eitaa logo
🇮🇷 ایران نیوز 🇮🇷 اخبار انتخابات خبری فوری جدید کانال
6هزار دنبال‌کننده
38.9هزار عکس
21.3هزار ویدیو
35 فایل
ایران نیوز
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رابرت مالی: درباره عدم خروج از برجام تضمین نمی‌دهم 🔹‌ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: می‌توانم بگویم که فکر می‌کنیم در مقطع فعلی به نظر نمی‌رسد ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گرفته باشد. 🔹‌ در صورت حصول توافق برای بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد دولت بعدی این کشور از آن خارج نخواهد شد. 🔹‌ من می‌توانم درک کنم چرا آنها این تضمین را می‌خواهند اما ما از لحظه شروع این مذاکرات در حدود یک سال و نیم پیش گفتیم که سیستم ما به این شکل کار نمی‌کند. 🔹‌ اگر رئیس‌جمهوری آینده در اقدامی بی‌پروا و به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد که علی‌رغم اثربخشی توافق از آن خارج شود، ما هیچ کاری نمی‌توانیم برای متوقف کردن آن انجام دهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯 انفجار تروریستی در منطقه دشت برچی شهر کابل 🔸 بر اثر حمله و انفجار تروریستی در مجتمع آموزشی کاج واقع در غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان بیش از ۵۰ نفر شهید و زخمی شدند. طبق اظهارات منابع محلی در شهر کابل، صبح امروز ساعت ۷:۳۰ دقیقه به وقت محلی، انفجار سنگینی در هنگام برگزاری کنکور آزمایشی در مجتمع آموزشی کاج واقع در محله نقاش در منطقه دشت برچی رخ داد. این انفجار توسط یک یا چند عامل انتحاری انجام گرفته و مهاجمین ابتدا با محافظین این مجتمع وارد درگیری مسلحانه شده و پس از به قتل رساندن آنها، اقدام به عملیات انتحاری کرده‌اند. خالد زدران، از سخنگویان طالبان تلفات این حمله تروریستی را ۱۹ نفر شهید و ۲۷ زخمی اعلام کرده است اما منابع محلی تلفات این حمله تروریستی تا این لحظه ۳۲ نفر شهید و بیش از ۴۰ نفر زخمی عنوان کرده‌اند. متاسفانه امکانات و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های کابل محدود است و مردم مظلوم اکثر مجروحین را با درشکه و فرغون به بیمارستان‌های محمد علی جناح، صد بستر دشت برچی و وطن منتقل کرده‌اند. لازم به ذکر است که بیش از ۴۰۰ دانش آموز در سالن‌های اصلی و فرعی آموزشگاه حضور داشته‌اند و بی شک آمار شهدا و زخمیان بیش از ارقام ارائه شده از سوی طالبان و رسانه‌هاست. گفتنی است مجتمع آموزشی کاج، همان آموزشگاه موعود سابق است که در سال‌های گذشته نیز هدف حملات تروریستی و انتحاری قرار گرفته بود. این آموزشگاه پس از روی کار آمدن طالبان برای مدتی بسته شد و در ماه‌های اخیر با نام جدید “کاج” مجددا فعالیتش را آغاز کرد.
سرلشکر باقری: با اقدام خصمانه آمریکا نسبت به پهپاد ایرانی مقابله ‌می‌کنیم 🔹رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ادعای آمریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی ایران ثابت می‌کند آمریکا با تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها همدست است. 🔹اگر آمریکایی‌ها نسبت به پهپادهای ایرانی اقدامی داشته باشند، نیروهای مسلح ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد. 🔹ما تنها با تجزیه طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکا‌ها نداریم و آنها بدانند انتقام این حرکت برای نیروهای مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک شهر فلوریدا در طوفان ویران شد 🔹فرماندار ایالت فلوریدا در آمریکا گفته است که شهر «فورت مایرز» در پی شدت گرفتن طوفان «ایان» در این ایالت ویران شده است. 🔹طوفان «ایان» در عین حال ۲.۴ میلیون خانه و کسب‌وکار را در فلوریدا بدون برق گذاشته است.
🔺امیرعبداللهیان: وزیر خارجه عراق حامل پیام آمریکا بود 🔹 وزیر خارجه ایران :بعضی از وزرای خارجه از جمله فواد حسین تلاش کردند در ماه‌های گذشته پیام‌هایی را از طرف آمریکا به ایران منتقل کنند. در دیدار رئیسی با مکرون، رئیس جمهور فرانسه تلاش کرد اولا دیدگاه طرف ایرانی را در سطح عالی بشنود و ثانیا ایده‌هایی را که به ذهنش می‎رسید که می‌توانست به پیشرفت در توافق کمک کند، مطرح کند. موضع ما در خصوص جنگ اوکراین مشخص است، از ابتدای این بحران، برای توقف جنگ تلاش کردیم. 🔹به فاصله دو بار، وزیر امور خارجه اوکراین از من درخواست کرد و ما هم به دلیل اینکه روابط خوبی با روسیه داریم، تلاش کردیم آتش بس برقرار شود اما هر دو طرف همدیگر را در تبادل پیام ها متهم می کنند. ما آماده ایم اما طرف مقابل آماده نیست و در عین حال ادله خودشان را مطرح می کنند. ما هیچ سیاستی برای تسلیح یک طرف علیه طرف دیگر در جنگ اوکراین نداریم و به تلاش هایمان برای برقراری صلح و ثبات و آرامش در اوکراین ادامه می دهیم./
🔴تعطیلی رادیو بی‌بی‌سی‌فارسی و عربی به خاطر مشکل مالی 🔹«بی‌بی‌سی» رادیوهای زبان فارسی شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی ضمن تعدیل صدها نفر از کارکنانش، رادیوهای زبان فارسی و عربی خود را تعطیل خواهد کرد. بر اساس طرح در نظر گرفته شده برای تعدیل نیرو و تعطیلی رادیو‌های بی‌بی‌سی عربی و بی‌بی‌سی فارسی، تاکنون ۳۸۲ نفر از کارکنان اخراج شده‌اند. 🔹در همین خصوص، مدیران شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد‌ه‌اند که مجبورند به میزان ۲۸.۵ میلیون پوند در بخش خدمات بین‌المللی بی‌بی‌سی صرفه‌جویی‌کنند تا این سرویس بتواند به فعالیت ادامه دهند.
⭕️حاج‌علی‌اکبری: امنیت ایران قابل مسامحه نیست خطیب نماز جمعه تهران: 🔹از سپاه پاسداران مقتدر به خاطر سرکوب و عملیات نابودی پایگاه‌های تروریست های تجزیه طلب صمیمانه تشکر می‌کنیم. امنیت ایران قابل مسامحه نیست. این گروهک ها در ۵۰ تا ۶۰ پایگاه خود در اقلیم شمال عراق انواع مفاسد را علیه امنیت ایران انجام داده‌اند. 🔹امنیت ما امتیاز ویژه ایران ماست و ملت ایران خواستار اشد مجازات برای این آشوبگران وحشی و فتنه انگیزان نیابتی هستند. ملت از چهره‌های ورشکسته و دشمن شاد کن اعلام انزجار کردند و حساب جوانان فریب خورده را از آشوبگران جدا دانستند. 🔹ملت خواستار رفع ابهام از حادثه مرحومه مهسا امینی هستند تا ماجرای آن دقیق معلوم شود و جایی برای سوءاستفاده دشمنان باقی نماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پلیس‌ نروژ‌ ۹۵‌ اغتشاشگر مقابل سفارت ایران در نروژ را بازداشت کرد 🔹پلیس نروژ اظهار کرد که افراد بازداشت شده اقدامات وحشیانه و خشونت‌آمیزی را در تجمع روز گذشته مقابل سفارت صورت داده و این نهاد امنیتی را مجبور کرده است تا برای کنترل اوضاع و متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کند. استوکلی افسر ارشد پلیس نروژدر گفت‌وگو با نشریه خبری نتاویسن گفت:" جراحتی به ماموران وارد نشده اما به نما و نرده های سفارت آسیب وارد شده است. 🔹تجمع‌کنندگان «دستورات را زیر پا گذاشته، سنگ پرتاب کرده و به سفارت سمت حمله می‌کردند. حدود ۱۰۰ معترض در اطراف سفارت ایران تجمع کرده بودند که برخی از آنها پرچم کردستان را حمل می کردند. به گفته پلیس، تظاهرات از قبل اعلام نشده بود."
هشدار جدید در مورد آب پایتخت ▪️مصرف عجیب آب در پاییز خشک! اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب تهران: 🔹در حالی که انتظار می‌رفت با شروع فصل پاییز از حجم بالای مصرف آب در تهران کاسته شود، اما حجم مصرف آب در شروع پاییز با میزان مصرف آب در روزهای اوج مصرف در تابستان گذشته تفاوتی ندارد! 🔹این در حالیست که میزان بارش‌ها در مهر و آبان امسال کاهش محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت دارد. 🔹اکنون میزان ورودی آب به مخازن سدهای تهران با کاهش ۱۶ درصدی مواجه است و تنها رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف است که تداوم تامین پایدار آب شرب پایتخت را تضمین می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه دستگیری ۲ لیدر اغتشاشات اخیر 🔹۲ لیدر‌ اغتشاشات اخیر در کردستان که به مکان‌هایی نامعلوم متواری و پنهان شده بودند، توسط ماموران یگان‌ ویژه فراجا شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند. 🔹ماموران یگان‌ویژه در گام نخست، با استفاده از تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی و استفاده از پایش تصویر‌های هوایی، ۲ مخفیگاهی که متهمان پس از فرار در آنجا پنهان شده بودند را ردیابی کردند و وارد عمل شدند.
💢کشف ۵ تن ماری جوانا در قم 🔹۵ تن ماری جوانا در یک مرغداری متروکه در بخش سلفچگان قم کشف و متهم دستگیر وبه مراجع قضایی تحویل داده شد. 🔸روابط عمومی سپاه استان قم اعلام کرد: 🔹موضوع توسط عوامل تیم ویژه ضابطین معاونت عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) دردستورکارقرارگرفت و پس از کسب دستور قضایی طی عملیات مشترک با فرماندهی انتظامی بخش سلفچگان، از یک مرغداری متروکه ۱۰۰۰بوته گیاه مخدر گل به وزن ۵ تن که آماده برداشت بودند جمع آوری وبه همراه متهم تحویل ستادمبارزه بامواد مخدراستان گردید. 🔹همچنین در این بازرسی ۴۵ دستگاه ماینر و ۱۵ عدد فشنگ شکاری کشف و ضبط گردید.
ایران در ابوموسی اسکله تفریحی - تجاری می‌سازد 🔹استاندار هرمزگان: در زمان حاضر ۵ جزیره استان در حوزه دریایی و بندری زیرکاربری رفته است، برای سایر بنادر استان هم به‌ویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته شود.
شروع طوفانی بازارساز؛ عرضه ارز ۷ برابر شد 🔹امروز بازارساز در شروع معاملات توافقی، ۷۴ میلیون دلار، یعنی چیزی در حدود هفت برابر متوسط معاملات روزانه بازار توافقی، دلار با نرخ ۳۰۸۵۰ تومان در این بازار عرضه کرد. 🔹به نظر میرسد بازارساز با عرضه سنگین دلار در بازار توافقی، قصد دارد نرخ ارز را در کریدور فعلی، مدیریت کند.
🔴 ️حضور رهبران ۴منطقه (لوهانسک،دونتسک زاپاروژیا و خرسون) که به روسیه پیوستند در کاخ کرملین، زمان سخنرانی ولادیمیر پوتین امروز ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران خواهد بود.
⭕️ آغاز ماموریت ناوگروه ٨۶ نداجا برای دریانوردی پیرامون کره زمین 🔸امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم: 🔹ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با شروع ماه ربیع الاول حرکت خود را آغاز کرده و قرار است دور کره زمین را در مجموعه آبی گردش کند تا ان‌شاءالله اقتدار مردم عزیزمان را به همه جهانیان نشان دهد.
سرمربی تیم ملی ووشو: رفتار برخی سلبریتی‌ها در مغایرت با هزینه‌هایی که برای پیشرفت آنها شده است 🔹علیرضا بهرمن: رفتار برخی سلبریتی‌های داخلی در تحریک جوانان و نوجوانان کشورمان در مغایرت با امنیت و اقتدار کشورمان و هزینه‌هایی که از بیت‌المال برای پیشرفت و رشد آنها شده است. 🔹پشت‌پرده برخی از رفتارهای اخیر همچون آتش زدن پرچم ایران و پرچم عزای اباعبداله الحسین، دست‌های آلوده دشمنان این سرزمین را می‌بینم که خون جوانان این سرزمین را جولان‌گاه فتنه افروزی خودشان قرار داده‌اند. 🔹جانمان را فدای یکپارچگی و عزت و استقلال کشورمان می‌کنیم و شکی نداریم که بیگانگان ما را متفرق و از هم پاشیده می‌خواهند. ✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
همدردی رضا پهلوی با تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان ▪️ژن خیانت پهلوی‌ها به ایران تغییرناپذیر است 🔹رضا پهلوی در تازه‌ترین واکنش خود اقدام ایران علیه تجزیه‌طلبان غرب کشور را محکوم و با بازماندگان  تروریست‌ها همدردی کرده است! 🔹در دوران پادشاهی پهلوی‌ها مناطقی از خاک ایران مورد تجزیه و جداشدن قرار گرفت که در آن دوران اقدامی برای پس گرفتن و اعمال حاکمیت ایران نشد؛ علاوه بر منطقه استراتژیک قره‌سو که در دوران رضاشاه به ترکیه واگذار شد، جزیره بحرین نیز سال 50 و در دوره پهلوی دوم با فشارهای انگلستان از ایران جدا شد.
یکی دیگه از بلاگرهای اینستاگرامی با ۲میلیون فالوور به راه راست هدایت شد :)
⭕️دختری که در زنجان روسری‌اش را آتش زد بازداشت شد/ اطلاعات سپاه: "م - ش" عامل اصلی کشف حجاب در اغتشاشات زنجان بود سازمان اطلاعات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان: یکی از عوامل اصلی اغتشاشات که اقدام به کشف حجاب و آتش زدن روسری خود و همچنین تهییج مخاطبین جهت اقدامات ساختارشکن شده بود دستگیر شد. خانم (م - ش) که غیر بومی بوده و از اهالی یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور است در روزهای اولیه اغتشاشات به زنجان آمده است!!!!!😳 همچنین نامبرده ضمن ارتباط با شبکه‌ها و افراد معاند خارج از کشور مانند شبکه سعودی ایران اینترنشنال، علی جوانمردی و مصی علینژاد، گزارش ناآرامی‌ها را لحظه به لحظه به این شبکه و افراد ارسال کرده است. با توجه به بافت مذهبی و قوام بنیان خانواده در زنجان، رفتارهای ساختار شکن از قبیل سوزاندن روسری به ندرت در ناآرامی‌ها مشاهده شده
⭕️خطیب جمعه قزوین: دستگاه قضا با عوامل فتنه قاطعانه برخورد کند 🔹آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: از دستگاه قضایی بسیار متشکر هستیم که خیلی خوب و قاطعانه هم در سطح ملی و هم در استان قزوین در مقابل فتنه گران خوب عمل می کنند 🔹 بار دیگر خواهش می کنیم با کسانی که فتنه گری را در پشت صحنه مدیریت می کنند برخورد قاطع کنند و آنها را از خدشه به اموال عمومی پشیمان کنند. 🔹از نیروی انتظامی و بسیج برای حفظ امنیت مردم قدردانی می‌کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله افراد مسلح به کلانتری در زاهدان 🔹گزارش خبرنگار صداوسیما از حمله ظهر امروز افراد مسلح ناشناس به کلانتری در زاهدان و زخمی شدن تعدادی از افراد
🔸 وزارت کشور ملزم به خرید ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی شد 🔹بر اساس آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه وزارت کشور، از وزارت کشور خواسته شده تا خرید اتوبوس برقی به تعداد حداقل ۴ هزار دستگاه، موتور سیکلت برقی مورد استفاده در حمل و نقل عمومی به تعداد حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه و خودروی سواری حمل و نقل عمومی برقی به تعداد حداقل ۱۰ هزار دستگاه طی چهار سال را در دستور کار خود قرار دهد.