eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
477 عکس
93 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥«سایمدانگ» رفت و «پاستا» جایش را گرفت! ✍قسمت اول 📺سریال تلویزیونی «سایمدانگ» که از شبکه تماشای صداوسیما پخش شد؛ به کارگردانی یون سانگ هو، محصول ۲۰۱۷ کره جنوبی است که دو زمان حال و گذشته را با هم به نمایش در می‌آورد و به همین سبب متفاوت‌ترین سریال ساخت این کشور محسوب شده است.
❓ماجرای سایمدانگ چیست 🎞یک شاهزاده (یوسیانگ)، خاطرخواه دختر (سایمدانگ) نجیب‌زاده‌ است و قرار ازدواج دارند. اما امپراتور (شاه) مانع ازدواج آن‌هاست. دختر برای اینکه شاه، شاهزاده را نکشد حاضر به ازدواج با مرد دیگری می‌شود. پس از چند سال آن‌ها دوباره یکدیگر را می‌بینند در حالی‌که ما (مخاطبان مجموعه) می‌دانیم که آن‌ها به هم علاقمند هستند. از طرفی شوهر سایمدانگ تجدید فراش ‌می‌کند، و شاه هم با وجود اینکه بسیار مهربان اما در عین حال موجودی عقده‌ای است به دلایلی تصمیم می‌گیرد شاهزاده و سایمدانگ را بکشد. در ادامه این مرد و زن شوهردار پس از جریاناتی، چند شبی را با هم در کوهستان می‌گذرانند [که با وجود حذفیات صدا و سیما باز هم ماجرا روشن است]، آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم فرار کنند اما زن به خاطر آبروی بچه‌هایش سر خانه و زندگی‌اش برمی‌گردد [با وجود حذفیات ظاهری صدا و سیما، خرده خرده، لابه لای گفتگوها، با یادآوری خاطرات و مدارک و شواهد مثل نقاشی سایمدانگ، نامه و مُهر بی ایکچول که در داستان به آن پرداخته شده و خلاصه قسمت‌های گذشته پیش از شروع فیلم، اطلاعات به حد کافی به مخاطب داده می‌شود تا از رابطه آن‌ها باخبر شده و حذفیات فیلم جبران شود]. در پایانِ داستان با شواهد و قرائن ارائه شده، آن‌ها بالاخره به هم می‌رسند اما نه آنگونه که مخاطب انتظار دارد. ⏳در کنار این روایت که در گذشته دور اتفاق می‌افتد، به موازات آن داستان دیگری در زمان حال روایت می‌شود. گذشته از شخصیت‌ها، عناصر و اتفاقات روایت دوم، در کنار شخصیت اصلی زن یعنی سئو جی یون (عصر جدید) دو شخصیت مثبت وجود دارد. زن چاق شوهرداری که دوست و همکار قهرمان است و مرد جوانی که شاگرد او در دانشگاه بوده. بعد از اینکه می‌فهمیم شاهزاده و بانو سایمدانگ در ایتالیا به هم رسیده‌اند، درست در دو نمای بعد، رفتاری از این دو شخصیت فرعی سر می‌زند؛ رفتاری که از زیر تیغ کُند و کُل سانسور صدا و سیما رد شده: ⛔️خانوم شوهردار مهربان به همراه مرد جوان پشت میز و صندلی کافه‌ای روشن نشسته‌اند. خانوم مهربان در حالی که با مهربانی و توجهی ویژه مشغول مراوده با مرد جوان است، سعی دارد به او یکی از دو بطری نوشیدنی‌اش را بخوراند که خوشبختانه شوهر خانوم مهربان از راه می‌رسد و ما را از مشاهده بقیه ماجرا نجات می‌دهد. خانوم مهربان با دیدن شوهر، خودش را جمع و جور کرده و وانمود می‌کند ماجرا کاری‌ست. شوهر هم همانجا کنار زنش می‌نشیند (ما هم باید فکر کنیم صدا و سیما این صحنه را ندیده و اشتباه شده). ادامه دارد... 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗯جشنواره عمار به روایت وایپ 🎥 مستند ماح: نمونه‌ای از ساختار اسلامی در جهت تحقق تمدن اسلامی 💬مستند ماح به کارگردانی «سید عباس طهماسبی» با محوریت مسجد امام حسین علیه‌السلام در شهرستان جهرم تهیه شده است. با وجود غالب بودن محتوا بر فرم، این مستندِ امید بخش نیاز این روزهای جامعه ایرانی در هیاهوی القا و تصویرِ تلخی‌هاست. 💢 فرمانده بسیجِ مسجد، مسعود گواهیان رزمنده دفاع مقدسی است که تمام عمر خود را وقف تربیت اسلامی نوجوانان و بزرگسالان شهر خود کرده است. 💢 توسعه فعالیت‌های این مسجد، بر مبنای طبیب دوار بودن حضرت رسول بنا نهاده شده است. حضور در مدرسه‌ها، خیل کثیری از نوجوانان را به‌سوی مسجد روانه کرده و طرح «از مدرسه تا مسجد» را ابداع و جامه عمل پوشانده است. ✅توجه به تمام ابعاد پرورشی نوجوانان اعم از جهت دهی فکری، تهذیب، ورزش، تفریح و حتی اشتغال در قالب‌های جذاب و متنوع از ویژگی‌های شاخص این مجموعه است. 🔹مسجد روایت شده در ماح دارای ساختار اسلامی است که اگر در سطح کشور به همین کیفیت تکثیر شود سببِ زمینه‌ی ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود. 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
📱نوجوانان ماحِ جهرم و نوجوانان فضای مورد حمایتِ وزیر جوان ⛔️ صحبت‌های نوجوانی با زنی ولنگار در فضای مجازی «أه‌ها» بلند می‌کند و نمونه‌ای از قربانیان لنجزار فضای بی‌قانونِ مجازی را عیان می‌کند؛ در این میان وزیرِ جوان مسئولیت را به دوش نهادهای دیگر می‌نهد! واکنشی آشنا از دولتِ لیبرال. ⛔️ وزیرِ بی‌مسئولیت می‌داند که در ساختار هر نظامی باید تمام مجموعه‌ها هماهنگ با هم و در راستای هدفِ آن نظام گام بردارند تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود؛ لذا قصور هر مسئولی در این عرصه آسیب‌زاست. ✅ در این میان، افرادی مخلص و انقلابی با پذیرشِ تکلیفِ سازندگی، مسجدی را بنا نهادند که به شکوفایی استعدادهای نوجوانان و هدایت آن‌ها در مسیر درست و متعالی در کنار خداباوری و دین محوری، پایه‌های انسانی انقلاب را می‌سازند. ♨️ مستند ماح، مصداقی است که به مسئولین تربیتی یادآور می‌شود، اگر به همه ابعاد شخصیتی و گرایش‌های یک نوجوان به یک اندازه بها داده شود و هیچ میلی برای ارضای میلی دیگر فدا نگردد، رشد متعادل حاصل خواهد شد. ✅ نوجوان لایو و نوجوان تربیت یافته مسجد امام حسین فطرتش یکسان و پاک است و تفاوت در بستر مهیا شده برای شکوفایی اوست؛ یکی را گواهیان درمی‌یابد و دیگری را دشمن می‌رباید. 🔹بدیهی‌ست که یک لایوِ سخیف قابل تعمیم و ناامید کننده نیست زیرا چشمِ بصیرِ انقلاب، امید به نوجوانان دارد و آنان را آینده‌سازان خطاب می‌کند. مادامی‌که امثال گواهیان تکثیر شده و امثال آذری جهرمی و امثال او، در پست مدیریتی فضای پراهمیت این روزهای کرونا، کمتر و کمتر شوند! 👤زهرا رحمتی 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
✍جشنواره حقیقت 🎥چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به شیوه‌ی اکران آنلاین به اتمام رسید. 🔹این جشنواره‌ی مهم اولین تجربه برگزاری جشنواره به شیوه مجازی به حساب می‌آید. ✅موضوع حائز اهمیت پس از برگزاری جشنواره، بررسی تعدادی از عوامل مهم و اساسی دخیل در دو نحوه‌ی اجرای مجازی و حضور فیزیکی است. این مهم نیاز به ″شفاف‌سازی″ کامل از سوی مسئولین دارد. اعلام دقیق و کامل هزینه کرد مالی و آمارهایی که مربوط به بازدید فیلم‌ها و...است چشم‌انداز صحیحی را برای سال‌های آتی جشنواره ترسیم خواهد نمود. 🔹به جهت اهمیت این جشنواره، ″محتوای″ تعدادی از فیلم‌های مهم و به‌ویژه مستندهای برگزیده این جشنواره در کانال وایپ مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🗯جشنواره حقیقت به روایت روبش 🎥مستند «جاهای خالی پر شود» 🔸این مستند جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم مستند بلند و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد. 🔺فیلم «جاهای خالی پر شود» داستان زندگی دختری است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده و هر یک مجددا ازدواج کرده‌اند. حال این دختر بچه که در کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند با مشکلاتی فراتر از سن خود در حال دست و پنجه نرم کردن است. او به یک کودک بزرگسال تبدیل شده که ناچار است مشکلات زندگی‌اش و کشمکش پدرومادرش را تحمل کند. از طرفی زندگی جدید مادر نیز تحت الشعاع وضعیت او است. ⛔️روایت و به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی شخصی و حریم خصوصی خانواده این کودک، همچون تعدادی از فیلم‌های مستند سال گذشته محل آسیب و انتقاد است. به تصویر کشیدن مشکلات تلخ زندگی این دختر بچه، احساسات هر مخاطبی را تحریک می‌کند تا با خود بیندیشد که اگر ازدواج سابق پدر و مادرش اتفاق نیفتاده بود، یا حتی این بچه بدنیا نیامده بود، اکنون گرفتار این مشکلات نیز نبود! ⛔️محتواهای مشابه این نوع فیلم‌های مستند با موضوع مشکلات، رنج‌ها و آرزوهای دست نیافتنی قشر کودک و نوجوان این سرزمین و نیز معضلات زنان از جمله ویترین جوایز در جشنواره‌های مختلف است! 🔔بدیهی‌ست که بیان مشکلات و به تصویر کشیدن معضلات جامعه و قشرهای مختلف نه تنها مانعی ندارد بلکه لازم و ضروری نیز هست؛ اما نوع بیانِ آسیب‌ها و پیام القایی فیلم است که نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند. ❌ در وضعیت ″بحران جمعیتی″ فعلی که تعدادی از مسئولان نیز در این باب رویکرد انفعالی پیشه کرده‌اند؛ تائید، تشویق، جایزه دادن به چنین فیلم‌هایی، القای مناسبی را برای مخاطبش به ارمغان ندارد و عاقلانه به نظر نمیرسد! 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 سریال «سایمدانگ» ✍قسمت دوم 🔴هنر در خدمت ترویج آیین بودایی «سایمدانگ» بسیار خوش‌ساخت است به شکلی که مخاطب به خوبی با شخصیت‌ها و شرایط زندگی در دوران گذشته کشور کره ارتباط برقرار می‌کند. ⭕️مسئله مهمی که در تعدادی از فیلم‌های کره‌ای و به‌ویژه این سریال مشهود است؛ اشاره‌های پی‌در‌پی سایمدانگ به آیین بوداست. فیلم بر اساس یکی از مهمترین اصول بودایی ساخته شده؛ ″اصل تناسخ″! که اسلام معتقدان به آن را ″کافر″ می‌داند! یعنی روح پس از مرگ جسم در این دنیا باقی می‌ماند و از جسمی به جسم دیگر منتقل می‌شود. خب البته این یک فیلم کره‌ای است و انتظار دیگری نمی‌شود داشت؛ در فیلم چندین بار شعری خوانده می‌شود که بالاخره می‌فهمیم بیان کننده یکی بودن روح سایمدانگ (روایت داستان زمان دور) و روح جی یون (روایت عصر جدید) است. 🔺به علاوه چندین بار در طول فیلم شاهد ارتباط روحی این دو هستیم تا آن‌ها در نهایت در فضا و زمانی نامشخص به هم می‌رسند؛ سایمدانگ در حلقه نور با لباس‌های روشن و جی یون با لباس‌های سیاه در میان هاله دواری از تاریکی. این تصویر آشکاری از نماد بودایی ″ین و یانگ″ است. یعنی ″یگانگی تضادها″ (احتمالا تضاد آن ها مربوط به زمان زندگی‌شان است). نتیجه این وضع، شکل‌گیری زمینه گرایش مخاطب به آیین بودا است (ترویج آیین بودا) اگر چه مخاطب به آن آگاه نیست. ⚠️طبیعتا نکات ذکر شده برای ما که مدعی مسلمانی هستیم، حائز اهمیت است! چون انتظار روبرو شدن با چیزی خلاف دین اسلام از سوی صدا و سیمایی که اسلامی بودنش را در نامش به ما یادآوری می کند نداریم! 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
🗯جشنواره عمار به روایت وایپ 🎥 مستند ماح: نمونه‌ای از ساختار اسلامی در جهت تحقق تمدن اسلامی 💬مستند
✅ نوجوانِ مکتبِ خمینی: آینده‌ساز برای مکتبِ خامنه‌ای 🔹آنچه سبب شد جنگ تحمیلی پیروز شود، نوجوانانی مخلص و تربیت شده در دامان زنانی بود که تکلیف را بر خود واجب دانسته و کلام ولایت‌فقیه برایشان حجت بود. 🔹برخی از نوجوانانِ بازمانده از جنگ، کوله‌باری از تجربه‌ی فرماندهی فرماندهانِ به دلِ خط‌زن و باتقوا بودند که آرام نگرفتند مگر با ساختنِ افراد در ذیلِ فرهنگ شهادت. 🔹آن شد که یک نوجوان توانست با یاری خداوند هزاران نفر را در روزگار کنونی بسازد و با گذر زمان نه تنها احساس خستگی نکند بلکه تکلیف را بیش از پیش احساس کند و سپری باشد در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمن به ذهن و روح جوان و نوجوان این سرزمین. 🔹فردی ساخته شده در مکتب خمینی، سازنده‌ی ساختاری شد که در آن با محوریت مسجد، افراد زیادی تربیت شده و‌ خواهند شد. مسجدی که جایگاه اصلی خود در محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، محل تفریح و سرگرمی و آموختن درس دین و شهادت و... را به منصه ظهور رسانده است. 🔹شاید رازش نکته کلیدی آزاده‌ی محور گروه ″ماح″ باشد که گفت: اسلحه های به خون نشسته را بگیریم و بگوییم نمیگذاریم که اسلحه تان به زمین بنشیند. 👤سید علیرضا بنی هاشمیان 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🗯جشنواره حقیقت به روایت وایپ 🎥فیلم مستند «کل فاطمه» ⁉️جاده‌صاف‌کن برای سند ۲۰۳۰؛ عامدانه یا جاهلانه 🎞اثر «کل فاطمه» به عنوان مستند برگزیده در بخش نیمه‌بلند، جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. به احتمال زیاد کل فاطمه نظر داوران جشنواره را از جنبه محتوا به خود جلب کرده زیرا این مستند به لحاظ ساخت، جاذبه‌ای ندارد. 🔺این فیلم مستند برشی از زندگی زنی است که روزگارش دل هر انسانی را به درد می‌آورد که این همه سیاهی و بدبختی چرا؟!!! زنی که از نعمت تکلم بی‌بهره‌ست، همسر معتادش فوت کرده، از صبح تا شب باید کار کند و از همه تلخ‌تر دختر نوجوانش اسیر دست مردی معتاد شده که رفیق پای منقل همسر مرحومش بوده! حال این دختر نه در نزد شوهر است و نه اجازه برگشت نزد مادر را دارد چرا که برادرانش مخالف‌‌‌اند. شوهر معتادش نوزادش را فروخته و دختر در پی اوست. حال این ″کل فاطمه″ است که این رنج را نیز باید تحمل کند. ❗️ نکته قابل تأمل دو مستند «کل فاطمه» و «جاهای خالی پر شود» به‌عنوان برگزیده‌های جشنواره، نحوه پرداخت آن‌ها به موضوع کودک و زن و به‌طور کلی خانواده است؛ مواردی مهم و راهبردی که از قضا یکی از موضوعات مهم سند ۲۰۳۰ بوده! بنابراین دقت نظر بیشتری برای چگونگی بیانِ آن نیاز است. ⛔️می‌توان گفت ایران از جمله معدود و یا حتی تنها کشوری‌ست که بخش فرهنگ و هنرش رویکردی کاملا دوگانه دارد؛ رویکردی که یا انفعالی‌ست یا به بزرگ‌نمایی و گستردگی برخی معضلات و ناهنجاری‌ها دامن زده است! و در زمینِ غیر، بازی می‌کند. در این باب گفتنی‌ها بسیار است اما در حکم ضرب المثل ″در خانه کس است یک حرف بس است″ تنها به طرح یک گزاره اکتفا می‌شود که آیا تمام زنان و کودکان و خانواده‌های این سرزمین بدبخت و فلاکت زده‌اند؟ آیا یک نمونه الگوی موفق برا جشنواره‌ وجود ندارد که هنرمندانه تصویر شود و تشویق؛ تا برای دیگران نیز راه نشان دهد و مسیر بگشاید؟ 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎞این روزها سریال «روزهای ابدی» از شبکه اول سیما در حال پخش شدن است. بر اساس اطلاعات موجود در این سریال، در برخی سکانس‌ها از بازیگران زن خارجی بی‌حجاب استفاده شده؛ براساس قانون رسمی کشور و قوانین سازمان صداوسیما، عوامل این قبیل سریال‌ها موظفند سکانس‌ها را در خارج از کشور ضبط نمایند. ⁉️حال باید منتظر ماند تا عوامل این سریال به صورت شفاف‌ نسبت به این موضوع اعلام نظر نمایند. ⚠️موضوع مهم دیگر حضور برخی بازیگران زن جدید در این سریال است، آیا تجربه‌های گذشته در این سریال تکرار خواهد شد؟ یا مسئولان سازمان برای بایگانی نشدن سریال‌ها و ممانعت از بروز حواشی، چاره‌‌اندیشی کرده‌اند؟ 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
"شمشیرِ دولبه تولیدات ارزشی" مجموعه روزهای ابدی با محوریت اتفاقاتِ واقعیِ معاصر از آنتن شبکه یک، در حال پخش است. در روزهای آغازین پخش سریال نمی‌توان قضاوت صحیحی از شروع ضعیف و عدم شفافیت خط داستانی آن ارائه داد و باید منتظر قسمت‌های بعدی ماند. 🔸پیش از این نیز اخبار ساخت آثاری از زندگی شهدایی چون شهید باکری و شهید شهریاری منتشر شده بود. 💢 پرداختن به قهرمانان و تاریخ معاصر، به‌ویژه انقلاب اسلامی از مطالبات جدی از فیلمسازان و هنرمندان بوده و می‌توان گفت ساخت این دست آثار با تاخیری چهل ساله همراه است.
"شمشیرِ دولبه تولیدات ارزشی" ... ☑️ ساخت اثری با این موضوعات به‌خودی خود ارزشمند و قابل تقدیر است، اما باتوجه به تاثیر عمیقی که رویدادها و افرادِ شاخص در نگرش مردم دارند، پرداختن به آن‌ها نیازمند دقتی درخور است؛ درغیراین‌صورت، این آثار فرصت آشناییِ مردم با قهرمانانشان را به تهدیدِ تحریفِ آنان و اندیشه‌هایشان تبدیل خواهد کرد. رویه‌ای که در برخی فیلم‌های سینمایی همچون درخت گردو، روز صفر، رد خون و ... در جریان بود و علی‌رغم ظاهر ارزشی‌شان یا بیانگر ضدارزش‌ها بودند و یا در خوشبینانه‌ترین حالت تنها بخشی از واقعیت را بیان می‌کردند. ✅ تحقیق و پژوهشِ جامع، بدون پیش‌داوری، عجله و روتوش، از نکات حائز اهمیت در تولید اینگونه آثار است. نمایش زندگی یک شخصیتِ الگو و یا یک واقعه تاریخی با صِرفِ تولیدِ یک اثر درام متفاوت است؛ لازم است تا با کنار هم قرار دادن نقل‌قول‌ها و مراجع متعدد به نزدیک‌ترین خوانش از واقعیت دست یافت؛ به‌خصوص در شرایطِ فعلی که دشمن پیوسته درحال تلاش برای نفوذ به باورهاست. ✅ نمایش واقعی و دقیق شخصیت‌ها، توجه به مبنای افعال‌شان، مکتب و آرمان‌ها، خلقیات، اهداف و الگوها از دیگر نکات قابل اهمیت است؛ نکته‌ای که درصورت نادیده گرفتن آن در بهترین حالت، با اثری مشابه آثار ابرقهرمانی هالیوود مواجه خواهیم بود. 👤 معصومه عمرانی 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe