eitaa logo
حجت الاسلام مهندس میرزایی
1.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
321 ویدیو
17 فایل
﷽ 🔷 کانال رسمی حجت الاسلام مهندس حسین میرزایی 🔹️بنیان گذارموسسه انشاء 🔹️عضو کمیسیون های فرهنگی و اصل ۹۰ مجلس 🇮🇷نماینده مردم شریف ایران در مجلس یازدهم🇮🇷 پل ارتباطی: @huseinmirzaie_d
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام مهندس میرزایی
هم اکنون👆 💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «حکمرانی فضای سایبر» 👤ارائه مهندس محمدعلی شکوهیان‌راد - پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹جلسه «شرح نامه 53 نهج البلاغه» (نشست دوم) 🔹با حضور حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) ⏳زمان: پنج شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴٠۲ از ساعت ۱۵:۳٠ الی ۱۶:۳٠ 🏠 مکان: زیرزمین ساختمان نمایندگان مجلس واقع در خیابان جی، کوچه ۲۱ 👈 ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥سلسله نشست های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔹 «احیای #مساجد زمینه برپایی تمدن نوین اسلامی» 👤با
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ حجت الاسلام محمدحسین اریسیان: چرا جایگاه مسجد در جامعه امروز کمرنگ شد؟/ مساجد باید به‌روز و احیا شوند 🔹حجت الاسلام اریسیان دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل تمدن شرق و غرب حرف جدیدی در دنیا می‌زند، اظهار کرد: امروز نیز در همین مسیر در حال حرکت هستیم و تا زمانی که تمدن اسلامی را شکل ندهیم، دارای مصیبت بسیار زیادی در روابط بین الملل خواهیم بود، زیرا اکنون جهان، تک قطبی است و حاضر نیست حرف دیگران را بپذیرد، بنابراین با تمدن اسلامی باید در مقابل تمدن غرب ایستاد. 🔹وی افزود: استفاده از کلمه «نوین»، یعنی نمی‌خواهیم به هزار سال قبل برگردیم، ما مبانی و اصول خود را از سلف صالح و قرآن و عترت می‌گیریم اما در دنیای جدید فعالیت داریم و از امکانات امروز استفاده می‌کنیم. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهمترین جایگاه در بحث تمدن اسلامی، جایگاه مساجد است، گفت: مسجد به معنای پایگاه اصلی در تمدن نوین اسلامی باید مانند گذشته مورد توجه قرار گیرد. 🔹وی افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد شهر مدینه شدند نخستین ساختمانی که ایجاد کردند مسجد بود و به این ترتیب مسجد به عنوان پایگاه همه فعالیت‌ها انتخاب شد. محل مراجعه مردم، مراودات، آموزش مردم، بسیج نیروها و… همین مسجد بود. اریسیان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی مساجد جایگاه ویژه‌ای داشت و در زمان دفاع مقدس مساجد پشتوانه جبهه بودند، گفت: گفته می‌شود جوانانی که آن زمان تربیت شدند شهید خرازی‌ها و همت‌ها و سلیمانی‌ها شدند؛ این بچه‌ها در مساجد پرورش پیدا کرده بودند. وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، پشتوانه حکومت، مساجد بودند و آنجا همه فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شد و این نقش مهم مسجد را در آن زمان نشان می‌دهد. اما متأسفانه از سال هفتاد به بعد مساجد کمی کنار گذاشته شدند و علت برخی مشکلات امروز و جریانات رخ داده اخیر نیز کنار گذاشتن سه سنگر از جمله سنگر مساجد، سنگر مدارس و سنگر خانه‌هاست. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تشیع باید به مساجد رجوع دوباره کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد برای پیگیری امور اجتماعی و تعلیم و تربیت بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه در گذشته روحانی در مسجد محل مستقر بود اما امروز اینچنین نیست، گفت: یکی از مشکلات ما این است که روحانیون را از محله دیگری برای حضور در مسجد محل دیگر دعوت می‌کنند و عدم شناخت کافی سبب برخی مشکلات می‌شود. 🔹اریسیان با بیان اینکه تعلیم ورزشی، آموزش نظامی، فعالیت‌های بسیج، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مجالس آموزشی، عزاداری‌ها، دارالقرآن‌ها و.. از مساجد جدا شده‌اند، افزود: امروز برای بسیاری از این فعالیت‌ها مکان‌هایی جدای از مساجد ایجاد شده‌ که سبب شده است نقش مساجد کمرنگ شود. وی اظهار کرد: مردم و عده‌ای حکمرانان قصد خیر داشتند و حواسشان نبود که همه این موارد باید حول محور مساجد اتفاق می‌افتاد و متاسفانه امروز مساجد خالی شده است. 🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته، میدان امام (ره) با دو مسجد محور بود و بازار و کاخ در کنار مساجد قرار داشتند، خاطرنشان کرد: این یعنی دین باید بر اقتصاد و سیاست نظارت کند و محور این‌ها مساجد بوده است. در محلات قدیم نیز چنین شرایطی بوده است، مانند علی قلی آقا که محور مسجد است و کنار آن بازار، حوزه علمیه، حمام و… قرار دارد. در حالی که امروز بسیاری از امور از مساجد جدا شد. 🔹وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری بر محله محوری تاکید می‌کند، گفت: این اقدام خوبی است اما صرفا این است که گنبد مسجد نو شود و از نظر فیزیکی ساختمان آن نوسازی شود؟ باید در کنار مساجد کتابخانه‌ها و فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها و.. ساخته شود و اینگونه است که مساجد احیا خواهد شد. با همین هدف، طرح هجرت توسط حوزه‌های علمیه اجرا شد که نتایج موفقیت‌آمیزی داشت. در شهرها نیز اماکن مختلف باید در کنار مساجد شکل بگیرند و مسجد محور فعالیت‌ها باشد تا زمانی که صدای اذان بلند می‌شود مسجد محل حضور مردم شود. 🔹اریسیان با ذکر این نکته که در اغتشاشات اخیر، بسیاری از افرادی که در میدان بودند بچه‌های مسجدی نبودند و با دین فاصله داشتند، گفت: برای عدم تکرار این وضعیت مساجد باید احیا شود، مساجد که احیا شود مدارس نیز احیا می‌شود. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری شبستان بخوانید) 👇 http://shabestan.ir/detail/News/1266487 https://nedayeesfahan.ir/150352 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠بازدید حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) از موسسه فرهنگی عمرانی مسجدسازان الزهرا (س) و استماع گزارش اقدامات و زحمات این مجموعه در مناطق محروم 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠نشست مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهر اصفهان 21 اریبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «حکمرانی فضای سایبر» 👤با حضور مهندس محمدعلی شکوهی
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ مهندس محمدعلی شکوهیان راد: امروز، «سایبر» خود حاکمیت است/ ۴ گام برای تحقق حکمرانی سایبری 🔹شکوهیان راد پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک اظهار کرد: اگر زمانی برای فضای سایبر اهمیت قائل بودیم، عده‌ای با دیده تردید به این ادعا نگاه می‌کردند؛ تصور این بود که این ادعایی اغراق گونه‌ است اما به دنبال چند اتفاق، دیگر در چنین شرایطی نیستیم. نخست ترویج گفتمان و ادبیات فضای سایبر از منظر حاکمیت و حکمرانی و دوم فضای فتنه‌گون سال گذشته علت این تغییر دیدگاه است. 🔹وی افزود: بابت این دو موضوع امروز شاهد هستیم که مسئله سایبر از جنبه حاکمیت خیلی بهتر درک شده و اکنون دیده تردید سابق به این موضوع وجود ندارد و ادبیات سایبر، مورد پذیرش قرار گرفته است. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: مشخصا پنج فتنه اصلی پس از انقلاب اسلامی در ابعاد اجتماعی خود را در توده مردم نشان داده است. مروری بر این فتنه‌ها نشان می‌دهد که جریان اطلاعات در هر پنج برهه فضا را متولی بوده است. وی ادامه داد: دامنه فتنه ۷۸ از فضای مطبوعاتی ایجاد شد و به قله رسید، شاید آن روز از حیث فنی فضای سایبر مانند امروز نبود اما کارکرد اصلی فتنه فضای سایبر آن زمان از نوع مطبوعات بود. در فتنه ۸۸، فضای سایبر به شرایط امروز نزدیک بود و شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک جریان ساز بودند. سال ۹۶ و ۹۸ نیز بسترساز فتنه، فضای سایبر بود. سال ۱۴۰۱ نیز دشمن از تمامی فضای سایبر برای رقم زدن فتنه استفاده کرد و همه ظرفیت‌ها را با وجود مسدودیت برخی فضاها، به کار برد تا موفق شود. شکوهیان راد اظهار کرد: هرجا نظام با عنوان فتنه در میدان عمل مواجه شده، بسترساز آن فضایی است که متولی شناخت مردم و جریان ارتباطات است. 🔹حالا این سئوال مطرح می‌شود که در این شرایط چه باید کرد؟ وی تصریح کرد: چند دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاه اول معتقد است فضای سایبر یک مقوله کاملا فنی است و بین فضای سایبر و موضوع حکمرانی هیچ ارتباطی قائل نیستند. این استاد دانشگاه تهران گفت: دیدگاه دوم به شدت دیدگاه اول دچار افراط در تفکیک بین فضای سایبر و حکمرانی نیست اما معتقد است که حاکمیت نسبت به فضای سایبر متولی ایجاد امکانات زیرساختی است. وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه فضای سایبر، تکنوکرات هستند و فقط نگاه فن سالارانه دارند معتقد به دیدگاه نخست هستند، افزود: دیدگاه دوم را مشخصا در شخص وزیر سابق ارتباطات می‌دیدیم که به دنبال گسترش پهنای باند بود اما به اعتقاد وی در این پهنای باند اگر فرهنگ مردم دچار خدشه می‌شد ایرادی نداشت. 🔹شکوهیان راد خاطرنشان کرد: دیدگاه دیگر بین فضای سایبر و حاکمیت ارتباط نزدیک‌تری دارد و معتقد است که حاکمیت این زیرساخت‌ها را باید تنظیم و منطبق بر مقررات کند. عنوانی که تحت اصطلاح «حکمرانی فضای مجازی» در ادبیات برخی مسئولان می‌شنویم بیشتر از جنبه دیدگاه سوم است. وی با بیان اینکه دیدگاه چهارم می گوید باید به این نقطه برسیم که حاکمیت مهمترین بهره‌بردار فضای سایبر باشد، گفت: یعنی همان طور که اقتصاد و فرهنگ در اختیار حاکمیت است، فضای سایبر نیز باید حکمرانی شود. حکمرانی خوب که امروز در اسناد سازمان ملل مشاهده می‌کنیم ناظر به همین تلقی از فضای سایبر است. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: دیدگاه پنجمی نیز وجود دارد که براساس آن اقلیتی از مسئولان از این نگاه بهره می‌برند که در کشور ما نگاه امام جامعه است. این نگاه معتقد است که سایبر خود حاکمیت است. شکوهیان راد بیان کرد: به عنوان مثال تمامیت دولت تلاش می‌کند قیمت ارز را مهار کند در حالی که چند کانال تلگرامی نرخ دلار فردایی را اعلام می‌کنند، در این میان همه بخش‌های متولی کشور تلاش می‌کنند اما نمی‌توانند چون عملا فضای سایبر برای آنچه می‌خواهد رقم بزند عرصه سازی می‌کند. 🔹وی تصریح کرد: مادامی که حکومتی از فضای سایبر استفاده کند و مردمش مخاطب این فضا باشند و نتواند آن را به نفع آرمان‌ها و ارزش‌هایش مدیریت کند مثل این است که آن حکومت زیرساخت‌های زندگی را می‌دهد اما نرم افزارها را کسانی دیگر بر مردم آن جامعه تحمیل می‌کنند و متاسفانه این امروز در جامعه ما عینیت دارد. 🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: چهار حالت اول برای شناخت فضای سایبر است اما آنچه قابل اتکاست و براساس آن باید تصمیم گیری شود دیدگاه پنجم است یعنی بپذیریم که سایبر خود حاکمیت است. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری ایرنا و ندای اصفهان بخوانید) 👇 https://www.irna.ir/news/85108620 https://nedayeesfahan.ir/150359 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه سپاهان شهر، دیدار با امام جمعه محترم حجت‌الاسلام ملکیان، و پرسش و پاسخ با نمازگزاران در حاشیه نمازجمعه 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥همزمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مصادف با نهمین سالگرد رحلت یاور صدیق انقلاب اسلامی «بازخو
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ «بازخوانی آثار و کتاب‌های استاد سید علی اکبر پرورش» 🔹حجت الاسلام جواد جلوانی با اشاره به کتاب در حال چاپ «حوالی ۵۷» که شامل مصاحبه با ۴۶ نفر از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان است، اظهار کرد: در همه این ۴۶ مصاحبه، نام مرحوم پرورش ذکر شده و افراد زیادی عنوان می‌کنند که از استاد پرورش در مبارزات انقلاب خط می‌گرفتیم، در واقع رد پای استاد پرورش در جای جای فعالیت‌های انقلاب اسلامی وجود دارد. 🔹پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی با مروری بر زندگی اجتماعی و سیاسی مرحوم پرورش افزود: استاد پرورش از نفرات اصلی راه اندازی تحصن ۱۰ روزه در منزل آیت الله خادمی و سخنران اصلی تجمعات انقلابی از جمله تظاهرات تاسوعا و مراسم بزرگ در آستانه ورود امام خمینی (ره) به ایران بود که با حضور جمعیت میلیونی در میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد. 🔹وی گفت: استاد پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شد و در بحبوحه مسائل سیاسی آن زمان، نقش‌های تأثیرگذاری ایفا کرد، وی همچنین با قبول مسئولیت در بخش‌های مختلف استان، ادارات و دستگاه‌ها را سر و سامان داد و در دهه ۶۰ نیز در کابینه دولت به عنوان وزیر آموزش و پرورش نقش ایفا کرد. مرحوم پرورش در دوران اصلاحات و پس از آن نیز در سازماندهی نیروهای خط امام نقش داشت و در جمعیت موتلفه نیز حضوری پررنگ ایفا می‌کرد. 🔹جلوانی ادامه داد: استاد پرورش آثار گوناگونی را در طول حیات پربرکت خود به رشته تحریر درآورد که برخی از آن قبل از انقلاب و تعدادی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تألیف شده است و این آثار ابعاد گسترده شخصیتی وی را به معرض نمایش می‌گذارد. وی با بیان اینکه «پیامبر در مکه» و «علی در مدینه» کتاب‌های دوگانه‌ای است که سال ۵۵ چاپ شده است، گفت: این کتاب‌ها شامل سخنرانی‌های مرحوم پرورش است که حکم کتابی انقلاب دارد و تداعی‌گر مبارزه با رژیم پهلوی به عنوان طاغوت زمان است. نکته جالب اینکه قبل از انقلاب و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این کتاب‌ها در تیراژهای گسترده به چاپ رسیده است. 🔹این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد: «قرآن و خطوط انفاق» عنوان کتاب دیگری از مرحوم پرورش است که قبل از انقلاب برای نخستین بار چاپ شده است. این کتاب شامل سخنرانی وی در افتتاحیه صندوق قرض الحسنه امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان است. 🔹وی گفت: یکی از کتاب‌های فوق‌العاده مرحوم پرورش که الهام بخش مبارزان سیاسی سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است، شامل مباحث مطرح شده در جلسات قرآنی او است. در این جلسات «سوره کهف» برای تفسیر انتخاب شده و جلسات در روزهای دوشنبه در مسجد آیت الله خادمی (با نام قدیم حاج‌رسولی‌ها) برگزار می‌شده است. این سوره داستان جوانمردانی است که برای حفظ دین خود هجرت می‌کنند، این کتاب در سال ۹۳ با نام «مردان آنجلس» تجدید چاپ شده است. 🔹جلوانی با بیان اینکه سخنرانی مرحوم پرورش در سال ۱۳۵۶ تحت عنوان «نقش عینی وحی» در مسجد امام علی (ع) اصفهان نیز به کتاب تبدیل شده است، افزود: شهید علی اکبر اژه‌ای از شهدای ۷ تیر، سخنرانان این مسجد را دعوت کرده و سخنان آن‌ها را نوشته و از آن جزواتی تهیه کرده که کتاب نقش عینی وحی شامل سخنرانی استاد پرورش در این مسجد و البته با نام مستعار «علی اکبر تربیت» به چاپ رسیده است. 🔹وی خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش بر قرآن و نهج‌البلاغه و احادیث اهل بیت علیهم السلام تسلط عجیبی داشت که کتاب «پدیده جاهلیت از دیدگاه قرآن» نشان دهنده همین تسلط است. 🔹این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی کتاب‌های استاد پرورش حتی در کتابخانه منزل ایشان نیز موجود نیست، بنده از خانواده استاد علت را پرسیدم که پاسخی جالب داشت. علت آن فراری بودن استاد پرورش از اسم و رسم بود، او می‌گفت حتی از چاپ کردن کتاب‌های قبل از انقلاب نیز پشیمان هستم. وی گفت: خانواده مرحوم پرورش می‌گویند او در سال‌های آخر عمر خود بود که یک روز وانتی خبر کرد و کل کتاب‌های خود را بار کرده و فرستاد جایی که نمی‌دانیم، در واقع او می‌خواست از همه تعلقات جدا شود. 🔹جلوانی ادامه داد: مجموعه درس‌گفتار با عنوان «مدیریت از دیدگاه نهج‌البلاغه» کتاب دیگری است که زمان حضور مرحوم پرورش به عنوان وزیر آموزش و پرورش توسط ایشان بیان و به چاپ رسیده است. (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری مهر مطالعه فرمایید) 👇 https://www.mehrnews.com/news/5778129 https://nedayeesfahan.ir/150368 🆔 @huseinmirzaie_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش گزارش «نشست ماهانه مجمع نمایندگان استان اصفهان» به میزبانی شهرداری درچه از سیمای مرکز اصفهان 🔹 دستور جلسه: از مسئله آب استان تا تامین زمین برای نهضت ملی مسکن 🔹 با حضور مشترک معاونین استانداری در حوزه عمرانی و آب 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «عالم پروری، اصلی‌ترین راهبرد فرهنگی امام صادق علیه السلام» 👤با حضور حجت الاسلام سید حسن طباطبایی (از مبلغین مجموعه روضه های خانگی ثاقب) 🕣 سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ ساعت ۲٠:۴۵ (همزمان با شام شهادت امام جعفر صادق ع) 📲 در کانال ایتا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در مسجد اسلامی رهنان به امام جماعت حجت الاسلام والمسلمین لطفی، سخنرانی و پرسش و پاسخ در جمع نمازگزاران 📆25 اردیبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
🎙حجت الاسلام حسین میرزائی در گفتگو با خبرگزاری مهر: 💠 مطالبه از مجلس در خصوص حجاب و شبکه نمایش خانگی آدرس غلط دادن است/ مردم و مجلس در مطالبه گری هم‌دغدغه هستند 🔻حجاب و عفاف قانون دارد و مجری قانون، هم دولت است و هم قوه قضاییه. دستگاه قضا در این زمینه مسئولیت اجرا دارد چون در زمینه حجاب و عفاف جرم انگاری شده است. اگر به نظر مجریان، در قانون نقصی وجود دارد باید لایحه به مجلس بیاورند و مجلس به سرعت رسیدگی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: پس از مدت‌ها اهمال‌کاری بعضی از مسئولان، دولت قول داده که لایحه تکمیلی عفاف و حجاب را به مجلس بیاورد و رئیس مجلس هم قول داده به محض رسیدن لایحه، در اسرع وقت رسیدگی به آن انجام شود. (متن کامل گفتگو در خبرگزاری مهر) 👇 🖇mehrnews.com/x328rw 🆔 @huseinmirzaie_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام مهندس میرزایی
هم اکنون👆 💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «عالم پروری، اصلی‌ترین راهبرد فرهنگی امام صادق علیه السلام» 👤با حضور حجت الاسلام سید حسن طباطبایی (از مبلغین مجموعه روضه های خانگی ثاقب) 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «عالم پروری، اصلی‌ترین راهبرد فرهنگی امام صادق علیه
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ تربیت شاگردان متعهد و متخصص؛ راهبرد فرهنگی و تشکیلاتی امام صادق(ع) 🔹حجت‌الاسلام سیدحسن طباطبایی، مبلغ مجموعه روضه‌های خانگی ثاقب با طرح این سؤال که چرا از امام صادق(ع) به‌عنوان رئیس مذهب جعفری، نوشته و کتاب زیادی در دست نیست، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که معصومان نوشته‌های زیادی داشتند، از جمله نامه‌هایی که به اشخاص می‌نوشتند، اما بحث بر سر این است که وقتی نسبت‌سنجی می‌کنیم، می‌بینیم آن حجم از معارف اهل بیت(ع) با آنچه به دست ما رسیده‌، قابل مقایسه نیست و حداقل درباره امام صادق(ع) این سؤال مطرح است. 🔹وی افزود: برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید با فضای دوران حیات امام صادق(ع) آشنا شویم. ایشان در برهه‌ای به امامت رسید که دین مردم عاریت‌گرفته از تعالیم بنی‌امیه بود و حتی شیعیان تراز اول نیز در ابتدائیات با مشکل مواجه بودند. درواقع، مردم یک عمر با تعالیم بنی‌امیه سر کرده بودند. 🔹مبلغ مجموعه روضه‌های خانگی ثاقب با بیان اینکه «چهار مانع» وجود داشت که اجازه نمی‌داد امام صادق(ع) نشر اسلام ناب محمدی و تفکر اصلی تشیع را از طریق کتب و تألیفات پیش ببرد، گفت: مانع اول، معاصر و همزمان‌بودن با یک حاکم طاغوتی به اسم منصور دوانیقی بود که عرصه را بر امام تنگ کرده بود. منصور جدا از اینکه جایگاه سیاسی خاصی برای خود قائل بود، ادعای اعلمیت و افقهیت در حکومت داشت و این موضوعی کم‌سابقه بود. معاویه با آن پرونده سیاه، چنین ادعایی نداشت، اما منصور می‌گفت من خودم مرجع تقلید هستم و باید از من یاد بگیرید. 🔹وی ادامه داد: دومین مانع که اجازه نمی‌داد امام صادق(ع) کار تشکیلاتی و فرهنگی خود را با تألیف کتاب پیش ببرد، آن دسته از اقوام امام بودند که ادعای امامت داشتند. این افراد از هاشمیون، علویون و اقوام امام بودند که زیر پرچم امام حق قرار نمی‌گرفتند. طباطبایی مانع سوم در مسیر نهضت فرهنگی امام صادق(ع) را عده‌ای افراد مدعی و به ظاهر دین‌دار، ولی با دینی پر از بدعت دانست و بیان کرد: دین این افراد حاصل ده‌ها سال تعلیم معاویه، یزید و دستگاه بنی‌امیه بود. 🔹چهارمین مانع، شیعیانی بودند که تاب و تحمل یک‌سری اسرار امامت، تشیع و معارف دین را نداشتند. امام صادق(ع) خطاب به آنها می‌فرمود من بسیاری از حرف‌ها را نمی‌توانم به شما بگویم، چون قبل از اینکه به اطلاع خانواده‌ شما برسد، به گوش حکومت می‌رسد. امروز هم چنین افرادی هستند که ظرفیت شنیدن بسیاری از مسائل را ندارند و گاهی اوقات اگر سخنی بشنوند، به جای اینکه بیشتر مرید اهل بیت(ع) شوند، بیشتر درجا می‌زنند. 🔹وی با بیان اینکه ائمه(ع) نور زمانه‌ بودند، ولی در هر دوره‌ای با توجه به شرایط زمان، راهبردهای آنها با هم متفاوت بود، گفت: امام صادق(ع) در آن شرایط ملاحظه کرد که تألیف کتاب راه صحیحی نیست و به یک راه جایگزین رسید. ایشان شیوه‌ای اتخاذ کرد که براساس آن، شیعه نه فقط در زمان خود، بلکه تا صبح قیامت، معارف دین و اسلام ناب را از طریق علمای ربانی، ثقه، متعهد و متخصص اخذ کند. امثال ابابصیرها، محمدبن مسلم‌ها و زراره‌ها، سالیان سال با زیرو‌بم‌های فرهنگ تشیع آشنا شده بودند. بنابراین، امام به جای تألیف کتاب، به شاگردپروری رو آورد؛ چون در شرایط تقیه، اگر می‌خواست کتاب بنویسد و در آن حالت به مواردی اشاره کند، برای مردم گنگ بود. 🔹مبلغ مجموعه روضه‌های خانگی ثاقب با بیان اینکه امروز بعضی از اقشار مذهبی با خطر عالم‌ستیزی مواجهند، تصریح کرد: این خطر از زمان امام صادق(ع) و ائمه بعدی تا امروز وجود داشته و این سؤال مطرح است که چطور افراد بدون تخصص و سواد در علوم حوزوی، به خود اجازه می‌دهند جایگاه مرجعی را که ۷۰ سال آموزش دین دیده، به راحتی به چالش بکشند؟ (متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری ایکنا بخوانید) 👇 https://isfahan.iqna.ir/fa/news/4141346 https://nedayeesfahan.ir/150406 🆔 @huseinmirzaie_ir
🔹جلسه «شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه» (نشست سوم) 🔹با حضور حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) ⏳زمان: پنج شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴٠۲ از ساعت ۱۵:۳٠ الی ۱۶:۳٠ 🏠 مکان: زیرزمین ساختمان نمایندگان مجلس واقع در خیابان جی، کوچه ۲۱ 👈 ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠بازدید از اداره کل سلامت استان اصفهان، بررسی روند فعالیت‌ها و پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان 📆۲۸ اردیبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠بازدید از کتابخانه تخصصی و مرکز تحقیقات نهج البلاغه 📆۲۸ اردیبهشت 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥سلسله نشست‌های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «انسان خداجو و خرمشهرهایی که در پیش است» 👤با حضور حجت الاسلام سید اصغر اسماعیلی مدیر موسسه فرهنگی انشاء 🕣 سه شنبه ۲ خرداد ماه ۱۴٠۲ ساعت ۲٠:۳۰ (همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر) 📱در کانال ایتا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) 🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
🖥 #اطلاع_رسانی| سلسله جلسات گفتگو پیرامون "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" 📍موضوع: «تبیین چگونگی تبدیل
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛ «بهترین الگوی پولی جمهوری اسلامی چیست؟» 🔹حجت‌الاسلام محمدرضا قدیری مدیر موسسه فرهنگی اقتصادی پولطلا و مجتبی آقایی پژوهشگر گروه معیشت و اقتصاد موسسه متا، در نشست «تبیین چگونگی تبدیل پایه پولی ریال به پولطلا» از سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به بیان دیدگاه های خود پرداختند. 🔹حجت الاسلام قدیری اظهار کرد: در گام نخست همه اقتصاددانان کشور و مردم را مخاطب این سئوال قرار می‌دهم که الگوی پولی جمهوری اسلامی چیست؟ ما به پولی نیاز داریم که در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی اهداف اقتصادی اسلام را در جمهوری اسلامی محقق کند. 🔹وی افزود: ما الگوی پول اعتباری را مطلوب نمی‌دانیم، زیرا پول اعتباری که پول بدون پشتوانه است، براساس یک خیانت و نقض قانون آشکار در سطح بین المللی توسط آمریکا اعتبار گرفته است. پس اگر بگوییم پول اعتباری براساس یک فرآیند علمی شکل گرفته صحیح نیست و صرفا سلطه‌ای است که دولت آمریکا بر جهان ایجاد کرده است. 🔹مدیر موسسه فرهنگی اقتصادی پولطلا با بیان اینکه علت اصلی شکل گیری پول اعتباری یک نظام سلطه بوده که می‌خواسته بیشتر از مقدار طلایش اعتبار کسب کند، گفت: لازمه این پول اعتباری خلق پول است، یعنی امکانی در اختیار بانک‌ها قرار گرفت که بیش از میزان طلا، اعتبار کسب کنند، آیا چنین اتفاقی از نظر علمای اسلام جایز است؟ حکم فقهی خیلی از علمای موجود این است که خلق پول اکل مال به باطل است. 🔹وی با تاکید بر اینکه اسلام با اعتبار مخالف نیست، تصریح کرد: مشکلی که پول اعتباری ایجاد کرده این است که به محض ایجاد اعتبار پولی، این اعتبار خلق شده چون از جنس پول موجود است به حجم پول موجود اضافه می‌کند و این سبب کاهش ارزش پول می‌شود، در حالی که اعتبارات روی پول‌های گذشته به حجم پول اضافه نمی‌کرده است. 🔹قدیری ادامه داد: امروز دو جریان کلان در کشور وجود دارد که یکی معتقد به اقتصاد اسلامی و دیگری معتقد به اقتصاد غرب هستند. اقتصاد غرب بر اصل بهره بنا شده است و با هدف کسب سود اتفاقات نظام اقتصادی را شکل می‌دهد. 🔹وی خاطرنشان کرد: این گروه براین اساس، بهره پول اعتباری را ایجاد کردند تا اخذ سود کنند. این جریان، پول اعتباری را بهترین مصداق برای پول تلقی می‌کنند. در کشور ما جریانی دانشگاهی به همین نظام اقتصادی غرب معتقد هستند و در این سال‌ها در دستگاه‌های حکومتی به عنوان مشاور حضور داشتند و دیدگاه‌های آن‌ها پذیرفته شده است. 🔹مدیر موسسه فرهنگی اقتصادی پولطلا بیان کرد: در مقابل جریان اقتصاد اسلامی شامل دو بخش اصلی است یک جریان معتقد به اصلاح وضع موجود است و جریان دیگر معتقد است که اسلام اقتصادی خارج از بستر اقتصادی غرب مفاهیمی مختص به خود دارد. این جریان معتقد به نظام بانکی جایگزین است. 🔹وی در خصوص فعالیت‌های پیرامون تبیین جایگاه پولطلا در اقتصاد کشور، گفت: با تلاش‌های علمی صورت گرفته در انجمن پولطلا، جمعی را در کشور با این موضوع آشنا کردیم. این انجمن به دنبال ایجاد هم افزایی بین اعضا برای جلو بردن اهداف پولطلا است. فعالیت‌های این انجمن در کشور در حال گسترش است و هم اکنون در ۱۷ استان فعالیت می‌کند. 🔹مجتبی آقایی پژوهشگر گروه معیشت و اقتصاد موسسه متا و عضو فعال انجمن پولطلا در ادامه این نشست اظهار کرد: عده‌ای معتقد هستند که ذات بانک خلق پول است و به نوعی تعریف بانک در جایگاه اقتصاد لیبرال را ارائه می‌دهند. ما این تعریف را نمی پذیریم هرچند خلق پول در ذات بانک است. در واقع بانک بر بستر پول اعتباری مستقر است و بر این بستر درست‌ترین رفتار را هم اگر انجام دهد منجر به خلق پول می‌شود که نتیجه ذاتی آن تبعیض و فساد و اختلاف طبقاتی است. (متن کامل گزارش این نشست را در ندای اصفهان بخوانید) 👇 https://nedayeesfahan.ir/150414 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠جلسه مشترک وزیر کشور، استاندار و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و کشاورزان با موضوع پیگیری‌ حقابه‌ها 🆔 @huseinmirzaie_ir
💥در هفته ای که گذشت... حضور در میان اقشار مردم و پاسخ به مطالبات؛ 🔹 مراسم عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) در بیت آیت الله مهدوی حفظه الله 🔹مراسم عزاداری مجموعه فرهنگی شهید آیت الله بهشتی(ره) 🔹نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی 🔹 دیدار با سمن مطالبه گران عفاف و حجاب 🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در محفل انس با قرآن کریم موسسه فرهنگی قرآن و عترت سبحات اصفهان، به همراه تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم 22 اردیبهشت ماه 1402 🆔 @huseinmirzaie_ir