💠حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه رهنان (غرب اصفهان)
🔻پاسخ به مطالبات مردمی و دیدار با امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین محمدی، در حاشیه نمازجمعه
15 اردیبهشت 1402
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir
💠استماع گزارش و بازدید از توانمندیهای کتابخانه دیجیتال قائمیه اصفهان، با ارائه کتب ارزشمند دینی و فرهنگی رایگان به ۸ زبان دنیا
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir
💠ضبط برنامه رادیویی کافه رسانه (سفارش شما) در صداوسیما اصفهان و پاسخ به مطالبات و مسائل فرهنگی روز
🔻به سردبیری و مجریگری خانم رفسنجانی
با حضور آقایان روح الله عباسیان (فعال فرهنگی اجتماعی) و متین فیروزآبادی (خبرنگار)
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir
💥سلسله نشستهای برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
«حکمرانی فضای سایبر»
👤با حضور مهندس محمدعلی شکوهیانراد
- پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک
- مدرس دانشگاه تهران
🕣 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ ساعت ۲٠:۳٠
📱در کانال ایتا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی)
🆔 @huseinmirzaie_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام مهندس میرزایی
هم اکنون👆
💥سلسله نشستهای برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
«حکمرانی فضای سایبر»
👤ارائه مهندس محمدعلی شکوهیانراد
- پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک
- مدرس دانشگاه تهران
🆔 @huseinmirzaie_ir
#اطلاعیه
🔹جلسه «شرح نامه 53 نهج البلاغه» (نشست دوم)
🔹با حضور حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی)
⏳زمان: پنج شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴٠۲
از ساعت ۱۵:۳٠ الی ۱۶:۳٠
🏠 مکان: زیرزمین ساختمان نمایندگان مجلس واقع در خیابان جی، کوچه ۲۱
👈 ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.
🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥سلسله نشست های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔹 «احیای #مساجد زمینه برپایی تمدن نوین اسلامی» 👤با
💥در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛
حجت الاسلام محمدحسین اریسیان:
چرا جایگاه مسجد در جامعه امروز کمرنگ شد؟/ مساجد باید بهروز و احیا شوند
🔹حجت الاسلام اریسیان دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل تمدن شرق و غرب حرف جدیدی در دنیا میزند، اظهار کرد:
امروز نیز در همین مسیر در حال حرکت هستیم و تا زمانی که تمدن اسلامی را شکل ندهیم، دارای مصیبت بسیار زیادی در روابط بین الملل خواهیم بود، زیرا اکنون جهان، تک قطبی است و حاضر نیست حرف دیگران را بپذیرد، بنابراین با تمدن اسلامی باید در مقابل تمدن غرب ایستاد.
🔹وی افزود: استفاده از کلمه «نوین»، یعنی نمیخواهیم به هزار سال قبل برگردیم، ما مبانی و اصول خود را از سلف صالح و قرآن و عترت میگیریم اما در دنیای جدید فعالیت داریم و از امکانات امروز استفاده میکنیم.
🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهمترین جایگاه در بحث تمدن اسلامی، جایگاه مساجد است، گفت: مسجد به معنای پایگاه اصلی در تمدن نوین اسلامی باید مانند گذشته مورد توجه قرار گیرد.
🔹وی افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد شهر مدینه شدند نخستین ساختمانی که ایجاد کردند مسجد بود و به این ترتیب مسجد به عنوان پایگاه همه فعالیتها انتخاب شد. محل مراجعه مردم، مراودات، آموزش مردم، بسیج نیروها و… همین مسجد بود.
اریسیان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی مساجد جایگاه ویژهای داشت و در زمان دفاع مقدس مساجد پشتوانه جبهه بودند، گفت: گفته میشود جوانانی که آن زمان تربیت شدند شهید خرازیها و همتها و سلیمانیها شدند؛ این بچهها در مساجد پرورش پیدا کرده بودند.
وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، پشتوانه حکومت، مساجد بودند و آنجا همه فعالیتهای اجتماعی انجام میشد و این نقش مهم مسجد را در آن زمان نشان میدهد. اما متأسفانه از سال هفتاد به بعد مساجد کمی کنار گذاشته شدند و علت برخی مشکلات امروز و جریانات رخ داده اخیر نیز کنار گذاشتن سه سنگر از جمله سنگر مساجد، سنگر مدارس و سنگر خانههاست.
🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تشیع باید به مساجد رجوع دوباره کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد برای پیگیری امور اجتماعی و تعلیم و تربیت بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در گذشته روحانی در مسجد محل مستقر بود اما امروز اینچنین نیست، گفت: یکی از مشکلات ما این است که روحانیون را از محله دیگری برای حضور در مسجد محل دیگر دعوت میکنند و عدم شناخت کافی سبب برخی مشکلات میشود.
🔹اریسیان با بیان اینکه تعلیم ورزشی، آموزش نظامی، فعالیتهای بسیج، کتابخانهها، کانونهای فرهنگی، مجالس آموزشی، عزاداریها، دارالقرآنها و.. از مساجد جدا شدهاند، افزود: امروز برای بسیاری از این فعالیتها مکانهایی جدای از مساجد ایجاد شده که سبب شده است نقش مساجد کمرنگ شود.
وی اظهار کرد: مردم و عدهای حکمرانان قصد خیر داشتند و حواسشان نبود که همه این موارد باید حول محور مساجد اتفاق میافتاد و متاسفانه امروز مساجد خالی شده است.
🔹دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته، میدان امام (ره) با دو مسجد محور بود و بازار و کاخ در کنار مساجد قرار داشتند، خاطرنشان کرد: این یعنی دین باید بر اقتصاد و سیاست نظارت کند و محور اینها مساجد بوده است. در محلات قدیم نیز چنین شرایطی بوده است، مانند علی قلی آقا که محور مسجد است و کنار آن بازار، حوزه علمیه، حمام و… قرار دارد. در حالی که امروز بسیاری از امور از مساجد جدا شد.
🔹وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری بر محله محوری تاکید میکند، گفت: این اقدام خوبی است اما صرفا این است که گنبد مسجد نو شود و از نظر فیزیکی ساختمان آن نوسازی شود؟ باید در کنار مساجد کتابخانهها و فرهنگسراها، دارالقرآنها و.. ساخته شود و اینگونه است که مساجد احیا خواهد شد. با همین هدف، طرح هجرت توسط حوزههای علمیه اجرا شد که نتایج موفقیتآمیزی داشت. در شهرها نیز اماکن مختلف باید در کنار مساجد شکل بگیرند و مسجد محور فعالیتها باشد تا زمانی که صدای اذان بلند میشود مسجد محل حضور مردم شود.
🔹اریسیان با ذکر این نکته که در اغتشاشات اخیر، بسیاری از افرادی که در میدان بودند بچههای مسجدی نبودند و با دین فاصله داشتند، گفت: برای عدم تکرار این وضعیت مساجد باید احیا شود، مساجد که احیا شود مدارس نیز احیا میشود.
(متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری شبستان بخوانید) 👇
http://shabestan.ir/detail/News/1266487
https://nedayeesfahan.ir/150352
🆔 @huseinmirzaie_ir
💠بازدید حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی) از موسسه فرهنگی عمرانی مسجدسازان الزهرا (س) و استماع گزارش اقدامات و زحمات این مجموعه در مناطق محروم
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir
💠نشست مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهر اصفهان
21 اریبهشت 1402
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir
حجت الاسلام مهندس میرزایی
💥سلسله نشستهای برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «حکمرانی فضای سایبر» 👤با حضور مهندس محمدعلی شکوهی
💥 در کانال حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی) بررسی شد؛
مهندس محمدعلی شکوهیان راد:
امروز، «سایبر» خود حاکمیت است/ ۴ گام برای تحقق حکمرانی سایبری
🔹شکوهیان راد پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک اظهار کرد:
اگر زمانی برای فضای سایبر اهمیت قائل بودیم، عدهای با دیده تردید به این ادعا نگاه میکردند؛ تصور این بود که این ادعایی اغراق گونه است اما به دنبال چند اتفاق، دیگر در چنین شرایطی نیستیم. نخست ترویج گفتمان و ادبیات فضای سایبر از منظر حاکمیت و حکمرانی و دوم فضای فتنهگون سال گذشته علت این تغییر دیدگاه است.
🔹وی افزود: بابت این دو موضوع امروز شاهد هستیم که مسئله سایبر از جنبه حاکمیت خیلی بهتر درک شده و اکنون دیده تردید سابق به این موضوع وجود ندارد و ادبیات سایبر، مورد پذیرش قرار گرفته است.
🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: مشخصا پنج فتنه اصلی پس از انقلاب اسلامی در ابعاد اجتماعی خود را در توده مردم نشان داده است. مروری بر این فتنهها نشان میدهد که جریان اطلاعات در هر پنج برهه فضا را متولی بوده است.
وی ادامه داد: دامنه فتنه ۷۸ از فضای مطبوعاتی ایجاد شد و به قله رسید، شاید آن روز از حیث فنی فضای سایبر مانند امروز نبود اما کارکرد اصلی فتنه فضای سایبر آن زمان از نوع مطبوعات بود. در فتنه ۸۸، فضای سایبر به شرایط امروز نزدیک بود و شبکههای اجتماعی توییتر و فیسبوک جریان ساز بودند. سال ۹۶ و ۹۸ نیز بسترساز فتنه، فضای سایبر بود. سال ۱۴۰۱ نیز دشمن از تمامی فضای سایبر برای رقم زدن فتنه استفاده کرد و همه ظرفیتها را با وجود مسدودیت برخی فضاها، به کار برد تا موفق شود.
شکوهیان راد اظهار کرد: هرجا نظام با عنوان فتنه در میدان عمل مواجه شده، بسترساز آن فضایی است که متولی شناخت مردم و جریان ارتباطات است.
🔹حالا این سئوال مطرح میشود که در این شرایط چه باید کرد؟
وی تصریح کرد: چند دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاه اول معتقد است فضای سایبر یک مقوله کاملا فنی است و بین فضای سایبر و موضوع حکمرانی هیچ ارتباطی قائل نیستند.
این استاد دانشگاه تهران گفت: دیدگاه دوم به شدت دیدگاه اول دچار افراط در تفکیک بین فضای سایبر و حکمرانی نیست اما معتقد است که حاکمیت نسبت به فضای سایبر متولی ایجاد امکانات زیرساختی است.
وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه فضای سایبر، تکنوکرات هستند و فقط نگاه فن سالارانه دارند معتقد به دیدگاه نخست هستند، افزود: دیدگاه دوم را مشخصا در شخص وزیر سابق ارتباطات میدیدیم که به دنبال گسترش پهنای باند بود اما به اعتقاد وی در این پهنای باند اگر فرهنگ مردم دچار خدشه میشد ایرادی نداشت.
🔹شکوهیان راد خاطرنشان کرد: دیدگاه دیگر بین فضای سایبر و حاکمیت ارتباط نزدیکتری دارد و معتقد است که حاکمیت این زیرساختها را باید تنظیم و منطبق بر مقررات کند. عنوانی که تحت اصطلاح «حکمرانی فضای مجازی» در ادبیات برخی مسئولان میشنویم بیشتر از جنبه دیدگاه سوم است.
وی با بیان اینکه دیدگاه چهارم می گوید باید به این نقطه برسیم که حاکمیت مهمترین بهرهبردار فضای سایبر باشد، گفت:
یعنی همان طور که اقتصاد و فرهنگ در اختیار حاکمیت است، فضای سایبر نیز باید حکمرانی شود. حکمرانی خوب که امروز در اسناد سازمان ملل مشاهده میکنیم ناظر به همین تلقی از فضای سایبر است.
🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: دیدگاه پنجمی نیز وجود دارد که براساس آن اقلیتی از مسئولان از این نگاه بهره میبرند که در کشور ما نگاه امام جامعه است. این نگاه معتقد است که سایبر خود حاکمیت است.
شکوهیان راد بیان کرد: به عنوان مثال تمامیت دولت تلاش میکند قیمت ارز را مهار کند در حالی که چند کانال تلگرامی نرخ دلار فردایی را اعلام میکنند، در این میان همه بخشهای متولی کشور تلاش میکنند اما نمیتوانند چون عملا فضای سایبر برای آنچه میخواهد رقم بزند عرصه سازی میکند.
🔹وی تصریح کرد: مادامی که حکومتی از فضای سایبر استفاده کند و مردمش مخاطب این فضا باشند و نتواند آن را به نفع آرمانها و ارزشهایش مدیریت کند مثل این است که آن حکومت زیرساختهای زندگی را میدهد اما نرم افزارها را کسانی دیگر بر مردم آن جامعه تحمیل میکنند و متاسفانه این امروز در جامعه ما عینیت دارد.
🔹پژوهشگر و نویسنده مطالعات سایبرنتیک گفت: چهار حالت اول برای شناخت فضای سایبر است اما آنچه قابل اتکاست و براساس آن باید تصمیم گیری شود دیدگاه پنجم است یعنی بپذیریم که سایبر خود حاکمیت است.
(متن کامل گزارش این نشست را در خبرگزاری ایرنا و ندای اصفهان بخوانید) 👇
https://www.irna.ir/news/85108620
https://nedayeesfahan.ir/150359
🆔 @huseinmirzaie_ir
💠حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه سپاهان شهر، دیدار با امام جمعه محترم حجتالاسلام ملکیان، و پرسش و پاسخ با نمازگزاران در حاشیه نمازجمعه
#حجتالاسلام_حسین_میرزایی
🆔 @huseinmirzaie_ir