فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
🔰 آنچه در همایش ملی فقه نظام ساز گذشت!
🔹 موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
🔰 آیت الله رشاد در نخستین همایش ملی فقه نظام ساز: در فقه نظام ساز هنوز در آغاز مسیر هستیم!
🔹 موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تهران
🆔 @Rashad_ir
🆔 @irsichannel
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله مبلغی.mp3
15.39M
🔊 #بشنوید
💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (1)
🎙 سخنرانی: آیت الله #مبلغی (زیدعزه)
🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401
🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
#صوت
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
همایش فقه ملی نظام ساز - حجت الاسلام ارسطا.mp3
22.17M
🔊 #بشنوید
💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (2)
🎙 سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین #ارسطا (زیدعزه)
🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401
🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
#صوت
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله میرباقری.mp3
26.14M
🔊 #بشنوید
💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (3)
🎙 سخنرانی: آیت الله سید محمد مهدی #میرباقری (زیدعزه)
🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401
🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
#صوت
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله اراکی.mp3
26.99M
🔊 #بشنوید
💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (4)
🎙 سخنرانی: آیت الله محسن اراکی(زیدعزه)
🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401
🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
#صوت
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله رشاد.mp3
23.58M
🔊 #بشنوید
💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (5)
🎙 سخنرانی: آیت الله علی اکبر #رشاد (زیدعزه)
🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401
🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
#صوت
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢خلاصه فرمایشات آیتالله محسن اراکی
در همایش «فقه نظامساز»💢 صفحه 1 از 2
🔰 تاریخ ارائه: 1401/03/26
🔹جناب استاد اراکی در همایش فقه نظام ساز به صورت موجز و رسا به سه پرسش زیر پاسخ دادند:
1️⃣ پرسش اول: فقه نظام چیست؟
🔹فقه نظام، ناظر به ارادههای جمعی است.
🔹جامعه یا مجتمع زمانی شکل میگیرد که یک حاکمیت واحد، ارادههای متکثر افراد را به یک اراده واحد و کلان تبدیل کند. تا افراد تحت یک اراده واحد، به یک انسان کلان تبدیل نشوند، جامعه شکل نمی گیرد.
🔹کار حاکمیت، نظمبخشی به رفتارهای فردی و تبدیل آنها به یک انسان کلان است.حکمرانی موضوعش افعال خرد و مکلفین خرد نیست، بلکه موضوع حکمرانی همین انسان کلان است.
در این تحلیل، نظم جامعه، برآمده از حاکمیت واحد است.این حاکمیت واحد است که انسانهای متکثر و جدا از یکدیگر را به یک انسان کلان (جامعه) مبدل میسازد.
🔹در رتبه بعد، باید دقت کرد که این انسان کلان (جامعه)، رفتارهایی اجتماعی و جمعی دارد. «بازار»، «بانک» و «حکومت»، از سنخ رفتارهای جمعی هستند. تا جامعه نداشته باشید، بازار و بانک و حکومت به وجود نمیآید.
🔹این افعالی جمعی، متعلق احکام کلان است. احکام کلان، حکم این رفتارهای جمعی را بیان میکند.
🔹خلاصه اینکه نظمیابی ارادههای متکثر حول یک حاکمیت واحد (ولایت)، موجب شکلگیری جامعه میشود. چون جامعه داریم، رفتار جمعی هم داریم. و چون رفتار جمعی داریم، حتما حکم رفتار جمعی هم داریم؛ فقه نظام، فقه استنباط حکم رفتار جمعی جامعه است.
🔹بر این اساس:
➖متعلق حکمی که فقه نظام میخواهد استنباط کند، رفتار جمعی جامعه است که این رفتار از فرد به ماهو فرد امکان شکلگیری ندارد.
➖موضوع (متعلق متعلقِ) فقه نظام، وجود جمعی انسانها یا همان جامعه است.
➖حکم فقه نظام نیز حکم ناظر به این رفتار جمعی است.
🔹ما در قبل از انقلاب اسلامی، افراد مسلمان داشتیم، ولی جامعه اسلامی نداشتیم.
🔹فقه اکبری که ما بیش از هر چیزی که ما مکلف به تبیین و بیان آن هستیم، فقه نظام است. این فقه است که جامعه پاک میسازد، هرچند تک افرادهایی ناپاک باشند. این فقه است که رفتارهای جمعی جامعه را اصلاح میکند. راهپیماییها بعد از انقلاب اسلامی، مصداقی از رفتارهای جمعی الهی است. آن نعمت کبرایی که خدای متعال بر مسلمانان منت گذاشته ـ و این تنها منتی است که خدا بر عباد گذاشته ـ ، قرار دادن ولیّای است که رفتارهای جمعی جامعه اسلامی را اصلاح می کند. (لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ. آل عمران/۱۶۴)
2️⃣ رابطه فقه نظام و حکمرانی چیست؟
🔹برای بیان رابطه فقه نظام و حکمرانی ابتدا باید حکمرانی را معنا کنیم.
🔹حکمرانی یعنی ارادهای از طریق حکم یا قانون، بتواند رفتار جامعه را در جهت تحقق مصلحت و عدالت جامعه راهبری کند.
🔹ما بدون فقه نظام نمیتوانیم حکمرانی داشته باشیم. چرا آنچه که می تواند عدالت اجتماعی را محقق سازد، فقه نظام است. آن فقهی که رفتار اجتماعی را بر اساس عدالت منظم می کند، فقه نظام است. اساساً عمل به احکام اسلام، مساوق عدالت است. (قُلْ آمَنْتُ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتابٍ وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَکُمُ. شوری/15)؛ عدل همان است که فرمانروای الهی برای تنظیم رفتار اجتماعی بیان میکند. عدل برابر با آن چیزی است که ولی منصوب از ناحیه خدای متعال ارائه می کند. (وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً رَجُلَيْنِ أَحَدُهُما أَبْكَمُ لا يَقْدِرُ عَلى شَيْءٍ وَ هُوَ كَلٌّ عَلى مَوْلاهُ أَيْنَما يُوَجِّهْهُ لا يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوي هُوَ وَ مَنْ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ هُوَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ. نحل/76)
🔹لذا رابطه فقه نظام و حکمرانی این است که حکمرانی بر اساس فقه نظام باید صورت پذیرد. حکمرانیای که بر اساس فقه نظام بنا می شود میشود حکمرانی اسلامی.
ادامه ...
💢خلاصه فرمایشات آیتالله محسن اراکی
در همایش «فقه نظامساز»💢 صفحه 2 از 2
3️⃣ رابطه فقه نظام و تمدن اسلامی چیست؟
🔹برای بیان رابطه فقه نظام و تمدن اسلامی نیز باید ابتدا «تمدن» را معنا کنیم.
🔹تمدن یعنی جامعهای مبتنی بر نظام برتر. شکلدهی یک جامعه مبتنی بر نظم برتر، می شود تمدن حقه .
🔹بر اساس ادبیات دینی، تمدن یا حضارت، محیطی است «شهری» که مبتنی بر نظم شکل گرفته است. در بحث از تمدن باید به تفاوت شهر شرعی و شهر عرفی توجه کرد.
جامعه شکل گرفته بر اساس نظم دینی آن است همان است که در فقه ما به زندگی «حضری» تعبیر میشود و بازگشت از آن می شود «تعرب بعد الهجرة» .
🔹با توجه به معنای دینی «زندگی شهری»، کسی که در بیرون از مرزهای کشور اسلامی است، ولی خود را مقید به رعایت قوانین حاکم اسلامی می داند، شهروند جامعه اسلامی محسوب میشود، هرچند در بیرون مرزها باشد؛ همانطور کسی که در درون کشور است، ولی بر اساس فرهنگ دنیای غیراسلامی در جامعه رفتار کند و مثلاً در فضاهای عمومی سگ گردانی کند، بیرون از شهروندی جامعه اسلامی رفتار میکند. علت این مطلب هم این است بین رفتارهای فردی که مثلاً کسی در خانه سگ نگهداری کند با کسی که در فضاهای عمومی سگ گردانی میکند، تفاوت است. اولی رفتاری فردی است، برخلاف دومی که عملی اجتماعی است و رفتارش در تعارض با «فرهنگ جامعه اسلامی» است. فرهنگ نماد نظام است، و لذا تخطی از آن موجب بیرون رفتن از حاکمیت دینی میشود.
https://eitaa.com/alimohammadi1389/877
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
#عکس_نوشت
🔰 در #فقه_نظام_ساز هنوز در آغاز مسیر هستیم
💢 با سپری شدن چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ما هنوز در بحث فقه نظام در آغاز راه هستیم و این نشانگر این است که در زمینه فقه نظام ساز کارهای بسیاری وجود دارد که هنوز جای کار دارد و این همایش ها و جلسات کاری درخور و پیش برنده است.
📌 قم، مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
🔰 گزارش بخش ویژه خبری شبکه قرآن و معارف سیما از نخستین همایش ملی فقه نظام ساز ...
🔹 موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢فقهی که در غیاب اخلاق استنباط شود، اسلامی نیست
✔️استاد علیاکبر رشاد:
🔸ما هنوز در بحث فقه نظام در آغاز راه هستیم. در زمینه فقه نظام ساز کارهای بسیاری انجام شده و هنوز جای کار دارد. متاسفانه در این زمینه نوشتهها و سخنان بسیار کمی گفته و نوشته شده است؛ کسانی که در این زمینه دقت داشته باشند بسیار کم هستند.
🔹مقصود از «فقه» در «فقه نظام»، فقه اصغر نیست چون با فقه اصغر، نمیتوان نظام تولید کرد. ما با پنج لایه نظام سازی مواجه میشویم، نظام زائیده همه اضلاع و ابعاد اندیشه دینی است یعنی اگر کلام نباشد، نظام اسلامی نمیشود، اگر اخلاق غائب باشد، نظام اسلامی نمیشود. مگر میشود در غیاب اخلاق استنباط کرد؟ فقهی که در غیاب اخلاق استنباط شود، اسلامی نیست. همانطور که علم اسلامی نداشته باشیم، نظام معنا ندارد.
🔸تحقق اقتصاد دانش بنیان در گرو حل مسئله مالکیت فکری است؛ تا زمانیکه دانشگاه و حوزههای ما این مسئله را در نظر حل نکند و فقیه ما، مسئله مالکیت فکری را نپذیرد، نباید توقع داشتن اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم. تا زمانیکه مدیران نهادها و دستگاههای تولید کننده و مدیریت اقتصاد، منزلت مالکیت فکری را فهم نکنند و تا وقتی که ارزش کار را درک نکنیم، مسئله تولید دانش بنیان را تنها در حد شعار داریم. علمی که به عاریت گرفتیم و از خارج آوردهایم که «دانش بنیان» نیست. حقوق دانش و حقوق دانشمند باید به رسمیت شناخته شود و تا این اتفاق نیفتد، تولید دانش بنیان نداریم.
👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/k21745
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢فقه نظام ساز جامعه را نیکوکار میسازد/ بدون فقه نظام نمیتوانیم حکمرانی داشته باشیم
✔️استاد محسن اراکی:
🔹فقه اکبری که ما بیش از هر چیز مکلف به تعلیم و اجرای آن هستیم، فقه نظام است؛ این همان فقهی است که جامعه را پاک و نیکوکار میسازد، هر چند تک فردهای جامعه معصیت کار یا ناپاک باشند، این فقه است که رفتارهای جمعی جامعه را اصلاح میکند.
🔸حکمرانی اسلامی براساس فقه نظام قابل شکل گیری است. ما بدون فقه نظام نمیتوانیم حکمرانی داشته باشیم چرا آنچه که میتواند عدالت اجتماعی را محقق سازد، فقه نظام است. فقه نظام به معنای نظام عادلانه اجتماعی است؛ آن فقهی که رفتار اجتماعی را بر اساس عدالت منظم میکند، فقه نظام است.
🔹اگر کسی بگوید ما فقه نظام نداریم، معنی فقه و نظام را نفهمیده و نمی شود بگوییم که ما یک رفتار اجتماعی داریم که از انسان برمیخیزد، اما این رفتار حکم شرعی ندارد.
🔸رفتارهای ناهنجار علنی در جامعه اسلامی، ضد نظام است. به این معناکه کسی در علن، جنایت کند یا در علن برخلاف تعلیمات اسلامی رفتار کند که این رفتار در علن به معنای خروج از نظام است. رفتارهایی که امروز از سوی بیگانگان ترویج میشود و خیلی به آن پر و بال میدهند و تشویق میکنند، بخاطر این است که نوعی رفتار ضدّ نظام است؛ سگ گردانی نمادی از رفتار ضدّ فرهنگ کل جامعه است، این رفتار ضدّ فرد نیست.
👈 بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/k21745
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢ظرفیتهای فقه اجتماعی برای نظام سازی
✔️استاد محمدجواد ارسطا:
🔹فقه اجتماعی مکمل فقه فردی است؛ به این معنا که وقتی فقه اجتماعی در کنار فقه فردی قرار میگیرد، فقه متکاملی را میسازد که به فرموده امام خمینی، تئوری واقعی و کامل زندگی انسان از گهواره تا گور است.
🔸استخراج هرگونه نظامی برای زندگی اجتماعی انسان در صورتی امکانپذیر است که یک مرکز تدبیر و سازماندهی برای جامعه وجود داشته باشد تا بتواند سه وظیفه را انجام دهد؛ اولا «نظام کارآمدتر» را از میان نظامهای متعددی که ممکن است قابل استنباط باشد، استخراج کند که «کارآمدی» دارای چهار عنصر «انسجام»، «پاسخگویی به نیازهای زمان»، «سهولت» و «عدم شذوذ در میان آرای فقها»ست. ثانیا این مرکز تدبیر و سازماندهی باید نظاماتی را که استخراج میکند با برخورداری از قوه اجرایی به نحو مطلوبی بتواند اجرا کند و ثالثا ضمانتهای اجرایی برای هریک از نظاماتی که استخراج و در جامعه اجرا میکند، در نظر بگیرد و مجازاتهایی را برای متخلفین لحاظ کند تا این نظامات در جامعه استقرار یابد.
🔹ما با فتاوای متعدد نمیتوانیم جامعه را اداره کنیم لذا باید به دنبال فتوای معیار باشیم تا بر اساس آن بتوانیم قانون را استخراج کنیم و محور حرکت جامعه را قانون قرار دهیم. فقه اجتماعی میتواند براساس این ظرفیت که ضرورت وجود قانون و محورقراردادن قانون در جامعه است به کمک فقه نظام ساز بیاید.
👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/k21745
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢حوزه نظام اعتبارات علامه طباطبایی را شناسایی کند
✔️استاد احمد مبلغی:
🔹وقتی سخن از نظام به میان میآوریم، سه سنخ از نظام را میتوانیم منظور کنیم؛ نخست نظام حاصل در تشریع، دوم حاصل از استنباط و سوم نظام موجود در جامعه است.نظام موجود در جامعه است و به چهار نوع تقسیم میشود؛ نخست نظام حاصل از سنن الهی بوده و سنن حاکم در جامعه بهترین ساختار را ایجاد میکند.
🔸نظام دوم، نظام اعتبارات بوده و علامه طباطبایی نگاه جامعی به این اعتبارات داشته است. این اعتبارات بر اساس نگاه علامه همچنان با قدرت رو به جلو حرکت میکند و تکنولوژی حاصل همین اعتبارات است و همه پیشرفتهای بشر بر مبنای همین اعتبارات است که هم بر اساس سنن الهی بوده و هم دست بشر را برای پیشرفت باز میکند. بایسته است حوزه علمیه باید پای کار آید و نظام اعتبارات علامه طباطبایی را شناسایی کند؛ چراکه ما برای شناخت جامعه به آن نیازمند هستیم.
🔹سومین نظام اعتبارات که در جامعه وجود دارد، نظامهای حقوقی و ارزشی است؛ آنچه که امام در اواخر عمر شریف خود فرمودند، به این حوزه نظر دارد؛ این نظامها هستند که به موضوعات کارکرد میدهند و بر اساس وضعیت روز، در مسیر خاصی قرار میگیرند.
🔸نظام چهارم از نوع نظامهای حکومتی و سیاسی است و امام راحل به آن توجه داشته است. فقه را اگر بخواهیم به سمت این چهار نظام ببریم، باید نگاه دقیقی از جانب فقه باشد تا بتواند استنباط صحیحی داشته باشد.
👈 بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/k21745
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel
💢فقه نظام ساز فقه «حادثه ساز» و مقدم بر زمان است
✔️استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹فقه نظام ساز که در کلمات امام خمینی (ره) هم دیده میشود به معنای فقه ایجاد یک نظام در عینیت است که میتوان از آن به فقه سرپرستی و تکامل رشد ارادههای انسانی تعبیر کرد. با این نگاه، شاید فقه بیش از آنکه ناظر به احکام موضوعات باشد، احکام ارادهها را بیان کند.
🔸فقه نظام ساز میخواهد یک نظام ارادههای اجتماعی را در بستر یک سلسله موضوعاتی در میدان درگیری با دستگاه استکبار و نظام ارادههای باطل و ذیل ارادههای آن بسازد و مقیاس این نظام سازی هم تابع زمان و مکان است. فقه نظام ساز، درحقیقت «فقه حادثه ساز» است و مقدم بر زمان است که استراتژی حاکم بر جهان را تعیین میکند و سازوکارهای اجرایی فقه هم در ذیل آن ساخته میشود.
🔹هم روشنفکران و هم غیرروشنفکران دچار کج فهمی از سخن امام خمینی درباره «منزلت فقه» شدند؛ کج فهمی روشنفکران این بود که مقصود امام از منزلت فقه، حاکم کردن فقه مصلحت بر فقه موضوعات است که به منزله تسهیل کننده عادی سازی فقه است.
🔸طبق تعبیر امام اگر فقیه، جامعه و حکومت و حتی اشخاص را نشناسد، فقیه اجتماعی نیست و فقه نظام ساز باید نظارت کند که منزلت اصلی ایجاد شود و کار شورای نگهبان در مرحله بعد از این منزلت قرار میگیرد.
👈 متن سخنان: https://b2n.ir/k21745
#گزارش
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران
🆔 @irsichannel-
مفهوم شناسی فقه نظام ساز در اثار شهید صدر - استاد موذنی.mp3
41.19M
♨️ مفهوم شناسی فقه نظامساز در آثار شهید صدر(ره)
◽️اولین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸 ارائه دهنده: حجتالاسلام سید امید مؤذنی
🔸 دبیر علمی: دکتر مجتبی رستمی کیا
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
کرسی ترویجی الزامات کلامی فقه نظام ساز.mp3
27.03M
♨️ الزامات کلامی فقه نظامساز
◽️دومین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: حجتالاسلام ابوالحسن حسنی
🔸ناقد: حجتالاسلام عبدالحسین مشکانی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
اولین هم اندیشی رویکردشناسی فقه نظام ساز- نظریه استاد اعرافی، استاد اراکی و استاد مبلغی.mp3
48.82M
♨️ رویکرد شناسی فقه نظامساز(۱)
◽️سومین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸 دیدگاه آیت الله اعرافی، اراکی و مبلغی
🔸 مقررین: حجتالاسلام علیبخشی، صالحیمنش و موسوی
🔸 دبیر علمی: حجتالاسلام تاکی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
دومین هم اندیشی فقه نظام ساز- نظریه استاد میرباقری، استاد فاضل لنکرانی و استاد هادوی تهرانی.mp3
46.65M
♨️ رویکرد شناسی فقه نظامساز(۲)
◽️چهارمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸 دیدگاه آیت الله میرباقری، فاضل لنکرانی و هادوی تهرانی
🔸 مقررین: حجتالاسلام غنایی، قاسمی و عابدی
🔸 دبیر علمی: حجتالاسلام تاکی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
کرسی ترویجی اشکالات و چالش های فقه نظام ساز.mp3
26.68M
♨️ اشکالات و چالشهای فقه نظامساز
◽️ پنجمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: دکتر مصطفی غفوری
🔸ناقد: حجتالاسلام قاسمی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
فقه نظام ساز از دیدگاه امام خامنه ای.mp3
42.19M
♨️ فقه نظامساز از دیدگاه امام خامنهای
◽️ششمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: حجتالاسلام موسوی
🔸ناقد: حجتالاسلام نعیمیان
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
کرسی فقه نظام ساز.mp3
37.53M
♨️ فقه نظامساز؛ ضرورتها و ظرفیتها
◽️هفتمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: حجتالاسلام سیدباقری
🔸ناقد: حجتالاسلام نعیمیان
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
هشتمین پیش نشست همایش فقه نظام ساز.mp3
41.4M
♨️ ماهیت و امکان فقه نظامساز
◽️هشتمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: حجتالاسلام خالدغفوری
🔸ناقد: حجتالاسلام نصرتی
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
نهمین پیش نشست همایش ملی فقه نظام ساز.mp3
42.78M
♨️ امکان سنجی فقه نظام و ماهیت آن
◽️نهمین پیشنشست همایش فقه نظامساز
🔸ارائه: حجتالاسلام مقیمی حاجی
🔸ناقد: حجتالاسلام خالدغفوری
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel