eitaa logo
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
573 دنبال‌کننده
59 عکس
24 ویدیو
8 فایل
🔻 کپی مطالب کانال تنها با ذکر #لینک بلامانع است. 🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه؛ تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد 🔹️در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم. 🔹️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
﷽ ✍ خلیل الحیه از رهبران حماس در گفتگوی با شبکه الجزیره: «...اسماعیل هنیه در یک مکان سری و دور از چشم دیگران نبود و ترور او به هیچ وجه یک موفقیت اطلاعاتی برای اسقاطیل نیست! » البته ما می‌دانیم ترور او در تهران توسط جانیان صهیونیستی، خدشه به عظمت جمهوری اسلامی و تحقیر ملی ما است. انشاالله به قول امام خامنه‌ای به سختی مجازات خواهند شد و از کرده خویش پشیمان. پیش بینی‌های ما این است ضربه نظامی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، تمام معادلات منطقه‌ای را تغییر دهد و پایانی نیز برای جنگ غزه باشد. فقط صبر کنیم و از فرمانده میدان جلو نزنیم 🙏 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❇️ هجمه و تخریب هویت شیعی فصل مشترک جریان های وحدت نامنضبط با عفریته های صهیونیستی! 🔹 در اندیشه امامین انقلاب و دیگر فقهای برجسته شیعه، مناسک شیعی همانند عزاداری برای امام حسین علیه السلام، ذکر و بزرگداشت ائمه علیهم السلام در جشن ها و مراسم ها، یکی از مهم ترین اسباب حفظ شریعت اسلام از انحراف و نابودی است. عزاداری ها و روضه خوانی ها، رمز حیات سیاسی شیعه بوده (رک: صحيفه امام، ج‏11 ؛ ص97) و هر نوع تضعیف آن، ضربه محکم به قلب خاتم النبیین (ص) است. 🔸مناسک شیعی با هویت بخشی جمعی به ایران و مکتب شیعه، عامل اصلی حفظ انقلاب از نقشه های شیطانی عفریته های صهیونیستی است. 🔺یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، تحقیر و تضعیف مناسک شیعه با تقسیم مذهب شیعه به «شیعه عقیدتی و مناسکی» در مقابل «شیعه سیاسی»است. یکی از این افراد شیعیان اعتقادی و مناسکی را می نامند! دیگری با بهانه کردن حضور کم مردم تهران در تجمع ساعت 11 در پیاده راه امیرکبیر تهران، برای اعتراض به جنایت اسرائیل علیه شهید هنیه_ شیعیان، بسیجیان، طلاب و ائمه مساجد را با عبارت توهین آمیز خطاب می کند! به تصاویر متصل شده به متن توجه کنید! ✅ هماهنگی و شباهت ادبیات جریان های وحدت نامنضبط در هجمه به هویت شیعی و مناسک اهل بیت (ع) با جریان های تکفیری، قرآنیون و لیبرال ها جای تأمل و تعجب دارد! حسین پرستی، ضریح پرستی، شیعیان غالی، مناسک پرستی، شیعیان قالتاق و درنده خو و ده ها برچسب دیگر، با هدف تضعیف مناسک شیعی، آهنگ و فصل مشترک این گروهک ها و جریان های التقاطی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣آیت الله جاودان: ✅داستان اسماعیل هنیه و رئیس جمهور شهید را ساده نگیرید. •••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••• @meftahgolestan
﷽ ❇️ نقد کلیپ مرتبط با آیت الله جاودان دامت برکاته در کانال 🔸با صدای بلند می گوییم اینکه فکر کنیم و بگوییم حماسه ملیونی اربعین از علائم ظهور امام زمان علیه السلام است یک سخن و فکر بی دلیل و احساسی است. اینکه بگوییم اتفاقات غزه و جنگ ایران و اسرائیل و یا شهادت شهید رئیسی و شهید هنیه از علائم ظهور است اشتباهی راهبری و غلط است. برخورد ذوقی و عوامانه و ژورنالیستی با معارف مهدوی غلط است. 🔺درست است که سیر حرکت بشر به سمت آخر الزمان است ولی ممکن است این امر هزار سال طول بکشد! چرا بدون هیچ پشتوانه علمی به جوان ها القاء می کنیم ظهور امام زمان روحی فداه مرتبط با این حوادث است؟ آسیب شناسی تحلیل حوادث و ربط دادن آن به مقوله «تسریع و نزدیکی ظهور» غلط است. 🔸البته واضح است که انقلاب اسلامی، حماسه اربعین، نابودی اسرائیل به لطف الهی همگی ممکن است از مقدمات و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام باشد ولی علامت ظهور دانستن آن و ترویج عوامانه نزدیکی ظهور به دلیل این اتفاقات امری خطرناک و بی دلیل است و باعث ظهور اندیشه های انحرافی و تقویت آنها _ همانند احمدالحسنی ها و بهایی و ..._ می شود. 🔹به جای مهندسی احساسی و ژورنالیستی حوادث و وقایع، این اتفاقات را ابزاری برای معرفی لایه های عمیق تر از مکتب امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم. البته این امر نیاز به تخصص و سلیقه دارد از کسانی که رویکرد اجتهادی به دین ندارند ساخته نیست. 💧به مسئولین و اساتید مرتبط با سیاست گذاری کلان اعم از حوزه و نظام جمهوری اسلامی هشدار می دهیم جلو تریبون هایی که در حال سیاست گذاری خطا و ذوقی و احساسی و بدون پشتوانه صحیح در بحث مهدویت هستند را بگیرید. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد: 🔹بزرگداشت شهدا، زنده نگه داشتن ایستادگی در مقابل جنگ روانی دشمن است 👈 جوانان دوران دفاع مقدس، با تمام وجود در مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند . در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از پایه‌های اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگ‌نمایی از توانایی‌های دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القاء می‌کردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید. ✏️ ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دل‌های ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود می‌کند، پُر نیست. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد. ✏️ ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولت‌هایی که با ملت‌های بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواسته‌های مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و توانایی‌های خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، می‌توانند به خواسته‌های آنها «چَشم» نگویند. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه بزرگ‌نمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی،قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است. ✏️ رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشت‌ها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت. ✏️ ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم به‌گونه‌ای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود. ۱۴۰۳/۵/۲۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه صفر 1446 27 ماه مرداد 🔹
حکمیت تحمیلی، ریشه در دوری از امامت تثبیت شده امیرالمومنین علیه السلام در قرآن و کلمات رسول الله صلی الله علیه وآله 

👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra ✧❀مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
❇️ تبیین رابطه مناسک شیعه با استکبار ستیزی ✍️ یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، تقابل سازی میان تشیع سیاسی از یک سو و تشیع مناسکی و اعتقادی از سوی دیگر است. این گونه تحلیل ها، ریشه در جریان های روشنفکری غرب زده _ همانند دکتر شریعتی _ دارد و در تضاد کامل با هویت استکبار ستیز شیعی است چرا که باعث تضعیف مناسک هویتی شیعه می شود. در تبیین این تضاد، فقیه انقلابی، آیت الله سیفی مازندرانی می نویسد: 🔸«... همانا آثار اسلام حقیقی و شعائر حسینی، با اقامه عزاداری بر امام حسین علیه السلام در طول تاریخ زنده شده است ولی این امر به صرف تشکیل مجلس عزاداری نبوده است بلکه با اقامه عزاداری به همراه جزع، فزع، لطمه زدن، بر