در نزد خود می‌گذاشت و اگر از یکی خسته می شد به دیگری می‌پرداخت و برای آنکه کسالت را از خود دور سازد، همیشه شبها نزد خود آب داشت و با آن رفع کسالت و خواب می‌کرد. و در این شبها و در این مواقع بود که به کشف معضلات و مشکلات علمی نائل می آمد و از شدت فرح و انبساطی که در آن حالت وی را رخ می داد فریاد میزد: «این ابناء الملوک من هذه اللذه» کجایند فرزندان پادشاهان که ببینند چه لذتی در این علم هست و شاید خواجه نصیر در دو بیت شعر مشهور خود اشاره به همین دوران شیرین زندگانی خود نموده که در خصوص اعتزال از لذائذ زندگی و بی اعتنائی به وجود و عدم آن و تمرکز افکار در یک نقطه و هدف عالی و یعنی مطالعه و درس ، می فرماید: لذات دنیوی همه هیچ است نزد من در خاطر از تغیر آن هیچ ترس نیست روز تنعم و شب عیش و طرب مرا غیر از شب مطالعه و روز درس نیست. «سید حسین بروجردی» در «نخبة المقال» تاریخ ولادت و مدت عمر خواجه را بحساب ابجد در ضمن شعری چنین گفته است : ثم نصیر الدین جده الحسن، العالم النحریر قدوة الزمن، میلاده «یا حرز من لا حرز له»، وبعد «داع» قد اجاب سائله جمله یاحرز من لاحرز له بحساب ابجد می شود: ۵۹۷ که حاکی از تاریخ تولد اوست و کلمه «داع» به حساب ابجد می شود ۷۵ سال که مدت عمر اوست. ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
درست بنویسیم می‌باشد.❌ است✅ رسا : رسیده و پخته رثا : سوگ و عزا گریستن در رسای ....❌ گریستن در رثای ....✅ صل الله علیه وآله ❌ صلی الله علیه وآله✅ ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
درست بنویسیم کلمه ای که جمع است دوباره نباید جمع بسته شود کتب ها ❌ کتب✅ بیوت ها ❌ بیوت (خانه ها) ✅ اوراق ها ❌ اوراق✅ ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
می گویند بازرسی به مدرسه ای رفت و سر یکی از کلاسهای درس حاضر شد تا وضعیت علمی دانش آموزان را بسنجد. از یکی از آنها پرسید: می دانی در قلعه خیبر را چه کسی کنده است؟! دانش آموز گفت: آقا به خدا ما نکنده ایم! بازرس عصبانی میشود و به معلم کلاس می گوید: چرا دانش آموز شما نمی داند در خیبر را چه کسی کنده است! معلم با اضطراب میگوید: بچه راست می گوید. فکر نمی کنم در خیبر را او کنده باشد. تمام دانش آموزان این کلاس بچه های خوبی هستند و فکر نمی کنم هیچکدام از آنها این کار را مرتکب شده باشند. بازرس بیشتر عصبانی میشود و به دفتر مدیر مدرسه میرود. به مدیر میگوید: آقا این چه وضعی است؟! در مدرسه شما٬ نه دانش آموزُ٬ نه معلم٬ هیچکدام نمی دانند در خیبر را چه کسی کنده است! مدیر میگوید: بعید میدانم هیچکدام از محصلین ما این کار را کرده باشد. من دستور میدهم تحقیق کنند تا ببینیم کار چه کسی بوده!! بازرس کفری میشود و به آموزش و پروزش ناحیه می رود و به مدیرکل از این وضع شکایت میکند که در این مدرسه نه دانش آموز٬ نه معلم و نه حتی مدیر٬ اطلاع ندارند چه کسی در خیبر را کنده است.. مدیرکل با فروتنی میگوید: جناب بازرس٬ خسارت این در هرچقدر شده باشد٬ من شخصا پرداخت میکنم و شما قضیه را خاتمه یافته تلقی کنید! خدا نکند اطلاعات تاریخی ما اینطوری باشد تا دیدار بعد 😂😂😂😂 ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عارف بالله هیچوقت از درد ناله نمی کند بلکه از درد فراق می نالد چون و دلم خون شد از تو بر بوی تو دل بر سر جان تا کی؟ ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
🔺🔺 رهایی سقوط 🔹 اگر كسی با داشتن از درون و بیرون، كژراهه رفت، خدای سبحان راه توبه، انابه و بازگشت را باز می ‌كند، فرصت می ‌دهد و مانند اینها؛ اما اگر كسی با همه فرصت ها و محبت های الهی، راه بازگشت را به روی خود بست، ذات اقدس الهی او را گمراه می ‌كند. گمراه می کند یعنی او را به حال خودش رها می‌ كند. 🔹 این دعای نورانی پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) كه بارها عرض می‌ كرد: «إِلهِی لا تَكِلنِی إِلی نَفسِی طَرفَةَ عَین أَّبَدَا»، برای این است كه ما در تمام هویت خویش، هستیم و اگر لطف الهی، لحظه ‌ای از ما جدا شود و ما را به حال خود رها كند، سقوط می‌ كنیم. 👈 اگر کسی را خدای سبحان به حال خودش رها كرد، هر راهی را كه شهوت و غضب او میل دارد او می ‌رود، وهم و خیال او میل دارد می ‌رود. ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
قواعد تحریر کلمه جلال الله در خط ثلث ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
بحث با ناقص خیالان شیوه استاد نیست... علم افلاطون هم حریف جهل مادرزاد نیست... ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409
ارتباط میان خوشنویسی و عرفان در فرهنگ اسلامی، به ویژه در ایران، بسیار عمیق و پیچیده است. خوشنویسی به عنوان یک هنر، نه تنها ابزاری برای انتقال کلمات و معانی است، بلکه به عنوان یک وسیله برای بیان احساسات و تجارب روحانی نیز عمل می‌کند. برخی از این ارتباطات عبارت است از: 1. زیبایی و تجلی الهی: خوشنویسان غالباً معتقدند که زیبایی در خط و نوشتار می‌تواند تجلی‌ای از زیبایی الهی باشد. این باور که هنر می‌تواند هنرمند را به نوعی به خدا نزدیک‌تر کند، در آثار خوشنویسان مشهود است. 2. مدیتیشن و تمرکز: فرآیند خوشنویسی به خودی خود می‌تواند نوعی مدیتیشن باشد. تمرکز بر خطوط و حرکات قلم، هنرمند را به حالتی از آرامش و تفکر عمیق می‌برد که مشابه تجربیات عرفانی است. 3. متون عرفانی: بسیاری از خوشنویسان آثار خود را با متون عرفانی و شعرهای عارفانه تزئین کرده‌اند. این متون شامل اشعار مولانا، حافظ و دیگر شاعران بزرگ هستند که خود نیز به عرفان و معنویت پرداخته‌اند. 4. تجربه‌ی درونی: خوشنویسی به عنوان یک هنر، می‌تواند وسیله‌ای برای ابراز تجربیات درونی و احساسات عمیق باشد. بسیاری از خوشنویسان از طریق آثار خود به بیان تجارب عرفانی و معنوی خود پرداخته‌اند. 5. سیر و سلوک: برخی از خوشنویسان به عنوان عارفان نیز شناخته می‌شوند و سیر و سلوک عرفانی را در زندگی خود دنبال کرده‌اند. این دو حوزه به هم پیوند خورده و بر یکدیگر تأثیرگذار بوده‌اند. ⭕️کانال 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/292749343C9b658a7409