🔺️در دهه ۶۰ و اوج روزهای فعالیتهای خرابکارانه منافقین، شهید کمالی در طراحی و اجرای عملیاتهایی که منجر به شناسایی و متلاشی شدن بسیاری از خانههای تیمی منافقین شد، نقش پررنگی داشت. شناسایی محل استقرار موسی خیابانی یکی از سرکردگان منافقین و به هلاکت رساندن او از جمله عملیاتهای مهم طراحی و اجرا شده توسط اوست؛ گفته میشود شخصیت کمال با بازی هادی حجازیفر در فیلم ماجرای نیمروز نیز با الهام از این شهید بزرگوار طراحی شده است.
📍شهید کمال در مبارزه علیه رژیم پهلوی و حضور در دفاع مقدس هم نقش پررنگی داشته و سرانجام در اسفند ۶۶ در منطقه شاخ شمیران به شهادت میرسد. او متولد اصفهان و مزارش در گلستان شهدای اصفهان واقع است.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ پندهای پندانه!!
🎬کلیپهای پندانه از نامش پیداست قصد پند و اندرز دارد. مضامین مختلف را بهانه میکند تا مخاطبش؛ از مسئول گرفته تا مردم، هشدار بشنود و تربیت شود...
⚠️اما محمد ابولحسنی سهوی یا عمدی در اتوبانِ فضای مجازیِ ولنگار در دام افتاده! تا به واسطه فرهنگ سوزی رونقی به جذبش دهد و مخاطب پندهایش را بیشتر کند؛ بلکه چندی فحش و ناسزا بیاموزند و حتی از ″ابتذالهای بروز دنیا″ هم جا نمانند.
❓در این میان که از قضا مخاطب کم سن و سال مشتری این محصولات است، ″نظام پاسخگویی″ چه محلی از اعراب دارد؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
📛حرفوحدیثها و انتقادهای جدی در مورد پایتخت۶ همچنان پابرجاست، از طرفی محسن تنابنده به عنوان سرپرست نویسندگان و بازیگر سریال، قاطعانه عدم حضور خود در سیما را اعلان کرد، حال رسانهها خبر از درخواست دستمزدی نجومی، برای بازگشت او به تلویزیون دادهاند!
⁉️آیا تکلیف ستون پنجم دشمن که جناب علیعسکری دستور پیگیری آن را داد، حل شده است؟ مسئولان رسانه، نفوذیها را کشف و اعلام کردند یا همزیستی مسالمت آمیز را برگزیدند؟
⚠️نکته حائز اهمیت دیگر این است که چرا سیمافیلم که هزینه مشخصی برای سریالسازی دارد، سرمایهگذار این سریال نیست و برخلاف سایر سریالها، سازوکارهای مالی مجموعههای پایتخت با بازرگانی صداوسیما انجام میگیرد؟!!
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
❌سلبریتیها؛ مردودین درس اول
✅مفاد درس اول:
1⃣امنیت ملی چیست؟
2⃣مخل امنیت ملی کیست؟
3⃣حفظ امنیت ملی چه اهمیتی دارد؟
4⃣آیا کشوری در دنیا وجود دارد که بر سر امنیت ملی خود مماشات کند؟
5⃣آیا دعوت به آشوب، اخلال در امنیت ملی محسوب میشود؟
6⃣اگر دعوتکننده به هرجومرج در کسوت گردانندهی یک کانال تلگرامی باشد، مخل امنیت ملی نخواهد بود؟
7⃣با مخل امنیت ملی چه باید کرد؟
8⃣آیا باید منتظر ماند تا مخل امنیت ملی روزی به اشتباهات خود پی ببرد؟
9⃣آیا حس ترس و ناامنی که در روزهای مختل شدن امنیت ملی بر مردم عادی مستولی شده بود اهمیت ندارد؟
0⃣1⃣آیا نباید با تنبیهی درخورِ عمل انجام شده از اقدامات مشابه جلوگیری کرد تا دیگر کسی نتواند با اخلال در امنیت ملی، آبِ اعتراضاتِ به حقِ مردم نسبت به برخی مسائل اقتصادی را گلآلود کند و ماهی خود را بگیرد؟
⁉️اینها پیش پا افتادهترین سوالاتی هستند که برخی از سلبریتیها از درک پاسخ درست آن عاجزند و برخی دیگر با علم به پاسخ سوالات، قصد کم اهمیت جلوه دادن آن را دارند؛ و سعی دارند با گسترش حس ترحم کاذب در فضای عمومی، به عمل کَرهگیری از جوّ ایجاد شده بپردازند.
⚠️کاش مسئولین نظارتی کمی بیشتر به آنها و دلسوزیهای هدفدارشان در قبال قاتل و تروریست و جاسوس و نفوذی توجه میکردند.
👤عالیه بهرامزاد
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕹بر مسئولی که این ویدئو را ببیند و بمیرد حرجی نیست!
⭕️این خانوم که در انتهای لایو به اشتباهِ خودش اعتراف کرده شرف دارد به مسئولینی که فرزندان خود را در محدودیت قرار میدهند؛ ولی فضا را برای بچههایی که پدر و مادرشان از خستگی کار روزانه و مشکلات زندگی یا زود به خواب میروند، یا حوصلهی نظارت ندارند و یا سواد مدیریت فرزندانشان را ندارند، باز میگذارند.
♨️لعنت خدا بر مسئولی که خودش را به خواب زده است.
♨️لعنت خدا بر مسئولی که در عین نالایقی صندلیاش را رها نمیکند.
♨️لعنت خدا بر کسانی که فضای افسارگسیخته مجازی که علنا تیشه به ریشهی فرهنگ و معصومیت بچههای این سرزمین میزند را رها کردند و خود به پاک کردن سبزی در منزل یا کوهپیمایی با همسر و فرزندان! مشغولند و بهقدری اوقات فراغت دارند که با توییتبازی وقت میگذرانند.
♨️لعنت خدا بر آن مسئولی که بهمحض ایراد سخن از بررسی کارشناسانه و کنترل فضای مجازی، سعی در هوچیگری و گلآلود کردن آب دارد.
♨️لعنت خدا بر آن مسئول جمهوری اسلامی که بهجای برنامهریزی و هدایت استعدادهای نوجوانها در مسیر صحیح، آنها را در فاضلاب فضای مجازی لجنمال میکند.
♨️لعنت خدا بر آن مسئولی که از این دردها باخبر است و شب، سر راحت بر بالین میگذارد.
⚠️مسئولین نظارتی، قوه قضاییه، نهادهای عریض و طویل فرهنگی، شما هم نمیبینید یا صلاح را در ندیدن میدانید؟ چه زمانی قرار است اقدامی بکنید؟ پرپر شدن معصومیتها تا کجا باید عمق بگیرد که پا پیش بگذارید و فکری به حال ولنگاریِ حاصل از عملکردتان بکنید؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🕹 ضرورتِ وجود قانون برای رصدِ بازیگرانِ رسانهی ملی
✅جایگاه فرهنگسازی و ذائقهسازی صدا وسیما با وجود رسانههای دیگر به ویژه شبکههای اجتماعی، نیاز به دقت و زیرکی بیشتری دارد. وضع قانون و مقررات برای افراد مرتبط با رسانه ملی با توجه به شانیت و اهدافش، امری عقلانی و حتی واجب است.
💢 این روزها و البته قبلترها، شاهد بازیگرانی بودیم که نقشهای مثبت در رسانه ملی ایفا کردند اما در خارج از چارچوب صداوسیما، اظهارات ضدملی و امنیتی کردهاند و یا زنانی که به علت شانیت نقششان محجبه بودند و در ادامه کشف حجاب کرده و به خارج از کشور رفتهاند.
♨️ کشف حجاب، خروج از کشور و یا اعمال خلاف عرف و شرع مربوط به نگرش آن بازیگر و مربوط به حوزه فردی اوست، مادام که رسانهای نشده باشد❌ با رسانهای شدن، این اقدامات تبعاتی سنگین برای فرهنگ کشور؛ بخصوص در قشر نوجوان و جوان دارد، بنابراین نمیتوان از کنار آن با اغماض گذشت و با هشتگ ″قضاوت_ممنوع″ یا نفهمی آنان و اشک و نالهشان، آغوش رسانه ملی برای حضور دوبارهشان گشود. مگر آنکه توبه نصوح کرده باشند.
✅ مصرانه از کمیسیون فرهنگی مجلس و رسانه ملی درخواست میشود، قواعد و قوانینی تعهدآور برای بازیگران_مجریان رسانه ملی تعیین شود و از آنان تعهد گرفته شود؛ در همین راستا نیز، قوه قضائیه لازم است در صورت عدم پایبندی به تعهدات، با قاطعیت با این دست اقدامات برخورد کند تا بازیگران و مجریان با علم به تبعات اقدامات خود، کمی کمتر در لجن فرو روند و فرو ببرند.
✍ زهرا خندان
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
💢 بیاعتبارسازی رسانهی ملی، جاهلانه یا عامدانه!؟!
♨️ حفظ اعتبار رسانه ملی برای فرهنگسازی و اثرگذاری در شرایط بحرانی ضروری است.
⭕️ اما متاسفانه خارجنشینانِ وابسته، بهدنبال مهمترین وظیفهشان یعنی کاهش اقتدار نظام، چارهی کار را در بیاعتبارسازی تریبون رسمی آن میدانند. در این میان عدهای با وجود دریافت حقوق از صداوسیما، مهرههایی مهم برای این وظیفهی رسانههای معاند هستند.
@irwipe
⛔️ دادنِ بودجه کلان به فردی که میل به عدم همکاری با رسانه ملی را علنی کرده چه معنایی دارد؟
⛔️ دادن موقعیت اجرا و دستمزد کلان، به سلبریتیای که رسانهی ملی را میلی خطاب میکند و از قضا اجرای خوبی هم ندارد، با چه بینشی قابل توجیه است؟
⛔️ دعوت از بازیگرِ درجه چندمی که در تریبون شبکهی اجتماعیاش بارها به رسانه ملی تاخته و بالاتر از آن، ایران را جایی برای نفس کشیدن نمیداند و هوای مهاجرت در سر دارد، بر اساس چه تدبیری بوده است؟
⛔️ تشویق به رقصیدن از جانب متخصصی در برنامهای بر چه مبنایی صورت گرفته؟ آن متخصص، غلطِ رسانهای کرده اما غلطتر عذرخواهی مضحک مجری است که با بیانی که نشان از عدم شناخت مخاطب و فضای رسانههای جمعی دارد، به دوقطبی شدن اقشار مردم دامن میزند...
⭕️ قطعا همه این اتفاقات در ذیل مدیریتی رخ داده است؛ احتمال دارد آن مدیر جاهل باشد که دراینصورت نیاز به آگاهسازی دارد؛ آنهم نه فقط از جانب مشفقین بلکه از جانب قوهی قضائیه تا بداند در صورت تکرار، تبعات کارش دامنش را خواهد گرفت.
با اینحال تکرار قضایا احتمال عامدانه بودن آنها را قوت میبخشد، که در این صورت باید با عاملانِ آن برخورد جدی صورت گیرد؛ زیرا حفظ اعتبار رسانهی ملی در شرایط بحرانیِ هجوم هجمههای امنیتی-رسانهای علیه نظام، از اوجب واجبات است.
✍ زهرا خندان
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
♨️ تفرقه، زاییدهی بیتدبیریِ دلسوزانِ جاهل و سوءاستفادهی دشمنان
💢 نام خیابانی به نام استاد شجریان تغییر کرد. بررسی اولویت داشتن این اقدام از جانبِ شهرداری، در رسالتِ این نوشتار نیست.
⛔️اما واکنش به اقدام عدهای انگشتشمار با ظاهر مذهبی و حتی لباسِ روحانیت، که تابلوی نام شجریان را با نامِ مقدس شهید فخریزاده جایگزین میکنند، از جانب برخی هنرمندان از جمله خانم کارگردان همیشه ناراضی از جماعت مذهبی، سبب توجه به این موضوع شده است.
✅ به دلیل ایجاد تفرقه در پی این اقدام، در حالیکه از منظر فرهنگ اسلامی اهمیتی در آن دیده نمیشد؛ از جانب عقلای متشرع نیز پذیرفته نیست و کمترین احتمال، سادهلوحی این افراد بهنظر میرسد. اما پخش گستردهی آن نشان از سوءاستفاده ضربهزنندگان به افراد مذهبی و تغییر دیدگاه عموم نسبت به این جماعت است و احتمال دست داشتن آنان در اصل قضیه را قوت میدهد؛ آنهم در روزهایی که به سالگرد شهادت سردار دلها و تجمعی که به حق جمع اضداد در عقاید و ظواهر بود، نزدیک میشویم.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
❓ماجرای سایمدانگ چیست
🎞یک شاهزاده (یوسیانگ)، خاطرخواه دختر (سایمدانگ) نجیبزاده است و قرار ازدواج دارند. اما امپراتور (شاه) مانع ازدواج آنهاست. دختر برای اینکه شاه، شاهزاده را نکشد حاضر به ازدواج با مرد دیگری میشود. پس از چند سال آنها دوباره یکدیگر را میبینند در حالیکه ما (مخاطبان مجموعه) میدانیم که آنها به هم علاقمند هستند. از طرفی شوهر سایمدانگ تجدید فراش میکند، و شاه هم با وجود اینکه بسیار مهربان اما در عین حال موجودی عقدهای است به دلایلی تصمیم میگیرد شاهزاده و سایمدانگ را بکشد. در ادامه این مرد و زن شوهردار پس از جریاناتی، چند شبی را با هم در کوهستان میگذرانند [که با وجود حذفیات صدا و سیما باز هم ماجرا روشن است]، آنها تصمیم میگیرند با هم فرار کنند اما زن به خاطر آبروی بچههایش سر خانه و زندگیاش برمیگردد [با وجود حذفیات ظاهری صدا و سیما، خرده خرده، لابه لای گفتگوها، با یادآوری خاطرات و مدارک و شواهد مثل نقاشی سایمدانگ، نامه و مُهر بی ایکچول که در داستان به آن پرداخته شده و خلاصه قسمتهای گذشته پیش از شروع فیلم، اطلاعات به حد کافی به مخاطب داده میشود تا از رابطه آنها باخبر شده و حذفیات فیلم جبران شود]. در پایانِ داستان با شواهد و قرائن ارائه شده، آنها بالاخره به هم میرسند اما نه آنگونه که مخاطب انتظار دارد.
