eitaa logo
ایلیا🇵🇸‌ ༄
549 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
38 فایل
”بِسْـمـ‌ِ‌‌ اَللھـِ مَۿـ⋮🌙°ـدۍ ؏⃝🌻 ‌ ه‍‌َــرکہ‌ رف‍ـت‌ از دی‍ـدہ، مۍ‌گـوی‍ند از 𖥻دل‌ مۍرود ؛ دِلبـر ما از ن‍ظر دور اس‍ت و از 𖥻دل‌ دور‌ ن‍یس‍ت . . ! ˻‌🌿˺ ‌ـ ـــ شِـنـواێ‌ حـرف‌هـاێ‌ شـمـا؛ ایـن‌جــا را بِـڪـاویـد ــــ ـ ◜🌱 @iliya_52_110 •◝
مشاهده در ایتا
دانلود
🙂❗ 「@iliya_52 」•🌿•
باید بهش فهموند! 「@iliya_52 」•🌿•
:)🚶🏻‍♂️ 「@iliya_52 」•🌿•
شما هم حس میکنین بحث طولانی شده یا فقط من حس میکنم؟
انصافا نمیدونم چرا فکر ملت فکر‌ میکنن هرچی به این الفاظ روی بیارن خیلی باهاشون ارتباط میگیرن؟! 「@iliya_52 」•🌿•
این مختصر مفصل تر خواهد شد:) : 「@iliya_52 」•🌿•
ایلیا🇵🇸‌ ༄
این مختصر مفصل تر خواهد شد:) : 「@iliya_52 」•🌿•
این مختصر، مفصل‌تر خواهد شد. ۱.مدیریتِ فرهنگیِ بلاتکلیف، دههْ شصت را مسلخِ موسیقی کرد. خود را در حوزهٔ موسیقی تا حدِ زیادی به سانسورچی تنزل داد و موسیقیِ موسوم به پاپ را به لس‌آنجلس‌نشین‌ها سپرد. تا میانه‌های دههْ هفتاد، رویکردِ حداقلی به موسیقی و لوازم و متعلقاتِ آن ادامه پیدا کرد. سازها پنهان بود. ستاره‌سازی از اهالیِ موسیقی تقریبا ممنوع بود. کلا موسیقی در رودربایستی و تعارف، حیاتی قطره‌چکانی داشت. مذهبی‌تر‌ها با موسیقی آشنا نمی‌شدند و سلیقهٔ‌ غالبِ صاحبانِ رسانه و مدیرانِ فرهنگی انکار موسیقی بود. اصطلاحِ «ترانه» و «آهنگ» بارِ معناییِ خوبی نداشت و بهتر بود از لفظِ «سرود» استفاده شود، حتی برای آثاری که سرود نبودند. می‌دانید در نتیجه چه شد؟ دستِ جامعه از موسیقی خالی شد. دستِ همهٔ اقشارِ جامعه، از جمله قشرهایِ مذهبی‌تر و انقلابی‌تر. اما چه کسی است که با موسیقی کاری نداشته باشد؟ . ۲.مدیریتِ فرهنگیِ منفعل، ناگهان چشم باز کرد و دید موسیقیِ مذهبی عملاً وجود ندارد؛ حتی بسیاری از ذاکران و مداحان به ملودی‌هایِ لس‌آنجلسی و قبل‌انقلابی پناه می‌برند و از کیسهٔ‌ آن برمی‌دارند. تقریباً کسی با موسیقیِ دستگاهیِ ایرانی هم آشنا نیست. خب یک مقدار بد بود! در دهه هشتاد مخاطب ایرانی کم‌کم با پدیده‌هایی مثلِ سامی‌ یوسف مواجه شد. قطعه‌هایِ یوسف بدونِ آن که در پیچ‌وخمِ کسبِ مجوزِ مشروعیت و حلالیت از جانب نهادهای فرهنگی بماند مخاطب پیدا کرد و از رسانه‌های رسمی هم پخش شد. . ۳.مدیرانِ فرهنگیِ بیسواد، کم‌کم متوجه شدند که می‌شود بدون تعارف و ترس‌ولرز از موسیقی استفاده کرد، می‌توان برای موسیقی، حتی موسیقیِ مذهبی، ویدئو ساخت، و می‌توان ستاره و شبه‌ستاره داشت و منتظرِ عذابِ الهی نبود. احتمالاً در دلِ خود چیزهایی می‌گفتند با این مضمون: «این پسر انگار شیعه هم نیست. چرا ما از این‌ها نداشته باشیم؟ شیعه‌تر، هیاتی‌تر، انقلابی‌تر...» احساس می‌کردند که خیلی عقب مانده‌اند. . ۴.مدیریتِ فرهنگیِ کپی‌کار، حالا عجله دارد. می‌خواهد با خیلی‌ها رقابت کند. از سامی یوسف و ماهر زینِ مذهبی‌خوانِ غیرفارسی‌زبان گرفته تا ساسی و تتلوی فارسی‌زبانِ لجن‌پراکن. واکاویِ تلاشِ مضحکی هم که برای جذبِ این موردِ آخر داشت بماند برای فرصتی دیگر. . ۵.مدیریتِ‌ فرهنگیِ عقده‌ای، دنبالِ اثباتِ خود است. انتقامِ تنگ‌نظری‌هایِ دهه‌شصتی را امروز با پول‌پاشی و زرق‌وبرقِ تکنیک از بودجه‌هایِ دولتی و شبه‌دولتیِ فرهنگی (فرهنگی‌-نظامی؟) می‌گیرد. مشکلش اینجاست که «ما می‌توانیم» را این‌گونه می‌فهمد: من گند می‌زنم، پس هستم.
اگه آقامیری بود چی؟ 「@iliya_52 」•🌿•
اینجا رضایت به حداقل جایز نیست: 「@iliya_52 」•🌿•
ایلیا🇵🇸‌ ༄
اینجا رضایت به حداقل جایز نیست: 「@iliya_52 」•🌿•
بسم الله نگارنده: عبدالحسین_ریگی اینجا رضایت به حداقل ها جایز نیست! یکی از اصلی ترین ادعاهای مدافعان کلیپ دهه هشتادی ها اصل تولید چنین اثری فارغ از محتوا و شعر و دکور و حواشی پس و پیش از ان است. البته این گروه منهای آن دسته ای هستند که به هر علت و دلیل صفر تا صد کار را تایید می کنند کانه بهترین محتوای تولید شده تاریخ در این زمینه است. این گروه مدعی این هستند که چون برای دهه هشتادی ها اثری با مضمون دینی و برای امام حسین ع تولید شده است باید خدا را شکر کنیم و کلاهمان را بالا بیاندازیم. رضایت به یک مطالبه حداقلی که همه چیز را فدای خود می کند. رویکردی خطرناک که به نظر من ارزش رها کردن گروه اول و پرداختن صرف به این ها را دارد. گروهی که سرکشی رئیس جمهور از مناطق محروم کشور آن هم 40 سال بعد از انقلاب پابرهنه ها اتفاقی بزرگ می داند، گروهی که عذرخواهی علنی یک مسئول بخاطر اشتباهش را رشد سیاسی می داند و پای انقلابی گری می گذارد و ... . اما آیا اساسا چنین مطالبه ای و رسیدن به این حد نازلی از آرمان ها توجیه مناسبی است؟ چندسالی است فرصت حضور در رسانه را پیدا کرده ام و نیمی از این چندسال، این طرف و آن طرف دنبال متخصصانی می گردم مطلع از اتمسفر دوران نوجوانی، کسانی که مطالبات نسل های اواخر هفتاد و تمام دهه هشتاد را بفهمند و آن را توصیف و تحلیل کنند. منتها عایدی تمام این چند سال چیزی نزدیک به صفر بود. البته این اواخر یعنی مثلا یکسال اخیر همه سید بشیر حسینی را به عنوان لیدر تحلیل و تفهیم نوجوانی در ایران معرفی می کردند (استدلال ان ها هم از سطح ادبیات این استاد دانشگاه بالاتر نمی رفت، چند واژه دم دستی در مکالمات و اظهارات از بشیر حسینی متخصص حوزه نوجوان ساخت. همان چیزی که این کلیپ را هم محتوای مخصوص نوجوانان دهه هشتادی معرفی می کند!) و این یک هفته اخیر هم که الی ماشاالله متخصص حوزه نوجوان از این طرف و ان طرف سربرآورده اند و لایو و نشست و دوره می گذارند برای فهم کنش های دهه هشتادی ها! من نمی دانم چه اتفاقی افتاد که انقدر نوجوان برای جریان رانت و سرمایه مهم شد، نمی دانم این سفره تازه پهن شده چه عایدی دارد که همه برای نشستن سر آن به جان هم و به جان اصول و عقاید افتاده اند، تخصصی هم در این باره ندارم و صرفا از یک تجربه زیسته حرف می زنم، منتها پیکان نقد اصل نوجوانی و تولید محتوا برای ان نیست، بلکه ذبح مفاهیم و اصول و عقاید به اسم نوجوانی و به پای فهم غلط از هردوی این هاست. ادامه در کامنت اول: ترانه مزخرف (تعبیر بهتری در لغتنامه پیدا نکردم)، آن میزانسن متهوع، آن تیپ و آن دو سلبریتی جامعه مداحان و آن مانور تجمل و آن ... همه اش نه تنها دلیل کافی برای رد تولید چنین اثری است، بلکه اصلا توجیه اصل تولید یک اثر باصطلاح دینی برای نوجوانان را هم بلاوجه می کند. واژه تکراری اما مهم ذائقه سازی که این روزها بین نقادی های صورت گرفته نسبت به این اثر به چشم می خورد، شاید همان جمله ای باشد که به نظر من می بایست در ابتدای تمام محتواهای فرهنگی در کشور درج و ثبت شود. مسئله ای که با رواج و ساده انگاری ان، هیئت های مردانه مذهبی تبدیل به دیسکو، محافل مذهبی زنانه تبدیل به شو لباس و تجملات و مجامع مداحان و روضه خوان ها را هم تبدیل به گعده اینفلوئنسرها و سلبریتی ها شده است. حقیقتش را بخواهید روحیه روزنامه نگارانه ام بیشتر میل به کنکاش و نگارش حول ماجرای رانت و رویه تولید چنین اثری با چهره خرده آقازاده های حاضر جلو و پشت صحنه اش داشت، ولی حرمت محتوایی به نام امام حسین ع را بالاتر از سیاه کردن کاغذ برای این تازه به دوران رسیده ها می دانم.
تیزرِ یه لایوِ دیگه... 「@iliya_52 」•🌿•
خلاصه‌شو بگم که قرار شد چندین وقتِ پیش، یه جلسه‌ای من بابِ این موضوع با مسئولین ماوا و چنتا رسانه دیگه صورت بگیره که مثه اینکه آقایون پویانفر و سید بشیرِ حسینی با این جلسه موافق نبودن و برگزار نشده ختمِ جلسه
پـایـان قسمت هشتم بحثِ تحریفِ‌‌ هیئت‌ و مداحۍ‌ 🎶 امیدوارم مطالب براتون ڪاربردۍ بودھ باشہ برای سلامتۍ و تعجیل در ظھور حضرت مھدۍ -عجل الله تعالی فرجہ الشریف- صلواتۍ همراه بـا عجل فرجھم بفرستید🌱 ❁ مثل همیشہ اگہ سخن ، نقد و یا تحلیلۍ‌ بود ، در اینجا شنوا و در اینجا پاسخگوییم🌝 「 @iliya_52 」•🌿•
ا**: سلام صبحتون بخیر باشه ✨ بچه‌ها یه زحمت بکشید یه فاتحه برای مادر شهید سید تاج محمد جلو زاده شوهرخالم مرفوض ؛: الهی بمیرم 🥲 زمان و علت فوت رو میگی بفرستم کانال؟ ا**‌: دیشب حوالی ساعت ده یازده دقیق نمیدونم مامانم الان با کلی التماس بهم کفت علت هم سال‌هاست بیماره.. به قول خالم بعد پسرش دیگه جونی نموند براش مرفوض ؛: پس پسر اومد که خودش مادرو امسال اربعین ببره زیارت و درداش تمام بشه :) ا**: جالبش اینه نو‌ه‌ها همه این تایم میخواستن برن مامانم و خاله ..‌‌‌..**
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱/۲ آدابِ زیارتِ امام حسین علیه السلام: التماسِ دعا:)🤌🏼 ----––––––——᎒🌿𓏬——––––––---- اللھـم‌ عجـل‌ لولیـڪ‌ الفـرج‌ بہ حق‌ِ زینـب‌ ڪبـرێ‌ «س ˺ ♥︎° ˻‌ 「 @iliya_52
۲/۲ ----––––––——᎒🌿𓏬——––––––---- اللھـم‌ عجـل‌ لولیـڪ‌ الفـرج‌ بہ حق‌ِ زینـب‌ ڪبـرێ‌ «س ˺ ♥︎° ˻‌ 「 @iliya_52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و اما ، آیا این جمله تکراری " مردان غربی بدلیل وجود آزادی در کشورشون ، چشم و دل سیر شدند" ایا این جمله ، حقیقی است یا صرفا یک فریبه؟🕸 🎬این فیلم یه خانم رو در نیویورک نشون میده که درحال پیاده روی در شهر ، ۱۰۸ بار مورد متلک جنسی قرار میگیره فقط طی ۱۰ ساعت :) این یعنی حضور در جامعه بدون آرامش ذهنی و روحی .. ----–––––——᎒🌿𓏬——–––––---- اللھـم‌ عجـل‌ لولیـڪ‌ الفـرج‌ بہ حق‌ِ زینـب‌ ڪبـرێ‌ «س» ˺ ˻‌ ˺ 🐚 ˻‌ 「 @iliya_52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا