eitaa logo
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
203 دنبال‌کننده
121 عکس
19 ویدیو
15 فایل
ارتباط با ادمین @projectsystem ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️وضعیت اینترنت در ایران به روایت آمار خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوش مصنوعی یک زن فلج را قادر به صحبت کردن بعد از ۱۸ سال کرد 🔹محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و دانشگاه برکلی یک ایمپلنت مغزی ساختند که افکار را به گفتار ترکیبی تبدیل می‌کرد. خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori ✍ در دروس الهیات سایبر بارها تذکر دادم که کشت و یا پیوند تراشه های هوش مصنوعی در مغز انسان در حال آزمایش های مختلف قرار گرفته است و به زودی رونمایی خواهد شد، و تنها گوشه ای از این پیشرفت را رقم زده اند. به زودی متاع دانش بسیار کم رمق خواهد شد و به جای ، و اطلاعات جایگزین خواهد شد. 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
بدون یک گزاره صحیح آینده پژوهانه در حال برگزاری است. فهم جریان نه تنها نسبت به وضعیت موجود اغراق گونه است، آینده را هم کج و معوج می بیند. ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسانه نخبگان کوشش می کند در چند پست مسیرهای مختلف برای گذارندن دوره سربازی ویژه نخبگان را بررسی نماید. —————- 🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی https://eitaa.com/najmnews
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 دکتر مجتبی رستمی کیا ( مصاحبه کننده: حجت الاسلام قاسمی) 🔸 چه کنیم سازمان تحت مدیریت خود را به صورت اندیشه ای اداره کنیم؟ آنچه در این صوت می شنوید: 🔸 مدیریت پابرجا 🔸آینده پژوهی در برنامه ریزی 🔸 بکارگیری تکنیک های علوم اسلامی در مدیریت 🔸مدیر میدانی و مدیر کتابخانه ای 🔸کنش و نظر در تاریخ شیعه 🔸 مدیریت تاریخ علوم اسلامی و متفکران ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: دنیا در آستانۀ یک تحول است 🔹خطوط اصلی تحول شامل چند مسئله از جمله ضعیف شدن قدرت‌های استکباری دنیاست. 🔹قدرت استکباری آمریکا و برخی کشور های اروپایی ضعیف شده و ضعیف‌تر خواهد شد. _______________ ✍ استراتژی رهبران به 4 دسته تقسیم می شود: _ تهاجمی so ( فرصت خارجی + قوت داخلی) _ رقابتی st ( رفع تهدید خارجی + قوت داخلی) _ محافظه کاری wo ( فرصت خارجی + عدم ضعف داخلی) _ تدافعی wt (رفع تهدید خارجی + عدم ضعف داخلی) سخنان رهبری از منظر استراتژی های تهاجمی دسته بندی می شود. به صراحت وقتی می گویند آمریکا یا استکبار یا دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند گذار از استراتژی رقابتی را نشان می دهد، ترجمان دیگری از این مسئله هست که "نزدیک قله ایم" ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
‏رشته های دانشگاهی مقطع کارشناسی رو به رشد و رو به افول در آمریکا بیشترین رشد: رشته های مربوط به کامپیوتر - بهداشت و سلامت بیشترین افول: رشته‌های مربوط زبان و ادبیات انگلیسی - آموزش ✍ چرا در ایران آینده رشته ها مهم نیست؟! و هنوز ما در برخی از رشته ها دارای افول دانشجو و طلبه می گیریم!! ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
توسعه اجتماعی بر توسعه سیاسی و فرهنگی ارجحیت دارد *از منظر مدیریتی بنده معتقدم که ما باید نهاد علم را اجتماعی کنیم. اعتقاد بنده بر این است که باید مبنای توسعه اجتماعی را بر توسعه سیاسی و فرهنگی ارجحیت داد. برای این‌که نهاد علم را اجتماعی کنیم باید در دستگاه‌های مختلف و بخش‌های حاکمیتی هوشمند سازی، شفاف سازی و مردمی سازی را در اولویت قرار داده که قطعا خروجی آن کارآمدی است. می‌خواهم بگویم اگر جایی را بخواهیم متحول بکنیم و کارآمدی در آن اتفاق بیفتد و لازمه آن این سه مورد است.و قتی حرف از مردمی‌سازی می‌زنی به پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی ما بر آن استوار است. و قدرت مادی، معنوی ، مشروعیت و مقبولیت با مردم است. مشروح سخنرانی را در لینک ذیل ببینید: https://www.khabaronline.ir/amp/1812110/ ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
رویای علم اجتماعی، مردمی سازی به سبک هگلی ✍ عجیب بوی هگل و مارکس می دهد این صحبت ها، حلقه مشاورین دکتر قالیباف چرا باید مردمی سازی را نوعی خودآگاهی تاریخی هگلی تفسیر کنند و نهاد علم را مبتنی بر قرائت هگلی، مارکسی و مانهایمی تقریر کنند جامعه شناسی معرفتی به عنوان تئوری مشروط سازی اندیشه به شرایط اجتماعی وجودی آن در دیدگاه هگل مطرح و توسط مارکس، مانهایم و مارکس وبر رشد یافت. حال اگر این فرض پذیرفته شود که همه اندیشه ها با شرایط وجودشان تعیین می شوند، از اینرو همه حقایق نسبی اند مارکس تأکیدات نخستین خود را برنقش عاملهای طبقاتی و اقتصادی در تعیین افکار قرار داد و مانهایم نیز تصور مذکور را گسترش داد تا سایر گروه بندیها نظیر نسل ها، گروههای منزلت و گروههای شغلی را شامل شود. ولی ماکس شِلر حتی از این مرحله هم فراتر رفت تا رشته عامل های که در فرمهای اندیشه موثّرند، را وسیع تر سازد در جامعه شناسی معرفت، روابط متقابل بین سیستم های جزئی فکر و سیستم های تشکیلات اجتماعی مشخص می گردد. به قول مارکس: این آگاهی بشر نیست که هستی او را معین می کند، بلکه متقابلاً این هستی اجتماعی اوست که آگاهی وی را مشخص می سازد 1913,pp.11-12 تقریر کارآمدی در مدیریت نیز می تواند فراتر از این سه گانه نظم بروکراتیک ماکس وبری تنظیم شود. ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ شاعر، قیصر امین پور چشمه های خروشان تو را می شناسند موجهای پریشان تو را می شناسند پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی ریگهای بیابان تو را می شناسند نام تو رخصت رویش است و طراوت زین سبب برگ و باران تو را می شناسند از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی ای که امواج طوفان تو را می شناسند اینک ای خوب فصل غریبی سر آمد چون تمام غریبان تو را می شناسند کاش من هم عبور تو را دیده بودم کوچه های خراسان تو را می شناسند 🔘 مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی و اسلامی مسعا شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را تسلیت عرض می کند __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
📌استعاره رینگ بازی ✍ مجتبی رستمی‌کیا 📚به نظر هربرت سایمون، تصمیم گیری جوهر اصلی مدیریت است و حتی می توان مدیریت را مترادف با آن دانست. وی نظریه تصمیم گیری خود را تحت عنوان «مدیر به عنوان تصمیم گیرنده» ارائه نمود. به نظر او تصمیم گیرنده فردی است که در تقاطع راه ها، در لحظه انتخاب، آماده است که دریکی از مسیرها پا گذارد 📝به نظرم فردی مدیرتر است که تصمیمات کمتری می گیرد و در روال طبیعی مداخله چندانی نمی کند دوست فاضلی دارم که می گفت در قدیم یکی از بازی های دستی ابداعی راندن لاستیک یا رینگ دوچرخه با یک چوب دستی یا میله بود، راننده خوب، کسی بود که فقط سر تقاطع ها و پیچ ها میله را داخل لاستیک می کرد و مسیر را کمی تغییر می داد، مداخله زیاد باعث افتادن لاستیک/رینگ می شد. استعاره جذابی برای مدیریت است، جایی مداخله کن که اگر تو نباشی لاستیک می افتد __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
◽️ آینده‌پژوهی فقه و پیشران‌های توسعه، تعمیق و تهذیب آن 🔻آیت الله عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی تبیین کرد: 🔹 معتقدم یکی از پیشران‌های فقه، توسعه اصول است؛ نمی‌خواهم بگویم اصول فقه باید سه برابر شود – البته اگر شد، هم بشود – ولی معتقدم مباحثی را می‌شود حذف نمود و به‌جای آن مسائل یادشده را جایگزین گردد. 🔹 دیگر دوران جامع معقول و منقول گذشته است. دورانی که بگوییم فلانی در همه علوم اسلامی کتاب نوشته است؛ به نظر می‌رسد این کار سبک گرفتن دانش است. الآن دورانی است که باید به سراغ تمرکز رفت، حتی در فقه ما باید روی یک بخش متمرکز شویم. یک فقیه در عبادات و دیگری در معاملات متمرکز باشد. 🔹 امروز تحت عنوان فقه معاصر وارد مباحث می‌شوند و در موضوعاتی که هنوز کارشناسان اختلاف نظر دارند و بعضاً هنوز شناسایی نشده ورود فقهی می‌کنند. 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ayandepajohi 🆔 @iictchannel
◽️ آینده‌پژوهی فقه و پیشران‌های توسعه، تعمیق و تهذیب آن 🔻آیت الله عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی تبیین کرد: 🔹 معتقدم یکی از پیشران‌های فقه، توسعه اصول است؛ نمی‌خواهم بگویم اصول فقه باید سه برابر شود – البته اگر شد، هم بشود – ولی معتقدم مباحثی را می‌شود حذف نمود و به‌جای آن مسائل یادشده را جایگزین گردد. 🔹 دیگر دوران جامع معقول و منقول گذشته است. دورانی که بگوییم فلانی در همه علوم اسلامی کتاب نوشته است؛ به نظر می‌رسد این کار سبک گرفتن دانش است. الآن دورانی است که باید به سراغ تمرکز رفت، حتی در فقه ما باید روی یک بخش متمرکز شویم. یک فقیه در عبادات و دیگری در معاملات متمرکز باشد. 🔹 امروز تحت عنوان فقه معاصر وارد مباحث می‌شوند و در موضوعاتی که هنوز کارشناسان اختلاف نظر دارند و بعضاً هنوز شناسایی نشده ورود فقهی می‌کنند. 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ayandepajohi 🆔 @iictchannel ✍️ ورود فقیهانی همچون استاد علیدوست به این عرصه غنیمت است و خود گویای دغدغه استاد ارجمند در این خصوص است، در این خصوص نکات ذیل را تقدیم می کنم: 1️⃣ دانش فقه در دیدگاه استاد به مثابه یک دیسپلین استقرار یافته مورد توجه نیست؛ وقتی شما به یک دیپسلین که حداقل ده ه جز دارد نگاه جزئی بکنید فهم شما از مدیریت تغییر در این دانش کاملا جزئی می شود. 2️⃣ پیشران های تغییر در یک علم تا حدود زیادی تابع تغییرات محیط کلان دیسپلین ها قرار می گیرد. به عنوان مثال تغییرات شگرف در هوش مصنوعی احتمالا آینده مرجعیت را با خطر روبرو کند ( بنگرید به پروژه نجف = دستیار هوش مصنوعی در فقه، مرکز کامپیوتری نور)، خب طبیعتا این تأثیر که به حذف مرجعیت فقیه منجر خواهد شد با توسعه علم اصول و یا حتی رفتن به سمت اطمینان های عرفی حل نخواهد شد به ابزارهای شناختی بیشتری نیاز است 3️⃣ وقتی در آینده نه تخصصی خواهد ماند نه تمرکزی، با این اصلاح چه باید کرد؟ 4️⃣ اینکه موضوعات جدیدی در محیط داخلی دانش افزوده شود به مدیریت صحیح این دانش نمی انجامد. 5️⃣ برای مدیریت تغییرات در این دانش ها، نیاز به تحلیل محیطی بیشتری احساس می شود. 6️⃣ بدون توجه به مدل شایستگی فقیه و دانشوران فقه، تحلیل های استعلایی در زمینه آینده فقه به صواب نخواهد رسید. ⬅️ علوم اسلامی به لحاظِ تحلیل محیطی در وضعیت خوبی به سر نمی برند و این ممکن است به حاشیه رانی این دانش ها در آینده نزدیک منجر شود __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
🔺مردم قرن گذشته، آینده ای که اکنون زندگی می کنیم را چگونه می دیدند 🔹 این تصاویر نشان می‌دهد ۱۰۰ سال پیش، مردم آینده‌ای که اکنون ما در آن زندگی می‌کنیم را چگونه تصور می کردند 🔹 ارتباط تصویری، خواندن روزنامه ها در تلویزیون، خرید تلویزیونی و...که امروزه آن را تجربه می کنیم در تصورات مردم صد سال پیش بوده است akharinkhabar.ir _ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آغاز بحث مکاسب محرمه پایه هفتم (نیمسال اول و دوم) حاج علی دیانی ✔️مکان: مدرسه آیت الله العظمی بروجردی (خان) طبقه اول مدرس ۱۴ ✔️ساعت: ۸ صبح ✔️شروع درس یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۹ ✔️اطلاعات بیشتر: ✉️ پیامک: ۰۹۹۰۳۵۰۳۴۶۰ 🆔 ایتا: @ali_dayyani110 ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