eitaa logo
من شیعه هستم
564 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
💙💚💙 ❇️ اساس تمدن مادّىِ امروز بر خرافه پرستى ❇️ 📝 و عجيب تر از همه خرافه پرستان، دنيا و امروزند. كه مى گويند علم امروز، اساسش بر و است و غير آن را هر چه باشد ردّ می كنند. به این دلیل که می گویند تمدّن و حضارت (=به روز بودن)، اساسش بر استكمال اجتماع است در كمالى كه برايش فراهم باشد و به هر قدر كه فراهم باشد. لذا تربيت و فرهنگ خود را هم بر همين اساس پايه گذارى كرده اند. 📝 در حالى كه همين اساسشان، خودش يكى از خرافه پرستى هاى است. براى اينكه علوم طبيعى از خواص طبيعت بحث مى كند و آثار هر موضوعى را براى آن اثبات می نمايد. و به عبارتى ديگر، اين علوم مادّى عرصه جولانگاهش تنها است كه بايد آثار و خواص ناپيداى ماده را پيدا كند و اما غير آثار آن را نمی تواند متعرّض شود و در آن چيزى را اثبات و يا نفى كند. پس اعتقاد به نبود چيزى كه دستِ حس و تجربه به آن نمى رسد، اعتقادى بدون دليل و از روشن ترين مصاديق است. 📝 و همچنين ، كه آن نيز يك خرافه پرستى ديگر است. براى اينكه اين استكمال و رسيدن به سعادت اجتماعى چه بسا مستلزم آن است كه بعضى از افراد، از سعادت زندگىِ فردى محروم شوند تا با محروميت خود از حريم اجتماع دفاع كنند، كشته شوند، تا وطن و يا قانون و يا مَرام اجتماع محفوظ بماند، و شخص از سعادتِ شخصى خود، براى حفظ حريم اجتماع، امرى است كه انسان عاقل هرگز اقدام به آن نمی كند. مگر وقتى كه آن را براى كمال بداند. 📝 زیرا خودِ محروميت، كمال نيست چون عدم و محروميت است. و اگر چنانچه كمال باشد ناچار براى كمال است نه براى خود شخص. در حالى كه انسان و افراد انسانها، اجتماع را براى خود می خواهند نه خود را براى اجتماع، (پس اگر محروميت باشد، بايد اجتماع به خاطر فرد محروم شود، نه فرد براى اجتماع، و آن هم تصوّر ندارد). ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❇️ آیت الله خوشوقت: همه باید تابع یک صراط باشند، آن هم در برابر فرمان خدا مطیع باشیم؛ یعنی خدا را انجام بدهیم و را ترک کنیم. این اولین پله شروع حرکت بندگی است، که در صورت استمرار آن، خیلی کار از آن برمی آید. فقط شروع کردن نه، ادامه ‌اش؛ چون هر روز که ما اطاعت فرمان می کنیم یک مقدار تأثیر مثبت به نام رشد ایمان پیش می‌ آید، با استمرار این اطاعت فرمان‌ها، کم‌ کم ایمان زیاد می‌ شود و ایمان رشد و ترقی می ‌کند؛ آن‌ وقت حجابها برطرف می ‌شود و حرف‌ های دیگر هم پیش می آید، اما به شرط اینکه شروع کنیم و بعد ادامه بدهیم. 📚 طریق بندگی ص95 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💠 ، حجاب میان خدا و بنده است. و سبب غفلت، اشتغال به امور پَست دنیا است. اشتغال به دنیا، موجب حُبّ و اهتمام کامل به آن شده، پس قلب به آن مشغول می شود و در نتیجه، آینه قلب صفا پیدا نمی کند؛ تا جمال حقّ – سبحانه - بر آن منعکس شده و حاصل شود. 👈 ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ (خداوند برای هیچ کس، دو دل در درونش نیافریده). 📚 رسالة الولایة ص 59 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💞💞 📝 اما اينكه مى پندارند سنّت اجتماعى در دنيا و در مقابل سنن تمدّن فعلى و در شرايط موجود در دنيا قابل اجرا نيست، به اين معنا كه اوضاع حاضر دنيا با احكام اسلامى نمى سازد؛ ما نيز قبول داريم، ليكن اين سخن چيزى را اثبات نمی كند. چون ما هم نمى گوئيم با حفظ شرايط موجود در جهان، احكام اسلام بدون هيچ درد سری جارى می شود. (ولی اگر توجه داشته باشید) هر سنّتى در هر جامعه اى که جارى شده، داشته يعنى قبلاً نبوده و بعد موجود شده است، و وقتى می خواسته موجود شود البته شرايط حاضر، با آن ناسازگار بوده و آن را طرد مى كرده و هم با سنّت قبليش مبارزه می كرده. 📝 و چه بسا به خاطر ريشه دار بودن سنّت قبلى، چند بارى هم مى خورده و دوباره قيام مى كرده. تا پس از دو يا سه بار شكست، غلبه مى يافته و سنّت قبلى را ريشه كن مى كرده اند. و چه بسا اتفاق مى افتاده كه در مقابل سنّت قبلى، توان مقاومت پیدا نمی کرده اند. چون عوامل و شرايط موجود، هنوز با آن مساعد نبوده و در نتيجه شكست مى خورده و به كلى از بين مى رفتند. خود شاهد بر اين معنا است و از اين پيروزيها و شكست ها (چه در سنّت هاى دينى، و چه دنيوى، و حتى در مثل نظام دموكراتيك و اشتراكى) نمونه ها دارد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🌸🌸 📝 مثلاً نظام و سنّت (كه در دنياى امروز، سنّت پسنديده است) بعد از جنگ جهانى اول در روسيه شكل واقعى خود را از دست داد و به صورت نظامى و در آمد، و بعد از جنگ جهانى دوم كشورهاى اروپاى شرقى نيز به روسيه ملحق شدند، و سپس چين به آن پيوست، و نيز فرضيه دموكراتيك در بين جمعيتى قريب به نصف سكنه روى زمين بی كلاه ماند و تقريباً يك سال قبل بود(= اوایل دهه 30) كه ممالك كمونيستى اعلام كردندكه رهبر فقيد شوروى (استالين) در طول مدت حكومتش يعنى سى سال بعد از حكومت لِنين، نظام اشتراكى را به نظام و منحرف كرد. دموکراتیک⬅️ اشتراکی و کمونیستی⬅️ فردی و استبدادی 📝 و حتى در همين روزها هم وضع چنين است كه اگر طايفه اى شيفته آن مى شود، طايفه اى ديگر از آن بر مى گردند و اگر جمعى به آن ايمان مى آورند، جمعى ديگر مرتد مى شوند؛ و اين نظام هم چنان رو به گستردگى مى رود، و از اين قبيل نمونه ها زياد دارد. قرآن كريم هم به اين حقيقت اشاره نموده مى فرمايد: ❣قدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ سُنَنٌ، فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُروا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ - قبل از شما نيز سنّت ها و نظامهايى اجتماعى وجود داشت، پس در زمين سيرى بكنيد تا بفهميد عاقبت تكذيب كنندگان چگونه بوده است. (سوره آل عمران آيه 137) و مى فهماند كه هر سنّت و نظامى كه با آيات خدا همراه بوده، به عاقبتى پسنديده منتهى نشده است. 📝✅ پس صِرف اينكه سنّتى از سنّت ها با وضع حاضر انسانها انطباق ندارد، دليل بر بطلان آن سنّت و فساد آن نظام نيست، بلكه آن نيز مانند همه سنّت هاى طبيعى كه در عالَم جريان دارد، پای گير شدنش (= استقرار یافتنش) به دنبال فعل و انفعالها و كشمكش ها با عوامل مختلفى است كه سدّ راهش مى شوند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💗💗💗 💙 هیچ وقت امام‌ زمانتان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا به دست صاحب اصلی آن برسد؛ 💙 توجه داشته باشید اگر هر کسی کار خود را جدّی نگیرد و ساده انگارد، به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی است؛ 💙 و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام آن اهمیت دارد و جزءترین نیروها و مسئولیت‌ها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند. ❣بخاطر میخی نعلی افتاد 🍃 بخاطر نعلی، اسبی افتاد ❣بخاطر اسبی، سواری افتاد 🍃بخاطر سواری، جنگی شکست خورد ❣بخاطر شکستی، مملکتی شکست خورد 🍃و همه اینها بخاطر کسی بود که میخ را محکم نکوبیده بود. 💌 کانال " آی💚شیعه " : http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 💠شادی روح بلند شهدا 💠 💗💗💗
🌹🌹🌹 📝 و به همين جهت، اجتماعات متمدن امروز كه گفتيم اساس كارشان است، براى رفع اين اشكال كه در دل هر فردى خلجان می كند، در مقام چاره جويى به افراد اجتماع تلقين می كنندكه انسان با فداكارى و سربازى، كسب مى كند و بعد از مُردنش، نام او (و اگر نامش مشخص نباشد به عنوان مثلاً سرباز گمنام) دائماً در صفحه تاريخ باقى می ماند. و اين خود يك واضح است، چون بعد از مردنِ سرباز، ديگر چه حياتى و چه نامى؟ و آيا جز اين است كه ما (براى فريب دادن او) حياتى برايش تصور مى كنيم، كه ما وراى اسم، هيچ حقيقتى ندارد؟ 📝 باز نظير اين ، اعتقاد به اين است كه آدمى بايد تلخىِ قانون را تحمل كند و اگر قانون پاره اى لذائذ را از او منع كرد، بر اين محروميت صبر كند. براى چه؟ براى اينكه اجتماع محفوظ بماند و او بتواند با بقيه لذائذ، استكمال نمايد. و خلاصه، اعتقاد به اينكه كمالِ اجتماع كمال اوست، و اين خود خرافه اى ديگر است چون كمالِ وقتى كمال هم هست كه اين دو كمال با هم منطبق باشند (به اين معنا كه مثلاً سير شدنِ من، كمال اجتماع باشد و كمال اجتماع، سير شدن شكم من باشد؛ نه آن صورتى كه كمال اجتماع با من از غذا و آب و سلامتى و در آخر محرومیت من از هستى تأمين شود). 📝 فرد و يا اجتماعى كه كمال خود را و آمال و آرزوهاى خود را هر چند از راه جور و ستم، به دست آورد (اگر فرد است با ظلم به اجتماع خودش و اگر اجتماع است با استعمار و استثمار جامعه هاى ديگر به هدف خود نائل شود، و نيز مىتواند براى اين منظور، خود و يا جامعه خود را آن چنان نيرومند كند كه كسى در برابر مطامع نامشروعش تاب مقاومت نياورد) چنين فرد و چنين اجتماعى چه و انگیزه ای دارد تا معتقد شود به اينكه كمال اجتماع و يا كمال جوامع بشرى اوست؟ و نام نيك باعث افتخار او؟ و به خاطر همين اعتقاد خرافى و موهوم اگر فرد است به اجتماع نگويد و اگر اجتماع است به جوامع بشرى نكند؟ هيچ داعى صحيحى بر چنين اعتقادى نيست. شاهدش هم این است که... ادامه دارد... 📚 💌کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❤️❤️❤️ 💠 در مکان که هیچ چیز زائدی همچون نور، صدا، اثاث و مانند آن مشغولت نکند مى نشینى، به طورى که به هیچ کار زائد دیگری مشغول نباشى و چشم هایت را بسته نگه مى دارى. سپس تصویری را - مثلاً صورت (الف) - در خیالت مجسم ساخته و تمام توجّهت را روى آن مى سازى، و تلاش می کنی از صورتهای دیگرى که به ذهنت می آیند إعراض کرده و منصرف شوی و تنها به همان صورت (الف) توجه داشته باشى. 💠 در آغاز امر مى بینى که صورت هاى و وَهمى دیگرى مزاحم ذهنت شده و آن را تاریک و مشوّش مى سازند؛ صورت هایى که بسیارى از آنها قابل تشخیص از یکدیگر نیستند. صورت هایى که مربوط به افکار روزانه و شبانه، مقاصد و خواسته های تو است؛ مثلاً اینکه یک ساعت بعد از بیداری، در فلان جا خواهى بود یا با فلان شخص ملاقات خواهى کرد یا فلان عمل را انجام خواهى داد. این در حالى است که تو در خیال خود، به صورت (الف) نظر دارى و متوجّه آن هستى. 💠 این تشویش فکر و بى نظمىِ ذهنى تا مدّتى دوام خواهد داشت و با تو خواهد بود. سپس اگر چند روزى به و پاکسازى این خیالات مزاحم اقدام نمایى، خواهى دید که پس از مدتى آن خیالات و خواطر، رو به کاهش گذاشته و رفته رفته کم مى شود و قوّه ، نورانیّتى به دست مى آورد. تا اینکه احساس مى کنى هر چه به دل و ذهن تو خطور مى کند، چنان روشن است که گویا آن را با چشم حسّ (= ظاهر) خود مشاهده مى کنی. آنگاه این خواطر به طور تدریجى روز به روز کمتر مى شود تا اینکه صورتى با صورت (الف) باقى نمی ماند. ❣نکته : به جای صورت (الف)، میتوان صورت یکی از اسماء الهی مانند () را تجسم کرد. 📚 رسالة الولایة ص 58 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