eitaa logo
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
576 دنبال‌کننده
72 عکس
30 ویدیو
8 فایل
🔻 کپی مطالب کانال تنها با ذکر #لینک بلامانع است. 🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
مودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_حرم_مطهر_امام_خمینی.pdf
1.07M
🖤 ویژه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی رحمةالله 📊 کلان محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲ ✏️رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های سالانه‌ی سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام (ره) را تبیین نموده‌اند. 🔹رسانه‌ی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی رحمةالله علیه رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع  بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی و چهار مراسم سالگرد ارتحال را منتشر می‌کند. برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روش‌مند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد. محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۳۴ سال اخیر: ۱. شخصیت امام خمینی ۲. تحریف شخصیت امام ۳. مکتب امام خمینی ۴.نکاتی راجع به جهان اسلام  ۵. وصیت‌نامه‌ی امام خمینی 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍🏻 نقد هجومی شبهات شبکه های وهابی_صهیونیستی؛ شامل بحث از: 🔺نگاهی کوتاه به وصیت نامه الهی_سیاسی امام خمینی رحمه الله با رویکرد نقد جریان های «وحدت نامنضبط» 🔻پاسخ به شبهه مرتبط با استغاثه و تحلیل ادله قرآنی مرتبط با آن 🔹آیا رسول خدا و اسلام معتقد به حجاب تحمیلی است؟ 🔸تبیین ماجرای «قلم و دوات» و تحلیل جدید از سیاست مشترک جریان نفاق و مشرکین علیه رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔺پاسخ به شبهه مرتبط با مصادیق آیه تطهیر 📡شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/7518 ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍🏻 برخلاف القای جریان های «وحدت نامنضبط» که هر گونه گفتگوی علمی و جدال احسن درباره مسائل اختلافی را به بهانه هایی مثل «عدم تحریک عواطف مذهبی اهل سنت» یا «صرفه نظر کردن از گذشته» نفی می کنند، امام خامنه ای دستور داده است که که فضائل امیرالمومنین علیه السلام را با فضائل دیگر صحابه، بر اساس قرآن و سنت، مقایسه کنیم و ببینیم چه کسی به عنوان خلیفه و حاکم بر حق، برگزیده خواهد شد: 🔺«... خب، حالا امير المؤمنين را همه ‏ى مسلمانان عالم در محاسبه ‏ها بسنجند- درست است كه احاديث گوناگونى در فضيلت برخى از صحابه نقل شده است- معيارها را نگاه كنند، پهلوى هم بگذارند، رديف كنند، اين‏ها را با قرآن و با سنت مسلّم مقايسه كنند، ببينند چه كسى برگزيده خواهد شد...» 📚 بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 دعوت علنی، رسانه ای و بسیار مهم امام خامنه ای از تمام علمای اهل سنت و مسلمانان جهان: 🔸 «... دعوت ما از همه ‏ى مسلمانان عالم اين است كه اين حقائق (ماجرای غدیر و فضائل امیرالمومنین علیه السلام) را مورد تأمل قرار بدهند ... . اما به عنوان بيان حقيقت و طلب حقيقت، اين يك درخواست منطقى است از همه مسلمانان: بروند تحقيق كنند، ملاحظه كنند، آنچه را كه محققين شيعه نوشتند، علماى بزرگ شيعه در زمان خود ما جمع كردند، نوشتند، تحقيق كردند، در دنياى اسلام آن‏ها را عرضه كردند، نوشته‏ آن‏ها مورد تقدير علماى اسلام، روشن‏فكران اسلام، برجستگان اسلام قرار گرفته است، اين‏ها را ملاحظه كنند؛ خودشان را محصور نكنند، محروم نكنند. كتابهاى مرحوم سيد شرف الدين عاملى (رضوان اللَّه عليه)، كتاب شريف الغدير تأليف علامه‏ امينى، اين‏ها حقايقى است كه جمع شده است. مسئله‏ غدير يك مسئله‏ مسلّم تاريخى است. در ده‏ها كتاب، مرحوم امينى ده‏ها طريق از طرق اهل سنت را نقل مى ‏كند كه ماجراى غدير را به همين شكل كه ما نقل مى ‏كنيم، نقل كرده ‏اند. اين چيزى نيست كه فقط در كتاب هاى ما باشد...» 📚بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388 ✅ بر این اساس مدافعان مرزهای عقاید شیعه نیز، لازم است در مناظرات و مباحث علمی خود، همانند علامه امینی و علامه شرف الدین، به منابع مسلم تاریخی و حدیثی اهل سنت استناد نموده و حقایق را بیان کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
⏺ ما نمی توانیم از بحث های صریح اعتقادی مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغة کوتاه بیاییم! 🔺در اوائل خلافت در خطبه ‏ى معروف شقشقيه‏: «ان محلى منها محل القطب من الرحى ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير» جايگاه من در خلافت جايگاه ميله ‏ى گرداننده‏ ى سنگ آسياب است. در هنگامى كه جمع شدند شوراى شش نفرى با عثمان‏ بيعت كردند: «لقد علمتم انى احق الناس بها من غيرى» يعنى اى مردم! يا اى مخاطبان من، خود شما مي دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى‏ ترم. يك حق معتقد است؛ اين چيزى است كه در نهج‏ البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله‏: «و والله لاسلمن ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جورُ الا على خاصه» مادامى كه فقط به من ظلم مي رود من صبر مي كنم، تسليمم، مادامى كه كارها بر محور خود انجام بگيرد من در خدمتم، عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابى‏ بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم ايشان بيان فرمودند: «فامسكتُ يدى حتى رأيتُ راجعة الناس قد رجعت» اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى دارد به وقوع مي پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على صعب تر و غيرقابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت؛ بنابراين ولايت را يك حق مي داند و اين جاى انكار نيست. 🔻 خوب است همه ‏ى مسلمان ها به اين مسأله با چشم واقع‏ بينى نگاه كنند؛ اين كارى به بحث غوغايى و جدال‏ انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم و در جوى مهربان زندگى كنند و اخوت اسلامى را از همه ‏ى چيزها بالاتر بدانند، و اين يك حقيقت است. امروز وظيفه همين است، هميشه وظيفه همين بوده، 👈اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج ‏البلاغه اين را به ما نشان مي دهد ما نمي توانيم چشم مان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج ‏البلاغه با صراحت دارد مي گويد اين را نديده بگيريم‏...» 📚 بيانات امام خامنه ای در اولين كنگره‏ى بين ‏المللى نهج ‏البلاغه در تاریخ: 29/ 02/ 1360 ✅ در نگاه امام خامنه ای، با وجود لزوم رعایت وحدت اسلامی، باید مسائل مرتبط با حقایق تاریخی ظلم به امیرالمومنین علیه السلام و مسائل علمی و اعتقادی مرتبط با امامت الهی را مطرح کرد! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
⏺ نکاتی ناب از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره احزاب، آیات 1 الی 5 : ✅در قلب دو مكتب جا نمي‌گيرد ✅حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است 🔸حضرت امير(سلام الله عليه) در ذيل اين آيه، فرمود كسي حبّ ما را دارد با دوستيِ دشمنان ما جمع نمي‌شود. 🔸نه انسان دو قلب دارد، نه در قلب دو مكتب جا مي‌گيرد؛ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ 🔸خب اگر هر كسي يك دل دارد و در يك دل دو مكتب جا نمي‌گيرد ديگر ممكن نيست شما هم غديري باشيد هم سقفي؛ هم غدير را قبول داشته باشيد هم سقيفه را، اينكه شدني نيست! 🔸فرمود دوستان ما هرگز دوستانِ دشمنان ما نيستند. 🔸پس چه در مسأله توحيد چه در مسأله وحي و نبوّت چه در مسأله امامت دو متضاد در يكديگر جا نمي‌گيرد. 🔸هم ايمان باشد هم كفر، هم ايمان باشد هم نفاق، هم غدير باشد هم سقيفه اين جمع نمي‌شود، لذا فرمود مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ... 🔸فرمود شما پيشنهاد كفار را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد منافق را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد سقفي را بخواهي بپذيري با غديري جمع نمي‌شود... 🔸اينها حرف باطل مي‌زنند، حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از کلمه سواء
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 هم‌جبهه‌گی با غیر شیعیان مدتی بود که به دنبال یافتن برهه‌ای از عصر حضور اهل بیت علیهم‌السلام بودم که بتواند در فهم وضعیت امروزمان (بایستگی هم‌جبهه‌گی با غیر شیعه) کمک کند. وقتی دیدم استاد ارجمند حجةالاسلام قنبریان نیز دقیقا انگشت روی همان نقطه که به نظر حقیر آمده بود گذاشتند، بسیار خرسند شدم. اما به گمانم این تطبیق تاریخی نيازمند یک تکمله مهم است. اگرچه حضرت علی علیه السلام با همه‌ی کسانی که به دنبال مقاومت در مقابل استکبار اموی بودند جبهه‌ی مستضعفان یکپارچه (متشکل از افرادی با باورهای مختلف) تشکیل دادند اما این مبارزه با استكبار همواره در راستای گسترش همه‌جانبه‌ی باور حق بود، به دیگر سخن تشیع سیاسی مقدمه‌ای برای گسترش تشیع عقیدتی بود و هرگز مجزی و مکفی از آن نبود. لذا چنان‌که خود استاد ارجمند نیز فرمودند، وجود مقدس حضرت به نماز تراویح یا دیگر بدعت‌ها اعتراض می‌کردند و درباره‌ی امامت خود و بطلان غاصبان احتجاج می‌فرمودند. اگرچه روشن است که این مهم را متناسب با ظرفیت لشکریان پیش می‌بردند نه به گونه‌ای که باعث واژگونی ایشان شود و همان تشیع سیاسی نیز از بین برود. به تعبیر خود وجود مقدس ایشان: (لتفرق عني جندي حتى أبقى وحدي أو قليل من شيعتي الذين عرفوا فضلي وفرض إمامتي) متأسفانه ما امروز همان‌طور که مبتلا به شیعیانی هستیم که تشیع را در تشیع مناسکی خلاصه می‌کنند، در سر دیگر طیف کسانی را داریم که تشیع را به تشیع سیاسی فروکاست می‌کنند. پرواضح است که قرار گرفتن شخصی با اعتقاد خوارج در سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام دلیلی بر صحت اعتقاد او نیست. https://eitaa.com/kalame_sawa
﷽ 🔸«عبدالرزاق لاهیجی» يكى از درخشان ترين چهره‌هاى علمى و فلسفى شيعه است. او از شاگردان برجسته ملاصدرا بوده و با نوشتن کتاب های بسیاری همانند «گوهر مراد» و «شورا»، مبانی انحرافی مخالفین اهل بیت علیهم السلام اعم از صوفیه و اهل سنت را با رویکردی تهاجمی به چالش کشیده است. ✍🏻 برای مثال او در یکی از مباحث خود، با اشاره به احادیث متواتر مرتبط با ارتداد اکثریت صحابه در منابع اهل سنت، چنین نتیجه گیری می کند: «... و ظاهر است بر عارف فطن كه ارتداد منسوب به صحابه بعد از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلم و تبديل و تغيير، و احداث ما احدثوا، نتواند بود مگر آنچه با على و فاطمه، و با ساير اهل بيت - صلوات اللّه عليهم اجمعين - بى‌واسطه يا به واسطه كردند از غصب حقوق ايشان و دفع ايشان از مراتب و مقاماتى كه حقّ سبحانه و تعالى براى ايشان تعيين كرده بود و پيغمبر (ص) به آن خبر داده. و بالجمله پس هرگاه رسول (ص) خبر از ارتداد ايشان داده باشد و به صحّت رسيده و در كتب خود و صحاح احاديث خود نقل كنند؛ استبعاد ننمايند از پنهان داشتن خبرى چند (نصوص جلی مرتبط با ولایت امیرالمومنین ع) كه شنيده باشند، و بنابر اجتهاد و مصلحتى كه شما تجويز مى‌كنيد اظهار آن نكرده، يا انكار هم كرده؛ چه استبعاد بايد كرد؟!» ✅ مواجهه هجومی با قوی ترین استدلال ها مبتنی بر برهان و جدال احسن، روش علمای شیعه _ اعم از اخباری، اصولی، متکلمین، فلاسفه، عرفا و فقها _ در برخورد با مخالفین بوده است. چرا برخی از جریان های «وحدت نامنضبط» این رویکرد را تقبیح می کنند؟! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ وظیفه گسترش تفکر امامت و مذهب شیعه و لزوم پاسخگویی به شبهات برای جلوگیری از آندلسی شدن جامعه! آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔸 امام رضا (علیه السلام) در زمان حیات خود هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه ها نیز پیرو آن حضرت باشیم. ما همه در کنار سفره امامان نشسته ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است، برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند. 🔸 مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت (علیهم السلام) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد. اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت؛ و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخ گویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الآن هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست. 🔸 زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، اما ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم داریم، ما نهج البلاغه داریم، کتاب تمام نهج البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهلبیت را باید به سطح جامعه بیاوریم. 📚 دیدار معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی با حضرت استاد تاریخ: 1403/02/27 ✅ یکی از مهمترین انحرافات جریان «وحدت نامنضبط» تقابل با تفکر لزوم گسترش تشیع و اندیشه امامت به جهان است. بالاتر برخی از آنها در لزوم پاسخگویی به شبهات نیز تشکیک می کنند! این تذهبون؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 انتشار نخستین بار ویژه‌ی عید غدیر 👈 رهبر انقلاب: کتاب «الغدیر» نماد دفاع از امیرالمؤمنین و تشیع است ⚠️ اگر سراسر ۱۱ جلد کتاب الغدیر را بگردید یک توهین مانند آن چه روسیاه‌های انگلیسی‌مآب انجام میدهند، در آن وجود ندارد 🔻 رهبرانقلاب پس از شنیدن سرود‌ه‌ی یکی از شاعران در مدح امیرالمؤمنین علیه‌السلام: درباره‌ی الغدیر، البتّه کمتر در عالم شعر حرف زده شده؛ درحالی‌که میدانید، کتاب الغدیر، پایه‌اش پایه‌ی ادبیّات است یعنی اصلاً اسم کامل کتاب ، الغدیرفی‌الکتاب‌والسّنةوالادب است؛ [یعنی] در شعر تاریخیِ اسلام، مسئله‌ی را دنبال میکند و البتّه شرح میدهد. 🔹️ ایشان خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ همه‌ی این کتاب نگاه کنید؟ او است. 🔹️ در الغدیر -مرحوم امینی (رضوان‌ اللّه علیه) را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم- یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. 🔺️ حالا [این درباره‌ی] ایشان، چون بحث الغدیر در میان بود. ان‌شاءاللّه موفّق باشید. ۹۵/۱۲/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
﷽ ⏺ فروکاست بحث کلیدی اعتقادی «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی برای حذف اختلافات مذهبی ✍🏻 یکی از مهم ترین انحرافات جریان های «وحدت نامنضبط» فروکاست مباحث مرتبط با «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی است. یکی از اندیشه ورزان وحدت در سایت «اخوت» چنین می گوید: «... اما مصداق امام را در بحث عقائد تعیین نمی کنید، بلکه مصداق آن را تاریخ بیان می کند. نبوت کلام است ولی محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله تاریخ، امامت کلام است وعقاید، ولی علی بن ابیطالب علیه السلام تاریخ. بنابراین شما در بحث عقاید کاری به اسم و خصوصیات فرد ندارید که با مشکل و تنش مواجه شوید.»(رک: تصویر سند) 🔹 این در حالی است که با مراجعه ساده به کتب کلامی علمای شیعه و اهل سنت روشن می شود که یکی از مهم ترین بحث های اعتقادی، امامت و نبوت خاصه است که در این باب سخن از تعیین مصداق خارجی امام و پیامبر بر حق است: ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، صفحه: ۳۳۸ أصل الشیعة و أصولها، صفحه: ۶۸ أصول الإیمان (بغدادی)، صفحه: ۲۲۳ الإرشاد إلی قواطع الأدلة في أصول الإعتقاد، صفحه: ۱۶۷ الاعتماد في شرح واجب الاعتقاد، صفحه: ۸۷ الاقتصاد فیما یتعلق بالاعتقاد (شیخ طوسی)، صفحه: ۳۱۶ الإمامة في أهم الکتب الکلامیة، صفحه: ۲۲ المسلک في أصول الدین (المسلک في أصول الدین)، صفحه: ۲۱۴ شرح العقائد النسفیة (تفتازانی)، صفحه: ۹۵ شرح المقاصد، جلد: ۵، صفحه: ۲۶۴ نهج الحق و کشف الصدق‌، صفحه: ۱۷۱ حق الیقین، جلد: ۱، صفحه: ۱۵۷ ✅ یکی از مهم ترین انحرافات جریانات «وحدت نامنضبط» عدم توان تشخیص صحیح اختلافات و مدیریت آن است. فروکاست امر کلیدی اعتقادی مرتبط با امامت و نبوت، به یک امر صرفا تاریخی، خلاف واقعیت قطعی نزد همه فرق اسلامی و اصول اعتقادی آنها است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ ثمره تربیت بر محور فرهنگ سقیفه ✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔹« شما نمی ‌دانید این چه کار کرد! این آلوسی یک مفسر رسمی سنّی‌ هاست. شما این تفسیر آلوسی را ببینید می ‌گوید سؤال کردند که معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ چون عمر بن عبد العزیز چندین کار مثبت کرد. یکی به دستور امام باقر (سلام الله علیه) مسئله آن طلا و نقره مثقالی را به سکه تبدیل کرد که ضرب سکه در اسلام به راهنمایی امام باقر (سلام الله علیه) در عصر عمر بن العزیز بود (در اسلام البته)؛ یکی اینکه گفت این آیه سوره مبارکه «نحل» که ﴿إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ وَ إِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی﴾ را در خطبه‌ های نماز جمعه به جای لعن بر علی بن ابی طالب بخوانید؛ تا آن روز تمام خطبه ‌ها با لعن علی بن ابی طالب بود! 🔻آلوسی نقل می‌ کند که از کسی سؤال کردند که آیا معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ می ‌گوید غباری که در بینی اسب معاویه رفت این بهتر از صد عمر بن العزیز است! این را همین آلوسی در تفسیر روح المعانی ذیل همین ﴿وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ﴾ نقل می ‌کند. 👈وقتی از اوّل به عداوت علی و اولاد علی تربیت بشوند همین است! 🔹 اینکه جابر بن عبدالله در کوچه ‌های مدینه راه می‌ رفت عصازنان می ‌گفت: «أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَی حُبِّ عَلِی» _علیه السلام_ برای همین است. 👈 این است که گفتند این بیان‌ ها را خوب روشن کنید و برای مردم بگویید.» 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه سوم تاریخ: 1397/01/18 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند 💻‌ Farsi.Khamenei.ir ✅ اختلاف دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط را با مبانی فکری امام خامنه ای ملاحظه کنید! در حالی که این جریان های منحرف هر نوع دعوت و استبصار و شبکه سازی شیعه را اندیشه ای خطا و خلاف وحدت می دانند، امام خامنه ای صریحا تبلیغ امامت، اندیشه تشیع و شبکه سازی برای شیعه را از خصوصیات امام هادی علیه السلام می داند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ حقایق مرتبط با «سقیفه» را می توان نوشت و در همه دنیا هم چاپ و منتشر کرد! ✍🏻 مقام معظم رهبری در تاریخ 30 مهر ماه 1368 در بيانات در ديدار با اعضاى بنياد دائرةالمعارف اسلامى می فرماید: «... اما اگر جزو اعتقادات و معارف لازم المعرفه و لازم الاعتقاد بود، بايد به آسانى از آن نگذريم از جمله جاهايى كه خيلى راحت مى ‏شود حق مطلب را ادا كرد و هيچ مشكلى وجود ندارد و بدون آنكه از اصول كار هم خارج بشويم و از آن چيزهايى هم كه خودمان قبول داريم، بيرون برويم، همين دائرةالمعارف است. مثلًا راجع به كلمه‏ «سقيفه‏» كه در حرف «سين» خواهد آمد، ما «سقيفه‏» را درست شرح مى ‏دهيم و نظرات اهل سنت و شيعه را نيز در كنار هم بيان مى ‏كنيم. عقيده‏ ام اين است كه مى ‏شود نوشت و خوب هم مى ‏شود نوشت كه بشود در همه‏ دنيا هم چاپ و منتشر كرد.» ✅ در دیدگاه امام خامنه ای حساس ترین برهه های اختلافی تاریخی را می توان با روشی حکیمانه و صحیح بیان کرد و در تمام دنیا منتشر نمود ولی در دیدگاه برخی جریان های «وحدت نامنضبط» هر نوع طرح مسائل اختلاف انگیز _ همانند ماجرای سقیفه که حاکی از مطاعن، مثالب و انحرافات برخی از صحابه مهم نزد اهل سنت است_ خلاف وحدت است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍ تحلیلی جدید از متن و فرا متن واقعه عظیم غدیرخم ✍ تبیین گفتار امام خامنه‌ای در موضوع زیست اسلامی و غدیرخم ✍ تبیین گوشه ای از خسارت عظیم دوری از پیام واقعه غدیرخم ✍ بیان گوشه‌ای از فرا متن کلیدی واقعه غدیرخم https://www.valiasr-aj.tv/film/7586 ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔸 پدر به فرزندان خویش و اهل تبلیغ 🔹 مرجع عظیم الشأن جهان تشیع آیت الله المعظم شیخ محمد فاضل لنکرانی اعلی الله تعالی مقامه الشریف ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
💠
 کربلای سقیفه
▫️ مرحوم صدرالمتألهین در رساله سه اصل می ‌فرماید: ↙️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بی ‌بصیرت، مفتون و مغرور نگردی که هر شقاوتی که به مردودان راه یافت، از و راه یافت و آنچه در قصص الانبیاء خوانده‌ ای یا از احوال شهدا و اولیا شنیده ‌ای از این مصیبت ‌ها و محنت ‌ها که به خاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابی آنها همه از و اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبّهان به اهل علم و تقوا برخاسته. 🔻 (علیه السلام) نه به ضرب ابن ملجم بر زمین افتاد بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید». 🔻 بعد می فرماید: و (علیه السلام) نه به خنجر بی داد شمر ذی الجوشن خوابید، بلکه به معجون افیون پُر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد که «قتل الحسین یوم السقیفة»». فرمود او در سقیفه کشته شد. 👈 اگر ـ خدای ناکرده ـ ایمان، کامل نباشد، نفاق باشد، وابستگی به خارج باشد، نفوذی باشد، بیگانه‌ پرستی باشد، این گونه می شود. این حکیم است، می‌ گوید حسین بن علی در سقیفه کشته شد. 🔻 بعد می گوید: «همچنین پاره‌ های جگر (علیه السلام) از کید و غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت و بر این قیاس هر چه به سایر ائمه (علیهم السلام) واقع شده، همه به زور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب زرق و ریا بوده است». 📚 دیدار جمعی از اعضای همایش ملی جایگاه حکمت اسلامی در انقلاب با حضرت استاد تاریخ: 1398/10/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان بسیار مهم عالم اهل تسنن دفاع از یزید دفاع از صحابه است شرف و دین اهل تسنن صحابه هستند و یزید درب این دین و شرف است که اگر زیر سوال برود دین و شرف اهل تسنن زیر سوال رفته است از معدود سخنان حقی است که از علمای سنی شنیدم. آقایان اهل تسنن بیدار شوید! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍ «عبرت های عاشورا» ابتکاری مغفول مانده! ◾️یکی از مهمترین ابتکارات امام خامنه‌ای در موضوع حماسه حسینی، تحلیل قضایای این واقعه عظیم با دید «عبرت های عاشورا» است. 📡 http://khl.ink/f/2886 🔸 محور کلیدی این نگاه، تحلیل ریشه های واقعه شهادت امام حسین علیه‌السلام با نگاهی عمیق و انتقادی به انحرافات کلان جامعه اسلامی بعد از وفات رسول الله صلی الله علیه وآله است. 🔷 برآیند این نگاه، کاربست نتایج آن در سیاست های کلان حکمرانی جمهوری اسلامی _به عنوان تنها نظام مبتنی بر ولایت سیاسی اهلبیت علیهم السلام _ است. چنانچه رهبری عزیز با اشاره به فسادهای اقتصادی کلان برخی صحابه معروف همانند طلحه و زبیر و ...، دنیازدگی را یکی عوامل انحطاط حکومت اسلامی معرفی می‌کند. 🔻با وجود اهمیت فوق العاده این موضوع و تاکید رهبری بر دنبال کردن این زاویه دید، به دلیل برداشت ناصحیح جریان های وحدت نامنضبط از مقوله وحدت، پژوهشگران ورود چندانی به این عرصه پیدا نکردند؛ چرا که تحلیل انتقادی تاریخ بعد از وفات پیامبر تا زمان شهادت امام حسین علیه‌السلام همواره با برچسب تحجر، در تاریخ مانده، انجمن حجتیه، وحدت شکن، شیعه انگلیسی و ... را از سوی جریانات وحدت نامنضبط در پی داشته است. 🔸با کمال تأسف شاهد آن هستیم که در فلان موسسه حوزوی، موضوع پایان نامه تخصصی طلاب اگر کوچکترین طعن و نقدی به صحابه داشته باشد، رد می شود! اگر یک پاسخگوی به شبهه یا یک منبری به ریشه های شهادت حضرت نقب بزند، در رسانه ملی ممنوع التصویر می شود و ... ! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
48.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️روضه خوانی آیت الله نجم الدین طبسی مدظله العالی 🆔 @velaseddighah
﷽ ✍️ متن وصیت سیاسی الهی امام خمینی رحمة الله علیه خطاب به تمام ملت های مسلمین: 💧«... و با كمال جِد و عجز از ملت هاى مسلمان مى ‏خواهم كه از ائمه اطهار و فرهنگ سياسى، اجتماعى، اقتصادى، نظامى اين بزرگ راهنمايان عالم بشريت به طور شايسته و به جان و دل و جانفشانى و نثار عزيزان پيروى كنند...» ✅ با وجود دعوت علنی و صریح امام خمینی رحمة الله علیه از تمام مسلمین برای تبعیت مطلق از ائمه اطهار علیهم السلام، جریان های «وحدت نامنضبط» دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام را خلاف وحدت اسلامی می دانند و انواع برچسب ها مثل متحجر، در تاریخ مانده، شیعه قالتاق، انجمن حجتیه ای و ... به مبلغین معارف اهل بیت علیهم السلام می زنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️اختلاف دیدگاه ها و توصیه های جریان های «وحدت نامنضبط» با مبانی امام خمینی رحمة الله علیه در مقوله عزاداری و حفظ وحدت 1️⃣ توصیه های تکراری جریان های «وحدت نامنضبط» در عزاداری ها: « لعن و نفرین ظالمین و دشمنان اهل بیت علیهم السلام خلاف وحدت است. تحریک احساسات اهل سنت است. زیرا دلالت بر بطلان عقاید اهل سنت از دیدگاه ما می کند و یک سنی از بطلان عقاید خود ناراحت می شود. اینها مساله اصلی جهان اسلام نیست و ... » 2️⃣ پاسخ امام خمینی رحمة الله علیه _ در وصیت نامه سیاسی الهی خویش _ به این تفکر: «... و از آن جمله مراسم عزادارى ائمه اطهار و بويژه سيد مظلومان و سرور شهيدان، حضرت ابى عبد اللَّه الحسين- صلوات وافر الهى و انبيا و ملائكة اللَّه و صلحا بر روح بزرگ حماسى او باد- هيچ گاه غفلت نكنند. و بدانند آنچه دستور ائمه- عليهم السلام- براى بزرگداشت اين حماسه تاريخى اسلام است و آنچه لعن و نفرين بر ستمگران آل بيت است، تمام فرياد قهرمانانه ملتها است بر سردمداران ستم پيشه در طول تاريخ الى الابد. و مى‏ دانيد كه لعن و نفرين و فرياد از بيداد بنى اميه- لعنة اللَّه عليهم- با آنكه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده ‏اند، فرياد بر سر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن اين فرياد ستم ‏شكن است. و لازم است در نوحه ‏ها و اشعار مرثيه و اشعار ثناى از ائمه حق- عليهم سلام اللَّه- به طور كوبنده فجايع و ستمگري هاى ستمگران هر عصر و مصر يادآورى شود؛ و در اين عصر كه عصر مظلوميت جهان اسلام به دست امريكا و شوروى و ساير وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، اين خائنين به حرم بزرگ الهى- لعنة اللَّه و ملائكته و رسله عليهم- است به طور كوبنده يادآورى و لعن و نفرين شود. و همه بايد بدانيم كه آنچه موجب وحدت بين مسلمين است اين مراسم سياسى است كه حافظ ملّيت مسلمين، بويژه شيعيان ائمه اثنى عشر- عليهم صلوات اللَّه و سلم- [است‏].» 📚 صحيفه امام ؛ ج‏21 ؛ ص400 ✅ نتیجه: در دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه، لعن، نفرین، یادآوری فجایع و ستمگری دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام در هر عصری _ اعم از ظلم های صورت گرفته در سقیفه، کربلاء و یا در فلسطین_ ، در عزاداری های سیاسی شیعیان برای ائمه علیهم السلام، عامل حقیقی وحدت بین مسلمین و حفظ اصل اسلام به ویژه مذهب شیعه است! جریان های «وحدت نامنضبط» در تشخیص مصادیق حقیقی وحدت دچار ابهام و خطای راهبردی هستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341