⏳در کنار این روایت که در گذشته دور اتفاق میافتد، به موازات آن داستان دیگری در زمان حال روایت میشود. گذشته از شخصیتها، عناصر و اتفاقات روایت دوم، در کنار شخصیت اصلی زن یعنی سئو جی یون (عصر جدید) دو شخصیت مثبت وجود دارد. زن چاق شوهرداری که دوست و همکار قهرمان است و مرد جوانی که شاگرد او در دانشگاه بوده. بعد از اینکه میفهمیم شاهزاده و بانو سایمدانگ در ایتالیا به هم رسیدهاند، درست در دو نمای بعد، رفتاری از این دو شخصیت فرعی سر میزند؛ رفتاری که از زیر تیغ کُند و کُل سانسور صدا و سیما رد شده:
⛔️خانوم شوهردار مهربان به همراه مرد جوان پشت میز و صندلی کافهای روشن نشستهاند. خانوم مهربان در حالی که با مهربانی و توجهی ویژه مشغول مراوده با مرد جوان است، سعی دارد به او یکی از دو بطری نوشیدنیاش را بخوراند که خوشبختانه شوهر خانوم مهربان از راه میرسد و ما را از مشاهده بقیه ماجرا نجات میدهد. خانوم مهربان با دیدن شوهر، خودش را جمع و جور کرده و وانمود میکند ماجرا کاریست. شوهر هم همانجا کنار زنش مینشیند (ما هم باید فکر کنیم صدا و سیما این صحنه را ندیده و اشتباه شده).
ادامه دارد...
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯جشنواره عمار به روایت وایپ
🎥 مستند ماح: نمونهای از ساختار اسلامی در جهت تحقق تمدن اسلامی
💬مستند ماح به کارگردانی «سید عباس طهماسبی» با محوریت مسجد امام حسین علیهالسلام در شهرستان جهرم تهیه شده است. با وجود غالب بودن محتوا بر فرم، این مستندِ امید بخش نیاز این روزهای جامعه ایرانی در هیاهوی القا و تصویرِ تلخیهاست.
💢 فرمانده بسیجِ مسجد، مسعود گواهیان رزمنده دفاع مقدسی است که تمام عمر خود را وقف تربیت اسلامی نوجوانان و بزرگسالان شهر خود کرده است.
💢 توسعه فعالیتهای این مسجد، بر مبنای طبیب دوار بودن حضرت رسول بنا نهاده شده است. حضور در مدرسهها، خیل کثیری از نوجوانان را بهسوی مسجد روانه کرده و طرح «از مدرسه تا مسجد» را ابداع و جامه عمل پوشانده است.
✅توجه به تمام ابعاد پرورشی نوجوانان اعم از جهت دهی فکری، تهذیب، ورزش، تفریح و حتی اشتغال در قالبهای جذاب و متنوع از ویژگیهای شاخص این مجموعه است.
🔹مسجد روایت شده در ماح دارای ساختار اسلامی است که اگر در سطح کشور به همین کیفیت تکثیر شود سببِ زمینهی ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
📱نوجوانان ماحِ جهرم و نوجوانان فضای مورد حمایتِ وزیر جوان
⛔️ صحبتهای نوجوانی با زنی ولنگار در فضای مجازی «أهها» بلند میکند و نمونهای از قربانیان لنجزار فضای بیقانونِ مجازی را عیان میکند؛ در این میان وزیرِ جوان مسئولیت را به دوش نهادهای دیگر مینهد! واکنشی آشنا از دولتِ لیبرال.
⛔️ وزیرِ بیمسئولیت میداند که در ساختار هر نظامی باید تمام مجموعهها هماهنگ با هم و در راستای هدفِ آن نظام گام بردارند تا نتیجهی مطلوب حاصل شود؛ لذا قصور هر مسئولی در این عرصه آسیبزاست.
✅ در این میان، افرادی مخلص و انقلابی با پذیرشِ تکلیفِ سازندگی، مسجدی را بنا نهادند که به شکوفایی استعدادهای نوجوانان و هدایت آنها در مسیر درست و متعالی در کنار خداباوری و دین محوری، پایههای انسانی انقلاب را میسازند.
♨️ مستند ماح، مصداقی است که به مسئولین تربیتی یادآور میشود، اگر به همه ابعاد شخصیتی و گرایشهای یک نوجوان به یک اندازه بها داده شود و هیچ میلی برای ارضای میلی دیگر فدا نگردد، رشد متعادل حاصل خواهد شد.
✅ نوجوان لایو و نوجوان تربیت یافته مسجد امام حسین فطرتش یکسان و پاک است و تفاوت در بستر مهیا شده برای شکوفایی اوست؛ یکی را گواهیان درمییابد و دیگری را دشمن میرباید.
🔹بدیهیست که یک لایوِ سخیف قابل تعمیم و ناامید کننده نیست زیرا چشمِ بصیرِ انقلاب، امید به نوجوانان دارد و آنان را آیندهسازان خطاب میکند. مادامیکه امثال گواهیان تکثیر شده و امثال آذری جهرمی و امثال او، در پست مدیریتی فضای پراهمیت این روزهای کرونا، کمتر و کمتر شوند!
👤زهرا رحمتی
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✍جشنواره حقیقت
🎥چهاردهمین دوره از جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران به شیوهی اکران آنلاین به اتمام رسید.
🔹این جشنوارهی مهم اولین تجربه برگزاری جشنواره به شیوه مجازی به حساب میآید.
✅موضوع حائز اهمیت پس از برگزاری جشنواره، بررسی تعدادی از عوامل مهم و اساسی دخیل در دو نحوهی اجرای مجازی و حضور فیزیکی است. این مهم نیاز به ″شفافسازی″ کامل از سوی مسئولین دارد. اعلام دقیق و کامل هزینه کرد مالی و آمارهایی که مربوط به بازدید فیلمها و...است چشمانداز صحیحی را برای سالهای آتی جشنواره ترسیم خواهد نمود.
🔹به جهت اهمیت این جشنواره، ″محتوای″ تعدادی از فیلمهای مهم و بهویژه مستندهای برگزیده این جشنواره در کانال وایپ مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🗯جشنواره حقیقت به روایت روبش
🎥مستند «جاهای خالی پر شود»
🔸این مستند جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم مستند بلند و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد.
🔺فیلم «جاهای خالی پر شود» داستان زندگی دختری است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده و هر یک مجددا ازدواج کردهاند. حال این دختر بچه که در کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی میکند با مشکلاتی فراتر از سن خود در حال دست و پنجه نرم کردن است. او به یک کودک بزرگسال تبدیل شده که ناچار است مشکلات زندگیاش و کشمکش پدرومادرش را تحمل کند. از طرفی زندگی جدید مادر نیز تحت الشعاع وضعیت او است.
⛔️روایت و به تصویر کشیدن بخشهایی از زندگی شخصی و حریم خصوصی خانواده این کودک، همچون تعدادی از فیلمهای مستند سال گذشته محل آسیب و انتقاد است. به تصویر کشیدن مشکلات تلخ زندگی این دختر بچه، احساسات هر مخاطبی را تحریک میکند تا با خود بیندیشد که اگر ازدواج سابق پدر و مادرش اتفاق نیفتاده بود، یا حتی این بچه بدنیا نیامده بود، اکنون گرفتار این مشکلات نیز نبود!
⛔️محتواهای مشابه این نوع فیلمهای مستند با موضوع مشکلات، رنجها و آرزوهای دست نیافتنی قشر کودک و نوجوان این سرزمین و نیز معضلات زنان از جمله ویترین جوایز در جشنوارههای مختلف است!
🔔بدیهیست که بیان مشکلات و به تصویر کشیدن معضلات جامعه و قشرهای مختلف نه تنها مانعی ندارد بلکه لازم و ضروری نیز هست؛ اما نوع بیانِ آسیبها و پیام القایی فیلم است که نقش تعیین کنندهای را ایفا میکند.
❌ در وضعیت ″بحران جمعیتی″ فعلی که تعدادی از مسئولان نیز در این باب رویکرد انفعالی پیشه کردهاند؛ تائید، تشویق، جایزه دادن به چنین فیلمهایی، القای مناسبی را برای مخاطبش به ارمغان ندارد و عاقلانه به نظر نمیرسد!
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥 سریال «سایمدانگ»
✍قسمت دوم
🔴هنر در خدمت ترویج آیین بودایی
«سایمدانگ» بسیار خوشساخت است به شکلی که مخاطب به خوبی با شخصیتها و شرایط زندگی در دوران گذشته کشور کره ارتباط برقرار میکند.
⭕️مسئله مهمی که در تعدادی از فیلمهای کرهای و بهویژه این سریال مشهود است؛ اشارههای پیدرپی سایمدانگ به آیین بوداست. فیلم بر اساس یکی از مهمترین اصول بودایی ساخته شده؛ ″اصل تناسخ″! که اسلام معتقدان به آن را ″کافر″ میداند! یعنی روح پس از مرگ جسم در این دنیا باقی میماند و از جسمی به جسم دیگر منتقل میشود. خب البته این یک فیلم کرهای است و انتظار دیگری نمیشود داشت؛ در فیلم چندین بار شعری خوانده میشود که بالاخره میفهمیم بیان کننده یکی بودن روح سایمدانگ (روایت داستان زمان دور) و روح جی یون (روایت عصر جدید) است.
🔺به علاوه چندین بار در طول فیلم شاهد ارتباط روحی این دو هستیم تا آنها در نهایت در فضا و زمانی نامشخص به هم میرسند؛ سایمدانگ در حلقه نور با لباسهای روشن و جی یون با لباسهای سیاه در میان هاله دواری از تاریکی. این تصویر آشکاری از نماد بودایی ″ین و یانگ″ است. یعنی ″یگانگی تضادها″ (احتمالا تضاد آن ها مربوط به زمان زندگیشان است). نتیجه این وضع، شکلگیری زمینه گرایش مخاطب به آیین بودا است (ترویج آیین بودا) اگر چه مخاطب به آن آگاه نیست.
⚠️طبیعتا نکات ذکر شده برای ما که مدعی مسلمانی هستیم، حائز اهمیت است! چون انتظار روبرو شدن با چیزی خلاف دین اسلام از سوی صدا و سیمایی که اسلامی بودنش را در نامش به ما یادآوری می کند نداریم!
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✅ نوجوانِ مکتبِ خمینی: آیندهساز برای مکتبِ خامنهای
🔹آنچه سبب شد جنگ تحمیلی پیروز شود، نوجوانانی مخلص و تربیت شده در دامان زنانی بود که تکلیف را بر خود واجب دانسته و کلام ولایتفقیه برایشان حجت بود.
🔹برخی از نوجوانانِ بازمانده از جنگ، کولهباری از تجربهی فرماندهی فرماندهانِ به دلِ خطزن و باتقوا بودند که آرام نگرفتند مگر با ساختنِ افراد در ذیلِ فرهنگ شهادت.
🔹آن شد که یک نوجوان توانست با یاری خداوند هزاران نفر را در روزگار کنونی بسازد و با گذر زمان نه تنها احساس خستگی نکند بلکه تکلیف را بیش از پیش احساس کند و سپری باشد در برابر هجوم بیرحمانه دشمن به ذهن و روح جوان و نوجوان این سرزمین.
🔹فردی ساخته شده در مکتب خمینی، سازندهی ساختاری شد که در آن با محوریت مسجد، افراد زیادی تربیت شده و خواهند شد. مسجدی که جایگاه اصلی خود در محرومیتزدایی، اشتغالزایی، محل تفریح و سرگرمی و آموختن درس دین و شهادت و... را به منصه ظهور رسانده است.
🔹شاید رازش نکته کلیدی آزادهی محور گروه ″ماح″ باشد که گفت:
اسلحه های به خون نشسته را بگیریم و بگوییم نمیگذاریم که اسلحه تان به زمین بنشیند.
👤سید علیرضا بنی هاشمیان
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🗯جشنواره حقیقت به روایت وایپ
🎥فیلم مستند «کل فاطمه»
⁉️جادهصافکن برای سند ۲۰۳۰؛ عامدانه یا جاهلانه
🎞اثر «کل فاطمه» به عنوان مستند برگزیده در بخش نیمهبلند، جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. به احتمال زیاد کل فاطمه نظر داوران جشنواره را از جنبه محتوا به خود جلب کرده زیرا این مستند به لحاظ ساخت، جاذبهای ندارد.
🔺این فیلم مستند برشی از زندگی زنی است که روزگارش دل هر انسانی را به درد میآورد که این همه سیاهی و بدبختی چرا؟!!! زنی که از نعمت تکلم بیبهرهست، همسر معتادش فوت کرده، از صبح تا شب باید کار کند و از همه تلختر دختر نوجوانش اسیر دست مردی معتاد شده که رفیق پای منقل همسر مرحومش بوده! حال این دختر نه در نزد شوهر است و نه اجازه برگشت نزد مادر را دارد چرا که برادرانش مخالفاند. شوهر معتادش نوزادش را فروخته و دختر در پی اوست. حال این ″کل فاطمه″ است که این رنج را نیز باید تحمل کند.
❗️ نکته قابل تأمل دو مستند «کل فاطمه» و «جاهای خالی پر شود» بهعنوان برگزیدههای جشنواره، نحوه پرداخت آنها به موضوع کودک و زن و بهطور کلی خانواده است؛ مواردی مهم و راهبردی که از قضا یکی از موضوعات مهم سند ۲۰۳۰ بوده! بنابراین دقت نظر بیشتری برای چگونگی بیانِ آن نیاز است.
⛔️میتوان گفت ایران از جمله معدود و یا حتی تنها کشوریست که بخش فرهنگ و هنرش رویکردی کاملا دوگانه دارد؛ رویکردی که یا انفعالیست یا به بزرگنمایی و گستردگی برخی معضلات و ناهنجاریها دامن زده است! و در زمینِ غیر، بازی میکند. در این باب گفتنیها بسیار است اما در حکم ضرب المثل ″در خانه کس است یک حرف بس است″ تنها به طرح یک گزاره اکتفا میشود که آیا تمام زنان و کودکان و خانوادههای این سرزمین بدبخت و فلاکت زدهاند؟ آیا یک نمونه الگوی موفق برا جشنواره وجود ندارد که هنرمندانه تصویر شود و تشویق؛ تا برای دیگران نیز راه نشان دهد و مسیر بگشاید؟
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎞این روزها سریال «روزهای ابدی» از شبکه اول سیما در حال پخش شدن است. بر اساس اطلاعات موجود در این سریال، در برخی سکانسها از بازیگران زن خارجی بیحجاب استفاده شده؛ براساس قانون رسمی کشور و قوانین سازمان صداوسیما، عوامل این قبیل سریالها موظفند سکانسها را در خارج از کشور ضبط نمایند.
⁉️حال باید منتظر ماند تا عوامل این سریال به صورت شفاف نسبت به این موضوع اعلام نظر نمایند.
⚠️موضوع مهم دیگر حضور برخی بازیگران زن جدید در این سریال است، آیا تجربههای گذشته در این سریال تکرار خواهد شد؟ یا مسئولان سازمان برای بایگانی نشدن سریالها و ممانعت از بروز حواشی، چارهاندیشی کردهاند؟
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
"شمشیرِ دولبه تولیدات ارزشی"
مجموعه روزهای ابدی با محوریت اتفاقاتِ واقعیِ معاصر از آنتن شبکه یک، در حال پخش است. در روزهای آغازین پخش سریال نمیتوان قضاوت صحیحی از شروع ضعیف و عدم شفافیت خط داستانی آن ارائه داد و باید منتظر قسمتهای بعدی ماند.
🔸پیش از این نیز اخبار ساخت آثاری از زندگی شهدایی چون شهید باکری و شهید شهریاری منتشر شده بود.
💢 پرداختن به قهرمانان و تاریخ معاصر، بهویژه انقلاب اسلامی از مطالبات جدی از فیلمسازان و هنرمندان بوده و میتوان گفت ساخت این دست آثار با تاخیری چهل ساله همراه است.
"شمشیرِ دولبه تولیدات ارزشی"
...
☑️ ساخت اثری با این موضوعات بهخودی خود ارزشمند و قابل تقدیر است، اما باتوجه به تاثیر عمیقی که رویدادها و افرادِ شاخص در نگرش مردم دارند، پرداختن به آنها نیازمند دقتی درخور است؛ درغیراینصورت، این آثار فرصت آشناییِ مردم با قهرمانانشان را به تهدیدِ تحریفِ آنان و اندیشههایشان تبدیل خواهد کرد. رویهای که در برخی فیلمهای سینمایی همچون درخت گردو، روز صفر، رد خون و ... در جریان بود و علیرغم ظاهر ارزشیشان یا بیانگر ضدارزشها بودند و یا در خوشبینانهترین حالت تنها بخشی از واقعیت را بیان میکردند.
✅ تحقیق و پژوهشِ جامع، بدون پیشداوری، عجله و روتوش، از نکات حائز اهمیت در تولید اینگونه آثار است. نمایش زندگی یک شخصیتِ الگو و یا یک واقعه تاریخی با صِرفِ تولیدِ یک اثر درام متفاوت است؛ لازم است تا با کنار هم قرار دادن نقلقولها و مراجع متعدد به نزدیکترین خوانش از واقعیت دست یافت؛ بهخصوص در شرایطِ فعلی که دشمن پیوسته درحال تلاش برای نفوذ به باورهاست.
✅ نمایش واقعی و دقیق شخصیتها، توجه به مبنای افعالشان، مکتب و آرمانها، خلقیات، اهداف و الگوها از دیگر نکات قابل اهمیت است؛ نکتهای که درصورت نادیده گرفتن آن در بهترین حالت، با اثری مشابه آثار ابرقهرمانی هالیوود مواجه خواهیم بود.
👤 معصومه عمرانی
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
♨️اساسا شناخته شدن و زیست سلبریتیها با همهگیر شدن رسانهها رابطه مستقیم دارد و میتوان گفت هر سلبریتی حیات خود را مدیون رسانهایست که از آن دیده شده و به شهرت رسیده است، بر این مبنا کمپانیهای حرفهای و بزرگ همچون هالیوود قوانین سفت و سختی را برای کنترل سلبریتیهای متولد شده در دامان خودشان وضع میکنند تا بتوانند بیشترین بهرهوری را از قِبَل معرفی آن شخص به دست آورند، تعهدات سنگینی که در قراردادها بر دوش سلبریتیها قرار میدهند از این جمله است.
✅ این امر از اصول ابتدایی مدیریت است. واضح است که عدمِ وجودِ حد و حدودِ ظهور و بروز سلبریتیها در جامعه و کنشگری آنان در مسائل مختلف، آسیبزا خواهد بود؛ مانند آنچه در ایران اتفاق افتاده است.
⭕️ گرچه در این مستند مقایسه محدودیتهای سلبریتیها در داخل و خارج انجام شده، اما مسائل مهمتر دیگری دراینباره وجود داشت که درصورت پرداختن به آن، فیلم میتوانست از غنای بالاتری برخوردار باشد.
✅ یکی از این موارد بررسی تعامل افراد عادی یک جامعه با افراد مشهور و چرایی تن دادن به برخی اظهارات غیرتخصصی آنان است که نیاز به پژوهش و بررسی علمی دارد.
موضوع مهمتر، بررسی خلاهای قانونی و نظارتی در داخل کشور در مقایسه با سلبریتیهای خارجی است که به نظر از درجه اهمیت بالایی نسبت به مقایسه سلبریتیها و مرور رفتارها و کنشگری آنان در عرصههای مختلف برخوردار است. درحالیکه تروکاژ بیشتر به رفتارهای سلبریتیها و دلایلی برای چرایی عملکرد آنان پرداخته که تا حدی برای جامعه مخاطب عیان بوده است.
👤معصومه عمرانی
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✍رازِ نانوشته در نقشآفرینیهای اجتماعیِ سلبریتیها
⁉️چرا اکثرِ مواضعِ سلبریتیها در مسائل ایران، همسو با مواضعِ آمریکاست؟
‼️ شاید رازش را بتوان در شرایط اخذ گرینکارتِ کشور آمریکا برای نخبگان عرصه هنر! و علم یافت.
🕹شرایط اخذ آن زیاد است اما دو شرط از آن شاید پازلِ خوش رقصیِ سلبریتیها را کامل کند؛ ✅حضور در فستیوالهای داخلی و دریافت جوایز، ✅دادن گزارش پنچساله از فعالیت در شبکههای اجتماعی که قاعدتا باید همسو با مواضع آمریکا باشد تا بتوانند اجازه اقامت و کار داشته باشند.
💢موضوع مهمی که مستند ″تروکاژ″ نیز به صورت مصداقی به آن پرداخته بود. بنابراین مشخص میشود که چرا برخی سلبریتیها همسو با هم و آنورآبیها، به حاکمیت میتازند ولی همچنان در جشنواره فجر شرکت میکنند و هنگام دریافت جوایز سخن و بیانشان در تضاد با امنیت ملی و همسو با دشمن است.
🔍 همچنین است که؛ در هشتگسازیهای مداخلهگر در نظام حقوقی کشور فعالانه وارد میشوند و هزینه ایجاد میکنند، از دراویش و قاتلان حمایت میکنند؛ مردم را تهییج میکنند به جناح موافق با آمریکا رای بدهند و وقتی آن جناح تمام تلاشش را معطوف به جلب نظر آمریکا میکند و طبق قاعدهی استکباری شکست میخورد، همان جناح را میکوبند؛ حرفی از سردار دلها نمیزنند ولی شمعهایشان را روشن میکنند؛ هشتگ ″واکسن بخرید″ را میزنند و تولید واکسن داخلی را تخریب میکنند؛
❌اینروزها هم تولید آمریکا و انگلیس بودن واکسنها برایشان اهمیت یافته است تا مردم بیگناه را با خود همراه سازند!
👤سید علیرضا بنیهاشمیان
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe