eitaa logo
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
739 ویدیو
218 فایل
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir پایگاه رادیو پژوهش http://radio.isca.ac.ir کانال رسمی آرشیو صوت پژوهشگاه @isca_seda کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 ارتباط با مدیر و ارسال مطلب @isca25
مشاهده در ایتا
دانلود
💠گزارش نشست «چشم‌انداز جامعه منتظر در اندیشه مقام معظم رهبری»؛ ✅اهداف بنیادین جامعه منتظر، چشم‌انداز جامعه اسلامی است 🔶عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مقاله‌ای به اهداف و آرمان‌های بنیادین جامعه منتظر از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اهداف بنیادین جامعه منتظر، چشم‌انداز جامعه اسلامی است؛ لذا اهداف باید از آرمان‌ها، تفکیک شوند. ⚫️کارگر: اهداف و آرمان‌های بینادین جامعه منتظر هویت اصلی چشم انداز آن جامعه است/ حیدری نیک: اهداف و ارزش‌های بنیادین جامعه منتظر تفکیک شوند ✳️به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلیمن رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، امروز، ۲۹ آبان‌ماه در پیش‌نشست همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله)» با موضوع «چشم‌انداز جامعه منتظر در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: چشم‌انداز در آینده‌پژوهی به معنای روش و گام‌هایی است که یک سازمان یا دولت برای اینکه یک سند چشم‌اندازی را داشته باشند طی می‌کنند و در معنای دیگر نیز هر نوع تصویر پردازی و نگاه روشن به آینده را شامل می‌شود و لزوماً یک روش نیست بلکه یک نوع نگاه و رویکرد است که به بیانیه یا سند تبدیل می‌شود. 🔷وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز تصویری شفاف و عمیق از مسیر یا هدف فرد یا گروه یا کشوری است که قصد رسیدن به آن را دارند، افزود: دیدگاه مقام مقام معظم رهبری از جامعه منتظر عبارت است از «نظام سیاسی و اجتماعی در حال حرکت به سمت عدالت و توانمدی است که با نظام، امید و آمادگی بسیار بالا جهت زمینه سازی ظهور و نصرت امام زمان(عج) و ایفای نقش مهم در تحولات جهانی است». 🔷کارگر بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدگاه تأکید دارند جامعه منتظر اصلاح کننده جامعه اسلامی، زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) و تحقق بخش اهداف امام زمان(عج) است، همچنین کسانی که در جامعه منتظر زندگی می‌کنند امید به وعده‌های الهی و آینده دارند و از پوچی و یأس پرهیز می‌کنند و رابطه خوبی با امام زمان(عج) دارند. 🔶عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت افزود: از نظر دانشمندان از جمله کالینز و پوراس، چشم‌انداز دارای دو بخش اصلی ایدئولوژی اصلی و آینده رویایی است، در بخش ایدئولوژی اصلی اگر بخواهیم از دیدگاه این دو شخص متوجه شویم هویت اصلی یک چشم‌انداز چگونه است ارزش‌های بنیادی و اهداف بنیادی را باید بررسی کنیم. ◼️کارگر گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری ارزش‌های اساسی جامعه منتظر اصلاح فرد و جامعه، انتظار تغییر بزرگ ، پویایی و امیدواری، مبارزه در جهت رسیدن به حقیقت اصلی، ظلم ستیزی و اجرای عدالت، بن‌بست شکنی، توانمندی مستمر و پایدار، قرارگرفتن در جهت آرمان‌های مهدوی، پویایی و حرکت به سمت اهداف امام زمان(عج)، شناسایی وضعیت دنیا، اعتماد به آینده، جوان محوری، پرهیز از گوشه‌گیری و احساسات منفی، ارتباط با امام زمان(عج)، آشنایی با ارکان انتظار، آماده‌باش دائم، نصرت و معنویت، پرهیز از راحت‌طلبی، عمل‌گرایی، خرافه‌ستیزی، عمل به احکام اسلامی و پرهیز از الگوگیری از غرب و.. است. 🔷وی با بیان اینکه منظور از آرمان‌های جامعه مهدوی به این معنا نیست که به طور کامل می‌توان آن‌ها را انجام داد بلکه جامعه در جهت این آرمان قرار بگیرد، گفت: هدف اصلی جامعه منتظر صالح بودن است و تلاش بر این است که وضعیت جامعه بهبود یابد، همچنین عظمت اسلام را به دست آورد، جامعه منتظر باید همیشه پیروز باشد و باید به جامعه آگاه و هوشمند تبدیل شود؛ گسترش و فراگیر بودن اسلام در جهان، تحقق حکومت عدل مهدوی و تحقق و تقرب به جامعه آرمانی از جمله اهداف جامعه آرمانی است. ❇️پیشینه فرهنگ انتظار پیش از انقلاب اسلامی در این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلیمن مجید حیدری‌نیک، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه و به عنوان ناقد جلسه گفت: پیش از انقلاب، فرهنگ مارکسیستی رواج داشت و در این جامعه برخی از متفکرین از جمله علی میرفتوس به فرهنگ انتظار حمله می‌کردند و عقیده داشتند جامعه منتظر مایوس و ناامید است. وی افزود: شهید مطهری(ره) و دکتر شریعتی مقالاتی در مقابله با این نوع تفکر در جامعه مارکسیستی مقالات و کتاب با محوریت انتظار منتشر کردند و تصویری را برای جامعه نشان دادند که جامعه منتظر جامعه‌ای در حال حرکت است که یاس و ناامید در آن جایی ندارد. 💠ادامه گزارش را از سایت ایسکا مطالعه کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶کرسی علمی ترویجی «جایگاه نظریه انتظار در آراء و منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» (مدظله العالی) برگزارشد.(صوت) ✅به گزارش خبر نگار ایسکا کرسی ترویجی جایگاه نظریه انتظار در آراء و منظومه فکری که توسط دبیر خانه همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( مدظله الغالی ) در تاریخ 26 آبان 1398برگزار شد ، 🔷حجت الاسلام دکتر محمود ملکی راد به ارائه بحت پرداخت و گفت : در خصوص موضوع مورد بحث مبانی متعددی را می توان از سخنان مقام معظم رهبری استخراج و استنباط نمود از جمله: هستی¬شناسی، معرفت¬شناسی، انسان¬شناسی، دین¬شناسی و جامعه شناسی . ما در این کرسی به نظریه هستی¬شناسی انتظار در اندیشه معظم له می پردازیم.نوآوری این بحث درشیوه نوین و بکر بودن آن است. ❎ایشان در ادامه اظهار داشت : در این مقوله سه محور مورد بحث است که عبارتند از: ملکی راد عنوان کرد:انتظار و تدبیر الهی به این معنا که جهان در تحت تدبیرالهی است و از سوی دیگر بی نظمی و قصر دائم با تدبیر نمی¬سازد. و یکی از مظاهر بی¬نظمی ظلم و ستم است که دوام آن با تدبیر الهی نمی سازد لذا روزی باید فرا برسد که این گونه نباشد یعنی روز ظهور. در کلام رهبری نیز انتظار با ظهور گره خورده است و عدم وجود منجی با تدبیر نمی¬سازد. ⏹وی در توضیح محور دوم "انتظار و حکمت الهی " عنوان نمود : انتظار و حکمت الهی به این معنا است که نظام هستی مبتنی بر حکمت الهی است و آنچه خلاف حکمت الهی است دائمی نخواهد بود. ظلم و ستم خلاف حکمت است لذا دائمی نیست و این مساله با ظهور محقق می شود یعنی با ظهور ظلم ریشه کن می شود. از این رو حکمت الهی متقتضی ظهور است و باور به ظهور انتظار را در پی دارد. ✳️محمود ملکی راد در تعریف محور سوم "انتظار و قاعده لطف" گفت : لطف الهی اقتضا دارد در کنار رسول باطنی ، رسول ظاهری هم بفرستد. این مسأله مختص زمان خاصی نیست چون هدایت مختص به زمان خاصی نیست. اندیشه مهدویت هدایت¬گر است و لطف است و انتظار ، این ظرفیت را دارد. لذا لطف مقتضی انتظار است. 🔵در این کرسی چند تن از محققان حوزه مهدویت پژوهی به نقد دیدگاه های ایشان پرداختند و در ادامه تعداری از حاضرین نیز سؤالاتی در ارتباط باموضوع کرسی مطرح کردند و استاد در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد. 🌐گزارش تصویری کرسی ترویجی جایگاه نظریه انتظار در آراء و منظومه فکری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای (م ظله العالی)
🔶کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی ✳️همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای 🔷مولفه های انسانی جامعه موعود در قرآن با تاکید بر اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته ♦️ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر معصومه بهرامی ⬅️ناقدان:حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد صادق یوسفی مقدم وحجت الاسلام و المسلمین دکتر خدامراد سلیمیان 🔵دبیر علمی:سرکار خانم: مرضیه فلاحی 🔶زمان: پنج شنبه 1398/8/30 ساعت 12-10 🔷مکان: قم- سالاریه-خیابان بوعلی- جامعه الزهرا(س)-پژوهشگاه حضرت معصومه(س) طبقه3 ❎به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی،جامعه الزهرا و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
✅چهارمین نشست از سلسله نشست های فلسفه سیاسی و دولت کار آمد 🔶کارآمدی دولت در نسبت با نظریه دولت اسلامی 🔷ارائه دهنده: دکتر محمد علی فتح الهی 🔶دبیر علمی: حناب آقای محسن جبارنژاد 🔷زمان: شنبه 1398/9/2 ساعت 9 🔶مکان: تهران- خیابان انقلاب بین فلسطین و وصال- پلاک 951- دفتر تبلیغات اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 مصاحبه با دکتر مسعود آذربایجانی؛ 🔷عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ترویج معنویت طی چهل سال و نگاهی به آینده 💠مقدمه: معنویت گرایی مقوله ای است که از دیرباز مورد توجه مردم و جوامع مختلف بوده؛ هرچند در شکل و شیوه تفاوت هایی با هم داشته اند. جمهوری اسلامی ایران نیز طی بیش از چهار دهه، در زمینه ترویج معنویت گرایی فعالیت هایی انجام داده که برخی موفق بوده و برخی نیز کاستی هایی داشته است. امروزه نیز با توجه به ورود معنویت های نوظهور و مدرن در جهان، بایسته است با نگاهی به آینده، دستاوردهای جمهوری اسلامی در ترویج معنویت بازخوانی شود. مصاحبه زیر، حاصل گفت و گوی دکتر احمد شاکرنژاد؛ مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است: 🔷*- می دانیم که از چهل سال پیش تا کنون، انقلاب اسلامی ایران در زمینه ترویج معنویت گرایی فعالیت هایی داشته و سناریوهایی نیز برای آینده در نظر دارد. لطفاً در مقدمه مصاحبه، بفرمایید با توجه به پیشینه معنویت گرایی، آیا سناریوهای محتمل، با آینده معنویت گرایی در ایران انطباق پیدا می کند یا خیر؟ 🔴- در ابتدا باید نکاتی را به عنوان سر نخ و نکات کلیدی مطرح کنم؛ انقلاب ما یک انقلاب با رویکرد معنوی بوده که شواهدی نیز برای آن وجود دارد؛ یکی این که رویکرد عرفانی- مذهبی خود حضرت امام، به عنوان رهبر و بنیان گذار این انقلاب بوده که در گفتار، سیره و آثار ایشان مشهود است. به ویژه تأکید ایشان بر محور قراردادن خدا و مبدأ قدسی در همه امور از جمله آزادی خرمشهر. با تحلیل محتوایی سخنان امام راحل، می بینیم که تقریباً بدون استثنا، تمام سخنرانی های امام (ره)، رویکرد بحث های معنوی الهی با مبدأ قدسی داشته اند. دیگر این که در پدیدارشناسی رفتارهای مردم طی دهه اول انقلاب، رویکرد معنوی مشهود بود؛ عمدتا گذشت و بخشش در میان مردم بیشتر بود و دعواها و اختلافات، دنیایی نبود؛ به صورت جدی و جهادی به محرومان و بینوایان رسیدگی می کردند و سطح توقعات برای اموری چون ازدواج و مسکن و ... پایین بود. از این رو این مبنا وجود دارد که اصل انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی بوده و این نظام سیاسی با رویکرد معنوی در نظامات اجتماعی تأثیر فراوانی در تعاملات و رفتارهای مردم گذاشت. البته متاسفانه این امر به دلایل مختلفی در جامعه نهادینه نشد و از دهه دوم انقلاب به تدریج کم رنگ شد؛ به گونه ای که در دهه های اخیر این بحث را کم تر مشاهده می کنیم. البته گفتنی است که این معنویت هیچ گاه خاموش نشده و هم چنان وجود دارد. از آن جمله می توان به مراسم دعای کمیل، توسل و ندبه، ارتباطات با ائمه معصوم به ویژه امام هشتم (ع) و زیارت های عرفه و اربعین، رشد تصاعدی اعتکاف در دو دهه اخیر و ... اشاره کرد که رگه هایی از این معنویت هستند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ شده اند. 💠 ادامه مصاحبه از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه مطالعه کنید.
✅عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی : 🔷حوزه نقش اول در تقویت فرهنگ و سرمایه‌ی اجتماعی برای تحقق گام دوم انقلاب را دارد. 💠عضو هیأت علمی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدنی در گفتگو با شبکه معالم تبیین نمود: 🔶به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، دکتر سید محمد حسینی، عضو هیئت علمی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدنی و دانش آموخته دکتری دانشگاه امام صادق، در گفتگو با شبکه معالم به تحلیل کارشناسانه ی بیانیه گام دوم، در حیطه مسایل اقتصادی واجتماعی پرداخت و گفت : 🔷ایران برای این‌که در بعد اقتصادی موفق باشد و بتواند از چالش‌های اقتصادی داخلی و خارجی به سلامت خارج شود، باید به سرمایه اجتماعی توجه کند. سرمایه اجتماعی گرچه یک پدیده‌ی اجتماعی است ولی اخیرادر اواخر قرن بیستم در متون اقتصادی هم وارد شده و به عنوان یک عامل اساسی در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشورها از ضروریات تشخیص داده شده است. ✅آن‌چه در متون اقتصادی آمده این است که چهار نوع سرمایه داریم: سرمایه مالی، سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی؛ در سرمایه اجتماعی آنچه اهمیت دارد بحث اعتماد در مناسبات اجتماعی است. یعنی مردم نسبت به یکدیگر، خانواده ها نسبت به یکدیگر، خانواده ها نسبت به بنگاه‌ها و بالعکس،ملت به دولت و دولت به ملت. آنچه در متون آمده این است که اگر اعتماد نباشد، سایر سرمایه‌ها کارکرد خود را از دست خواهد داد. حال باید ببینیم وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران چگونه است ؟ 🔷ادامه این مصاحبه از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطالعه کنید. 🔷
🔷دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی طرحی نو در تحلیل روشمند وجوه و نظایر در قرآن ✅ارائه دهنده:حجة الاسلام والمسلمین عباس کوثری 🔶شورا ی داوران: حجت الاسلام و المسلمین محمد علی مهدوی راد ،دکتر مجید معارف ،حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم و حجت الاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی 💠کمیته ناقدان : دکتر هادی نصیری ،دکتر عباس مصلایی پور ،دکتر امیر خداوردی وحجت الاسلام والمسلمین دکترسیدعیسی مسترحمی 🔶مدیر جلسه:حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده 🔷ناظر جلسه :دکتر محسن موسی وند 🔷حضور برای کلیه اسانید ، طلاب و دانشجویان محترم آزاد است ✅زمان: سه شنبه 5/9/1398 ساعت 15 ♦️مکان: قم، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار امام مهدی (عج) 💠برگزار کننده:پژوهشکده فرهنگ و معارف قران و |مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🔷به همت گروه حکمت و کلام جدید و با همکاری شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مجمع عالی حکمت مشهد؛ 🔶همایش علامه طباطبایی و فلسفه نوصدرایی برگزار گردید. 🔵از نوآوری‌های علامه طباطبایی، بحث ادراکات اعتباری است که جایگاه عظیم فلسفه را در علوم اسلامی نشان می‌دهد. ⏹به گزارش روابط عمومی پژوهشكده اسلام تمدّني، همایش «علامه طباطبایی و فلسفه نوصدرایی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد، استاد سطوح عالی حوزه و دکتر فنایی اشکوری، استاد مؤسسه آموزشی‌پژوهشی امام خمینی(ره) قم، به همت گروه حکمت و کلام جدید و با همکاری شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مجمع عالی حکمت مشهد در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد. ✳️حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی فرد در ابتدای این همایش، گفت: مبانی علامه طباطبایی مثل مبانی مرحوم شیخ انصاری در حوزه‌ها رشد نکرده است و اگر به آن توجه می‌شد می‌توانستیم تمام‌قد در برابر فلاسفه غربی، مکتب صدرایی را عرضه کنیم. وی افزود: یکی از بحث‌هایی که جایگاه عظیم فلسفه را در علوم اسلامی نشان می‌دهد بحث ادراکات اعتباری است که از نوآوری‌های علامه است و اگر روی آن کار شود، اصول و فقه ما کاملا متحول خواهد شد و خیلی از مباحث آن حذف می‌شود. 🔶همچنین دکتر فنایی اشکوری نیز در این جلسه، گفت: فلسفه صدرایی ویژگی‌هایی دارد، مثل اینکه فلسفه وجودی محض است، قرآن و برهان و عرفان در آن هماهنگ است، از حیث نتیجه نیز دغدغه دین دارد و نتایجی از فلسفه می‌گیرد که به مطابقت با دین لطمه نزند. وی با اشاره به اینکه علامه به این معنا فیلسوف صدرایی است، گفت: اما نوبودن یک تفکر فلسفی، تحول در ساختمان نظام فلسفی در کنار مواد اولیه و اجزای آن است که علامه آن را انجام دادند، مثل واردکردن مباحث معرفت‌شناسی در فلسفه و بحث ادراکات اعتباری. 🔶دکتر عباس جوارشکیان، عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه، گفت: فلسفه هویت پویایی دارد و هر سطحی از واقعیت می‌تواند مورد تعقل قرار گیرد، بنابراین فلسفه محصول تأمل و اندیشه‌ورزی است. وی افزود: نباید دنبال فلسفه‌ای باشیم که در آن رشد و تعالی محقق نمی‌شود، زیرا محصول تفکر انسان است و همان طور که انسان محدود و ناقص است ثمره او هم که اندیشه است، ناقص و محدود است. وی تصریح کرد: درست است که اندیشمندان بزرگی داشته‌ایم ولی تحول بشر و زندگی او همه در فلسفه مؤثر است و فلسفه صدرایی علی‌رغم همه توانمندی‌هایی که در بالاترین سطح دارد، اما هنوز مرزهایی از آن گشوده نشده است؛ مثل بحث تشکیک که اگر ادامه یابد، کل دستگاه فلسفی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 🌐https://eitaa.com/isca24/5853
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام معظم رهبری: بسیج لشکر انقلاب است.
با سپاس از اساتید، دانشجویان و نیز پژوهشگران محترم که با ارسال چکیده مقالات خود در همایش ملّی معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها، مشارکت کرده‌اند به اطلاع می‌رساند بنا به درخواست‌های مکرر و استقبال شرکت‌کنندگان عزیز مبنی بر تمدید زمان ارسال چکیده، و مشکلات پیش آمده در اتصال به شبکه اینترنت، با نظر مساعد کمیته اجرایی و دبیر علمی، مهلت ارسال چکیده مقالات تا تاریخ 98/9/30 تمدید می­‌گردد. کلیه علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را از طریق سایت همایش معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها به دبیرخانه اجرایی ارسال نمایند. Sp.isca.ac.ir Sp@isca.ac.ir ضمناً قالب و شیوه‌نامه ارائه چکیده و مقاله، در بخش ثبت نام و ارسال مقاله در سایت موجود است. ✅لازم به ذکر است ثبت نام و ارسال چکیده تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ رایگان بوده و بعد از آن مشمول دریافت هزینه ثبت نام خواهد شد. دبیرخانه همایش معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شماره دبیرخانه: ۰۹۹۰۰۹۸۹۰۳۱ آدرس کانال همایش در ایتا: https://eitaa.com/new_spirituality
✳️پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ✅جهارشنیه ششم آذر ماه 1398 ⏹ساعت 17-9 🔶قم- پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی
💠کرسی ترویجی تحلیل روایی مبانی نظریه انتظار دراندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای " دامت برکاته " 🔷ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان ✳️ناقدان: حجت الاسلام والمسلمین علی رضا عظیمی فر وحجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضی آصف آگاه 🔵 دبیرعلمی :دکترسید حامد شاهرخی ✅زمان: سه شنبه 1398/5/9 ساعت 10 الی 12 🔷مکان: قم، خیابان معلم ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، تالار امام مهدی( عج ) 🔶مجری:پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل 🌐https://eitaa.com/isca24/5859
🔴 پنل های تخصصی کمیسیون تخصصی علوم سیاسی ❇️ چهارشنبه شنبه ۶ آذر ماه۹۸ ♈️ پنل اول( نقد ایده های دولت) ساعت ۹ تا ۱۲ ۱. نظریه دولت معمار( ارائه: علیرضا صدرا. ناقد: نجف لک زایی، مهدی امیدی) ۲. بایسته های فقهی دولت مدرن در روابط بین الملل( ارائه دهنده: مجتبی عبدخدایی. ناقد: سید صادق حقیقت، علی غلامی) ۳. عدالت اجتماعی از منظر فلسفه سیاسی علامه طباطبایی( ارائه دهنده: احمدرضا یزدانی مقدم. ناقد: محسن مهاجرنیا) ♈️ پنل دوم: ارائه مقالات همایش از ساعت ۱۴ تا ۱۷ ۱. رویکرد فلسفه سیاسی به دولت( ارائه دهنده: شریف لک زایی. ناقد: محمد پزشکی) ۲. رویکرد بین المللی به دولت( ارایه دهنده: محمد ستوده. ناقد: رسول نوروزی) ۳. رویکرد جامعه شناسی به دولت( ارایه دهنده: محمد جواد نوروزی. ناقد: رضا عیسی نیا) ۴. رویکرد اخلاقی به دولت( ارائه دهنده: نجمه کیخا. ناقد: مرتضی یوسفی راد) ۵. چیستی اخلاق سیاسی در اسلام( ارائه دهنده: سید کاظم سیدباقری. ناقد: سید سجاد ایزدهی) @cpt_isca_ac_ir
کرسی ترویجی چالش های سیاستگذاری خانواده و زنان در گام دوم حجت الاسلام دکتر حسین بستان (عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) خانم دکتر مریم اردبیلی (دکتری تخصصی پزشکی، دکتری آینده پژوهی، کارشناس مسائل خانواده) دبیر علمی: محمد پورنوروز چهارشنبه 1398/9/6 - ساعت 12:15 الی 14: 15 دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، طبقه سوم، اتاق جلسات
❇️ کرسی ترویجی 🔸چالش ها و ظرفیت های حوزه در تحقق گام دوم حجت الاسلام پارسانیا (رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه باقرالعلوم و رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی) 🔸حجت الاسلام دکتر زمانی (مدیر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه) 🔸دبیر علمی: محمد پورنوروز 🔸شنبه 9 آذر 98 - ساعت 12:15 الی 14:15 🔸دانشگاه باقرالعلوم - طبقه سوم، اتاق جلسات