eitaa logo
کانون علمی «امام الرحمة»
412 دنبال‌کننده
332 عکس
220 ویدیو
1 فایل
کانون علمی طلبگی امام الرحمة در آستانه فاطمیه ۱۴۴۴ مصادف با آذرماه ۱۴۰۱ به همت جمعی از طلاب مدرسه علمیه مشکات تاسیس شد. هدف این مجموعه پاسخگویی به سوالات معارفی روز جامعه حول زندگی شیعی بر پایه آیات و روایات است. ارتباط با ادمین: @admin_imam_alrahmah
مشاهده در ایتا
دانلود
** *حامد شمیرانی* دانش آموخته مهندس صنایع دانشگاه خواجه نصیر طلبه سطح دو مدرسه علمیه مشکات *موضوع ارائه: حکومت امیرالمومنین به مثابه حکومت قرآنی* شنبه ۱۹ فروردین ۱۷ رمضان الی پنجشنبه ۲۴ فروردین ۲۲ رمضان هر روز ساعت ۱۴:۳۰ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با @admin_imam_alrahmah در ارتباط باشید. 🆔 eitaa.com/imam_alrahmah
** *حجت الاسلام قاسم حاجی زاده* دانش آموخته فیزیولوژی دانشگاه تهران طلبه سطح دو مدرسه علمیه مشکات *موضوع ارائه: حکومت امیرالمومنین به مثابه حکومت قرآنی* شنبه ۱۹ فروردین ۱۷ رمضان ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۹ رمضان ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه ۲۳ فروردین ۲۱ رمضان ساعت ۲۳:۳۰ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با @admin_imam_alrahmah در ارتباط باشید. 🆔 eitaa.com/imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۹ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ گمانم بر توکل به تو همواره نیکوست ... 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۰ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ بک یا الهی نجاتم بده... 🆔 @imam_alrahmah
| نگاهی گذرا به مطالب مطرح شده در دوره این بخش: سلوک موسوی ۱ بسم الله الرحمن الرحیم قرآن این حقیقت ، این عِدل امام زمان، که در حال تکلم است، به ما چه میگوید؟ در جلسه اول مطرح شد که بعنوان مثال، در جریان حضرت موسی ع، به ما گفته می شود جناب موسی ع در مقابله با طاغوت زمانش، قومش را اینگونه حرکت داد و عبور داد. حال ما چگونه نفس مان را بدهیم و عبور کنیم!؟ در هر حرکتی -متناسب با حقیقت آن حرکت- بعد از وجود مقتضی، عدم مانع لازم است. گفته شد آن مانع اصلی این حرکت، و آن لازمه مهم که مشکل اصلی ماست، همین است که بنده نمیدانم مشکل من چیست؟ آیا مشکل من، نفس فرعونی من است؟ آیا گرفتار نفس قارونی هستم؟ آیا اصلا سامری نفسم را می شناسم؟ پشت کدام مدتهاست زمین گیر شده ایم؟ 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۱ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ* امیدمان به ستارالعیوب است... 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۲ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ بنده ات غیر از تو کسی رو نداره ... 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*السلام علیک یا امیر المومنین* زود تر می رسد از واقعه حتی مولا تا که بیدار کند قاتل خود را مولا شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت باد. 🆔 @imam_alrahmah
* | نگاهی گذرا به مطالب مطرح شده در دوره * *این بخش: سوره مبارکه فجر* بسم الله الرحمن الرحیم 🔸خدای متعال در سوره مبارکه فجر با انسان هایی صحبت می‌نماید که نگاه امتحان محور به دنیا را کنار گزارده اند و با تکیه بر طبع انسانی خود ، هنگامی که به ایشان نعمتی داده میشود خوش حال و مسرور گشته و هنگامی که از ایشان نعمتی سلب میشود ، شروع به ناله و فریاد می‌کنند. این نگاهِ انسانی است که دنیا را محور زندگی خود قرار داده است. آن کسی که میخواهد خدا در زندگی او باشد ، از زاویه دیگری به دنیا نگاه می کند. اگر نعمتی از او سلب شد می داند که امتحان اوست و اگر رزقی به او داده شد ، می داند که امتحانش است چون همه این اتفاقات از جانب خدای متعال برای او رقم می خورد. *فَأَمَّا الْانسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَئهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبیِ أَكْرَمَنِ(15) وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَئهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبىّ‏ أَهَانَنِ(16)* 🔸عاقبت هم کسی که نگاه امتحان محور را به دست آورد به اطمینان می رسد و به سوی خدایش باز می گردد. بازگشتی که هم او از خدا راضی است و هم خدا از او راضی است. *يا أَيتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ(27)* *ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيةً مَرْضِيةً(28)* 🔸ولی اگر نگاه امتحانی به دنیا نبود و انسان به همان طبع حیوانی خود مانده بود ، این انسان دچار طغیان شده و پا را از حد خود فراتر می گذارد. ای انسان. تو قرار بود بنده باشی چه شد که میخواهی جای خدا بنشینی؟! پس بچش تازیانه های عذاب را. *فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ(13)* 🔸فرقی هم نیست که یک جامعه اسیر دنیا گردد و طاغی شود یا یک فرد آن روحیه طغیان گری را در وجودش رشد و نمو دهد. به نظر می رسد که اینکه خدای متعال ابتدا سرنوشت دو قوم عاد و ثمود را بیان فرموده اند و سپس سرنوشت فرعون را ، به این جهت باشد که هم سرنوشت جوامع طغیان گر را برای ما بیان فرماید و هم عاقبت افراد طغیان گر را. در هر صورت پروردگار در حال رصد است. *إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ(14)* 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۳ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ* صدام زدی... دعوت شدم... 🆔 @imam_alrahmah
46.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*السلام علیک یا امیرالمومنین* تویی تو دلیل بندگیم تویی تو پناه من علی 🆔 @imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۴ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ* ای که معبودی جز تو نیست... 🆔 @imam_alrahmah
* * ساعت ۱۴:۳۰ | حجت الاسلام فکری | ولایت میان مؤمنان ساعت ۲۳:۳۰ | حجت الاسلام و المسلمین امینی خواه | قرآن و اعتماد به نفس برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با @admin_imam_alrahmah در ارتباط باشید. 🆔 eitaa.com/imam_alrahmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۵ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ* خدایا از تو امان می خواهم... 🆔 @imam_alrahmah
✅امشب همه دعوتید جلسه *چهل و چهارم* دوره معرفتی ملکوت *استاد الهی راد با موضوع چالشی اجبار و اکراه در دین* لینک کلاس امشب راس ساعت ۲۳:۳۰: B2n.ir/imam_alrahmah گزینه مهمان را بزنید و وارد شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ۱۶ | 🌙 اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ* من از پشیمانانم... 🆔 @imam_alrahmah
* | نگاهی گذرا به مطالب مطرح شده در دوره این بخش: اجبار و اکراه در دین استاد: حجت الاسلام و المسلمین الهی راد* آیات و روایات مورد استناد: 🔷 وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (سوره مبارکه یونس آیه 99) 🔷لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (3) إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ (4) سوره مبارکه شعرا 🔷المحاسن، ج‏1، ص: 263 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي حَدِيثٍ لَهُ قَالَ يَا زِيَادُ وَيْحَكَ وَ *هَلِ الدِّينُ إِلَّا الْحُبُّ* أَ لَا تَرَى إِلَى قَوْلِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ أَ وَ لَا تَرَى قَوْلَ اللَّهِ لِمُحَمَّدٍ ص حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ قَالَ يُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ إِلَيْهِمْ فَقَالَ *الدِّينُ هُوَ الْحُبُّ وَ الْحُبُّ هُوَ الدِّين‏* خلاصه مطالب طرح شده: 🔶 رعایت مسائل و قوانین اجتماعی از سر جبر موجب ترفیع درجه ایمان آن فرد نیست. 🔶 لزوم رعایت حقوق دیگران در مسائل اجتماعی بحثی است و رشد فرد به جهت رعایت قوانین دینی بحث دیگری است. 🔶 وقتی مساله از میان فرد و خدا خارج میشود و تبدیل به میشود دیگر تنها مساله ایمان او نیست که بگوییم اجبار بردار نیست. او ملزم به رعایت است حتی اگر این مسائل را قبول نداشته باشد. 🔶 نمیتوان مدعی شد ما اسلام را قبول داریم اما بعضی از اسلام را. مثلا اسلام را قبول نداریم. 🔶 برخی تصور کردند نگاه با اعتقاد به اسلام قابل جمع است. نمیشود ادعا کرد من مسلمانم اما دستورات اجتماعی اسلام را قبول ندارم. نمیشود به بهانه آزادی بعضی از دین را کنار گذاشت. این همان است. 🔷 أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ﴿۸۵ بقره﴾ 🔶 متاسفانه جریان های روشنفکری این تفکر را به جامعه تزریق کردند که میشود داشت به این معنا که بخشی از دین را قبول کرد و بخشی را کنار گذاشت. آن هم به اسم و با دستاویز قرار دادن لا اکراه فی الدین 🔶 بله! اصل قبول دین اکراه بردار نیست اما اگر دین را قبول کردیم نمیتوان بخشی از دستورات خدا را کنار گذاشت. این در ربوبیت است. 🔶 در مسائل فردی مثل نمار آن چیزی ارزشمند است که از روی باشد. 🔶 مردم تکوینا این اختیار را دارند که کافر باشند جهنمش هم بروند، اما معنا ندارد بخواهند حکومت اسلامی باشد و احکام دین را به رای گیری بگذارند و آنها که نخواستند را کنار بگذارند. این دیگر نیست. 🔶 مردم اگر پای کار نبودند امام (ره) معنا نداشت که حکومت اسلامی را به آنها تحمیل کند. چرا که موضوع حکومت اسلامی بر اساس خواست اجتماعی مردم است. اما حالا که مردم حکومت اسلامی را خواستند نمیشود گفت مثلا قانون حجاب را نداشته باشیم. 🆔 @imam_alrahmah