eitaa logo
سازمان قضایی نیروهای مسلح
2.3هزار دنبال‌کننده
25هزار عکس
882 ویدیو
609 فایل
آرمان سازمان قضایی نیروهای مسلح، تحقق عدالت کیفری و پشتیبانی ازحقوق جامعه،افرادو دفاع از امنیت آنان از راه مقابله با جرائم نظامی وانتظامی می باشد. مارا در سروش و ایتا دنبال کنید splus.ir/imjiran eitaa.com/imjiran
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 بازتاب گسترده رسانه ای سفر نماینده رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل‌ کشور به استان چهارمحال و بختیاری(۴)
🔷با دادستان نظامی استان کرمان آیین تجلیل از خادمان مردم در حفاظت از نظم و امنیت کرمان برگزار شد 📌به همت حفاظت اطلاعات ارشد انتظامی استان کرمان، در مراسمی از تلاش های بی وقفه فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، فرمانده و تعدادی از کارکنان یگان امداد و روسای کلانتری های مرکز استان کرمان، به دلیل برقراری نظم و امنیت مراسم دهه ابتدایی محرم تجلیل و به همسران آن ها به دلیل همراهی و پشتیبانی از خانواده در شرایط سخت کاری،هدایایی تقدیم شد. 📌این مراسم با حضور فرمانده انتظامی ونادر فرامرزپور دادستان نظامی استان،روسای عقیدتی سیاسی و حفا ارشد انتظامی استان، معاونین و روسای پلیس های تخصصی، خانواده شهدای پلیس حادثه تروریستی گلزار شهداء کرمان و کارکنان متوفی انتظامی برگزار شد.
🔰 سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری با حضور محسن اشرفی دادستان نظامی استان در محل مصلای حضرت امام خمینی رحمت الله علیه شهرکرد برگزار شد. 🔹 این مقام قضایی ضمن ملاقات با مردم به درخواست ها و سوالات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان پاسخ و راهنمایی ها و دستورات لازم را صادر کرد.
باسلام هرروز را با یاد شهدا آغاز کنیم. 🌷 بسیجی شهید، سید محسن دربندی 🌷 تولد: ۱۰ بهمن ۱۳۴۹، تهران 🌷 شهادت: ۶ مرداد ۱۳۶۷، عملیات مرصاد، اسلام آباد غرب، ابتدا توسط منافقین، این عوامل ضدانقلاب و وابسته به دولت تروریست آمریکا، اسیر می‌شود و بعد از تحمل شکنجه‌های سنگین، به فیض شهادت نائل می‌آید. 🌷 سن موقع شهادت: ۱۸ سال 🌷 امروز سالگرد شهادت این شهید عزیز می‌باشد. ✍ بخش‌هایی از دلنوشته‌های عارفانه این شهید عزیز: ✅ انسان‌ها باید کار خیر را برای این‌که معشوقشان (خداوند) را راضی کنند انجام دهند و این راضی کردن معشوق، منظور این است که هرچه که معشوق گفت انجام می‌دهند و در راه معشوق خود حتی می‌سوزند و می‌میرند. ✅ و ممکن است در روز قیامت بگویند: آقا شما یک عمری برای ثواب کار نکردید، برای خود ما کار کردید و حالا ما دوست داریم که شما بروید به جهنم، آن وقت خواهد گفت: ”رضا برضائک” آن‌قدر باشد که معشوق از ما راضی باشد، هیچ اشکالی ندارد، ما باز هم در راه او به جهنم می‌رویم و می‌سوزیم و این کار بسیار بزرگی است که انسان برای ثواب و برای بهشت رفتن کاری را انجام ندهد و فقط برای او کار کند. 🤲 هدیه به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و شهدایی که امروز سالگرد شهادتشان می‌باشد و این شهید عزیز، فاتحه با صلوات. 🤲 دعای این شهید عزیز، بدرقه امروزتان، ان‌شاءالله. eitaa.com/imjiran http://splus.ir/imjiran
🇮🇷 یاسر کاظم نژاد رئیس دادسرای نظامی جنوب استان خراسان رضوی در دادگستری شهرستان خلیل آباد 🔺 در راستای اجرای ماده ۲ دستورالعمل اجرایی بند ۱۵ قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی یاسر کاظم نژاد رئیس دادسرای نظامی جنوب استان خراسان رضوی به عنوان عضو هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان خراسان رضوی با رییس دادگستری شهرستان خلیل آباد دیدار و گفتگو کرد. 🔶این مقام قضایی در ادامه براساس چک لیست های مصوب از شعب دادگاه عمومی این شهرستان بازرسی به عمل آورد.
✳️ معاون دادستان نظامی هرمزگان از فرماندهی انتظامی جزیره قشم 🔹سیدعلی بیداردل معاون دادستان نظامی هرمزگان درراستای اجرای مقررات موضوع ماده۶۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری و به‌ منظور نظارت بر حسن اجرای وظایف ضابطان نظامی، با حضور در فرماندهی انتظامی جزیره قشم ضمن دیدار با سرهنگ مرادی فرماندهی انتظامی شهرستان،از بازرسی انتظامی قشم بازدید کرد. 🔹بیدار دل ضمن تذکر در خصوص رعایت مقررات آیین دادرسی کیفری و اجرای به موقع دستورات مقام قضایی بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد. 🔸این مقام قضایی در ادامه سفر به شهرستان قشم یک جلسه کلاس آگاه سازی ویژه فرماندهان، روسای کلانتری و پاسگاه های شهرستان برگزار کرد. 🔸معاون دادستان نظامی هرمزگان در این جلسه به تشریح موادی از قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح پرداخت.
❇️برگزاری آگاهسازی قضایی ویژه کارکنان کادر انتظامی شهرستان بهار 🔸 یک دوره کلاس آگاهسازی قضایی و حقوقی، با تدریس عبدالحسین بیرانوند دادستان نظامی استان همدان، ویژه کارکنان کادر انتظامی شهرستان بهار، برگزار شد. 🔸دادستان نظامی استان در خصوص صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسیدگی به جرایم و تفکیک جرایم در مقام ضابط، جرم عمومی، جرم مشهود و غیر مشهود، صلاحیت های اضافی با مجوز مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، بیان ساختار قضایی محاکم کیفری و محاکم حقوقی و وجوه تمایز این دو ساختار، سوء استفاده از موقعیت شغلی با رویکرد جرایم اخلاقی و مالی، مطالبی را مطرح نمود. 🔸این مقام قضایی در ادامه با معرفی قضات دادگاه و دادسرای نظامی و شرح وظایف آنها در محاکم کیفری به تبیین انواع قرارهای صادره از دادسرا پرداخت . 🔸در پایان سؤالات قضایی حاضرین مورد بررسی و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرایم ارائه شد.
✅ بازدید رئیس سازمان سمنان از کلانتری مهدیشهر ♦️ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان به همراه هیئت نظارت بر شهروندی دادگستری کل استان از پاسگاه انتظامی شهرستان مهدیشهر بازدید نمودند ♦️ دکتر رحیم یونسی زرینی ضمن تسلیت ایام سوگواری مصائب اهل بیت علیهم السلام بیان داشت: بهترین نظارت در همه جا، خود کنترلی و خود صیانتی است. ♦️ وی افزود: ارائه خدمت به مردم و برقراری نظم و امنیت از جمله وظایف مامورین انتظامی می‌باشد و لازم است در هر حوزه‌ای که خدمت ارائه می‌شود رعایت حقوق شهروندی ملاک و مد نظر باشد. ♦️ در این بازدید، دفاتر ثبت، بازداشتگاه و قسمت‌های مختلف پاسگاه توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفت.
❇️برگزاری آگاهسازی قضایی ویژه کارکنان کادر و وظیفه یگان حفاظت بازداشتگاه استان همدان 🔸 یک دوره کلاس آگاهسازی قضایی و حقوقی، با تدریس عبدالحسین بیرانوند دادستان نظامی استان همدان، ویژه کارکنان کادر و وظیفه یگان حفاظت بازداشتگاه استان، برگزار شد. 🔸دادستان نظامی استان ضمن معرفی ضرورت قانون بکارگیری سلاح در موارد ضروری برای نظامیان در خصوص شرایط بکارگیری سلاح توسط کارکنان یگان حفاظت در انجام مأموریت های محوله، مطالبی را مطرح نمود. 🔸این مقام قضایی همچنین با بیان مصادیق تجربه قضایی در خصوص بکارگیری سلاح در موارد ضروری ‌تقسیم بندی سه نوع تیراندازی از نظر هدف شخص مسلح در تیراندازی از جمله تیراندازی به اشخاص، وسایل نقلیه و اجتماعات غیر قانونی، مطالبی را عنوان نمود. 🔸در پایان سؤالات قضایی حاضرین مورد بررسی و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرایم ارائه شد.
