eitaa logo
من شیعه هستم
564 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام دوستان خوبم❤️ خوبین؟؟ شبتون بخیر ما برگشتیم😔 جاتون خالی 😘 پُر بود از کلی سپاهی بیل به دست و گِل آلود و کلی آخوند و طلبه و پوتین به پا و گِلی و بیل به دست و بسیج و ارتش و هلال احمر و .... اصلا هم کار نمی کردن😜😜😂😂 همش دولتی ها و و سلبریتی های شیک پوش و پیپ به دهان بودن که کار میکردن😂😂😆😆😐😐 👈یه وقت نفله نشیم صلوااااااااااات🌹🌹 @ishiaa
🌹🌹🌹 اینجا کنار رفقای تروریست و مهربون و اهل دل سپاهی مشغول گِل بازی بودیم کوچه پشتی مسجد امام حسین (ع) آقا پسر توی تصویر اسمش پارسا بود و دختر خانمه هم غزل خانم جاتون خالی یه مسابقه برنده باش شرعی (از جیب خودمون) هم زدیم که خیلی باحال بود روز ولادت آقا ❤️سیدالشهداء❤️ هم بود و خلاصه : شهید شده بودیم از خنده😂😂😂 🌸الحمدلله🌸 @ishiaa
با سلام با توجه به قولی که قبلاً بهتون داده بودم بحث مهم و اساسی و مفید رو تقدیمتون میکنم با حوصله بخونید و دقیقتر دنبالش کنید یا علی مدد ❤️❤️❤️
🌹🌹🌹 ( نکته= علامه طباطبایی در دهه ۳۰ هجری شمسی این مطلب را نوشته اند، خواننده در حساب تاریخ دقت داشته باشد.) ❇️ برده گيرى و اسباب آن ❇️ 💠 تا آنجا كه تاريخ بشريّت نشان مى دهد : از زمانهاى قديم تا حدود هفتاد سال قبل مسأله بَرده گيرى و خريد و فروش افرادى از جنس بشر به نام «غلام» و «كنيز»، مسأله اى دائر و معروف در بين بوده و شايد امروزه هم در بين بعضى از قبائل دور افتاده و عقب مانده آفريقا و آسيا معمول باشد. و اين مسأله همانطور كه گفتيم آن قدر سابقه دار و قديمى است كه نمى توان ابتدايى تاريخى براى آن پيدا كرد، ولى تاريخ اين معنا را نشان مى دهد كه مسأله بَردگى داراى نظام مخصوصى در ميان ملّتها بوده و مقرّرات مخصوصى داشته است. 💠 و معناى اصلى آن اين بوده كه در تحت شرائط مخصوصى آزاديش سلب شده و بصورت کالایی كه قابل مِلكيّت است (مانند ساير اجناس و کالاهایی كه به مالكيّت درمى آيد از قبيل حيوانات و نباتات و جمادات) در آيد. و معلوم است كه اگر انسانى مملوك شد ديگر اختيارى از خود ندارد، چون أعمال و آثار او نيز به غیر درآمده و آن غير، هر طورى كه بخواهد مى تواند در اعمال و آثار او تصرّف كند. 💠 اين آن سنّتى بوده كه گفتيم ملّتها در بَردگان اجرا می كرده اند. چيزى كه هست بايد گفت مسأله بَرده گيرى متّكى به اراده «على الاطلاق و جزاف و بدون هيچ قيد و شرطى» هم نبوده، و خلاصه اينطور هم نبوده كه هر كس هر كه را كه دوست مى داشته بَرده خود می كرده و يا هر كه را كه دلش مى خواسته مى فروخته و يا مى بخشيده (گر چه در بين قوانينى كه در نظام بردگى اجرا مى شده امور جزاف زيادى به حسب اختلاف آراء و عقايد اقوام و سنن آنها ديده مى شود) بلكه و بَرده گیری مبتنى بر نوعى غلبه و تسلّط بوده است، مانند غلبه در كه مجوّز اين مى شده كه فرد غالب و فاتح نسبت به فرد مغلوب هر كارى كه مى خواهد بكند؛ بكُشد، اسير كند، از او پولى گرفته و رهايش سازد. 💠 و مانند غلبه به ،كه رئيس در حوزه رياستش هر چه مى خواسته می كرده، و همچنين مانند غلبه و قهرى كه نسبت به فرزند داشته، و پدر را از نظر اينكه فرزند را توليد كرده ولىّ امر او دانسته و به وى حقّ مى داده كه نسبت به طفلِ ضعيف خود هر كارى كه دلش بخواهد بكند حتى او را بفروشد و يا به ديگران ببخشد و يا با فرزندان ديگران مبادله كند و يا به طور موقّت عاريه اش دهد و يا بلاى ديگرى بر سرش آورد. ادامه دارد... 📚 جلد 6 ص 491 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
من شیعه هستم
🔷🔷🔷🔷 چیزی نمیگم فقط نگاه کن #سیل_زده #سلبریتی #مردم 🆔 @ishiaa
👇👇👇 درخواست از سلبریتی هایی که (ماهانه چند ده میلیون تومان هزینه بادیگارد و سفر خارجی و اتومبیل لاکچری و وسایل آرایشی و خورد و خوراک سگ و گربه شون می کنن) اینه که همگی بیان و با هم جمع بشن و فقط و فقط هزینه یه عدد دستگاه «باب کَت» رو تقبّل کنن تا هم یه کمکی به مردم شریف کشورمون کرده باشن و هم حرفهای مفتی که میزنن کمی قابل باور باشه. اصلاً هم ازشون توقّع نداریم بیل به دست بگیرن و گِلی بشن. بسم الله؛ بفرمایید.. نمیخواد حتماً بابکت بخرید، هزینه اجاره شو هم بدید قبوله. گرچه هزینه خریدشم برای شما چیزی نیست، قیمت یکی دو تا از سگ و گربه هاتون هم نمیشه...
🌹🌹🌹 💠 تنها علّتى كه باعث شد بشر از روز نخست، تَن به حكومت قانون داده و خود را محكوم به حكم قانون جارى در مجتمع بداند، همانا مسأله و خطر نوع بشر بوده است. چيزى كه هست در جامعه هاى اينطور نبوده كه عُقلا نشسته باشند و با فكر و انديشه، به نيازمندى خود به قانون پى برده باشند و سپس براى خود قوانينى جعل كرده باشند. بلكه آداب و رسومى كه داشتند باعث مى شده درگيريها و مشاجراتى در آنان پيدا شود و قهراً همه ناگزير مى شدند كه امورى را رعايت كنند تا بدين وسيله خويش را از خطر انقراض حفظ كنند و چون پيدايش آن امور همانطور كه گفتيم بر اساس فكر و انديشه نبوده، اساسى مستحكم نداشته و در نتيجه همواره دستخوش نقض و ابطال بوده است؛ چند روزى مردم آن امور را رعايت می كردند، بعد مى ديدند رعايت آن دردى از آنان دوا نكرد، ناگزير آن را رها نموده امور ديگرى را جايگزين آن مى ساختند. 💠 امّا در جامعه هاى ، اگر قوانينى تدوين مى شده، بر اساسى استوار جعل مى شده. البته هر قدر آن مجتمع از تمدّن بيشترى برخوردار بودند قوانين آن نيز محكمتر بوده و با آن قوانين بهتر مى توانستند تضادهايى كه در اراده و اعمال افراد پديد مى آيد، تعديل و بر طرف سازند و براى خواست تك تك افراد چارچوبى و قيودى مقرّر بسازند. اين مجتمعات بعد از تقنين قانون، قدرت و نيروى اجتماع را در يك نقطه (به نام مثلاً ) تمركز داده، آن مقام را ضامن اجراى قانون قرار مى دادند، تا بر طبق آنچه كه قانون می گويد، حكومت كند. از آنچه گذشت معلوم شد كه... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌹🌹🌹 از آنچه گذشت معلوم شد كه : 💠 اوّلاً : در تمدّن عصر حاضر عبارت است از نظامى كه بتواند خواست و عمل افراد جامعه را تعديل كند، و مزاحمت ها را از ميان آنان بر طرف سازد، و طورى مرزبندى كند كه اراده و عمل كسى مانع از اراده و عمل ديگرى نگردد. 💠 و ثانياً : افراد جامعه كه اين قانون در بينشان حكومت می كند در ما وراى قانون باشند؛ چون مقتضاى اينكه بشر مجهّز به شعور و اراده است اين است كه بعد از تعديل، آزاد باشد. و به همين جهت است كه قوانين عصر حاضر متعرّض الهيّه و اخلاقى نمى شود (و بشر را در انتخاب هر عقيده و داشتن هر خُلقى آزاد می گذارد) و اين دو امر بسيار مهم به شكلى تصوّر مى شود كه قانون به آن شكل تصوّرش كند. ولى بتدريج و به حكم اينكه جامعه تابع قانون است عقايد و اخلاقش نيز با قانون سازش نموده، خود را با آن وفق مى دهد و دير يا زود صفاى معنوى خود را از دست داده و به صورت مراسمى ظاهرى و تشريفاتى خشك در مى آيد. و باز به همين سبب است كه مى بينيم چگونه سياست ها و با دين مردم بازى می كنند، يك روز تيشه به ريشه آن مى زنند و روز ديگر روى خوش نشان می دهند و در ترويج آن مى كوشند، و روز ديگر كارى به كار آن نداشته به حال خود واگذارش مى كنند. 💠 ثالثاً : معلوم شد كه اين طريقه خالى از نقص نيست. براى اينكه هر چند ضمانت اجراى قانون به قدرت مركزى (كه يا فردى و يا افرادى است) واگذار شده ليكن در حقيقت و سرانجام، ضمانت اجرا ندارد. به اين معنا كه آن اگر خودش از حقّ منحرف شد و مرز قانون را شكست و سلطنت جامعه را مبدّل به سلطنتِ شخص خود كرد و در نتيجه اراده و دلخواه او جاى قانون را گرفت، قدرتى نيست كه او را به مرز خود برگرداند و دوباره قانون را حاكم سازد. و بر اين معنا شواهد بسيارى در زمان خود ما (كه به اصطلاح عصر تمدّن و دانش است) وجود دارد، تا چه رسد به شواهدى كه تاريخ از قرون گذشته ضبط كرده كه مردم نه به اين پايه از «دانش» رسيده بودند و نه به اين درجه از «تمدّن». علاوه بر اين نقص، نقص ديگرى نيز وجود دارد و آن بودن موارد نقض قانون است. چون قوّه مُجريه تنها مى تواند حفظ قانون را در ظاهر حال جامعه تعهّد و ضمانت كند و در مواردى كه احياناً قانون شكنى ها پنهانى صورت می گيرد از حيطه قدرت و مسئوليت مُجرى خارج است. اينك به اول گفتار بر می گرديم... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌷🌷🌷 💠 و ما در ابحاث گذشته مكرّر گفتيم كه بطور كلى مسأله مالكيّت در مجتمع انسانى مبنى است بر غريزه اى (= بکار بردن تمام قدرت برای سود بردن از هر چيزى كه ممكن است به وجهى از آن سود برد) که در هر انسانی وجود دارد. و انسان كه مسأله ، فطری و طبيعى اوست، در راه بقاى حيات خود هر چيزى را كه بتواند استخدام نموده و از منافع وجودى آن استفاده مى كند؛ چه از مواد اوليّه عالَم و چه عناصر و چه مركّبات گوناگون جمادى، و چه حيوانات و چه انسانى كه هم نوع خود او و در انسانيّت مثل اوست. 💠 و اگر احساس احتياج به مسأله در زندگى نبود، آرزوى طبیعی اش اين بود كه همه افراد هم نوع خود را استثمار نمايد. ليكن همين احتياج مُبرمش به اجتماع و تعاون در زندگى، او را مجبور به قبول اشتراك با ساير هم نوعهاى خود در عمل و تحصيل منافع هر چيزى و انتفاع از آن نموده است. از اين رو، او و ساير همنوعانش مجتمعى تشكيل دادند كه هر جزئى از اجزاى آن و هر طرفى از اطرافش اختصاص به عمل يا اعمالى داشته و تمامى افرادشان از مجموع منافع حاصله برخوردار مى شوند؛ يعنى نتائج اعمالشان تقسيم شده و هر كسى به قدر اش از آن سهم مى گيرد. 💠 و تن در دادن به چنين تشكيلات - همانطورى كه گفتيم - بر خلاف آرزوى طبيعى و جِبلّى او و صرفاً از روى است. به شهادت اينكه مى بينيم يك فرد از انسان با اينكه موجودى است اجتماعى هر وقت در خود قوّت و شدّتى مى بيند پشتِ پا به همه قوانين اجتماعى و مَدنى كه آن نيز طبيعى آدمى است زده و شروع مى كند به و قُلدرى، افراد هم نوع خود را زير يوغ استعمار خود كشيدن و دعوى مالك الرِّقابى كردن و به جان آنان و نواميس و اموالشان به دلخواه خود دست درازى كردن. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌷🌷🌷 💠 و لذا اگر خواننده محترم آزادانه و در روش اينگونه افراد و استثمارشان تأمّل كند خواهد ديد كه اينان روش خود را در تملّك و تصاحب انسانها، تنها در انسانهايى كه داخل در مجتمع آنان و جزئى از اجزاى آنند معتبر نمى دانسته بلكه روش مزبور را در آشنا و بيگانه و دوست و دشمن اجرا می کردند. چيزى كه هست را از اين جهت تملّك مى كردند كه بيگانه بود و يا به جرم دشمنى، محكوم به بيگانگى و خروج از مجتمع او شده بود. زیرا دشمن همه آرزو و همّش اين بوده است كه تار و پود هستى او را به باد داده، اسم و رسمش را محو و نابود سازد و به همين جهت از مجتمع طرف خود خارج شده، و طرف هم به خود حقّ مى داد كه او را نابود كرده و او و ما يَملك او را تملّك كند، چون براى او احترامى قائل نبود. 💠 و همچنين كه اولاد خود را مِلک خود مى دانستند آنان نيز اولاد را در عين حالى كه جزو مجتمع خود مى شمردند ولیکن هم طراز و هم سنگ خودشان نمى پنداشتند، و چنين معتقد بودند كه فرزندان در مجتمع بشرى از متعلّقات و توابع پدرانند و به همين جهت به پدران حقّ مى دادند كه در فرزندان خود همه رقَم تصرّف حتى كُشتن و فروختن و تصرّفات ديگر را بكنند. يا از اين جهت تملّک مى كردند كه خصوصياتى كه در آنان بوده آنان را بر اين مى داشت كه كنند كه ما فوق افراد مجتمعند و افراد، هم پايه و هم وزن و در منافع شريك آنان نيستند و حقّ دارند كه در جامعه حُكمرانى نموده و از هر لذّتى لُبّ لباب آن را (= بهترینش را) به خود اختصاص دهند و در نُفوس افراد مجتمع همه رقم دخل و تصرف نموده حتى آنان را زير يوغ بَردگى خود درآورند. 💠 پس معلوم شد در مسأله بَرده گيرى همان «حقّ اختصاص و تملّك على الاطلاقى» بوده كه انسان هاى براى خود قائل بوده اند. و نيز معلوم شد كه اين روش ناپسند را نسبت به طائفه مخصوصى اجرا نمی كردند، بلكه هر ضعيفى را بدون استثنا محكوم به رِقّيت و بندگی خود مى دانستند و تنها كسانى مستثنا بودند كه مثل خودشان زورمند و در وزن اجتماعى هم سنگ شان باشند. از اينان گذشته هيچ مانعى از بَرده گرفتن بقيه افراد مجتمع برايشان نبود و عُمده ی اين بقيه سه طائفه بودند : : دشمنانى كه با آنان سر جنگ داشتند، : فرزندان خُرد و ضعيف آنان و هم چنين زنان نسبت به اولياى خودشان، : هر مغلوب ذليلى نسبت به غالب عزّت يافته خود. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌸🌸🌸 ❤️ إنَّ هَذِهِ القُلُوبَ تَمَلُّ کَمَا تَمَلُّ الأَبدَانُ فَابتَغُوا لَهَا طَرَائِفَ الحِکَمِ؛ 💙 این خسته و افسرده می ‌شوند، همچون بدن ‌ها؛ پس برای رفع ملالت آنها، لطایف حکمت آمیز زیبا و جالب انتخاب کنید. 📚 نهج البلاغه حکمت91 🔸در این حدیث، امام (علیه السلام) برای رفع خستگی راهی را نشان می‌ دهد و آن استفاده از نکته‌ هایی است که حکمت آمیز، جالب توجّه و شیرین باشد. 🔸علمای بزرگ ما کتاب ‌هایی نوشته ‌اند که فکاهی و شعر و داستان است و این بدان خاطر بود که این کتاب‌ ها بغل دست آنها باشد و در موقع خستگی با خواندن آنها کنند. 🔸تفریح باید باشد؛ زیرا شیطان خیلی اوقات از طریق تفریحات ناسالم در انسان نفوذ می‌ کند؛ چنان که در جوامع امروزی، تفریحات ناسالم به عامل فساد اخلاق تبدیل شده است. 🔹یکی از تفریحات، مزاح و شوخی کردن است که در این زمینه دو دسته روایت داریم : 🔸یک دسته از روایات می‌ گوید که شوخی نکنید؛ زیرا هیچ انسانی مزاح نمی ‌کند مگر این که مقداری از عقل خود را از دست می‌دهد. در جای دیگر آمده است مزاح نکن که نور تو را از بین می ‌برد. 🔸بر اساس دسته دیگر از روایات؛ مزاح، پسندیده و مطلوب است. چنان که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام علی (علیه السلام) هم مزاح می ‌کردند. 🔹جمع این دو دسته از روایات این است که بر دو نوع است : مزاح صحیح و مزاح ناصحیح. مزاحی که از حدود ادب و شرع خارج شود، ممنوع است و الّا صحیح بوده و اشکالی ندارد. 👈 انسان باید در زندگی نه خشک باشد و نه شور شور، بلکه باید در حدّ تعادل باشد. 🆔 @ishiaa 🌺🌺🌺