eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
416 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۲ 🔹در پى آغاز نهضت امام در آذر ماه سال 1341 و قيام خونين و كاخ برانداز 15 خرداد 42 نيز مى‏ بينيم كه «روشنفكران» ماسونى، بار ديگر به تاخت و تاز بر ضد سيد جمال برمى‏ خيزند و قلم خود را در راه تيره و آلوده كردن چهرۀ او به كار مى‏گيرند و چون بدرستى دريافته بودند كه خطر نهضت امام براى رژيم شاهنشاهى ايران و استكبار جهانى، از نهضت‏ هاى پيشين بيشتر و ريشه‏ اى‏ تر است، يورش قلمى آنان به سيد جمال نيز كينه‏ توزانه‏ تر و دامنه‏ دارتر مى‏ شود. (نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۳ 🔹به دنبال خيزش سيد ابوالقاسم كاشانى بر ضد استعمارگران و دست‏ افزارهاى ايرانى آنان، مى‏ بينيم كه تقى‏ زاده بار ديگر به ياد سيد جمال مى‏ افتد و در مقاله‏ اى كه در سال 1344 مى‏ نويسد، پيرايۀ گذشتۀ خود بر ضد سيد جمال را به اسم اينكه «در مصر شنيده شد كه وى در آنجا در محفل فراماسونى داخل بوده و...» دوباره‏ نويسى مى‏كند و اين بار پيرايۀ ديگرى را نيز بر ضد سيد جمال مى‏سازد و ادعا مى‏ كند: «... مشاهده شد كه امين‏ الضرب كه خيلى مريد و شيفته وى بود نسبت به او كم‏ اعتقاد شده چو مى‏ گفت در عرض راه ديد كه سيد نماز نمى‏ خواند»!! تا با اين شگرد شيطانى راه سيد جمال را بى‏ رهرو سازد و رهبر بازگشت‏ ناپذير آن روز ايران سيد ابوالقاسم كاشانى را به زير سؤال برد و مبارزۀ او با زورمداران و جهانخواران را به شكست كشاند.(نهضت امام خمینی،ج۳،ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰 یک میلیون دلاری مادر مفلوک محمدرضا از یک 🔻سال‌مرگ تاج الملوک 🔸سپهبد مهدیقلی علوی مقدم در تاریخ ۱۳۴۰٫۲٫۱ بازنشسته شد و مدت کوتاهی بعد، در تاریخ ۱۳۴۰٫۲٫۲۳ ، به علت اشتهار به در اقدام نمایشی دولت امینی بازداشت در ۱۱ ماه در زندان به سر برد. ساواک پاکروان - فردوست، وضع علوی مقدم را دربازداشتگاه چنین اطلاع می دهد: 🔹اطلاع موثق حاکی است [:] سپهبد علوی مقدم به وسیله یکی از نزدیکان خود با تماس گرفته و برای آزادی خود از ایشان استمداد نموده است زیرا اطلاع حاصل نموده که در پرونده وی در دیوان کیفر راجع به انتخابات و شرکت واحد دلایل قانع کننده ای وجود ندارد و به علیاحضرت ملکه قول داده است در صورت يك میلیون دلار در یکی از بانک های خارج به حساب معظم لها خواهد گذارد و در صورت موافقت برای مدت طولانی ایران را ترك و به یکی از کشورهای اروپایی خواهد رفت و از طرف عليا حضرت ملکه مادر نیز به مشاراليه داده شده است... 🔸علیاحضرت ملکه مادر توسط سروری رئیس دیوان عالی کشور را برای استخلاص علوی مقدم شروع نموده اند و مشارالیه نیز با بنی فضل دادستان جهت تبدیل قرار بازداشت علوی مقدم به اخذ وثیقه یا کفیل مذاکره نموده است. توضیح آنکه در حال حاضر آقای الموتی و بازپرس دیوان کیفر با تبدیل قرار سپهبد علوی مقدم مخالفت می نمایند و دادستان دیوان کیفر و شهاب فردوس معاون وزارت دادگستری نظر مساعدی دارند ولی پیش بینی می شود تا تعیین تکلیف سپهبد کیا در دادگاه دیوان کیفر قرار بازداشت علوی مقدم به حال خود باقی خواهد ماند.(سند ساواك - ۱۳۴۰٫۲٫۱۴ ) بیت پاره‌ای از بستگان و نزدیکان سپهبد علوی مقدم رئیس سابق شهربانی کل کشور که در جمشیدیه بازداشت می‌باشد شنیده می‌شود که مشار الیه اغلب شب‌ها بدون کسب اجازه از مقامات مربوطه بازداشتگاه را ترک و با اشخاص مختلف ملاقات‌هایی به عمل می‌آورد.(سند ساواک-1340.10.26) (منبع: ظهور و سقوط سلطنت پهلوی،ج2، ص475) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️بعثت؛ عید نجات از ظلمت‌ها امام خمینی قدس سره الشریف: 🔹 ‏‎ ‎‏برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرتهای ‎‏بزرگ مقابله کنند به مردم بفهماند. 🔸بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم‏‎ ‎‏را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمتها نجات بدهد، ظلمات را بکلی‏‎ ‎‏کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد،‏‎ ‎‏ظلمت ظلم را به کنار بزند و به جای او عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد و‏‎ ‎‏راه او را به ما فهمانده است، فهمانده است که تمام مردم، تمام مسلمین برادر هستند و باید‏‎ ‎‏با هم وحدت داشته باشند، تفرق نداشته باشند.‏(صحیفه امام ج17 ص435-434) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ اسفند ۱۳۵۹ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ اسفند ۱۳۵۹ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ اسفند ۱۳۵۹ 🇮🇷 @IRANeMOASER
فصل 2 قسمت 3.mp3
9.65M
🔴شکنجه وحشت‌ناک نوجوان 17ساله توسط مجاهدین خلق | عزل بنی‌صدر | ارتداد جبهه ملی 📼کتاب صوتی /صوت سوم از فصل دوم 🔹کارشکنی‌های خیانت‌گونه به عزل وی منتهی شد و توهین جبهه ملی به احکام مقدس اسلامی موجب صدور حکم ارتداد این جریان منجر شد و سازمان مجاهدین خلق وارد فاز مسلحانه گردید و جنایات غیرقابل تصوری را علیه مردم ایران رقم زد و حتی به نوجوانان نیز رحم نکرد. 🔸سازمان مجاهدین خلق، فرزندان معنوی مهندس بازرگان و ، تیغ تخریب خود را بر روی شهید مظلوم بهشتی نیز کشیدند و علیه ایشان به جوسازی کاذب رو آوردند. 🔹در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: گوشه‌ای از جنایات غیرقابل توصیف سازمان مجاهدین خلق (صص 175-169) 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻حمایت کسروی از دربار و مقابله با برپایی حکومت اسلامی 🔻سال‌مرگ احمد کسروی 🔹چنان که نیز این نگرانی را چنین بازگو کرده است: ... این دعوای ملایان درباره سررشته داری و درس دشمنی با دولت که به مردم می دهند بسیار زیانمند است، دوباره می‌گویم؛ بسیار زیانمند است. 🔸همین به تنهایی مایه بدبختی توده ها تواند بود، چنان که گفتیم، در نتیجه همان دعوی، انبوهی از مردم به دولت و کشور و توده بدخواه گردیده اند... از دشمنی و کارشکنی نیز باز نمی ایستند... 🔹 نویسنده کتاب اسرار هزارساله به نام (شاگرد کسروی) در کتاب خود که پس از شهریور ۱۳۲۰ به چاپ رسیده به این اندیشه که برپایی حکومت از آن فقیهان و عالمان شیعه است، سخت حمله کرده، آن را ناروا دانسته و نوشته است: «... می گویند حکومت باید به دست فقيه باشد و حال آنکه دیدیم برای این سخن دلیلی ندارند...» و امام در رد نوشته او به نگارش کتاب دست زد و برای نخستین بار دیدگاه خویش را پیرامون حکومت اسلامی و ولایت فقیه مورد بررسی قرار داد. (نهضت امام خمینی، ج۴، ص۶۷) 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻گول امثال کسروی را نخورید! 🔻سال‌مرگ احمد کسروی 🔹امام خمینی قدس سره الشریف: به تعبیر بعض از مشایخ‏‎ ‎‏ما ‏‎[مرحوم ]‎‏ می فرمودند که « ، قرآن نازل است، آمده است به طرف پایین و دعا از پایین به‏‎ ‎‏بالا می رود، این است.» معنویات در این ادعیه ـ آنی که انسان را می‌خواهد‏‎ ‎‏آدم کند، آنی که این افرادی که اگر سر خود باشند از همه حیوانات درنده‌تر هستند ـ این‏‎ ‎‏ادعیه با یک زبان خاصی که در دعاها هست این‌ها این انسان را دستش را می‌گیرد و‏‎ ‎‏می‌بردش به بالا، آن بالایی که من و شما نمی‌توانیم بفهمیم، اهلش هستند. 🔸یکدفعه آدم‏‎ ‎‏می بیند که ‏‎‏ آمد و ! هم جزو کتاب‌هایی بود که سوزاند،‏‎ ‎‏کتاب‌های عرفانی را هم سوزاند. البته کسروی نویسنده زبردستی بود، ولی آخری ‏‎ ‎‏شده بود یا یک مغزی است که این مغز ـ بسیاری از شرقی‌ها این‌طوری هستند که تا یک‏‎ ‎‏چیزی، چهار تا کلمه‌ای یاد می‌گیرند ادعاشان خیلی بالا می‌شود. کسروی آخری می‌کرد ـ نمی توانست به آن بالا برسد آنجا را می آورد پایین. 🔹این کتاب یک کتابی است که مال نیست، شیخ عباس قمی، جمع کرده این‌ها را، ادعیه را جمع کرده در آنجا. این آدمی که کتاب مفاتیح الجنان را سوزانده یا یک‏‎ ‎‏روزی برای سوزاندن امثال کتاب مفاتیح الجنان درست کرده بود این نمی دانست کتاب‏‎ ‎‏مفاتیح الجنان چی تویش است، شاید یک دفعه هم را هم نخوانده بود،‏‎ ‎‏فکرش اینطور فکر نبود. 🔸این دعاهایی که در ماه‌ها هست، در روزها هست، خصوصاً، در‏‎ ‎‏ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، اینها انسان را همچو تقویت روحی می کند ـ اگر‏ کسی اهلش باشد، ماها که نیستیم ـ همچو تقویت روحی می کند و همچو راه را برای‏‎ ‎‏انسان باز می کند و نور افکن است برای اینکه، این بشر را از این ظلمت‌ها بیرون بیاورد و‏‎ ‎‏وارد نور بکند که معجزه آساست. به این دعاها عنایت بکنید. گول بعض از نویسنده ها و‏ را نخورید که ادعیه را تضعیف می کردند؛ این تضعیف، ‏‎ ‎‏است، نمی‌فهمند این‌ها، بی‌چاره‌اند. (صحیفه امام، ج13، ص33-32) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی علیه سید جمال اسدآبادی/۱ 🔻به مناسبت سالگرد درگذشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔹در سال 1342 همزمان با اوج نهضت امام، دو تن از « » ماسونى به نام‏هاى «اصغر مهدوى» و «ايرج افشار» يكباره دفترى به نام مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده دربارۀ سيد جمال‏ الدين مشهور به افغانى را به نمايش گذاشتند! 🔸ليكن نكتۀ درخور بررسى و شايان نگرش اينكه چه رازى در كار بوده است كه « »مرموز اين مرز و بوم پيوسته همزمان با نهضت‏ها و حركت‏هاى عالمان اسلامى بر ضد زورمداران حاكم و جهانخواران استعمارگر، به بررسى و پژوهش پيرامون زندگى و كاركرد مى‏ نشستند و روزى با دستاويز «دفاع» و گاهى به بهانۀ «افشاگرى»، بر ضد او قلم مى‏ زدند؟! در مقدمۀ «مجموعه» يادشده آورده است: 🔹... اسناد و كتب سيد كه در خانۀ امين‏ الضرب بوده است سال‏هاى دراز از طرف (امين‏ الضرب ثانى) حفظ و حراست شده است. دوست ارجمند من دكتر اصغر مهدوى، دانشيار دانشگاه تهران جميع آنها را از ميان خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود مجزا ساخت و به من كه از افتخار دوستى و محبتش برخوردارم افتخار بخشيد.. 🔸نامبرده روشن نساخته است كه دكتر اصغر مهدوى با آن «شوق تمام» كه براى پخش اين «مجموعه» داشته است، چگونه در پى گذشت نزديك به پنجاه سال از عمر خود و بيش از هفتاد سال از شهادت سيد، يكباره همزمان با آغاز نهضت امام در انديشۀ جدا كردن اين «سندها» از به اصطلاح خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود افتاده است؟! چه رازى نهفته داشته است كه «شوق» و آزمندى خود را براى پراكندن به اصطلاح سندهاى يادشده در درازاى ده‏ها سال از زندگى خود، پنهان كرده است؟! 🔹 براى آنكه بتواند آنچه را كه به نام مجموعه اسناد به بازار آورده است با نوشته‏ هاى ‏_زاده پيوند دهد و چهرۀ سيد را مرموز، پيچيده و ناشناخته بنماياند. ◀️در اين مجموعه چند برگ به اصطلاح «سند» كه نشان ‏دهندۀ فراماسونى بودن سيد مى‏ باشد آورده شده است كه مى‏توان گفت اصولاً آن «مجموعه» را تنها براى به نمايش گذاشتن اين سندها چاپ و پراكنده ساخته‏ اند. 🔹در این سند که ادعا شده توسط مرحوم سید جمال نوشته شده است آمده : در لیله عاشورا دهم شهر محرم الحرام داخل لُج گردیدم و در آن زمان در مصر اقامت داشتم. سنه 1293 🔸با چشم‏ پوشى از پرسش‏هايى كه دربارۀ اين يادداشت از نظر «خط» مطرح است نكته‏ هايى در خور بررسى و نگرش است: 1. هر انسان باسوادى مى‏ داند كه «عاشورا» با دهم شهر محرم برابر است، و آوردن آن ‏دو به دنبال يكديگر، كارى نيست كه معمولاً از تحصيلكرده‏ هاى حوزۀ اسلامى سر بزند. 2. جملۀ «در ليله عاشورا... داخل لج گرديدم» و جملۀ «آن زمان در مصر اقامت داشتم» با يكديگر سازگارى ندارد؛ زيرا جملۀ نخستين به سبك و روش خاطره ‏نويسى است ليكن دومى با عنوان «در آن زمان» يادى از گذشته‏ هاست و نيز «اقامت داشتم» كه با فعل ماضى آمده است. اگر ‏_الدين به خاطره‏ نويسى خو داشته و رويدادهاى زندگى خود را در دفترى يادداشت مى‏ كرده است، آوردن جملۀ «در آن زمان در مصر اقامت داشتم»، چه مفهومى دارد؟ و اگر در روزگار ديگرى آن را نگاشته بايد ديد چه انگيزه‏اى او را به نگارش آن واداشته است؟! 3. نكتۀ سؤال‏ برانگيز ديگر اينكه در زير اين يادداشت مهر « سيد جمال الدين حسينى 1277» زده شده است! مهر زدن پاى جمله ‏اى از خاطرات، آن هم به شكلى كه در كتاب يادشده ديده مى‏ شود، به هيچ وجه با عرف و عادت، سازگار نيست و اگر خوى سيد چنين بوده است بايد در زير همۀ يادداشت‏هاى او اين مهر ديده مى‏شد، ليكن در زير ديگر يادداشت‏هايى كه به نام او در كتاب يادشده آمده است، اين مهر ديده نمى‏شود. آيا سيد اين مهر را تنها براى اينكه ماسونى شدن خود را براى همگان روشن سازد، ساخته است؟! آيا سيد بر آن بوده است كه ننگ ماسونى را مانند چك بانكى با مهر و امضا از خود به يادگار گذارد؟! 🔻براستى اگر ما براى روشن كردن اين موضوع كه سيد، حتى براى دوره‏اى كوتاه به سازمان فراماسونرى سرنسپرده است، هيچ سند و برهانى نداشته باشيم آيا مدرك يادشده به تنهايى گويا و نمايانگر اين واقعيت نيست كه ماسونى بودن سيد از دروغ‏هاى ساخته و پرداخته مزدوران استعمار براى بدنام كردن و به زير سؤال بردن سيد است؟!(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی پیرامون سید جمال اسدآبادی/۲ 🔻به مناسبت سالگرد درگذشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔹«سند» ديگر نامه‏ اى است كه «لژ كوكب الشرق» در قاهره به شخصى به نام «‏_الدين» نوشته و به او خبر داده است كه در جلسه اعضاى لژ با اكثريت آرا به عنوان رئيس لژ براى يك سال برگزيده شده است دربارۀ اين نامه نيز بايسته است نكته‏ هايى يادآورى شود: 1. اگر مقصود از « ‏ الدين » سيد جمال الدين اسدآبادى است؟ بايد با پيشوند «الشيخ» آورده مى‏ شد. در كشورهاى عربى عنوان «شيخ» براى روحانيان از اهميت ويژه‏اى برخوردار است و تنها در هنگام خوار داشتن از آوردن آن خوددارى مى‏شود. به ويژه اينكه لازمۀ محتواى نامه يادشده نيز تجليل بيشتر از سيد بوده كه به رياست لژ برگزيده شده است!! 2. اين نامه بدون آرم و سربرگ سازمان فراماسونرى است و در واقع نامۀ رسمى سازمان شمرده نمى‏ شود. آيا باور كردنى است كه سازمانى با آن سيستم پيچيده و گسترده، براى شخصيتى كه به رياست يكى از لژهاى آن برگزيده شده است، نامه غيررسمى و فاقد عناوين معمولى بفرستد؟! 3. آنان كه ماسونى بودن سيد را مطرح كرده‏اند، خود اعتراف دارند كه سيد پس از پيوستن به فراماسونرى، ديرى نپاييد كه از آن بيرون آمد و يا بيرونش كردند، بنابراين چگونه پذيرفتنى است كه عضو تازه واردى را كه هنوز بدرستى آزمايش نشده است، به رياست لژ برگزيده باشند؟! 4. تاريخ اين نامه سال 1878 مى‏باشد در صورتى كه سيد در همين سال بنا بر فرمان ارباب فراماسون‏ها () از مصر بيرون شده بود و اصولاً در مصر حضور نداشت تا به مراسمى در لژ فراخوانده شود. 🔸برگ‏هاى ديگرى نيز پيرامون ارتباط سيد با فراماسون‏ها در اين «مجموعه» آورده شده است كه اگر ساختگى نباشد دست‏ كم نمى‏ تواند براى اثبات ماسونى بودن سيد گواه درخور توجهى باشد و چون در اين دفتر براى بررسى زندگى سيد جمال و نقش مزدوران استعمار در ناپسند نماياندن چهرۀ سيد، مجالى نيست، ناگزير آن را مى‏گذاريم و مى‏ گذريم و برآنيم كه به يارى خداوند در فرصتى مناسب به بررسى زندگى سيد و نوشته‏ هاى ديگران دربارۀ او بنشينيم و از روى دروغ‏پردازى‏ها و نيرنگ‏ بازى‏ها و خيانت‏ هايى كه پيرامون سيد انجام گرفته است پرده برداريم. 🔹ليكن نكته‏ اى كه بايسته است پيرامون مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده... ناگفته نماند اين است كه سازمان فراماسونرى، هيچ گاه رخصت نمى‏ دهد كه سندها، نوشته‏ ها و ديگر نشانه‏ هاى فراماسونى يكى از اعضاى سازمان، پراكنده شود و در دسترس مردم قرار گيرد، اكنون بايد ديد كه چگونه به اصطلاح «اسناد و مدارك» ماسونى بودن سيد را آشكارا چاپ و پراكنده ساختند؟! 🔹اسماعيل رائين آورده است: ... چون براى سيد بازماندگانى نبوده، نمى‏ دانسته است كه نوشته‏ ها، سندها و كتاب‏ هاى سيد در كجا و در دست چه كسانى قرار دارد؛ از اين رو به آن دست نيافته و سرانجام آن سندها و نوشته‏ ها چاپ و پراكنده گرديده است!! 🔸اين دسته از نويسندگان بر آن بوده‏ اند، چاپ و پخش مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده دربارۀ را بر خلاف سياست سازمان فراماسونرى بنمايانند و اينگونه وانمود كنند كه با پخش اين «مجموعه» در واقعيت فراماسون‏ها غافلگير شدند، ليكن آنچه كه اين دروغ را بر ملا و نيرنگ‏ بازان را رسوا مى‏ كند، اين است كه نه تنها حاج امين‌ الضرب از اعضاى بوده است بلكه اصغر مهدوى و ايرج افشار كه «مجموعه» يادشده را دسته‏ بندى كرده و در دسترس مردم گذاشته‏ اند نيز از ماسون‏ها مى‏ باشند و اصولاً بيشتر آنان كه سيد را فراماسون وانمود كرده‏ اند، خود از سرسپردگان سازمان فراماسونرى مى‏باشند و «على‏ القاعده» سازمان پس از مرگ امين‏ الضرب به خانۀ او رفته و «اسناد ماسونيك» او را بيرون برده و لابد از بردن «سند»هاى «ماسونيك» سيد جمال «خوددارى ورزيده است»؟!! (نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۲-۸۸) 🇮🇷 @IRANeMOASER