مبارزه اسلام ناب انقلابی و اسلام آمریکایی در همین معرکه ها به اوج می رسد
بحثی جدی در رسانه های اسرائیلی آغاز شده است که از 7 اکتبر (به جز هفته گذشته) بیش از 2985 سرباز اسرائیلی کشته و بیش از 11600 نفر زخمی شده اند.
@icbhamedan
تحریم بزرگترین جشنواره بین المللی فیلم مستند جهان در آمستردام از سوی ده ها فیلمساز حاضر در جشنواره
هفته گذشته جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام، ایدفا (IDFA) که سابقه مطرح کردن و برجسته ساختن آثار فیلمسازان فلسطینی را دارد، با اتفاق غیر منتظره ای روبرو شد.
بیش از ۲۰ فیلمساز شرکت کننده در این جشنواره به دلیل بیانیه برگزارکنندگان در محکومیت سخنان حمایت از آزادی فلسطین توسط معترضین در افتتاحیه، تعبیر نادرست از شعار "از رودخانه تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد"، و خودداری از موضعگیری در برابر نسل کشی اسرائیل در غزه، از ادامه حضور در جشنواره انصراف داده و اقدام به خارج کردن فیلم های خود از آن کردند.
این تحریم محدود به شرکت کنندگان نبود. در پی این اتفاق، ناظران بخش پرسش و پاسخ، اعضای هیات داوران و کارکنان جشنواره نیز شروع به کناره گیری کرده و رویکرد ایدفا در قبال نسل کشی در فلسطین را زیر سوال بردند. کارمندان جشنواره در نامه ای خطاب به مدیران انتقاد خود را از بکار بردن ضمیر "ما" در بیانیه اعلام و تاکید کردند این بیانیه نشاندهنده نظر سازمان به عنوان یک مجموعه نیست چرا که بسیاری از کارکنان جشنواره با موج همبستگی با فلسطین همراه هستند و آنچه که در بیانیه منتشر شده است با عقاید و نظرات آنها مغایرت دارد.
در افتتاحیه مراسم و زمانی که مدیر هنری جشنواره در سخنرانی خود هیچ اشاره ای به فلسطین و رنج مردم در غزه نکرد، یکی از حاضران شعار همبستگی با مردم غزه و ضرورت توقف فوری حملات را سر داد. معترضان همچنین دو بنر را به نمایش گذاشتند که روی یکی شعار "از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد" و روی بنر دیگر شعار "سکوت سازمانی، عین خشونت است." نوشته شده بود. در روزهای بعد هم معترضین با بنرهای اعتراضی وارد سالن شده و شعارهایی را در همبستگی با مردم غزه و درخواست برای آتش بس فوری سر دادند.
بسمه الشریف، فیلمساز فلسطینی، یکی از اولین کسانی بود که خود را به عنوان عضو هیئت داوران از ایدفا کنار کشید و فیلم خود را از آن خارج کرد و از جشنواره به دلیل محکومیت این شعار به جای "محکومیت نسل کشی که هم اکنون در غزه رخ می دهد" انتقاد کرد. او در بیانیه ای که به طور جمعی توسط گروهی از فیلمسازان منتشر شده است، نوشت: "از رودخانه تا دریا سرزمین تاریخی فلسطین است که از رود اردن تا دریای مدیترانه امتداد دارد و اعتراضی به شرایط اشغال و آپارتاید می باشد. این شعار به معنای اینست که ما می خواهیم از رودخانه تا دریا، فلسطینی ها و یهودیان، کارگران خارجی و پناهندگان همه برابر و آزاد باشند."
محمد المغنی کارگردان اهل غزه که فیلم او به نام "پسر خیابانها" (محصول لهستان) یکی از جوایز جنبی جشنواره را کسب کرد، در سخنرانی خود در ایدفا توضیح داد: "اگر شما من را به عنوان فیلمسازی که درد فلسطینی ها را نشان می دهم تایید می کنید، اما فلسطینی هایی را که باید از زندگی شرافتمندانه ای برخوردار باشند تایید نمی کنید، توجه شما به فیلم های من معنایی ندارد." او همچنین به انتقاد ایدفا از شعار "از رودخانه تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد" پاسخ داد و گفت: ِ"اگر نمیخواهید شعار آزادی از رودخانه تا دریا بدهیم، پس از کجا آزاد خواهیم شد؟ از یک دیوار آهنی به دیوار آهنی دیگر؟ از این سیم خاردار به سیم خاردار بعد؟"
@icbhamedan
✊ چرا فلسطینی ها ایستاده اند و در کرانه چه کنیم؟!
