eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
457 عکس
88 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نقد و تخریب آری، نقد شدن ممنوع 🔹نقد تند و تیز شهاب حسینی در نشست فیلم «شین» در جشنواره سال ۹۸ خطاب به مسعود کیمیایی که جشنواره را تحریم کرده بود به مذاق این کارگردان خوش نیامده و همراه پسرش؛ پولاد کیمیایی‌از نامزدی در بخش سودای سیمرغ سال ۱۴۰۰ نیز انصراف دادند! 🔹انصراف این پدر و پسر در واکنش به حضور شهاب حسینی در بخش داوری سودای سیمرغ «چهلمین جشنواره فیلم فجر» است، از طرفی این نوع انصراف‌ها، غیرصادقانه و بازی‌ جلوه می‌یابد! و متاسفانه به روشی برای «حاشیه‌سازی»، «دیده شدن» و دست پیش گرفتن برای «جبران ضعف‌ها» نیز تبدیل شده است! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهلمین جشنواره فیلم فجر با قرائت آیاتی از قران کریم، کلیپ تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی آثار منتخب آغاز به کار کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست خبری فیلم «مرد بازنده» ساخته محمد حسین مهدویان
🔴روز آغازین جشنواره فجر چهلم امید یا ناامیدی؟ چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران دو فیلم «بیرو» به کارگردانی ″مرتضی‌علی عباس‌میرزایی″ و «مرد بازنده» به کارگردانی ″محمدحسین مهدویان″ آغاز شد. 🔸فیلم بیرو داستان مقطعی از زندگی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان مشهور تیم ملی فوتبال است. بیرو، نوجوانی بیرانوند را روایت کرده و از این جهت می‌توان گفت برای مخاطب نوجوان ساخته شده است. 🔸مرد بازنده فیلمی با بن‌مایه سیاسی از نوع روایت‌های مهدویان است. فیلمی خوش‌ساخت که برخلاف پاسخگویی به سوالات نشست، انتقادش را با صراحت بیان می‌کند. نقش اصلی را جواد عزتی بازی کرده و محتمل است که او این بار پس از بی‌مهری‌های گذشته، نامزد دریافت جایزه شود.
🔶هرچه قدر بیرو، از لحاظ فرم و شاخصه‌های فنی ضعیف است مرد بازنده آن را جبران کرده است. بیرو در این بازار قحطی فیلم نوجوان گرانقدر است و امیدوار کننده؛ از آن سو مرد بازنده پیروزمندانه تا توانسته ناامیدی و بن‌بست حکومت را به مخاطب تزریق کرده است. حکومتی که عامل نظامی‌اش در کسوت یک پلیس، خودش دست به کار می‌شود و ناامید از سیستم؛ سرخود، به دنبال پرونده‌ای که پشتش شبکه‌ فساد اقتصادی است می‌رود؛ دست آخر هم مرد بازنده‌ی قصه می‌شود؛ مردی که همه چیزش را از دست داده! 🔶مهدویان به ناامیدی و بن بست و...هم اکتفا نکرده، طعنه‌ای هم به قشر متدین جامعه زده با این مضمون که اینقدر ادعا نکنید، ما میدانیم چکارها که نمی‌کنید! دست بردارید از حفظ ظاهر! ناگفته نماند که مهدویان زحمت زیادی کشید تا با بارش باران که از قضا زیاد هم بود، نسخه تطهیر و توبه بپیچید. نسخه‌ای هم برای دندان درد پلیس داستان ؛ به عنوان شخصیت اصلی، رو کرد که برو و درمان کن و دندان ترس و سردرگمی را بکن! 🔶نازیبایی محتوای مرد بازنده را زیبایی نسبی بیرو کمی تعدیل کرد اما برش‌ها، پراکندگی‌ها، نحوه داستان‌گویی و عجول بودن کارگردان فیلم بیرو خودش را نشان داد و فیلم دلچسبی از آب در نیامد. حتی صوت و موسیقی فیلم هم چندان چنگی به دل نمی‌زد؛ گرچه کارگردان اثر مدعی‌ست که مشکل از سالن پخش فیلم است که البته حق با اوست. با این حال اگر عباس‌میرزایی با دقت بیشتری وارد برخی وقایع زندگی بیرانوند؛ به‌ویژه تصویری که از پدرش ارائه داد، می‌شد و حساسیت‌های مخاطب نوجوان را موقع پرداختن به موضوع علاقه بیرانوند به دخترعمویش در نظر می‌گرفت، نتیجه بهتری در الگوسازی از شخصیت اصلی فیلم حاصل می‌شد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴 بهرام رادان: قوه قضائیه همکاری صادقانه‌ای داشت!!!/ نگران شدم/کاسه داغ‌تر از آش نشوید! ❓چرا علف‌زار؟؟ تفسیر نام فیلم «علف‌زار» را به پیشنهاد بهرام رادان و در پاسخ به سوال خبرنگار که از نام فیلم و چرایی انتخاب این کلمه برای فیلم می‌پرسد، می‌گذاریم بر عهده مخاطب!! این پاسخ از جنس پاسخ‌های محمد حسین مهدویان است که جملاتش تکراری شده که در ازای بسیاری از سوالات میگوید: این قضاوت شماست! مخاطب ببیند و برداشت کند! و ... ⛔️زنی چادری مادر چهار پسری است که به زن‌های متاهل در جلو چشم فرزند و همسر، تجاوز کردند! درحالی‌که کارگردان قسم می‌خورد مادر و خواهرش چادری‌اند و قصد بی‌احترامی نداشته! ناگفته نماند که یک خانم چادری غیر فاسد هم در فیلم هست که رادان و دانشی اشاره می‌کنند که علاوه بر مادر پسرها خانم جاویدنیا هم چادری است. از آن طرف مائده طهماسبی که نقش مادر متجاوزان را بازی می‌کند از طراح گریمش تشکر می‌کند و می‌گوید: ″پسر من، محمد معتضدی، در فیلم بیماری پوستی (برص) دارد که از مادر به پسر منتقل می‌شود و طراحی گریم او در رسیدن به نقش برایم خیلی جذاب بود.″ همسر یکی از پسران متجاوز هم چادر‌ی‌‌ست ⛔️پدرها، مادرها، نهادهای حکومت، ظاهر به صلاح و ناصلاح، عوام و خواص همگی فاسدند! بچهای نسل جدید فیلم نیز یکی زنازاده ست، یکی با اشتباه بازپرس کشته شده و یکی صحنه تجاوز را دیده. تنها بازپرس است که او فاسد معرفی نشده. 🔔مطلب کامل را در نشانی زیر مطالعه نمایید👇👇👇 http://roubesh.ir/1400/11/14/alafzar 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر. نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی‌مادر» به کارگردانی سید مرتضی فاطمی و تهیه ‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی.
❓آیا تلخی مفرط فیلم «دسته دختران» به محتوایش می‌ارزید؟ شخصیت و داستان جعلی چرا!؟کدام زن قهرمان است؟ ❌ از خانم «منیر قیدی» کارگردان فیلم «دسته دختران» انتظار نمی‌رود که پاسخ درستی به سوالات دیگران بدهد زیرا از جواب‌های سربالا و گاها از سر عصبانیت یا لج‌بازی در نشست فیلم مشخص شد که پاسخ درستی در کار نیست. 💢 با ناامیدی از کارگردان فیلم، انتظار می‌رود حوزه هنری و فارابی که فیلم با حمایت‌ آن‌ها ساخته شده و قطعا در رشته‌های زیادی نامزد دریافت جایزه خواهد شد، پاسخگوی سوالات و ابهامات باشند... 🔔مطلب کامل را در نشانی زیر مطالعه نمایید👇👇👇 http://roubesh.ir/1400/11/16/FFF-40-Daste-dokhtaran 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥هناس؛ برداشتی از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد و شهره پیرانی 🔹در ابتدا مقصود از این متن، نقدی از سر نارضایتی از فیلم بود، کلنجار رفتن سر اینکه آیا سوژه فیلم سوخت و هدر رفت یا نه!؟ 🔺هناس فیلمنامه خوبی ندارد اما در مخاطب کشش ایجاد می‌کند و ارزش دیدن دارد. در جریان فیلم سوالات و ابهاماتی ایجاد می‌شود که پاسخی را نمی‌توان دید. همسر شهید به گونه‌ای معرفی شده و قبل از همراه شدنش با شهید، می‌توان گفت که شخصیت منفی دارد! از طرفی تغییر و تحولات فکری خانم پیرانی سریع اتفاق می‌افتد و مخاطب متوجه چگونگی آن نمی‌شود در صورتی که برخی جزئیات؛ همانند انتقاد شهید پس از انتخابات سال ۸۸، چند بار در فیلم مطرح شده است، شخصیت اصلی فیلم مبهم است تا اینکه کارگردان روشن می‌کند فیلم از دید خانم شهره پیرانی؛ همسر شهید است. این اثر مربوط به شخصیتی واقعی‌ست اما در تیتراژ ابتدایی گفته می‌شود برداشت آزاد است و مخاطب ممکن است متوجه نشود کجای فیلم واقعی‌ست و کجا برداشت و پرداخت. برخی سوالات پیرامون پروژه‌ها و شخصیت‌های اطراف شهید را می‌گذاریم پای مگوها، اما طرح این شبهه در فیلم که شهید رضایی‌نژاد یک لیسانسه و سپر و پوشش است، سپس فاصله کوتاه تا ترورش (که خوب هم از آب درنیامده بود) و بی‌پاسخ گذاشتن آن جالب نیست! 🔹اما نارضایتی‌ها با اعلام رضایت خانم پیرانی تا حدی فروکش‌کرد، همچنین به نظر، نیاز است چنین فیلم‌هایی ساخته شوند تا بتوانند مقیاس باشند و در معرض نقد و نظرها قرار بگیرند تا در ادامه این روند چیزی که انتظار می‌رود از یک قهرمان روی پرده برود، ساخته شود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد هادی حجازی‌فر: ده دوازده بار این پروژه متوقف شد و باز از سر گرفته شد.. در ابتدا پیشنهاد بازی نقش شهید مهدی باکری را داشتم، قبول نکردم و گفتم اگر خودم بسازم بازی می‌کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«موقعیت مهدی» 🔹شاید بیراه نباشد بگوییم هادی حجازی‌فر با فیلم «موقعیت مهدی» امیدهای تازه‌ای را در چهلمین دوره از جشنواره فجر رقم زد تا از این پس شاهد فیلم‌هایی باشیم که نبودند یا اگر بودند خوب نبودند. 🔹حجازی‌فر می‌گوید یک حرفی زده که باید فیلم را خودش بسازد وگرنه بازی نمی‌کند و این‌گونه شد، او دوسال درگیر فیلم بوده و برای تجهیزاتش خواهش و التماس کرده تا مهدی باکری را در سینما و تلویزیون روایت کند. او به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش انصافا خوش درخشیده و شاید بقول خودش و نقل به مضمون برایش رقم زده شده. 🔹 این فیلم به نسبت اثرهای مشابه خوب درآمده و رندی کارگردانش را جلوه داده، اگرچه مخاطب دوست دارد که خرده داستان‌های بیشتری از شهید را در فیلم ببیند و همانند خود حجازی‌فر صحنه بهتری از لحظات شهادت مهدی باکری را شاهد باشد، اما خوشحال است از ساخته شدن و تماشای فیلم. 🔹منتظر اکران عمومی فیلم و سریال شهید هستیم که قطعا اقبال عمومی را به همراه خواهد داشت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ✅جسارت بهروز شعیبی در ساخت این ملودرام ستودنی‌ست، او مسیر سختی را انتخاب کرده، اما این سختی هم در فیلمش و هم روزگار سینمای امروز ایران نوید دهنده است. 🔹شاید اولین بار باشد که روی پرده سینما به‌وفور نماد و حرف و شعارهای زیبای غیرکلیشه‌ای ایرانی - اسلامی را دیدیم، از صحنه‌ها گرفته تا روابط انسانی. رابطه مادر و پسر اوتیسمی، رابطه خانواده نرگس و آرامش‌ حاصل از صحنه‌ها، ایرانی بودن را القا کرد و در مقابل چالش تمدنی ایجاد کرد و اصالت ایرانی را تعریف کرد. تضادها و مقایسه‌‌ها هم خوب از آب درآمد. نگرانی از کلیشه بودن و پس زدن مخاطب در داستان دختری که پس از سی سال و برای مراسم خاکسپاری پدرش به ایران بازگشته و پای او و فرزند اوتیسمی‌اش در داستانِ آرام فیلم به حرم امام رضا(ع) باز می‌شود، طبیعی‌ است اما پایان‌بندی خوب فیلم دلهره‌ها را از بین می‌برد و امید را در دل زنده می‌کند. این فیلم در روزگار کنونی سینما شایسته توجه است و باید در کنار نقد برای پیشرفت، چشم بروی برخی کاستی‌هایش بست و به دلیل حرکت در خلاف جهت جریان فعلی سینما حمایتش کرد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 حیف از نام عباس دوران و خلبانان نیروی هوایی در فیلم ۲۸۸۸ هنگام پخش فیلم «موقعیت مهدی» به این موضوع فکر می‌کردیم که آیا بخاطر نام شهید، فیلم اثرگذار شده یا فیلم خوب ساخته شده!! هنگام تماشای فیلم ۲۸۸۸ جواب سوال به خودی خود روشن شد!! علقه به شخصیت‌های این فیلم بکر، تنها سبب نشستن در سالن و تحمل اتمام فیلم شد! همین. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔔 معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر 🔸نامزدهای بهترین فیلم: ۱- «برف آخر» به تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی ۲- «علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان ۳- «موقعیت مهدی» به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد ۴- «نگهبان شب» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی 👤نامزدهای بهترین نقش اول مرد: ۱- تورج الوند برای فیلم «نگهبان شب» ۲- پژمان جمشیدی برای فیلم «علف‌زار» ۳- امین حیایی برای فیلم «برف آخر» ۴- مهدی نصرتی برای فیلم «ضد» 👤نامزدهای بهترین نقش اول زن: ۱- سارا بهرامی برای فیلم «علف‌زار» ۲- ژیلا شاهی برای فیلم «موقعیت مهدی» ۳- طناز طباطبایی برای فیلم «بی‌رویا» ۴- لاله مرزبان برای فیلم «نگهبان شب» ۵- لادن مستوفی برای فیلم «برف آخر» 🔸نامزدهای بهترین کارگردانی: ۱- هادی حجازی‌فر برای فیلم «موقعیت مهدی» ۲- کاظم دانشی برای فیلم «علف‌زار» ۳- بهروز شعیبی برای فیلم «بدون قرار قبلی» ۴- امیرحسین عسگری برای فیلم «برف آخر» ۵- رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب» 🔸نامزدهای بهترین جلوه‌های بصری ۱- محمد برادران برای فیلم «خائن‌کشی» ۲- امین پهلوان‌زاده برای فیلم «مرد بازنده» ۳- کامیار شفیع‌پور برای فیلم «برف آخر» ۴- فرید ناظرفصیحی برای فیلم «بیرو» ۵- حسن نجفی و امیر ولی‌خانی برای «دسته دختران» 🔸نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه میدانی ۱- آرش آقابیگ برای فیلم «خائن‌کشی» ۲- آرش آقابیگ برای فیلم «شهرک» ۳- حمید رسولیان برای فیلم «ضد» ۴- محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی برای فیلم «دسته دختران» ۵- ایمان کرمیان برای فیلم «موقعیت مهدی» 🔸نامزدهای بهترین چهره‌پردازی ۱- مونا جعفری برای فیلم «علف‌زار» ۲- شهرام خلج برای فیلم «موقعیت مهدی» ۳- عظیم فراین برای فیلم «بیرو» ۴- مرتضی کهزادی برای فیلم «ضد» ۵- امید گلزاده برای فیلم‌های «برف آخر» و «شادروان» 🔸نامزدهای بهترین طراحی صحنه ۱- سهیل دانش‌اشراقی برای فیلم «خائن‌کشی» ۲- امیر زاغری برای فیلم «موقعیت مهدی» ۳- محمدرضا شجاعی برای فیلم «دسته دختران» ۴- محمدرضا شجاعی برای فیلم «ضد» ۵- آیدین ظریف برای فیلم «۲۸۸۸» ۶- علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر» 🔸نامزدهای بهترین طراحی لباس ۱- بهزاد آقابیگی برای فیلم «موقعیت مهدی» ۲- مارال جیرانی برای فیلم «خائن‌کشی» ۳- فاطمه صفری‌زاده برای فیلم «شادروان» ۴- زهرا صمدی برای فیلم «نگهبان شب» ۵- علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر» 🔸نامزدهای بهترین صدابرداری ۱- مهدی ابراهیم‌زاده برای فیلم «دسته دختران» ۲- بابک اردلان برای فیلم «شادروان» ۳- مسیح حدپور سراج برای فیلم «موقعیت مهدی» ۴- عباس رستگارپور برای فیلم «بدون قرار قبلی» ۵- امیر نوبخت حقیقی برای فیلم «شب طلایی» 🔸نامزدهای بهترین صداگذاری ۱- فرامرز ابوالصدق برای فیلم «دسته دختران» ۲- امین شریفی برای فیلم «ضد» ۳- علیرضا علویان برای فیلم‌های «علف‌زار» و «بدون قرار قبلی» ۴- امیرحسین قاسمی برای فیلم‌های «خائن‌کشی» و «نگهبان شب» ۵- نعیم مسچیان برای فیلم «۲۸۸۸» 🔸نامزدهای بهترین موسیقی متن ۱- حبیب خزایی‌فر برای فیلم «مرد بازنده» ۲- فردین خلعتبری برای فیلم «ماهان» ۳- فردین خلعتبری برای فیلم «هناس» ۴- مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم «موقعیت مهدی» ۵- بهزاد عبدی برای فیلم «علف‌زار» 🔸نامزدهای بهترین تدوین ۱- ژیلا ایپکچی برای فیلم «شهرک» ۲- حسین جمشیدی گوهری برای فیلم «موقعیت مهدی» ۳- سپیده عبدالوهاب برای فیلم «خائن‌کشی» ۴- حمید نجفی‌راد برای فیلم «دسته دختران» ۵- حمید نجفی‌راد برای فیلم «علف‌زار» 🔸نامزدهای بهترین فیلمبرداری ۱- وحید ابراهیمی برای فیلم «موقعیت مهدی» ۲- علیرضا برازنده برای فیلم «شهرک» ۳- هادی بهروز برای فیلم «علف‌زار» ۴- محمد حدادی برای فیلم «بدون قرار قبلی» ۵- آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر» 👤نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد ۱- پیام احمدی‌نیا برای فیلم «ملاقات خصوصی» ۲- علی‌اکبر اُصانلو برای فیلم «نگهبان شب» ۳- روح‌اله زمانی برای فیلم «موقعیت مهدی» ۴- مهدی زمین‌پرداز برای فیلم «علف‌زار» ۵- نادر سلیمانی برای فیلم «ضد» ۶- مجید صالحی برای فیلم «برف آخر» 👤نامزدهای بهترین نقش مکمل زن ۱- صدف اسپهبدی برای فیلم «علف‌زار» ۲- فرشته حسینی برای فیلم «دسته دختران» ۳- صفورا خوش‌طینت برای فیلم «نگهبان شب» ۴- شادی کرم‌رودی برای فیلم «بی‌رویا» ۵- لیندا کیانی برای فیلم «ضد» ۶- نوشین مسعودیان برای فیلم «برف آخر» 🔸نامزدهای بهترین فیلمنامه ۱- ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر برای فیلم «موقعیت مهدی» ۲- فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی برای فیلم «بدون قرار قبلی» ۳- کاظم دانشی برای فیلم «علف‌زار» ۴- امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی برای فیلم «برف آخر» ۵- رضا میرکریمی و محمد داوودی برای فیلم «نگهبان شب» 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴لو رفتن پشت پرده فیلم/ چه بود و چه ساخته شد! 🎥فیلم نمور ساخته داود بیدل به‌عنوان آخرین فیلم جشنواره هنگام پخش در سالن برج میلاد با قهقهه اصحاب رسانه و منتقدان برای نشان دادن واکنش منفی‌شان مواجه شد. از گفتگوهای مبهم شخصیت‌ها که عبور کنیم، پایان‌بندی مضحک فیلم تیر خلاصی بود بر کل فیلم. ⛔️اما آنچه مهم است صحبت‌های کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم در جلسه نشست بود و مهمتر از آن هیئت انتخاب و حتی افرادی که ممیزی اعمال کردند! 🔹در فیلم مواردی مطرح می‌شود که خبرنگاران از عوامل فیلم سوال می‌کنند. اینکه چرا بارداری در دوران عقد سبب آبروریزی شده! یا چرا حرف از بچه حلال‌زاده مطرح می‌شود و همچنین چطور زن شوهر دار مجدد ازدواج کرده!... تهیه‌کننده در پاسخ به سوال آبروریزی دختری که در دوران عقد باردار شده می‌گوید برای گرفتن مجوز مجبور بودیم این دیالوگ را بگنجانیم وگرنه حرفی از عقد و صیغه نمی‌زدیم! و ماجرای ازدواج مجدد زن را با پاسخ‌های متناقض و به مدد استفاده از قانون جمهوری اسلامی رفع رجوع می‌کند. خبرنگاری از عنوان نمودن حلال‌زادگی بچه در فیلم می‌پرسد که چرا گفتید؟ و خانم نویسنده با قباحت کامل می‌گوید؛ حتی اگر عقد و صیغه هم در کار نبود و به نظرم وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند، بچه حلال‌زاده است!!!! ⁉️پس از طرح این صحبت‌ها سوال شد که اگر منظورتان این بوده که بچه حرام‌زاده است، چرا در آخر، فیلم را به مقام مادر تقدیم کردید؟ (فیلم به مقام مادر و خانم فرشته طائرپور تقدیم شد) اما کارگردان با طفره رفتن گفت؛حالا که در فیلم گفتیم حلال‌زاده است! نارضایتی‌هایی که زمان پخش فیلم بوجود آمده بود با نشست رسانه‌ای شدت گرفت و تهیه‌کننده در انتها گفت؛ فیلم ما قورمه‌سبزی است که گذاشته باشی جلوی یک خارجی. طول می‌کشد تا بفهمد این غذا چیست!! با اتمام این نشست جشنواره چهلم نیز پایان یافت.... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎁 برندگان سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر 🎞علفزار و موقعیت مهدی در صدر تقسیم جوایز 🔸بهترین فیلم: سید حبیب الله والی نژاد؛ فیلم موقعیت مهدی 🔹بهترین کارگردانی: رضا میرکریمی؛ فیلم نگهبان شب 🔹جایزه ویژه بهترین کارگردانی: امیرحسین عسگری؛ فیلم برف آخر 🔹بهترین فیلمنامه: کاظم دانشی؛ فیلمنامه فیلم علفزار 🔹کارگردانی بهترین فیلم اول: هادی حجازی فر؛ فیلم «موقعیت مهدی» 🔹بهترین بازیگر نقش اول زن: طناز طباطبایی؛ فیلم بی رویا 🔹بهترین بازیگر نقش اول مرد: امین حیایی؛ فیلم برف آخر 🔹 بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: نادر سلیمانی؛ فیلم «ضد» 🔹بهترین بازیگر نقش مکمل زن: صدف اسپهبدی؛ فیلم «علف‌زار» 🔹 بهترین فیلمبرداری: آرمان فیاض؛ فیلم «برف آخر» 🔹 بهترین تدوین: حمید نجفی راد؛ فیلم «دسته دختران» 🔹 بهترین موسیقی متن: مسعود سخاوت دوست؛ فیلم «موقعیت مهدی» 🔹بهترین صداگذاری: عليرضا علويان؛ فیلم علفزار و بدون قرار قبلی 🔹بهترین صدابرداری: مسیح حدپور سراج؛ فیلم «موقعیت مهدی» 🔹 بهترین طراحی صحنه: محمدرضا شجاعی؛ فیلم «ضد» 🔹 بهترین طراحی لباس: مارال جیرانی برای فیلم خائن کشی 🔹بهترین چهره پردازی: امید گل زاده برای فیلم «برف آخر» و «شادروان» 🔹بهترین جلوه های ویژه بصری: حسن نجفی و امیر ولیخانی؛ فیلم دسته دختران 🔹بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه سردار سلیمانی): «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی 🔹بهترین فیلم مستند: حجت طاهری و عبدالخالق طاهری برای فیلم احتضار 🔹بهترین عکس: حبیب مجیدی برای فیلم منصور 🔹بهترین پوستر فیلم: بدون سیمرغ. پوستر فیلم پیرمردها نمی‌میرند؛ احسان برآبادی دیپلم افتخار دریافت کرد. 