eitaa logo
آموزش و انتشارات موسسه مطالعات راهبردی
431 دنبال‌کننده
94 عکس
15 ویدیو
42 فایل
↭💠﷽💠↭ 📚کانال رسمی نشر کتب و دوره های آموزشی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام📚 🔹سایت: www.isin.ir http://shop.isin.ir/ 🔹اینستاگرام: https://www.instagram.com/isin_ir 👥ارتباط با ادمین: @Magol65
مشاهده در ایتا
دانلود
قصة كربلاء وقصة الإنتقام.pdf
15.98M
📚 قصة کربلا ✏️ نویسنده: علی نظری منفرد 📖 تعریب: محمود البدری 🇮🇷 ناشر: نصایح ⏳تاریخ نشر: ۱۴۲۶ ه.ق 📄 تعداد صفحات: ۷۳۰ 📣 زبان: عربی 🌐 خرید اینترنتی کتاب موسسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
قصه کربلا از علی نظری منفرد.pdf
4.5M
📚 قصه کربلا ✏️ نویسنده: علی نظری منفرد 🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه ⏳تاریخ نشر: نامشخص 📄 تعداد صفحات: ۳۴۳ 📣 زبان: فارسی 🌐 خرید اینترنتی کتاب موسسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 داستان خیرِمَقدم سیدالشهداء (علیه‌السلام) به جوان فرنگی‌مآب 📚 رسالهٔ لب‌اللباب، ص۸۹ 📝 مشاهدهٔ متن کامل داستان 🌐 خرید اینترنتی کتاب رساله لب اللباب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 👈 عضو شوید
💫 هدايت خداوند كسانی را كه صميمانه و قلباً خواهان هدايت‌اند 💬 داستان خیرِمَقدم سیدالشهداء (علیه‌السلام) به جوان فرنگی‌مآب یکى از دوستان چنین نقل مى‏کرد که: «در ماشین نشسته و مشرّف به کربلاى معلّى مى‏شدم، سفر من از ایران بود. در نزدیکى صندلى من جوانى ریش تراشیده و فرنگى مآب نشسته بود لهذا سخنى بین ما و او ردّ و بدل نشد. ناگهان صداى این جوان دفعتاً به زارى و گریه بلند شد. بسیار تعجّب کردم، پرسیدم سبب گریه چیست؟ گفت: پس اگر به شما نگویم به چه شخصى بگویم. من مهندس راه و ساختمان هستم. از دوران کودکى تربیت من طورى بود که لامذهب بار آمده و طبیعى بودم و مبدأ و معاد را قبول نداشتم فقط در دل خود محبّتى به مردم دین‌دار احساس مى‏کردم خواه مسلمان باشند یا مسیحى یا یهودى. شبى در محفل دوستان که بسیارى بهائى بودند حاضر شدم و تا ساعتى چند به لهو و لعب و رقص و غیره اشتغال داشتم. پس از گذشت زمانى در خود احساس شرمندگى نمودم و از افعال خودم خیلى بدم آمد. ناچار از اطاق خارج شده به طبقهٔ فوقانى رفتم و در آنجا تنها مدّتى گریه کردم و چنین گفتم: اى آنکه اگر خدائى هست آن خدا توئى، مرا دریاب. پس از لحظه‏اى به پائین آمدم. شب به پایان رسید و تفرّق حاصل گردید. فرداى آن شب به اتّفاق رئیس قطار و چند نفر از بزرگان براى مأموریّت فنّى خود عازم مسافرت به مقصدى بودیم، ناگهان دیدم از دور سیّدى نورانى نزدیک من آمده به من سلام نمود و فرمود: با شما کارى دارم، وعده کردم فردا بعد از ظهر از او دیدن کنم. اتّفاقاً پس از رفتن او بعضى گفتند: این بزرگوار است و چرا با بى‏اعتنائى جواب سلام او را دادى؟ چون وقتى که آن سیّد به من سلام کرد گمان کردم او احتیاجى دارد و براى این منظور اینجا پیش من آمده است. از روى تصادف رئیس قطار فرمان داد که فردا بعد از ظهر که کاملاً تطبیق با همان وقت معهود مى‏نمود باید فلان مکان بوده و دستوراتى چنین و چنان به من داد که باید عمل کنى، من با خود گفتم بنا بر این نمى‏توانم دیگر به دیدن این سیّد بروم. فردا چون وقت کار محوّلهٔ رئیس قطار نزدیک مى‏شد در خود احساس کسالت کردم و کم‏ کم تب شدیدى روى نموده به قسمى که بسترى شدم به طورى که طبیب براى من آوردند و طبعاً از رفتن براى مأموریّتى که رئیس قطار داده بود معذور گردیدم. پس از آنکه فرستادهٔ رئیس قطار از نزد من بیرون رفت دیدم تب فرو نشست و حالم به حالت عادى برگشت کاملاً خوب و سرحال خود را دیدم، دانستم باید در این میان سرّى باشد، از این روى برخاسته به منزل آن سیّد رفتم، به مجرّد آنکه نزد او نشستم فوراً یک دوره اصول اعتقادیّه با برهان و دلیل براى من گفت به طورى که من مؤمن شدم و سپس دستوراتى به من داده فرمود: فردا نیز بیا، چند روزى همچنان نزد او رفتم. هنگامى که پیش روى او مى‏نشستم آنچه از امور واقعه روى داده بود براى من بدون ذرّه‏اى کم و بیش حکایت مى‏نمود و از افعال و نیّات شخصى من که احدى جز من بر آنها اطّلاع نداشت بیان مى‏نمود. مدّتى گذشت تا اینکه شبى از روى ناچارى در مجلس دوستان شرکت کردم و ناچار شدم قمارى بنمایم. فردا چون خدمت او رسیدم فوراً فرمود: آیا حیا و شرم ننمودى که این گناه کبیرهٔ موبقه را انجام دادى؟ اشک ندامت از دیدگان من سرازیر شد گفتم: غلط کردم، توبه کردم. فرمود: غسل توبه کن و دیگر چنین منما، و سپس دستوراتى دیگر فرمود. خلاصه به طور کلّى رشتهٔ کارم را عوض کرد و برنامهٔ زندگى مرا تغییر داد. چون این قضیّه در زنجان اتّفاق افتاد و بعداً خواستم به طهران حرکت کنم امر فرمود که بعضى از علماء را در طهران زیارت کنم و بالأخره مأمور شدم که براى زیارت اعتاب عالیات بدان صوب مسافرت کنم. این سفر، سفرى است که به امر آن سیّد بزرگوار مى‏نمایم. دوست ما گفت: در نزدیکى‏هاى عراق دوباره دیدم ناگهان صداى او به گریه بلند شد، سبب را پرسیدم گفت: الآن وارد خاک عراق شدیم چون حضرت اباعبدالله علیه‌السّلام به من خیر مقدم فرمودند. منظور آنکه اگر کسى واقعاً از روى صدق و صفا قدم در راه نهد و از صمیم دل هدایت خود را از خداى خود طلب نماید موفّق به هدایت خواهد شد اگرچه در امر توحید نیز شکّ داشته باشد. 📚 رسالهٔ لب‌اللباب، ص۸۹ 🌐 خرید اینترنتی کتاب رساله لب اللباب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
4_5902010738083365218.pdf
24.92M
📚 نخل میثم ✏️ نویسنده: حاج غلامرضا سازگار 🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۲ ه.ش 📄 تعداد صفحات: ۷۰۱۶ 📣 زبان: فارسی 🌐 خرید اینترنتی کتاب موسسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
💠اکسیر محبت حسینی 🟢ارزش محبّت ❓حال سؤال این است که چرا محبت این اندازه ارزش دارد⁉️ 🔸انســان در عالم خلقت قرار اســت به سمت خداوند متعال حرکت کند؛ حرکــت انســان به ســوی خداوند یعنی شــخص از خــود بیــرون بیاید و به جــای اینکــه خــود را بخواهد، خدا را بخواهد؛ به جــای این که تابع نفس باشــد، تابــع خــدا باشــد و خداونــد را در وجــودش حاکم کنــد. قطعا این هــدف بــا انجــام اعمال ظاهــری ممکن نیســت و اگر انســان مدام ســر برســجده بگذارد و رکوع کند و صدقه بدهد و هزاران کار خیر انجام دهد، تا آن جنبۀ قلبی در وجودش فعال نشود، رشد نمیکند و حرکتی به سوی خدا انجام نمیگیرد. 🔹در باب محبت دو تعبیر به کار میرود؛ گاهی گفته میشود محب و اخلاص چیزی در عرض عمل است و اصل محبت و اخلاص است و عمــل اهمیتّــی ندارد و گاهی گفته می شود و محبت و اخلاص هم یک عمل است و اصل در اعمال محبت ورزیدن و اخلاص اســت که این تعبیر صحیح است. از نظر ادیان الهی عمل بر دو قسم است: عمل قلبــی یا جوانحــی و عمل ظاهری یا جوارحی. ما انســانها بیشــتر اوقات دغدغه مان این است که به دنبال انجام اعمال ظاهری هستیم و معمولا بــا این دســت و پا و ســر و چشــم و امثــال اینها چه عملی انجــام دهیم در حالــی که انبیاء آمده اند تا به ما بگویند عمل قلبی ارزش بیشــتری دارد. اصــل در بیــن اعمال، محبت و اخلاص ورزیدن اســت با اینکه اعمال جوارحی لازم و ضروری است اما انسان با قلب خود بیشتر به سمت خدا حرکت میکند تا با اعمال ظاهری. حضرت جوادالائمه می فرمایند: اَلقَصدُ اِلَي اللهُ تَعالي بِالقُلُوبِ اَبلَغُ مِن اِتعابِ الجَوارِحِ بِالاَعمالِ (آهنگ خدا نمودن با دل،از خسته کردن اعضا و جوارح با اعمال {غیرقلبی}موثرتر است.) 📚اکسیر محبت حسینی/ص ۱۴و ۱۵ 🌐 خرید اینترنتی کتاب اکسیرمحبت حسینی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید.
🌄اگر زمین خالی از حجت خدا باشد 🌐 خرید اینترنتی کتاب اکسیرمحبت حسینی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید.
🔻علم تاریخ مبتنی بر ظنون است در مسائل تاریخی معمولاً راه علم بسته است و لذا فنّ تاریخ مبتنی بر ظنّ و گمان است و شرط نقل یک مسئله در علم تاریخ قطعی بودن آن نیست بلکه معمولاً در جزئیات مسائل تاریخی برای کسی قطع حاصل نمی شود. 🔹بنای علمای تاریخ بر آنست که هرگاه مسأله ای از کسی نقل شده بود که از کلام وی ظنّ و گمان برای مورّخ حاصل می‌شود و معارضی عقلی یا نقلی نداشت، آن مطلب را به عنوان یک مطلب تاریخی نقل می‌کنند و چون روش ایشان در همه مسائل بر ظنّ و گمان است نیازی هم نمی بینند که در هر موردی تصریح کنند که این مطلب مظنون از مقطوع؛ و به‌عبارت‌دیگر سیره مرسومه میان علمای تاریخ خودش قرینه است بر آنکه نویسنده یک کتاب تاریخی مدّعی حصول قطع در آن مسأله نبوده و به ظنّ اکتفاء می نماید. 📚شهیده شام صفحه ۲۳ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🔻پذیرش خبر فاسق ثقه در تاریخ لازم نیست که راوی یک خبر از شیعه بوده و یا متّصف به خیر و صلاح باشد مهم آن است که راوی در مسئله مورد نظر به طوری باشد که ظنّ به کذب و دروغ و جعل وی نداشته باشیم و بلکه از کلام وی ظنّ و گمان حاصل شود. و البته هر چه منبع و ناقل خبر از وثاقت و تقوای بیشتری برخوردار باشد درجه اعتبار خبر بیشتر می شود. 🔹در خصوص تاریخ قیام و شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السّلام حجم بسیار زیادی از منقولات از طریق دشمنان حضرت به دست ما رسیده که چون می دانیم در نقل جنایات بی قصد و غرض بوده و بنای بر تحریف و جعل نداشتند بدان اعتماد می نمائیم. 📚شهیده شام صفحه ۲۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
💠مقام حضرت رقیه سلام الله علیها یکی از بزرگترین مظاهر لحوق به سیدالشهدا علیه‌السلام وسوختن در عشق و محبت حضرت وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علیها است که به برکت عشق سیدالشهدا علیه‌السلام و سوزی که در اتصال قلبی به آن حضرت داشتند در،همین سنین کودکی ودر،همین مدت کوتاهی که از مصیبت های عاشورا تا شهادتشان در ماه صفر گذشت، مراحل و مراتب را یک به یک طی کرده و به این عظمت مقام رسیدند که گره های کور را در امور مادی و معنوی با دستان نازنین شان باز می کنند. 🌐 شهیدان عشق ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
اول اربعین سیدالشهدا(ع).pdf
4.42M
📚 تحقیق درباره اول اربعین سید الشهداء ✏️ نویسنده: سید محمدعلی قاضی طباطبایی 🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۵ 📄 تعداد صفحات: ۳۱۱ 📣 زبان: فارسی 🌐 خرید اینترنتی کتاب موسسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🔻 کتاب عزیز(1) 💠شبهه:قرآن منی را پست می داند‼️ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربستر ایتا 👈 عضو شوید
پاسخ شبهه(1) 📕مَهین به معنای پست است و پستی بر دو نوع است: 1⃣ پستی تکوینی: یعنی بدون در نظر گرفتن روابط و تأثیراتی که میان شیء و افراد جامعه وجود دارد و صرفاً با نگاه هستی شناسی چیزی را نسبت به دیگر چیزها پست می شمریم چون درجه وجودی ضعیف تری دارد؛ 🌀 مانند پستی عموم جمادات نسبت به گیاهان و عموم گیاهان نسبت به جانوران و عموم جانوران نسبت به انسان. 2⃣پستی اجتماعی: یعنی به لحاظ آثار و روابطی که میان آن شی و افراد جامعه انسانی وجود دارد چیزی را پست بدانیم؛ چراکه اثر و ارزش کمتری در نزد انسانها دارد. 📖 از نگاه قرآن هیچ چیزی تکویناً به شکل مطلق پست نیست و همه موجودات از لحاظ تکوین شریف بوده و نشانه پروردگار و مظهر علم و قدرت وی می باشند. منی از این جهت که مبدأ خلقت انسان است از شرافت خاصی برخوردار بوده و از همین روی در شریعت برای عزل آن دیه تعیین شده است. البته این بدان معنا نیست که «منی از برترین پدیده های حیاتی است؛ زیرا انسان، بلکه تمام حیوانات، از چهارپایان و خزندگان و ماهیها همه نسبت به منی از جهت داشته های بالفعل تکوینی از شرافت بیشتری برخوردارند. 📌اما از نظر عقلایی و اجتماعی قرآن منی را پست شمرده است زیرا ملاک ارزشمند بودن یک شیء از نظر عقلاء «کمیت» و «میزان کارایی آن شی است؛ یعنی اگر چیزی کارایی نداشته باشد یا اگر بیش از نیاز و کارایی وجود داشته باشد ارزش آن از نظر عقلاء کم میشود و منی نیز چون بیش از مقدار نیاز و غالباً بی استفاده است؛ در نگاه عقلاء شی ارزشمندی نیست. همچنین از این جهت که بو و مشخصات ظاهری آن نزد مردم ناپسند است می توان گفت که منی آبی پست است. 🌀 قرآن در این آیه در مقام تربیت انسان است و غرض او این است که عجب انسان شکسته شود؛ پس از این زاویه به منی نگاه کرده و آن را آبی پست می شمارد. 🌐 به عبارت دیگر شبهه مذکور مثل این است که شخصی بگوید: مدفوع انسان پست است و شما به او اشکال بگیرید که اگر آن را زیر میکروسکوب بگذاری متوجه خواهی شد که همین مدفوع دنیایی از عجائب است و باکتری ها و سلولهای فراوانی در آن فعالیت میکنند. او در پاسخ به شما می گوید: این خصوصیات تکوینی هیچ منافاتی با پست بودن مدفوع از نگاه عقلاء و با توجه به اغراض و مقاصد آنها در زندگی ندارد. 📚کتاب عزیز ص ۲۵ و ۲۶ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻کتاب عزیز(2) 💠شبهه: خروج شیر از بین خون غلط است‼️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