✳️ رئیس سازمان قضایی گلستان: حل مشکل ترافیکی خیابان مجاور سازمان قضایی استان با تامین حقوق این سازمان امکان‌ پذیر است ♦️عضو شورای شهر گرگان با مسئولان سازمان قضایی گلستان و گفتگو کرد. 📌دکتر غلام الواری رییس سازمان قضایی استان در این دیدار گفت: علاوه بر دستگاه های متولی شهری دیگر دستگاه ها نیز باید در حل معضلات شهری مشارکت داشته باشند تا در نهایت باعث رضایت مردم شود. 🔸وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در حوزه های مختلف تصمیمات مدیریتی خود را براساس سیاست ها و دستورالعمل های بالادستی تعیین و اجرایی می کند. 🔸این مقام قضایی تاکید کرد: با توجه به موقعیت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بارها و به صراحت همکاری خود را برای حل مشکل ترافیک خیابان مجاور سازمان اعلام نموده ایم. 🔸الواری با بیان اینکه تصمیمات مدیران باید به حل مشکلات مردم ختم شود، بیان داشت: حل مشکلات شهری گرگان کار بسیار با ارزشی است و تاکید داریم" حل مشکل ترافیکی خیابان مجاور سازمان قضایی استان نیز با تامین حقوق این سازمان امکان‌ پذیر است 🔸وی اظهار داشت: امیدواریم در سایه تعامل و هم افزایی بین دستگاه های شهری و حمایت مسئولان شهری بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم. 📌حجت مقسم عضو شورای شهر گرگان نیز در این دیدار تاکید کرد: پیگیری های لازم از سوی شورای شهر گرگان در خصوص حل معضل ترافیک بلوار جانبازان شهرستان گرگان با همکاری سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه دارد. 🔸 شایان ذکر است معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نیز در این دیدار حضور داشت.
❇️ دادستان نظامی استان با رئیس بند نظامیان زندان مرکزی استان سيستان وبلوچستان 🔹در این دیدار دادستان نظامی استان ضمن تقدیر از مسئولان بند نظامیان، بر تداوم جلسات تعامل با مسئولان زندان و نحوه انجام مأموریت آنها تأکید و خواستار برگزاری کلاس های آگاه سازی حقوقی و قضایی کارکنان زندان شد . 🔹حسینعلی میر افزود : توجه ویژه به برگزاری فعالیت های فرهنگی و مذهبی در زندان می تواند به تزکیه روحی و همچنین تحول اخلاقی و رفتاری بعد از آزادی کمک به سزایی داشته باشد و انتظار می رود مسئولان حوزه فرهنگی در این خصوص تلاش نمایند. 🔹این مقام قضایی بیان داشت : تلاش میکنیم با بازدید های مستمر و انجام پیگیری های لازم امکانات مورد نیاز در بند نظامیان و همچنین درخواست های مددجویان را شنیده و در راستای مرتفع کردن مشکلات و کاستی ها اقدام نماییم . دادستان نظامی استان خاطر نشان کرد : بازدیدهای فصلی با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی فرصتی برای مطرح کردن مشکلات بند نظامیان و همچین درخواست امکانات رفاهی و فرهنگی است که سازمان قضایی در تمام فصول این بازدید ها را با اطلاع رسانی قبلی انجام داده است
❇️رییس سازمان سیستان و بلوچستان: دستگاه قضا و نیروهای انتظامی از مولفه های مهم در ایجاد امنیت و نظم هستند. 🔹ابوالفضل ماه گلی رئیس سازمان،حسینعلی میر دادستان نظامی و اعضای شورای قضایی با سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان دیدار و انتصاب وی را به سمت فرمانده انتظامی استان تبریک گفتند. 🔹ابوالفضل ماه گلی در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های مهم امنیت نیروی خدوم پرتلاش انتظامی است، بیان کرد: امنیت مردم ایران و استان مرهون تلاش‌های فرماندهان و کارکنان خدوم انتظامی و سایر نیرو‌های امنیتی هستند که جای تقدیر و تشکر و سپاسگزاری دارد. 🔹رئیس سازمان استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نیز یکی دیگر از مولفه‌های ایجاد امنیت و نظم است، بیان کرد: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و مقصد ما نیز یک جاست منتها ماموریت‌های ما متفاوت است، بدون تعامل و همکاری البته در حدود اختیارات قانونی به مقصد نمی‌رسیم.
✳️برگزاری اولین نشست شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان مرکزی در سال ۱۴۰۳ 📌اولین شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با موضوع اجرایی کردن راه کارهای موثر در پیشگیری از جرائم نوپدید مرتبط با فضای مجازی و بررسی علل و عوامل جرم سوء استفاده از موقعیت شغلی با تاکید بر جرائم مالی و ضد اخلاق عمومی، با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، دادستان نظامی استان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی برگزار شد. 🔸رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین، به تشریح کامل دستورالعمل نحوه تشکیل شورای استانی و کمیسیون تخصصی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح پرداخت. 🔸وی در ادامه اظهار داشت: علم جرم شناسی و دانش پیشگیری امروزه بخش مهمی از سیاست جنایی قالب کشورهای دنیا است و همه دنیا برای تامین امنیت و ارتقای سلامت جامعه خود به مقوله پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه دارند . 🔸در ادامه این جلسه دادستان نظامی استان مرکزی بیان داشت: در سال ۱۴۰۳ موضوع جلسات شوراها و کمیسیون ها بررسی علل وقوع و راهکارهای پیشگیری از جرم سوء استفاده از موقعیت شغلی است و علاوه بر آن بایستی پیگیری مستمر برای اجرایی نمودن راهکارهای پیشگیری از وقوع جرائم نوپدید مرتبط با فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم. 🔸درپایان نیز فرماندهان ارشد وسایر اعضاء حاضردرجلسه نظرات ودیدگاه های خودرادرراستای پیشگیری ازوقوع جرم ارائه نمودند.
☑️ نماینده دادستانی کل کشور در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس 🔴فرهاد زارع پور بعنوان بازرس دادستانی کل کشور با حضور در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس، از نزدیک در جریان عملکرد این سازمان قرار گرفت. 🔵در این بازدید که دکتر قوام کریمی و علی محمدی،بازرس دادستانی کشور را همراهی می‌کردند، وی ضمن تشکر و تقدیر از زحمات مسئولان سازمان قضایی استان فارس در سال ۱۴۰۲ در کارایی عملکرد، بر جدّیت در امور اداری و قضایی در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد. 🔴زارع در بازدید از محاکم نظامی استان فارس با تأکید بر اینکه مجازات‌ها باید اثر گذار و بازدارنده باشد، گفت: کسی که جرمش در جرایم مهم و اثرگذار احراز شده، قاضی باید جنبه بازدارندگی مجازات را در نظر بگیرد و مجازات‌ها باید بگونه‌ای باشد که دیگر کسی به فکر انجام بزه نیفتد. 🔵رئیس سازمان قضایی فارس در ادامه این بازدید در معیت بازرس دادستانی کشور با بررسی عملکرد شعب دادگاه نظامی، گفت: بحمدلله اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده و دیگر چیزی به نام اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه نظامی استان فارس نداریم که با تلاش همکاران قضایی، مشکلی به نام اطاله دادرسی در شعب دادگاه نظامی فارس نداریم.
إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـون باخبر شدیم پدر همسر گرامی جناب آقای غلامپور همکار محترم سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران دار فانی را وداع گفتند؛ ضمن عرض تسلیت به این همکار ارجمند، علوّ درجات برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال و برای بازماندگان صبر مسئلت می نماییم. اداره کل حوزه ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون همکار ارجمند؛ جناب آقای غلامپور سلام علیکم ارتحال پدر همسر گرامی‌تان موجب تألم و تأثر گردید؛ مصیبت وارده را خدمت شما و سایر بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل برای جنابعالی و سایر بازماندگان مسئلت می‌نمایم. پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح
باسلام هرروز را با یاد شهدا آغاز کنیم. 🌷 بسیجی شهید، نظام‌الدین سالاری 🌷 تولد: اول آذر۱۳۴۲، رابر - استان کرمان 🌷 شهادت: ۷ مرداد ۱۳۶۰، کرخه - استان خوزستان 🌷 سن موقع شهادت: ۱۸ سال 🌷 امروز سالگرد شهادت این شهید عزیز می‌باشد. ✍ بخش‌هایی از وصیت‌نامهٔ این شهید عزیز: ✅ اولین کلمه‌ای که به شما وصیت می‌کنم، این است که همیشه به یاد خدا باشید و او را از یاد نبرید! ✅ نمازتان را به پا دارید! روزه‌های‌تان را بگیرید! خمس و زکات بدهید! جهاد کنید! ✅ همیشه همراه امام و پیرو امام خمینی باشید و او را تنها نگذارید حتی یک قدم! که در روز قیامت جوابگو هستید. ✅ گوش به حرف او باشید! از حرف‌های گروهک‌ها دوری جویید! مبادا که شما را از راهتان، که همان راه محمد(ص) است منحرف کنند! ✅ از تمامی خواهران ایرانی می‌خواهم که حجاب‌تان را حفظ کنید، که حجاب شما سنگری است در برابر ظلم و زور امپریالیسم جهانخوار. ♦️ همان‌طور که می‌گویند: ای زن! به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است / ارزنده‌ترین زینت زن، حفظ حجاب است. 🤲 هدیه به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و شهدایی که امروز سالگرد شهادتشان می‌باشد و این شهید عزیز، فاتحه با صلوات. 🤲 دعای این شهید عزیز، بدرقه امروزتان، ان‌شاءالله. eitaa.com/imjiran http://splus.ir/imjiran
☑️ معاون دادستان نظامی فارس،از بند نظامیان زندان شماره 2 شیراز 🔴عمران خسروانی معاون دادستان بهمراه زارع خفری، با حضور در زندان شماره ۲ شیراز، از بند نظامیان بازدید کردند. 🔵خسروانی ضمن تقدیر از زحمات مسئولان زندان شماره دو شیراز، به صورت چهره به چهره با مددجویان بند نظامی گفتگو کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد. 🔴این مقام قضایی درادامه این بازدید گفت: حصول اطمینان از نگهداری مطلوب زندانیان، تلاش همه جانبه برای ارائه خدمات مناسب به مددجویان، رسیدگی به موقع به درخواست ها و مشکلات زندانیان و مساعدت به زندانیانی که شرایط برخورداری از عفو، مرخصی و دیگر تسهیلات را دارند، از اهداف این بازدیدها می باشد.
❇️ در راستای نظارت بر رعایت حقوق شهروندی صورت‌گرفت ✳️ سرزده دادستان نظامی خراسان شمالی از زندان‌مرکزی شهرستان بجنورد و بازداشتگاه های امنیتی ✅ محمود رحمانی در راستای نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی با حضور در مرکز مراقبت الکترونیکی اداره کل زندان ها در شهرستان بجنورد از تجهبزات سامانه الکترونیکی بازدید کرد. ✅ رحمانی در این بازدید گفت: اجرای احکام صادره نقش مهمی در تعیین تکرار جرم و یا پیشگیری از تکرار آن دارد و پابند الکترونیکی نیز از اهداف حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری در زندان ها می باشد تا محکومان واجد شرایط بتوانند در دوران محکومیت، به فعالیت های اجتماعی خود ادامه دهند. ✅ وی با اشاره به هدف بازدارندگی مجازات ها افزود: با اجرای احکام باید تحولاتی در فرد ایجاد شود تا از تکرار جرم جلوگیری نماید. ✅ رحمانی پس از بازدید از زندان مرکزی و نشست با مسئولان آن، با حضور در پلیس اطلاعات و سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام استان از بازداشتگاه های امنیتی بازدید به عمل آورد.
❇️ سازمان قضایی خراسان شمالی، میزبان مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور ✳️ برگزاری اولین جلسه از وقوع جرم در سازمان قضایی خراسان شمالی ✅ اولین شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم، روز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور مسلم محمد یاران مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور و فرماندهان و مسئولان ارشد یگان های نظامی و انتظامی استان با دو موضوع بررسی علل وقوع و راهکارهای جرم سوء استفاده از موقعیت شغلی با تاکید بر جرایم مالی و ضد اخلاق عمومی و همچنین تداوم اجرایی کردن راهکارهای پیشگیری از جرایم مرتبط با فضای مجازی برگزار شد. ✅ مسلم محمد یاران مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی کل کشور در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، گفت: قضاوت عادلانه و غیر جانبدارانه در رسیدگی به پرونده ها رضایت عمومی را در پی دارد و در مردم احساس امنیت به وجود می آورد. ✅ وی افزود: یکی از وظایف قوه قضائیه حفظ و صیانت از حقوق شهروندی است که این امر با تعامل و پیگیری فرماندهان و مسئولان یگان های نظامی و انتظامی به دست می آید. ✅ یاران در این جلسه، اسلامی بودن، ولایتمداری، مردمی بودن و سادگی در عین اقتدار را از ویژگی های بارز نیروهای مسلح دانست و نظارت بر حفظ این مشخصه ها را عامل مهمی بر جلوگیری از انحرافات و جلوگیری از جرایم سوء استفاده از موقعیت شغلی خواند.