eitaa logo
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
2.1هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
796 ویدیو
223 فایل
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir پایگاه رادیو پژوهش http://radio.isca.ac.ir کانال رسمی آرشیو صوت پژوهشگاه @isca_seda کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 ارتباط با مدیر و ارسال مطلب @isca25
مشاهده در ایتا
دانلود
✅در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » صورت گرفت؛ ♒️اگر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد. ♈️در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » صورت گرفت؛ معرفی کتاب «تبلیغات دینی در حکومت دینی رییس مرکز احیای آثار اسامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی در معرفی اثر خود با عنوان «تبلیغات دینی در حکومت دینی » گفت: در این کتاب ثابت شده که حکومت دینی حتماً باید دین را تبلیغ کند زیرا فلسفه وجودی حکومت دینی بر اساس تبلیغ و گسترش ارز شهای دینی است و ا گر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسامی، حجت الاسلام والمسلمین اکبر اسدعلیزاده در سی و یکمین نشست «اصحاب قلم » در گفتگو با خبرنگار ما به معرفی کتاب خود با عنوان «تبلیغات دینی در حکومت دینی » پرداخت و اظهار داشت: بحث اصلی این کتاب این است که آیا تبلیغ دین از وظایف حکومت دینی است یا این که حکومت دینی باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد و تبلیغ دینی را به نهادهای مختلف واگذار کند. وی افزود: برخی شبهه ای را مطرح کردند که حکومت اسامی کارش حکومت کردن است و لزومی ندارد که تبلیغ دین کند ولی با توجه به پیشنهادی که پژوهشکده الهیات و خانواده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ما دادند که کتابی را در این زمینه ارائه کنیم، تحقیقاتی انجام شد و این کتاب را در پاسخ به این شبهه ارائه کردیم. رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به پیشینه این بحث افزود:در این خصوص به صورت پراکنده کارهایی شده است ولی ما با نگاه جامع این کتاب را ارائه دادیم و این کتاب در چارچوب خود هم چالش ها و آسیب های حکومت اسامی و هم آسیب های تبلیغ دینی را بحث می کند و وظایفی را که حکومت دینی و مبلغان دینی دارند، ارائه می کند و یک کتاب کاربردی و جامع نسبت به این مباحث است. وی با اشاره به فهرست و عناوین کلی این کتاب گفت: این کتاب حاوی 5 بخش است که بخش اول کلیات و مفاهیم را شامل می شود، بخش دوم وظایف و کارکردهای حکومت دینی، بخش سوم مقایسه حکومت دینی با حکومت های غیر دینی، بخش چهارم آسیب های حکومت دینی و بخش پنجم آسیب شناسی تبلیغات دینی در حکومت دینی است. حجت الاسلام والمسلمین اسدعلیزاده با بیان این که بحث اصلی در این کتاب آن است که حکومت دینی باید دین را تبلیغ کند و اگر دین را تبلیغ نکند ماندگاری خودش به خطر می افتد، به خوانش بخشی از کتاب پرداخت و افزود: فلسفه حکومت دینی، اجرای احکام الهی و پاسداری و حفظ آن است؛حکومت اسامی ضامن اجرای قوانین اسامی بوده و خاستگاه تمام ارزش های آن، خدا و سوق دادن جامعه به سوی او است. وی در قرائت بخش دیگری از کتاب خود در رابطه با اهمیت و جایگاه تبلیغ دین گفت: دشمنان با امکانات فراوان و استفاده از تکنولوژ یهای جدید هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه اسام ناب آغاز کرده اند و این مسأله ما را برای مقابله با این هجمه ها فرا می خواند و ضرورت تبلیغ دین را دو چندان می کند و در صورت کوتاهی در این امر خطر تباهی ارزش های دینی حتمی است. رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی افزود: اصولاً دین بدون تبلیغ آن معنا ندارد و تبلیغ دین مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست، بلکه یک امر مداوم و پیوسته ای است که حیات اسام و تفکر دینی و تعمیق بخشیدن به باورهای دین به آن بستگی دارد و به هیچ وجه توقف پذیر نیست زیرا توقف تبلیغ دین مساوی با مرگ باورهای دینی است. 📗وی افزود: در این کتاب ثابت کرده ام که حکومت دینی حتماً باید تبلیغ دین کند زیرا فلسفه وجودی حکومت دینی بر اساس تبلیغ و گسترش ارزش های دینی است و اگر بخواهد حکومت دینی پا بر جا باشد، باید تبلیغ دین داشته باشد. گفتنی است این کتاب در سال 1392 در همایش «تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب » از سوی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسامی اصفهان به عنوان «اثر برگزیده » برای دریافت جایزه ویژه انتخاب شد. پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|#پژوشگاه_علوم_وفرهنگ_اسلامی ||
چهلمین سالگرد پیروزی «انقلاب اسلامی ایران» توسط وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول با حضور مقامات، دیپلمات‌ها و مقیمان ایرانی در سالن «اتحادیه ملی طلبه‌های ترک» در شهر استانبول با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگی برپا شد.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک رایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی در سمپوزیوم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه. استانبول
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک رایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی در سمپوزیوم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه. استانبول
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک رایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی در سمپوزیوم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه. استانبول
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک رایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی در سمپوزیوم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه. استانبول
سخنرانی دکتر نجف لک زایی در در سمپوزیوم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه. استانبول.mp3
5.2M
فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ♈️ انقلاب اسلامی: اقتدا به انبیا
سلسله نشست های علمی: بازخوانی ضعف تمدنی مسلمان و راه های برون رفت از آن پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24
ریاست محترم پژوهشگاه در شب شعر بر منبرخون مطرح کرد: مودت اهل بیت علیهم السلام شاخص حق و باطل است معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه مودت ذی القربی گفت: این یک شاخص است که چه کسانی مودت را به جا آوردند و چه کسانی مودت را به جا نیاوردند. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در شب شعر «بر منبر خون » که به پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با عرض خیر مقدم به خانواده های شهدا اظهار داشت: در این ایام مظلومیت اهل بیت علیهم السلام چه در سوریه و چه در عراق و مناطق دیگر قابل مشاهده است. وی با اشاره به آیه قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى اظهار داشت: قدر متیقن از «ذی القربی » اهل بیت علیهم السلام هستند و مگر می شود کسی مدعی عمل به قرآن و پیروی از پیامبرص باشد و به حرم حضرت زینب سلام الله علیها تعرض کند. رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: مگر می شود کسی آیه مودت ذی القربی را خوانده باشد و حرم عسکریین سلام الله علیهما در سامرا را منفجر کند، مگر می شود کسی با قرآن سرو کار داشته باشد و با حضرت زهراسلام الله علیها این گونه عمل کند و با امام حسن مجتبی علیه السلام و با امیر المؤمنین علیه السلام و امام حسین علیه السلام آن گونه عمل کند. وی با بیان این که همین چیزی که امروز اتفاق افتاده، در صدر اسلام هم اتفاق افتاده بود، گفت: این یک شاخص است که چه کسانی مودت را به جا آوردند و چه کسانی مودت را به جا نیاوردند؛ در این جا دو تابلو جلو ما است؛ کسانی که نه تنها مودت را به جا نیاوردند بلکه دشمنی، خباثت، پلیدی و جنایت را در پیش گرفتند و با کمال پر رویی ادعای پیروی از قرآن می کنند و با کمال وقاحت ادعای توحید می کنند و با کمال بی شرمی ادعای اسلام می کنند. حجت الاسام والمسلمین لک زایی با بیان این که باید از این ها پرسید که کارنامه شما با توجه به این آیه قرآن چیست؟ افزود: پیروان اهل بیت علیهم السلام و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام به بهترین وجه به این آیه عمل کردند و ما خوشحالیم که در این امتحان قبول شدیم و این توفیقی می باشد که خدا به ما داده است. وی افزود: قدم مبارکی که فرزندان شما برداشتند و شهید شدند، نصرت و مودت اهل بیت علیهم السلام بود و خدای متعال در آیه ۴۰ سوره توبه به کسانی که پیامبر را اذیت کردند فرمود: اإِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ یعنی اگر شما َّ کمک پیامبرص نکردید خدا کمک می کند. رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که نصرت خداوند بر اهل بیت پیامبر در این زمان به دست فرزندان شما اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد:برخی از کسانی که به فیض شهادت نائل آمدند از کشورهای افغانستان، پاکستان و ایران و عراق به نصرت اهل بیت علیهم السلام رفتند و بدا به حال کسانی که این سرمایه ها در کشورهایشان بودند ولی دولت مردانشان رو سیاه شدند.‌
نشست نگاهی تطبیقی به مطالعات تمدنی در ایران و مالزی به مناسبت هفته تمدن نوین اسلامی برگزار می شود. نشست نگاهی تطبیقی به مطالعات تمدنی در ایران و مالزی به همت پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت هفته تمدن نوین اسلامی، برپا می شود. عنوان نشست نگاهی تطبیقی به مطالعات تمدنی در ایران و مالزی است. ارائه دهنده این نشست که چهارشنبه اول اسفندماه از ساعت ۱۰ - ۱۲ برگزار می شود غلامرضا جلالی عضو هیأت علمی گروه هنر وتمدن اسلامی است. این نشست در مشهد، چهارراه خسروی، خیابان آیت الله خزعلی، نبش گذر آیت الله طبسی، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، سالن جلسات برپا می شود.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی در ترکیه- استانبول http://www.aparat.com/v/86hg4
✅انعکاس جشن انقلاب در استانبول در روزنامه های ترکیه ای و انعکاس سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در صفحه اول مطبوعات ترکیه♈️
💢مراسم هفتمن روز درگذشت دکتر محمد جواد صاحبے ✨با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سایر مراکز حوزوی و علمی 🌟۳۰ بهمن ماه ۹۷، ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ ✔️ روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 👈سروش و ایتا: 🆔 @tablighnews 👈گپ و بله: 🆔 @tablighnews_dte 🌐 www.DTE.ir 📱۰۲۵۳۱۱۵۲۷۲۷
سخنرانی حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی در ترکیه http://www.aparat.com/v/4TNy1 این نشست چهار ساعت است که فایل کاملش تقدیم می کنم
✅گزارش خبری پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی« نقد رویه الشهید الصدر فی توسع العقلایی فی الحیازه » ⛎پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی« نقد رویه الشهید الصدر فی توسع العقلایی فی الحیازه » به تاریخ 27 بهمن 1397 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 📗ارائه دهنده نظریه حجت الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی بودند که نقد خود بر نظریه شهید صدر را به زبان عربی ارائه نمودند و نظریه شهید صدر مبنی بر توسعه در حیازت و برگرداندن همه مالکیت ها به حیازت را به نقد گذاشتند. جهاتی که در نظریه شهید صدر برای توسعه حیازت در نظر گرفته شده و برخی از آن ها در این جلسه به نقد گذاشته شد عبارت اند از: 1- از جهت توسعه دادن در حیازت کننده 2- توسعه ای که به مرور زمان متوجه مال حیازت شده و نماهای ناشی از آن است 3- از جهت تحمیل غرامت بر حیازت کننده و 4- از جهت داخل شدن افراد دیگر در مالکیت و تزاحم آن با مالکیت حیازت کننده اول. 📗پس از نقد نظریه، ناقدان محترم حجج اسلام و المسلمین آقایان: دکتر سید امید موذنی، حسنعلی علی اکبریان، دکتر مجید رضایی و دکتر سعید فراهانی فرد از ابعاد مختلف نقد ایشان بر نظریه شهید صدر را بررسی و اشکالاتی را بر آن وارد دانستند. ♉️در ادامه جلسه، آقای خالد غفوری با تاکید بر جدید بودن نقد، علمی و فنی و مستند بودن و در نهایت روشمند بودن بحث به نقدهای ناقدان پاسخ داده و اشکال نظریه شهید صدر را تاکید بر فرضیه حیازت و منحصر دانستن آن به شمار آوردند و با نقد آن و طرح فرضیه های رقیب به این نتیجه دست یافتند که علاوه بر حیازت راه های دیگری را هم برای مالکیت و انتقال مالکیت باید در نظر گرفت و نظریه شهید قابل نقد است. ☯در ادامه جلسه مطالبی را حاضران مطرح کردند و داوران جلسه نکاتی را برای رفع ابهام از مطالب ناقدان و ارائه دهنده نظریه مطرح کردند که در نهایت پاسخ هایی از طرف ارائه دهنده نظریه به مطالب یادشده داده شد و در نهایت با داوری حجج اسلام و المسلمین آقایان دکتر حسن آقا نظری شاهرودی، سیف الله صرامی و رضا اسفندیاری نقد نظریه پذیرفته شد. 📗مدیر جلسه یادشده دکتر اسماعیل آقابابائی و ناظر جلسه دکتر محسن موسی وند بودند. پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
✅سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه درجشن انقلاب اسلامی در ترکیه (قسمت اول) بسم الله الرحمن الرحیم "قال الله الکریم فی کتابه الکریم لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ". تشکر می کنم از همه حاضران عزیز، سخنرانان محترم و کسانی که این برنامه خوب را زمینه سازی کرده اند. بحث من پاسخ به این سوال است که مهم ترین اقدام و روش امام برای این که بتواند انقلاب اسلامی را انجام بدهد چه بود؟ امام (ره) خودش پاسخ این سوال را در شرح چهل حدیث(حدیث اول) داده است؛ آن جا که فرموده است: همه ما باید به انبیا اقتدا کنیم،مخصوصا به پیامبر اسلام (ص)که در قرآن کریم به عنوان اسوه مسلمانان معرفی شده است. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم: راه حل مشکلات جهان اسلام و بلکه جهان از نظر امام خمینی اقتدا به انبیای الهی است. یکی از نتایج اقتدا به انبیا این است که نگاه ما به مسائل سیاسی،اقتصادی و فرهنگی عوض می شود؛نگرش ما به مساله رهبری جهان اسلام تغییر می کند،فهم ما از اسلام جامع و به روز می شود و امت رویکرد هم افزایی و مشارکت و همکاری پیدا می کند. اگر این سه عنصر تحقق پیدا کرد آن گاه دولت اسلامی شکل می گیرد. چون سیره پیامبر همین بوده است؛ یعنی اول رهبری اسلامی شکل گرفت، در آن سیزده سالی که در مکه بودند و بعد از بحث رهبری، دین به شکل جامع مطرح می شود،مردمی که دین را می پذیرند به مرور امت را تشکیل می دهند و بعد از سیزده سال،پیامبر به کمک مردم مکه و یثرب، دولت را در مدینه تشکیل داد. ازاین رو امام معتقد است در ایران نتیجه اقتدا به انبیا به انقلاب ختم شد، لذا می توانیم بگوییم: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی و قیام و اقدام علیه استبداد و نظام سلطه و استکبار مسیر جدیدی را به روی سیاست در دنیای جدید باز کرده و این مسیر جدید ورود معنویت به سیاست یا به عبارت دیگر، معنوی کردن سیاست در جهانی که تمام تلاش مستکبران و سلطه طلبان این است که با ظلم،زورگویی،جنگ،تخریب محیط زیست،دروغ و تجاوز،سیاست را از معنویت،آزادی،عدالت و صلح دور کنند. وقتی امام حرکت خود را در ایران شروع کرد مردم ایران آمادگی لازم برای انقلاب نداشتند.به همین دلیل زمانی که ایشان به دستور آمریکایی ها توسط رژیم پهلوی تبعید شد،اقدام جدی در ایران که خیلی اثر گذار باشد انجام نگرفت و امام احساس کرد که باید برای تعالی سیاست و اجرای عدالت،فلسفه بعثت انبیای الهی را مورد توجه قرار دهد. در قرآن کریم ما آیاتی داریم که این فلسفه را مورد توجه قرار داده است: "لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" در واقع این آیه می گوید: انبیا آمده اند تا با اصلاح مردم،مردم خودشان بر پا دارنده عدالت بشوند. اگر مردم این کار را نکنند عدالت بر جهان حاکم نخواهد شد؛ در حالی که می خوانیم: "هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ". برای این که مردم به این سطح برسند، امام معتقد بود که ما باید مثل انبیا دو کار انجام بدهیم:یک، اصلاح انگیزه های انسان ها. دو، اصلاح اندیشه انسان ها. ما در بخش اصلاح انگیزه ها می بینیم خداوند متعال یک موعظه به بشریت کرده است: " قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ". خداوند می فرماید: من فقط یک موعظه برای شما دارم و آن این است که شما انگیزه هایتان الهی شود و برای خدا حرکت کنید نه برای نفستان. پس رسالت اول که از آن تعبیر به تزکیه شده است یعنی تزکیه ، به اصلاح انگیزه انسان ها کمک می کند، اما اقدام دوم با بازگشت به قرآن و حکمت و خرد و علم تامین می شود؛ آن جا که فرموده است: "وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ ". یا می فرماید: "فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا ". از کفار اطاعت نکن و با کمک به قران با آن ها جهاد کبیر انجام بده ؛ یعنی جهاد فرهنگی. اگر ما به قران برگشتیم می فرماید: لازمه اش آن است که با مقاصد قران آشنا بشویم؛ ♍️سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه درجشن انقلاب اسلامی در ترکیه (قسمت دوم) https://eitaa.com/isca24/2498 پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
✅سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه درجشن انقلاب اسلامی در ترکیه (قسمت دوم) یعنی بدانیم که قران برای چه آمده است؟ قرآن امده که ما را در دنیا به حیات طیبه و در آخرت به لقای الهی و قرب الهی و رضایت الهی برساند. لذا می خوانیم: "رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ". قرآن و دین آمده که برای ما حسنات دنیا و آخرت را تامین کند؛ منتها مشروط به این که جهنمی نشویم و به بهشت برویم(وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ). به نظر امام خمینی و همین طور مقام معظم رهبری که در همین پیام اخیرشان به عنوان گام دوم مطرح کردند، امروز بیش از هر زمان دیگر به اقتدای انبیا نیاز داریم. اقتدا به انبیا یادآور پیام حضرت ابراهیم علیه السلام علیه نمرود است، یادآور پیام حضرت موسی علیه فرعون است و حضرت امام بارها به ماجرای حضرت موسی اشاره کرده اند؛ می دانید که امام با مخالفت بسیاری زیادی از سوی خود مسلمان ها مواجه می شد و به امام می گفتند نمی توانی کاری کنی چون هیچ قدرتی با ما نیست و همه قدرت ها با پهلوی هستند و جواب امام این بود که استبداد پهلوی از استبداد فرعون که بیشتر نیست، پس همان طور که فرعون را خداوند متعال نصرت کرد و ساقط شد، ما هم می توانیم فرعون های این زمان را ساقط کنیم. اقتدا به انبیا مارا یه یاد حضرت عیسی می اندازد که در مقابل انحرافاتی که یهودیان در دین حضرت موسی ایجاد کردند ایستاد. اقتدا به انبیا ما را یاد پیامبر اسلام(ص) می اندازد که علیه جاهلیت قیام کرد؛ همان طور که حضرت علی (ع) فرمود: جاهلیت شر دین و شر دار است؛ یعنی مجموعه نابسامانی های مادی و معنوی است. البته امام به امام حسین علیه السلام هم اقتدا کرد. ما با اقتدا به انبیای الهی، برای همه جهان و به ویژه جهان اسلام، صلح و عدالت و امنیت و پیشرفت آرزو می کنیم و از خدا می خواهیم که مدد کار همه ما در این راه باشد و به طور خاص، سرافرازی ملت ایران و ترکیه را از خدامسئلت داریم و از خداوند متعال می خواهیم همه تهدیداتی که متوجه امت اسلامی است از همه ما دور کند. خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار. ♒️سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه درجشن انقلاب اسلامی در ترکیه (قسمت اول) https://eitaa.com/isca24/2499 پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان سروش https://sapp.ir/isca.ac.ir. کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان بله https://ble.im/isca24 صفحه اختصاصی پژوهشگاه در اینستاگرام https://www.instagram.com/isca.ac.ir|
💢اولین نشست از سلسله نشست های هنر و تمدن ✔️ روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 👈سروش و ایتا: 🆔 @tablighnews 👈گپ و بله: 🆔 @tablighnews_dte 🌐 www.DTE.ir 📱۰۲۵۳۱۱۵۲۷۲۷