🔻پاسخ شبهه(2) 💠اولا باید دانست که فرث به معنای سرگین نیست بلکه به غذای موجود در بدن مادامی که در روده است و هنوز کامل مواد غذائی آن جذب نشده است «فرث» اطلاق میشود و وقتی بیرون میآید به آن «روت» میگویند 💠 ثانياً عبارت (مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ ) معنایی روشن و دقیق دارد. این عبارت می فرماید: منشا پیدایش شیر فرث و دم است و شیر از مواد غذایی میان اجزاء فرث و سپس از میان اجزاء دَم تولید میشود یعنی از هضم شدن مواد غذائی داخل بدن و سپس از خون شیر متولد میگردد نکته قابل توجه این است که آیه نمی فرماید که خود فرث یا دم تبدیل به شیر می شود، بلکه می فرماید شیر از لابلای آنها به دست میآید تحقیقات علمی هم نشان میدهد که ابتدا از میان فرث (غذاهای در حال هضم در بدن) مواد لازم به خون منتقل می شود و سپس سلولهای ترشح کننده شیر از لابلای خون موجود در مویرگها مواد لازم برای تولید شیر را جدا کرده و با آن شیر به وجود میآید از این رو در آیه تأکید شده که خداوند شیر را (مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ)یعنی از لابلای غذا و خون بیرون می کشد نه اینکه خود غذا و خون را به شیر تبدیل نماید. 🌀غرض این آیه عبرت گرفتن از انعام و چارپایان است و به انسانها تذکر می دهد که خداوند از میان اجزاء غذای در حال هضم و اجزاء خون که مورد تنفر انسان است شیری گوارا برایشان تولید کرده است. 🔘پس محتوای آیه که منشأ شیر را در بدن حیوان بیان میکنند مطلب عجیبی نیست که جای اشکال و شبهه داشته باشد بلکه کاملاً مطابق آخریــن دستاوردهای علمی و متناسب با غرض بلاغی این آیات است. 🔷مسلماً شیر از غذایی که حیوان میخورد تولید میشود و غذا در معده و یا روده حیوان هضم شده و سپس جذب خون گردیده و سپس از خون شیر تولید می شود. 🔶پس این شبهه که: {واضح است خروج شیر از بین سرگین و خون، سخن بی معنا و غلطی است که نمیتواند گفته خدا باشد} وارد نیست. ☑️این تعبیر نشان می دهد که این شبهه از سر جهل مطرح نشده و کاملاً از روی عناد و غرض ورزی مطرح شده است با این که در مقدمه کتاب نقد قرآن گفته شده: «من همه خطاهایی را که در قرآن یافتم مطرح نکردم؛ اگر خطایی توسط خودم یا مفسرین قابل توجیه (هر چند ضعیف بود آن را کنار گذاشتم ! آیا واقعاً نویسنده توجیهی هر چند ضعیف برای این شبهه نیافته است؟! 📚کتاب عزیز ص ۴۰ و ۴۱ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
🔻 کتاب عزیز(3) 💠شبهه: هفت زمین مطبّق برای عالم است‼️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
پاسخ شبهه(3) 💠پاسخ 1⃣ نکته اول: در این شبهه نیز تدوین گران کتاب نقد قرآن تلاش کرده اند محتوای یک حدیث ضعیف و بی اصل و اساس را که فقط از طریق اهل سنت نقل شده است، به کل سنت نسبت دهند و قرآن را به وسیلۀ آن تفسیر کرده و سپس اشکال بگیرند. این روش اشتباه است چون برای شناخت سنت باید تمام منابع را بررسی کنیم و احادیث ضعیف را از احادیث معتبر جدا کرده و بعد از جمع تمام احادیث محتوای آن را به سنت نسبت دهیم. 2⃣نکته دوم در قرآن توضیحی برای زمین های هفتگانه نیامده و روایات هم تفسیرهای متفاوتی از زمین های هفتگانه ارائه داده اند که هیچ کدام قابل اثبات یا رد قطعی لیست از جمله: ۱. در حدیثی از امام رضا علیه السّلام آمده که هر آسمانی از هفت آسمان برای خود زمینی دارد که زمین آسمان بالایی بر بالای آسمان پائین قرار دارد. ۲.در برخی روایات نیز زمینهای هفتگانه را بر قسمتهای مختلف زمینی که در آن قرار داریم تطبیق نموده اند چنان که گذشتگان آن را بر اقلیم های هفت گانه زمین حمل می کردند. ۳.برخی نیز هفت زمین را لایه های مختلف زمین دانسته اند آن چنان که هفت آسمان بنا بر یک احتمال همان لایه های اتمسفر است. در این اصطلاح به پائین ترین لایه، الأرض السفلی گفته می شود. به هر حال همه این تفسیرها خردپذیر و محتمل میباشد و دلیلی بر مخالفت با هیچ یک وجود ندارد. آیه (وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ ) از این جهت که قرآن زمینهای هفتگانه را مثل آسمانهای هفتگانه میداند بیشتر با تفسیر اول سازگار است زیرا طبق این تفسیر هر آسمانی باید یک زمین داشته باشد، پس زمینهای هفت گانه مانند آسمان های هفت گانه اند. اما اگر طبق احتمال دوّم زمینهای هفتگانه را بر قسمت های مختلف همین زمین حمل کنیم در این صورت زمینهای هفتگانه مانند آسمانهای هفتگانه نیستند؛ مگر از جهت تعداد که هر دو هفت عدد می باشند. 📚کتاب عزیز ص ۸۹ و ۹۰ و ۹۱ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا 👈 عضو شوید
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️تهیه کتاب شهیده شام ویژه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها با تخفیف ویژه در خرید اینترنتی و ارسال سریع پستی خرید اینترنتی کتاب شهیده شام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
⚪️ نگرشی دیگر به اربعین 🔻سخن از«اربعین» و «نگرشی دیگر»به آنست.همه ماشنیده و خوانده ایم که زیارت اربعین سیدالشهدا علیه السلام بسیارثواب داردو ازعلائم مومن است. دربسياري ازموارد، انسان‌ها درك صحيح و كاملي از موضوعات نداشته وبه همين دليل، درعمل وعينیت زندگي، بامشكلات عديده و پيش‌بيني‌نشده‌اي روبرومي‌شوند. مهم‌ترين اين مشكلات، كاربردي نبودن شناخت وناتواني دربه‌كاربستن آگاهي‌هاست. به راستي چراقادربه استفاده ازمعلومات خوددرزندگي نبوده وازشيريني طعم عمل آگاهانه وعالمانه به آموزه‌هاي دين بي‌بهره‌ايم؟ پاسخ درعدم شناخت صحيح ازمفاهيم ديني وفقدان نگرش مطلوب به موضوعات معرفتي است. «آموزه اربعین» یک موضوع مستقل ومنفرد درگوشه ای اززندگی نیست بلکه یک سیستم فکری ،روحی ورفتاری است که آثارو اهداف تعیین شده ای رادنبال می کند.برای درک حقیقت این موضوع وکسب نگرش مطلوب وکلان نسبت به آن باید سیستمی بودن ،هدفمند بودن وتأثیرآن درکیفیت زندگی فردی واجتماعی رابااستفاده ازروش آموزش خلّاق به دست آورد. ازهمين رو، «كارگاه آموزشي نگرشي ديگربه اربعین»باهدف ارائه تبييني صحيح ازحقيقت این موضع و تشريح سيستماتيك بودن آن درقالب روش آموزش كارگاهي، توسط «مؤسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلام»تدوين شده است. 📖 این کتاب باجلدشومیزودر60صفحه چاپ شده است. ◽برای خریداین کتاب از سایت با40درصدتخفیف 📞 تماس با انتشارات موسسه ◽05132285800 ◽09151042109 📩ارسال پیام در ایتا خرید اینترنتی کتاب نگرشی دیگر به اربعین با40درصدتخفیف ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا 👈 عضوشوید
☀️ هو العلیم 📣 قرارگاه مکتب توحید برگزار می‌کند: 🔰 سلسله‌جلسات گفتاورد - ۶ 🏷 میزگرد تخصصی 📋 موضوع میزگرد: ▪️ مبنای افعال اختیاری انسان: کمال‌خواهی یا لذت‌طلبی؟ ▫️ ملاک ارزش بالذات در فلسفه اخلاق 🎙 با حضور: ▪️ حجة الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح یزدی ▫️ مدیر گروه فلسفه اخلاق مجمع عالی حکمت اسلامی ▪️ حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی ▫️ استاد سطوح عالی حوزه 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۴ مرداد، ساعت ۱۰ 📍 مکان: مشهد مقدس، بازارچه سراب (امام‌خمینی ۱۴)، جنب مسجد حمزه، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، سالن علامه طباطبائی (ویژه برادران) 🌐 پیوند پخش مجازی: skyroom.online/ch/tawhidschool/goftavard ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید.
﷽ ◾️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ  اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🏴هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله 👇 🌐 https://B2n.ir/m31753 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نهمین نمایشگاه تخصصی كتب حوزوی و معارف اسلامی 🔻 نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، از سوی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان(مدیریت پژوهش)، ۲۶ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(علیه السلام) ۱۹،(چهار‌راه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. 🌐لینک خرید مجازی کتب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید.
🔰 جزئیات توزیع بُن‌کارت‌های خرید کتاب در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی 🔻رئیس اداره زیرساخت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان، گفت: طلاب و اساتید تا سقف ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان و پژوهشگران حوزوی تا سقف ۳/۵۰۰/۰۰۰ هزار تومان می‌توانند از نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی رایگان خرید نمایند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا👈 عضو شوید
⚪️ راهنمای تحصیل 🔻کتاب پیش روی از نظر ساختاری به سه فصل نگرش سازی و راهبرد سازی و راهکارسازی تقسیم شده است. فصل اول: « نگرش سازی: هویّت حوزه و تحصیلات» و بخش دوم : « راهبرد سازی: الگوی کلی تدریس» و فصل سوم: « راهکار سازی: روش تحصیل» می باشد. این کتاب پیش تر برای جوامع حوزوی و طلاب قبل از ورود به حوزه و طلاب پایه اول تا ششم توصیه می شود. 📖 این کتاب باجلدشومیزودر368صفحه ودرقطع وزیری چاپ شده است. 🌐 خرید کتاب از سایت موسسه 📞 تماس با انتشارات موسسه ◽05132285800 ◽09151042109 📩ارسال پیام در ایتا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا 👈 عضوشوید