eitaa logo
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
572 دنبال‌کننده
60 عکس
26 ویدیو
8 فایل
🔻 کپی مطالب کانال تنها با ذکر #لینک بلامانع است. 🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا
🔸 داغ بر دل نشسته 🔹 موضوع برنامه: بررسی ریشه های جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی 🕗 چهارشنبه 26 مهر ماه، ساعت 20:30 🎙 کارشناس: دکتر سید محمد حسینی 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از دانشگاه امامت
⏹ شیوع مناظرات در موضوعات توحیدی در زمان معصومین علیهم السلام و تربیت علمای متخصص در این زمینه از سوی ائمه علیهم السلام ✍️ مرحوم کلینی روایت صحیح السند بسیار زیبایی در مسئله توحید اسماء و صفات نقل می کند: 🔹«... عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ‏ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ وَ اشْتِقَاقِهَا اللَّهُ مِمَّا هُوَ مُشْتَقٌّ قَالَ فَقَالَ لِي يَا هِشَامُ اللَّهُ مُشْتَقٌّ مِنْ إِلَهٍ وَ الْإِلَهُ يَقْتَضِي مَأْلُوهاً وَ الِاسْمُ غَيْرُ الْمُسَمَّى فَمَنْ عَبَدَ الِاسْمَ دُونَ الْمَعْنَى فَقَدْ كَفَرَ وَ لَمْ يَعْبُدْ شَيْئاً وَ مَنْ عَبَدَ الِاسْمَ وَ الْمَعْنَى فَقَدْ كَفَرَ وَ عَبَدَ اثْنَيْنِ وَ مَنْ عَبَدَ الْمَعْنَى دُونَ الِاسْمِ فَذَاكَ التَّوْحِيد...» 🔸هشام بن حكم گويد از حضرت صادق علیه السلام راجع به اسماء خدا و اشتقاق آنها پرسيدم كه اللَّه از چه مشتق است؟ فرمود: از «الاه» و اله مألوهى (آنكه پرستشش كنند) لازم دارد و نام غير صاحب نام است، كسى كه نام را بدون صاحب نام پرستش کند، كافر است و چيزى نپرستيده! و هر كه نام و صاحب نام را پرستد، كافر است و دو چيز پرستيده! و هر كه صاحب نام را پرستد نه نام را اين يگانه ‏پرستى است‏! ✍️ سپس امام می فرماید: 🔹«أَ فَهِمْتَ يَا هِشَامُ» 🔸خوب مطلب من را یاد گرفتی؟ ✍️ هشام درخواست توضیح بیشتر می کند و حضرت نیز با ظرافت فوق العاده ای تبیین می کند: 🔹«... إِنَّ لِلَّهِ تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ اسْماً فَلَوْ كَانَ الِاسْمُ هُوَ الْمُسَمَّى لَكَانَ كُلُّ اسْمٍ مِنْهَا إِلَهاً وَ لَكِنَّ اللَّهَ مَعْنًى يُدَلُّ عَلَيْهِ بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ كُلُّهَا غَيْرُهُ يَا هِشَامُ الْخُبْزُ اسْمٌ لِلْمَأْكُولِ وَ الْمَاءُ اسْمٌ لِلْمَشْرُوبِ وَ الثَّوْبُ اسْمٌ لِلْمَلْبُوسِ وَ النَّارُ اسْمٌ لِلْمُحْرِق‏...» 🔸«... خدا را نود و نه نام است؟ اگر هر نامى همان صاحب نام باشد بايد هر كدام از نام ها معبودى باشند، ولى خدا خود معنائى است كه اين نامها بر او دلالت كنند و همه غير خود او باشند، اى هشام كلمه خبز (نان) نامى است براى خوردنى و كلمه ماء (آب) نامى است براى آشاميدنى و كلمه ثوب (لباس) نامى است براى پوشيدنى و كلمه نار (آتش) نامى است براى سوزنده‏...» ✍️این روایت مفسر روایتی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که کمال توحید را در نفی صفات از خداوند تبارک و تعالی می داند: 🔹«... كَمَالُ‏ التَّوْحِيدِ نَفْيُ الصِّفَاتِ عَنْهُ...» 📚التوحيد( للصدوق): ص57 ✍️در ادامه حضرت می فرمایند: 🔹«... أَفَهِمْتَ يَا هِشَامُ فَهْماً تَدْفَعُ بِهِ وَ تُنَاضِلُ بِهِ أَعْدَاءَنَا وَ الْمُتَّخِذِينَ مَعَ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ غَيْرَهُ...» 🔸«... اى هشام طورى فهميدى كه بتوانى دفاع كنى و در مبارزه با دشمنان ما و كسانى كه همراه خدا چيز ديگرى پرستند پيروز شوى؟‏...» ✍️ بر اساس این روایت در عصر امام صادق علیه السلام مباحث مرتبط با توحید اسماء و صفات میان طرفدران مذهب اهل بیت علیهم السلام و مخالفین رواج بسیاری داشت تا جایی هشام بن حکم که از بزرگ ترین یاران و و اصحاب و متکلمین شیعه است می آید و از حضرت در این موضوعات کسب علم می کند. دقت کنید! امام علامه بر طرح دفاع از عقاید صحیح و حق در توحید، می فرماید: « ... تُنَاضِلُ بِهِ أَعْدَاءَنَا...»! ملا صالح مازندرانی در شرح این عبارت می نویسد: «...أي تجادل و تخاصم و تسبقه و تغلبه به‏...» «مناضلة» از ریشه «نضل» به معنی تیر اندازی و هدف قرار دادن دشمن در جنگ است. یعنی با دشمنان ما مناظره کنی و مجادله به حق انجام دهی در کارزار جنگ و مسابقه اعتقادی میان حق و باطل پیروز شوی! 📚شرح الكافي، ج‏3، ص: 140 ✍️ ادامه روایت نیز می گوید: 🔹«...قُلْتُ نَعَمْ قَالَ فَقَالَ نَفَعَكَ اللَّهُ بِهِ وَ ثَبَّتَكَ يَا هِشَامُ قَالَ هِشَامٌ فَوَ اللَّهِ مَا قَهَرَنِي أَحَدٌ فِي التَّوْحِيدِ حَتَّى قُمْتُ مَقَامِي هَذَا» 🔸«... هشام می گوید به امام عرض كردم آرى، فرمود: اى هشام خدايت بدان سود دهد و استوارت دارد. هشام گويد: از زمانى كه از آن مجلس برخاستم تا امروز كسى در مباحثه توحيد بر من غلبه نكرده است» 📚الكافي: ج1، ص87 ✅ این روایت نشان می دهد که ائمه علیهم السلام اصحابی مثل هشام بن حکم را برای مناظرات به حق تربیت می کردند تا آنها مدافعان عقاید شیعه و توحید اصیل باشند. ⏹ برگرفته از درس خارج آیة الله حسینی قزوینی، چهارم مهر 1402 قمری کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان: 👈 آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ تبیین انحراف بزرگ جریان های نامنضبط وحدت https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ تبیین بزرگ ترین عیب و عقب افتادگی حوزه های علمیه معاصر از دیدگاه امام خامنه ای ✍🏻 مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی در سال ۱۳۷۴/۰۹/۱۳ در بیین عیوب کلیدی حوزه های علمیه بیان داشتند: 🔹عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلخ تر، فراموش شدن کلام است. حوزه‌ی اسلام و حوزه‌ی علمیه‌ی اهل بیت، در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی کلام و بعد حوزه‌ی فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند. شما نگاه کنید، در حوزه‌های ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است. 🔻همان‌طور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی میگفت، فوراً جوابش حاضر بود؛ ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح می شود که حوزه‌ی علمیه از آنها مطّلع نیست. می دانید امروز چقدر در دنیا مسأله‌ی دین شناسی و فلسفه‌ی دین، مورد بحث است و چه کسانی می نویسند و می گویند و تحقیق می کنند و ما خبر نداریم؟ این عیب بزرگی است. 🔺البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و می کنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافته‌ی آن - نیست. کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است. نظام حوزه بایستی جواب بدهد. حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقه‌ای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمی شود این را به حساب حوزه گذاشت. انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمی کند. 🔸اگر از کار کلامی صحبت می کنیم، فوراً ذهن به نوشتن چهار کتاب بحث کلامی نرود. کار حوزه، نشر بیشتر نیست؛ بلکه تولید فکر تکاملی است. چنانچه تولید افزایش یافت، نوبت به نشر هم میرسد. نشر، مسأله‌ی دوم است. این طور نباشد که خیال کنیم مثلاً ده کتاب درباره‌ی مسأله‌ای نوشتیم و قضیه تمام شد؛ نه. حوزه باید در زمینه‌های کلامی، فکرهای نو تولید کند. 🔸عزیزان من! امروز شبهه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبهه‌ی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمی کند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبهه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ دهد؟ مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمّد صلوات‌اللَّه علیهم اجمعین که بی دفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب خدا را خواهد داد؟ 🔻نتیجه این می شود که وقتی کسی بر جامعه‌ی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای این‌که ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی می شویم و دعوا و جنجال می کنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقاله‌ای می نویسد و حرف بی منطق و بی استدلالی را بیان می کند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو می‌آید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزه‌ی علمیه قم بیرون می‌آید و در هر روزنامه و مجلّه‌ای جوابش داده می شود و تمام میشود می رود. 🔺برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمی‌ماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزه‌ی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین برگذار می کند: موضوع نشست: بررسی حذف و اضافات در روایت های صحیح بخاری ارائه دهنده: حجه الاسلام عبدالله بهرامی زاد (دانش پژوه سطح 4 رشته کلام و معارف اسلامی) ناقد: حجه الاسلام فرهاد عباسی (مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه، پژوهشگر و مدرس علوم و معارف حدیث، دانش آموخته سطح 4 رشته فقه و اصول) دبیر: حجه الاسلام حسین رضائی قمی (دانش پژوه درس خارج فقه و اصول سطح 4 رشته کلام و معارف اسلامی) ساعت و تاریخ جلسه: 16 الی 17:30 یکشنبه 21 آبان 1402 خیابان صفائیه، کوچه 37، مدرسه باقر العلوم، سالن اجتماعات
﷽ ✍🏻 «مغیرة بن شعبه» از صحابی بزرگ در نزد اهل سنت است. علمای اهل سنت در شرح حال او گفته اند که در زمان مسلمانی خود 300 زن داشت🧐 البته برخی مستندات دیگر تعداد زنان او را تا 1000 زن نیز ذکر کرده اند😳 📚 الاستیعاب؛ ابن عبدالبر، ص: 666 ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
هدایت شده از دانشگاه امامت
احراق بيت فاطمة ع - الشيخ حسين غيب غلامي.pdf
4.73M
﷽ ⏹ معرفی کتاب: 🔺احراق بیت فاطمه سلام الله علیها؛ نوشته استاد آیه الله غیب غلامی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم. ✍🏻این کتاب مبتنی بر روش جدید و مستند به منابع معتبر اهل سنت با رویکردی جدید به ادله هجوم و شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخته است. شاید بتوان بگفت از بهترین کتاب های موجود در موضوع خود است. قلم روان، اجتهادی و استدلالی نویسنده فوق العاده است. رویکرد علمی و تهاجمی به همراه رعایت ادب و اصول مکتب اهل بیت علیهم السلام در این اثر موج می زند. ✅ کتاب به زبان عربی است. پیشنهاد دانلود و مطالعه برای پژوهشگران فاطمی. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
⏹ گفتاری از فقیه انقلابی آیة الله فاضل لنکرانی پیرامون لعن های وارد شده در زیارت عاشورا و تفاوت حکم لعن و سبّ: ✍🏻 در فرهنگ اسلامي، حقيقت لعن متوقف بر اين نيست كه انسان يا افرادي با زبان ظاهري و يا ذکر باطني، فرد و يا گروهي را لعن نمايند، بلكه كساني كه كتمان حق مي‌كنند، هميشه مشمول لعن الهي و ملائكة خداوند مي‌باشند و با عدم لعن انسان‌ها، واقعيت تغيير نخواهد کرد. ✍🏻 امروزه در ميان جامعة اسلامي ما، افرادي تحت عنوان روشنفكري به دنبال زدودن لعن و حذف آن از فرهنگ ديني مسلمانان‌اند؛ گاه با اين پندار که لعن با فطرت و حقيقت انسانيت سازگاري ندارد؛ و گاه با اين فرياد كه بايد به دنبال احيا و بيداريِ مبتنيِ بر هم‌زيستي با ساير مذاهب و اديان و حتي با كفّار و بت‌پرستان بود؛ و آنقدر دايرة آزاد انديشي خود را توسعه مي‌دهند كه با جهالت تمام مي‌گويند: ديني كه در او لعن و نفرين نسبت به ديگران باشد، دين جامعي نيست. ✍🏻 آيا مي‌توان گفت طرفداران حق و حقيقت و يكتاپرستي، نبايد كساني را كه طرفدار بي‌ديني و بت‌پرستي‌اند و يا كساني كه به دنبال ترويج اباحه‌گري و لامذهبي در جامعه‌اند را لعن و نفرين کنند؟! ✍🏻 ما بر اين باوريم كه انسان بر حسب فطرت خدايي خود در مرحله‌اي قرار مي‌گيرد كه راه مقابله با باطل و كفر و الحاد را لعن مي‌داند، و با اين عمل، به ايمان و اعتقاد خود صلابت و استحكام بخشيده، وبرباطل‌بودن‌افكار ملحدين‌ومخالفين، مهردائمي‌بطلان‌مي‌زند. ✍🏻 لعن در حقيقت يك شعار برخاسته از شعوري ريشه‌دار و عميق است؛ لعن فريادي است كه از اعماق ايمان و ژرفاي آگاهي سر داده مي‌شود؛ لعن، اعلام نااميدي هميشگي از ملعون، و مطرود بودن دائمي اوست: «وَإِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلَى يَوْمِ الدِّينِ». برای مطالعه اصل مقاله به سایت زیر مراجعه کنید: https://fazellankarani.com/persian/articles/8390 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
14020906-Omm-Al-Aemmeh05.mp3
13.5M
⏺ فايل صوتي روش شناسی تحلیل مستندات شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها؛ ✍🏻 در این برنامه به روش صحیح تحلیل مستندات تاریخی و روایی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره نموده ایم. در خلال مباحث به مهم ترین قرائن خارجی و داخلی ادله و تاثیر آن در اثبات وقوعی حادثه اشاره کردیم. ✍🏻 مهم ترین قرائن خارجی، تحلیل بستر تاریخی شکل گیری کتب و مستندات است. این مهم را در چهار محور کلیدی واکاوی کردیم. ✍🏻 مهم ترین قرائن داخلی بررسی سندی و دلالی ادله موجود در قضیه شهادت صدیقه طاهره علیها السلام است. ✅ از خلال مباحث مطرح شده به این نتیجه رسیدیم که پژوهشگر منصف با تحلیل ادله و مستندات موجود به قطع در وقوع شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها می رسد. 📡 لینک مشاهده برنامه ما در سایت شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام 👇 https://www.valiasr-aj.tv/film/7052 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ تحلیل طاغوت بودن مخالفان ولایت فقیه و ارتباط آن با وحدت https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 آیا تبیین مظلومیت های صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به معنای «تحمیل عقیده» است؟ 1️⃣ مقدمه اول: تبیین معنای «تحمیل عقیده»: تحمیل عقیده شیوه ای نادرست و شیطانی برای تسخیر قلوب انسان ها است. ویژگی بارز تحمیل عقیده، نبود پشتوانه علمی و استدلالی کافی در بیان عقاید و توسل به شیوه ها و مغالطه های ژورنالیستی است. 2️⃣ مقدمه دوم: قطعیت «اصل غضب حضرت» و «تهدید به احراق»: ماجرای غضب حضرت زهرا (سلام الله علیها) و تهدید به آتش کشیدن بیت آن حضرت، در منابع معتبر روایی و تاریخی اهل سنت، از مسلمات تاریخی و حدیثی است. محدثین و مورخین مشهوری همانند: بخاری، مسلم، ترمذی، ابن ابی شیبة، طبری، بلاذری، ابن ابی الحدید، ابن عبدربه اندلسی و ... به این امر تصریح نموده اند. 3️⃣ مقدمه سوم: قطعیت وقوع شهادت: 🔺در روش اجتهادی علمایی همانند احمد بن حنبل و ابن تیمیه _ از بزرگ ترین محدثین و علما نزد اهل سنت - برای اثبات حقایق تاریخی، هیچ نیازی به سند متصل صحیح _ همانطوری که در حکم شرعی لازم است_ نیست. 🔺 اگر دو نفر همانند شعبی و واقدی، حتی با سندی ضعیف و مرسل و قول افراد متهم به کذب همانند واقدی، تصریح به وقوع امری کنند، آن قضیه از مسلمات تاریخی و جزمی است. علت احتیاج به تعدد (حداقل دو نفر) برای آن است که احتمال تبانی بر کذب و وقوع نسیان و خطا در نقل، منتفی شود. 🔺به همین دلیل اگر تنها یک راوی (دقت کنید) همانند زهری و یا مجاهد، در امور تاریخی و تفسیری، مطلبی را بیان کنند، علم به وقوع آن حاصل می شود چرا که درباره چنین رواتی، احتمال تبانی بر کذب و وقوع نسیان و خطا در بیان حقایق تاریخی از حیث عقلایی و استدلالی، منتفی است. به همین دلیل است در نزد اهل نظر و دقت مرسلات مالک در فقه، مجاهد در تفسیر، زهری در تاریخ و ... معتبر است. 🔺مستند به منابع موجود اهل سنت، در قضیه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بزرگان و ائمه حدیثی همانند: ابن ابی دارم، جوینی شافعی، نظام معتزلی، قائل به وقوع حادثه هستند. بسیار روشن است که با بررسی احوالات این افراد، احتمال تبانی بر کذب و خطا و نسیان راوی، منتفی است لذا در دید پژوهشگر بدون تعصب، اثبات اصل شهادت از مسلمات است. 🔺علاوه بر موارد فوق، مرحوم طبرسی در الاحتجاج مستند به مرسلات شعبی، ابومخنف و یزید بن ابی حبیب مصری روایتی نقل می کند که شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) مفروغ عنه سوال است. شایان ذکر است که این افراد از ائمه و بزرگان اهل سنت در تاریخ و حدیث هستند. متاسفانه این حقایق تاریخی به دلیل قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» در کتب اهل سنت سانسور و حذف شده است. 🔺به موارد فوق، ده ها روایت از طرق شیعه را نیز باید افزود. کثرت و اعتبار این روایات، تا جایی است که مجلسی اول و دوم آن را متواتر دانسته اند. 4️⃣ مقدمه چهارم: عواقب غضب، تهدید و شهادت مبتنی بر روایات قطعی اهل سنت، غضب حضرت زهرا (سلام الله علیها) ملازمه قطعیه با غضب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دارد. هر کسی با اهل بیت (علیهم السلام) اختلاف و دشمنی کند داخل در حزب ابلیس است. تهدید خانه و اهل آن، بهترین علامت بر نفاق مهاجم و تهدیدکننده است. شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ، سند قطعی غصب خلافت و حقانیت امیرالمومنین (علیه السلام)، تا روز قیامت است. ✅ جمع بندی: آیا بیان حقایق قطعی تاریخی و حدیثی و تبیین لوازم قطعی آن، به معنی تحمیل عقیده بر اهل سنت است؟ آیا کتمان حقایق قطعی از سوی علما، لعن خداوند و رسولش را در پی ندارد؟ آیا ممنوعیت بیان حقایق و مظلومیت های صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، به بهانه های وحدت _ بخوانید وحدت شیطانی و نامنضبط نه وحدت صحیح مورد نظر امامین انقلاب _ مقابله با اساس و هدف کلیدی قیام فاطمی نیست؟ عجیب است! سخن شبکه های وهابی و نواصب را از حلقوم عمامه به سرهای بی سواد می شنوم! چرا که هر دو، پرداختن به حکمت قیامت فاطمی را ممنوع دانسته و تبیین حقایق و حقانیت قیام فاطمی را مخالف وحدت تلقی می کنند. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ پاسخ به کسانی که می گویند: موقع حمله ابوبکر و عمر به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها، صحابه دیگه کجا بودن و چرا دفاع نکردن! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍ به لطف خدا صفحه دانشگاه امامت در یوتویوب اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده است. از دوستان و اعضای گرامی تقاضا دارم از ما حمایت کنید: https://youtu.be/yvEDvFQYGgU?feature=shared ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
https://youtube.com/watch?v=XCCMfsdg8RU&feature=shared ✍ دانشگاه امامت را در یوتیوب دنبال کنید. فضای یوتیوب شیعه غریب است😔 🌷
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍ هزاران صحابی در زمان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها کجا بودند؟ 👇👇 https://youtube.com/shorts/K4Yq5TgN3OY?feature=shared