eitaa logo
أینَ مُـــــــنتَقِّم...🇮🇷🇵🇸
176 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
5.3هزار ویدیو
771 فایل
⚘من به فدای عزیز فاطمه زهرا(س)⚘ ⚘اللَّهمَّ صَلِّ عَلَى مُحمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهمُ⚘ خُداوندا! گُذران عُمرمرادرراه هدفی که برای آن خَلقم نِمودی، قرارده ⚘ مناجات حضرت زهرا(س)⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
545_Page.mp3
802.2K
تلاوت با معنی ۵۴۵ جزء ۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
546_Page.MP3
921.5K
تلاوت با معنی ۵۴۶ جزء ۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام سوره است که آن را سوره «حبیب نجار» نیز می‌نامند؟  سوره‌ای که آن را حبیب نجار می‌نامند سوره «یس» است
از پیامبر(صلی الله علیه وآله) نقل شده است که: «الصديقون ثلاثه؛ "حبيب النجار" مؤمن آل يس الذى يقول "فاتبعوا المرسلين اتبعوا من لا يسألكم أجرا ..." و "حزقيل" مؤمن آل فرعون و "على بن ابى طالب" (ع) و هو أفضلهم؛ نخستين تصديق كنندگان (پيامبران بزرگ) سه كس بودند؛ حبيب نجار، مؤمن آل يس همان كسى كه به مردم (انطاكيه) مى گفت از فرستادگان خدا پيروى كنيد، از كسانى پيروى كنيد كه پاداشى از شما نمى خواهند و خود هدايت يافته اند و حزقيل مؤمن آل فرعون و على بن ابى طالب(ع) و او از همه برتر است»، به نظر می رسد، حبیب نجار و مؤمن آل فرعون دو نفر باشند؛ چرا که در این روایت این دو نفر قسیم یکدیگر قرار گرفته اند؛ حبیب نجار (یا همان «مؤمن آل یس») کسی است پیرو دین حضرت عیسی(ع) بود و جریانش در اوایل سوره یاسین در طی چندین آیه آمده است ولی «مؤمن آل فرعون» یا همان حزقیل (یا حزبیل) پیرو دین حضرت موسی(سلام الله علیه) و پسردايى يا پسر عموى فرعون بود و براى حفظ جان، ايمان خود را از فرعونيان مخفى مى كرد.[1] [1]. جامع البيان، ج 24، ص 73؛ القواعد الفقهيه، مكارم، ج1، ص394  
🏴👆 ✍ دهه‌فاطمیه دقیقا از کی شروع میشه و روز س کی هست؟ در سالروز شهادت بی‌بی دوعالم دو نقل از باقی مشهورتر است: 1⃣ اینکه حضرت، ۷۵روز بعداز رحلت پیامبر به شهادت رسیدند. یعنی () که امسال در تقویم برابر با ۲۵ آبان است. (تصویر۱) 2⃣ اینکه حضرت، ۹۵ روز بعد از پیغمبر به شهادت رسیدند. یعنی () که در تقویم امسال ۱۵ آذر ثبت شده است. (تصویر۲) 🏴 دهه فاطمیه را برخی از اهل روضه از ده‌روز قبل شهادت (قسمت رنگی) می‌گیرند وبرخی ۵روز جلسه دارند. حکم گرفتن و در این ایام اصل اجرای خطبه ، یا برگزاری جلسات ، به دور و به دور از انجام هر کاری که در نزد مؤمنین توهین و بی‌احترامی به این ایام نیست، شرعا اشکال ندارد؛ هر چند حرام بودن اموری مثل های خلاف شرع و اختصاص به این ایام ندارد و در تمامی ایام حرام است؛ البته معصیت و گناه بودن چنین کارهایی در این ایام بیشتر است.