eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
416 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
تأیید تسخیر لانه جاسوسی توسط امام خمینی قدس سره الشریف امام خمینی قدس سره الشریف : 🔹آن مرکزی هم که جوان‌های ما رفتند گرفتند ـ آنطور که اطلاع دادند ـ ‏‎ ‎‏و مرکز توطئه بوده است. امریکا توقع دارد که شاه را ببرد به آنجا مشغول توطئه، پایگاهی‏‎ ‎‏هم اینجا برای توطئه درست کنند، و جوان‌های ما بنشینند و تماشا کنند. باز ریشه‌های فاسد‏‎ ‎‏به فعالیت افتاده بودند که ما هم دخالتی بکنیم و جوان‌ها را بگوییم که شما بیرون بیایید از‏‎ ‎‏آنجایی که رفتند. 🔸جوان‌ها یک کاری کردند برای این‌که دیدند، آخر ناراحت کردند این‏‎ ‎‏جوان‌ها را. یک شاهی که در طول پنجاه سال این مملکت را به غارت کشیده است و به‏‎ ‎‏چپاول برده است و داده است و داده خوردند و خودش خورده است، و بالاتر از این، این‌قدر قتل نفس کرده است، کشتار عمومی کرده است، پانزده خرداد ـ آن‌طوری که معروف‏‎ ‎‏شد ـ پانزده هزار نفر کشته شده است. در روز پانزده خرداد و از آن وقت تا حالا شاید صد‏‎ ‎‏هزار نفر ما مقتول داشته‌ایم و چند صد هزار نفر معلول داشته‌ایم، که ما هر روز مواجه با‏ ‎‏این معلول‌ها هستیم...توقع دارند که یک کسی که پنجاه سال به این ملت آنطور کرده است و حالا‏‎ ‎‏امریکا با یک بهانه بی‌خود او را برده است نگه داشته در پناه خودش، و برایش وسائل‏‎ ‎‏آرامش تهیه کرده است، و به اسم مریض بودن یا به واقع مریض بودن ـ فرقی نمی‌کند ـ او‏‎ ‎‏را برده در آنجا و نگه داشته، و جوان‌های ما که آنجا اظهار مخالفت می‌کنند، آن‌ها را یا‏‎ ‎‏متفرق می‌کنند یا حبس می‌کنند. (صحیفه امام، ج10، صص492-491) 🇮🇷 @IRANeMOASER
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬فیلم|| سند دستورالعمل محرمانه آمریکا علیه ایران/ بازخوانی یک سند کمتر دیده شده ✳️ ١٣ آبان؛ سالگرد تسخیر لانه جاسوسی 🔻پاسخ دکتر مظفر نامدار به یک شبهه قدیمی: آیا رابطه خصمانه آمریکا علیه ایران به تسخیر لانه جاسوسی برمی‌گردد؟! 🔹ماجرای دستورالعمل محرمانه برژینسکی به سایروس ونس وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ ١۵ شهریور ١٣۵٨ 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مناسبت سالروز تسخیر لانه و جنایت آمریکا 🎬فیلم|| سند دستورالعمل محرمانه آمریکا علیه ایران/ بازخوانی یک سند کمتر دیده شده آمریکای نفت‌خوار آمریکا؛ ناتوانی بازرگان و یاری ابراهیم یزدی اعتراف ایالات متحده به نفوذ گسترده امام خمینی وابستگی دولت موقت به آمریکا؛ به روایت اسناد بی‌آبروی مطلق آمریکا بازرگان مدافع تمام قدّ سازش با آمریکا نگرانی امیرانتظام از تأثیر فوق‌العاده امام خمینی برنامه چند مرحله‌ای آمریکا برای تسلط بر بنی‌صدر مقام معظم رهبری: سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا 📸عکس تاریخی || حمایت هوشنگ ابتهاج (سایه) از تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || حضور اعضای ارتش و نیروهای نظامی در مقابل لانه جاسوسی 📸 عکس تاریخی || اعدام و آتش زدن مجسمه کارتر در جریان تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || ابراز احساسات مردم نسبت به پاسدار انقلاب اسلامی در مقابل لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || ابراز تنفر مردم از شاه در جریان تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || به آتش کشیدن پرچم آمریکا در محوطه لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || حضور پاسدار مجروح در تظاهرات مردمی مقابل لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || حضور و حمایت همافران از تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || حضور کودک ایرانی در تظاهرات ضدآمریکایی مقابل لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || شعار جوانان ایرانی در جریان تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || عکس برافراشته امام مقابل لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || لحظه ورود پیروان خط امام به لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || تقاضای 33 نفر از کارکنان دستگیر شده لانه جاسوسی از رئیس‌جمهور آمریکا برای تحویل شاه مخلوع به ایران 📸عکس تاریخی || شعار مردم علیه آمریکا مقابل لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || برخورد انسانی تسخیرکنندگان لانه جاسوسی با «تام شفر» وابسته نظامی آمریکا 📸عکس تاریخی || حمایت آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی از تسخیر لانه جاسوسی 📸عکس تاریخی || شب‌نشینی مردم در مقابل سفارت آمریکا روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/1 روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/2 روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/3 روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/4 روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/5 روایت کم‌تر دیده شده از مقام معظم رهبری در خصوص کارشکنی لیبرال‌‌ها علیه تسخیر لانه جاسوسی/6 پاسخ مورخ خبیر انقلاب اسلامی به شبهه هاشمی رفسنجانی در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا/1 پاسخ مورخ خبیر انقلاب اسلامی به شبهه هاشمی رفسنجانی در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا/2 تأیید تسخیر لانه جاسوسی توسط امام خمینی قدس سره الشریف 🔻 🔻 🇮🇷 @IRANeMOASER
مقام معظم رهبری : ◾️«قم، حرم مطهّر و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه علیها سلام است؛ آن بزرگواری که این سرچشمه جوشان و خروشان نخستین بار از کنار مرقد او جوشید و برکاتش به همه عالم و بخصوص به دنیای اسلام رسید.» ۷۹/۷/۱۴ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۳ آبان ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۳ آبان ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۳ آبان ۱۳۶۱ 🇮🇷 @IRANeMOASER
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید||پیش‌بینی مورخ خبیر انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل اغتشاشات اخیر به تحرکات داعشی 🔺چهارشنبه 4آبان1401 خبری تلخ در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی منتشر شد. تروریستی مسلح به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، شاه‌چراغ حمله کرد و جمعی از زائران سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام را به شهادت رساند و گروهک تروریستی داعش پس از مدت کوتاهی این حادثه تروریستی را بر عهده گرفت. 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی تنها دو روز پیش از اقدام تروریستی داعش در شهر شیراز هشدار داده بود که آمریکا و اذناب او در حال تربیت نیروهای در ایران هستند... 🇮🇷 @IRANeMOASER
📌 انقلاب اسلامی 🗓۱۵ آبان ۱۳۵۷ 💠خبرنگار روزنامه یونانی مصاحبه‌ای در پاریس با امام خمینی صورت داد. امام در این مصاحبه به تظاهرات میلیونی مردم، تزلزل در نظام سلطنتی شاه و سیاست کشورهای بیگانه که اقتصاد ایران را بر هم زده و ارتش ایران را وابسته و فرهنگ ایران را آلوده کرده‌اند، اشاره کردند و با اعتقاد به پیروزی نزدیک ملت ایران فرمودند که این پیروزی سرمشق خوبی برای سایر ملل ستمدیده جهان به خصوص خاورمیانه خواهد بود که با اتکا به ایدئولوژی انقلابی اسلام، بر قدرت‌های عظیم فائق آیند. امام غیر از این مصاحبه با خبرنگار مجله عربی زبان و خبرنگار شبکه تلوزیونی به طور جداگانه گفت‌گو کردند. همچنین در جمع دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج از کشور سخنانی ایراد نمودند. 📚منبع: روزهای حماسه و نور، ج2، ص397 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی/1 📌نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/127 🔹در سال ١٣۴٢ همزمان با اوج نهضت امام، دو تن از « » ماسونى به نام‏هاى و يكباره دفترى به نام مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده درباره سيدجمال‌الدين مشهور به افغانى را به نمايش گذاشتند! 🔸ليكن نكته درخور بررسى و شايان نگرش اينكه چه رازى در كار بوده است كه اين مرز و بوم پيوسته همزمان با نهضت‏ها و حركت‏هاى عالمان اسلامى بر ضد زورمداران حاكم و جهانخواران استعمارگر، به بررسى و پژوهش پيرامون زندگى و كاركرد مى‌نشستند و روزى با دستاويز «دفاع» و گاهى به بهانه «افشاگرى»، بر ضد او قلم مى‏‌زدند؟! در مقدمه «مجموعه» يادشده آورده است: 🔹... اسناد و كتب سيد كه در خانه امين‌الضرب بوده است سال‏هاى دراز از طرف (امين‏‌الضرب ثانى) حفظ و حراست شده است. دوست ارجمند من دكتر اصغر مهدوى، دانشيار دانشگاه تهران جميع آن‌ها را از ميان خزانه گران‌بهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود مجزا ساخت و به من كه از افتخار دوستى و محبتش برخوردارم افتخار بخشيد.. 🔸نامبرده روشن نساخته است كه دكتر اصغر مهدوى با آن «شوق تمام» كه براى پخش اين «مجموعه» داشته است، چگونه در پى گذشت نزديك به پنجاه سال از عمر خود و بيش از هفتاد سال از شهادت سيد، يكباره همزمان با آغاز نهضت امام در انديشه جدا كردن اين «سندها» از به اصطلاح خزانه گران‌بهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود افتاده است؟! چه رازى نهفته داشته است كه «شوق» و آزمندى خود را براى پراكندن به اصطلاح سندهاى يادشده در درازاى ده‏ها سال از زندگى خود، پنهان كرده است؟! 🔹 براى آن‌كه بتواند آنچه را كه به نام مجموعه اسناد به بازار آورده است با نوشته‌هاى پيوند دهد و چهره سيد را مرموز، پيچيده و ناشناخته بنماياند در اين مجموعه چند برگ به اصطلاح «سند» كه نشان‌دهنده فراماسونى بودن سيد مى‌باشد آورده است كه مى‏توان گفت اصولاً آن «مجموعه» را تنها براى به نمايش گذاشتن اين سندها چاپ و پراكنده ساخته است. 🔸در این سند که ادعا شده توسط مرحوم سید جمال نوشته شده است آمده : در لیله عاشورا دهم شهر محرم الحرام داخل لُج گردیدم و در آن زمان در مصر اقامت داشتم. سنه ١٢٩٣ 🔹با چشم‏ پوشى از پرسش‏هايى كه درباره اين يادداشت از نظر «خط» مطرح است نكته‌هايى در خور بررسى و نگرش است: 🔸١. هر انسان باسوادى مى‏ داند كه «عاشورا» با دهم شهر محرم برابر است، و آوردن آن ‏دو به دنبال يكديگر، كارى نيست كه معمولاً از تحصيلكرده‌هاى حوزه اسلامى سر بزند. 🔹٢. جمله «در ليله عاشورا... داخل لج گرديدم» و جمله «آن زمان در مصر اقامت داشتم» با يكديگر سازگارى ندارد؛ زيرا جمله نخستين به سبک و روش خاطره‌نويسى است ليكن دومى با عنوان «در آن زمان» يادى از گذشته‌هاست و نيز «اقامت داشتم» كه با فعل ماضى آمده است. اگر به خاطره‏‌نويسى خو داشته و رويدادهاى زندگى خود را در دفترى يادداشت مى‌كرده است، آوردن جمله «در آن زمان در مصر اقامت داشتم»، چه مفهومى دارد؟ و اگر در روزگار ديگرى آن را نگاشته بايد ديد چه انگيزه‏اى او را به نگارش آن واداشته است؟! 🔸٣. نكته سؤال‏ برانگيز ديگر اينكه در زير اين يادداشت مهر « سيد جمال‌الدين حسينى ١٢٧٧ » زده شده است! مهر زدن پاى جمله‌اى از خاطرات، آن هم به شكلى كه در كتاب يادشده ديده مى‏‌شود، به هيچ‌وجه با عرف و عادت، سازگار نيست و اگر خوى سيد چنين بوده است بايد در زير همه يادداشت‏هاى او اين مهر ديده مى‏شد، ليكن در زير ديگر يادداشت‏هايى كه به نام او در كتاب يادشده آمده است، اين مهر ديده نمى‏شود. آيا سيد اين مهر را تنها براى اين‌كه ماسونى شدن خود را براى همگان روشن سازد، ساخته است؟! آيا سيد بر آن بوده است كه ننگ ماسونى را مانند چک بانكى با مهر و امضا از خود به يادگار گذارد؟! 🔹به‌راستى اگر ما براى روشن كردن اين موضوع كه سيد، حتى براى دوره‏اى كوتاه به سازمان فراماسونرى سرنسپرده است، هيچ سند و برهانى نداشته باشيم آيا مدرک يادشده به تنهايى گويا و نمايانگر اين واقعيت نيست كه ماسونى بودن سيد از دروغ‏هاى ساخته و پرداخته مزدوران استعمار براى بدنام كردن و به زير سؤال بردن سيد است؟!(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی/2 🔹«سند» ديگر نامه‌اى است كه در قاهره به شخصى به نام «‏_الدين» نوشته و به او خبر داده است كه در جلسه اعضاى لژ با اكثريت آرا به عنوان رئيس لژ براى يک سال برگزيده شده است درباره اين نامه نيز بايسته است نكته‏‌هايى يادآورى شود: 🔸١. اگر مقصود از « ‏ الدين » سيد جمال الدين اسدآبادى است بايد با پيشوند «الشيخ» آورده مى‏ شد. در كشورهاى عربى عنوان «شيخ» براى روحانيان از اهميت ويژه‏اى برخوردار است و تنها در هنگام خوار داشتن از آوردن آن خوددارى مى‏شود. به ويژه اينكه لازمه محتواى نامه يادشده نيز تجليل بيشتر از سيد بوده كه به رياست لژ برگزيده شده است!! 🔹٢. اين نامه بدون آرم و سربرگ سازمان فراماسونرى است و در واقع نامه رسمى سازمان شمرده نمى‌شود. آيا باور كردنى است كه سازمانى با آن سيستم پيچيده و گسترده، براى شخصيتى كه به رياست يكى از لژهاى آن برگزيده شده است، نامه غيررسمى و فاقد عناوين معمولى بفرستد؟! 🔸٣. آنان كه ماسونى بودن سيد را مطرح كرده‏اند، خود اعتراف دارند كه سيد پس از پيوستن به فراماسونرى، ديرى نپاييد كه از آن بيرون آمد و يا بيرونش كردند، بنابراين چگونه پذيرفتنى است كه عضو تازه واردى را كه هنوز به‌درستى آزمايش نشده است، به رياست لژ برگزيده باشند؟! 🔹۴. تاريخ اين نامه سال ١٨٧٨ مى‏باشد در صورتى كه سيد در همين سال بنا بر فرمان ارباب فراماسون‏ها () از مصر بيرون شده بود و اصولاً در مصر حضور نداشت تا به مراسمى در لژ فراخوانده شود. 🔸برگ‏هاى ديگرى نيز پيرامون ارتباط سيد با فراماسون‏ها در اين «مجموعه» آورده شده است كه اگر ساختگى نباشد دست‏ كم نمى‏ تواند براى اثبات ماسونى بودن سيد گواه درخور توجهى باشد و چون در اين دفتر براى بررسى زندگى سيد جمال و نقش مزدوران استعمار در ناپسند نماياندن چهره سيد، مجالى نيست، ناگزير آن را مى‏گذاريم و مى‏‌گذريم و برآنيم كه به يارى خداوند در فرصتى مناسب به بررسى زندگى سيد و نوشته‏‌هاى ديگران درباره او بنشينيم و از روى دروغ‏پردازى‏ها و نيرنگ‏‌بازى‏ها و خيانت‌هايى كه پيرامون سيد انجام گرفته است پرده برداريم. 🔹ليكن نكته‌اى كه بايسته است پيرامون مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده... ناگفته نماند اين است كه سازمان فراماسونرى، هيچ‌گاه رخصت نمى‏‌دهد كه سندها، نوشته‌ها و ديگر نشانه‏‌هاى فراماسونى يكى از اعضاى سازمان، پراكنده شود و در دسترس مردم قرار گيرد، اكنون بايد ديد كه چگونه به اصطلاح «اسناد و مدارک» ماسونى بودن سيد را آشكارا چاپ و پراكنده ساختند؟! 🔹اسماعيل رائين آورده است: ... چون براى سيد بازماندگانى نبوده، نمى‏‌دانسته است كه نوشته‌ها، سندها و كتاب‌هاى سيد در كجا و در دست چه كسانى قرار دارد؛ از اين رو به آن دست نيافته و سرانجام آن سندها و نوشته‏‌ها چاپ و پراكنده گرديده است!! 🔸اين دسته از نويسندگان بر آن بوده‏‌اند، چاپ و پخش مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده درباره را بر خلاف سياست سازمان فراماسونرى بنمايانند و اينگونه وانمود كنند كه با پخش اين «مجموعه» در واقعيت فراماسون‏ها غافلگير شدند، ليكن آنچه كه اين دروغ را بر ملا و نيرنگ‌بازان را رسوا مى‏‌كند، اين است كه نه تنها حاج امين‌‌الضرب از اعضاى بوده است بلكه و كه «مجموعه» يادشده را دسته‏‌بندى كرده و در دسترس مردم گذاشته‏‌اند نيز از ماسون‏ها مى‏‌باشند و اصولاً بيشتر آنان كه سيد را فراماسون وانمود كرده‏‌اند، خود از سرسپردگان سازمان فراماسونرى مى‏باشند...(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۲-۸۸) 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢هم‌سو بودن تشکیل «نهضت آزادی» با سیاست‌های آمریکا 📌نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/128 🔹اعضاى «نهضت آزادى» پيش از بنياد «نهضت»، از وابستگان به و همانند ديگر سردمداران آن جبهه، دنباله‏رو سياست امريكا در ايران بودند. در پى روى كارآمدن دمكرات‏ها در امريكا و در دست اجرا قرار گرفتن گروهى از اعضاى جبهه ملى كه رنگ مذهبى داشتند، از آنان جدا شده، به بنياد آزادى دست زدند و مى‏توان گفت كه جدايى آنان از جبهه ملى و پديد آوردن سازمانى نوين با پوشش مذهبى، با سياست امريكا نيز دمساز بود، زيرا: 🔸1. «جبهه ملى» به سبب يک سلسله ناتوانى‏ها و نارسايى‏ها، نفوذ، پايگاه و شخصيت سياسى خود را در ميان ملت ايران از دست داده بود و ديگر نمى‏توانست در پياده كردن سياست نوين امريكا در ايران، نقش شگرف و به‌سزايى داشته باشد و ميتينگ «جبهه ملى» در سال 1339 در ميدان جلاليه تهران اين حقيقت را براى امريكا روشن كرد. 🔹2. «جبهه ملى» در ميان مذهبى‏ها و توده‏هاى دين‏باور هيچ‏گاه نفوذ و توانى نداشت و بايد گروهى به صحنه مى‏آمدند كه بتوانند در ميان مذهبى‏ها نيز پايگاهى به دست آورند. مهندس در نخستين نطقى كه به مناسبت اعلام موجوديت «نهضت آزادى» ايراد كرد چنين گفت: .🔸.. ساير احزاب ملى و اجتماعات صالح قابل احترامند و مؤسسين آن‌ها مردمان خوبى هستند اما اكثريت مردم در مرام و روش و سوابق آن‌ها، انعكاس عقايد و آمال خود را كاملاً نيافته‏اند و ممكن است بعضى‏ها در اصول مرامى و مبانى و فكرى «نهضت آزادى ايران» بهتر و بيش‌تر جواب مكنونات و معتقدات خود را بيابند. 🔹3. برخورد كوبنده و توفنده مرجع بزرگ آن روز، حاج‏آقا با و سياست امريكا در ايران، در واپسين سال‏هاى زندگى خود، نيز به سوگ نشستن جهان اسلام در مرگ آن مرجع توانا، امريكايى‏ها را به توانمندى و پايگاه شگرف مردمى جامعه روحانيت آگاه ساخت. آن‌ها دريافتند كه روحانيان با وجود ضربه‏هاى سنگينى كه در دوران ، و در دوران خورده‏اند، بار ديگر توانسته‏اند نيرو و توان خود را بازيابند و بر ناتوانى‏ها و نارسايى‏ها چيره شوند. از اين رو پيش‏بينى مى‏كردند كه به‌زودى نهضت روحانيت آغاز مى‏شود، چون به‌درستى آزموده بودند كه علماى شيعه در هر زمان كه توانمندى و پايگاه مردمى خود را بتوانند بازيابند در رويارويى با جهانخواران، زورمداران و دستياران آن‌ها درنگ نمى‏كنند. 🔸از اين رو براى پيشگيرى از نهضت «قريب‏الوقوع» علماى اسلام، لازم مى‏ديدند كه گروهى را با طرح اسلام يک‏بعدى ـ اسلامى كه در سياست خلاصه مى‏شود ـ به صحنه آورند و به دست آن‌ها توده‏هاى باورمند مسلمان را به سوى اسلام يک‏بعدى (اسلام امريكايى) بكشانند و پايگاهى براى اين گروه در ميان مذهبى‏ها پديد آورند، به گونه‏اى كه اگر حركتى و نهضتى از سوى علما و روحانيان آغاز شد خواه ناخواه دنباله‏رو سياست آن گروه قرار بگيرد. 🔹اگر در دوران مشروطه ماسون‏ها نهضت اسلامى علما را در آستانه پيروزى به كژراهه كشانيدند، در اين دوران كه نهضت اسلامى هنوز به‌درستى آغاز نشده است در دام دست‏افزارهاى امريكا بيفتد و به بيراهه كشيده شود. 🔸«نهضت آزادى» در ارديبهشت ماه سال 1340 (يک سال و اندى پيش از آغاز ) پا در صحنه سياسى ايران گذاشت.(نهضت امام خمینی، ج3، صص174-173) 🇮🇷 @IRANeMOASER