eitaa logo
361درجه ایران-۱
146 دنبال‌کننده
42 عکس
35 ویدیو
17 فایل
اخبار مهم پایگاه خبری 361درجه ایران در این کانال منتشر میشود. این پایگاه خبری متعلق به گروه جهادی پیمان جوانمردان است.//به مناسبت انتخابات مجلس ۱۴۰۲؛ در این هفته اختصاص دارد به اخبار کاندیدای گروه جهادی و پیمان جوانمردان
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخبار تحلیلی ویژه 361 درجه ایران چرا ضبط تصویر و صدا در دادگاههای علنی و محاکم قوه قضاییه ممنوع است؟ مراجعین به محاکم قضایی، احتمال دارد با قاضی مواجه شوند که خلاف حق و عدالت حکم میکند. و شاید عامدانه و عالمانه! و با مهارتی که دارد به طریقی انشاء رای کند که حتی دردادگاه تجدیدنظر نیز امکان شکستن رای بسیار سخت باشد بعضی اوقات قاضی جانبدارانه و یا شاید ناآگاهانه و یا مغرضانه و یا برای رسیدن به آمار عملکرد ماهانه و یا عدم حوصله و وقت برای دقت در رسیدگی و یا بر اساس پیش قضاوت ذهنی و یا شاید بر اساس توصیه و دستور و نفوذ دلالها و یا عدم اجازه استماع دفاعیات و یا خلاف رویه های قضایی و یا عدم رعایت رویه قضایی در استماع شهادت شهود و یا .... عمل نماید. به دادگاه انتظامی قضات مراجعه میکنید و یا به حفاظت اطلاعات. از شما سند و مدرک میخواهند. چگونه ثابت می کنید که قاضی از طرف مقابل شما رشوه گرفته است؟! چگونه ثابت میکنید که قاضی اجازه حرف زدن و دفاع کردن نداده است؟ و یا .... چه خوب می شد اجازه دهند در دادگاهها، افراد دیگری غیر از طرفین دعوا نیزحضورپیدا کنندویا اجازه دهند که روال جلسه رسیدگی ثبت و ضبط شود. آنگاه حداقل می توان امیدوار بود که قاضی حداقل ظاهر امر درجلسه رسیدگی را رعایت خواهد کرد و روال قانونی طی خواهد شد. متاسفانه اثبات فساد قاضی،اثری درحکم صادره ندارد. همچنین قاضی از اختیارات بی بدیلی برخوردار است. در قوانین جاریه، مقام و قدرت قاضی بسیار سطح بالا بوده و قاضی را قریب به معصومیت و به دور از اشتباه وفسادوخیانت میداند و اثبات عدم صلاحیت قاضی ویا نظارت براوهر دو کاری است بس دشوار
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخبار تحلیلی ویژه 361 درجه ایران ثبت مشخصات و نام کارشناسان رسمی در اشخاص پرونده ها در سیستم رایانه ای قوه قضاییه که بحمدالله اثرات بسیار خوبی داشته است، مشخصات طرفین دعوا و قاضی و شهود و مطلعین ثبت میگردد. در سیستم نظر سنجی پس از جلسات نیز، طی پیامکی نحوه عملکرد قاضی و مدیر و منشی و بایگان نیز سوال میگردد. چه بهتر می بود که اسم کارشناسان رسمی دادگستری نیز در رایانه ثبت می شد. آنگاه به راحتی می شود آمار گرفت که یک نفر قاضی بر اساس قرعه، کارشناس انتخاب میکند و یا بر اساس آشنایی و تمایل فردی قاضی؟ i361.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاران و دوستان جوانمرد آیا می توانیم امشب سر سفره افطار بنشینیم؟! جوانمردان؛ پول نمیخواهیم؛ برنج و روغن نمیخواهیم؛ صرفا کمک کنید میلیاردها تومان سرمایه این افراد شکسته و زمین گیر شده را به دستشان برسانیم. خواهش می کنم. لطفا .... اگر بر مرام جوانمردی هستید ؛ برای حق ؛ برای عدالت ؛ به ما ملحق شوید. https://eitaa.com/mirebrahimi1402 پیمان جوانمردان https://eitaa.com/i361pj121 Pj121.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منو تو هیئت راه نمیدادن / من حتی از سینه زدن برای امام حسین هم محروم بودم
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 *این ویدئو به اندازه‌ی چند کلاس جامعه‌شناسی ارزشمند و مفید است* ♻️این فیلم ضبط شده از یک رخداد واقعی را نگاه کنید. ♦️دقت کنید ! ▫️چگونه کسانی "شروع" کردند، ▫️چگونه کسانی "پیوستند" ▫️و چگونه یک موقعیت پیچیده، به "سامان" رسید. آینده جامعه را کسانی می سازند که : ▫️ *امیدوارند* ▫️ *کنشگرند* (در دایره امکان دست به اقدام می زنند) ▫️ *خود تعمیم یافته دارند* (وجودشان را در خود محدود نکرده اند) ▫️ *مسئولیت پذیرند* (در قبال جامعه احساس مسئولیت می کنند). / جامعه مدنی ☆☆☆☆☆ پ.ن. تحلیلی درست و شایسته از آنچه جامعه ی ما به آن نیازمند است. چرا منتظریم تا اتفاق ناگواری بیفتد و همه در تقبیح آن داد سخن بدهیم؟ ما کجای کار هستیم؟ یک منفعل بی اراده هستیم که اخلاق و شخصیت مان را هم به تاراج داده ایم و یا بخشی از جامعه هستیم که اثرگذاریم و سازنده؟ این خانم در این فیلم یک قلندر است. یک جوانمرد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
در اینجا به کمک هوش مصنوعی یک عکس کشیده ام که به طور نمادین مقابله با اتهامات نادرست و امید برای غلبه بر چنین ناملایماتی از طریق انعطاف پذیری و حقیقت را به تصویر می کشد.
برنامه قرآنی *محفل* شبکه ۳ با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر هم اکنون در حال پخش است ماشالله. امسال هم برنامه *محفل* هم *سرزمین شعر* برنامه های بسیار جذابی هستند
دومین روز اعتراض پدر و مادر شهید حدادیان به بازگشایی خانقاه مرکزی دراویش! 🔹در پی خبر بازگشایی خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادیه واقع در خیابان بهشت تهران، پدر و مادر شهیدمحمدحسین‌حدادیان با ابراز ناراحتی به این تصمیم نسنجیده مسئولین ذی‌ربط، با در دست داشتن عکس شهدای فتنه‌ی گلستان هفتم، که در بهمن‌ماه سال ۹۶ توسط دراویش فتنه‌گر به شهادت رسیده‌ بودند، اعتراض خود را علام نمودند. 🔹شایان ذکر است با این که شهید محمد حسین حدادیان در سحرگاه سی‌ام بهمن‌ماه سال ۹۶ در خیابان گلستان هفتم تهران به دست دراویش قداره کِش به طرز فجیعی به شهادت رسید، اما تا کنون نه تنها قاتلان این شهید عزیز شناسایی نشده‌ اند! بلکه در مسیر پرونده قضایی وی نیز کوتاهی‌های آشکاری صورت گرفته است!
علی قلهکی پرسیده: 🔹ترورِ کور؟! ▪️ستونِ اصلیِ ایرانیِ مقاومت در سوریه و لبنان را زدند؛ دقیقا یک روز پس از خروجِ از ایران و در ساختمان کنسولگری کشور در سوریه که بابت جلسه‌ی مهمی در آنجا جمع شده بودند؛ به همراه یک سردارِ دیگر که هم‌طراز او بوده و ۵ مستشار دیگر ایرانی! ▪️دقیقا چه تروری و با چه کیفیتی می‌شود "ترورِ هدفمند" که این را "ترورِ کور" می‌نامید؟! ◾️پی نوشت: ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای، حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت دو فرمانده عالی نظامی و ۵ مستشار دیگر را ترور کور نامیده بود!
*دوست و دوستی* دوست و دوستی مفاهیم پیچیده و عمیقی دارند که در فرهنگ‌ها، ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. دوستی نوعی رابطه عاطفی میان دو یا چند نفر است که بر اساس محبت، اعتماد، درک متقابل و حمایت شکل می‌گیرد. در ادامه، به چند جنبه مهم دوست و دوستی اشاره می‌کنیم: *اهمیت دوستی* حمایت اجتماعی: دوستان می‌توانند منبع مهمی از حمایت اجتماعی باشند، که در زمان‌های سخت و بحران‌ها به ما کمک می‌کند. افزایش سلامت روانی: وجود دوستان و تعامل مثبت با آن‌ها می‌تواند به بهبود سلامت روانی و کاهش احساس تنهایی کمک کند. توسعه شخصیت: دوستی می‌تواند فرصت‌هایی برای یادگیری، رشد شخصیتی و توسعه مهارت‌های اجتماعی فراهم آورد. *ویژگی‌های دوست خوب* اعتماد و صداقت: وجود اعتماد متقابل و صداقت در روابط، از مهم‌ترین ویژگی‌های دوستی است. حمایت و درک متقابل: دوستان خوب در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم هستند و یکدیگر را درک می‌کنند. احترام متقابل: احترام گذاشتن به عقاید، احساسات و مرزهای یکدیگر برای حفظ دوستی ضروری است. *چالش‌های دوستی* تغییرات زندگی: تغییرات بزرگ در زندگی مانند ازدواج، تولد فرزند، یا تغییر مکان زندگی می‌تواند بر دوستی‌ها تأثیر بگذارد. تضادها و اختلافات: گاهی اوقات، اختلاف نظرها و تضادهای ناخواسته می‌تواند منجر به تنش‌هایی در روابط دوستانه شود. *نگهداری از دوستی* ارتباط مداوم: برای حفظ دوستی، مهم است که به طور منظم و صادقانه با دوستان خود در تماس باشید. مشارکت در تجربیات: اشتراک‌گذاری تجربیات و فعالیت‌های مشترک می‌تواند پیوندهای دوستی را تقویت کند. حل اختلافات: مواجهه بااختلافات به صورت سازنده و با استفاده از گفتگو می‌تواند به حفظ و تعمیق دوستی‌ها کمک کند. *تأثیر دوستی در زندگی فردی و اجتماعی* تقویت اعتماد به نفس: داشتن دوستان حمایت‌گر می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی کمک کند. کاهش استرس: ارتباط با دوستان و به اشتراک گذاشتن نگرانی‌ها و تجربیات می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب منجر شود. تقویت مهارت‌های اجتماعی: دوستی‌ها فرصت‌هایی را برای تمرین و تقویت مهارت‌های اجتماعی فراهم می‌آورند، مانند مهارت‌های ارتباطی و حل تعارض. *دوستی در فلسفه و ادبیات* ارسطو: او دوستی را به سه دسته تقسیم کرد: دوستی‌های مبتنی بر لذت، منفعت و خیر خالص. ارسطو معتقد بود دوستی مبتنی بر خیر خالص، که در آن دو طرف به خاطر خود فرد دوست داشته می‌شوند، بالاترین نوع دوستی است. ادبیات: در ادبیات جهان، دوستی به عنوان یک موضوع مهم و اغلب به عنوان یک نیروی قدرتمند که قادر به تغییر زندگی‌ها است، به تصویر کشیده شده است. *چالش‌های مدرن دوستی* فناوری و رسانه‌های اجتماعی: در دوران مدرن، رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های ارتباطی تأثیر عمیقی بر نحوه شکل‌گیری و حفظ دوستی‌ها داشته‌اند. این می‌تواند هم فرصت‌هایی برای ارتباطات گسترده‌تر فراهم کند و هم چالش‌هایی مانند سطحی شدن روابط و تنهایی افزایش یافته را به همراه داشته باشد. تنهایی در جوامع مدرن: با وجود فرصت‌های فراوان برای ارتباط، بسیاری از افراد در جوامع مدرن احساس تنهایی می‌کنند. این نشان می‌دهد که ایجاد و حفظ دوستی‌های معنادار نیازمند تلاش و تعهد فراتر از ارتباطات آنلاین است. دوستی پدیده‌ای است که فراتر از مرزهای فرهنگی و زمانی، افراد را به یکدیگر متصل می‌کند. در تلاش برای پرورش و حفظ دوستی‌ها، انسان‌ها می‌توانند به غنای تجربیات خود بیافزایند و معنای بیشتری به زندگی خود ببخشند. از طرف دیگر، چالش‌ها و موانع پیش‌روی دوستی در عصر مدرن نشان می‌دهد که نیاز به ارتباط و تعامل انسانی فراتر از محدودیت‌های فیزیکی و تکنولوژی است. دوستی‌های پایدار و معنادار نیازمند تلاش و اهتمام آگاهانه‌ای هستند که از طریق ارتباط صادقانه، حمایت متقابل و اشتراک گذاری تجربیات به دست می‌آیند. در نهایت، دوستی و دوست‌داشتن به عنوان ارزش‌های انسانی عمیق، نه تنها به غنی‌سازی زندگی فردی کمک می‌کنند بلکه به تقویت بافت اجتماعی و فرهنگی جوامع نیز می‌انجامند. این مفاهیم، به ویژه در زمان‌های چالش‌برانگیز، به ما یادآوری می‌کنند که انسان‌ها برای برقراری ارتباط، درک و همدلی با یکدیگر طراحی شده‌اند. دوستی‌ها می‌توانند منابع قدرتمندی برای مقابله با تنهایی، افسردگی و اضطراب باشند، زیرا آن‌ها به ما یادآوری می‌کنند که حتی در سخت‌ترین زمان‌ها، ما تنها نیستیم.
*دوست و دوستی* دوست و دوستی مفاهیم پیچیده و عمیقی دارند که در فرهنگ‌ها، ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. دوستی نوعی رابطه عاطفی میان دو یا چند نفر است که بر اساس محبت، اعتماد، درک متقابل و حمایت شکل می‌گیرد. در ادامه، به چند جنبه مهم دوست و دوستی اشاره می‌کنیم: *اهمیت دوستی* حمایت اجتماعی: دوستان می‌توانند منبع مهمی از حمایت اجتماعی باشند، که در زمان‌های سخت و بحران‌ها به ما کمک می‌کند. افزایش سلامت روانی: وجود دوستان و تعامل مثبت با آن‌ها می‌تواند به بهبود سلامت روانی و کاهش احساس تنهایی کمک کند. توسعه شخصیت: دوستی می‌تواند فرصت‌هایی برای یادگیری، رشد شخصیتی و توسعه مهارت‌های اجتماعی فراهم آورد. *ویژگی‌های دوست خوب* اعتماد و صداقت: وجود اعتماد متقابل و صداقت در روابط، از مهم‌ترین ویژگی‌های دوستی است. حمایت و درک متقابل: دوستان خوب در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم هستند و یکدیگر را درک می‌کنند. احترام متقابل: احترام گذاشتن به عقاید، احساسات و مرزهای یکدیگر برای حفظ دوستی ضروری است. *چالش‌های دوستی* تغییرات زندگی: تغییرات بزرگ در زندگی مانند ازدواج، تولد فرزند، یا تغییر مکان زندگی می‌تواند بر دوستی‌ها تأثیر بگذارد. تضادها و اختلافات: گاهی اوقات، اختلاف نظرها و تضادهای ناخواسته می‌تواند منجر به تنش‌هایی در روابط دوستانه شود. *نگهداری از دوستی* ارتباط مداوم: برای حفظ دوستی، مهم است که به طور منظم و صادقانه با دوستان خود در تماس باشید. مشارکت در تجربیات: اشتراک‌گذاری تجربیات و فعالیت‌های مشترک می‌تواند پیوندهای دوستی را تقویت کند. حل اختلافات: مواجهه بااختلافات به صورت سازنده و با استفاده از گفتگو می‌تواند به حفظ و تعمیق دوستی‌ها کمک کند. *تأثیر دوستی در زندگی فردی و اجتماعی* تقویت اعتماد به نفس: داشتن دوستان حمایت‌گر می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی کمک کند. کاهش استرس: ارتباط با دوستان و به اشتراک گذاشتن نگرانی‌ها و تجربیات می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب منجر شود. تقویت مهارت‌های اجتماعی: دوستی‌ها فرصت‌هایی را برای تمرین و تقویت مهارت‌های اجتماعی فراهم می‌آورند، مانند مهارت‌های ارتباطی و حل تعارض. *دوستی در فلسفه و ادبیات* ارسطو: او دوستی را به سه دسته تقسیم کرد: دوستی‌های مبتنی بر لذت، منفعت و خیر خالص. ارسطو معتقد بود دوستی مبتنی بر خیر خالص، که در آن دو طرف به خاطر خود فرد دوست داشته می‌شوند، بالاترین نوع دوستی است. ادبیات: در ادبیات جهان، دوستی به عنوان یک موضوع مهم و اغلب به عنوان یک نیروی قدرتمند که قادر به تغییر زندگی‌ها است، به تصویر کشیده شده است. *چالش‌های مدرن دوستی* فناوری و رسانه‌های اجتماعی: در دوران مدرن، رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های ارتباطی تأثیر عمیقی بر نحوه شکل‌گیری و حفظ دوستی‌ها داشته‌اند. این می‌تواند هم فرصت‌هایی برای ارتباطات گسترده‌تر فراهم کند و هم چالش‌هایی مانند سطحی شدن روابط و تنهایی افزایش یافته را به همراه داشته باشد. تنهایی در جوامع مدرن: با وجود فرصت‌های فراوان برای ارتباط، بسیاری از افراد در جوامع مدرن احساس تنهایی می‌کنند. این نشان می‌دهد که ایجاد و حفظ دوستی‌های معنادار نیازمند تلاش و تعهد فراتر از ارتباطات آنلاین است. دوستی پدیده‌ای است که فراتر از مرزهای فرهنگی و زمانی، افراد را به یکدیگر متصل می‌کند. در تلاش برای پرورش و حفظ دوستی‌ها، انسان‌ها می‌توانند به غنای تجربیات خود بیافزایند و معنای بیشتری به زندگی خود ببخشند. از طرف دیگر، چالش‌ها و موانع پیش‌روی دوستی در عصر مدرن نشان می‌دهد که نیاز به ارتباط و تعامل انسانی فراتر از محدودیت‌های فیزیکی و تکنولوژی است. دوستی‌های پایدار و معنادار نیازمند تلاش و اهتمام آگاهانه‌ای هستند که از طریق ارتباط صادقانه، حمایت متقابل و اشتراک گذاری تجربیات به دست می‌آیند. در نهایت، دوستی و دوست‌داشتن به عنوان ارزش‌های انسانی عمیق، نه تنها به غنی‌سازی زندگی فردی کمک می‌کنند بلکه به تقویت بافت اجتماعی و فرهنگی جوامع نیز می‌انجامند. این مفاهیم، به ویژه در زمان‌های چالش‌برانگیز، به ما یادآوری می‌کنند که انسان‌ها برای برقراری ارتباط، درک و همدلی با یکدیگر طراحی شده‌اند. دوستی‌ها می‌توانند منابع قدرتمندی برای مقابله با تنهایی، افسردگی و اضطراب باشند، زیرا آن‌ها به ما یادآوری می‌کنند که حتی در سخت‌ترین زمان‌ها، ما تنها نیستیم.
*جوانمردی* مفهومی عمیق و چندوجهی دارد که در تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. این مفهوم به خصوصیات اخلاقی و رفتاری اشاره دارد که به نوعی نمایانگر فضیلت، شهامت، نجابت و بزرگ‌منشی است. در اسناد تاریخی و ادبی، جوانمردی با ویژگی‌هایی چون جود (بخشندگی)، وفا (وفاداری)، امانت، مروت (شجاعت و نجابت)، رحمت و دیانت (پایبندی به دین) توصیف شده است. هر فردی که این ویژگی‌ها را در خود ندارد، به جوانمردی نیل نکرده است فتوت یا جوانمردی با اصناف و پیشه‌وران ارتباط داشته و نه تنها به جدایی آنها از یکدیگر کمک نمی‌کرده، بلکه بیشتر به ایجاد پیوند و اتصال بین اصناف مختلف منجر می‌شده است. این مفهوم در طول زمان و با توجه به شرایط مختلف، شکل‌های گوناگونی به خود گرفته است از جمله تعریف‌های جالب توجه درباره جوانمردی، حدیثی از *پیامبر اسلام (ص) است که ده علامت برای جوانمردان امت برشمرده است، شامل راست‌گویی، وفای به عهد، ادای امانت، ترک دروغ‌گویی، بخشندگی نسبت به یتیمان، دستگیری از سائلان، بخشش آنچه به دست آمده، احسان، پذیرایی از مهمان و در رأس همه، حیا می‌باشد* این مفهوم در ادبیات صوفیانه نیز جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌عنوان بخشی از مسیر معنوی و روحانی تصوف درآمده است. جوانمردی به‌عنوان کلید ورود به مراحل شریعت، طریقت و حقیقت مطرح شده و به‌گونه‌ای با اصول و ارزش‌های عرفانی گره خورده است به طور خلاصه، جوانمردی به مجموعه‌ای از ارزش‌ها و خصایل اخلاقی اشاره دارد که در فرهنگ ایرانی اسلامی به‌عنوان ایده‌آل‌های رفتاری و اخلاقی ستایش شده و به عنوان الگویی رفتاری پیشنهاد و ترویج می‌شود. این ارزش‌ها شامل اخلاق، بزرگ‌منشی، شجاعت، بخشندگی، وفاداری، و صداقت است که تمامی این ویژگی‌ها به منظور ایجاد و حفظ روابط اجتماعی مثبت و سازنده در جامعه مطرح شده‌اند. جوانمردی، بیش از هر چیز، به معنای داشتن یک قلب بزرگ و روحیه‌ای گشاده است، که فرد را قادر می‌سازد علاوه بر رعایت اخلاق و مروت در رفتار فردی، در سطح جامعه نیز به عنوان یک الگوی رفتاری اخلاقی و معنوی عمل کند. با این حال، جوانمردی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع دیگر نیز مفهوم‌های مشابهی دارد، که هر کدام بر اساس بافت فرهنگی و اجتماعی خود، تعاریف و کاربردهای خاص خود را از بزرگ‌منشی و شرافت انسانی عرضه می‌دارند. این اصول و ارزش‌ها، که در قلب اخلاق و رفتار اجتماعی نهادینه شده‌اند، بر تعاملات انسانی تاثیرگذار هستند و به ساخت جوامعی سالم و متعادل کمک می‌کنند که در آن‌ها احترام متقابل، همدلی و کمک به یکدیگر به عنوان ارزش‌های بنیادین شناخته می‌شوند.
*جوانمردی* مفهومی عمیق و چندوجهی دارد که در تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. این مفهوم به خصوصیات اخلاقی و رفتاری اشاره دارد که به نوعی نمایانگر فضیلت، شهامت، نجابت و بزرگ‌منشی است. در اسناد تاریخی و ادبی، جوانمردی با ویژگی‌هایی چون جود (بخشندگی)، وفا (وفاداری)، امانت، مروت (شجاعت و نجابت)، رحمت و دیانت (پایبندی به دین) توصیف شده است. هر فردی که این ویژگی‌ها را در خود ندارد، به جوانمردی نیل نکرده است فتوت یا جوانمردی با اصناف و پیشه‌وران ارتباط داشته و نه تنها به جدایی آنها از یکدیگر کمک نمی‌کرده، بلکه بیشتر به ایجاد پیوند و اتصال بین اصناف مختلف منجر می‌شده است. این مفهوم در طول زمان و با توجه به شرایط مختلف، شکل‌های گوناگونی به خود گرفته است از جمله تعریف‌های جالب توجه درباره جوانمردی، حدیثی از *پیامبر اسلام (ص) است که ده علامت برای جوانمردان امت برشمرده است، شامل راست‌گویی، وفای به عهد، ادای امانت، ترک دروغ‌گویی، بخشندگی نسبت به یتیمان، دستگیری از سائلان، بخشش آنچه به دست آمده، احسان، پذیرایی از مهمان و در رأس همه، حیا می‌باشد* این مفهوم در ادبیات صوفیانه نیز جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌عنوان بخشی از مسیر معنوی و روحانی تصوف درآمده است. جوانمردی به‌عنوان کلید ورود به مراحل شریعت، طریقت و حقیقت مطرح شده و به‌گونه‌ای با اصول و ارزش‌های عرفانی گره خورده است به طور خلاصه، جوانمردی به مجموعه‌ای از ارزش‌ها و خصایل اخلاقی اشاره دارد که در فرهنگ ایرانی اسلامی به‌عنوان ایده‌آل‌های رفتاری و اخلاقی ستایش شده و به عنوان الگویی رفتاری پیشنهاد و ترویج می‌شود. این ارزش‌ها شامل اخلاق، بزرگ‌منشی، شجاعت، بخشندگی، وفاداری، و صداقت است که تمامی این ویژگی‌ها به منظور ایجاد و حفظ روابط اجتماعی مثبت و سازنده در جامعه مطرح شده‌اند. جوانمردی، بیش از هر چیز، به معنای داشتن یک قلب بزرگ و روحیه‌ای گشاده است، که فرد را قادر می‌سازد علاوه بر رعایت اخلاق و مروت در رفتار فردی، در سطح جامعه نیز به عنوان یک الگوی رفتاری اخلاقی و معنوی عمل کند. با این حال، جوانمردی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع دیگر نیز مفهوم‌های مشابهی دارد، که هر کدام بر اساس بافت فرهنگی و اجتماعی خود، تعاریف و کاربردهای خاص خود را از بزرگ‌منشی و شرافت انسانی عرضه می‌دارند. این اصول و ارزش‌ها، که در قلب اخلاق و رفتار اجتماعی نهادینه شده‌اند، بر تعاملات انسانی تاثیرگذار هستند و به ساخت جوامعی سالم و متعادل کمک می‌کنند که در آن‌ها احترام متقابل، همدلی و کمک به یکدیگر به عنوان ارزش‌های بنیادین شناخته می‌شوند.
آخرین اخبار موثق را در کانال بله ؛ ۳۶۱ درجه ایران مشاهده بفرمایید. ble.ir/join/5dAuQzoLYu
انالله و اناالیه راجعون شهادتی غافلگیرانه باورش بسیار سخت است. به خانواده محترم رئیس جمهور و هیات همراه خصوصا خانواده جناب آقای عبدالهیان تسلیت عرض می کنم.
حتی به خنده‌ای شده مهمانمان کنید زلفی نشان دهید و پریشانمان کنید از ما مسافران قدم دور خود زدن سلمان شدن گذشت، مسلمانمان کنید یک نور واحدید که در چارده افق تکرار می‌شوید که حیرانمان کنید * لب ما و قصه زلف تو، چه توهمی، چه حکایتی! تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحمی، چه عنایتی! به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام و به خال کنج لبت سلام، که نشسته با چه ملاحتی به جمال، وارث کوثری، به خدا محمد دیگری به روایتی خود حیدری، چه شباهتی، چه اصالتی! بلغ‌العلی به کمال تو، کشف‌الدجی به جمال تو به تو و قشنگی خال تو، صلوات هر دم و ساعتی شده پر دو چشم در ازل، یکی از شراب و یکی عسل نظرت چه کرده در این غزل، که چنین گرفته قرابتی تو که آینه تو که آیتی، تو که آبروی عبادتی تو که با دل همه راحتی، تو قیام کن که قیامتی زد اگر کسی در ِخانه‌ات، دل ماست کرده بهانه‌ات همه جا گرفته نشانه‌ات، به چه حسرتی، به چه حالتی! نه مرا نبین، رصدم نکن، و نظر به خوب و بدم نکن ز درت بیا و ردم نکن، تو که آستان سخاوتی * عشق من و تو چه ماجرایی دارد این قصه چه شاهی چه گدایی دارد من بین صفا و مروه هم می‌گویم ایوان نجف عجب صفایی دارد
بنام خدا چرا قالیباف؟ انتخاب از بین 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کار بسیار راحتی است. چرا که: 1) همه از فیلترهای سخت گیرانه و بسیار سخت گیرانه! شورای نگهبان رد شده اند. لذا هر کدام که انتخاب شود، به احتمال بسیار زیاد مانند موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و ... از یک شخصیت انقلابی، در صورت زنده ماندن تبدیل به یک مخالف و خصوصا زاویه دار با مقام مقام رهبری خواهد شد. لذا به تایید و رد شورای نگهبان نمی توان دل خوش کرد فقط همینقدر که امروز تا زمان رای گیری، مورد تایید هستند!! 2) حرف رو نه تنها کاندیداها که همه ما مردم ایران، خوب بلدیم حرف بزنیم. حال چه لفظ قلم چه مودبانه و چه لاتی، بالاخره بلدیم حرفمون رو بزنیم و صد البته در گزافه گویی و لاف زدن، از عمق استراتژیک راهبردی و ازعمق جان و تکالیف شرعی مون، کم نخواهیم آورد. 3) اگر پرده ها کنار برود، مشکل به سیسمونی و یا جلای وطن و اقامت در انگلیس و آمریکا و سوئیس و یا خانه مجانی و ویلای مصادره ای و یا آقا زاده ها و دختر خانم ها و تیبا سواری و ... ختم نخواهد شد و اصولا رئیس جمهور اگر خودش 7 خط نباشد، سخت بتواند یک طباخی را اداره کند چه برسد یک کشور را و یا مهمتر از آن بتواند از روابط بین الملل جان سالم بدر برد 4) در قیاس با ارقام کلان منابع و بودجه و امکانات کشور و از آن مهمتر هزینه های به مراتب گزاف تر ترک فعلها و فرصت سوزی ها و ... ، اگر رئیس جمهور هزار میلیارد تومان نیز دور بریزد (خدای نکرده صرف خودش و خانواده و عشقش بکند!!) و هزینه بسازد و یا ضایعات بدهد و یا دور ریز سهل انگاری هایش بنماید، عدد مهمی نیست و نخواهد بود، اگر ..... که در راستای اهداف بلند انقلاب و ایران و منافع مردم کار بکند. بدخواهان هم بدانند که این را بچه های دبستانی نیز فهمیده اند. 5) می گم می گم و گفتم گفتم و می کنم و می گویم و می خواهم و دنیا چطوره ، من چطورم ، اصطلاحات نجومی و گازانبری و کلید و ... به درد احدی نمی خورد. کافی است چشمانمان را ببندیم و به خاطره هایمان رجوع کنیم، ببینیم کدام یک از این 6 کاندیدا برای زندگی عزت مندانه و بهبود معیشت و آبادی دنیا و آخرت ما کاری کرده و قدمی برداشته. 6) قدرت امروز کشورمان را علاوه بر توکل و ایمان و اخلاص غیورمردان جان برکفمان، مدیون تکنولوژی و سلاحهای پیشرفته خصوصا موشکها و قدرت هوا فضای نیروهای مسلح هستیم. یعنی مدیون قالیباف هستیم به گواهی رهبر و سردار حاجی زاده 7) اگر امروزه در سراسر کشور پلیس 110 در کمترین زمان پاسخ می دهد و خودش نمی تواند به مردم زور بگوید و قلدری کند ، همان سامانه 197، یعنی مدیون قالیباف هستیم به گواهی چشمانمان و عقل و حافظه مان 8) اگر مدیری برای تعهد و قولش، تابلو و ساعت بالا سر پروژه هایش گذاشت و نشان داد که بی نظیرترین شهردار انقلابی سازنده ریسک پذیر است، یاد قالیباف می افتیم 9) اگر سامانه 137 و 1888 شهرداری برای نظارت مردمی و رعایت حقوق عمومی را یک حرکت جهادی علمی مبتنی بر تکنولوژی روز قبول داریم، مدیون قالیباف هستیم 10) قالیباف از جنس سردارانی است که پس از 8 سال دفاع مقدس، لباس خاکی بسیجی اش را از تن در نیاورده و نیروهای امین و تیم همفکر و وفادارش همه گونه تهمت و زندان و آبروریزی را به جان خریده اند تا دین خود را به شهدا ادا کنند. 11) قالیباف نه با اشخاص مشکل دارد و نه از سر حقد و کینه تلاش می کند ، که با ایمان و تکیه بر اصول و مدلهای علمی با نگرشی سیستماتیک، راه خدمت و تعالی و شکوفایی استهدادها را باز می کتند و راه فساد و سوء استفاده را می بندد. 12) قدر این نخبه بسیجی ولایی مذهبی امتحان پس داده در جبهه و جنگ ، این فرد مستعد کم نظیر را بدانیم. کارنامه او پیش روی ماست و نیازی به سعی و خطا نیست و در شرایطی که برای اصلاح امور، اکثرا معتقد به معجزه هستند یقین بدانیم که بهترین انتخاب است و نشدنی ها را قبلا در جنگ و سپاه و نیروی انتظامی و شهرداری و ... نشان داده است. 13) با وجود قالیباف، سکاندار انقلاب و سیاست گذار بین الملل انقلاب و نظام، به مراتب راحتتر از گذشته، حکمرانی و تصمیم سازی می کند. 14) هیچ یک از مدعیان و صاحبان قدرت دنیاطلب و جناحهای سیاسی که خود را مالک بخشی از ایران میدانند، موافق قدرت گرفتن فردی مانند قالیباف نمی باشند. برای آینده ای روشن و به دور از خرافات و نفاق و ریا ، از خود شروع کنیم و با خود صادق باشیم. سید محسن میرابراهیمی – گروه جهادی پیمان جوانمردان – خرداد1403
جامعه شناسی نخبه کشی کتابی پر از جزئیات و مستندات که با تحلیلی جامعه‌شناسانه به علت عقب‌ماندگی در ایران پرداخته و با بررسی دقیق در ریشه‌های تاریخی ایران آنچه در تاریخ معاصر گذشته است را توضیح داده است. جامعه‌شناسی نخبه کشی ، در ایران اولین بار سال 1377 منتشرشده است. این کتاب تا سال 1392به چاپ سی و ششم رسید. آیا تغییر و اصلاح در ساخت و بافت جوامع به دست نخبگان و از بالا انجام می‌شود یا براثر تحول در بستر اجتماعی و از پایین 📚علی رضاقلی پیش از مقدمه‌ی کتابش نیز داستانی را آورده است که احتمالاً به گوش همه‌ی مدرسه‌رفته‌ها خورده باشد. داستان به دار آویخته شدن حسنک وزیر. شاید این داستان را بتوان آغاز نخبه کشی در تاریخ ایران دانست . آغازی که در طول تاریخ ادامه داشته است و افرادی چون قائم‌مقام فراهانی، امیرکبیر و دکتر مصدق قربانیان آن بوده‌اند. کتاب سعی می‌کند عملکرد متقابل نظام سیاسی حاکم و جامعه را ببیند و نقاط فساد و ضعف را به‌طور عمیق‌تری مشاهده کند و عامل اصلی بدبختی را نیز در لابه‌لای بافت اجتماعی ایران در پانصد سال گذشته جست‌وجو کند. 👈لطفا قبل از رای دادن این کتاب را مطالعه بفرمایید.