eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
3.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
570 ویدیو
62 فایل
تولید مدل های دینی پیشرفت و تعالی تمدنی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی مدیر عالی: آیت الله سید محمد محسن دعائی ارتباطات: @isinadmin سایت: isin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌از فقه فردی تا 👆👆👆 ✅ فقه تمدنی یعنی فقهی که دارای و سیاسی است و قابلیت پیاده سازی در شئون مختلف اجتماعی را داراست. برای رسیدن به تمدن اسلامی گریزی از پذیرفتن امکان ورود شریعت و فقه به مباحث اجتماعی و تمدنی نیست. ❇️ در نشستی تخصصی با حضور اساتید و طلاب مراکز تخصصی نور حکمت رضوی و فقهی امام رضا علیه السلام وابسته به موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در محل این موسسه و به دعوت حجه الاسلام و المسلمین ، مدیر عالی موسسه و مراکز تخصصی، حضرت آیت الله حاج شیخ مباحثی را حول محور فقه تمدنی مطرح فرمودند. ✅ در ابتدای جلسه ایشان با اشاره به آیه ی شریفه ی إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى در شأن اصحاب کهف، جمع حاضر را مصداق این آیه معرفی فرمودند. ⬅️ در ادامه به یک بحث مفهومی در تفاوت میان فقه و شریعت و سپس سه معنای مختلف از فقه فردی و تمدنی پرداخته و نهایتا یک معنا را اوثق از معانی دیگر دانستند و آن اینکه فقه فردی یعنی فقهی که دارای امتداد اجتماعی نیست و در مقابل فقه تمدنی یعنی فقهی که دارای امتداد اجتماعی و سیاسی است و قابلیت پیاده سازی در شئون مختلف اجتماعی را داراست. ⬅️ در بخش دوم صحبت ها که مهمترین بخش فرمایشات ایشان بود به بایسته های فقه تمدنی اشاره کردند. این بایسته ها عبارتند از: 1️⃣لزوم شبکه دلالی از ادله و اسناد در فقه تمدنی نه نگاه گزاره ای ( یا یا استنباط با تشکیل ) 2️⃣تعیین و اختصاص ردیف بودجه برای فقه تمدنی 3️⃣فقه تمدن ساز است نه فقه عذر (الا شذ و ندر) 4️⃣پذیرش نظام مند بودن احکام در فقه (اینکه در فقه نظام سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، تربیتی، قضایی و.. داریم). 5️⃣اصلاح نگاه به نظام حاکمیتی (رابطه مصلحت و صاحب مصلحت به جای رابطه ارباب و رعیت) ، توجه به بجای فقه تقابل (ایجاد خانه و ) ...🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مرکز تخصصی نور حکمت رضوی 🔰مرکز تخصصی امام رضا علیه السلام 📌 موضوع: از فقه فردی تا فقه تمدن ساز ✅ استاد مدعو: حضرت آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم علیدوست ⏰ زمان: یکشنبه 13 تیرماه 1400، ....🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
🌍 پیام ✉️ دحو الارض برای ما انسان ها حامل پیامی است. 🔰 روزی است که از دل آب بیرون آمد و شایستگی دریافت بارقه های رحمت الهی را دریافت کرد. روزی که زمین شایستگی پذیرش انسان را پیدا کرد، و روزی که زمین از لاک خود بیرون آمد و چشمش به حقایق برتر و والاتری روشن شد. ❇️ قطعا در دستگاه خلقت، هیچ چیز تصادفی نیست و موضوعی به نام شانس در کل هستی یک موضوع پوچ و بی ارزش است. اینکه خداوند را برای زمین انتخاب می کند نشان از ارزش چنین روزی در نگاه آفریننده ی آن دارد. ❓حال سوالی که می شود در ذهن ما خودنمایی کند این است که چرا زمینی که خدا برای ما خلق کرد شایستگی دریافت زیبایی ها را داشته باشد اما ما نه؟ 📌پاسخ به این سوال در پیام دحو الارض نهفته است؛ همچنان که زمین از غشای مائی خود بیرون آمد و سرسبز و باطراوت شد، انسان هم می تواند از غشای ظلمانی و مادی که در اطراف خود تنیده است بیرون آید و از انوار تابان بهره مند شود. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام. @isinir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تشکیل ، لازمه ی تشکیل آیت الله فقیه، فیلسوف فقه، مدرس درس خارج فقه و اصول، نویسنده و محقق اسلامی است. وی رئیس اندیشکده فقه و حقوق اسلامی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، عضو جامعه مدرسین، رئیس کرسی‌های نظریه پردازی (علوم نقلی)، رییس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه و با رتبه استادی عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
آیت الله ، مدرس درس خارج فقه و اصول و عضو جامعه مدرسین، در جمع اساتید و طلاب مراکز تخصصی نور حکمت رضوی و فقهی امام رضا علیه السلام: "خدای بزرگ را شاکرم که توفیق داده است، فرصتی را در این جمع مستطاب که باید گفت مصداق " إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً" است حاضر باشم." 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آئین رونمایی از کتاب علیه السلام 🔹آیین رونمایی از کتاب دانشنامه جواد الائمه(ع) _شرح جامعی از تاریخ و سیره امام جواد(ع)- با حضور نویسنده کتاب استاد سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری روز یکشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۰همزمان با سالروز شهادت امام نهم شیعیان در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) شهر مقدس مشهد برگزار می شود. 🔸علاقمندان میتوانند روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadplبه صورت مهمان و یا بصورت پخش مستقیم از طریق صفحه اینستاگرام @stabatabaeey.live برنامه را دنبال کنند. ➖➖➖➖➖➖➖ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌مهمترین پیام علیه السلام: ✅ 1. اثبات و تثبیت جایگاه امامت در هر سنی ✅ 2. نفی نگاه گزاره ای و ارائه و شبکه ای در ⛔️ نگاه گزاره ای یعنی: 1️⃣ حکم واحد در شکار مُحرم در حال احرام 2️⃣ و قطع ید سارق از مچ یا آرنج ✅نگاه سیستمی و شبکه ای یعنی: بدانی شکار در حلّ بوده یا در حرم پرنده بوده یا غیر پرنده حیوان کوچک بوده یا بزرگ وحشی بوده یا اهلی در شب بوده یا در روز و شکارچی عالم به حکم بوده یا جاهل عامد بوده یا خاطی آزاد بوده یا برده اولین بارش بوده یا چندمین بار صغیر بوده یا کبیر در احرام عمره بوده یا حج ؟؟؟ ✅ نگاه سیستمی و شبکه ای یعنی: بدانی اگرچه "ید" تا مرفق و آرنج را شامل می شود (فاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ) اما کف دست جزو سجده گاه است و سجده گاه ها برای خدایند و لازم برای سجده (وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا). نتیجه اینکه ید سارق باید از انگشت قطع شود نه از مچ یا آرنج. ⛔️ نتیجه ی نگاه گزاره ای: بی توجهی به شرایط زمان، مکان و فرد در افتا ✅ نتیجه ی نگاه سیستمی: تفاوت حکم با تفاوت شرایط زمان و مکان و افراد علیه السلام 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
شهادت امام جواد، پس از ابی عبدالله علیه السلام، جزو سخت ترین و جانکاه ترین شهادت ها است بدلیل ✅ اولا قاتل، همسرش بود ✅ ثانیا به دلیل شرایط اختناق و کنترل شدید بنی العباس بر علویان، به ویژه امام علیه السلام، و شیفتگی مامون نسبت به ایشان (به قول شبلنجی، عالم اهل سنت)، و ازدواج جبری ایشان با ام الفضل (دختر مامون)، امام علیه السلام در نحوی از غربت و تنهایی به سر می بردند. به قول شهید مطهری "یکی از کارهایی که اینها می‌کردند این بود که چون می‌خواستند ائمه را تحت‌ نظر داشته باشند، به زور و اجبار، یکی از دخترهایشان را به آنها می‌چسباندند که باید با این دختر ازدواج کنی! بعد که ازدواج می‌کردند، می‌گفتند: دختر ما و داماد ما باید همین جا کنار خودمان باشند! برای این که به یک شکلی که مردم نفهمند اینها را تحت نظر و تحت مراقبت شدید و اذیت شدید داشته باشند." ✅ثالثا اینکه حتی هنگام شهادت، کسی از نزدیکان، نزد ایشان نبود (در مقایسه با شهادت امام مجتبی که ایشان نیز توسط همسرش جعده مسموم شد، اما در لحظات پایان عمر، امام حسین، اباالفضل العباس و زینب سلام الله علیهم بر بالین حضرت حاضر بودند و نیز در مقایسه با شهادت پدر بزرگوارشان که ایشان بر بالین ایشان حاضر شدند). ✅و رابعا بدن مطهر ایشان همچون جد غریبشان حسین علیه السلام، سه روز در کوچه و زیر آفتاب رها بود. تا اینکه البته به دلیل رایحه ی خوشی که از بدن مطهر ایشان همه جا را فرا گرفته بود، خود معتصم دستور به تدفین حضرت داد تا جلوی رسوایی بیشترشان را بگیرد. 🏴🏴 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
📣 جلسه نقد و بررسی پروژه « مدل تربیت جنسی دو» مبتنی بر درس خارج استاد محمد حسن وکیلی با حضور و ارزیابی استاد شیخ مهدی زمانی زید عزه 🌖 دوشنبه 400/4/21 🕗 ساعت 8 صبح 🏫 شهید کاشانی 25، موسسه مطالعات راهبردی، سالن کنفرانس 🏴🏴 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
📣📣📣 اطلاعیه: جلسه ی فردا به دلیل مشکل پیش آمده برای استاد مدعو به روز دیگری موکول شد. متعاقبا تاریخ آن اعلام می گردد.
📌 بمناسبت یکم ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام ✍🏻 در دوره معاصر، به دلیل رشد تکنولوژی‌های ارتباطاتی برخلاف دوره‌های طولانی از تاریخ بشر، بیشتر امکان ازدواج با همسرانی غریبه و دوردست، فراهم آمده است. ادله نقلی، عقلی و تجربی نیز این نوع ازدواج را تایید می کنند؛ آیات و روایاتی که به امر ازدواج تأکید دارند، به‌طور کلی، و استحباب آن را تجویز می‌کند. نتایج و پیامد‌های این نحو از ازدواج به‌ویژه از حیث تأثیر بر تحقق و بسط تمدنی بسیار حائز اهمیت است. که هم‌افزایی آن‌ها را در پی دارد، امتزاج ژن‌ها که باعث تکثر نقش‌ها در تمدن می‌شود و در نهایت امتزاج زبان‌ها که به دلیل رابطه زبان و علم، باعث ورود علم‌های گوناگون به ساحت تمدن می‌شود، بخشی ازدلایل عقلی هستند که توجیه‌گر این نوع ازدواج است. بررسی (ع) و نیز تجربه تاریخی مسلمانان طی قرون اسلامی نه فقط بر جواز، بلکه بر مطلوبیت آن دلالت می‌کند. از میان سه رویکرد کلان قبیله‌ای، دینی و تمدنی که در امر ازدواج تجربه شده‌اند، تلفیق رویکرد‌های دینی و تمدنی، الگویی از آن را ارائه می‌دهد که ضمن حفظ نظام ارزش‌های دینی، به صورت حداکثری در آن لحاظ شده است. وجود نمونه‌های تاریخی موفق در امر ازدواج تمدنی، از جمله ازدواج تاجر یمنی با دخترمالایی که منجر به گسترش اسلام در جنوب شرق آسیا شده است نیز حکایت از عقلانیت توجیهی نتایج این نوع ازدواج، علاوه بر استدلال‌های دینی می‌کند. ❇️ بخشی از استدلال‌های توجیه‌گر ازدواج تمدنی در عصر جدید: ایجاد که به نوبه خود قدرت‌آور است، ایجاد در امت اسلامی که موجب کاهش اختلافات می‌شود، عمومی که به نوبه خود در تقویت دیپلماسی رسمی مؤثر است. بمناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام مجمع عالی علوم انسانی اسلامی احمد رهدار ☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
، معیار و محک ✍🏻 عقلانیت نهفته در پوشش، یک عقلانیت فطری و بدیهی است که کمتر انسانی در این کره ی خاکی با آن مخالف است. چه تعداد انسان در عالم میبینید یا میدانید که نودیست باشند؟؟؟ ❓ اما سوالی که پیش می آید این است که چرا نسبت به کمتر کسی است که مخالفت خود را ابراز کند اما نسبت به پوشش ایده آل (چه برای زن و چه برای مرد) مخالفت ها سر به فلک می گذارد؟ ✅ پاسخ به این سوال در دو کلمه نهفته است: 1. عدم آشنایی با فلسفه و چرایی همچون پوشش حداقلی 2. میل و گرایش به و عدم آمادگی در پذیرش محدودیت ها 👌🏻 و اما راهکارها: 1. راهکار عدم آشنایی با چرایی و اهمیت حجاب، مطالعه و کسب آگاهی است (مباحث معرفتی). 2. راهکار عدم آمادگی در پذیرش محدودیت ها دو محور دارد: ❇️ نسبت به خود فرد: 🔸 اولا، آشنایی با فرایندها و قوانین عالم هستی بر اساس نگرش هستی شناسانه نظیر حکمت سختی ها و محدودیت ها در زندگی و اینکه اصولا حیات در دنیا یعنی تزاحم و چالش پس پوشش (حداقلی و حداکثری) هر دو در راستای نظام احسن آفرینش است. 🔸ثانیا آشنایی با عواقب بد پوششی (با معیارهای الهی) در زندگی دنیا و پس از آن و فواید فردی، اجتماعی و تمدنی خوش پوششی (با معیارهای الهی) در دنیا و پس از آن. ❇️ نسبت به اطرافیان: 🔸 همین دو محور نسبت به دیگران و اطرافیان فرد مبتلا به بد پوششی نیز توصیه می شود، بعلاوه اینکه نسبت به این فرد بی تفاوت نباشند و با صبر و حوصله با نگاه پاتولوژیک و آسیب شناسانه، علت حقیقی میل یا گرایش فرد به بد پوششی را شناسایی کرده و در صدد درمان آن برآیند. ❓❓❓ اما دو سوال مهم پیش از همه ی این بحث ها: 1. اساسا چه نیازی دارم که نسبت به پوشش با معیار های الهی اطلاعاتم را بیشتر کنم؟ 2. و اصولا چه ضرورتی در این نحو پوشش سفارشی هست؟ آیا در صورت عدم اعتقاد و پیروی از چنین تفکری و نُرمی، با یک چالش و مسئله بغرنج در زندگی مواجه می شوم و یا اینکه یک مصلحت عمده ای را از دست می دهم و یا حتی باعث به مخاطره انداختن مصالح دیگران می شوم؟ ✅ پاسخ های اجمالی: پاسخ اجمالی به سوال اول "نیاز حداکثری" نیاز ناخودآگاه است. پاسخ اجمالی به سوال دوم "ضرورت حداکثری" در بُعد فردی، اجتماعی، فرهنگی و دنیوی و اخروی است. ✅ اما برای رسیدن به پاسخ های تفصیلی: همه ی اینها و البته موارد دیگر، سوالاتی است که در کارگاه های به صورت تفصیلی توسط اساتید برجسته ی موسسه مطالعات راهبردی، به صورت کارگاهی و با زبان جدید پاسخ های قانع کننده داده می شوند. 🍀 برای دستیابی به کارگاه های پیشینِ صورت گرفته و یا برگزاری یک کارگاه جدید برای موسسه، آموزشگاه و یا دانشگاه خود می توانید با روابط عمومی موسسه در ارتباط باشید. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
✍🏻 آیا و از ناحیه ی خداست؟ ( چیست و آیا اساسا چیزی به نام شر وجود دارد؟) پاسخ به این سوال البته نیاز به یک سری مقدمات معرفتی و فلسفی دارد و اساسا یک مسئله ی معرفتی جدی است. از حیث آنتولوژی مسایل نسبی است همانطور که مستحضرید. 📌لذا اجمالا پاسخ را اینگونه می دهیم: ✅ برای کسی که قائل به وجودی بودن شرور است، شرور و بدیها از انسان است و خوبیها از خدا، این است که خداوند میفرماید: مَآ أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَآ أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ ۚ [ای انسان!] آنچه از نیكی به تو می‌رسد، از سوی خداست و آنچه از بدی به تو می‌رسد، از سوی خود توست. نساء - 79 این از نگاه وجودی به شر ✅ اما برای کسی که شر را عدمی میداند و البته این نگاه دقیق عرفانی است، هر چه در عالم هست اعم از خیر و شر از خدا است چراکه اساسا شری در عالم نیست و هر چه هست خیر است حتی عذاب در قیامت که برای تطهیر و پاکسازی لازم است. فی المثل کسی که از ناحیه یک قاضی محکوم به تحمل حبس می شود، این حبس برای او خیر است اولا و ثانیا این حبس از ناحیه ی قاضی به او رسیده است هر چند علتش خود اوست. لذا است که خداوند می فرماید: ...وَإِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هَٰذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۖ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَٰذِهِ مِنْ عِنْدِكَ ۚ قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۖ فَمَالِ هَٰؤُلَآءِ الْقَوْمِ لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا ...و اگر خیری [چون پیروزی و غنیمت‌] به آنان [كه سست ایمان و منافق‌اند] برسد، می‌گویند: این از سوی خداست. و اگر سختی وحادثه‌ای [چون بیماری، تنگدستی، شكست وناكامی‌] به آنان رسد [به پیامبر اسلام‌] می‌گویند: از ناحیه توست. بگو: همه اینها از سوی خداست. این گروه را چه شده كه نمی‌خواهند [معارف الهیّه وحقایق را] بفهمند؟! نساء - 78 لذا گرانی، کرونا و... هرچند باعث و بانی آن خود ما هستیم اما اینها از ناحیه ی خداست برای انتباه و بیداری انسان و توجه دادن وی به سوی او و اصلاح امور. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💽اجرای کارگاههای نگرشی دیگر 💢حاوی چهار حلقه DVD 🔹عناوین اجرا شده: نگرشی دیگر به مهدویت و حجاب و زیارت و درآمدزائی دینی و وهابیت 🎤اساتید: آقایان حج اسلام واسطی و دعائی و باقرزاده و گلکار و زردوزنیا و حاجی ابراهیمی 💰19500 تومان 🕌 ارسال از مشهد 📞 05132285800 📱09302386040 http://shop.isin.ir/product/%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%b4%db%8c-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8/ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹فروشگاه اینترنتی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام shop.isin.ir🌐
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ Video ] 🌹کارگاه نگرشی نو به حجاب تمدنساز🌹 🌿🌸 به مناسبت سالروز ازدواج دو نور مطهر امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت شهدای گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی نگرشی نو به حجاب تمدنساز که به سفارش مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام برگزار گردید تقدیم سروران کانال نگرشی نو به دین تمدنساز میگردد. 🌸 این کارگاه یکی از خروجیهای نگرش سیستمی به دین میباشد که برای اساتید و هیات علمی دانشگاه اراک بصورت وبینار ارائه گردید 1️⃣ هویت و هدف از حجاب در زندگی 2️⃣نقطه شروع فعالسازی سیستم حجاب در زندگی 3️⃣نقطه مرکزی و مرکز ثقل سیستم حجاب 4️⃣برنامه حرکت و مراحل عملیاتی فعالسازی سیستم حجاب در زندگی 5️⃣نقاط بحران و آفت‌های حجاب و عفاف 6️⃣خروجی و آثار تحقق سیستم حجاب در زندگی @mhgolkar •┈┈••••✾•••┈┈• موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isinir
🔰مرکز تخصصی نور حکمت رضوی 🔰مرکز تخصصی امام رضا علیه السلام 📌 موضوع: زیست شهر اسلامی ✅ استاد مدعو: جناب آقای دکتر جهانبخش ⏰ زمان: پنجشنبه 24 تیرماه 1400، ساعت 10 الی 12 مكان: مشهد مقدس، شهید کاشانی25، شماره 490/4 نشانی وبینار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/neshast04-24 ....🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫@nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بریده ای از پک۱۱۱-نگرشی دیگر به حجاب حفظه الله جهت درخواست و سفارش پک کامل، به کانال رسمی نشر کتب و دوره های آموزشی به آدرس زیر مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/nashreaslam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸 موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 @isinir