همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت
تصاویر نشست پانزدهم
چهاردهمین نشست علمی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت .mp3
31.07M
🌀همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت
❇️چهاردهمین نشست علمی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت
⬅️موضوع: حقوق بشر و کرامت انسان در اسلام و مسیحیت
👤 حجت الاسلام دکتر مهدی فیروزی
👤کشیش میگل انجل
⏰زمان: چهارشنبه 26 اردیبهشت
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
چهاردهمین نشست علمی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت.mp3
34.41M
🌀همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت
❇️پانزدهمین نشست علمی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت
⬅️موضوع: نهاد خانواده در قرائت قرآن، تورات و انجیل
👤 حجت الاسلام دکتر یاسر ابوزاده -عضو شورای علمی موسسه آینده پژوهی مطالعات دین و صلح جهانی
👤کشیش میگل انجل
⏰زمان: پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
⚫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَا تَقُولُواْ لِمَن يُقۡتَلُ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتُۢ بَلۡ أَحۡيَآءٞ وَلَٰكِن لَّا تَشۡعُرُونَ
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ
▪️شهادت▪️
♦️آیت الله سید ابراهیم رئیس الساداتی رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم الرضا علیه السلام و خادم ملت ایران
♦️آیت الله سید محمد علی آلهاشم سومین امام جمعه شهید تبریز
♦️دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه مومن و انقلابی
♦️دکتر مالک رحمتی، استاندار ولایی تبریز
♦️سردار سید مهدی موسوی
و دیگر همراهان عزیز
♦️یک نیروی سپاه انصارالمهدی
♦️خلبان
♦️کمک خلبان
♦️کروچیف
در حادثه سقوط بالگرد را به بیت مکرم این عزیزان و ملت شریف ایران تسلیت و تبریک عرض میکنم.
24.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه #مهم رهبر انقلاب به ملت ایران؛
⚠️مردم برای حضور در انتخابات #تنبلی نکنند و دست کم نگیرند
📢 این فیلم را حداقل برای #بعلاوه_یک نفر از آشنایان، دوستان و یا نزدیکان خود که دلش برای انقلاب میتپد اما هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته است، ارسال کنید.
🕰 تنبلی شما به ضرر ملت ایران و جمهوری اسلامی است!
محاکمه کشیش دومادیوس راهب از بزرگان کلیسای قبطی مصر به علت شرکت در مراسم مسلمانان از جمله شرکت در قربانی عید سعید قربان.
کشیش دومادیوس در مهرماه سال 1402 به قم آمد و در دهمین پیشنشست همایش «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» به عنوان سخنران اصلی نشست سخنرانی کردند.
به گزارش خبرگزاری الجزیره یکی از کلیساهای مصر کشیشی را پس از مشارکت در قربانی عیدِ قربان محاکمه کرد.
در حالی که مسلمانان مصر مشغول جشن گرفتن عید قربان بودند، پدر دومادئوس ابراهیم حبیب، معروف به «دومادئوس راهب»، به همراه کلیسای اسقف در جیزه به مسلمانان پیوسته بود تا قربانی را ذبح کرده و بین مسلمانان فقیر توزیع کند.
این رفتار به یک سری اقدامات قبلی ایشان اضافه شد که خشم بسیاری از قبطیها را برانگیخت. بارزترین آن سفر حبیب به ایران بود که وی در سفری که شامل زیارت برخی از امامزاده های شهر قم و انجام مصاحبه های تلویزیونی بود که معروف ترین آنها یک ویدئوی بود که با صدای خود امام حسین را زیارت میکند ، در چندین دیدار با شخصیت های برجسته شیعه حضور یافت.
وی همچنین در مراسم قبلی با آویزان کردن تزئینات ماه مبارک رمضان با همسایگان مسلمان خود و با سردادن شعار "وحدت ملی" و همچنین بازدید از مسجد احمد البداوی در استان غربیه حضور یافت و در نهایت تحت بازجویی قرار گرفت. (بیانیه رسمی صادر شده توسط کلیسای ارتدوکس قبطی).
در بیانیهای که پنج شنبه گذشته منتشر شد، کلیسا گفت که تمام اقدامات بحث برانگیز حبیب فقط نشان دهنده شخص اوست و مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
او افزود که این کشیش در طول سالها در هر کلیسایی که در آن خدمت میکرد، بحرانهای زیادی ایجاد کرد و به دلیل مشکلاتش بین چندین کلیسا رفت و آمد کرد، علاوه بر اقداماتش که جنجال در خیابان، رسانهها و شبکههای اجتماعی به راه انداخت.
طبق همین بیانیه، «کلیسا سالها تلاش کرد تا مشکلات دومادیوس را حل کند و به اشتباهات اورا رسیدگی کند، زیرا به خاطر صلح و نجات او توصیههای زیادی به او داده شد.»
حبیب در آگوست 2023 مورد بازجویی قرار گرفت و تصمیمی مبنی بر تعلیق او از کار کشیش صادر شد. ولی او ملتزم نماند و در ماههای اخیر کارهای دیگری را انجام داده است.
در همین بیانیه آمده است که توادروس دوم، پاپ اسکندریه و پدرسالار مرقس، تصمیمی را برای تشکیل کمیتهای متشکل از 3 عضو از پاپ کلیسا (رئیس اعظم قبطیهای مصر) و برخی از پدران کشیشهای برای تحقیق درباره حبیب صادر کرد.
این بیانیه میافزاید که این کشیش چهارشنبه گذشته برای حضور در کمیته فراخوانده شد و در آنجا درباره اقداماتش و دلایل عدم تبعیت از تصمیم پاپ مبنی بر تعلیق او از خدمات کشیش صحبت شد.
بیانیه کلیسا حاکی از آن است که کمیته تحقیق به این نتیجه رسیده است که حبیب همچنان از خدمات کشیشی تعلیق خواهد شد و او را از برخورد کامل با رسانهها یا رسانههای اجتماعی در تمام اشکال آن باز داشت.
همچنین به این نتیجه رسید که او باید یک دوره انزوای روحانی را در یکی از صومعههای قبطی بگذراند تا به او فرصتی بدهد تا خود و اعمالش را مرور کند، مشروط بر اینکه به مدت یک سال به انجام موارد فوق ادامه دهد و در عین حال بر میزان زندگی خود نظارت کند. در این دوره اگر هر یک از سه مورد قبلی را زیر پا بگذارد، خود را در معرض «سلب مالکیت» قرار میدهد.
کشیش حبیب نیز به نوبه خود تسلیم کامل خود را به کلیسا و پاپ (رئیس اعظم قبطی های مصر) اعلام کرد و از هرگونه اخبار، وبسایتها یا وسایل ارتباطی به جز از طریق صفحه شخصی خود در فیس بوک جدا شد و تأکید کرد که بارها درخواست ملاقات با پاپ را داشته است. فرصت این کار داده نشده است.
اطلاعات حاکی از آن است که حبیب در منطقه فیوم خدمت می کرد و به دلیل اختلاف با اسقف امبا ابراهیم به حالت تعلیق درآمد و سپس برای خدمت در یکی از کلیساهای قاهره حرکت کرد و در آنجا نیز مشکلاتی ایجاد کرد که باعث شد بار دوم تعلیق شود.
حبیب تأکید کرد که کلیسا بعد از این دو مشکل قصد داشت درجه دینی او را کاملاً سلب کند، اما حضور مکرر او در رسانهها در مناسبتها و رویدادهای وحدت ملی این تصمیم را به تعویق انداخت تا کلیسا دچار سوء تفاهم نشود که بگویند کلیسا حبیب را به خاطر شرکت در مراسم مسلمانان تنبیه کرده است.
برخی از ناظران امور قبطی در مصر بر این باورند که اعمال کشیش حبیب جزء آداب و رسوم معمولی در مناسبتها است، در حالی که برخی آنها را رد کرده و آن را نقض مرزهای مذهبی و اعتقادی بین ادیان میدانند.
شاید برانگیختن مفهوم دینداری عامه، نیاز به نوع دیگری از کشیش ارتدکس داشته باشد، کشیش فقید کلیسای سنت مارک در آزباکیا، یکی از آن الگوهایی بود که میخواست بخشهایی از مسلمانان و قبطیها را به هم نزدیک کند در حالی که آنها میخواستند با مالکیت یا سحر و جادو یا - در اصطلاح مسیحی - اخراج شیاطین نامیده میشود، که باعث ایجاد تفاوتهایی در این اعمال شد.
کشیش حبیب به نوبه خود از خود دفاع کرد و بر پایبندی خود به آموزه ها و آداب کلیسای قبطی در طول خدمت خود تأکید کرد و خاطرنشان شد که شرکت در قربانی کردن، اعمالی عاشقانه است که هیچ هدف ایدئولوژیکی ندارد، «زیرا توزیع آنها یک امر قربانی مذهبی به معنای مسیحی نیست، بلکه حمایتی برای فقرا است».