eitaa logo
میسیولوژی missiology
142 دنبال‌کننده
486 عکس
52 ویدیو
494 فایل
میسیولوژی علمی بین رشته ای از جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، زبان شناسی، الهیات، تاریخ، اقتصاد و ..... است
مشاهده در ایتا
دانلود
The-Oxford-Handbook-of-Religious-Conversion.pdf
7.33M
کتاب جامع و کامل هزار صفحه ای
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
💥چالش‌های رپرهای نوجوان محله ما
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
💥چالش‌های رپرهای نوجوان محله ما ✍️ سید جعفر هاتف الحسینی، پژوهشگر میسیولوژی نوجوان محله ما جمع شده بودند و کوری می خواندند به قول خودشان دیس گذاشته بودند. با آهنگ شروع به مسابقه رپ خواندن فی البداهه گذاشته بودند فضای عجیبی بود نوجوانان محله ما در حال خودشان نبودند و گویی در آسمان بودند. در بین متن های رپ پر بود از فحش های رکیک و بی ادبانه! برای من چالشی ایجاد شد حکم قذف چیست و حدود قذف چه بود؟ چالش جدید من یک سوال بود، چرا رپ خوانی با فحش رکیک یک کار پسندیده شمرده شده است. گویی ارزش فرهنگی جابجا شده است. من طلبه با تحصیلات حوزوی سؤالاتی وجودم را گرفت. راستی فرهنگ چیست؟ ارزش چیست؟ تهاجم فرهنگی چیست؟ چرا پس از سالها یک متن آکادمیک و دقیق علمی در مورد فرهنگ و تهاجم فرهنگی نداریم؟ چالش برای ما طلاب در حال حاضر چیستی فرهنگ و تهاجم فرهنگی است. چطور باید این فضا را مدیریت کرد تا از این بحران هویتی خارج شویم. وقتی در محله‌های کلانشهرها پیاده روی می‌کنی می‌فهمی تضاد فرهنگی بسیار جامعه اسلامی را گرفته است. تضاد فرهنگی با دانش و علم در جامعه اسلامی ایجاد شده است. الینه شدن (ازخود بیگانگی) در نسل جوان دیده می‌شود. نسلی که نه خود را می شناسد نه از گذشتگان خود چیزی می‌داند. این نسل مفاخر ایرانیان مسلمان را نمی‌شناسد حتی نام یکی از دانشمندان را نمی داند. آنان خود را نمی شناسند تا بدانند وارث عزت ایرانی هستند. در محله‌ها نوجوانان در حال دیس گذاشتن با فحش‌های رکیک هستند. این نسل خود را شاعر رپ می داند. در حالیکه این کار هیچ گاه در فرهنگ اسلامی ایرانی جای نداشته است! ایرانیان به ادب و علم سرشناس هستند. در ادبیات شیرین فارسی جز فضل و اندرز از قرآن و احادیث نیست. این فرهنگ نه اسلامی است نه ایرانی! اما چالش ما، طلاب در قرن ۲۱ شناخت دقیق علمی جریان‌های فرهنگی است. در میسیولوژی انسان شناسی تاریخ تغییر فرهنگ جوامع آمده است. می توان گفت ما با یک علم روبرو هستیم. امروزه مسیحیان برای تبلیغ دین شان مدل های جامعه شناسی و روانشناسی دارند. چرا در اسلام حتی یک مدل تبلیغی نداریم؟ چرا ما از علوم روز برای دفاع و تبلیغ اسلام استفاده نمی‌کنیم؟ چرا دشمنان اسلام برای هجمه به اسلام مدل‌های علمی تهاجم فرهنگی دارند؛ ولی ما برای دفاع از دینمان علمی کار نمی‌کنیم؟ 🆔@cultural_governance
کتاب های روانشناسی فرقه 👆🏻👆🏻👆🏻
درک از فرقه، جامعه شناسی جنبش های دینی جدید
addis1984 (2).pdf
913.5K
مارشا آدیس، جودیت شولمن میلر و مایر لایتمن کلینیک فرقه به خانواده های در بحران کمک می کند خانواده هایی که فرزندان خود را به خاطر فرقه ها از دست می دهند، استرس شدیدی را تجربه می کنند که رویکردهای درمانی سنتی به آن توصیه نمی کنند. کلینیک فرقه خدمات مشاوره و آموزشی را به این خانواده ها ارائه می دهد و تکنیک هایی را برای درمان اختلالات خانوادگی مرتبط می دهند.
467.9K
اولویت مدل نویسی برای درمانگری خانواده برای افراد جذب شده به فرقه
615.4K
طریقه جذب به فرقه از القا تا ذهن شویی است. زمان کلیدی برای برگشت زمانی است که فرد بین خانواده و فرقه جدید دو دل می شود‌. خانواده می تواند فرزند خود باز گردانند
اقتضائات زمانی و مکانی در مقابله با فرق و ادیان