🔆 بررسی نقش امام خمینی بر اجماع علما در جریان تصویب نامه انجمن های ایالتی ولایتی/بخش دوم
🔸🔹 نشان دادن وجه غیر قانونی تصویبنامه
این تغییر و تبدیل در قانون، در برابر فترت تعطیلی مجلسین، به دست دولت علم که حق هیچ گونه دخل و تصرفی در قانون اساسی را نداشت انجام گرفته بود و در حقیقت تجاوز به قانون اساسی و اساس مشروطه- که به بهای خون صدها آزادیخواه به دست آمده است- به شمار می رفت.
🔹دولت علم در حقیقت می خواست چرخ زمان را به عقب برگرداند و همان دوران استبداد را بار دیگر زنده کند و با تصویب قوانین خلق الساعه سرنوشت ملتی را دستخوش اغراض پلید و مقاصد شوم بیگانگان و ایادی بی وطن و خائن آن سازد.
🔸امام همچنین در اولین تلگرامی که در28 مهر به علم نخست وزیر ایران ارسال می دارند تلویحا به تعطیلی مجلس شورا و سنا برای مدت طولانی و سوء استفاده دولت از این تعطیلی طولانی مدت و هشدار به اینکه این عملکرد با واکنش مردم مواجه خواهد شد اشاره می کند و در حقیقت به ملت خاطر نشان می کنند که هیات حاکمه در برابر کارهای شما مسئول است، این عملکرد امام به نوعی هدف عالیتر و دامنه دارتری بود که سعی داشت تحولات فکری جدیدی در جامعه پدید آورد
بنابر این در مورد تکیه روی قانون اساسی، در مرحله اول به منظور به حرکت در آوردن و به مبارزه واداشتن همه نیروی خلق- چه آنکه پایبند به اسلام و چه بی تفاوت- بوده است و در مرحله دوم همان نطق خود حضرت امام در پایان تصویبنامه در تاریخ 11 آذر 41 می باشد که بیان داشتند:
🔹«.. استناد و تکیه ما روی قانون اساسی از طریق الزموهم بما الزموا علیه انفسهم می باشد..اصل دوم متمم قانون اساسی، تصویب هر قانون خلاف قرآن را از قانونیت انداخته است. «والا مالنا و القانون»؟..»
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
🔆 بررسی نقش امام خمینی بر اجماع علما در جریان تصویب نامه انجمن های ایالتی ولایتی/بخش آخر
🔸🔹امام و تلاش برای اتحاد میان علماء
به دنبال انتشار تصویبنامه در جراید در 16 مهر، امام خمینی بی درنگ علمای طراز اول قم را به نشست و گفتگوی پیرامون تصویبنامه دعوت نمود این نشست در منزل حاج شیخ عبدالکریم حائری به میزبانی فرزندشان حاج آقا مرتضی تشکیل شد. که علاوه بر امام آقایان گلپایگانی و شریعتمداری هم بودند.
🔹در این نشست امام تمام تلاش خود را به نمایش گذاردن چهره سیاه و وحشت بار آتیه ترسیم نمود و خطر مقابله با اساس اسلام را به علماء گوشزد نمود و ماحصل تبادل نظر و گفتگو اعلام تلگرام مخالفت به شاه و در خواست لغو فوری آن و ارسال نامه به علمای شهرستان در جهت بازگوی خطرات تصویبنامه و قراردادن جلسه مشاوره و تبادل؛ امام همچنین به منظور اینکه مردم در جریان اقدامات پیشوایان قرار گیرند پیشنهاد انتشار اخبار نشست را می دهند که به رغم مخالفت برخی علماء به بهانه خشم دولت امام با پافشاری توانستند موافقت آقایان را برای چاپ و نشر جلب نمایند.
🔸امام در آن روزگار تنها به دنبال بستری برای لغو تصویبنامه و برقراری«صلح و آشتی» با آن رژیم نبوده است، بلکه اسلام را در مرز فنا و بقا می دیده از اینرو امام میان اسلام اصیل و دیانت مقدس مآب های بازاری(که هیچ خطری برای رژیم ندارد) تفاوت می دیده و بر این باور بوده که علما و روحانیون مردم را طوری به صحنه مبارزه بیاورند که رژیم را اندیشناک کند، نه اینکه در یک مسجد که حکم یک صندوقخانه است مردم جمع شوند. امام همواره سعی داشت به علمای اسلام قدرت بخشد و آتش مبارزه را تحت هیچ شرایطی خاموش نکنند، لذا در سخنرانی 9 آذر قبل از اعلام رسمی لغو تصویبنامه خط علما را دفاع از اسلام و خط دولت را دشمنی با اسلام مطرح می کنند.
🔹 از سویی امام همواره اتحاد میان علما را به معنای سنگری مستحکم برای ضربه ناپذیری اسلام قلمداد می نمودند و در سخنرانی 11 آذر که پس از اتمام غائله بیان کردند بار دیگر روی سخن را به رژیم کرد و در مقام ارزیابی قدرت و نیروی لایزال و خلقی علمای اسلام بر آمد و عدم بر خورداری هیأت حاکمه ایران از پشتیبانی مردم را یادآور شد و قدرت مردمی روحانیت را به رخ کشید.
🔸🔹امام و ترغیب سخنوران دینی
روشنگری های پیگیر گویندگان مذهبی در بسیاری از نقاط کشور خشم و خروش مردم و پشتیبانی آنان از رهبران دینی و عالمان اسلامی را به همراه داشت.از این رو امام با توجه به نقش ژرف گویندگان وارسته و متعهدی مثل حجت الاسلام فلسفی در پیشبرد نهضت طی نامه ای، روشنگری های پیگیر او و دیگر گویندگان مذهبی را در منابر ستود و آنان را به پایداری و استواری بیشتر در راه مبارزه و رویایی با توطئه اسلام زدایی فرا خواند.آقای فلسفی آن روزها با مقامات روحانی قم در تماس دائم بود و نظرات آنان را در منابر مرتب بازگو می ساخت.
🔸🔹سرانجام ماجرا
امام خمینی با مشاهدۀ لجاجت دولت در عدم لغو مصوبه، با استناد به اصل دوم متمم قانون اساسی – که به علما حق میداد، قوانین مخالف اسلام را رد نمایند – طی تلگرافهای بعدی اعتراض را از تصویب نامه فراتر برد و نسبت به انحلال مجلسین، تخلف از قانون اساسی و احکام اسلام هشدار داد و علمای تهران و شهرستانها را به تحرک بیشتر وا داشت.
سرانجام علمای تهران از مردم برای تشکیل مجلس دعا در روز 8 آذر 1341 دعوت کردند، بار دیگر دولت عقب نشینی کرد و در 7 آذر تشکیل جلسه داد و تصویب نمود که «تصویب نامۀ مورخ 14 مهر 1341 قابل اجرا نخواهد بود» و آن را به علمای تهران و قم تلگراف کرد.
بار دیگر امام خمینی از علمای قم دعوت کرد تا به مبارزه ادامه دهند. استدلال امام خمینی آن بود که مصوبۀ قبلی در دولت تصویب شده بود و از مطبوعات اعلام شده بود، اما ما نمیتوانیم به لغو مصوبه در پشت درهای بسته اکتفا کنیم.
باید به طور رسمی و لغو مصوبه نیز باید از طریق مطبوعات اعلام شود. علیرغم اعلامیه برخی از علما مبنی بر خاتمۀ مبارزه، عدهای از دانشگاهیان، اصناف و بازاریان تهران به قم رفتند تا از نزدیک در جریان مواضع علما در خصوص نهضت قرار گیرند. آنان در منزل امام و با تعبیر «زعیم رشید ما» تقاضای اعلام تکلیف کردند. امام خمینی خواهان ادامۀ مبارزه تا اعلان رسمی لغو مصوبه شدند.
سرانجام دولت تسلیم خواستۀ امام خمینی شد و در تاریخ 10 آذر 1341 رسماً از مطبوعات خبر لغو تصویبنامه اعلام شد.
*نهضت امام خمینی، دفتر اول ،سید حمید روحانی،چاپ پانزدهم،بهار 1381، صص 239 – 186
*نهضت دو ماهه روحانیون ایران، علی دوانی،چاپ اول، 1393،نشر رهنمون
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ بخشی از سخنرانی امام خمینی درباره جایگاه شورای نگهبان
♦️مجلس اگر باشد، ان شاء الله مجلس خوب باشد. با داشتن علما و قانوندانهای، حقوقدانهای نگهبان، شورای نگهبان، ما آرام هست دلمان، برای اینکه در مجلس ان شاء الله مسائلی بر خلاف اسلام و بر خلاف مصالح مسلمین نخواهد گذشت، و اگر اشتباهی در مجلس واقع بشود، شورای محترم نگهبان که در این دوره با کمال قدرت و استقلال عمل کرد، در دورههای دیگر هم همین طور باشد، و این ملت را و این دولت را و این کشور را به پیش ببرد.
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
🔻صدام مشابه همان برخوردی که رضاخان با عزاداری ها کرد هم در عراق با شیعیان انجام داد. در حدودای سال۵۱، ۵۲ بود که عزادارای ها ممنوع اعلام شد، اتفاقا مقارن با اربعین هم بود که از طرف بعثی ها فرمان مقابله با راهپیمایی ها صادر شد. یادم است همان آخرین سال جمعیت بسیار زیادی- بیشتر از سال های قبل- آمدند.در نتیجه بعثی ها با توپ و تانک کربلا را محاصره کردند ..حتی هواپیمای جنگی آمد. با سرعت وحشیانه دیوار صوتی را شکاندند تا جایی که باد هواپیما مردم را مثل برگ درخت به اینطرف و آنطرف پرت می کرد، بعد هم عده ای را دستگیر و اعدام کردند، همان باعث شد که سال بعد حضور در راهپیمایی ها کمرنگ شود تا وقتی که صدام رفت..و الان هم که رسیدیم به دوران معاصر.
🔺در طول تاریخ هیچگاه نتوانستند این مسیر را مسدود کنند. بلکه بالعکس کاری کردند که اگر یک دوره ای ۱۰ هزار نفر یا ۱۵ هزار نفر می رفتند، الان شدند ۲۰ میلیون نفر.. ابدا نمی توان راه امام حسین(علیه السلام) را با تهدیدها بست.
بخشی از سخنرانی حجه الاسلام سید حمیدروحانی پیرامون اربعین حسینی ، ۱۳۹۷/۸/۱۴
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
💢ضربه ای که #سیرک_شاهانه بر اقتصاد کشور وارد کرد.
❌ جشن دو هزار پانصد ساله چه هزینه ای برای مردم ایجاد کرد؟
🔺رژیم شاه همزمان با برگزاری جشن دو هزار و پانصد ساله، با گرفتن وام های کلان از کشورهای دیگر و با بازگذاشتن دست جهان خواران برای سرمایهگذاری در ایران، نابسامانی ها و بیماری اقتصادی ایران را فزونی بخشید و راه غارت منابع سرشار و ذخیره های گرانبهای ایران را برای غارتگران بین المللی بیشتر هموار ساخت.
🔻بنابر ارقام پراکنده از سوی بانک مرکزی از سال ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۸، رژیم شاه حدود ۱۳۲ میلیون و ۳۲۰ هزار میلیارد دلار، با بهره ۶۳٪ از کشورهای بیگانه وام گرفت و آنها در سال ۱۳۵۰، بیش از سی و نه میلیون و یکصد هزار دلار از آمریکا، در چند نوبت وام دریافت کرد و در همین سال حدود ۱۱۹ سرمایه گذاری خارجی از هجده کشور جهان در ایران سرمایه گذاری کردند و بر ناداری و فلاکت مردم ستمدیده ایران افزودند.
🔺هزینه های این #سیرک_شاهنشاهی هیچ گاه دقیق به دست نیامد و سردمداران شاه هیچ گاه آمار و ارقام درستی در این زمینه نشان ندادند.هزینه های جشن تا آن پایه سنگین بود که رژیم شاه از بازگو کردن آن وحشت داشت!
اسدالله علم اعلام کرد کل هزینه های جشن به ۱۶/۸ میلیون دلار هم نمی رسد.. فرح دیبا هم تنها هزینه مدرنیزاسیون در تخت جمشید را دویست میلیون دلار، تقریبا معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بر آورد کرد. همچنین به گزارش روزنامه های همان وقت، به نقل از سپهبد ضرغام مسئول کمیته جشن های شیراز هزینه دیوار کشی برای پنهان ماندن خرابه ها و زیبا سازی نمای برگزاری مراسم جشن ۱۳ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده بود. سخنگوی موسسه ویلتون ایروین انگلیس در مصاحبه ای اعلام کرد که فقط ۸۶۴ هزار دلار لامپ و مجسمه تزئینی برای نور افشانی تهران و شیراز تدارک دیده است.
🔺امام خمینی در این شرایط سخت و تلخ یکه تازانه با مواضعی محکم نقشه های باستان گرایانه شاه را نقش بر آب می کند..وی در باره اوضاع بغرنج اقتصادی ملت می گوید: «..در جنوب، عشایر از شدت گرسنگی و قحطی بچه هایشان را در معرض فروش گذاشته اند ..در سیستان و بلوچستان و نواحی خراسان مردم به سبب قحطی به شهرها هجوم برده و حیوانات خود را رها کرده اند در این اوضاع و شرایط میلیون ها تومان صرف جشن شاهنشاهی می شود.»
📔نهضت امام خمینی، دفتر سوم، صص۸۰۰ تا ۸۲۲
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
📚 چهاردهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری میزبان انتشارت بنیاد تاریخ پژوهی
🔸چهاردهمين نمايشگاه بزرگ کتاب استان چهارمحال و بختیاری با حضور با حضور۴۰۰ ناشر کشوری و۲۰ ناشر استانی در ۲۰۰ غرفه آغاز به کار کرد.
🔸در این دوره از نمایشگاه، انتشارات بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، آثار خود را به علاقهمندان تاریخ معاصر ایران عرضه کرده است.
🔸این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمايشگاههای بينالمللی شهرکرد برپا است.
📡 http://iranemoaser.ir/
•••••••••••••••••••••••••••••••••
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
⚡️الف لام، خدمت یا خیانت - بخش اول
🔻سیمای درخشان و نویدبخش طلایهداران روز و روشنگران امیدافروز و شورشهایی که آفریدند و شعلههایی که افروختند، اگر به راستی و دور از غرضورزیها، تاریکاندیشیها و تحریفگریها به نمایش و نگارش درآید و ثبت و ضبط شود، میتواند در هر عصری و در میان هر نسلی آموزنده، پنددهنده و الهامبخش باشد و تودهها را به حرکت درآورد، شورش راستین به پا کند، حماسهها بیافریند، به جانها گرمیبخشد، فلسفه خیزشها و خروشها را تبیین کند، انسانها را از خواری، خواب خرگوشی، ذلتپذیری، تاریکاندیشی، رخوت و سستی، جمود فکری، سازش و کرنش و زبونی برهاند، آزادی و آزاداندیشی را استوار سازد، ژغند رنجبار و ناهنجار را از میان ببرد و دست تبهکاران و تجاوزکاران را از سرنوشت ملتها کوتاه کند؛ لیکن نگهبانان شب و سیاهی و تاریکاندیشان شیدایی که از نور و روشنایی بیمناک و نگراناند، پیوسته برآناند که نگذارند خورشید شامگاهی بر قلبها نور بپاشد، راه را به سوی سپیدهدمان بگشاید، خط پرواز را به سوی قله آزادی، استقلال، سعادتمندی و سربلندی باز کند و انسانها را از بردگی، وابستگی و سرسپردگی رهایی بخشد.
🔺دلبستگان به تاری و تاریکی و شبزدگان وابسته به جریانهای ارتجاعی که زیر عنوان روشنفکری و «فراماسونری» بازیگر صحنه شدند، همه توان خود را به کار گرفتند که راه آزادمردان و آزادیآفرینان را بیرهرو سازند، اهداف و اندیشههای نورانی آنان را وارونه بنمایانند و تاریخ تاریخسازان سترگ را تحریف کنند. آنها دریافتند که اگر راه رهبران ملت و آگاهان امت و تاریخ نهضتها و جنبشهای اسلامی و انقلاب مردمیبه درستی نوشته شود، درهای رخنه و نفوذ بر روی استعمار و حاکمان زورمدار بسته میشود و سلطه بر کشورها و منابع زرخیز ملتها به آسانی شدنی نباشد. از این رو بر آن شدند چهره تاریخ را غبارآلود کنند و واقعیتهای تاریخی را در لابهلای دروغپردازیها، افسانهبافیها، یاوهگوییها و شایعهسازیها پنهان و پوشیده دارند.
🖊 سید حمید رو حانی
📎متن کامل در تارنمای بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✔️ https://b2n.ir/26770
📡 http://iranemoaser.ir/
•••••••••••••••••••••••••••••••••
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 روزنامه کیهان در روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۴۱، در صفحه اول خود با حروف درشت نوشته بود:«طبق لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی که در دولت به تصویب رسیده و امروز منتشر شده به زنان حق رأی داده شده.»
🔸 شاه در جهت اجرای نقشه های استعماری به دنبال کسب وجه و جایگاه در میان مردم بود از این رو موضوع حق رأی به بانوان را پیش کشید،عنوان فریبنده ای که بهانه ای بیش نبود و هدف عمده، حذف قید «اسلام» از شرائط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان بود که به این وسیله راه برای سایر فرقه ها خاصه بهایی ها تسهیل شود. لذا برای تسهیل امر، قید «قرآن» را نیز از قسم نامه برداشته و جمله«کتاب آسمانی» را به جای آن گذاشته بودند.
🔸امام که تغییر و تحول های سطح عالی کشور و مقامات دولتی همانند ظاهر شدن علی امینی در صحنه سیاست و روی کار آمدن مهره دیگری به نام اسدالله علم، فعالیت چشمگیر حزب وابسته به صهیونیسم بهائیت را در مرکز به خوبی پیش بینی می کرد در ماه رمضان سال (۱۳۴۰ شمسی) یعنی حدود هفت ماه قبل از تصویبنامه در حالیکه بسیاری از مقامات روحانی بی خبر از سیاست و نا آگاه فریفته و امیدوار به دولت علی امینی شده بودند که از اطرافیان موثق امام نقل شده بود که امام سخت آشفته و پریشان بودند و اظهار کرده بودند که در آتیه نزدیکی خطرات سهمگینی از سوی رژیم متوجه اساس اسلام و استقلال کشور خواهد شد.
🎥 بخشی از سخنرانی امام خمینی در جمع بانوان درباره حضور زنان در جامعه و تفاوت آن در دوره پهلوی ، ۱۹ فروردین ۱۳۶۳
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
⚡️الف لام، خدمت یا خیانت - بخش دوم
به دنبال درج اولین قسمت از نقد کتاب الف لام خمینی در شماره ۵۶ فصلنامه پانزده خرداد، واکنشها و اظهارنظرهای موافق و مخالفی به اشکال مختلف واصل گردید. ضمن سپاس از تمام نظریات اعم از موافق و مخالف که بر اساس نیت خیر و تعهد به اصول تاریخنگاری مطرح گردید، ذکر چند نکته به شرح ذیل لازم است:
1️⃣ نقد پیش و پس از این در مورد کتاب الف لام یا هر اثر دیگر به ویژه در مورد معمار انقلاب و جمهوری اسلامی دربرگیرنده لحنی است که ناشی از حس تعهد نسبت به اصول و رهبران انقلاب اسلامی است و تا حدودی نشانگر ارادت و توجه به راه و شخص امام(ره) است.
2️⃣ منطق منطبق بر استدلال و استناد، دومین اصل از ساختار هر نقدی است که اتفاقاً نویسنده الف لام و جهات ذیربط باید به آن توجه کنند؛ نمیتوان صرفاً به دلیل نپذیرفتن لحن، از منطق حاکم بر متن نیز اعراض نمود. لحن ذوقی و سلیقهای است اما منطق نه ذوقی است، نه سلیقهای. یک نفر ممکن است از یک لحنی خشنود شود و دیگری از همان لحن ناخشنود. داشتیم کسانی که از لحن امام در برخورد با شاه یا امریکا یا مقدسمآبها و لیبرالها اظهار ناخشنودی میکردند و مدعی بودند که امام باید کمی ملایمتر نسبت به اینها صحبت کند اما امام چنین نکرد. در طول نهضت امام دهها مورد از این نوع مسائل میتوان به عنوان نمونه ذکرکرد.
3️⃣ بسیاری از دوستان و عزیزان که با ارایه نظریات خود، نویسنده نقد را در ادامه این مسیر صواب یاری کردند، اگر با اندکی تأمل و زمان برای مطالعه کتاب الف لام همت خود را مصروف میساختند و منطق نقد را به اندازه لحن آن درمییافتند، چه بسا با عشقی که به امام و راه او داشتند، صریحتر و شفافتر احساس وظیفه میکردند.
4️⃣ هماکنون اگر در خلال نقد کتاب الف لام به ساحت افرادی خدشه وارد شده است مبنای قضاوت، کتاب مذکور است و الا ما را چه کار با آن افراد و سوابق خوب و بد آنها!
5️⃣ناشر کتاب الف لام به اندازه نویسنده و چه بسا بیشتر از ایشان در ترویج مطالب خلاف واقع مسئول است و باید پاسخگو باشد و کمکاری مؤسسه ذیربط در حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) نافی تعهد ایشان به امام و راه ایشان نیست. آن گونه که در مورد کتاب شرح اسم مسبوق به سابقه است و نمیتوان به بهانه نشر و توزیع و عدم امکان جمعآوری نسخ، از انجام این مهم شانه خالی کرد.
6️⃣اصحاب قلم، رسانه و فرهنگ یقیناً با مشورت اهل فن و تجربه ضرر نخواهند کرد. تدبیری لازم بود که قبل از انتشار این اثر و بازبینی آن توسط افراد صاحبنظر، زحمات پنجساله عدهای بیاثر و چه بسا زیانبار، جلوه نمیکرد. فاعتبروا یا اولیالالباب…
🖊سید حمید روحانی
📎متن کامل در تارنمای بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✔️https://b2n.ir/63129
📡 http://iranemoaser.ir/
•••••••••••••••••••••••••••••••••
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
❌انتشار بیانات منتشر نشده #حجتالاسلام_سید_حمید_روحانی
♨️ پیرامون نقش#محور_مقاومت در شکست هیمنه آمریکا
🔻شکست هایی که در طول 40 سال به آمریکا وارد شد خیلی بی نظیر است جنایتشان راجع به سوریه، عراق، یمن، حتی تهدیدهای اقتصادی و امنیتی شان نسبت به ایران، جنایتشان در جنگ تحمیلی؛ همه اینها به خاطر این بود که آمریکا اتحاد این محور را در هم بشکند یا حداقل به چالش بکشاند، این سخن امام که باید انقلاب صادر شود جلوی این گرفته شود، ولی انقلاب صادر شد، بیداری اسلامی هم پدید آمد و هم شکست های پیاپی در سوریه و عراق و یمن و ایران وحشت عجیبی برای استکبار به وجود آورد..بسیاری از جمله همین دولتی که آمریکا را کدخدا می دانست، می گفت مرگ بر آمریکا نگویید هم باور کرد که آمریکا دروغگو وعهد شکن است و این برجام ننگین شکست تلخی برایشان بود و مع الاسف که می گویند آمریکا برگردد و در کنار ما باشد و.. انگار که آمریکا دیروز کنار ما بوده است. در واقع این شکست ضربه سختی به #سازشکاران_داخلی وارد کرد؛ امروز اگر کسی ذره ای وجدان داشته باشد نمی تواند صحبت از سازش بکند، چون امروز خط مقاومت یعنی #خط_سازش_ناپذیری به دنیا نشان داد که ماهیت اینان چگونه است.
🔻من برایم همیشه این مثل یک درگیری ذهنی وجود داشت که چرا امام حسن مجتبی(علیه السلام) صلح کرد؟ جمله ای از امام در این باره دیدم که میفرمایند امام مجتبی(علیه السلام) با صلح خودشان زمینه صلح با دشمن را بستند.نشان داد که دشمن دنبال صلح نیست. نتیجه صلح امام حسن (علیه السلام) باز شدن راه قیام برای امام حسین (علیه السلام)است. یعنی اگر امام حسن راه امام حسین را می رفت محکوم می شد که خاندان علی جنگ طلبند، این صلح نشان داد اهل بیت نه تنها جنگ طلب نیستند بلکه این دشمن است که دنبال جنگ است؛ دشمن دنبال صلح نیست دنبال سازش نیست. با این #مذاکره_ننگین_برجام دشمن بود که رسوا شد و مشخص شد بر همگان که آمریکا چه با صلح چه با غیر صلح با ملت ما دشمن است و تا ریشه این ملت را نکند دست نمی کشد. در تاریخ ببینید اصلا آمریکا احتیاجی به #کاپیتولاسیون نداشت بلکه #کاپیتولاسیون برای نشان دادن ذلت مردم ایران است کار به جایی می رسد که سرباز آمریکایی اگر در گوش فرمانده ارتش بزند جرات برخورد وجود ندارد.آمریکا کمر به ذلت این مردم بسته است. که بحمدالله نقشه هایش طرفی نبسته است و نخواهد بست.(97/8/14)
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
⚡️الف لام، خدمت یا خیانت - بخش سوم
🔘 در نقد و بررسی کتاب الف لام، سخن بر سر این نیست که نویسنده آن روی چه انگیزهای به نگارش این کتاب دست زده است؛ آیا این نگارش بر پایه نقشه و برنامه سازمانیافته و حسابشدهای بوده است که سازمانهای جاسوسی و فراماسونری و باندهای مرموز تخریب و تحریف تاریخ انقلاب اسلامی کارگردانی کردهاند یا ریشه در دیدگاه گژاندیشانه و جناحی جناب نویسنده دارد؟ بیتردید آفتاب برای همیشه پشت ابر نمیماند و به زودی نقشهها و دسیسهها برملا میگردد، زمستان پایان مییابد و سیاهی بر ذغال میماند. لیکن بایستی به این نکته توجه داشت که جریانهای مرموزی که دنبال دشمنی با امام و تخریب چهره او هستند اگر کتابی علیه او مینوشتند تا او را در تاریخ بدنام کنند بهتر از آنچه را که در کتاب الف لام آمده است، نمیتوانستند ارایه دهند. به ویژه با در نظر گرفتن این نکته که دشمن به درستی دریافته است که برای خدشهدار کردن چهره امام باید زیر پوشش ستایش ضربه زد. بنابراین کتاب الف لام خمینی چه از روی نادانی و ناآگاهی و نگرش جناحی و چه بر پایه برنامه سازمانیافته و خائنانه به رشته نگارش کشیده شده باشد، از کتابهایی است که اغراض دشمن را پی گرفته و آب به آسیاب دشمن ریخته است.
🖊سیدحمید روحانی
🔗 متن کامل
☑️ https://b2n.ir/19126
📡 http://iranemoaser.ir/
•••••••••••••••••••••••••••••••••
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
🔻دارالتفرقه
🔴#پرونده_ویژه اهداف مرموز تأسیس دارالتبلیغ/1
🔸#سیدکاظم_شریعتمداری از روحانیون برجسته قم بود، که کارشکنیهای مرموزانهاش در جریان مبارزه و پس از پیروزی ضربههای سختی را به انقلاب امام و امت وارد ساخت.
🔹او به اسم اصلاح حوزه علمیه اذهان را از #حرکت_انقلابی_امام منحرف کرد و نیروها را با پرداختن به مسائل حاشیهای هدر داد. او با تأسیس #دارالتبلیغ در میان صفوف متحد حوزویان شکاف ایجاد کرد و عدهای از روحانیون را از جریان مبارزه خارج کرده و حتی به مخالفت با امام اعلی الله مقامه الشریف واداشت:
🔸«بعضى از عناصر وابسته به #دارالتبليغ كوشيدند كه امام را مخالف نظم و اصلاحات حوزه بنمايانند و بدينگونه عدم موافقت او با آن مؤسسه را توجيه كنند و افكار را از حقيقت امور دور نگهدارند، ليكن پيش از هركس خود امام در اعلاميۀ تاريخى عليه احياى رژيم #كاپيتولاسيون به اين اتهام ناروا پاسخ گفت، و اين نكته را يادآور شد [که] در شرايطى كه هر روز خطرهاى خانمانسوزى از جانب شاه متوجه اساس #اسلام و #استقلال ايران است، پرداختن به امور سرگرمكنندهاى مانند تأسيس «دارالتبليغ» براى پيشوايى كه در برابر اسلام و جامعۀ اسلامى مسئول است كار سزاوارى نمىباشد:
🔹«... علماى اعلام براى خاتمه دادن به هرج و مرج و بىنظمىها در فكر #اصلاح_عمومى هستند، اگر دولت مجال فكر به ما بدهد، اگر گرفتارىهايى كه از ناحيۀ هيأت حاكمه پيش مىآيد و ناراحتىهاى روحى مجال تصفيه و اصلاح داخلى به ما بدهد. اين نحو گرفتارىهاست كه ما را از مسير خود كه مسير تصفيۀ حوزهها و اصلاح همهجانبه است باز مىدارد. با احساس خطر براى اسلام و قرآن كريم، براى ملت و مليت مجال تفكر در امور ديگر باقى نمانده. اهميت اين موضوعات به قدرى است كه مشاغل خاص ما را تحتالشعاع قرار داده است.»
🔸نقش اصلى بنيانگذاران دارالتبليغ، انحراف افكار از مسير اصلى و ساختن ايدهها و آرمانهاى فريبنده و بازدارنده و كژى در جهتگيرى اصولى مبارزه به سود دربار و #ساواك بود. آنها در دورۀ دوم آغاز اوجگيرانه #انقلاب_اسلامى كه به سقوط رژيم انجاميد نيز به اين كار، فراوان دست زدند؛ و در اوج مبارزه كه مردم، مستقيم با علل اصلى نابسامانىها درگير شده بودند، مسأله #بهايىها را مطرح مىكردند. از اين بالاتر در آستانه پيروزى #انقلاب_اسلامى، از حفظ قانون اساسى عصر #مشروطه سخن مىگفتند. »(نهضت امام خمینی ج1 ص996)
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser
پوشیدن ردای زهد و حمایت از سرمایهپرستان
#پرونده_ویژه اهداف مرموز تأسیس دارالتبلیغ /2
یکی از ویژگیهای تأسفبرانگیز #دارالتبلیغ حمایت از سرمایهداری و سرمایهداران بود. #شخصیتهای_حوزوی که #ردای_نبوی بر دوش و #کلام_علوی بر زبان داشتند به جای حمایت از #مستضعفین و گرایش به زهد و سادهزیستی از سرمایهپرستانی دفاع میکردند که خون محرومان و بیچارگان را در شیشه کرده بودند. البته این حمایت محدود به پیش از انقلاب نبود. آنها «پس از پيروزى انقلاب هنگام مصادره اموال [نامشروع] سرمايهداران و فئودالها به دفاع از آنها برخاستند و به اسم اسلام به #انقلاب_اسلامى ضربه زدند و اعلام كردند كه مصادره در اسلام نداريم.
به روشنى به دست مىآيد كه #كارگردانان_دارالتبليغ (چون برخى ديگر) از فقاهت، پايگاهى براى #سرمايهدارى_غرب و سرمايهداران وابستۀ داخلى آنها ساخته بودند و همواره از رخنه در #نظام_سرمايهدارى و پايگاه اصلى آن يعنى رژيم شاهى جلوگيرى مىكردند و حتى پس از پيروزى انقلاب اسلامى نيز مىكوشيدند كه سرمايهدارى خدشهاى برندارد و به حاكميت آشكار و مخفى خود ادامه دهد.
چنانكه امروز نيز مىبينيم كه شمارى از كسانى كه راهِ گردانندگان دارالتبليغ را دنبال مىكنند و از اسلام و فقاهت جز فرمولهاى ميانتهى درسى نياموختهاند، پيوسته در تلاشند كه نگذارند به سرمايهدارى و سرمايهداران آسيبى وارد شود و اسلام ناب محمدى(ص) به اجرا درآيد.»(نهضت امام خمینی ج1 ص996)
⭐️بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🇮🇷 @iranemoaser