حتما اصالت این مردم و بی نظیر بودن این جغرافیا از نظر حضور پیامبران بزرگ الهی چون آدم و ابراهیم و سلیمان و داود و یعقوب و یوسف و عیسی و موسی و... سلام الله علیهم اجمعین و ایمان عمیق شان نقش محوری در ایستادگی جانانه امروز دارد ولی وقتی اکثریت یک جامعه می ایستد حتما باید به سراغ «تجربه تاریخی» این ملت و قوم نیز رفت.
یاسر عرفات که خود میگوید تخت تاثیر سخنان یک سید ایرانی یعنی سید مجاهد نواب صفوی در دانشگاه الازهر به سمت جهاد گرایش پیدا کرد، اولین جریان مسلح گسترده فلسطینی یعنی فتح را در ۱۹۵۹ و پس از گسترش موج ملی گرایی عربی بخاطر پیروزی جمال عبدالناصر در جنگ ۱۹۵۶ تاسیس کرد. وی اولین خارجی بود که به ایران آمد و با امام دیدار کرد.
هم او اما پس از جهاد و تحمل فشارها به صلح گروید و نهایتا اسلو را امضا نمود ! اما حتی همین آدم خسته که آبروی جهادی خود را بر سر صلح گذاشته و حاضر به اعطای اکثر زمین فلسطین به اشغالگران شده بود نیز دید که اینها به مفاد تعهد پایبند نیستند و در کرانه باختری نیز شهرک سازی میکنند و آنگاه که سخن از جهاد مجدد زد، مرگ مشکوک به سراغ ش آمد.
اما حماس بعد از روی کار آمدن توانست فقط با اسیر گرفتن گیلعاد شالیط، ۱۰۷۰ اسیر را آزاد کند و این تجربه تاریخی بسیار مهم که در سه دهه اخیر رخ داده اینک جلوی چشمان مردم فلسطین است. آنها باور کردند که مسیر سازش هیچ دستاوردی برای شان ندارد و به «اشغال تدریجی» زندگی در غزه منجر خواهد شد لذا ایستادگی را انتخاب کرده اند.
امروز، جریان فتح مانع اصلی تحرک گسترده کرانه ای است که چهل برابر غزه، مساحت دارد چرا که عملا جاسوسی از جهادی ها در این منطقه به عهده این خائنان است. کرانه هم میتواند تسلیح و غزه ای مقاوم شود بشرطی که اینها نباشند! البته بدون تغییر در اردن نمی توان به این هدف براحتی دست یافت. بماند ...
📍 @komeilialireza
@icbhamedan
عالمان شیعه.mp3
6.45M
#صوت | #باز_نشر
🎧عالمان شیعه، پیشگامان مخالفت با نقشه شوم صهیونیسم
💠در مدت بیش از شش دههای که از اشغال قبله اول مسلمانان میگذرد، عالمان بزرگ شیعه در کنار رهبران سیاسی و مردم مسلمان از ملت فلسطین حمایت و رژیم صهیونیستی را خطری برای اختلافافکنی، وحدت و اتحاد مسلمین احساس کردهاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
🚨🚨 قابل توجه دغدغهمندان حوزه فلسطین در حوزه بینالملل:
کانال بانک ایده به زبان عربی و انگلیسی در تلگرام هم راهاندازی شده است.
از عزیزانی که *راههای ارتباطی* با مخاطب *عرب زبان یا انگلیسی زبان* دارند درخواست داریم ما در *توزیع ایدهها* به این دو زبان کمک کنند.
🔻بانک ایده انگلیسی:
https://t.me/quds_idea_en
🔻بانک ایده عربی:
https://t.me/quds_idea_ar
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
📌کانال تصاویر خام غزه🇵🇸
🔻مناسب برای انواع کار رسانهای/ برخی از تصاویر مستقیما از اهالی غزه فرستاده میشه گویا
https://eitaa.com/suar_ghaza
▫️قالب: #رسانه #محتوای_خام
▪️مخاطب: #رسانه
🔷آیدی دریافت ایده:
@art_admin
🔸بانک ایدههای فلسطین و نقش من
ble.ir/join/XcZjYj1YqG
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
🔻کانال بانک ایده فلسطین و نقش من در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/quds_idea
https://eitaa.com/quds_idea
https://eitaa.com/quds_idea
61.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گردانهای قسام ویدئویی از نبردها با تانکها و نفرات رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نبرد منتشر کرده که بسیار جذاب و دیدنی است. در این ویدئو به خوبی حجم خسارتها را مشاهده میکنید که صهیونیستها در تلاش هستند تا آن را لاپوشانی کنند.
@icbhamedan
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
📣 بی مایه فطیر است؛ بدون کنشگری، موضوع فلسطین فطیر است
📌 کارگردان مستند «شکوفههای زیتون» فقدان کنشگری مداوم در جامعه را عامل عدم دغدغهمندی مردم معرفی کرد. لطفی کرامتی لزوم رفع سنگ اندازیهای موجود در سینما برای ساخته شدن کار داستانی پیرامون فلسطین را مورد تاکید قرار داد.
🔻 مطالعه کامل گزارش:
🔗ammarfilm.ir/?p=32427
#طوفان_الاقصی
ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
🔴⚡️ناکامی روایت رسمی و خیابانها خالی؛
🔺در تلویزیونمان زیرنویسها و کمپینها به راهاند، دیوارنگارههایمان خیلی بزرگاند، شهرمان از بنرها و بیلبوردها پر است اما ... اما خیابانهایمان خالی است.
🔺حتی یک تجمع و راهپیمایی حمایت از فلسطین مشابه آنچه در دیگر کشورها برپاست اینجا رخ نداده، دولتی و غیردولتیاش هم به کنار!
🔺یک جای کار میلنگد، نمیشود که بالاترین حجم تبلیغات دولتی/حاکمیتی را داشته باشیم اما کمترین کنش مدنی و غیردولتی را! چون آفتاب صلات ظهر، آشکار است که روایت رسمی از قصهی پر غصهی فلسطین، دیگر کار نمیکند بسان بسیاری دیگر! آن روایت که روزگاری برمیانگیخت حالا از نفس افتاده.
🔺واکنشهای داخلی به طوفان الاقصی را بهانه کنیم برای توفانی دگرگون کننده در روایت رسمی از فلسطین؛ روایتی چنددههای که به مرور عنصر «انسانی» اش آب رفته و وجه منطقهای و نظامیاش فربه شده. روایت تازه باید بر پایهی «انسانیت»، «مظلومیت» و «آزادگی» بازسازی شود.
🔺به عنوان فردی همدل با مقاومت، معتقدم که در روایت تازه میبایست از غلظت کلیدواژههای جریانهای افراطی داخلی کاست و بر وجه انسانی و جهانشمولتر غزه و فلسطین افزود. شهروند ایرانی هرگز نباید احساس کند اعتراض انسانیاش به جنون و جنایت اسرائیل، با کلیشههای معمول، ربوده خواهد شد!
🔺شهروند آزادهی ایرانی نباید تصور کند که خروشاش علیه ظلم به تقویت بخشی از بازیگران سیاست داخلی خواهد انجامید، همان بازیگرانی که بارها طردشان کرده. روایت تازه نباید چون گذشته، میوهی انحصارطلبی باشد و تنها یک الگوی تنگ و بسته را برای حمایت از فلسطین برجسته نماید.
🔺ناکامی روایت رسمی تا آنجا رسیده که بخشی از افکار عمومی در همگامی با جبهه مقاومت (دال مرکزی روایت)، مقاومت میکند و بر خلاف انتظار، ادبیات رادیکال هم بیش از آنکه جامعه را در حمایت از فلسطین برانگیخته کند، انفعال میآفریند.
⚡️اینگونه شد که خیابانها خالی است و دیوارها پر...
✍️ علیرضا معزی
#طوفان_الاقصی
ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
🔴⚡️حکمت الهی قتل کودکان چیست؟
🔺در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابنعربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث میکند. همانطور که میدانیم فرعون با خبر میشود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل میکند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنیاسرائیل را قتلعام میکند.
🔺اینجا سوالی که به وجود میآید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه میکنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام میدهد را ملاحظه میکنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمیکند؟
🔺ابنعربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان میکند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی میکشد و با همان ظلمی که دارد انجام میدهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیثالعهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمیآورند و جامعه را به خدمت خود میگیرند.
🔺ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث میشود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت میشوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفهای سر میزند یا ناآرام میشود با همه وجود از خواب برمیخیزند و در خدمت کودک قرار میگیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه میتواند مادر و پیرامون را تسخیر کند.
🔺کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده میشوند نفس دارند و از بین نمیروند. ظلمی که به اینها میشود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون میشود باعث انباشت میشود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا میکنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل میکند و در نهایت فرعون را از بین میبرد.
🔺امروز حوادثی که در غزه رخ میدهد و قتلعام کودکان بیگناه رخ میدهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت میگیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل میرسند کلمه توحید را بر زبان میآورند و ربّ خود را فرا میخوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده میشوند و سنت خدا با آنها عمل میکند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها میشود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.
🔺گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی میبینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر میگیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیقتری شکل میگیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد.
🔺بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسانها در حوزه معنایی و روحانی آنهاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل میکند تا انشاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
✍️ حمید پارسانیا
@icbhamedan