eitaa logo
حقوق بین‌ الملل
1.1هزار دنبال‌کننده
477 عکس
396 ویدیو
93 فایل
حقوق بین الملل کانالی برای حقوق بین‌ الملل https://ble.ir/intllaw https://virasty.com/intllaw https://t.me/intllaw1 برای ارسال انتقاد و پیشنهاد: https://gkite.ir/es/8887764
مشاهده در ایتا
دانلود
به‌ بهانه هفته بین‌المللی همبستگی با مردمانی که با تبعیض نژدای مبارزه می‌کنند (21 الی 27 مارس) 🔸️اصل منع تبعیض (Non-Discrimination) از اصول کلیدی حقوق بشر به‌شمار می‌آید. از این اصل با عنوان اصل تساوی (Equality) نیز یاد می‌کنند. 🔸️این اصل، نخستین بار در قالب مبارزه با تبعیض مبتنی بر نژاد، ملیت، قومیت، مذهب و زبان در اسناد بین‌المللی منعکس شد. 🔸️به تدریج تبعیض‌های مبتنی بر جنسیت، معلولیت، سن، عقیده و دیگر زمینه‌های تبعیض‌آمیز نیز تحت شمول اصل یادشده قرار گرفت. 🔸️هفته همبستگی با مردمان درگیر با تبعیض نژادی در پاسخ به شرایطی همانند حکومت‌های آپارتایدی آفریقای جنوبی شکل گرفته است. 🔸️یکی از زمینه‌های بروز تبعیض، وجود تصویر کلیشه‌ای (Stereotype Picture) است. فرهنگ عمومی با ساخت «تصویر کلیشه‌ای»، منجر به نهادینه شدن تبعیض در یک جامعه می‌شود. برای مثال، تصویر کلیشه ای از یک سیاهپوست، تصویر انسانی خشن، بزهکار، تنش‌جو و فقیر است. این تصویر در دیگر زمینه‌های تبعیض نیز وجود دارد مثلاً تصویر کلیشه‌ای در تبعیض مبتنی بر سن (Ageism) بیانگر آنست که تمام افراد سالمند را انسان‌هایی مریض، ناتوان، ناسازگار، سربار و غیرمولد ترسیم می‌کند؛ درحالیکه واقعیت چیز دیگری است. 🔸️تصویر کلیشه‌ای زمینه اِعمال تبعیض در جامعه را هموار می‌کند؛ از این‌رو یکی از اقدامات در مقابله با تبعیض، مقابله با تصویر کلیشه‌ای است. در ادامه به کلیپی کوتاه درخصوص نحوه عملکرد تصویر کلیشه‌ای در تبعیض نژادی توجه فرمایید: https://eitaa.com/Intllaw
میلاد سرور آزادگان، امام حسین مبارکباد حركت امام حسين (ع) مشروعيت بالايي دارد و به يك فرهنگ بزرگ جهاني تبديل شده است. نوعي در عاشورا به تدريج در حال پيدا شدن است. ما مي‌توانيم از ذخيره فرهنگ عاشورا براي پيشبرد مفاهيم بشري استفاده كنيم. نامه‌ها و خطابه‌هاي امام حسين (ع) و حضرت امير كه در ادبيات ما وجود دارد، وسیله‌ای براي ارزش‌هاي ديني خودمان و بومي‌سازي ارزش‌هاي جهاني است. دکتر https://eitaa.com/Intllaw
سخنرانی_فلسفه_حقوق_بشری_نهضت_امام_حسین_2)_صفحه_آرایی_شده.pdf
692K
کتابچه ظرفیت‌های حقوق بشری نهضت امام حسین (ع) (مجموعه سخنرانی) https://eitaa.com/Intllaw
میلاد امام زین العابدین (ع) مبارکباد https://eitaa.com/Intllaw
مقایسه اجمالی اعلامیه جهانی حقوق بشر و رساله حقوق امام سجاد (ع) آن چه در این رساله آمده، وظائفی است که فرد در رابطه با افراد مختلف دارد. با توجه به این که این وظایف نسبت به همه افراد جامعه مطرح‌شده و همه می‌توانند آن‌ها را از یکدیگر مطالبه کنند، در نتیجه با مفهوم حقوق بشر کنونی، فاصله ندارد. در این رساله پس از بیان حق‌الله و حق النفس، نوبت به حقوق اجتماعی می‌رسد. حقوق اجتماعی مندرج در رساله امام علی‌بن‌الحسین (علیهماالسلام) شامل موارد زیر می‌شود: حق فرمانروا، حق آموزگار، حق مالک، حقّ رعیت، حقّ دانش آموز، حقّ همسر، حقّ برده و غلام، حقّ مادر، حقّ پدر، حقّ فرزند، حقّ برادر، حقّ مولا بر بنده آزادشده او، حقّ بنده آزادشده بر مولا، حقّ احسان‌کننده، حقّ مؤذّن، حقّ امام جماعت، حق همنشین، حق همسایه، حق دوست، حق شریک، حق ثروت، حق بستانکار، حق معاشر، حق طرفین دعوا، حق مستشیر، حق مشاور، حق نصیحت‌خواه، حق نصیحت کننده، حق بزرگ سالان، حق خردسال، حق سائل (درخواست کمک کننده)، حق مسوول، حق شخص شادمان کننده، حق بدی‌کننده، حق هم‌کیش، حق اهل ذمّه. تفاوت اعلامیه جهانی حقوق بشر با رساله حقوق بشر: 1. انگیزه اصلی تدوین‌کنندگان اعلامیه، تأمین زیرساخت زندگی مسالمت آمیز بشر در جوامع انسانی بوده است اما امام سجاد علاوه بر هدف یادشده، به جنبه‌های فراطبیعی و الهی نیازهای بشر نیز نظر داشته‌اند. 2. اعلامیه با دیدی سکولار و انسان‌محور به بررسی حقوق بشر پرداخته، درحالی‌که رساله حقوق با نگاهی جامع، حق خداوند، نفس و افراد جامعه را در یک منظومه بررسی کرده است. 3. اعلامیه رویکرد حق‌‌محور صرف دارد، در حالی که رساله حقوق ضمن بیان تفصیلی حقوق به بیان صاحبان حق و مخاطبین آن نیز پرداخته است (این رویکرد، بعدها به اسناد حقوق بشر نیز منتقل شد). 4. حتی اگر با نگرشی غیرالهی میان این دو مقایسه‌ای صورت پذیرد، مصادیق حقوق بشری مندرج در رساله حقوق امام سجاد نسبت به اعلامیه، از تعدد، تنوع و غنای محتوایی بیشتری برخوردار است. متن کامل در: https://hawzah.net/fa/Article/View/94489 https://eitaa.com/Intllaw
resale emam.pdf
438.5K
متن کامل رساله حقوق امام زین العابدین (ع) (عربی و فارسی) https://eitaa.com/Intllaw
گزارشگر ویژه ملل متحد در موضوع حق بر غذا: تحریم‌ها علیه ایران، ناقض حقوق بشر ▪️حق بر غذای کافی، یکی از مصادیق حق بر بهره‌مندی "استاندارد مناسب برای زندگی" (مندرج در ماده ۱۱ میثاق حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) است و مبتنی بر اصل کرامت انسانی می‌باشد. ▫️ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌گوید: "هرکس حق دارد از سطح مناسب یک زندگانی برخوردار باشد که سلامت و رفاه او و خانواده اش، منجمله خوراک و لباس و مسکن و رسیدگی های پزشکی آنان را تامین کند. همچنین حق دارد ...". ▪️چند روز پیش، "گزارشگر ویژه سازمان ملل درخصوص حق بر غذا" بیانیه‌ای داده است و در آن، از تحمیل تحریم‌ها علیه ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا و زیمبابوه که منجر به فشار به عموم اتباع دولتهای یادشده بویژه در موضوع حق بر غذا، اعتراض کرده است. ▫️این بیانیه، وجود پاندمیک کرونا را تشدیدکننده فشار بر اتباع یادشده دانسته و عامل اصلی آن را یکجانبه‌گرایی آمریکا در اعمال تحریم‌ها معرفی کرده است. ▪️بیانیه در پایان نیز اعلام می‌کند که مبارزه با کویید۱۹، بدون تمهید امنیت غذایی غیرممکن است ▪️در روزهای اخیر، نهادهای مختلف وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به یکجانبه‌‌گرایی‌های دولت آمریکا در ابعاد مختلف اعتراض کرده‌اند که در نوع خود، بسیار حائزاهمیت است. 🔸️پی‌نوشت: یکجانبه‌گرایی به رویکرد یک دولت گفته می‌شود که در فضای بین‌المللی بدون هماهنگی با دولتهای دیگر اقداماتی را صرفا مرتبط با منافع شخصی دولت خود اتخاذ کند. از انجا که دولت امریکا، تحریم‌ها را درچارچوب سیاستهای خود و بدون هماهنگی با دولت‌های دیگر و سازمان ملل اعمال می‌کند، در نتیجه عمل او، یکجانبه‌گرایی دانسته می‌شود. بیانیه گزارشگر ویژه در نشانی زیر: https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=25761&LangID=E https://eitaa.com/Intllaw
1_189426055.pdf
266.4K
جامع اما اجمالی درخصوص حق بر غذا توسط سازمان خواروبار جهانی (فائو) https://eitaa.com/Intllaw
به بهانه آگاهی از مین و کمک به اقدام علیه مین (۴ آوریل) 🔸️ در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۰ میلیون مین توسط رژیم بعث عراق در خاک ایران کاشته شد که بواسطه انفجار آنها در مجموع بیش از ۲۰۰۰ تن شهید شده‌اند. 🔸️ مرکز مین‌زدایی کشور عراق با اعلام اینکه نقشه‌های میادین مین جنگ رژیم بعث علیه ایران، از سوی نیرو‌های آمریکا از بین رفته است، از تحویل کامل این نقشه‌ها امتناع کرده است‌. 🔸️ حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بشردوستانه توجه ویژه‌ای به آثار ناشی از کاربست مین در زمان جنگ دارد. 🔸️ معاهدات چهارگانه ژنو و معاهده منع استفاده از سلاح‌های خاص ۱۹۸۰، دارای مفادی درخصوص چارچوب حقوقی استفاده از مین هستند‌. 🔸️ اما مهم‌ترین معاهده درخصوص مین‌های ضدنفر، کنوانسیون اوتاوا (کنوانسیون ممنوعیت استفاده، ذخیره سازی، تولید و انتقال مین های ضد نفر) می‌باشد که در سال ۱۹۹۷ به‌تصویب بیش از ۱۶۰ دولت رسید و شامل مقررات منع کاربرد مین است. 🔸️ نهادهای بین‌المللی همانند سرویس ویژه ملل متحد درخصوص مین (United Nations Mine Action Service) و مرکز حقوق بشردوستانه مین‌زدایی ( Geneva International Centre for Humanitarian Demining) نیز در این موضوع فعالیت دارند. 🔸️ ایران تنها زیان‌دیده کاربرد مین‌های ضدنفر نمی‌باشد بلکه براساس پیام اخیر دبیرکل ملل متحد، سوریه و مالی دو کشوری هستند که به دلیل ناآرامی‌های سالیان اخیر بشدت درمعرض استفاده از مین‌های ضدنفر قرار گرفته‌اند. https://eitaa.com/Intllaw
Ottawa_Convention_English.pdf
73.7K
متن انگلیسی کنوانسیون اتاوا ۱۹۹۷ (کنوانسیون ممنوعیت استفاده، ذخیره سازی، تولید و انتقال مین های ضد نفر) https://eitaa.com/Intllaw
روز_بین‌المللی آگاهی از مین و کمک به اقدام علیه مین (۴ آوریل)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرافکنی ترامپ در پاسخ به خبرنگار درخصوص تحریم تجهیزات دارویی ترامپ در پاسخ به اصرار خبرنگار درخصوص آسیب مردم ایران از تحریم‌ها، پاسخ‌های زیر را داد: ▫️ ایرانی‌ها آمریکا را دوست دارند. فکر می‌کنم آنها عاشق آزادی هستند و آنها خواهان داشتن چیزهایی هستند که ما داریم. ▫️من ایران را به یاد دارم خیلی سال پیش دوستان من همیشه آنجا بودند در حوزه املاک معامله می کردند و خیلی موفق بودند. اما یک روز همه چیز تمام شد. ▫️من فکر میکنم مردم ایران عاشق آمریکا هستند آنها عاشق آن چیزی که ما از آن طرفداری میکنیم هستند. ▫️ما به دنبال تغییر حکومت نیستیم. آمریکا بارها این تجربه را داشته است و این راه به جایی نمی‌برد. ▫️اگر آنها خواهان ملاقات باشند، ما هم علاقه‌مندیم و علاقه داریم همه مسائل را حل و فصل کنیم، اما شک دارم. ▫️من در قبال مردم ایران زمانی مسئولیت اخلاقی خواهم داشت که آنها از من درخواست کمک بکنند. اگر آنها نیاز به کمک داشته باشند، من موضوع را به صورت دیگر بررسی خواهم کرد. http://www.persiangulfstudies.com/fa/pages/75 https://eitaa.com/Intllaw
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایش ده تصویر از کودکان بیمار ایرانی (مبتلا به اوتیسم، ای‌بی، هموفیلی و ...) که از تحریم دارویی ایران آسیب دیده‌اند، در حاشیه اجلاس ۴۳ شورای حق بشر در مقرر ملل متحد در ژنو. اللهم اشف کل مریض https://eitaa.com/Intllaw
آثار تحریم های بین المللی بر بهره مندی از حق بر غذا و دارو از منظر حقوق بین الملل حمیدرضا امیرپور ✅حق برخورداری از غذا و دارو از حقوق بنیادین بشری است که بسیاری از حق‌های بشری دیگر نیز بدان‌ها وابسته هستند. به این دو حق در اسناد گوناگونی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق حقوق مدنی و سیاسی و میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره شده است. ✅ همچنین حق برخورداری از غذا و دارو در زمان جنگ نیز از جمله مسائلی است که در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو 1949 و دو پروتکل الحاقی بدان پرداخته شده است. ✅بدین ترتیب هرگونه وضع تحریم بین‌المللی که به نوعی دسترسی به غذا و دارو توسط یک ملت را محدود نماید، موجب نقض کنوانسیون‌های مذکور، قواعد آمره و حقوق بین‌الملل عرفی می‌باشد و از این بابت دولت واضع تحریم‌ها نیز دارای مسئولیت بین‌المللی است. ✅ در ارزیابی این دست از تحریم‌ها بر اساس منشور ملل متحد در می‌یابیم که دولتها را از مداخله مستقیم یا غیرمستقیم در امور داخلی یا خارجی دیگر کشورها منع نموده است، موجب نقض اصل احترام به حاکمیت دولتها و اصل عدم مداخله گردند. ✅همچنین بر اساس تفسیر موسع ارائه شده از اصل عدم توسل به زور که مورد تایید کشورهای در حال توسعه نیز میباشد، این تحریم ها ناقض اصل عدم توسل به زور نیز هستند. لینک دانلود: https://ut.ac.ir/fa/thesis/5516/آثار-تحریم-های-بین-المللی-بر-بهره-مندی-از-حق-بر-غذا-و-دارو-از-منظر-حقوق-بین-الملل https://eitaa.com/Intllaw
به بهانه فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای 🔸️حق بهره‌مندی از انرژی اتمی در هیچ رای قضایی بین‌المللی برسمیت شناخته نشدا است. بلکه می‌توان این حق را مبتنی بر اصل لوتوس (مندرج در رای لوتوس دیوان بین‌المللی دادگستری) استنباط کرد. این اصل گویای آنست که هر دولت، دارای اراده آزاد برای انجام هر اقدامی است مگر آنکه بصورت ارادی یا ضمن معاهده، محدودیتی را بر خود بپذیرد. 🔸️هیچ قاعده عام، آمره یا مقرره معاهداتی وجود ندارد که استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی را ممنوع کند. 🔸️نظام حقوقی بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی اتمی مبتنی بر معاهده منع گسترش و اشاعه سلاح‌های اتمی یا همان ان‌پی‌تی است. 🔸️ماده ۴ معاهده منع اشاعه می‌گوید: "هیچ ماده این معاهده نباید بنحوی تفسیر شود که بر حق مسلم دولت‌های عضو در برخورداری از انرژی هسته‌ای مانع ایجاد کند". 🔸️حق بر برخورداری از انرژی هسته‌ای شامل تمامی مراحل بهره‌برداری می‌گردد. 🔸️دو محدودیت در حقوق بین‌الملل بر حق یادشده وارد می‌شود: "منع استفاده از این انرژی برای ارتکاب جنایت بین‌المللی" و "جبران خسارت درصورت ورود خسارت به دولت‌های دیگر ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای". 🔸️آغاز فعالیتهای ایران در حوزه اتمی به سال ۱۳۲۹ بازمی‌گردد. در سال ۱۳۵۳ شرکت آلمانی کرافت‌ورک یونیون متعهد به ساخت نیروگاه بوشهر شد. 🔸️وقوع انقلاب و جنگ تحمیلی، فعالیت‌های هسته‌ای را با وقفه روبرو ساخت تا اینکه در سال ۱۳۷۳ تکمیل نیروگاه بوشهر به روس‌ها سپرده شد. 🔸️از سال ۲۰۰۲ تاکنون، دولت‌های غربی و شرقی به بهانه‌های متعدد همانند غیرصلح‌آمیز بودن، عدم اطلاع به‌موقع فعالیت‌ها، وجود انگیزه‌های جنگی و تسلیحاتی، وجود آلودگی‌های اتمی و... تلاش کرده‌اند تا مانع بهره‌مندی ایران از حق یادشده شوند. برداشتی از مقاله "استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از منظر حقوق بین‌الملل با تاکید بر حق غنی‌سازی ایران" دکتر https://eitaa.com/Intllaw
با پاسداشت مقام شامخ شهدای هسته‌ای https://eitaa.com/Intllaw
جایگاه نهادهای حقوقی در عصر ظهور ۱. آیا می‌توانیم شرایطِ عصرِ ظهور را بشناسیم؟ و آیا حق داریم در مورد این‌که امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور چه خواهند کرد، سخن بگوییم و تأمل کنیم؟ ممکن است کسی به ما بگوید: حضرت خودش بهتر می‌داند. «هر چه آن خسرو کند شیرین بود».  به اعتقاد بنده، اگر صحبت از امام زمان می‌کنیم و از عصرِ ظهور سخن می‌گوییم، در حقیقت برای شناختِ درست‌تر وظایف خودمان در عصر غیبت است. می‌خواهیم دریابیم که ما چه باید بکنیم. حتی اگر از نهادهای حقوقی در عصرِ ظهور صحبت می‌کنیم، به گونه‌ای به بازشناسی وظایف خودمان در عصرِ غیبت پرداخته‌ایم. ۲. وقتی می‌گوییم نهادهای حقوقی، فقط تأسیسات حقوقی را در برنمی‌گیرد؛ احکام حقوقی را هم شامل می‌شود. ۳. برای شناخت نحوه مدیریت امام عصر ارواحنا فداه، باید ببینیم پیامبر چه کار کرد؟ امام نیز همان کار را با قدرت بیشتر می‌کند. پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) مسلماً عدالت‌ورز بوده‌اند. امام علی(علیه السلام) هم عدالت اجتماعی داشتند و خودشان فرموده‌اند: "من در این دنیا و مناطق تحت حاکمیت خود، کسی را نمی‌شناسم، مگر آن که سرپناهی دارد که زیر آن آرامش می‌گیرد و قوت روز و شبش را دارد و امنیت ایشان تأمین است". در این‌باره روایاتی هم داریم. اساس دین، عدل است و همه پیامبران هدفشان هدایت مردم به سوی عدالت است. امام باقر(علیه السلام) فرمود: «وقتی امام زمان ظهور می‌کند، برده‌ای نمی‌ماند؛ مدیونی باقی نخواهد ماند؛ و کشته‌ای باقی نمی‌ماند مگر آن‌که دیه‌اش پرداخت می‌شود.»  ۴. امام که می‌آید، شرک از بین می‌رود، اما ادیان مختلف توحیدی وجود دارند. یک حاکمیت واحد توحیدی، برقرار خواهد بود. نظامی که امام تشکیل می‌دهد، احتمالاً متشکل از یک دولت مرکزی (یا دولت فدرال) و دولت‌های کوچک (ایالت‌ها) است که تماماً در حاکمیت امام‌اند. امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «امام هر کشوری را دست کسی می‌سپارد.» و می‌فرماید: «هر جور که صلاح دیدی، عمل کن.» ولی روابط بین‌الملل و سازمان ملل به معنای امروزی وجود نخواهد داشت. استاد مرحوم دکتر متن کامل در: http://www.intizar.ir/vdcbuzb5prhb9.iur.html @intllaw
16.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ سلام خادمان تقدیم به ساحت حضرت نرجس(سلام‌الله علیها) https://eitaa.com/Intllaw
السلام علیک یا بقیه الله الاعظم
کرونا و اقلیت‌های مسلمان در اروپا ▪️حقوق و آزادی‌های مذهبی، بخشی از منظومه حقوق بشر است که عموما از اقلیت‌های دینی در برابر فشارهای اکثریت، حمایت به‌عمل می‌آورد. ▫️مصادیق مهم حقوق بشر در حوزه مذهب عبارتند از حق بر آموزش مذهب، حق بر انجام مناسک و اعمال مذهبی، مصونیت اماکن مذهبی از تعرض، حق بر تشکیل تجمعات مذهبی، حق بر استفاده از پوشش‌ها و نمادهای مورد سفارش مذهب و نهایتا حق بر تبلیغ. ▫️پس از اتفاقات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ و حمله به ساختمان‌های تجارت جهانی، موج عمیقی از علیه اقلیت‌های مسلمان در آمریکا به راه افتاد. ▪️این جریان به اروپا نیز سرایت پیدا کرد. دولت‌های اروپایی که سابقه اسلام‌ستیزی آن‌ها به دوران فتوحات اروپایی مسلمانان برمی‌گردد، با استفاده از موج یادشده، محدودیت‌های شدیدی را علیه مسلمانان به راه انداختند‌. ▫️فرانسه، اسپانیا و هلند سرآمدان اعمال محدودیت‌ و فشار به‌شمار می‌آیند. در این‌باره پرونده‌های مشهوری درخصوص منع استفاده حجاب و برقع در اماکن عمومی در محاکم حقوق بشری ارایه شد که همه آن‌ها با صدور حکم علیه استفاده از پوشش مذهبی ختم گردید (در این‌باره پیشتر در این کانال مطالبی گذاشته شد). ▪️فشار علیه اقلیت مسلمان اروپایی‌نشین منجر به ظهور افراطی‌گرایی در برخی جماعات اسلامی اروپایی‌نشین شد که ظهور و بروز آن را در پیوستن برخی مسلمانان اروپایی به گروه‌های اسلامی افراطی همانند داعش می‌توان جستجو کرد. ▫️با شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، دولتمردان برای ایجاد حس انسجام اجتماعی به اقلیت‌های مسلمان برخی از کشورهای اروپایی اجازه داده‌اند تا بصورت محدود و مشروط اذان را از مساجدشان پخش کنند. درحالیکه پیش از این بشدت با پخش اذان در فضای آزاد ممانعت به‌عمل می‌آمد. ▪️در دوران حکمرانی کمونیست‌ها بر روسیه نیز در بحران‌های شدید اجتماعی برای ایجاد حس همبستگی به مسلمانان اجازه محدود و موقت برای انجام مناسک و اعمال مذهبی صادر شد. https://eitaa.com/Intllaw
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش اذان در برلین برای اولین‌بار به اداره‌کنندگان مسجد «دارالسلام» در برلین پایتخت آلمان اجازه داده شد که برای اولین از بلندگوی مسجد اذان پخش کنند. این اقدام برای تقویت همدلی در جریان گسترش ویروس کرونا انجام شده است. این اقدام برای تقویت همدلی در جریان گسترش ویروس کرونا انجام شده و از این پس تا پایان بحران کرونا رأس ساعت ۶ عصر از این مسجد که در شهرک «نیوکولون» محل سکونت مسلمانان واقع شده، اذان پخش می‌شود و بطور همزمان ناقوس کلیسای این شهرک نیز نواخته خواهد شد. «محمد صبری طه» امام جماعت مسجد دارالسلام در این باره گفت: این اقدام موجب توجه دل‌ها به خداوند شده، بازتاب خوبی در میان مسلمان شهر داشته و شوق آنها را برای شنیدن صدای اذان به دنبال داشته است، چرا که صدای اذان برای آنها آرامش‌بخش و اطمینان‌آور بوده است. عضو شورای عالی مسلمانان آلمان از کسانی که پخش اذان از مساجد را پیروزی بزرگی برای مسلمانان دانسته‌اند، انتقاد کرده و از آنها خواسته که واقع‌بین بوده و اغراق نکنند. با این حال و با وجود اینکه هیچ یک از مقامات رسمی آلمان با پخش اذان از مساجد مخالفت نکرده‌اند ولی برخی از راست‌گرایان افراطی در شبکه‌های اجتماعی با این کار مخالفت کرده و مدعی شده‌اند که مسلمان برلین از وضعیت بی‌نظمی و آشفتگی روزهای کرونایی سوء استفاده کرده‌اند! http://fr.paris.icro.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=261&pageid=32423&newsview=747581 https://eitaa.com/Intllaw
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقریبا ۵ قرن است که اسپانیا طنین اذان را از مؤذنان در مساجد به‌طور زنده نشنیده است. شهردار بارسلون تأکید کرده بود که تا شهردار است صدای اذان مسلمانان پخش نخواهد شد. حالا با انتشار بیماری کرونا کلیپ‌هایی از مسلمانان در حال اذان گفتن در رسانه‌های اجتماعی پخش شده و نخستین اذان از مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا به گوش رسیده است. https://iqna.ir/fa/news/3887894/فیلم%7C-طنین-صدای-اذان-بعد-از-۵۰۰-سال-در-اسپانیا