eitaa logo
جگر گوشه نبی سلام الله علیها
126 دنبال‌کننده
160 عکس
57 ویدیو
16 فایل
فضایی برای نشر فرهنگ، فضائل و تاریخ زندگانی اهل بیت علیهم السلام حجه الاسلام محمد فرمهینی فراهانی دانشجوی دکتری تاریخ و تمدن عضو گروه تاریخ امامت بنیاد بین المللی امامت ✅ ادمین @moftagher135 ✅ کانال ایتا @hyatefatemi ✅ کانال تلگرام @tarikh_shieh
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ تشیّع یعنی تبرّی ‼️ 🔺 نیست، چون غیر از کسانی که قائلند به (علیه السلام)، کسانی دیگر هم هستند که امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دوست دارند. ♦️ در مذاهب دیگر، بلکه حتی آنهایی که اهل دین نیستند هستند کسانی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دوست دارند. در ، ، ، کسانی هستند که امیرالمؤمنین را دوست دارند و تقدیس می‌کنند ایشان را. پس تشیّع یعنی ، مابه الامتیاز ما از سایرین تبرّی است از کسانی که غیر از راه امیرالمؤمنین (علیه السلام) اتخاذ کردند و آن راه را ترویج کردند، البته رؤساشون بیشتر مورد تبرّی ما هستند، چون آنها مؤسس‌اند. 🔹حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
📌اهمیت حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَل 🔶 ابن ابی عمیر نقل می کند: 👈 از علیه‌السلام سوال کردم: چرا (اهل سنت) عبارت "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" را از حذف کردند⁉️ 🟢 امام فرمود: علّت ظاهری آن را می‌خواهی یا علّت باطنی آن را؟ عرض کردم: هر دو را می‌خواهم بدانم. 👌 آن حضرت فرمود: اما علّت ظاهری این بود که مردم با تکیه و تأکید بر ، را ترک نکنند! و اما علّت باطنی آن این بود که همانا منظور از "خَيرَ العَمَل" (بهترین عمل)، است؛ پس آن کس (عمر) که به ترک "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" از اذان دستور داد، قصد داشت که ترغیب و دعوت به ولایت انجام نشود!» 📚شیخ صدوق، علل الشرائع، ج۲، ص۳۶۸. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
💎فضیلت زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ✨ای سعد، ما را قبری نزد شما هست؟ عرض کردم: فدایت گردم، منظورتان حضرت فاطمه دختر موسی بن جعفر( است؟ فرمود: بله، هر کسی او را در حالی که به حقش آشناست، زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. عَنْ عَلِیِّ بْنِ موسَی الرِّضَا علیه‌السلام قَالَ: یا سَعْدُ عِنْدَکمْ لَنَا قَبْرٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاک قَبْرُ فاطِمَةَ بنْتِ موسَی علیهاالسلام؟ قَالَ: نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. 📜بحار الانوار، ج ۴۸، ص ۳۱۶. ┄┅┅┅❀🌺❀┅┅┅┄ ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هنگام ازدواج با صلی الله علیه و آله چقدر بود؟ 👤 کارشناس: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🔷 هر دوانه ممنوع!!! ❌ روزی شخصی به حضور علیه السلام آمد و عرضه داشت: 👈 یا امیرمؤمنان! من شما را دارم و به هم علاقه مندم. 👌 آن حضرت به او فرمود: یا باش یا . 📚کراجکی، التعجب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، ص112. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
📌ضرب المثل كَفٌّ يَهُودِيَّه (دست یهودی) 👈 پیمان‌شکن بودن به گونه‌ای در تأکید شده و در تاریخ اسلام مشهود است که به تبدیل شده است. ⚔️ پس از پیروزی علیه السلام در جنگ ، بن حکم اسیر شد. او از امام و علیهما السلام خواست نزد پدرشان شفاعت کنند و آنان با پدر صحبت کردند. 🔺 علیه السلام از او گذشت و مروان آزاد شد. 🤝 سپس سخن از مروان پیش آمد. فرمود: 👈 مگر بعد از قتل با من بیعت نکرد؟! [و نقض کرد و در شرکت کرد] من نیازی به بیعت او ندارم. دست او همچون دست است که اگر از پیش رو بیعت کند، از پشت خیانت می‌کند. ✋ إنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِه‏ 👌آنگاه کرد که او حکومتی کوتاه خواهد داشت به اندازه لحظه‌ای که سگ زبانش را به بینی می‌مالد! 📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه 72، ص173. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
✨ثواب قبر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام 🌸 مردى از اهل «رى» با عليه‌السلام ديدار كرد و امام از او پرسيد: كجا بودى؟ گفت: در زيارت عليه‌السلام. حضرت به او فرمود: آگاه باش! اگر قبر حضرت عبدالعظيم را كه پيش شماست مى‌كردى، همچون كسى بودى كه عليهماالسلام را كرده است. 📜قالَ الامامُ الهادى عليه‌السلام: لَوْ اَنَّكَ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زارَ الحسينَ بْنَ عَلىٍّ عليهماالسلام. 📖بحارالأنوار، ج ۹۹، ص ۲۶۸. ┄┅┅┅❀🌺❀┅┅┅┄ ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
👌 کلام نورانی امیر کلام حضرت بن ابیطالب علیهماالسلام درباره 💎 و اقرار به امر ایشان قابل دسترس برای فرشته مقرب و پیامبر مرسل و ممتحن ✨ عنْ أَبَانِ بْنِ أَبِي عَيَّاشٍ عَنْ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه‌السلام ❇️‏ إِنَّ أَمْرَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. ✍🏻 سلیم بن قیس از علیه‌السلام نقل کرده که حضرت فرمودند: ❇️ أمر ما بسیار سخت و دشوار است به نحوی که هیچ کسی به آن معرفت پیدا نمی‌کند و اقرار و اعتراف نمی‌نماید مگر فرشته مقرب الهی یا پیامبر مرسل یا مؤمن وارسته‌ای که خداوند متعال قلبش را مورد امتحان قرار داده است (و به درجات والای ایمان نائل شده است). 📚 بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام , حدیث ۶ ج ۱ ص ۲۷ ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🌸 توصیه علیه السلام به جناب عبدالعظیم حسنی علیه السلام ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🌸 چشم ما به دعای علیه السلام است. ✨ محمّدبن حسن بن شمّون نقل می کند: 👈 به ا علیه‌السلام نامه اى نوشتم و از ايشان درخواست كردم كه براى من دعا كند. يكى از چشمانم از بين رفته بود و ديگرى نيز در آستانه از بین رفتن بود. 🍃 به من نوشت: «خداوند، چشمت را برايت نگه دارد. پس از دعای ، چشم نيمه سالم من، بهبود يافت.» 📚کلینی، کافی، ج1، ص510. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 معرفی ارواحنا فدات به شیعیان توسط علیه السلام ♦️ معاویةبن حکیم می گوید: 🔶 «من، محمدبن ایوب بن نوح و محمدبن عثمان عمری در منزل علیه السلام بودیم. 👈 ایشان، فرزند خود- حضرت حجت ارواحنا فداه- را در حضور چهل نفر به ما نشان داده و فرمود: 👌این شما بعد از من و من بر شما است. او را کنید و بعد از من در دین خود اختلاف نکنید که هلاک می گردید؛ آگاه باشید که بعد از امروز او را نخواهید دید.» 📚شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ج2، ص435. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🏴 هرچه هست از فاطمه معصومه علیهاالسلام است 👈🏼 مرحوم آیت‌الله محمدعلی اراکی درمقدمه حاشیه از حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی چنین می‌نگارند: 👈 وإنی وإن کنت غیر أهل لهذا الشأن لقلةالإستعداد مضافا إلي ضیق الوقت ولکن إعتمادي علی توجه الحضرةالمقدسة الفاطمیه..حیث اتفق ذلك فی جوار تلك البقعةالمنورة مع توسلی بإذیال لطفهم فإن جاء مطلوبا کان من برکات البقعةالمنورة وإلا من سوءحظی وقلةإستعدادي. 📝 هرچندبخاطر کمی استعداد واندک بودن وقت، من شایسته این‌کار [نوشتن این حاشیه] نبودم، ولی باتکیه به‌توجه حضرت فاطمه (معصومه‌علیهاالسلام) این‌کار را در جوار این بقعه منوره، و با توسل به‌لطف و عنایت آن بزرگوار انجام دادم. اگر مطلوب دانشوران واقع شد، از برکات این بقعه نورانی است وگرنه از بی‌بهرگی و کم‌استعدادی من است. 👌 ایشان حریم آسمانی حضرت معصومه علیهاالسلام را پناهگاه خویش دانسته وحضور درحرم را غنیمتی گران‌بها به‌شمار می‌آورد. توفیقات خود را رهین توجهات آن‌بی‌بی دانسته و بالای صفحات بیشتر تقریرات خویش راباعبارت: «یافاطمة أغیثيني بحق جدتك الزهراء علیهاالسلام» مزین می‌کردند. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🔘 عالمان خادم حضرت سلام الله علیها ◀️ فرزند اشکیب مَروَزی : 🔶 وی از عالمان و اصحاب علیه السلام و از اساتید در حدیث بوده و در شهر به دنیا آمده است. 🔶 اشکیب، آگاه به دانش ، و نویسنده کتاب های حدیثی و راوی کتاب علیه السلام است. 🔶 وی مدتی ساکن و شهر کَش بوده و سپس به کرد و خادم قبر حضرت شد. 📚 نجاشی، رجال، ص۴۴، 45. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
🧐 موقوفه اى براى 🔺 به ابوعبید علی بن الحسین بن حرب بغدادی که یکی از محدثان و قاضیان مشهور مصر در قرن سوم و چهارم هجری قمری می‌باشد، گفته شد: 👈 «ولید بن رفاعه» مالی را نموده و شرط کرده که این موقوفه صرف امور خیر شود، ولی خودش مصداق معینی برای آن تعیین نکرده است. ❓ابو عبید از احوال واقف پرسید. به او گفتند: ⭕️ او والی مصر بود و روی منبر بن ابی‌طالب علیه السلام را می‌کرد. تا ابوعبید این را شنید، گفت: پس موقوفه اش را برای مصرف کنید! ✅ ابن حجر عسقلانی پس از نقل این ماجرا می‌گوید: ⚡️ این کلام ابو عبید اشاره به این حدیث نبوی دارد که دشمن علی حلال‌زاده نیست. 📚عسقلانی، رفع الإصر عن قضاة مصر، تحقیق: دکتر علی محمّد عمر ، مکتبة الخانجي، قاهره، ١٤١٨ق ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
😭 عجائب 🔸 مرحوم کراجکی، شاگرد شیخ مفید و شیخ طوسی (رحمهم الله) می‌نویسد: 👌 «فمن عجيب الامور و طريفها: أن تخرج فاطمة الزهراء البتول سيّدة نساء العالمين، ابنة خاتم النبيّين، تندب أباها و تستغيث بامّته، و من هداهم إلى شريعته، في منع أبي بكر من ظلمها فلا يساعدها أحد، و لا يتكلّم معها بشر، مع قرب العهد برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله، و مع ما يدخل القلوب من الرّقة في مثل هذا الفعل إذا ورد من مثلها حتى تحمل الناس أنفسهم على الظلم فضلا عن غيره، ثمّ تخرج عائشة بنت أبي بكر إلى البصرة تحرّض الناس على قتال أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب عليه السّلام، و قتال من معه من خيار الناس، ساعية في سفك دمه و دماء أولاده، و أهله و شيعته، فتجيبها عشرة آلاف من الناس، و يقاتلون أمامها، إلى أن هلك أكثرهم بين يديها، إنّ هذا لمن الأمر العجيب!» ✍🏻 حاصل کلام اینکه: 👈 سلام الله علیها، هرچقدر تلاش کرد و از مردم تقاضا کرد که علیه السّلام را یاری کنید و ظلم ابوبکر را برنتابید، کسی او را یاری نکرد، امّا وقتی گفت به جنگ علیه السّلام بروید، ده هزار نفر دعوت او را لبّیک گفتند، و این از عجایب است!!!! 📘 التعجّب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، نشر دارالغدیر، ص١۲۸ ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
بازخوانی تحولات امامت پژوهی در یکصد سال حوزه علمیه قم 👈 به همت پژوهشکده امامت و با همکاری کمیته مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه، شانزدهمین نشست ماه امامت برگزار می‌گردد 🎤 ارایه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی یارمحمدیان ✍️ ناقد: دکتر سعید طاووسی سرور 🧑‍💻 دبیر نشست: حجت الاسلام والمسلمین محمد فراهانی 🏢 مکان: قم، بلوار بسیج، جنب کوچه ۳۹، بنیاد بین المللی امامت 📆 زمان: شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ 🔸 لینک ثبت نام: 🌐 http://emamat.org/neshast 🌐 emamat.org 🆔 @Emamat_IF 🆔 @Emamat_net تلگرام اینستاگرام آپارات
علوی 🌸 روزی دو زن، نزد علیه السلام آمده و اظهار و طلب کمک نمودند. 🔶 فرمود: بر ما واجب است تا در صورتی که سخنان شما درست باشد، به شما کمک کنيم. آنگاه آن حضرت، مردي را به فرستاد تا براي آنان و تهیه کند و به هر يک از آنان نيز صد درهم بدهند. 👈 يکي از زنان، لب به گشود و گفت: من هستم! در حالي که اين زن است! چرا شما با ما يکسان رفتار مي کنيد؟ سهم عرب بايد بيشتر باشد! 👌 علیه السلام فرمود: 🔷 را خوب خوانده ام و در آن تأمل نموده ام. در هيچ يک از آيات قرآن نديده ام که به اندازه بال پشه اي بين عرب و عجم فرقي باشد.» 📚یعقوبی، التاریخ، ج۲، ص۱۸۳؛ 📚بَلاذُرى، انساب الأشراف، ج۲، ص۱۴۱. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
دوره تربیت مبلغ فاطمی 🌹 معمای ناشناخته هستی 🪑 با ارائه اساتید ارجمند: ▪️آیت‌الله سید منذر حکیم ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد دارستانی ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابوالقاسمی ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فراهانی ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سبزواری ✨به همراه: 👨‍💻 کارگاه محتوایابی تبلیغی با ابزار هوش مصنوعی 💢حضوری و مجازی 🧧به همراه گواهی معتبر ⏳ مهلت ثبت نام تا ۱۴ آبان ۱۴۰۳ ✅ شروع دوره از ۱۶ آبان۱۴۰۳ 🔗 لینک ثبت نام: 🌐 emamat.org/moballegh ——————————— 🌐https://emamat.org 🆔@Emamat_net 🆔@Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آثار اعتقاد در / فراگیری باورداشت در ایران تنها صد سال پس از شروع 🔺درب چوبی امامزاده حمزه دهدشت یکی از آثار نفیس موزه ملی ایران است. این درب صد سال بعد از شروع غیبت کبرا به فرمان آخرین حکمران آلبویه در منطقه فارس ساخته شده است. ویژگی منحصر به فرد آن منبت‌کاری دعای حضرت ارواحنا فداه روی آن است‌ 📌کتیبه این درب گواه عمومیت دعای حضرت ارواحنا فداه در سده اول کبرا در بین مردم ایران است. 📚منبع: تندرو, مهسا, خزایی, محمد, احمدپناه, سید ابوتراب. 1399. پیشینه و شاخصه ها ی بصر ی تزیینات در چوبی امامزاده حمزه دهدشت آل بویه محفوظ در موزه ملی ایران. هنر اسلامی, 17 (40) 107-125 ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
📜 تاریخ امامت؛ چیستی و مسئله‌شناسی 👈 به همت پژوهشکده امامت و با همکاری کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه، هفدهمین نشست ماه امامت برگزار می‌گردد 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی 🎙 ارائه دهنده: دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی 🧑‍💻 دبیر نشست: حجت الاسلام والمسلمین محمد فراهانی 🏢 مکان: قم، بلوار بسیج، جنب کوچه ۳۹، بنیاد بین المللی امامت 📆 زمان: شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ 🔸 لینک ثبت نام: 🌐 http://emamat.org/neshast ——————————— 🌐https://emamat.org 🆔@Emamat_net 🆔@Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
💥، از عوامل مهم‌ّ در دشمنی و کینه‌توزی با حضرت سلام الله علیها 1⃣ 🔶 در میان تمام تنِش‌های میان حضرت سلام الله علیها و و ، آنچه کمر این دو و تابعینشان را شکسته و تا به الان آنان را دچار حیرت و فضاحت کرده، بحث مطالبه است. فارغ از بحثِ فواید مادّی فدک که در جای خود قابل توجّه است، حضرت أطهر با مطالبه فدک، در پی مقصود دیگری بود. خانواده‌ای که تمام دارایی خود را انفاق می‌کردند و در کرَم و بخشش نظیر نداشتند، قطعا برای یک زمینی که ده‌ها برابر آن را بخشیده بودند، چنین غوغایی به پا نمی‌کردند. لذا هر عاقل متفتّنی پی می‌برَد که باید لطائف و نکات حکیمانه‌ای در پس این مطالبه باشد: ➖ بعد از غریبانه و مظلومانه صلی الله علیه و آله، عدّه‌ای مدّعیِ و شدند. یعنی مقام جانشینی صلی الله علیه و آله؛ باید توجّه داشت که اگر اصل ادّعای آنان "جانشینی" نبود، جریانات صدر اسلام به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت. بنای ادّعا و فعالیّت آنان بر وصایت بود. تأیید و حمایتِ هیچ کس در آن جامعه، به اندازه حضرت أطهر نمی‌توانست مؤثر باشد. چرا که دوست و دشمن جایگاه آن بانو را می‌شناختند و می‌دانستند که رسول اکرم نسبت به ایشان چگونه بود. بعد از اینکه جایگاه اجتماعیِ برخی اصحاب وفادار و علیهم السّلام را خدشه‌دار نمودند و متوسّل به تهدید و خشونت شدند و نزاع و إحتجاج بالا گرفت، امیرالمؤمنین به امر رسول اکرم علیهما السّلام صبر پیشه نمود و یاران خود را نیز امر به همین روش نمود. امّا حکومتِ وقت گمان نمی‌کرد که ذخیره إلهی در آن دوره، قرار است با صراحت تمام، وارد عرصه ولایت‌مداری شود، و چنان پایه‌های حکومتشان را متزلزل و ویران کند که تا قیامت اثرش مشهود باشد. زمانی که حکومت بی اعتبار و سست اصحاب ، نیازمند یک تأیید و حمایت از خانواده رسول اکرم علیهم السّلام بود تا خیالش راحت شود، در اوج همان نیاز، حضرت زهرای صدّیقه نه تنها حمایت نکرد، بلکه صراحتا با مطالبه فدک، اعلام کرد که مدّعیان وصایت و خلافت إلهی، اموال ایشان را دزدیده و غصب کرده‌اند!!! آن هم در مسجد و به نحو علنی و در حضور تمام مردم؛ مردمی که می‌دانستند رسول اکرم چگونه این بانو را إحترام و تعظيم و تأیید و تصدیق می‌فرمود، دیدند که از نگاه صدّیقه‌ی‌ أطهر، مدّعیان، نه تنها جانشین پدرش نیستند، بلکه اموال دختر او را غصب کرده‌اند. لذا بانویی که آبروی دو عالَم است، آبرویی برای حکومت وقت باقی نگذاشت. آنان یا باید إقرار می‌کردند که غاصبند، یا باید نسبتِ کذب و مطالبه ناحقّ به صدیّقه أطهر می‌دادند. ( که هر دو هم واقع شد ) 💢 که در فصاحت و بلاغت و جامعیّت کم‌نظیر است، راه چاره را بر آنان بست، و آنان با بی‌شرمی و بی‌حیایی تمام، به آن بانوی دو عالَم إهانتی زشت و بی‌نظیر و جگرسوز نمودند. در نهایت که قباله فدک را دادند، یعنی إمضا کردند که غاصبند و حقّ با دختر رسول اکرم است. 👈 ان شاء الله در مطالب مرتبطِ بعدی خواهیم دید که این حرکت حکیمانه‌ی أطهر سلام الله علیها، از همان آغاز تا به الان، با این جماعت چه کرد و چگونه اهل بیت علیهم السّلام را اسم رمزی برای بیان و یادآوری مظلومیت حضرت سلام الله علیها قرار دادند. ادامه‌ دارد ... ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
هدایت شده از اسکندری
مدرسه مجازی بنیاد بین المللی امامت _نمایندگی خراسان_ تقدیم میکند: دوره مجازی «تاریخ اسلام از منظر امامت ۱» سرفصل های درسی دوره: 1️⃣ نقش رسول خدا صلی الله علیه و آله در تبیین امامت امیر مومنان علی علیه السلام و سایر امامان علیهم السلام 2️⃣ نقش جریان و در انحراف مسیر امامت الهی 📌اساتید ارائه دهنده: 🎙حجت الاسلام یاوری 🎙حجت الاسلام رضایی 🎙حجت الاسلام سبزواری 🎙حجت الاسلام اسفندیاری 🎙حجت الاسلام فراهانی 🎙 حجت‌الاسلام اسکندری 🎙 حجت‌الاسلام خاطری 🎙حجت الاسلام روستایی 📌 شرایط دوره: 1⃣ امکان شرکت برای عموم طلاب ، دانشجویان و اقشار تأثیر گذار 2⃣ مدت برگزاری: مجموعا ۱۸ ساعت به صورت آنلاین و آفلاین 3⃣ شرکت در آزمون 4⃣ پرداخت هزینه دوره مبلغ ۱۵۰ هزار تومان 📌 مزایای دوره: 🎖برگذاری دوره به صورت مجازی 🎖بهره گیری از اساتید مشهد و قم 🎖 گواهی معتبر شرکت در دوره 🎖شرکت در دوره آموزشی زیارتی ۲ روزه « تبیین اندیشه امامت » در مشهد مقدس برای منتخبین دوره 📌زمان برگزاری : ۱۸ لغایت ۳۰ آبان ماه 📌 جهت اطلاعات بیشتر ، برقراری تماس و یا ارسال پیام به شماره و آیدی ذیل 📞 0915 234 3 567 ✉️ @aboosharif 📌 لینک عضویت در کانال جهت اطلاع از جزئیات برگزاری دوره https://eitaa.com/tarikh_of_islam 📌 لینک ثبت نام در دوره: https://emamat.org/majazi/
🔰 هفدهمین نشست ماه امامت با موضوع «تاریخ امامت؛ چیستی و مسئله شناسی» برگزار ‌گردید 🎙دکتر میرمحمدی: «تنوع‌های مطالعاتی نسبت به تاریخ امامت سبب می‌شود تاریخ امامت بتواند ذیل علوم انسانی و اجتماعی قرار بگیرد. این تنوع رویکردهای مطالعاتی نیز نشان می‌دهد که تاریخ امامت باید به عنوان یک رویکرد علمی چندرشته‌ای، میان رشته و فرارشته‌ای مورد مطالعه و بحث قرار بگیرد» 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی: «تاریخ امامت تاریخ شکل گیری واقعیت امامت در صحنه تاریخ و در مناسبت‌های مختلف حیات انسانی می‌باشد» 📰 مشروح خبر 📸 گزارش تصویری ——————————— 🌐https://emamat.org 🆔@Emamat_net 🆔@Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
🔷 اعتقادات نخستین ✨ کُردُوس بن هانی بَکری از قبيله رَبيعَه خطاب به سپاهیان و قوم خود در جنگ در مقابل گفت: 👈 «اى مردم، به خدا سوگند، ما از وقتیکه نسبت به معاويه بيزارى جسته ايم، هرگز او را به دوستى نگرفته‏ ايم و از آن لحظه كه علیه السلام را به دوستى برگزيده‏ ايم هرگز از او دلزده نشده ‏ايم. 👌 كشتگان ما همگى هستند و زندگان ما همه نيكوكارند؛ بى‏ گمان علیه السلام را از پروردگار خويش برهانى است كه جز به رفتار نكرده است و بر هر حقّى دادگر است. هر كه به فرمان او سر سپارد يابد و هر كه از فرمان او سر پيچد شود.» 📚منقری، وقعة صفین، ص485. ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh
💥 ، از عوامل مهم‌ّ در دشمنی و کینه‌توزی با حضرت سلام الله علیها 2⃣ 👈 پس از آنکه حضرت $زهرای صدّیقه سلام الله علیها، با احتجاج و خطبه نورانی خود، سرانِ حکومت وقت را محکوم به غصب اموالش نمود و راه چاره را از هر سوی بر آنان بست، آنان پس از اتّهام و إهانت‌های جگرسوز، ناچار به ردّ شدند. بسيارى از علماء و بزرگان سُنّیان، اقرار دارند كه فدك در زمان حيات صلّى اللّه عليه و آله، مِلك أطهر عليها السّلام بوده و به عنوان عطيّه‌اى از سوى صلّى اللّه عليه و آله به ایشان شناخته مى‌شده است. بعنوان نمونه: 👈🏻 " تفتازانى و مكّى" از آن جمله‌اند. ابن حَجَر مكّى در الصواعق مى‌نويسد: «إنّ‌ أبابكر انتزع من فاطمة فدكاً» _ ابوبكر فدك را از فاطمه گرفت. ( الصوالق المُحرقة، ص ٣١ ) از اين روی، در دست حضرت عليها السّلام بود و ابوبكر آن را گرفت. ✅ جناب استاد محقّق، سیّد علی میلانی می‌نویسد: فرض مى‌كنيم كه ابوبكر نمى‌دانست كه ، مِلك عليها السّلام بوده است و رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آن را به ايشان بخشيده و وى را مالك فدك قرار داده است، آيا پيش از گرفتن فدك از فاطمۀ زهرا عليها السّلام نبايستى در اين باره از وى سؤال كند؟ اگر ابوبكر نمى‌دانست كه فاطمه عليها السّلام مالك فدك است، آيا نمى‌بايست شهادت شهود را مى‌پذيرفت‌؟ هر چند به اتّفاق همه، در اين شرايط‍‌، خواستن شاهد خلاف قاعدۀ عرفى، فقهى و حقوقى «يد» است؛ امّا با فرض اينكه او بتواند شاهد بخواهد، تاريخ گواه است كه اميرمؤمنان على عليه السّلام بر مالكيّت فاطمه عليها السّلام شهادت داده است؛ پس چرا نبايد شهادت او پذيرفته شود؟ در كتب سُنّیان براى دفاع از ابوبكر در اين مسئله گفته‌اند: «لعلّه كان من اجتهاده عدم قبول الشاهد الواحد، وإن كان يعلم بصدق هذا الشاهد» یعنی: شايد از اجتهاد ابوبكر اين بوده است كه شهادت يك شاهدِ تنها را نپذيرد، گرچه علم به راستگويى اين شاهد داشته باشد ‼️( شرح المواقف، ج ٨ ص ٣۵۶) امّا مى‌بينيم كه صلّى اللّه عليه و آله در ماجراى «خزيمه ذو الشهادتَين»، شهادت يك شاهدِ تنها را پذيرفته است و اين مطلب در كتاب‌هاى شيعه و سنّى آمده است. افزون بر اين، در روايتى آمده است كه پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله در قضيّه‌اى كه تنها شاهد آن، عبداللّه بن عمر بوده است، شهادت او را پذيرفته است. اين روايت در صحيح بُخارى نقل شده است. ( ج ٣ ص ١۴٣) ابن اثير در جامع الأُصول مى‌گويد: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به گواهى شاهدِ تنها-كه عبداللّه بن عمر بود- قضاوت كرده است. (جامع الأصول، ج ١۰ ص ۵۵٧) آيا در نظر ابوبكر، على عليه السّلام از عبداللّه بن عمر كمتر است‌؟!!!!! 📓 مظلوميّت برترین بانو، ص ٧٨ ادامه دارد ... ایتا 🆔 @hyatefatemi تلگرام 🆔 @tarikh_shieh