سر و سینه کوبیدن، بلند کردن پرچم ها و علم ها و سایر موارد از شیوه های عزاداری برای امام حسین علیه السلام بوده است. بلکه بالاتر، در برخی موارد، زنجیر زدن بر سر و سینه و پشت و حتی جاری شدن خون _ البته تا جایی که خوف بر جان دادن نباشد_ بوده است. و همانا مخالفت دشمنان دین و مذهب شیعه، فقط با همین نحوه عزاداری های با نشاط و با شور و حرارت است و آنها با صرف تشکیل مجالس سرد، بدون روح و بدون فریاد مخالفتی ندارند! و همانا شعائر حسینی با این عزادری های شور انگیز، زنده می ماند و ادامه می یابد و این مدل از عزاداری است که زلزله در اساس و پایه ظلم ایجاد می کند و طاغوت ها و استکبار جهانی را می ترساند! ...» 📚 رک: تصویر؛ دلیل الهدی في فقه العزاء، صفحه: ۱۴۱ البته ایشان در ادامه بحث، قمه زنی را به دلیل وهن آمیز بودن و حکم ولی فقیه ممنوع می داند. ✅ چرا گروهک های وحدت نامنضبط، با دمیدن در تقسیم بندی های بی اساس، سعی در تضعیف مناسک حسینی دارند و شیعیان عزدار و اهل مناسک را، شیعه قالتاق، متحجر، انجمنی و ... می نامند؟ در حالی که اگر همان پرچم سیاه حسینی، سینه زنی ها، دسته روی ها، یا چراغانی های ایام نیمه شعبان نباشد، اثری از تشیع و اسلام حقیقی باقی نمی ماند و استکبار ستیزی شیعی نیز از بین می رود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe183
﷽ ❇️ حقیقتی بسیار تلخ برای اهل سنت گرامی! ✍️ علامه «محمد حسن مظفر» در کتاب رجالی خود در ذیل «عمرو بن ابی المقدام» بعد از بیان اقوال بسیاری از علمای اهل سنت درباره این راوی _ که عمدتا تکذیب، توهین و جرح های سنگین رجالی است_ می نویسد: «می گویم: به اهتمام علمای اهل سنت، درباره تکذیب و توهین این راوی به خاطر مذهب تشیع او و ادعای اینکه «او سلف آنها را سبّ و لعن می کند»، بنگر! در حالی که این علما در کتب حدیثی و رجالی خود، «عمر بن سعد» قاتل سید و سرور جوانان اهل بهشت را ترک نکرده و از او روایت نقل می کنند و بلکه بالاتر، عِجلی او را توثیق می کند! بعلاوه ذکر نامش در کتاب میزان، ظاهر در توثیق او است! نهایت اشکالی که «یحیی بن معین» بر توثیق کنندگان می گیرد، این است که: «مگر ممکن است قاتل الحسین علیه السلام ثقه باشد؟!» آیا خوب دریافتی که در مذهب علمای اهل سنت، سبّ گذشتگان آنها، گناهی بالاتر از کشتن امام حسین علیه السلام است!؟ آیا فهمیدی که این علما به مذهب عمر بن سعد نزدیک تر هستند تا به مذهب امام حسین علیه السلام؟! من در تعجب هستم که اگر زمانی که نام یک راوی را که مدعی هستند «او سلف را سبّ می کند»، بلافاصله او را به خباثت و سوء سریره وصف می کنند! ولی من تا کنون نشنیدم که علمای اهل سنت، عمر بن سعد و امثال این ملعونین را به خباثت و بدی توصیف کرده باشند!» 📚 رک: تصویر: الإفصاح؛ ج‏3 ؛ ص256 ✅ عاقل را اشاره ای کافی است! یا با حسین علیه السلام یا با عمر بن سعد! بنگر در عقاید و فقه و اخلاق به کدام یک نزدیک تر هستی! 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ✍️ نفوذ جریان های التقاطی وحدت نامنضبط در صدا و سیما و گلوگاه های فرهنگی و فکری جمهوری اسلامی مهندسی صحیح فکری و فرهنگی جامعه یکی از مهم ترین و حساس ترین مباحث مدیریت کلان در هر کشور است. بی شک حفظ اسلام ناب و خط فکری اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر، مهم ترین، اصلی ترین و حساس ترین وظیفه نهادهای حوزوی و انقلابی است. یکی از مهم ترین روش های حفظ اسلام سیاسی مبتنی بر مبانی امام و ولایت اهل بیت علیهم السلام، برجسته کردن الگوهای صحیح در جامعه شیعی است. برای همین خاطر بوده است که با وجود جنایت هایی مثل کشتار هزاران مسلمان در واقعه حرة به دست عمال بنی امیه به بدترین شکل ممکن(که بی شباهت به جنایت های صهیونیست ها در غزه نیست)، مقابله حماسه آفرین زید بن علی علیه السلام با طواغیت زمان خود، درگیری های مستمر بنی الحسن علیه السلام با حکام ظالم زمان خود و ... ، ائمه علیهم السلام در یک مدیریت کلان جریان ساز تاریخی، تمام تلاش خود را برای الگو سازی قیام امام حسین علیه السلام با محوریت امامت الهی آن حضرت نمودند! چرا که الگو سازی از قیام های دیگر _ هر چند به حق_ باعث چالش های فراوان هویتی برای شیعه می شد. در زمان ما نیز الگوسازی باید با رعایت محوریت اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر و ولایت اهلبیت علیهم السلام باشد. الگو سازی از بزرگان حماس و اهل سنت و جریان های اخوان المسلمین مثل شهید هنیه، ابوعبیده، محمد ضیف، یحیی سنوار و ... در جامعه شیعی خطای بسیار بزرگ و دارای خطرات هویتی برای جامعه شیعه است. بی شک هر حرکتی مبتنی بر امت گرایی و رسیدن به وحدت با دیگر فرق اسلامی، نباید در تعارض با هویت شیعی مخاطبان کلان رسانه های جمهوری اسلامی باشد. با وجود این، متاسفانه نفوذ جریان های وحدت نامنضبط در صدا و سیما و در گلوگاه های تصمیم ساز مرتبط با فرهنگ، باعث شده است صد ها برنامه با محوریت الگو سازی بزرگان اهل سنت و حماس برای جامعه شیعه تولید شود و از رسانه ملی و صدها کانال دیگر منتشر شود. این مدل برنامه ها هر چند دارای منافع کوتاه مدت و گذرا برای برخی از گروهک های سیاسی است ولی با نگاه کلان و جریان ساز، در تعارض با هویت شیعی نظام اسلامی است. علمای شیعه در اوج تنش های و پیچ های تاریخی همانند حمله مغول ها و ...، بیشترین تاکید را بر حفظ مذهب و انتشار آن به شکل صحیح در جامعه اسلامی و جهان نموده اند! چرا در پیچ های تاریخی با وجود هزاران شهید همانند حاج قاسم ها،باقری ها، باکری ها...، با محوریت اندیشه شیعی انقلابی الگو سازی نمی کنیم و سراغ الگوهای غیر شیعی می رویم!؟ در جای خود به حماس و تمام آزاده خواهان عالم کمک کنیم، از مظلومیت آنها دم بزنیم، صدای حق خواهی آنها را به جهان برسانیم، ولی آنها را به عنوان الگو و مدل مبارزه با کفر و استکبار جهانی ارائه تکثیر و منتشر نکنیم! الگوی مبارزاتی ما با استکبار باید با محوریت جوان انقلابی برخواسته از غدیر باشد الگوی او باید امام حسین علیه السلام باشد نه افرادی که برای آنها خالد بن ولید، چگووارا، صلاح الدین ایوبی(قاتل بزرگان شیعه مثل شهید اول)، ابن تیمیه، محمد عبده و ...، با امام خمینی و حاج قاسم سلیمانی تفاوتی نمی کند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe183
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 رهبر انقلاب هم‌اکنون در جمع دانشجویان عزادار اربعین: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض میکنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است. ۱۴۰۳/۶/۴ 🖥 پخش زنده:  Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
﷽ ✍ واکاوی مسأله «شایان مصلح» و نفوذ تشیع انگلیسی در بدنه سلبریتی ها در اینکه شایان مصلح هیچ تحصیلات و تخصص دینی ندارد و تنها یک فوتبالیست جنجالی درجه چندم است بحثی نداریم نیز در این که او مهره بی جیره مواجب (در ظاهر) جریان خبیث شیعه انگلیسی شده، بحثی نداریم! بحث محوری ما این است که در تعاملات شیعه و اهلسنت، چه خطای راهبردی صورت گرفته است که چنین شخصی علمدار دفاع از عقاید شیعه و برائت از دشمنان اهلبیت علیهم السلام شده است؟ شاید یکی از مهمترین علت ها، سیاست غلط جریان های وحدت نامنضبط بوده است که ورود نخبگان دینی و طلاب متخصص را به مدیریت اختلافات شیعه و اهل سنت بسته است و با برچسب زنی های متعدد، باعث شده است تا متخصصین انقلابی، ترس و واهمه از ورود به این عرصه ها داشته باشند! ممنوعیت ساختگی مناظرات دینی با انتساب غلط آن به رهبری، ممنوعیت طرح انحرافات برخی صحابه معروف به روش علامه حلی، شرف الدین، امینی و ...، ممنوعیت طرح مباحث مرتبط با برائت و انحرافات دشمنان اهلبیت علیهم السلام در فضای رسانه ای به شیوه علمای برجسته همانند امام خامنه ای و آیت الله طبسی و قزوینی و دیگران، نتیجه عکس داده است و بهترین فضا را برای رشد و نفوذ جریان شیعه انگلیسی در قشر سخت و مغز شیعه یعنی هیأتی ها، فراهم ساخته و این جریان خطرناک با خیالی راحت «آنتی تز» انقلاب را در پوسته دفاع از مذهب و ... اجرا می کنند! به اعتقاد ما جریان های وحدت نامنضبط جاده صاف کن جریان های شیعه انگلیسی شده و هر دو در ضربه زدن به کیان شیعه و مذهب اهلبیت علیهم السلام همسو هستند. این جریان وقتی تحمل برنامه های علمی امثال استاد کاشانی را در صدا و سیما ندارد و با انواع ترفند های رسانه ای و غوغا سالاری حضور ایشان را ممنوع کرد، رشد قارچ گونه شایان مصلح ها امری طبیعی خواهد بود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ فروکاست جنگ میان «جبهه حسینی» با «جبهه یزیدی» در اندیشه امام خامنه ای به جنگ یزید و امام حسین علیه السلام از سوی جریان های وحدت نامنضبط یکی از مهم ترین مبانی فکری امام خامنه ای، تحلیل جریان ها و حوادث تاریخی بر اساس سنت های الهی است. یکی از مهم ترین سنت های الهی حاکم بر تمام شئونات زندگی بشری، نبرد حق و باطل است که از زمان خلقت آدم شروع و تا آخر زندگی دنیوی انسان باقی است. امام خامنه ای در تحلیل نبرد حق و باطل و جبهه حسینی و یزیدی موجود در تاریخ بشریت، در بیانات مهمی در روز اربعین اشاره کردند: «... قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دو جبهه‌ وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه شما می جنگد، می جنگم...» ایشان در تبیین مهم ترین ویژگی های جبهه حق و جبهه باطل می فرماید: «... (امام حسین علیه السلام) در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت می کند و جهاد می کند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است ...» مبتنی بر بیانات فوق، در زمان حادثه عظیم عاشوراء، یزید به عنوان نماینده ظلم و سلطان جائر و امام حسین علیه السلام به عنوان امام عادل و نماینده جبهه حق و عهد الهی امامت، بوده است. بسیار واضح است که قبل از یزید نیز مسأله نبرد و حق و باطل میان خط امامت و ولایت با جبهه طاغوت و حکام جور برقرار بوده است. مصادیق و نماینده های این دو جبهه نیز واضح است. خط ظلم و حکام ظالم، از قابیل ها، فرعون ها، نمرود ها گرفته تا غاصبان حق امیرالمومنین علیه السلام و حکام اموی و عباسی تا حکام محور صهیونیزم جهانی در زمان ادامه دارد! در مقابل نیز جبهه حق و عهد الهی، از آدم شروع شده و تا خاتم ادامه یافته و سپس توسط ائمه دوازدگانه استمرار یافته و در زمان ما نیز فقهای عادل مبسوط الید (ولایت مطلقه فقیه مبتنی بر غدیر) به نیابت از امام زمان علیه السلام عهده دار جبهه حق می باشند. با وجود صراحت در بیانات رهبری، مشاهده می کنیم جریان های وحدت نامنضبط سعی در فروکاست جبهه یزیدی و جبهه حسینی، به صرف جنگ یزید و امام حسین علیه السلام دارند! گویا برای آنها قابل باور نیست که در نظر امام خامنه ای حکومت ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه، حکومت هایی طاغوتی و مبتنی بر ظلم و جور در مقابله جبهه حق بوده و وظیفه ما نیز « انّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة» است. چه ترسی دارید و چرا می خواهید اصل اختلاف مکتب اهل بیت علیهم السلام و مکتب اهل سنت و سقیفه را منکر شوید و آن را کتمان کنید!؟ آیا در دیدگاه شما،(گروهک های وحدت نامنضبط) ابوبکر و عمر عثمان حکامی بر حق هستند؟ سلطان جائر نیستند؟ چرا سعی در کتمان مسلمات تاریخ شیعه و ارکان عقیدتی آن دارید؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ❇️ نکته ناب اخلاقی از آیت الله حسینی قزوینی: ✍ مرحوم آقای «نجمی»(صاحب کتاب نفیس سیری در صحیحین) نقل می کند که علامه امینی، یک تابستان، در «خوی»، مهمان ما بود. وقتی ایشان برای نماز می ایستاد، از همان ابتدای نماز، قطرات اشک از چشمان ایشان جاری بود تا انتها که سلام نماز را می داد. من در این طول تابستان ندیدم که ایشان نمازی بخواند و از اول تا انتهای نماز، گریه نکند! این از آثار خدمت به امیرالمؤمنین علیه السلام است. https://lib.eshia.ir/11139/1/266 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریف تاریخ نسبت دادن اوصاف و القاب و اشعار سکینه بنت مصعب بن زیبر ، به حضرت سکینه بنت الحسين عليهما السلام (وفات:۵ ربیع الاول ۱۱۷ هجری قمری) بررسی مطلب 👆"عربی". رویای روز یازدهم محرم 👈فهرست👉 پایگاه‌اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌غیب‌غلامی ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
﷽ ❇️ لعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام در کلام فقیه انقلابی ✍️ فقيه انقلابی آیت الله رضا مدنی کاشانی از شاگردان برجسته محقق حائری و از یاران امام خمینی رحمة الله علیه در یک فرع فقهی می نویسد: «... ابوموسی اشعری نام او عبدالله بن قیس است... او نه تنها از حیث رجالی ضعیف است بلکه واجب است بر همه مسلمانان که این فرد خبیث را لعن و نفرین نمایند! دشمنی او با امیرالمومنین علیه السلام واضح تر از کفر ابلیس است. زیرا او بود که آن حضرت را در ماجرای تحکیم، از خلافت عزل کرد! مستند به روایت عیون الاخبار، در نامه ای که امام رضا علیه السلام به مأمون عباسی نوشته آمده است: قطعا برائت از دشمنان و ظلم کنندگان آل محمد صلی الله علیه و آله واجب شرعی است. و در این نامه، مسأله لعن معاویه، عمرو بن عاص، ابوموسی اشعری _ که بر اساس بیان علامه مامقانی در تنقیح المقال او کاتولیک(شخص شماره یک ترویج دهنده عقاید یهود و نصارا) امت اسلام است _ ذکر شده است ... . 📚 رک: مدنی کاشانی، رضا، کتاب الدیات، صفحه: ۲۱۱ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ❇️ مُخلِّطین و التقاطی ها در کلام امام باقر علیه السلام ✍️ علامه محمد تقی مجلسی در شرح لوامع صاحبقرانی در ذیل صحیحه اسماعیل جعفی از امام باقر علیه السلام می نویسد: «و قال اسماعيل الجعفى لأبي جعفر صلوات اللّٰه عليه: رجل يحبّ‌ امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه و لا يتبرّأ من عدوّه و يقول هو احبّ‌ إليّ‌ ممّن خالفه قال هذا مخلّط و هو عدوّ فلا تصلّ‌ ورائه و لا كرامة الاّ ان تتّقيه» و در صحيح منقولست از اسماعيل بن جابر كه گفت عرض نمودم به حضرت امام محمد باقر صلوات اللّٰه عليه كه شخصى هست كه دوست مى‌دارد حضرت امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه را و بيزار نيست از دشمنان آن حضرت كه خلافت را از حضرت غصب نمودند مثل فلان و فلان و فلان و اتباع ايشان و مى‌گويد كه على محبوبتر است نزد من از كسانى كه مخالفت آن حضرت كرده‌اند حال او چونست‌؟ حضرت فرمودند كه اين دشمن حضرتست در عقب او نماز مكن و او را كرامتى نيست كه سبب نجات او باشد يا او را دوست بايد داشت مگر آن كه از روى تقيه در عقب او نماز كنى به نحوى كه خواهد آمد و بحسب ظاهر با او دوستى كنى و بحسب باطن با او دشمن باشى و اين جمع را تفضيليّه (قائلین به افضلیت امیرالمومنین علیه السلام بدون برائت و تبری از دشمنان آن حضرت همانند ابن ابی الحدید) مى‌گويند، و احاديث متواتره وارد شده است كه تبري از ايشان از اصول دينست پس چنين شخصى كافر است و مسلم ظاهريست. 📚 مجلسی، لوامع صاحبقراني‌ المشتهر بشرح الفقیه، جلد: ۴، صفحه: ۳۹۹ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence