10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹دفاع مستدل استاد سیدحمید روحانی از اقدامات شورای نگهبان
🔻بازکاوی دلائل #هجمه_نفوذی_ها به شورای نگهبان
⁉️چرا شورای نگهبان حسن روحانی را تایید کرد؟
✅تبیین نقش متقابل مردم و #شورای_نگهبان در انتخابات مطلوب
🇮🇷 @iranemoaser
📰 #روزشمار_انقلاب | ۱۱ بهمن ۵۷
📌تصویر روزنامه #کیهان
♨️ #امام صبح فردا در تهران است
➖ #امام_خمینی: من یک طلبه ام، تشریفات را کم کنید
🇮🇷 @iranemoaser
📰 #روزشمار_انقلاب | ۱۱ بهمن ۵۷
📌تصویر روزنامه #اطلاعات
♨️ 9 صبح فردا دیدار با #امام در تهران
🇮🇷 @iranemoaser
🔻#معامله_قرن در بیان رهبری معظّم 🔻
◾️«دشمن متمرکز شده است روی #دنیای_اسلام... مسئلهی فلسطین و این سیاست شیطانی و خبیثی که آمریکا در مورد فلسطین در نظر گرفته است، اسمش را هم گذاشته است «معاملهی قرن»... این #خواب_آشفتهای که اینها دیدهاند که خیال میکنند #بیتالمقدّس را بگیرند و میگویند هم روی شهر، هم زیر شهر، هم اعماق شهر شرقش، غربش، همهجایش باید دست #یهود باشد، غلط بیخودی میکنند؛ این اتّفاق نخواهد افتاد.» (۱۳۹۷/۴/۲۵)
◾️«ما گفتهایم که امروز #دموکراسی و مراجعهی به آراء عمومی یک شیوهی #مدرن و پیشرفته است که همهی دنیا هم قبول دارند؛ بسیار خب، برای تعیین نوع حکومت کشور تاریخی فلسطین، به افکار عمومی مردم فلسطین مراجعه کنید، یک #رفراندوم راه بیندازید؛ این، چند سال قبل بهعنوان نظر جمهوری اسلامی و فکر جمهوری اسلامی به سازمان ملل گفته شده و در آنجا ثبت شده. این حرف ما است: آنهایی که واقعاً فلسطینیاند مثلاً فرض کنید آنهایی که لااقل از صد سال پیش به آنطرف فلسطینی بودند، هشتاد سال پیش به آنطرف فلسطینی [بودند]؛ در فلسطین، هم مسلمان بوده، هم یهودی وجود داشته، هم مسیحی وجود داشته که فلسطینیاند از این فلسطینیها در هر جا که هستند، چه در خود سرزمینهای اشغالی یعنی کلّ سرزمین فلسطین، و چه در خارج از فلسطین، نظرخواهی بشود؛ هر نظامی را که اینها معیّن کردند برای سرزمین فلسطین، آن نظام مورد قبول است؛ هرچه آنها خواستند.» (۱۳۹۷/۳/۲۰)
🇮🇷 @iranemoaser
✳️ چاپ سلسله درسهاى حكومت اسلامى از انتشار مخفیانه تا توزیع مجاهدانه
🔅 خاطراتی از درس های ولایت فقیه امام در نجف/1
✅به مناسبت #پنجاهمین_سالگرد آغاز درسهای ولایتفقیه امام در نجف
یکم بهمن سالروز آغاز درسهای ولایتفقیه و حکومت اسلامی در نجف بود که به جرأت میتوان گفت تحولی بود برای فضای نامهربان و دور افتاده از سیاست نجف.
🔸در درسهای امام در نجف شاگردان متعددی از امام حضور داشتند اما یکی از آنها مسئولیت تنظیم و تدوین درسها را برعهده گرفت: حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی.
◀️به همین مناسبت؛ خاطرات ایشان را از طرح بحث حکومت اسلامی و فراز و فرودها و چالشهای انتشار آن را با هم مرور میکنیم. به امید آنکه ندای نصرتخواهی امام از حوزه و دانشگاه بیش از پیش شنیده شود:
🔹بيش از دو روز از طرح بحث «حكومت اسلامى» نگذشته بود كه در صدد بر آمديم بحث مزبور را از نوار پياده كرده، هر چه سريعتر تنظيم و چاپ كنيم و براى توزيع در مراسم حج به مكه بفرستيم.
🔸 از آنجا كه تا آغاز مراسم حج فرصتى چندان باقى نبود، بايد با سرعت و كوشش هر چه بيشتر دست به كار مى شديم و براى چاپ و نشر آن، تمام نيروى خود را به كار مىگرفتيم، از اين رو، نيروى جوان و مبارز حوزۀ نجف را بسيج كرديم و گروهى را مسئول پياده كردن نوارهاى بحث حكومت اسلامى و دستهاى را مسئول امور چاپ قرار داديم.
🔹نگارنده(سیدحمید روحانی) نيز مسئوليت تنظيم، تدوين و تيترگذارى آن را بر عهده گرفت و به اين ترتيب كار بسرعت و موفقيت پيش رفت و فقط پنج روز از طرح بحث حكومت اسلامى از طرف امام گذشته بود كه اولين جزوۀ آن، كه شامل 2 درس بود از چاپ در آمد كه موجب شگفتى و حيرت عموم افرادى كه در جريان كار قرار داشتند، واقع شد؛ درسهاى بعدى نيز، به ترتيب و بسرعت از چاپ در آمد
🔸مجموع بحث امام دربارۀ حكومت اسلامى 12 درس بود كه در 6 جزوه تدوين و تنظيم گرديد و فقط 3 جزوۀ آن به مراسم حج آن سال رسيد و در حد وسيعى همراه با خود نوار، ميان زائران خانۀ خدا پخش شد و از طريق آنان به ايران فرستاده شد. بسيارى از زائران پارسى زبان خانه خدا نوار و جزوۀ بحث حكومت اسلامى را به عنوان بهترين ارمغان با خود به ايران بردند و به بستگان و دوستان خويش هديه كردند.
🔹همزمان با چاپ و نشر جزوه هاى فارسى «حكومت اسلامى» بر آن شديم كه آن را به عربى ترجمه كرده، در ميان برادران عرب در كشورهاى عربى توزيع كنيم. با آنكه در برگرداندن آن به عربى با مشكل نداشتن مترجم روبه رو بوديم؛ بيش از هفته اى از طرح بحث حكومت اسلامى نگذشته بود كه ترجمه عربى درس اول و دوم نيز با مقدمه اى كه بر آن نوشته بودم، از چاپ در آمد و جزوه هاى ديگر نيز يكى پس از ديگرى هر يك با مقدمه اى به چاپ رسيد و در عراق و ديگر كشورهاى عربى پخش گرديد.
🔸در مقدمۀ هر يك از جزوه هاى عربى تا آنجا كه در توان اين قلم بود، در ترسيم چهرۀ امام و راه و خط او كوشش شد و هدف و انگيزۀ او از نهضت عليه رژيم ايران تشريح گرديد و نقش او در بسيج ملت ايران براى آزادى فلسطين و مبارزه عليه صهيونيسم اشغالگر بازگو شد و فرازهايى از گفته ها و نوشته هاى امام دربارۀ فلسطين، اعراب و صهيونيسم، باز گفته شد.
🔹لازم به يادآورى است كه از آغاز نهضت اسلامى در ايران، اين اولين بار بود كه هدف و انگيزۀ امام از اين نهضت و نيز جريان 15 خرداد و زندان و تبعيد امام، به زبان عربى منعكس مى شد و در دسترس عموم مردم عرب قرار مى گرفت.(نهضت امام خمینی،ج ۲، صص 761- 758)
ادامه دارد...
🇮🇷 @iranemoaser
✳️ نظم در زندگى #امام_خمينى (ره)
💠 امام خمينى در نظم و برنامه، انسان بیمانندى است كه كسى همانند او در همۀ امور، حتى درحركات و سكنات خود، روى برنامه و نظم عمل نمايد و در امور عبادى، اجتماعى و سياسى و زندگى شخصى، داراى شيوۀ ويژهاى بوده و چون ساعت اتوماتيك منسجم و منظم كار كند.
🔹 نظم و انضباط دقيق و موزون امام خمينى در شئون زندگى تا آنجاست كه افراد خانوادۀ او بنا به گفتۀ خودشان از حركات و كارهاى او حد و حدود اوقات را به دست میآورند! مثلاً آنگاه كه او از مطالعه فارغ میشود، يا براى استراحت به رختخواب میرود، و یا براى تدريس به مسجد میرود و يا در سطح بالكن خانه به قدم زدن میپردازد و ... در میيابند كه چه ساعتى از شب و روز مىباشد.
🔹از افراد داخل منزل او نقل شده كه گفته بودند: پيش از ظهرها آنگاه كه حاج آقا براى وضوگرفتن از اتاق مطالعه بيرون میآيند، ما میفهميم كه وقت طبخ برنج میباشد و اگر ناهار برنج داريم فوراً به آشپزخانه رفته اجاق را روشن مىكنيم!
🔹 شگفت انگيز اينكه در حركت و سكونهاى بدنى امام خمينى نيز نظم و برنامۀ ويژهاى برقرار است؛ مثلاً او هنگامى كه میخواهد از جاى برخيزد، هميشه دست چپ را به زمين میگذارد و برمیخيزد! نيز وقتى كه میخواهد براى تدريس بالاى منبر برود، ابتدا پاى چپ را بر روى پلۀ منبر نهاده، با مكثى كوتاه بالا میرود و هيچگاه عكس آن از او ديده نشده است.
🔹هنگام وارد شدن به منزل، مدرسه و مسجد نيز هميشه ابتدا قدم راست را به داخل میگذارد.
🔹در خيابان پيوسته همانند ماشين از دست راست خيابان حركت میكند و گامهاى سنگين و نظامى برمیدارد! با سرو گردنى افراشته و راست و استوار راه میرود و از عبا سركشيدن و سر پايين افكندن، حتى در هنگام باريدن باران (كه به طور طبيعى و ناخودآگاه سر به پايين خم میشود) خوددارى میورزد.
🔹سر ساعت مقرر، براى تدريس در محل درس حاضر میشود و از اينكه بيشتر وقتها شاگردها نامرتب و دير و زود به درس میآيند و در امور زندگى بینظم میباشند رنج میبرد، و بارها به مناسبتهايى اين نكته را به شاگردان درس گوشزد كرده است كه در دنيا آنانى توانستند به جايى برسند و گليم خويش را از آب بيرون بكشند كه داراى نظم و انضباط در زندگى بودهاند.
افرادى كه زندگى آنان برپايۀ بینظمى و هرج و مرج استوار است، هيچگاه نمیتوانند بار سنگين خويش به منزل رسانند و در جامعه نقشى ايفا كنند.
📚کتاب نهضت امام خمینی، دفتر اول، مولف: سید حمید روحانی
🇮🇷 @iranemoaser
📸 #اختصاصی | امام خمینی(ره) در اتومبیل بِلِیزر در مسیر فرودگاه به سمت بهشت زهرا و استقبال بی نظیر مردم
📅۱۲ بهمن ۱۳۵۷
🇮🇷 @iranemoaser
✂️برشی از یک کتاب
♨️خاطراتی از #سید_احمد_آقا_خمینی درباره چگونگی پیاده شدن #امام_خمینی(ره) از هواپیما در 12 بهمن 1357:
💠در مورد چگونگی پیاده شدن #امام از هواپیما مرحوم حاج احمد آقا در مجلسی خاطره جالبی نقل کرده اند. ایشان فرمودند: «وقتی که هواپیما در فرودگاه به زمین نشست حضرت آیت الله #پسندیده (برادر بزرگ امام خمینی) وارد هواپیما شد و پس از سال ها دوری با امام خمینی دیدار کرد و لحظاتی در کنار او به گفتگو نشست.
🔹لحظه رفتن که فرا رسید حضرت امام فرمودند آقا] آیت الله پسندیده باید جلو بروند و من پشت سر ایشان می روم. عرض کردم : مردم 14 سال است که انتظار این لحظه را می کشند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی منتظرند تا این لحظه ی تاریخی را به تصویر بکشند. هرچه اصرار کردم فایده ای نداشت. سرانجام راهی به ذهنم رسید. به عموی بزرگوارم پیشنهاد دادم که ایشان با جمعی از همراهان امام که از #پاریس آمده بودند از هواپیما پیاده شوند و به جمعیت حاضر در سالن استقبال بپیوندند و بعداً امام پیاده شوند. به همین ترتیب عمل شد و بالاخره امام حاضر نشد یکی از آداب معاشرت اسلامی را نادیده بگیرد و از برادر بزرگ خویش جلو بیفتد ولو آن که در چنین شرایط استثنایی که میلیون ها چشم به آن دوخته است، قرار داشته باشد!»
📚#حمید_انصاری، مهاجر قبیله ی ایمان، ص128
🇮🇷 @iranemoaser
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین #سید_حمید_روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۱۳۶۷.۱۱.۱۱ - بخش اول
💠محضر مبارک، مرجع عالیقدر جهان اسلام و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی #امام_خمینی متع الله المسلمین بطول بقا وجوده الشریف
🔹امام عزیز و بزرگوارم با اهداء سلام معروض میدارد:
پیام بلندپایه و روح بخش آن حضرت را همراه با رهنمودهای تاریخ و تاریخ ساز، با اشتیاقی فراوان دریافت کردم. آنچه درباره اینجانب مرقوم فرموده اید باید عرض کنم: «کم من ثنا جمیل لست اهلاله نشرته» از عواطف کریمه و تفقدات پدرانه آن امام بزرگوار کمال امتنان را دارم و از خداوند متعال می خواهم که نعمت آن وجود ذیجود را برای اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان مستدام بدارد.
🔸گفتن ندارد که همه پیام ها و رهنمودهای آنحضرت در حد خود بی مانند، سازنده، آموزنده و الهام بخش است، لیکن آنچه اهمیت و عظمت این پیام را فزونی می بخشد، این است که در پی گذشت هزاره ای ازبریدن و بیگانه شدن پیروان اسلام، به ویژه جامعه روحانیت، از تاریخ و غربت و مظلومیت تاریخ اسلام و تشیع، اکنون برای نخستین بار، از سوی مقام معظم مرجعیت شیعه، درباره اهمیت تاریخ و شیوه نگارش و تدوین آن، رسماً رهنمودهائی صادر می گردد و روی نگارش آن از زبان توده ها تأکید به عمل می آید.
🔹امام بزرگوار به حق آگاهند که در عرصه تاریخ نگاری گذشته، به ویژه در سده اخیر، آنچه که به نام «تاریخ» رقم خورده است، نه تنها از زبان توده ها نمی باشد، بلکه بیشتر، ساخته و پرداخته زبان و قلم دشمنان توده ها (ماسونها – کمونیستها و...) می باشد.
توده های مستضعف و رهبران آنان که تاریخ سازان و تاریخ آفرینان راستین هستند، در عرصه این گونه تاریخ نگاریهای تحریف شده، حضور ندارند و یا با چهره های بدلی، قلابی و مسخ شده به صحنه آورده شده اند.
🔸ماسونها و کمونیستها و دیگر عوامل استکبار جهانی، به خوبی میدانند که اگر رویدادهای تاریخی از زبان توده ها ثبت شود، درسهای ارزنده، آموزنده پند آمیز و توفان خیز، به نسلها می دهد و تاج و تخت کاخ نشینان و منافع جهانخواران را با خطری جدی و ریشه ای، روبرو می کند.
از این رو ناگزیرند که در راه تحریف تاریخ بکوشند و واقعیت ها را با بافته ها، پندارها و برداشت های نادرست، ناروا، انحرافی و افسانه ای وارونه سازند و با این گونه ترفندها و نیرنگ ها از تداوم حرکتها و انقلابها پیشگیری کنند.
🔹در طی سده پیشین که نهضتها و خیزشهای اسلامی آسایش و آرامش را از زورمداران و جهانخواران سلب کرده است، می بینیم که تاریخ نگاری، تدوین کتابهای درسی و آموزشی، برنامههای علمی و فرهنگی، حتی نگارش قصه کودکان در انحصار ماسونها و کمونیستها قرار گرفته است و شگردهائی از سوی آنان در راه فرهنگ زدائی، اسلام زدائی، شخصیت زدائی و بیگانه ساختن توده های مسلمان از تاریخ خونبار اسلام – که هر گام آن قیامی گلگون با رنگ و بوی عاشورا در خود دارد – به کار گرفته شده است. و در راه بدنام کردن پیشوایان مذهبی و رهبران نهضتهای اسلامی توطئه ها و نقشه هائی در دست اجرا قرار گرفته است.
👈🏻 ادامه دارد ...
🇮🇷 @iranemoaser
✳️روایت کمتر شنیده شده #یادگار_امام از روز #ورود_تاریخی امام به کشور
🔸وقتی که شاه از ایران رفت خود امام به این فکر افتادند که به ایران بیایند و از طرفی از اینکه آمریکا و ایرانی های مقیم آمریکا اصرار داشتند که آقا به ایران نیایند، در جمع به این نتیجه رسیدیم که این عده ای که در ایران فشار می آورند که امام نیاید دارای روحیاتی هستند که می خواهند قصه را به بختیار تمام کنند.
🔹 امام تصمیم گرفتند که بیایند. یک هفته قبل از آمدن امام به ایران که درست خاطرم نیست یکشنبه بود یا پنجشنبه، امام اعلام کردند که به ایران می آیم. به دنبال این قصه، بختیار فرودگاه را بست و گفت تا دو روز بسته است. امام گفتند من روز سوم می روم. دوباره فرودگاه را بست. دوباره امام گفتند به محض اینکه باز شد می رویم.
🔸نکته ی مهم این است که در این بازی هیچ وقت امام بازنده نمی شد؛ چرا چونکه فرودگاه نمی توانست برای همیشه بسته باشد و هر موقع که باز می شد همان روز، روز ورود امام به ایران بود. بالاخره هم همینطور شد. ما بلیط تهیه کردیم. در حدود 50 نفر ایرانی بودیم و 150 خبرنگار خارجی با ما بودند که آمدیم ایران.
🔹در ایران قرار شد که من اول از هواپیما پیاده شوم و وضع سالن را ببینم که چه جوری است. آمدم پایین و دیدم و بعد با آقای عمو برگشتیم داخل هواپیما و به همراه امام پیاده شدیم.یکی از نکات بسیار حائز اهمیت، این است که آرامش درون هواپیما بود. هیچگونه تشویشی وجود نداشت. امام حتی همان شب قبل از پرواز، نماز شب و نماز صبح خود را نیز به جا آوردند و استراحت مختصری هم کردند. تا اینکه سوار هواپیما شدیم و به ایران رسیدیم.
🔸همه معتقد بودند به اینکه امام نباید به بهشت زهرا(س) بروند، چونکه راه بهشت زهرا(س) خیلی شلوغ است. ما می گفتیم اگر برویم به میان مردم عادی چه می شود. ولی امام گفتند خیر من باید بروم بهشت زهرا(س). باید یادآور شوم که طرح رفتن به بهشت زهرا را خود امام در پاریس مطرح کردند. با وجود اصرار آن مستقبلین برای منصرف کردن امام از این تصمیم، ما عازم بهشت زهرا(س) شدیم.
🔹چون امام خودشان چنین تصمیمی داشتند. به علت زیاد بودن تعداد ماشینهای همراه در بین راه. فقط چند بار مردم متوجه اتومبیلی که امام در آن قرار داشت شدند که ریختند و خیلی خطرناک شد. در ماشین امام که فقط من و راننده همراه امام بودیم در جلوی بهشت زهرا(س) شلوغ شد و مردم ریختند. با ماشین به سوی بهشت زهرا(س) می رفتیم. و وضع جوری دیگری شد که ماشین حرکت عادی نداشت تا اینکه اصلا موتور ماشین سوخت و از آن پس فشار جمعیت بود که اتومبیل را به هر جهت می برد. حتی یک بار نزدیک بود ماشین توی جوی آب بیفتد. همین حین هلی کوپتر آمد و امام و من سوار هلیکوپتر شدیم و از آنجا در نزدیکی قطعه ی17 پیاده شدیم.
🔹امام فاصله ی هلیکوپتر تا روی کرسی خطابه را راحت طی کردند. امام صحبت خودشان را ایراد کردند که همه می دانید و بعد با آمبولانس از در بهشت زهرا(س) خارج شده و ماشین به دست راست پیچید، پس از طی مسافت در جاده به طرف قم باز به سمت راست پیچید و به داخل بیابان رفت وبا سرعت زیادی جلو رفت، هلی کوپتر ما هم روی آمبولانس حرکت می کرد. سریع خود را به آنجا رساندیم و امام را که از آمبولانس پیاده شده بود، سوار کردیم و تا جمعیت برسد از روی زمین بلند شدیم.
🔸مسأله ای که در این حال برای ما مطرح شد این بود که حالا کجا برویم؟ آیا به فرودگاه برویم؟ تصمیم بر این شد و رفتیم آنجا. ولی دیدیم هنوز جمعیت در فرودگاه و میدان آزادی موج می زند. بنا شد برویم جلوی بیمارستان امام خمینی. توی هلیکوپتر از امام پرسیدم حالتان چطور است. گفتند هیچ خوب نیست در نتیجه ی فشار جمعیت امام حالشان بد شده بود . وقتی که هلیکوپتر در محوطه ی بیمارستان فرو آمد؛ کارکنان بیمارستان به خیال اینکه بیماری آورده اند به طرف هلیکوپتر دویدند. در این بین با امام رو به رو شدند که یک حالی شده بودند. نمی دانستند چه بکنند. یکی از دکترهای بیمارستان ماشین خودش را که یک پژو بود آورد و ما داخل آن نشستیم و رفتیم. یک ماشین جیپ هم که از خود دکترها و کارکنان بیمارستان بود به عنوان محافظ از جلوی بیمارستان پارک کرده بود، از ماشین دکتر پیاده شدیم و با ماشین آقای ناطق نوری به منزل دختر آقای پسندیده رفتیم. شب هم از آنجا به مدرسه ی رفاه رفتیم که ساعت 10 شب بود. امام خیلی خسته شده بودند. این، قضیه ی ورود امام از پاریس به تهران بود.
🔹در اینجا لازم است یک بار دیگر یاد آوری کنم. که تصمیم آمدن به تهران را فقط خود امام گرفتند و در حالی که تقریبا همه مخالفت می کردند، امام گفتند«نه» ما باید برویم ایران و این چیزی بود که حتی از تهران هم به ما فشار آورده می شد. یعنی همه می ترسیدند که قصه چه می شود ولی امام خودشان آمدند. ( فصلنامه پانزده خرداد،شماره ۲،ص۳۱۶)
🇮🇷 @iranemoaser