⚡️ هیچ عملی سودی ندارد الا با معرفت و ولایت اهل بیت علیهم السلام!
✨قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: فَوَ اَلَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لاَ يَنْفَعُ عَبْداً عَمَلُهُ إِلاَّ بِمَعْرِفَتِنَا وَ وَلاَيَتِنَا.
💫 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند : قسم به آن كسى كه جان محمّد در دست اوست، هيچ بندهاى را عملش سودی نمىبخشد مگر با معرفت و ولايت ما اهل بیت علیهم السلام.
📚 الأمالي (للمفید) ، ص ۱۳۹
#معرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دنیای بدون محمد رضا گلزار
🌟رفتار الهی آقا امام جعفر صادق علیه السلام در زمان گرانی قیمتها در مدینه...🌟
🟢 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ جَهْمِ بْنِ أَبِي جَهْمَةَ عَنْ مُعَتِّبٍ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ قَدْ تَزَيَّدَ اَلسِّعْرُ بِالْمَدِينَةِ كَمْ عِنْدَنَا مِنْ طَعَامٍ قَالَ قُلْتُ عِنْدَنَا مَا يَكْفِيكَ أَشْهُراً كَثِيرَةً قَالَ أَخْرِجْهُ وَ بِعْهُ قَالَ قُلْتُ لَهُ وَ لَيْسَ بِالْمَدِينَةِ طَعَامٌ قَالَ بِعْهُ فَلَمَّا بِعْتُهُ قَالَ اِشْتَرِ مَعَ اَلنَّاسِ يَوْماً بِيَوْمٍ وَ قَالَ يَا مُعَتِّبُ اِجْعَلْ قُوتَ عِيَالِي نِصْفاً شَعِيراً وَ نِصْفاً حِنْطَةً فَإِنَّ اَللَّهَ يَعْلَمُ أَنِّي وَاجِدٌ أَنْ أُطْعِمَهُمُ اَلْحِنْطَةَ عَلَى وَجْهِهَا وَ لَكِنِّي أُحِبُّ أَنْ يَرَانِيَ اَللَّهُ قَدْ أَحْسَنْتُ تَقْدِيرَ اَلْمَعِيشَةِ .
🟢معتّب [خادم] گويد: در شرايطى كه در مدينه گرانى پديد آمده بود، امام صادق عليه السّلام به من فرمود: چقدر طعام [گندم یا آرد گندم] داريم؟
عرض كردم: به اندازۀ نیاز چندين ماه آرد داريم. فرمود: آنها را ببر و بفروش.
عرض كردم، در مدينه، آرد ناياب است[ و قیمتش در حال افزایش است] فرمود: بفروش. وقتى فروختم فرمود: اکنون به اندازه نیاز روزانه، همانند ديگر مردم خريدارى كن و افزود: اى معتّب! خوراك[نان] خانوادۀ مرا نصف از گندم و نصف از جو[ که ارزانتر است] قرار بده؛ خدا آگاه است كه من مىتوانم نان گندم تنها هم به آنان بدهم، ولى دوست دارم كه خداوند مرا ببيند كه [در هنگام سختی مردم] با صرفه جویی و اقتصاد هزینه میکنم.
📚الکافی للکلینی اعلی الله مقامه جلد ۵، صفحه ۱۶۶
🌺 قَالَ علی بن موسی الرضا سلام الله علیه: أَحْسِنْ بِاللَّهِ اَلظَّنَّ فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ أَنَا عِنْدَ حُسْنِ ظَنِّ عَبْدِيَ اَلْمُؤْمِنِ بِي إِنْ خَيْرٌ فَخَيْرٌ وَ إِنَّ شَرٌّ فَشَرٌّ .
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۶۷ , صفحه۳۸۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 و این چنین شد که دین بازیچه این ملاعین قرار گرفت
🔴 میخواستیم بهشون بگیم خودتون رو با اهل بیت سلام الله علیهم مقایسه نکنید یهو دیدیم دارن خودشونو با خدا مقایسه میکنن
🔴 اگر ادعای حکومت دینی دارید روش حکومت داری خودتون رو با روش حکومت داری حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه مقایسه کنید
🔴 کجای سیاست های حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه غیر شفاف بود؟
امیرمؤمنان علی علیهالسلام پس از دریافت خبر موثق از خیانت «ابن هَرمَه» مسئول اقتصادی بازار اهواز، به ابن رفاعه، حاکم اهواز، نامهای کوتاه ولی در نهایت شفافیت و قاطعیت نوشت. ترجمه نامه این است:
با دریافت نامه من، فوراً ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن؛ بهخاطر حقوق مردم، او را زندانى کن و همه مردم را از از عزل و بازداشتش با خبر نما؛ تا اگر شکایتى دارند، اعلام کنند. این حکم را به همه کارکنان دولتی ابلاغ کن تا سیاست مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاهی شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من نیز به بدترین وجه تو را از مسئولیت عزل میکنم؛ و تو را به خدا پناه مىدهم از این که در این کار کوتاهى کنى.
اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان بیرون آر و پس از نواختن سى و پنج ضربه تازیانه بر او، وی را در بازار بگردان؛ تا اگر کسى از او شکایتى داشت و شاهد آورد، شاکی و شاهدش را سوگند بده؛ آنگاه حق او را از مال ابن هرمه بپرداز؛ سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن؛ تنها برای اقامه نماز زنجیر را از پایش در آر و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو؛ ولی به کسى اجازه ملاقات با او را نده تا راه فرار از تعقیب و مجازات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او آموخته که مسلمانى از آن ضرر مىبیند، آنکس را مىزنى و زندانى مىکنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود.
اى رفاعه ! همه زندانیان را براى هواخوری به حیاط زندان بیاور، غیر از ابن هرمه را؛ مگر آن که بر جانش بیمناک باشى که تنها در این صورت به او هم با زندانیان دیگر اجازه هواخوری بده. اگر توان بدنی دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مىزنى؛ جریان امور را گزارش کن و حقوقش را قطع کن. جانشین او را نیز معرفی کن.
و تَحَفَّظْ مِنَ الاْعْوانِ، فَاِنْ اَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ اِلى خِیانَة اجْتَمَعَتْ بِها عَلَیْهِ عِنْدَکَ اَخْبارُ عُیُونِکَ اکْتَفَیْتَ بِذلِکَ شاهِداً، فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ الْعُقُوبَةَ فى بَدَنِهِ، وَ اَخَذْتَهُ بِما اَصابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقامِ الْمَذَلَّةِ، وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِیانَةِ، وَ قَلَّدْتَهُ عارَ التُّهَمَةِ
از یاران و یاوران برحذر باش؛ اگر یکى از آنان دست به خیانت دراز کند و مأموران مخفى تو بالاتفاق خیانتش را گزارش نمایند اکتفاى به همین گزارش تو را بس باشد؛ و او را به جرم خیانت کیفربدنى بده؛ و وى را به اندازه عمل ناپسندش عقوبت کن؛ و سپس اورا به مرحله ذلّت و خوارى بنشان؛ و داغ خیانت را بر او بگذار؛ و گردنبند عار و بدنامى را به گردنش بینداز.
انرژی بی نهایت(سید مصطفی حسینی)
امیرمؤمنان علی علیهالسلام پس از دریافت خبر موثق از خیانت «ابن هَرمَه» مسئول اقتصادی بازار اهواز، به
🔴 هروقت تونستید اینجوری با مدیران متخلف برخورد کنید بعد ادعای حکومت دینی کنید
🔴حکومت دینی صرفا حجاب نیست
🔴 حکومت دینی صرفا فشار آوردن به مردم سر مسائل دست چندمی شرعی نیست
🔴 شرط اول حکومت اسلامی، رفاه اقتصادی مردم هست
سوره مائده آیه 101
💠 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَ إِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللهُ عَنْها وَ اللهُ غَفُورٌ حَليمٌ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از چيزهايىكه اگر براى شما آشكار گردد، شما را در رنج مىافكند، سؤال نكنيد؛ و اگر بههنگام نزول قرآن، از آنها سؤال كنيد، براى شما آشكار مىشود؛ خداوند آنها را [براى سهولت] ناديده گرفته است. و خداوند، آمرزنده و داراى حلم است.
🌺 اهمیت استغفار
💠 الصّادق (علیه السلام)- مَنْ عَمِلَ سَیِّئَهًًْ أُجِّلَ فِیهَا سَبْعَ سَاعَاتٍ مِنَ النَّهَارِ فَإِنْ قَالَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُ الْقَیُّومُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَمْ تُکْتَبْ عَلَیْهِ.
🔹 امام صادق (علیه السلام)- هرکس گناهی مرتکب شود، هفت ساعت از روز را به او مهلت میدهند؛ اگر سه بار بگوید: أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الحَیُ الْقَیُّومُ آن گناه برای او نوشته نمیشود.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۶ الکافی، ج۲، ص۴۳۷/ البرهان
🌺 سوره مبارکه حجر آیه 29
💠 فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي فَقَعُوا لَهُ ساجِدينَ
🔹 هنگامىكه آن را نظام بخشيدم، و در او از روح خود (روحى شايسته و بزرگ ) دميدم، همگى براى او سجده كنيد!
💠 الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْأَحْوَلِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) عَنِ الرُّوحِ الَّتِی فِی آدم (علیه السلام) قَوْلُهُ فَإِذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی قَالَ هَذِهِ رُوحٌ مَخْلُوقَهًٌْ وَ الرُّوحُ الَّتِی فِی عِیسَی (علیه السلام) مَخْلُوقَهًٌْ.
🔹 امام صادق (علیه السلام)- از احول (محمّدبنعلیبننعمان) گوید: «از امام صادق (علیه السلام) دربارهی روحی که در آدم (علیه السلام) دمیده شده که خدا [در موردش] میفرماید: فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی؛ پرسیدم»؟ حضرت فرمود: «این روح، آفریدهای [از آفریدههای خداوند] است و روحی هم که در عیسی (علیه السلام) بود [نیز] آفریدهای [از آفریدههای خداوند] است».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۸۰ الکافی، ج۱، ص۱۳۳/ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۱۸/ العیاشی، ج۲، ص۲۴۱/ نورالثقلین/ البرهان
انرژی بی نهایت(سید مصطفی حسینی)
🔴 شما چه حسی پیدا میکنید با دیدن این کلیپ؟
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شما چه حسی پیدا میکنید با دیدن این کلیپ؟
انرژی بی نهایت(سید مصطفی حسینی)
🌺 بالاترین انگیزه ها برای کسب درآمد
🌺 این صوت رو بعد از دیدن این کلیپ دوباره گوش بدید
🔹 سوره مبارکه بقره 255
💠 أللهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا يُحيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِما شاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظيمُ
🔹 هیچ معبودى جز خداوندِ یگانه زنده و پاینده نیست، [خداوندى که قائم به ذات خویش است، و موجودات دیگر، قائم به او] . هیچگاه خواب سبک و سنگینى او را فرا نمىگیرد؛ [و لحظهاى از تدبیر جهان هستى، غافل نمىماند؛] آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست که در نزد او، جز به فرمانش شفاعت کند؟! آینده و گذشتهي بندگان را مىداند؛ و کسى از علم او آگاه نمىگردد؛ جز به مقدارى که او بخواهد. [اوست که به همه چیز آگاه است؛ و علم و دانش محدود دیگران، پرتوى از علمِ بىپایان و نامحدود اوست]. تخت [حکومت] او، آسمانها و زمین را دربرگرفته؛ و نگاهدارى آن دو (آسمان و زمین) او را خسته نمىکند. و اوست بلند مرتبه و با عظمت.
#آیت_الکرسی
🌺 فضیلت خواندن آیت الکرسی
💠 الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ قَرَأَ آیَهًَْ الْکُرْسِیِ مِائَهًَْ مَرَّهًٍْ کَانَ کَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ طُولَ حَیَاتِه.
🔹 پیامبر (صلی الله علیه و آله): هرکس صد مرتبه آیهًْالکرسی را تلاوت کند مثل کسی خواهدبود که در تمام زمان حیات خود، خدا را عبادت کردهباشد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۹۰ بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۶۳/ نورالثقلین
🔹 فضیلت آیت الکرسی
💠 الصّادق (علیه السلام)- إِنَ لِکُلِ شَیْءٍ ذِرْوَهًًْ وَ ذِرْوَهًُْ الْقُرْآنِ آیَهًُْ الْکُرْسِیِ مَنْ قَرَأَ آیَهًَْ الْکُرْسِیِّ مَرَّهًًْ صَرَفَ اللَّهُ عَنْهُ أَلْفَ مَکْرُوهٍ مِنْ مَکَارِهِ الدُّنْیَا وَ أَلْفَ مَکْرُوهٍ مِنْ مَکَارِهِ الْآخِرَهًِْ أَیْسَرُ مَکْرُوهِ الدُّنْیَا الْفَقْرُ وَ أَیْسَرُ مَکْرُوهِ الْآخِرَهًِْ عَذَابُ الْقَبْرِ وَ إِنِّی لَأَسْتَعِینُ بِهَا عَلَی صُعُودِ الدَّرَجَهًِْ.
🔹 امام صادق (علیه السلام): هر چیز دارای قلّهای است و قلّهی قرآن، آیهًْالکرسی است؛ هرکس که آن را یکبار بخواند، خداوند هزار بدی را از بدیهای دنیا و هزار بدی را از بدیهای آخرت، از او دور میسازد؛ کوچکترین بدی دنیا، فقر و کوچکترین بدی آخرت، عذاب قبر میباشد. و من از آن برای بالارفتن درجه (مراتب معنوی)، یاری میجویم.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۹۲ وسایل الشیعه، ج۱۱، ص۳۹۶/ البرهان
💠 الصّادق (علیه السلام)- إِذَا کَانَ الْبَیْتُ فَوْقَ ثَمَانِیَهًِْ أَذْرُعٍ فَاکْتُبْ فِی أَعْلَاهُ آیَهًَْ الْکُرْسِیِّ.
🔹 امام صادق (علیه السلام) چنانچه ارتفاع خانه بیش از هشت زرع بود، بر بالای آن، آیهًْالکرسی را بنویس.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۹۲ الکافی، ج۶، ص۵۲۹/ نورالثقلین
💠 الرّسول (صلی الله علیه و آله)- اسْمُ اللَّهِ الْأَعْظَمُ فِی هَاتَیْنِ الْآیَتَیْنِ اللهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ.
🔹 پیامبر (صلی الله علیه و آله) اسم اعظم خدا در این دو آیه است: آیهی ۲۵۶ سورهی بقره و آیهی ۱۶۳ سورهی بقره.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۹۴ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۲۲۷/ مهج الدعوات، ص۳۲۰