eitaa logo
کانال شبکه خبر اصفهان . اخبار باشگاه خبرنگاران جوان سیما
5هزار دنبال‌کننده
75.4هزار عکس
52.5هزار ویدیو
105 فایل
بسمه تعالی ❁﷽❁ کانال جدید اخبار اصفهان eitaa.com/iribnews_isfahan پیج شبکه خبر اینستاگرام در خدمت شماست. 👉🏻 https://instagram.com/iribnews.iran
مشاهده در ایتا
دانلود
⚽️اقدام بحرین برای راضی نگه داشتن همگروه‌های ایران 🔹در حالی که ایران بابت اعطای میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از AFC به دادگاه CAS شکایت کرده، سه تیم دیگر، کشورمان را در این مسیر همراهی نکردند. 🔹یک روز پس از جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی تغییر تاریخ بازی‌ها به دلیل محدودیت سفرها، اتحادیه فوتبال بحرین پیشنهاد می‌دهد که تمام هزینه‌های میزبانی از جمله پرواز تیم‌های گروه C را تأمین خواهد کرد. 🔹پیشنهاد پرداخت هزینه پرواز می‌تواند ترغیب این کشورها برای عدم اعتراض باشد؛ مسئله‌ای که امتیازی خارج از قوانین جاری AFC برای اعطای میزبانی بوده و می‌تواند حکم «زیر میزی» را داشته باشد. 📝گزارش در اینجا (https://tn.ai/2482230)
کشتار بیش از ۸۰ نفر از معترضان در میانمار 🔹 یک گروه نظارتی در میانمار خبر داد که بیش از ۸۰ معترض به کودتا در این کشور توسط نیروهای امنیتی و با استفاده از سلاح‌های نارنجک‌انداز کشته شدند.
💫💫 : به آستانه فناوری غنی‎سازی رسیده‎ایم 🔹در افکار عمومی این‌گونه جا انداخته‌اند که هزینه‌های زیادی برای هسته‎ای صرف شده اما واقعیت چیز دیگری است. فقط ارزش افزوده نیروگاه بوشهر ۶۸۰ میلیون دلار در سال است، ولی به ما ۷۰ میلیون دلار می‌دهند. 🔹اگر برق نیروگاه بوشهر را صادر کنیم بودجه از دولت نمی‌خواهیم و سازمان انرژی اتمی را با ۲۰ هزار نفر پرسنل اداره می‌کنیم. ما به بانک مرکزی بدهکاریم، ولی نمی‌توانیم پرداخت کنیم. 🔹یون درمانی آخرین شیوه درمان سرطان در دنیاست و ما مرکز ملی یون‎درمانی را کلید زده‎ایم. ایران در حوزه غنی‎سازی به آستانه این فناوری رسیده است. الان حدود ۱۵ نوع سانتریفیوژ داریم. ما به هند، لبنان، سوریه، عراق و برخی کشورهای اروپایی رادیودارو صادر می‌کنیم.
«راستی‌آزمایی چندساعته» تله جدید آمریکا مرکز پژوهش‌های مجلس: 🔹راستی‌آزمایی واقعی رفع تحریم‌ها، در چند ساعت و چند روز ممکن نبوده و حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد. 🔹طرح موضوعاتی نظیر راستی‌آزمایی چند ساعته و چند روزه، اساساً مغایر با اصل و ضرورت «راستی‌آزمایی واقعی» است. 🔹برای مثال رد و بدل شدن پیغام سوئیفت، باز کردن تعدادی اعتبارنامه اسنادی در تعامل با بانک‌های خارجی مشخص، آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکه شده ایران در کشورهای خاص و ... همگی، حتی به‌صورت صوری و ساختگی نیز قابلیت پیاده‌سازی دارند و اجرای آنها، به‌هیچ وجه دال بر انتفاع واقعی اقتصاد ایران از ناحیه رفع تحریم‌ها نیست. 📝متن کامل گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را در اینجا (https://tn.ai/2482487)
🔷️ بررسی همکاری های دوجانبه اصفهان با صربستان 🔸️در دیدار سفیر صربستان با نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان زمینه‌های همکاری دوجانبه و گسترش تعاملات بررسی شد. https://www.iribnews.ir/00Ct5x 🔷️ دانشگاه هنر اصفهان ، در جایگاه نخست دانشگاه های هنر کشور 🔸️دانشگاه هنر اصفهان بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه اول دانشگاه‌های هنر کشور را در سال ۹۹ کسب کرد. https://www.iribnews.ir/00Ct2C ⚽️ ساعت بازی سپاهان و نفت مسجدسلیمان تغییر کرد. 🔸مسابقه دو تیم سپاهان اصفهان و نفت مسجدسلیمان از هفته بیستم لیگ برتر فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دلیل محدودیت تردد شبانه روز دوشنبه ۲۳ فروردین در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به جای ساعت۱۸:۵۰ در ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می شود. 🔷️ پلی آف لیگ قهرمانان آسیا| زهر چشم شاگردان نکونام با گلباران العین/ فولاد مقتدرانه راهی مرحله گروهی شد.. 🔸فولاد ایران 4⃣ - 0⃣ العین امارات ⚽️گل: صالح حردانی(۴۱)، لوسیانو پریرا(۴۸ و ۸۷)، آیاندا پاتوسی(۵۵)
🔸صحن علنی مجلس آغاز شد/ قرائت گزارش کمیسیون صنایع در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو 🔹صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۰۹ نفر از نمایندگان آغاز شد. 🔸پس از بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان در صحن علنی مجلس، رئیس مجلس این طرح را برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد.
⭕️ وزیر راه و شهرسازی: نامه وزیر بهداشت در فضای مجازی به دست ما رسید!/هر شخصی که وارد ایران می شود ملزم به داشتن تست PCR منفی است 🔸اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹نامه وزیر بهداشت چند روز پیش در فضای مجازی به دست ما رسید، این نامه خطاب به وزیر کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است، این نامه بحث تجاری را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد و مربوط به مسافران است که وارد ایران می شوند. 🔹امروز هر شخصی که از هر یک از مبادی وارد ایران شود ملزم به داشتن تست PCR منفی بوده است.به جز ۳۲کشور که ورود مسافر ممنوع است از هر نقطه ای که مسافر وارد می شود طبق دستور العمل های بهداشتی مسافران را پذیرش می کنیم.
💰قیمت بیت کوین از ۶۰ هزار دلار گذشت 🔹قیمت بیت کوین در اولین ساعات روز شنبه به بالاترین رقم ۶۱۷۱۲ دلار رسید و اتر هم بالاترین رقم ۲۱۹۰ دلار را تجربه کرد. 💵 قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۱۹۲تومان و قیمت خرید ۲۳ هزار و ۷۱۳ تومان تعیین شده است. 💶 قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۳۸۱ تومان و قیمت خرید ۲۷ هزار و ۸۱۹ تومان اعلام شده است.
🔰👌کدام گروه از سهامداران سهام عدالت کارت اعتباری دریافت نمی‌کنند؟ 🔸فهیمی، سخنگوی ستاد سهام عدالت: 🔹به کسانی که سهام خود را فروخته اند کارت اعتباری تعلق نمی‌گیرد. یعنی از مجموع ۴۹ میلیون نفر، سه میلیون و دویست هزار نفری که سهام خود را فروخته اند، کارت اعتباری دریافت نمی‌کنند. 🔹 براساس تصمیمی که گرفته شده قرار است که اگر این تسهیلات تا یک ماه بازپرداخت شود، هیچ گونه هزینه مالی نداشته باشد. اما بعد از گذشت یک ماه به وام‌های سه ساله، سود ۱۸ درصد تعلق بگیرد. 🔹 از مجموع افرادی که قصد فروش داشته اند، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته اند و بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز وجه آن را دریافت کرده اند. 👉 yjc.ir/00WOqh
⚡️⚡️ پوشش بیمه‌ای مشترکان برق/ خانوار هر ماه بابت بیمه چه مبلغی پرداخت می‌کنند؟ 🔸رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹کسانی که وسایل خانگی آن‌ها بر اساس نوسانات و یا قطعی برق آسیب دیده، می‌توانند با ارائه مدرک به شرکت‌های توزیع محل زندگی مراجعه کنند و بعد از کارشناسی، مبلغ پرداخت می‌شود. 🔹به طور کلی به ازای هرماه ۱۰۰ تومان از مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان از مشترکان خانگی روستایی حق بیمه در قبض برق اخذ می‌شود. همچنین هزینه بیمه برای مشترکان تجاری و سایر مصارف شهری ۱۰۰۰ تومان و برای روستاییان ۵۰۰ تومان در ماه است. 🔹در حال حاضر پرونده هزار نفر از آن‌ها در دست بررسی است و یک تعدادی هم از دید بیمه مشمول خسارت نشدند، سقف مربوط به وسایل برقی که ۹۵ درصد کل خسارات را پوشش می‌دهد.
🔻🔻افزایش روزانه و بی‌سروصدای قیمت محصولات لبنی! 🔸در حالی که چندی پیش رئیس‌جمهور به مسئولان مربوطه اعلام کرد حداقل در ۴ ماه اول سال قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، برخی شرکت‌ها آرام و بی سر صدا قیمت‌های خود را در چند مرحله افزایش می‌دهند. 🔹به طور مثال شیرکاکائو یک لیتری شرکت دامداران که پیش از افزایش قیمت‌های سرسام‌آور در دو سه سال اخیر ۴۰۰۰ تومان قیمت داشت، پس از آن به قیمت ۸۰۰۰ تومان و سپس ۱۰ هزار تومان رسید. در چند ماه گذشته قیمت این محصول به ۱۲ هزار تومان رسید و تا مدتی روی این عدد ماند. اما در روزها و هفته‌های گذشته قیمت آن به ۱۳ هزار تومان و سپس ۱۴ هزار تومان و روز گذشته به ۱۵ هزار تومان رسید! 🔹به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها برای افزایش قیمت‌ها، افزایش چندباره قیمت‌ها را در دستور کار خود قرار دادند. در این میان مردمی که برای خرید روزانه به مغازه‌ها می‌روند هر روز با یک قیمت جدید مواجه می‌شوند. 🔹سال گذشته نیز حداقل در ۵ مقطع قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا کرد تا این محصولات مهم هم مانند بسیاری از مواد غذایی نظیر گوشت و مرغ و ماهی سهم‌شان از سفره مردم کم شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موتورسیکلت در صدر تصادفات سال 99 🎥سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران: در سال گذشته موتورسیکلت سوارها با افزایش 8 درصدی 44 درصد سهم تصادفات را به خود اختصاص دادند. 🔹سهم عابرین پیاده در تصادفات سال گذشته 40 درصد و سهم خودروها هم 16 درصد بود.
🔸توضیحات سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حادثه اخیر در شبکه برق تاسیسات نطنز؛ 🔹کمالوندی: در بخشی از قسمت‌های برق مجتمع شهید احمدی روشن قطع برق رخ داده و حادثه‌ای اتفاق افتاده است که این امر در دست بررسی است. 🔹هنوز علت قطعی برق مشخص نشده است و باید بررسی کنیم، اما خوشبختانه هیچ تلفات و مشکل خاصی رخ نداده است. 🔹این حادثه در دست بررسی است که متعاقبا اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد. 🔹اطلاعات کافی در خصوص خرابکاری وجود ندارد و باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محمدی، مدیر پروژه کارتهای اعتباری : دارندگان سهام عدالت می توانند نیمی از 60 درصدِ ارزش سهام خود را بصورت کارت اعتباری دریافت کنند.
🔺کلیات برنامه زمان بندي برگزاري انتخابات دومین میاندوره اي پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امیرمحمد یزدانی فینالیست شد و سهمیه گرفت 🎥امیرمحمد یزدانی در مرحله نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم مسابقات کشتی گزینشی المپیک برابر حاجی محمدعلی از بحرین قرار گرفت و این کشتی‌گیر را با نتیجه عالی 10 بر صفر شکست داد تا ضمن صعود به فینال، سهمیه المپیک را کسب کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سه سهمیه دیگر ایران در توکیو، قطعی شد. 🔸مسابقاتِ کشتی آزادِ گزینشی المپیک 2020، امروز در شهرِ آلماتی قزاقستان آغاز شد که امیرمحمدِ یزدانی در وزنِ 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم با برتری مقابل حریفان و راهیابی به فینال سه سهمیه ی دیگر برای کشتی ایران کسب کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آزمون علمی کتبی 49 نفر از دواطلبان حضور در دومین انتخابات میاندوره ای از پنجمین دوره خبرگان رهبری در استان های تهران، مازندارن، قم و خراسان رضوی برگزار شد.
🔺کلیات برنامه زمان بندي برگزاري انتخابات میاندوره اي یازدهمین دوره مجلس شوراي اسلامی؛
🔺کلیات برنامه زمان بندی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس پلیس راهور تهران: ساکنان شهر تهران که با پلاک شهرستان در تهران تردد می کنند طبق قانون باید پلاک خودرو خود را تعویض کنند. 🔹سردار حمیدی: تردد کاری مالکان خودروهای بدون پلاک تهران که ساکن محدوده ی استان تهران هستند بلامانع است.
🔺كليات برنامه زمان بندي برگزاري انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي روستاها؛