🔹بهترین آنونس: امید میرزایی برای فیلم های صحنه زنی و تک تیرانداز 🔹بهترین فیلم کوتاه: رضا نجاتی برای فیلم ارفاق 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥چند فیلم‌ دیگر جشنواره فجر 🔹از حواشی جشنواره پیرامون برخی فیلم‌های راه‌یافته و راه‌نیافته به مسابقه، حرف‌وحدیث‌های تقلب در آراء مردمی و حذف سیمرغ آن، انصراف فیلم ملاقات خصوصی و لو رفتن برندگان سیمرغ قبل از مراسم اختتامیه و سایر حواشی که مسبوق به سابقه‌اند و خوراک خوبی برای رسانه‌ها و اتلاف وقتی برای سایرین محسوب می‌شوند که بگذریم، کمی از چند فیلمی که صحبتی از آن‌ها نشد، می‌گوییم: 🎞فیلم «ضد» با موضوع منافقین و حادثه بمب‌گذاری هفتم تیر سال ۱۳۶۰، که محمدرضا شفیعی؛ تهیه کننده آن، مدعی‌ست فیلم را در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری ساخته است، از فیلم‌های مهم جشنواره بود. قطعا راجع به این فیلم به صورت مفصل خواهیم گفت و در این متن تنها به این توصیه اکتفا می‌کنیم که با دقت بیشتری باید پیرامون این فیلم حرف زد و نظر کسی را رد یا تائید کرد... 🔔ادامه مطلب را در نشانی زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/1400/11/26/film-fajr 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴معضل فتوکال و نشست رسانه‌ای فیلم‌ها
🎥چهلمین جشنواره فیلم فجر به رسم سال‌های گذشته فرش قرمز نداشت، با این حال مراسم فتوکال قبل از پخش فیلم‌ها در مکان مشخصی در خانه جشنواره برگزار شد، عکاسانی که با داد و فریاد از بازیگران و عوامل فیلم‌ها می‌خواهند تا به دوربین‌هایشان نگاه کنند و ژشت پیشنهادی آن‌ها را بگیرند. هیاهوی عکاسان برای گرفتن عکس و انتشار آن، سلبریتی‌ها را هم به وجد می‌آورد تا برای گرفتن مهمترین عکس‌های خود، این مراسم را جدی‌تر بگیرند و با سروشکلی متفاوت در جشنواره حاضر شوند. 🔔بنابراین مسئولان جشنواره برای ارتقا سطح جشنواره و کاهش حاشیه‌های گاها پررنگ‌تر از متن در فتوکال، باید تدبیری برای تعداد و سطح دسترسی عکاسان کنند. ⛔️نکته مهم دیگر؛ سطح کیفی نشست‌های عوامل فیلم‌ها با اصحاب رسانه و منتقدان است که بسیار قابل تأمل بوده و نحوه برگزاری آن نیاز به بازنگری جدی دارد. سطح پایین نشست‌ها از یک سو به سوالات بی‌ارزشی برمی‌گردد که برخی‌، از عوامل فیلم‌ها می‌پرسند و از سوی دیگر به سیاست برگزاری آرام نشست‌ها از سوی مسئولان و مجری نشست‌ها. هر دو عامل در یک جهت عمل می‌کنند تا زمان جلسه‌ مهربانانه به اتمام برسد و با سانسور و حذف سوالات و پرسیدن سوالاتی مانند؛ خانم/آقای فلان چگونه بازی، تدوین، گریم، صحنه‌ آرایی، طراحی لباس و...کردید و...، وقت جلسه را به اتمام برسد و زمانی برای سوالات جدی‌تر باقی نماند. 🔔با این حال مدیران جشنواره اگر می‌خواهند سطح رویداد رشد یابد و همچنین با طرح سوال از ابهامات پیرامون فیلم‌ها، حقی از عوامل فیلم ضایع نشود و اخبار صحیحی منتشر شود، باید در ارتقا سطح نشست‌ رسانه‌ای فیلم‌ها تدبیری بیندیشند تا خبرنگاران دغدغه‌مندتر و منتقدان در جلسات شرکت کنند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎭جشنواره تئاتر فجر؛ نمایش غلامرضا لبخندی ⁉️هدف شهرداری تهران برای حمایت از کهبد تاراج چیست؟ «کهبد تاراج» نویسنده و کارگردان نمایش «غلامرضا لبخندی» از نمایش‌های صحنه‌ای در چهلمین جشنواره تئاتر فجر است. نمایش با راز و نیاز پدری با امام رضا(ع) آغاز می‌شود، پدری که نگران آینده فرزندی‌ست که در راه دارد و برایش «عاقبت‌به‌خیری» می‌خواهد و او را «نذر» امام می‌کند! فرزندی که بعدها «خفاش شب» نام گرفت و زندگی شوم و نکبتش دست‌مایه اجرای نمایش شد.
🔹این نمایش مربوط به سال ۷۶، یعنی ۲۴ سال پیش است که «غلامرضا خوشرو» معروف به خفاش شب، ۹ زن بیگناه را به قتل رسانید. کارگردان، این نمایش را در صحنه‌ای برای تماشاگران روایت می‌کند که غلامرضا در یک پیکانِ نصفه نشسته و روح هر یک از زنانی که به دست او به قتل رسیده‌اند؛ ماجرای قتلشان را برای بازپرس و مقابل تماشاگران بصورت مونولوگ بازگو می‌کنند. چند زنی که از آن ″نه″ زن برای نمایش انتخاب شدند تا حادثه‌ای که برایشان اتفاق افتاده را روایت ‌کنند به نظر هوشمندانه انتخاب شده‌اند، زیرا هر یک به‌نوعی نگران «قضاوت شدن» توسط بازماندگان و خانواده‌هایشان هستند. از طرفی غلامرضا، در پاسخ به سوالات، اتهامات وارده را نمی‌پذیرد و مدام از فردی به‌نام «مجید غلامی» نام می‌برد که زاده ذهن اوست و قتل‌ها را انجام داده است. شخصیتی که در جلسات دادگاه بر خیالی بودن او بواسطه روانکاوی تأکید می‌شود، اما در نهایت و در صحنه آخر از هویت واقعی او رونمایی می‌شود!! صحنه اعدام غلامرضا، با نقاشی طناب دار و چهارپایه روی زمین و دراز کشیدن غلامرضا بر روی آن اجرا می‌شود، سپس در صحنه پایانی شخصی وارد صحنه می‌شود که پس از مراوده کوتاهی با بازپرس در قامت همدستش، بر سر جنازه غلامرضا، خود را مجید غلامی معرفی می‌کند. کارگردان با تقلیل جنایت غلامرضا به‌عنوان یک جانی که حتی به جنازه قربانیانش هم رحم نمی‌کند؛ انگشت اتهام را به سمت «حکومت و جامعه» نشانه رفته است!! «تاراج» با انتخاب این سوژه و بدون مطالعه و پژوهش کافی درباره او، با این پیام و محتوا که متاسفانه در سایه غفلت و حتی خیانت مسئولین و مدیران حاصل شده، این جنایت و ظلم را به «دین و حکومت» ارجاع می‌دهد. ❓حال آنکه امثال این فرد آیا جنایات مشابه و به مراتب بدتر از این اتفاق در «جوامع غربی» را به همین شیوه توجیه می‌کنند؟ آیا در اروپا که اخبار ظلم و تجاوز به زنان به روالی عادی تبدیل شده، حکومت و نظام جمهوری اسلامی حاکم است؟ «دولت‌ها» و دین «مسیحیت» مقصر این اتفاقات است؟ بله ممکن است در مطالعاتی، دین مدرن و خودساخته جوامع غربی و دولت‌هایشان بدلیل عدم حفظ کرامت زن مقصر نیز باشند اما این جرم‌ها فقط در ایران به‌اینگونه قضاوت شده و برای آن حکم صادر می‌شود! ⛔️مرثیه آن‌جاست که «شهرداری تهران» از کارگردان و نویسنده چنین اثری با این افکار، در مراسم اختتامیه تئاتر فجر حمایت می‌کند تا برای مسائل اجتماعی نمایش ‌نامه بنویسد! متاسفانه مشخص نیست افراد تصمیم‌گیر شهرداری چه متر و میزانی برای این انتخاب داشته‌اند؟!! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴 آیا سطح بازنشر، اظهارات و واکنش‌ها حول حواشی جشنواره فجر طبیعی‌ست؟ ❗️انتقادات پیرامون حرف غلط نوشین معراجی نویسنده فیلم نمور در این چند روز فراتر از حد انتظار بود؛ از برخی اهالی رسانه تا ائمه جمعه و دادستانی و... اگرچه خبرگزاری روبش جزو اولین‌هایی بود که به نشست رسانه‌ای فیلم پرداخت اما سروصدای ایجاد شده فوق تصور است! گویا اولین بار است که این اتفاق افتاده!! آیا واقعا این گونه است؟! 🔔بررسی و تحلیل فضای بوجود آمده و روند شکل‌گیری آن مهم و اساسی‌ست، رسانه‌ها و افراد دغدغه‌مند نیز لازم است به این موضوع بیندیشند که در فضای مجازی‌ای که از قضا دست برتر ندارند، چگونه خط قرمزشان در سطح بالا بازنشر شده و سبب کنش‌هایی در سطح گسترده می‌شود!! این سطح از انتقادات و حساسیت‌ها ستودنی‌ست اما به نظر می‌رسد با توجه به موارد مشابه منطقی نیست! زیرا موارد بسیاری برا استناد وجود دارد که واکنشی در پی نداشته است. در طول سال‌های اخیر فیلم‌های بسیاری ساخته و پخش شده‌اند که «ازدواج سفید و حتی فرزند حرام‌زاده» را دراماتیزه کرده‌اند و متاسفانه اعتراض و جنجالی در این سطح از کسی بلند نشده!! 🎞از فیلم‌های سال‌های گذشته جشنواره میگذریم؛ نقدا در همین جشنواره امسال در فیلم «مرد بازنده»، پسر جناب مرد بازنده به عنوان قهرمان فیلم با دختری بدون اطلاع پدر، زندگی می‌کرد، در فیلم «شب طلایی» ساخته یوسف حاتمی‌کیا؛ دختر محجبه مانتویی با نامزد سابقش رابطه داشت، در فیلم «علف‌زار» دختر حرام‌زاده‌ای وجود دارد که بازپرس فیلم که علیه سیستمِ فاسد عمل می‌کند و قهرمان است؛ برای شناسنامه ‌دادن به او با علم به زنازاده بودنش، از پدرومادر می‌پرسد صیغه بودید و آن‌ها انکار می‌کنند، سپس با فریاد از سر تلقین و القای دروغین صیغه بودن، قضیه را فیصله میدهد!! در همین فیلم، یکی از زنان شوهر دار با مردان متعدد رابطه دارد. در فیلم «نگهبان شب»، رابطه مهندس پیمانکار با کارمند بانک مشخص نیست! و... ❗️فیلم «نمور» از فیلم‌های «ضعیف» جشنواره بود که سوای نظر از این حواشی، مورد «تمسخر» اصحاب رسانه و منتقدان قرار گرفت و صحبت‌های غلط و باطل عوامل هم خارج از محتوای فیلم بود، این در حالی‌ست که وقوع صریح «حرامزادگی‌» در سایر آثار، واکنشی در این سطح ایجاد نکرد. بنابراین این حجم از واکنش‌ها تنها و تنها به دلیل رد شدن یک نویسنده‌ی دستِ چندم از خطوط قرمز، در جلسه نشست منطقی نیست. ⛔️جنجال رسانه‌ایِ مشابهی درباره «سکانس معروف صیغه» در سریال «آقازاده» نیز اتفاق افتاد که نه بدلیل بدسلیقگی کارگردان بلکه به دلیل «بیان و تصویر یک حکم شرعی» در این سریال به‌پا شد؛ چرا که برای بسیاری از کسانی که در این سال‌ها بیان «حکم شرع» در فیلم و سریال‌ها را بایکوت کردند و در مقابل به «تمسخر و نفرت‌پراکنی علیه دین» همت گماشتند، بسیار گران آمد و شروع کردند به فرافکنی برای خانواده‌‌های مذهبی که چه نشسته‌اید که فرزندانتان صیغه آموختند! متاسفانه «ساده‌لوحی» و «بازی رسانه‌ای» در این امر بسیاری از ذهن‌ها را هدایت کرد و همان‌ها که ازدواج سفید را تبلیغ می‌کردند توانستند طیف بسیاری را علیه این سکانس با خود همراه کنند. ساز و برگ رسانه جریان انقلاب و توان کنش‌گری آن مشخص است که قادر به ایجاد این سطح از واکنش‌ها نیست و متاسفانه افرادی بی‌آنکه بدانند و بخواهند دنباله‌رو این افراد شدند. ❌بنابراین در مورد حواشی فیلم نمور نیز با تائید واکنش‌ها علیه حرف‌های نوشین معراجی، همانطور که ذکر شد نیاز به مطالعه و بررسی است که چرا در موارد مشابه هنجارشکنانه‌تر و صریح‌تر از این واکنشی نداشتیم! طبیعتا این پاسخ که جامعه مذهبی فیلم نمی‌بینند و یا اطلاع از سایر موارد نداشتند؛ مردود است!! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe