eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
468 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 *سینما به روایت وایپ* 🎞 بیست و سه نفر 🔸این فیلم از جمله فیلم های ژانر دفاع مقدسی به کارگردانی مهدی جعفری است. روایت اسارت بیست و سه نفر از نوجوانان ایرانی که در عملیات بیت المقدس سال ۶۱ اسیر نیروهای بعثی میشوند. اقتضای سنی آنها بهانه خوبی برای انجام عملیات روانی رژیم بعث بدنبال شکست صدام در خرمشهر به شمار می آید. بعثی ها برای روحیه دادن به مردم خود و ایجاد بازتاب بین المللی ماجرا، با توسل به شیوه های مختلف در پی تهیه مصاحبه و فیلم هستند، تا اثبات کنند جمهوری اسلامی با اغوا و فریب یا اجبار، اقدام به اعزام بچها کرده است. 🔸بیان گوشه ای از تاریخ دفاع مقدس بر مبنای خاطرات شفاهی که عنصر طنز ویژگی معمول این گونه خاطرات است، از جمله فیلم های شاخص جشنواره سال گذشته و حتی تاریخ سینمای ایران به حساب می آید. 🔸ماجرای بیست و سه نفر ارزش صرف هزینه و زمان برای هر ایرانی را دارد و می تواند در حکم تلنگری برای مسئولان کشور در شرایط کنونی قلمداد شود. ‼️تاریخ دفاع مقدس مملو از سوژه های ناب فیلم سازی است که پتانسیل رونق بخشیدن به فضای سرد سینما را دارد، در حالی که در طول چهل سال گذشته این گنج عظیم مورد غفلت مسئولان واقع شده و سینمای ایران در شرایط رکود و ولنگار کنونی در حال دست و پا زدن است. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @CuWipe
وایپ
🎥 *سینما به روایت وایپ* 🎞 بیست و سه نفر 🔸این فیلم از جمله فیلم های ژانر دفاع مقدسی به کارگردانی مهدی
🔸تصمیم انتشار این متن، مربوط به قبل از شهادت «سردار شهید قاسم سلیمانی» بود. اما به نظر می رسد با شهادت ایشان، عرصه فرهنگ نیز نیاز به تحولی برجسته دارد و دیگر، تاریخ مصرف توصیه های اصحاب فرهنگ و رسانه و مطالبه ها برای توجه دادن مسئولان فرهنگی کشور و به حوزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت پایان یافته است. اکنون هنگامه همراه شدن متولیان فرهنگی کشور با سونامی تغییرات است و نیل به دوران مابعد الشهاده. ✅ اکنون این نکته، به ویژه برای مسئولان فرهنگی کشور واضح است که عرصه فرهنگ نیز به دو پاره ی قبل از شهادت و پس از شهادت تبدیل شده؛ حال که خسوف پایان یافت، ایشان نیز باید افکار و اعمال خویش را مبتنی بر مشاهدات این روزها، بروز نمایند و آنگونه که هست ببینند و بیاندیشند ... 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @CuWipe
🎥 جشنواره ها به روایت وایپ 🎞 مستند آسوده بخواب کوروش 🔸این مستند در جشنواره حقیقت و همچنین جشنواره عمار سال جاری اکران شد. 🔹علی فراهانی برای اولین بار به صورت جامع در این مستند بلند، به موضوع استقلال بحرین در زمان محمد رضا شاه پهلوی پرداخته است. مستند شامل دو نوع روایت است که در روایت اول دید تاریخی و خبری صرف بیان شده و در روایت دوم ابعاد تحلیلی و پیرامونی ماجرا از زبان افراد ملی گرا و علاقمندان پهلوی طرح میشود. 🔺نام فیلم از سخنرانی شاه در جشن ۲۵۰۰ ساله خطاب به کوروش، انتخاب شده که به او اطمینان نگهبانی از میراثش را میدهد، در حالیکه برای اولین بار با دعوت از شیخ بحرین برای حضور در جشن، حاکمیتش را رسمیت بخشیده. 🔹موقعیت ژئوپولتیک ایران همواره دلیلی بر اهمیت بسیار آن برای بلوک شرق و غرب بوده و هست. در این میان عدم استقلال شاه و وابستگی وی به آمریکا، ترس از انگلیس و مذاکرات و معاملاتی که شاه برای حفظ موقعیت خود مجبور به پذیرش آن است، سبب از دست دادن بحرین می شود. @CuWipe
📚با توجه به موقعیت بحرین به لحاظ اقتصادی و سوق الجیشی، آل خلیفه از طرف انگلیس بر بحرین تسلط می یابد، در این میان فشار آمریکا روسیه را مجبور به خروج از آذربایجان ایران کرده و رسانه های داخلی شاه را قهرمان معرفی میکنند. به همین دلیل مردم بحرین نیز توقع کمک شاه و آزادی بحرین را دارند. شاه بدنبال راه حل دموکراتیک و حل مسئله از طریق سازمان ملل است که با مخالفت آمریکا و تهدید انگلیس عقب نشینی میکند. او برای رهایی از قضاوت افکار عمومی پیشنهاد واگذاری موضوع به سازمان ملل و رفراندم را می پذیرد؛ نماینده سازمان ملل با لیستی از پیش تعیین شده مامور نظر خواهی از اطرافیان آل خلیفه و احزاب و نه تمام مردم ایران، میشود. لذا بحرین مستقل شده و شاه در عملی عجیب در سفر دهلی نو با بهانه ای مبنی بر بی اهمیتی بحرین، جدایی بحرین را رسانه ای میکند. 🔺اگرچه مستند در برخی موارد بدلیل تدوین نامناسب، در انتقال مطلب دچار خلل است؛ اما پژوهش اثر و نوع روایتی تاریخی و بدون قضاوت، برای هر مخاطب ایرانی قابل پذیرش خواهد بود. 📡 ما را در رسانه ها دنبال کنید: وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @CuWipe
📣مسعود کیمیایی برای همدردی با مردم در حادثه تلخ سقوط هواپیما، از جشنواره فجر انصراف داد!! تشکر بابت از خود گذشتگی تاریخی!! از جشنواره بی نسبت با مردم. ⚫️ داغداریم. مردم جبران این نوع صداقت های همیشگی! را بلدند. 🔔درخواست میشود به همراه سایر دردمندان مقطعی، برای همدردی با مردم در سیل زده نیز حضور یابید، هم نیاز جانی هست و هم مالی. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 جشنواره عمار به روایت وایپ 🎞 مستند متولد اورشلیم 🔸حسین شمقدری برای دومین بار به همراه محمد دلاوری، برای تهیه مستندی برون مرزی به آلمان سفر میکند. 🔹موضوع مستند رویارویی مستقیم و مصاحبه با پنج صهیونیست شامل؛ یک خاخام یهودی مسئول کنیسه، استاد دانشگاه که در فلسطین اشغالی ست، فعال جتماعی، خواننده زن صلح طلب و فردی آتئیست و عضو سابق ارتش اسرائیل که در جنگ سی و سه روزه نیز حضور داشته؛ عنوان شده است. 🔸فارغ از سبقه عوامل فیلم، جسارت انتخاب سوژه و ذکر عقاید صهیونیست ها، نقدهایی به فیلم وارد است. ❗️اهدافی که راوی برای مصاحبه رودرو با صهیونیست ها مطرح میکند نیازی به سفر و مصاحبه حضوری ندارد. 🔸برای طرح هر یک از مباحث ذکر شده پژوهش و مستندی مجزا نیاز است و فیلم موجود در حکم ملغمه ایست که از بیان عمقی و حتی داده جدید، الکن است. ⚠️موضوع هلوکاست، جشن پوریم، عقاید طیف های مختلف صهیونیستی در موضوع سرزمین، ماجرای اردوگاه های کار و صبرا و شتیلا به صورت جسته گریخته مطرح شده و اگر شبهه زا نباشد؛ منفعلانه است. @irwipe
💢به طور مثال به تصویر کشیدن زندگی خانوادگی یک صهیونیست و نوع سبک زندگی آنها برای مخاطب ایرانی که در حال حاضر مورد هجمه قرار گرفته، در کنار اذعان این فرد به سهولت کشتن انسان ها، همانند سایر موضوعات ذکر شده نیاز به واکاوی بیشتری داشت. 🔺حضور در منزل خواننده زن و درخواست از او برای خوانندگی به زبان عبری قطعا تاثیری در کشف و بیان حقیقت ندارد! ❌در کل توسل به هر نوع خط شکنی برای جذب مخاطب و همچنین انفعالی که ناخواسته مشهود است، در حکم سایه ای برای فهم اصل موضوع عمل می کند . ❓ممکن است هدف کارگردان پرداختن به جشن پوریم و یا هلوکاست بوده که عملیاتی نمودن آن بدلیل محدودیت ها و خطرهای موجود، میسر نبوده و ماحصل آن فیلم کنونی شده. 🔺دیالوگ راوی در انتها، مبنی بر حاکم بودن ظلم در جهان، بدیهی است؛❗️درصورتی که هدف القا این مطلب بوده نیز موفقیت چندانی در پی نداشته است. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
تدبیر یا تردید متولیان فرهنگی، کدامیک؟ ❓چگونه ژست نابهنگام همدردی برخی هنرمندان و سلبریتی ها، درباره اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را باید پذیرفت؟؟ چرا دقیقا پس از انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به یکباره شهدای سقوط هواپیما اهمیت یافتند؟ چرا دقیقا پس از این بیانیه شروع به صدور پیام تسلیت و کناره گیری از جشنواره ها کردند؟! چگونه است که این افراد همیشه و در سنگرهای مختلف در پازل عملیات روانی دشمن و در راستای القای ناامیدی به مردم عمل میکنند. 🏴تمام ملت ایران غم دارند، اما این قبیل از اهالی رسانه و هنر که از خواب بیدارشان کردند و به یکباره احساس وظیفه و دلسوزی کردند، مگر متخصص علوم فنی و تکنولوژی های سایبری هستند که در شرایط جنگ تعیین تکلیف میکنند! 💢بگذریم که سال های سال است که حقوق مادی و معنوی مردم در جشنواره ها پایمال شده و ماحصل آن ابراز وجود این قبیل افراد بود و منبع ارتزاقشان. 🎤حال که تردیدهای این افراد مرتفع و کناره گیری ها اعلام شد، باید منتظر رفع تردیدهای مدیران و متولیان برای تصمیم گیری در این باره بود. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 جشنواره عمار به روایت وایپ 🎞 انیمیشن نیمه بلند فرمانروای آب و بلند قصه بهمن 🔸فرمانروای آب ماجرای عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی با کمک داعش و بعثی ها در سامراست که در این بین چند تن از نیروهای بین المللی و ایرانی اسیر می شوند و تیم ایرانی در پی عملیات نجات اند. 🔸قصه بهمن نیز برهه ای از زندگی شهید صیاد شیرازی از زمان قبل از انقلاب و پس از آن است و ماجرای اثرگذاری ایشان بر مافوق و خانواده اش در زمان پهلوی. 🔺در این دو پویانمایی علارغم برخورداری از قصه و محتوای خوب، ضعف تکنیک بارز است به گونه ای که محتوا را تحت الشعاع قرار میدهد. 🔺اگر چه در حال حاضر نقد و نظرهای کارشناسی پیرامون شاخصه های فنی و ساخت در انواع فیلم ها، بر تحلیل محتوا غلبه دارد اما در پویانمایی هر دو مورد حائز اهمیت است. 🔺در انیمیشن تکنیک زدگی و تهی بودن محتوا به همان نسبت آسیب زاست که عدم توجه به قاعده مندی در ساخت اثر با محتوای غنی. 🔺در این دو انیمیشن، بدلیل نقص دکوپاژ، محل دوربین و قاب گیری ها و ضعف در رعایت اصول ساخت مانند تغییر شکل و صحنه پردازی و... فیلمنامه تحت الشعاع قرار گرفته است. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
«همدردی با مردم، ژست یا حقیقت» 💢این روزها با انواع درفشانی ها و واکنش های غیر تخصصی هنرمندانی که به یکباره سه روز پس از سقوط هواپیمای اوکراینی داغدار شده اند مواجهیم که از چند منظر قابل بررسی است. نخست این "مسئولان و مدیران فرهنگی" ادوار گذشته و حال اند که باید پاسخگوی عملکرد خویش باشند. اینها تربیت یافتگان و محصول عملکرد مدیران تربیت نایافته اند. 🔺صدا و سیمایی که ناخواسته یا تحت هدایت نفوذی ها مشق سازمان یونسکو را انشا کرد و مطابق با سند ۲۰۳۰ اقدام به افزایش تعداد شبکه ها و به تبع آن نیروی انسانی نمود؛ انواع برنامه ها برای پر کردن آنتن تولید شد و در پی آن سلبریتی سازی ها... 🔺حاصل بی مسئولیتی ها در تئاتر و سینما و... شد "عرصه ولنگار کنونی"؛ برخی هنرمندان به هر چه دلخواهشان بود در داخل و خارج پرداختند. 🔺جهت گیری های سیاسی، نقش هدایت گری در بزنگاه های تاریخ سیاست کشور و البته بعضاً اظهار پشیمانی از موجی که براه انداخته، روی آن سوار شده، ماهی خود را صید کرده، به سر منزل مقصود رسیدند و مردمی که ماندند و کلاه آن پیروی و زودباوری تا پاشنه شان پایین آمده و اول متضرر آن بازی های کثیف شدند، آن به اصطلاح هنرمندان نه پاسخ دادند و نه کسی بود که از آنها مطالبه ای کند... @irwipe
🔺برخی از این تربیت یافتگان چنان ژست نوع دوستی به خود می گیرند حال آنکه نمی توان فراموش کرد اول مهاجم به کانون پر از آرامش و فرهنگ زندگی ایرانی، ایشان بودند. زمانی که تهاجم فرهنگی را کلمه به کلمه معنی کردند، بازی کردند و شدند سرباز دشمن در حمله به خانواده ایرانی، اثرهایی را خلق کردند که نتیجه اش شد القای حس سرکوب شدگی و افسردگی؛ از وطن گریزانشان کردند و مهاجرت را ترویج، سرآخر هم دستمزد فیلم هایشان را گرفتند و در فرنگستان جشن کریسمس گرفتند، لاکچری بازیشان را استوری کردند، کجا بود حس نوع دوستی و وطن پرستی و توجه شان به درد ملت؟ نرجس احمدی 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
«همدردی با مردم، ژست یا حقیقت» 🔸در عرصه هنر اگر مقصود کاسبی باشد هرکدام از ابزارها قابلیت های غیر قابل انکاری دارند. مثلاً شیب نمودار سلبریتی سازی در هرکدام متفاوت است. 📺تلویزیون بخاطر جذب مخاطب عام و تعلقش به متن جامعه می تواند تنها ظرف چند قسمت از سریالی شبانه از یک هنرجوی کلاس بازیگری یک پدیده و یک سلبریتی بسازد، سلبریتی ای محبوب که مخاطب بدون اطلاع از سطح سواد، معلومات یا حتی افکارش به او علاقمند و او را دنبال می کند! به این ترتیب است که گاهی برخی هنرمندان چنان دچار توهم می شوند که به خود اجازه می دهند در تمام حوزه های غیرتخصصی شان متخصصانه نظر دهند؛ و موجی از کلیدواژه ها و اتفاقات را رهبری کنند. 🃏این قبیل هنرمندان هر زمان که احساس کنند جایگاه اجتماعی و فالوئرهای صفحاتشان را پیدا کردند، جایزه هایشان را از فلان جشنواره گرفتند، با بودجه فلان سرمایه گذار ملی فیلم ساختند، از سرمایه اختلاس فلان بانک دستمزد سریال شبکه خانگی شان را تسویه کردند به خود اجازه می دهند تلویزیون و جشنواره ملی کشور را تحریم کنند! 🔻باید از این افراد پرسید که دستتان از جیب مردم کوتاه شد یا جیبتان دیگر جایی ندارد؟! این مردم نبودند که در فضای مجازی لایکتان کردند؟ بلیط فیلم هایتان را خریدند؟ در جامعه تحویلتان گرفتند و با شما سلفی گرفتند؟ نکند جشنواره فجر این مردم را تحریم می کنید که راه را برای حضورتان در جشنواره های خارجی و گرفتن گرین کارت باز کنید؟ کن برایتان فرش قرمز پهن کرده بود؟ که سر و دست می شکستید برای سبقت گرفتن از یکدیگر در تورنومتر پشت کردن به مردم؟ بهترین ساعت آنتن تلویزیون برای معرفی شما در شبکه ملی در اختیارتان قرار گرفت، آمدید، دیده شدید رفتید؟! جشنواره فیلم فجر سینمای ایران را تحریم کردید که به ملت بگویید با شما همدردیم؟! این چه زبانیست حقیقتا که ما از درک آن عاجزیم!؟ کمپین هجو تر از این نشد براه بیاندازید؟ شما چند سلبریتی ملکه پرست را فردا روز در جشنواره های خارجی نبینیمتان با کت و شلوار یا ماکسی و کلاه مشکی که مثلا عزاداریم ها!!! ❓نوع دوستی و همراهی با درد مردم را نمی شد به زبان قابل فهم تری بیان کرد؟!!!برای مردم چه سودی داشت حرکت بی ارزش شما؟ 🎤توصیه میکنیم به شمایی که به این مردم پشت کردید؛ به دامان ملت برگردید! مواظب باشید جا نمانید از بقیه که زود پشیمان شدند و برگشتند! نرجس احمدی 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎎 «خانه تئاتری ها» ♨️این روزها که استرالیا دچار آتش سوزی مهیب و بی سابقه شد و تلی از خاکستر را به جا گذاشت و اکنون که سرمای بی سابقه مهمان این سرزمین و اسپانیا و کانادا و... است، همچنین حوادث و بحران های گوناگون که از شرق آسیا تا انگلیس و آمریکا را فرا گرفته؛ غیبت دانایان همواره حاضر در کمپین ریشه یابی علل و عوامل بلایای طبیعی، چشمگیر است.🕹 سلبریتی_کارشناس هایی که ریشه تمام حوادث جغرافیایی، جوی و طبیعی را مرده بادها تشخیص داده اند و تنها راه برون رفت از این دست بلایا را زنده باد زنده باد. ❌گویا این کشورها و سرزمین ها اصلا از اساس سلبریتی نداشتند. در بحران خشکسالی این نوع هنرمندان در این سرزمین های پیشرفته، بویژه قحطی خانه تئاتری هایشان، حکومت ها نیز به ملت هایشان دروغ گفته اند و کتمان کرده اند که: شعارهای مرده باد است که ارمغانش نحوست بوده و بلا!. 🔻از این رو پیشنهاد میگردد برای برقراری صلح و امنیت و آرامش و صد البته در راستای روشنگری، خانه تئاتری ها صادر شوند به شرق و غرب عالم، تا پرده از راز نزول بلاها بردارند و برای نجات انسان ها بیانیه صادر کنند به زبان های مختلف؛ بشتابند و آگاه سازی کنند و آرامش را در آن سرزمین ها حاکم کنند. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
📽 سینما به روایت وایپ 🎞 زیر نظر 🔸این فیلم اولین اثر سینمایی مجید صالحی در ژانر طنز با بازی رضا عطاران و امیر جعفری است. 🔺ماجرای فیلم پیرامون یافتن راه حلی برای ترمیم سوراخ ایجاد شده در یک مبل است تا قبل از سر رسیدن همسر عطاران از مسافرت، ماجرا فیصله یابد. این سوژه و مشاجرات عطاران و جعفری پیرامون آن و خرده داستان هایی که تزریق شده، شاکله فیلم زیر نظر را تشکیل میدهد. 🔻فیلم حاصل، تمسک به هر کاری ست برای موفقیت در گیشه؛ از به تصویر کشیدن افرادی که تماما بیماران جنسی اند تا آموزش استعمال مواد مخدر. 🔻گذشته از محتوای کذایی؛ فرم بازی های تکراری، یاری طلبیدن از در و همسایه برای کشدار کردن فیلم و رساندن به زمان استاندارد و کمیکی که ندارد و.. موفقیتی در همراه ساختن مخاطب ندارد. 🔻فیلم ارزش پرداخت و نقد و نظر ندارد؛ تنها از این جهت قابل توجه است که، محصول مجموعه وزارت ارشاد اعم از مدیران سینمایی، شورای صدور پروانه و اکران کشور است!! تشکیلات عریض و طویل ارشاد مسئول تخریب فرهنگ، تنزل شأن مردم و هدر دادن هزینه و زمانشان با امثال این فیلم ها هستند. مدیرانی که فرسنگها از تفکر مردم فاصله دارند، نمی خواهند واقعیات را بنگرند و سلیقه و سطح مردم را درک کنند. ⁉️مشخص نیست چه زمانی قرار است حال و روز سینمای به قهقرا رفته این روزها، تلنگری باشد برای مسئولان خواب زده!! تا اندک نور سوسو زن سینما به خاموشی نگراید؟! 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
«همدردی با مردم، ژست یا حقیقت» برخی سلبریتی هایی که با حمایت ها و بعضا سوءاستفاده های دولت ها اسم و رسمی برای خود دست و پا کردند، سبب بروز آسیب های زیادی در زمینه فرهنگ و هنر و حتی سیاست شدند. 📱علاقه مردم به حواشی زندگی هنرمندان با وجود فضای مجازی شاید به اوج خود رسیده. مردم براحتی هنرمندان را دنبال کرده و در جریان برنامه ها، عقاید و تفکرات و جهت گیری های ایشان هستند. شاید انواع اشکالات به این شکل از رابطه های مجازی وارد باشد اما نمی توان بررسی فراز و فرودهای شخصیتی افراد را از این مسیر انکار کرد. برخی هنرمندان اما صرفا با حذف یک پست در صفحه شخصی خود با فراموش کردن اثراتی که از خود بجای گذاشته اند، به پیروی از باد موافق هربار رو به سویی و پشت به سویی دیگر دارند؛ یک روز وطن پرستند و روز دیگر در جشن تولد ملکه انگلیس مهمان سفارت! یک روز برای هموطنشان نسخه می پیچند و روز دیگر در شبکه متعلق به دشمن هموطن شان، نسخه وطن پرستی را می پیچند... 💳این به اصطلاح سلبریتی ها گاهی چنان از تعدد لایک ها دچار سوء برداشت می شوند که با شماره حساب شخصی برای سیل زدگان کمک جمع می کنند و آن رسوایی فضاحت باری که به بار آوردند با امانت مردم. نالوکسان تجویز می کنند، پاکی آب دهان سگ را فتوا داده، کلیددار خانه دولت را پیشنهاد می دهند و احساساتشان فرمایشی و گزینشی جریحه دار میشود و... سرآخر با پاک کردن پست هایشان به تصور پاک شدن دامانشان از آن رسوایی ها دوباره روز را از سر می گیرند و روزی را از نو. 💰در این میانه دولتی که برای تامین کسری بودجه اش تا آرنج دست در جیب حتی کارگران سیستانی کشورش کرده، نه مالیاتی بابت گردش حساب های نجومی شان می گیرد؛ نه پاسخی می دهد به یاوه گویی و پشت به مردم کردن هایشان. ❌سربلند ازین راستی آزمایی بیرون نیامدید ای سرداران شعار وقتی از معافیت مالیتان در اوضاع سخت مردم تان راضی بودید و چهل سال همراهی مردم را به یک جمله مطابق میل دشمن فروختید! 💎باشد، شما خوب رستوران لاکچری، جشن تولد آنچنانی، لباس های برند و حیوان خانگی هایی با خرج ماهیانه چند میلیونی مال ما، اصلا آنها همه توریستند! به راهتان ادامه دهید انتخابات نزدیک است، اینبار هم به لیست پیشنهادی شما رای می دهیم. عادت کرده ایم بیایید به حمایت از کاندیدایی برای منافعتان و چند صباحی که گذشت ابراز پشیمانی کنید که حمایت هایتان از بیخ غلط بود. هرچه نباشد اینبار دردش کمتر است؛ بار اولمان که نیست، جای انگشت های پیشنهادهای قبلی تان هنوز روی صورتمان هست. نرجس احمدی 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غفلت دیرینه ❌در چند روز اخیر در یکی از قسمتهای مجموعه شهر قصه، تهیه شده در مرکز اوج کودک و نوجوان، قصه «ننه زغالی سیاه خالی» از شبکه پویا پخش می شود. ❗️نویسنده این قصه مرضیه فعله گری است که در دهمین «جشنواره داستان انقلاب»، در بخش داستان کوتاه حائز رتبه دوم شده است. 🔻داستان کوتاه ننه زغالی سیاه خالی، در 📘نقد و نفی پوشش؛ خاصه پوشش چادر در قالب قصه برای مخاطب خردسال است که با طرح گزاره های کلیشه ای مضرات استفاده از چادر و فواید عدم استفاده آن را بیان می کند. ننه زغالی با چادر؛ 🕯تنها، غصه دار و مورد تمسخر است، در حالیکه به محض سرخ شدن، *مرکز توجه و شاد* می شود. 🔻با کمی اغماض، دست و پا کردن توجیه های همیشگی برای سیما و به ویژه شبکه پویا، امکان پذیر است، در حالیکه برای نهادهای مسئول در حوزه کودک، مجموعه انتشارات امیرکبیر و کارگردان جایگاه ندارد! ⁉️چگونه ممکن است قصه ای که برای رده سنی کودک نوشته و تصویرگری شده 🔞غیر قابل فهم باشد؟ رده سنی کودک قطعا لزوم توجه بیشتری را می طلبد. 🔻با توجه به هجمه های سازمان یافته علیه پوشش و عملکرد بسیار ضعیف نهادهای مسئول در این حوزه، در طی ادوار گذشته تا حال، لزوم حساسیت بیشتری در این زمینه وجود دارد. درست است که حجاب تنها به پوشش چادر اختصاص ندارد اما 🔗مستمسک مناسبی برای حذف آن به حساب می آید. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"ما خودِ خودِ خودِ مردمیم!" 🔸کاش حالا که تندیس «بهترین» و تریبونش در دستانتان است دقیقا توضیح می دادید خودِ کدام مردم، مردمِ خودِ کجا، شبیه شما هستند؟ 🔸واژه ی سلبریتی مزخرف نیست؛ اهل سواد، بدنبال معنی این واژه که باشد شهرت و محبوبیت است. مزخرف کسی ست که زیر نقاب این نام هرکار بتواند می کند، برای دیده شدن، برای بستن بار چندین ساله ی خود، برای موج سواری، برای سوارکاری، برای تاختن و تازیدن و رفتن... 🔸 سلبریتی واقعی همان هایی اند که از دیده شدن فراری اند، اکراه دارند، گمنام اند، مردم اما خوب می فهمند موقع قدر دانی. تشییع پیکرشان را ببینید! کدام سخن ها، کدام لباس ها، کدام تظاهر کردن ها، کدام طرفداری ها و...توانسته این تعداد انسان را جمع کند؟ 🔸خیر دوستان عزیز! آینه ی این مردم در عرصه سخن، متوقف باقی نمی ماند سرو دست می شکند برای گرفتن دست مردم. اگر فکر می کنید بی اثر است و بی ثمر است کلامتان، راه چاره ساده است در کلام باقی نمانید، سردار شعار نباشید! @irwipe
🔸اگر از آبان امسال تا کنون هیچوقت همچون اکنون احساس قرابت با مردمتان را نداشتید جایی از صداقتتان می لنگد. خود این مردم گله دارند به امثال شما، وقتی خود این مردم منتقد قانون منع مالیاتی شما می شوند چرا کنار مردم نیستید؟! جمع شوید و هم پیمان شوید برای گذشتن از بخشی از دستمزد سریال های شبکه خانگی تان، فیلم های سینمایی و باقی آثارتان که از سرمایه های همین مردم تامین اعتبار می شود، برای از بلا عبور کردن هم وطنانتان در سیستان! خرج جشن هایتان اگر برگزار نشود با تمام تشریفات، می تواند مشکل آب شرب چند روستا در گوشه گوشه این سرزمین را حل کند؟ پیامک مادرتان برای تولدتان پیام بلندی ست سطحی نگاهش نکنید آن زمان که کشور در تنگنای اقتصادیست و راه فرار های مالیاتی باید مسدود شود سکوتتان قبیح تر بوده است یا امروز که به لکنت وادارتان کرده؟! لکنتی که حاصلش در کمتر از ۲۰۰ ثانیه نطقی سراسر خشم و ناامیدی و افسردگی در دیروز و امروز و فرداست! 🔸از قباحت سکوت می گویید، آری سکوت قباحت دارد، ویژه اگر رسالتی بر دوش داشته باشید بنام گفتن و نوشتن و کارگردانی. فقط به خاطر داشته باشید قبیح تر از سکوت، روایت ناقص، سفارشی، غلط، جهت گرفته از آنوَر آب، مردم تخریب کن و دروغ از رویدادها، وقایع و فجایعی چون آبان ۹۸ خواهد بود که مهندسی بیگانه داشت. پس اگر قصد روایت آنچه بر آن نام کشتار گذاشته اید را دارید وطن پرستانه باشد؛ و لازمه وطن پرستی، آنچه مدعی آن هستید تنها «سیاه کردن نقشه وطن» در پست هایتان نیست، که همراه مردم بودن است جناب! چرا که بقول خودتان مردم چشمشان به شماست و شما مسئولید. 🔸تقدیم جایزه تان به کشته ی سناریوی غربی نمادسازی بیگانگان با مردم یا تقدیم تندیس جایزه به خانواده های جانباختگان سقوط هواپیما شاید بظاهر نمادی از انسانیت و روشنفکری باشد اما فروش دسته جمعی آن تندیس ها در یک حراجی منورالفکرانه می تواند موانع مالی تحصیل کودکان آسیب دیده سیستانی را بطور کل حل کند. بهتر نبود حال که عزادار سردار دل ها و عزیزان حادثه سقوط هواپیما بودیم، در این راستا همگی اعلام می کردید که همدردیم و هزینه جشن منتقدان را به مردم آسیب دیده سیل و زلزله تقدیم می کنیم؟ 🔸 الان وقت ثابت کردن برادری به عمل است نه به حرف، البته اگر برادری ای درکار باشد و همتی عالی برای عمل بدان. نطقتان عجیب حواس مرا می کشد به سمت بیت های آخر، ادامه دهم شعرتان را؟ ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع این گرگی شبان شما نیز بگذرد. این روزهای وادادگی به دشمن که گذشت، مردم قضاوتتان می کنند، با مردم صادق باشید. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
«حذف بخش جوان جشنواره شعر فجر، نوشداروی غلطی پس از مرگ سهراب» ♨️اخبار اصحاب فرهنگ این روزها فرصت نفس کشیدن را از مخاطب می گیرد! کمی آرام تر لطفاً، این حجم از بهت و حیرت مکرر برای هیچکس قابل تحمل نیست! ❗️آقایان مسئول برپایی جشنواره اصلا حواسشان هست چه می کنند؟ ایشان اصلا در جریان هدف نامگذاری رویدادی که مسئولیت برگزاری آن را دارند هستند؟! اصلا معنی تحت الفظی نام جشنواره را بلدند؟ پیشنهاد می شود آقایان قبل از برگزاری جشنواره سال آینده یک دفتر صد برگ تهیه و مفهوم لغوی «فجر» را صد صفحه مشق کنند؛ تا دیگر با ضربه نوک پا و لگد و سطل آب خالی شده بر فرق مبارکشان از خواب پرانده نشوند. وظیفه ی بیدار کردن شما که برعهده رسانه های حساس نیست؛ از اساس خواب بودن شما غلط است. 🔻آب از سر جشنواره امسال که گذشت، قلاب و تور و گرگور گسیل شده، به سمت جشنواره برای صید انواع ماهی از این آب گل آلوده ای که مسئولان برپایی بپا کرده اند. 🔔بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در فرصت دیگری برگزار خواهد شد" که جواب نیست آقای دبیر اجرایی! کمی برای بررسی دیر نیست جناب؟! تا امروز چه می کردید با حقوق بیت المال؟! نکند شبانه روزی مشغول کد گذاری آثار ارسالی بودید که مبادا خطایی در انتخاب برگزیده ها صورت گیرد. ❗️دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر در پاسخ به چرایی انتخاب سارا متقی به عنوان یکی از پنج برگزیده بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر افاضه فرمودند: شناختی نسبت به شاعران این بخش نداشتیم و از صبح امروز که نتایج اعلام شده، رسانه‌ها نسبت به انتخاب او حساسیت نشان داده‌اند. پناه می بریم به خدا از صبح هایی که در آن تازه باخبر می شوید!!! ❓چه چشمی ست که شباهنگام خفته باشد و سحر بروی خطای رقم خورده گشوده شود. خواب را چکار با چشمانی که نمی دانند منتخب شعر فجر، فردی می شود که از اساس ذره ای به احساس ملتش احترام نمی گذارد، به انقلاب مردم هتاکی می کند، بارها در کمال بی قیدی به مظاهر دینی و اعتقادی جسارت می کند، مردم مملکتش را به توهین علیه انقلاب و نظام تشویق و تحریک می کند و... از این شخص ارسال آثارش به جشنواره فجر خارج از توقع نیست، چرا که او در این ایام بارها ثابت کرده نسبت به آرمان های ملت ایران چقدر وقیح و بی پرواست؛ آنچه جای تعجب و انگشت حیرت به دندان گرفتن دارد غفلت مسئولان در بررسی های جامع و به موقع آثار ارسالی و در پی آن داوری ها و انتخاب صحیح متناسب با نام، قواعد و شعائر جشنواره ست. سخن کوتاه به امید اینکه سارای متقی آخرین خطای فاحش جشنواره شعر فجر باشد. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
«یک دقیقه مسکوت» یک دقیقه سکوت به احترام عزیزان جانباخته در حادثه سقوط هواپیما. ⁉️اما چرا هیچکس یادش نبود مردم ایران توأمان داغدار عزیزان هواپیما و سردار دلها بودند؟! مردم سیستان و کرمان و..را که حافظه شان یاری نمیکند! ‼️فراموش شد نام ایشان در جشنواره انقلاب مردم، یا ضیق وقت مانع بود یک دقیقه دیگر نیز سکوت کنند، به نام سلبریتی واقعی ایران! شاید نام ایشان بسیار بلند بود و وقت آن جلسه پربار را میگرفت! ولله اعلم. ✔️باور کرده بودیم پست های تسلیت و همدردی این جماعت با مردم را در شهادت مدافع امنیتشان. ⚫️روح عزیزان هواپیما را نیز آزردید با ریا کاری و سوء استفاده هایتان!! 📣📣مسئولان محترمی که از قافله عقب نماندید و جایزه تعیین کردید به نام سردار سلیمانی، حل کنید تناقض ها را!! 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 جشنواره ۳۸ در سایه فجر 🔺در اولین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش سه فیلم سه کام حبس ، قصیده گاو سفید و عامه پسند کام همگی حبس شد. 🔹نمایش جامعه ای فلاکت زده که همه آحاد آن به نوعی غرق در مواد مخدرند، عالم ماورایی نیست و اگر هست محکوم به بن بست است. دین و اعتقادات کارکردی ندارد، غم تلخی و خشونت مفرط از در و دیوار می بارد و سه کام حبس را می سازد. 🔸قصیده گاو سفید پسا اعدام بیگناهی را روایت می کند و مشکلات زن، پس از قصاص شوهر را. قاضی پرونده پس از آگاهی از این خطای سهوی اش که بدلیل شهادت دروغ شاهد بوده، به صورت ناشناس قصد جبران برای زن و فرزند مقتول بیگناه را میکند. او استعفا میکند و همراه این زن می شود در قهقرای ارتباط نامشروع با وی. اعتقاداتش رنگ می بازد و رقیق می شود. او پسرش را از دست میدهد و عبرتی نمایانده می شود برای قضات کیفری که حکم به اعدام صادر نکنند! 🌀فیلم با وجود ضدیت با قصاص، گل به خودی میزند و از زبان زن مقتول در اعتراض به پرداخت دیه مقرر از طرف مجری قانون که در ازای خطای سهوی اعدام بوده، بیان میکند که «پول جبران خسارت نمیکند»! زمانیکه در خطای سهوی پول جبران خطا نمیکند لذا با این استدلال حکم قصاص قتل عمد نیز عقلی است!! لذا نه حبس ابد و نه پول، جایگزین قصاص نمیشود! اما مخلص فیلم عامه پسند؛ نقد عوام گرایی به نفع مدرنیته است و قبح زدایی از هم باشی و هم جنس گرایی . 📡 وایپ در پیام رسانهای بله،ایتا،سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر 2⃣ روز دوم جشنواره سه فیلم "شنای پروانه، بی صدا حلزون و تومان" اکران شد. 🔸پخش شدن فیلم پروانه در استخر، کشته شدن او توسط شوهرش هاشم، که سرکرده الواتی در جنوب شهر است و تعقیب و گریزهای برادر هاشم برای یافتن فردی که فیلم را پخش کرده، قصه شنای پروانه است. هاشم به هر قیمتی و بیمارگونه جاه طلب است؛ تا حد خباثت در حق برادرش. فیلم دارای چاشنی تند خشونت، فلاکت، پستی و... بر پایه آنارشی بارزی ست. 🔹مادری ناشنوا در تکاپوی کاشت حلزون برای فرزند خویش است و بدلیل مخالفت پدر ناشنوا، از او جدا شده. محدودیت پرداخت هزینه عمل کاشت حلزون تا سنی مشخص و قانون محدودیت آموزشی برای فرزند، سبب بروز مشکلات آنها شده است. 🔸فیلم تومان نیز به عنوان فیلمی در بخش نگاه نو، موضوع قمار را مستمسکی برای به نمایش گذاردن قدرتی ماورایی میکند. قدرتی که تحت اراده و اختیار شخصی بنام داود قرار دارد، در مسابقات ورزشی شرط بندی میکند و نتایج، بلا استثنا مطابق اراده او رقم می خورد. این فرد نمادی از شیطان است با ابزارهایش؛ شامل شراب و قمار و گریزهایی به همجنسگرایی و... در دنیای مادی و خدایی که نیست. شیطانی با قدرت ماورایی و ذهنی که از لذت های معمولی گذر میکند و قدرت تصرف دارد. 📡وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 "جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر" 3⃣ سومین روز جشنواره سی و هشتم نیز با سه فیلم به اتمام رسید. 🔸 فیلم "روز صفر" از سعید ملکان روایتی از ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی را به نمایش گذاشت. فیلمی با نقص هایی در درون مایه فیلمنامه و با جاذبه های اکشن هالیوودی. شخصیت پردازی نادرست مامور ایرانی و شخص ریگی از ضعف های مشهود فیلم است، همچنین نوع عملکرد مامور ایرانی در سیستم اطلاعاتی، تنها با در نظر داشتن اقتضای زمانی ساخت فیلم تفسیر پذیر است. با این وجود این فیلم به عنوان اولین اثر سینمایی امنیتی، میتواند آغازی باشد بر پایان وضعیت سینمای کنونی. 🔹 "ابر بارانش گرفته" روابط ماورایی یک پرستار فرشته گونه با بیمارانش است. او در مرگ بیماران اختیار دارد اما در حیات بخشیدن به آنان ناتوان است. درواقع طرح وجود نیروهای ماورایی برای افرادی با صفات خاص انسانی و نه لزوما الهی، در دنیای کنونی ست. به عبارتی ارائه نسخه تقلبی بر باورهایی که مبنای آن ادیان الهی ست. 🔹 "آبادان ۱۱۶۰" وقایع روزهای ابتدایی جنگ و سقوط خرمشهر و مقاومت مردم آبادان را از ایستگاه رادیویی رادیو نفت روایت می کند. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
✨درخشش اولین بارقه ی وطن پرستی صادقانه در پنجمین روز جشنواره، پس از سکوت های یک دقیقه ای و سیاهپوشی هنرمندانی که بصورت «گزینشی عزادار» می شوند و با شعار پوشالی هم دردی با ملت ایران، دردها را دو قسمت می کنند. شهادت سردار مدافع وطن و جان باختن مردم در بلایای طبیعی دردمندشان نمی کند و تسلیتی بابت ابراز ندارند اما شهدای سقوط هواپیما سیاهپوششان کرده و بابتش یک دقیقه زبان به کام سکوت فرو می برند. داریوش ارجمند در پنجمین روز جشنواره در نیمه راه عمر جشنواره ۳۸ قدرشناسانه، هنرمندانه و مقتدرانه سکوت جامعه هنری حاضر در جشنواره را شکست؛ ارجمند با ابراز تسلیت برای شهادت سردار سلیمانی ثابت کرد که می توان هنرمند بود و هم درد با مردم. در ادامه اظهار تاسف وی بابت سقوط هواپیما مهر دیگری بر سند هم دلی با هم وطنانش بود. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 "جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر" 💢فیلم «آن شب»، داستان خانواده ی ایرانی در امریکاست که در هتلی متروکه درگیر اتفاقاتی عجیب می شوند. زوج داستان، افرادی را میبینند و وحشت میکنند که در واقع تداعی گر جرایمی ست که در گذشته مرتکب شده و از یکدیگر پنهان نموده اند، لذا باید اعتراف کنند تا از مخمصه رهایی یابند. فیلم با روایت این داستان قصد طرح فرضیه جهان های موازی را دارد. نظریه ای که صاحبان آن پاسخ متقنی به سوالات مطرح دانشمندان ارائه ننمودند. تلاش، هنرنمایی و هزینه ای که در خدمت تبیین مباحث غربی اثبات نشده قرار گرفته، در حالی که موضوعات علمی و جذاب بسیاری برای پرداخت وجود دارند. 💢فیلم«درخت گردو» ماجرای بمباران شیمیایی مردم سردشت و روستاهای اطراف آن است. قادر همه اعضای خانواده اش را از دست می دهد و تنها نوزاد دختر او که زنده مانده مفقود می شود. قادر به عنوان شاهد در دادگاه لاهه حضور می یابد. موضوع فیلم ظرفیت اکران خارجی خوبی دارد اما دچار نقص هایی جدی اعم از پایان بندی نادرست، ضعف قصه، عدم توجه به ابعاد مختلف ماجرا و...است. سکانس های دادگاه لاهه بسیار ضعیف است. همچنین مشخص نیست کشورهایی که مسبب اصلی تولید بمب شیمیایی بودند کجای قصه اند! 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 "جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر" 🎞 "روز بلوا" تازه ترین اثر بهروز شعیبی ماجرای گرفتاری ناخواسته عماد در جریان فساد مالی و تلاش وی برای رهایی از آن است. عماد طلبه ای مرفه که در مؤسسه خیریه ای با مسئولیت همسرش فعالیت دارد. برادر عماد با حمایت پدر همسر عماد بعنوان فردی با نفوذ در نظام، موسسه اعتباری تأسیس اما دارایی مردم را ضبط و فرار می کند. عماد به کمک یک هکر حرفه ای متوجه عمق ماجرای فساد مالی اطرافیانش شده در صدد جبران خسارات مردم بر می آید. 🎯انتخاب موضوعی خاص و انتقادات به حقی که به هر تقدیر متوجه نظام بوده با پرداختی مناسب از اتفاقات خوب سینمای ایران است؛ که با رعایت اصول میتواند نقد درون گفتمانی موفق و مسئله محوری را ابتدا در راستای طرح و سپس حل آن ارائه و حتی دموکراسی مدنظر انقلاب اسلامی را به ملت های جهان معرفی نماید. ✅از نقاط قوت روز بلوا که شعیبی نیز در نشست به آن اشاره کرد تصویر نوع رابطه جوان هکر و گرایش فطری به سمت طلبه قصه می باشد. شخصیت پردازی ها بدرستی انجام و عاری از نکات ضعف و منفی ارائه شده در فیلم های بر محوریت روحانیت است. ❗بر خلاف نظر برخی که شعیبی قصد داشته بگوید روحانیت به همان مسجد و پیش نماز شدن برگردد و درجامعه حضور نداشته باشد؛ او به زندگی اشرافی عماد نقد و لزوم بازگشت وی به زندگی در شأن یک طلبه را با یک پایان بندی منطقی که حاوی پیامی مشخص است ارائه می دهد. 📡وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 "جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر" 🎞 "مغز استخوان" اولین فیلم اکران شده در نیمه دوم جشنواره فجر، فیلمی با حواشی مختلف و موضوعی خاص 🔹پسربچه ای مبتلا به لوسمی ست و تنها راه درمان او سلول های بنیادی بند ناف است. به همین دلیل مادر در تلاش برای مدیریت شرایط و طلاق از همسر فعلی و ازدواج مجدد با پدر اصلی بچه می گیرد، در حالیکه پدر در انتظار اجرای حکم اعدام است. این زن با همکاری وکیل از همسرش جدا شده و بصورت غیر قانونی تاریخ عقد را پیش از زمان واقعی آن ثبت میکند. اما عده زن در دوران طلاق تمام نشده و پدر قائل به حرامزادگی فرزند جدید است. ❗️به نظر می رسد تقابلات عقلی و احساسی القا شده در روایت ماجرا و انواع مسائلی که قابلیت شبهه سازی علیه دین را دارند در این فیلم تجمیع و تزریق شده است؛ مشکل محرمیت در قانون لقاح مصنوعی، زمان عده، بحث عقد موقت، حکم اعدام و... 🔸از نکات قابل تامل دیگر نحوه پایان بندی فیلم است که به اذعان نویسنده اثر بدلیل مخالفت و سانسور، مجبور به این نحوه پایان پذیرفته است! @irwipe
🔹پریناز ایزدیار نیز بازیگر زن این فیلم، در پاسخ به سوال خبرنگاران در نطقی یک دقیقه ای توضیح داد به شخصیت زن مغز استخوان خیلی زیاد حق می دهد و ادامه می دهد اگر بجای بهار بودم حتماً تمام این کارها را میکردم! ❓در اینجا این سوال پیش می آید که آیا اساسا کلمه حق قابل جمع با فعل حرام زنای محصنه است، که زن در فیلم قائل به ارتکاب آن می باشد؟ ایزدیار در تأیید شخصیت زن فیلم، عشق مادر و فرزندی را مجوزی برای زیرپا گذاشتن حرام شرعی ذکر میکند. اظهار نظری که صدای اعتراض خبرنگاری را به تذکر این مهم که: "به مادرها توهین نکن خانم!" بلند کرد. ❗️اظهار نظری شبیه به فتوایی که چندی پیش در باب نفی نجاست سگ ها در صفحه مجازی خود منتشر کرد. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎥 جشنواره ۳۸ زیر سایه فجر جشنواره در ششمین روز خود شاهد اکران فیلم های "کشتارگاه" و "مردن در آب مطهر" بود. 🎞 کشتارگاه روایت ماجرای این روزهای کشور است. قاچاق گوشت و دلار توسط عده ای خاص که نتیجه آن، ایجاد تنگناها برای مردم است. کارگرانی عرب زبان که توسط قاچاقچی ای به نام متولی به قتل رسیده، فرزندان و قبیله آنان در پی قاتلند و قاتل سرانجام به سزای اعمال خود می رسد. 🔸این نوع فیلم ها به جهت آگاهی بخشی و نقد صحیح، گامی مناسب در راستای حرکت به سوی سینمای مسئله محور و رسالت رسانه ذیل چارچوب های نظام تلقی می شود و لذا نیاز به حمایت و تقویت دارند. 🎞 فیلم مردن در آب مطهر ساخته برادران محمودی از هنرمندان افغانستانی است که حواشی ای را نیز بدنبال داشت. فیلم روایت جوانان افغانستانی ست که کشورشان گرفتار جنگ است و از طرفی شرایط ایران نیز مناسب حضور آنان نیست لذا مجبور به مهاجرت به اروپا هستند. حامد یکی از این جوانان افغانی است که برای اقامت گرفتن در آلمان باید مسیحی شده یا اعلام همجنسگرایی کند. از سوی دیگر رونا دختری که توسط برادران متعصبش بدلیل گرویدن به دین مسیحیت برای مهاجرت، به قتل می رسد نمایش داده می شود. @irwipe
🔹در مورد این فیلم چند نکته مطرح است: طبیعتاً نقد غیر منصفانه از شرایط مردم افغانستانی در ایران اسباب رنجش جامعه ایران را فراهم خواهد کرد. به نظر می رسد در شرایط فعلی عدم مدیریت صحیح این قبیل حواشی، سبب بروز آسیب هایی در وحدت و برادری دو ملت خواهد شد. زیرا به طور مشخص هستند افرادی در داخل که مشق کنندگان املای دشمنان دو ملت اند و چه بسا برادران محمودی و دیگر مسئولان دخیل در امر تولید این فیلم نیز، در این میان بازیچه ای بیش نباشند. ⁉️چگونه باید پذیرفت مسئولی که اجازه نقد دولت را نمی دهد اکنون در این فقره قائل به دموکراسی شده و برای این فیلم بودجه نیز اختصاص می دهد!؟ 📡وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe