eitaa logo
حسین زمانی میقان
9.9هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
846 ویدیو
35 فایل
امام خامنه ای: ای کاش اقتصاددانان مومن کشور، تدابیر مختلف بدخواهان را به‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، برای مردم تشریح کنند حسین زمانی میقان شاگرد کلاس اول #اقتصاد_اسلامی گاهی دانشگاه و گاهی تولید مالک نمادهای #میقان و #ژینورا
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
‏🖊تولید ناخالص داخلی شاخص رفاه نیست... محاسبه رفاه یک ملت از مسیر محاسبه رشد اقتصادی ممکن نیست. به تعبیر یکی از منتقدان مفهوم رشد اقتصادی، قهرمان GDP شهروندی است که سیگار پشت سیگار روشن می‌کند، بیماری سرطان گرفته و تحت‌درمان است، همسرش را طلاق داده و مهریه‌اش را پرداخت کرده،‏ خودرویش در یک تصادف زنجیره‌ای آسیب دیده و باید هزینه تعمیر سنگینی بپردازد، در حال‌ خوردن فست‌فود پشت فرمان و چت‌کردن با گوشی است. چه، همه این هزینه‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند! اینکه رشد اقتصادی را ملاک رفاه قرار دهیم و‏ سپس با اضافه‌کردن چند مفهوم مثل «فقر» و «بیکاری» و «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» از «کیفیت رشد» سخن بگوییم، «شترگاوپلنگ»ی ساخته‌ایم که هیچ قسمتش با دیگر بخش‌ها تناسب ندارد. تعلق ایدئولوژیک به GDP را باید کنار گذاشت. شاخص‌های قابل‌اعتنایی برای سنجش رفاه ابداع شده که می‌توان‏ با آنها شروع کرد و توسعه‌شان داد. برای نمونه، موسسه «Redefining Progress» شاخصی با عنوان GPI برای سنجش رفاه تعریف کرده است که می‌تواند هم یک شروع خوب و هم یک تجربه مناسب برای تعریف یک شاخص علمی مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد. ‏شاخص GPI برخلاف GDP تلاش می‌کند که هزینه و فایده سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، طبیعی و... را محاسبه کند. GPI با هزینه‌های مصرفی فرد/ خانوار شروع می‌کند و سپس آن را بر اساس نابرابری درآمدی تعدیل می‌کند؛ ارزش کار در خانه، مراقبت از فرزندان و کار داوطلبانه را به آن اضافه می‌کند؛‏ ارزش دریافت خدمات از زیرساخت‌های موجود در خانه‌ها را اضافه می‌کند؛ ارزش دریافت خدمات از خیابان‌‌ها و بزرگراه‌ها را اضافه می‌کند؛ هزینه‌های زمان از دست رفته برای تفریح، فروپاشی خانواده‌ها، زمان صرف‌شده برای رفت و آمدها، و کم‌کاری‌ها را کسر می‌کند؛‏ هزینه‌های جرایم، تصادفات‌ و استهلاک کالاهای مصرفی بادوام را کسر می‌کند؛ هزینه تخریب محیط‌زیست، آلودگی هوا، آلودگی آب، تخلیه لایه ازن، آلودگی صوتی، از دست رفتن زمین کشاورزی، جنگل‌زدایی، تالاب‌زدایی و... را کسر می‌کند؛‏ و نهایتا این محاسبه را با تشکیل سرمایه خالص و استقراض خارجی خالص تعدیل می‌کند.  @syjebraily
‏فرض دشمنی نکردنِ دشمن منتها الیه بلاهت و خیانت است✋ ‎
‏ایران ‎ را اعدام و آلمان به عنکبوت کثافت رحم کرد عنکبوت مقدس که از نظر آقایون سعیدحنایی بود، توسط جمهوری اسلامی اعدام شد به خاطر قتل چند زن تن فروش همان جمهوری اسلامی که حرم امام رضا را محترم شمرد، شخصیت منفور ترسیم شده در عنکبوت مقدس را فرستاد بالای دار... ‏اما همان آلمان شما، دیار خرد، شکوفایی و تمدن اروپایی، الکس وینز، کسی که تنها بخاطر حجاب، با چاقو، ۷ ضربه به مروه شربینی زد و او را در حالی که طفل در شکم داشت، کشت، صرفا به زندان فرستاد... @hzamanim
‏خواستم بگم که برای خیلی‌ها از همون ابتدای ‎ پروتکل‌های کرونایی وجود نداشته که تموم‌شه 😎 هیچی دیگه همین! @hzamanim
‏چرا عاقل کند کاری که باز آرَد پشیمانی؟! والا ترمز ارز رو خودتون رها کردید حالا بعد از سقوط ریال قهرمانانه مداخله می‌کنید؟! @hzamanim
‏طبق ادعای دولت در ماه‌های اخیر فروش نفت، ورود ارز و گشایش‌های اقتصادی بین‌المللی افزایش یافته (که درست است) دلیل صعود دلار و سقوط ریال در ۲۰روز اخیر چه چیزی جز سیاست گران‌سازی داخلی و پیاده‌سازی ‎ جعلی لیبرالی بود؟ سیاست‌های آمریکایی را خودمان اجرا کردیم👌 @hzamanim
چرا به مردم خودمان به قیمت جهانی باید بفروشیم؟! @hzamanim
‏آقای دولت بدجور گرفتار نسخه‌های غلط شدی!!! افزایش محسوس هزینه آب، برق، گاز و... خدمات دولتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی دودش به چشم کی میره؟ کجای دنیا مدام پیگیر یارانه‌زُدایی از تولیدند؟! بالاخره دولت برای ایجاد اشتغال، رفاه، تولید و... کجا باید هزینه کنه؟! @hzamanim
‏بله آمدیم، گفتیم، هشدار دادیم، شنیدید، ردکردید... فی‌الحال آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته @hzamanim
‏پارچه گران شد چرا؟ چون نخ گران شد چرا؟ چون پتروشیمی مواد پلی‌استر را گران کرد چرا؟ چون دلار بالا رفته چرا؟ چون پتروشیمی به قیمت دلاری به بازار داخلی جنس می‌فروشد اینه همون ‎ که میگفتن @hzamanim
‏قیمت بازار آزاد واکسن چند بود؟ قیمت داخل کشور چند؟ برای همه فراهم بود؟ دولت برای سلامتی مردمش سنگ تمام گذاشت؟ بله وظیفه‌اش بود! دولت در قیمت‌گذاری و خدمات واکسن (که میدونید مخالفشم) چه توانی از خودش نشون داد؟ به راحتی در عرصه اقتصاد (ارز و طلا و...) هم میتونه، اما چرا نمیکنه؟ @hzamanim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار امام خمینی(ره) در مورد نفوذ غرب زده ها عده شان زیاد نیست اما ادعاشان زیاد است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
‏⚡چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی می‌انجامد؟ ایدئولوژی لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف می‌پذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم می‌توان مسلمان یافت، ‌هم مسیحی هم لائیک‏ و هم بودائی. لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل می‌شود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ ‌به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی می‌تواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند. لیبرال‌های مذهبی‏ به طور عام و لیبرال‌های مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنش‌های عقلانی و تناقض‌های فکری می‌شوند. چه، اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمی‌پذیرد.‏ مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح می‌شوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمی‌دهد. نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائی‌ترین ارزش‌های لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را می‌دهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده می‌شود. لذاست که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیب‌های متناقض‌نما بوده‌اند. لیبرال‌های مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهم‌ترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیده‌اند و از دریچه‌های گوناگون پا در این مسیر گذاشته‌اند،‏ اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است. نمی‌توان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد. @syjebraily متن کامل یادداشت "لیبرال ها، اسلام رحمانی و مسئله مرجعیت اسلام" را می‌توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید؛ https://www.dana.ir/364752
ما مرتجع هستیم ✋
نگذارید امام فراموش شود...
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
غربزدگی و ارتجاع.mp3
2.21M
بشنوید: پادکست مرتجع با ادکلن فرانسوی! 💠 @h_abasifar
کالای ایرانی🇮🇷
تنها التماس امام خمینی به ملت ایران @hzamanim
مسکن، نون، آب و... برای مردم از واکسن کم‌ارزش‌تر نیست👌 @hzamanim
با دامدار و مرغ‌دار چه کردید؟ @hzamanim
‏جواب دوتا سوال اقتصادی ساده رو نتونست بده و بلاک کرد! آقای خبرنگاری که با رانت رسانه اسمش شده کارشناس اقتصادی!!! @hzamanim
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
👌تمدنِ غرب نخود و لوبیا نیست... به سادگی نمی توان غرب را به غرب خوب و بد تقسيم کرد؛ اين طور نيست که مثل سوا کردن نخود و لوبیا، عناصر غرب را جلو بریزیم و مثلاً بگوييم که تکنولوژي و دانشش خوب است، اخلاقش بد است! يا بگوييم که اين بخش از فلسفه هاي غرب خوب هستند و اين بخشش بد هستند. بنابراين صاحبان این رویکرد توجه دارند که به سادگي نمی توان غرب را به غرب خوب و بد، به معني عناصرِ کنار هم چيده، تقسيم کرد بلکه غرب يک مجموعه به هم پيوسته است. همچنین توجه دارند که اين مجموعه به هم پيوسته، مقدورات و بسترهای جهاني شدنِ خودش را فراهم کرده و به صورت يک تمدنِ مسلط عمل مي کند. این جهان هم با گزینش ساخته نمی‎شود؛ از غرب‎گزینی، تمدن اسلامی در نمی‎آید تمدن غرب نخود لوبيا نیست که پاکش کنيم!! نخودها را برداریم لوبياها را بگذاریم. گندم‎ها را پاک کنيم خاک‎هایش را دور بریزیم؛ تمدن غرب که اینگونه نيست. با این فرض اولا اين تمدن، ديني شدني نيست و ثانیا اين تمدن به عناصر خوب و بد هم تقسيم نمي شود و ثالثا اين تمدن قدرتي پيدا کرده که مسير را براي جهاني شدنِ خودش هموار کرده، در عین حال به اين که ما بايد در مقابل اين تمدن منزوي شويم و فقط تلاش کنيم که مستحيل نشويم معتقد نیستیم؛ بلکه معتقدیم ما مي توانيم جلوي استحاله را بگيريم و براي این کار هم نيازی به منزوي شدن نيست؛ ما باید سه عنصرِ «مرزبندي و تبري از اين تمدن» و «درگيري با اين تمدن» و «استحاله اين تمدن در يک تمدن ديگر» را با هم پيگيري کنيم. 👤 آیت الله میرباقری 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona