eitaa logo
آموزش و انتشارات موسسه مطالعات راهبردی
455 دنبال‌کننده
113 عکس
18 ویدیو
60 فایل
↭💠﷽💠↭ 📚کانال رسمی نشر کتب و دوره های آموزشی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام📚 🔹سایت: www.isin.ir http://shop.isin.ir/ 🔹اینستاگرام: https://www.instagram.com/isin_ir 👥ارتباط با ادمین: @Magol65
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزش و انتشارات موسسه مطالعات راهبردی
﷽ #معرفی_کتاب ⚪️ شهیده شام#استاد_وکیلی 🔻این کتاب شریف در خصوص اثبات وجود حضرت رقیّه  سلام الله ع
🔻علم تاریخ مبتنی بر ظنون است در مسائل تاریخی معمولاً راه علم بسته است و لذا فنّ تاریخ مبتنی بر ظنّ و گمان است و شرط نقل یک مسئله در علم تاریخ قطعی بودن آن نیست بلکه معمولاً در جزئیات مسائل تاریخی برای کسی قطع حاصل نمی شود. 🔹بنای علمای تاریخ بر آنست که هرگاه مسأله ای از کسی نقل شده بود که از کلام وی ظنّ و گمان برای مورّخ حاصل می‌شود و معارضی عقلی یا نقلی نداشت، آن مطلب را به عنوان یک مطلب تاریخی نقل می‌کنند و چون روش ایشان در همه مسائل بر ظنّ و گمان است نیازی هم نمی بینند که در هر موردی تصریح کنند که این مطلب مظنون از مقطوع؛ و به‌عبارت‌دیگر سیره مرسومه میان علمای تاریخ خودش قرینه است بر آنکه نویسنده یک کتاب تاریخی مدّعی حصول قطع در آن مسأله نبوده و به ظنّ اکتفاء می نماید. 📚شهیده شام صفحه ۲۳ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
آموزش و انتشارات موسسه مطالعات راهبردی
﷽ #معرفی_کتاب ⚪️ شهیده شام#استاد_وکیلی 🔻این کتاب شریف در خصوص اثبات وجود حضرت رقیّه  سلام الله ع
🔻پذیرش خبر فاسق ثقه در تاریخ لازم نیست که راوی یک خبر از شیعه بوده و یا متّصف به خیر و صلاح باشد مهم آن است که راوی در مسئله مورد نظر به طوری باشد که ظنّ به کذب و دروغ و جعل وی نداشته باشیم و بلکه از کلام وی ظنّ و گمان حاصل شود. و البته هر چه منبع و ناقل خبر از وثاقت و تقوای بیشتری برخوردار باشد درجه اعتبار خبر بیشتر می شود. 🔹در خصوص تاریخ قیام و شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السّلام حجم بسیار زیادی از منقولات از طریق دشمنان حضرت به دست ما رسیده که چون می دانیم در نقل جنایات بی قصد و غرض بوده و بنای بر تحریف و جعل نداشتند بدان اعتماد می نمائیم. 📚شهیده شام صفحه ۲۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
💠مقام حضرت رقیه سلام الله علیها یکی از بزرگترین مظاهر لحوق به سیدالشهدا علیه‌السلام وسوختن در عشق و محبت حضرت وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علیها است که به برکت عشق سیدالشهدا علیه‌السلام و سوزی که در اتصال قلبی به آن حضرت داشتند در،همین سنین کودکی ودر،همین مدت کوتاهی که از مصیبت های عاشورا تا شهادتشان در ماه صفر گذشت، مراحل و مراتب را یک به یک طی کرده و به این عظمت مقام رسیدند که گره های کور را در امور مادی و معنوی با دستان نازنین شان باز می کنند. 🌐 شهیدان عشق ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
اول اربعین سیدالشهدا(ع).pdf
4.42M
📚 تحقیق درباره اول اربعین سید الشهداء ✏️ نویسنده: سید محمدعلی قاضی طباطبایی 🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۵ 📄 تعداد صفحات: ۳۱۱ 📣 زبان: فارسی 🌐 خرید اینترنتی کتاب موسسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🔻 کتاب عزیز(1) 💠شبهه:قرآن منی را پست می داند‼️ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربستر ایتا 👈 عضو شوید
پاسخ شبهه(1) 📕مَهین به معنای پست است و پستی بر دو نوع است: 1⃣ پستی تکوینی: یعنی بدون در نظر گرفتن روابط و تأثیراتی که میان شیء و افراد جامعه وجود دارد و صرفاً با نگاه هستی شناسی چیزی را نسبت به دیگر چیزها پست می شمریم چون درجه وجودی ضعیف تری دارد؛ 🌀 مانند پستی عموم جمادات نسبت به گیاهان و عموم گیاهان نسبت به جانوران و عموم جانوران نسبت به انسان. 2⃣پستی اجتماعی: یعنی به لحاظ آثار و روابطی که میان آن شی و افراد جامعه انسانی وجود دارد چیزی را پست بدانیم؛ چراکه اثر و ارزش کمتری در نزد انسانها دارد. 📖 از نگاه قرآن هیچ چیزی تکویناً به شکل مطلق پست نیست و همه موجودات از لحاظ تکوین شریف بوده و نشانه پروردگار و مظهر علم و قدرت وی می باشند. منی از این جهت که مبدأ خلقت انسان است از شرافت خاصی برخوردار بوده و از همین روی در شریعت برای عزل آن دیه تعیین شده است. البته این بدان معنا نیست که «منی از برترین پدیده های حیاتی است؛ زیرا انسان، بلکه تمام حیوانات، از چهارپایان و خزندگان و ماهیها همه نسبت به منی از جهت داشته های بالفعل تکوینی از شرافت بیشتری برخوردارند. 📌اما از نظر عقلایی و اجتماعی قرآن منی را پست شمرده است زیرا ملاک ارزشمند بودن یک شیء از نظر عقلاء «کمیت» و «میزان کارایی آن شی است؛ یعنی اگر چیزی کارایی نداشته باشد یا اگر بیش از نیاز و کارایی وجود داشته باشد ارزش آن از نظر عقلاء کم میشود و منی نیز چون بیش از مقدار نیاز و غالباً بی استفاده است؛ در نگاه عقلاء شی ارزشمندی نیست. همچنین از این جهت که بو و مشخصات ظاهری آن نزد مردم ناپسند است می توان گفت که منی آبی پست است. 🌀 قرآن در این آیه در مقام تربیت انسان است و غرض او این است که عجب انسان شکسته شود؛ پس از این زاویه به منی نگاه کرده و آن را آبی پست می شمارد. 🌐 به عبارت دیگر شبهه مذکور مثل این است که شخصی بگوید: مدفوع انسان پست است و شما به او اشکال بگیرید که اگر آن را زیر میکروسکوب بگذاری متوجه خواهی شد که همین مدفوع دنیایی از عجائب است و باکتری ها و سلولهای فراوانی در آن فعالیت میکنند. او در پاسخ به شما می گوید: این خصوصیات تکوینی هیچ منافاتی با پست بودن مدفوع از نگاه عقلاء و با توجه به اغراض و مقاصد آنها در زندگی ندارد. 📚کتاب عزیز ص ۲۵ و ۲۶ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻کتاب عزیز(2) 💠شبهه: خروج شیر از بین خون غلط است‼️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
🔻پاسخ شبهه(2) 💠اولا باید دانست که فرث به معنای سرگین نیست بلکه به غذای موجود در بدن مادامی که در روده است و هنوز کامل مواد غذائی آن جذب نشده است «فرث» اطلاق میشود و وقتی بیرون میآید به آن «روت» میگویند 💠 ثانياً عبارت (مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ ) معنایی روشن و دقیق دارد. این عبارت می فرماید: منشا پیدایش شیر فرث و دم است و شیر از مواد غذایی میان اجزاء فرث و سپس از میان اجزاء دَم تولید میشود یعنی از هضم شدن مواد غذائی داخل بدن و سپس از خون شیر متولد میگردد نکته قابل توجه این است که آیه نمی فرماید که خود فرث یا دم تبدیل به شیر می شود، بلکه می فرماید شیر از لابلای آنها به دست میآید تحقیقات علمی هم نشان میدهد که ابتدا از میان فرث (غذاهای در حال هضم در بدن) مواد لازم به خون منتقل می شود و سپس سلولهای ترشح کننده شیر از لابلای خون موجود در مویرگها مواد لازم برای تولید شیر را جدا کرده و با آن شیر به وجود میآید از این رو در آیه تأکید شده که خداوند شیر را (مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ)یعنی از لابلای غذا و خون بیرون می کشد نه اینکه خود غذا و خون را به شیر تبدیل نماید. 🌀غرض این آیه عبرت گرفتن از انعام و چارپایان است و به انسانها تذکر می دهد که خداوند از میان اجزاء غذای در حال هضم و اجزاء خون که مورد تنفر انسان است شیری گوارا برایشان تولید کرده است. 🔘پس محتوای آیه که منشأ شیر را در بدن حیوان بیان میکنند مطلب عجیبی نیست که جای اشکال و شبهه داشته باشد بلکه کاملاً مطابق آخریــن دستاوردهای علمی و متناسب با غرض بلاغی این آیات است. 🔷مسلماً شیر از غذایی که حیوان میخورد تولید میشود و غذا در معده و یا روده حیوان هضم شده و سپس جذب خون گردیده و سپس از خون شیر تولید می شود. 🔶پس این شبهه که: {واضح است خروج شیر از بین سرگین و خون، سخن بی معنا و غلطی است که نمیتواند گفته خدا باشد} وارد نیست. ☑️این تعبیر نشان می دهد که این شبهه از سر جهل مطرح نشده و کاملاً از روی عناد و غرض ورزی مطرح شده است با این که در مقدمه کتاب نقد قرآن گفته شده: «من همه خطاهایی را که در قرآن یافتم مطرح نکردم؛ اگر خطایی توسط خودم یا مفسرین قابل توجیه (هر چند ضعیف بود آن را کنار گذاشتم ! آیا واقعاً نویسنده توجیهی هر چند ضعیف برای این شبهه نیافته است؟! 📚کتاب عزیز ص ۴۰ و ۴۱ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
🔻 کتاب عزیز(3) 💠شبهه: هفت زمین مطبّق برای عالم است‼️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا👈 عضو شوید
پاسخ شبهه(3) 💠پاسخ 1⃣ نکته اول: در این شبهه نیز تدوین گران کتاب نقد قرآن تلاش کرده اند محتوای یک حدیث ضعیف و بی اصل و اساس را که فقط از طریق اهل سنت نقل شده است، به کل سنت نسبت دهند و قرآن را به وسیلۀ آن تفسیر کرده و سپس اشکال بگیرند. این روش اشتباه است چون برای شناخت سنت باید تمام منابع را بررسی کنیم و احادیث ضعیف را از احادیث معتبر جدا کرده و بعد از جمع تمام احادیث محتوای آن را به سنت نسبت دهیم. 2⃣نکته دوم در قرآن توضیحی برای زمین های هفتگانه نیامده و روایات هم تفسیرهای متفاوتی از زمین های هفتگانه ارائه داده اند که هیچ کدام قابل اثبات یا رد قطعی لیست از جمله: ۱. در حدیثی از امام رضا علیه السّلام آمده که هر آسمانی از هفت آسمان برای خود زمینی دارد که زمین آسمان بالایی بر بالای آسمان پائین قرار دارد. ۲.در برخی روایات نیز زمینهای هفتگانه را بر قسمتهای مختلف زمینی که در آن قرار داریم تطبیق نموده اند چنان که گذشتگان آن را بر اقلیم های هفت گانه زمین حمل می کردند. ۳.برخی نیز هفت زمین را لایه های مختلف زمین دانسته اند آن چنان که هفت آسمان بنا بر یک احتمال همان لایه های اتمسفر است. در این اصطلاح به پائین ترین لایه، الأرض السفلی گفته می شود. به هر حال همه این تفسیرها خردپذیر و محتمل میباشد و دلیلی بر مخالفت با هیچ یک وجود ندارد. آیه (وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ ) از این جهت که قرآن زمینهای هفتگانه را مثل آسمانهای هفتگانه میداند بیشتر با تفسیر اول سازگار است زیرا طبق این تفسیر هر آسمانی باید یک زمین داشته باشد، پس زمینهای هفت گانه مانند آسمان های هفت گانه اند. اما اگر طبق احتمال دوّم زمینهای هفتگانه را بر قسمت های مختلف همین زمین حمل کنیم در این صورت زمینهای هفتگانه مانند آسمانهای هفتگانه نیستند؛ مگر از جهت تعداد که هر دو هفت عدد می باشند. 📚کتاب عزیز ص ۸۹ و ۹۰ و ۹۱ 🌐 خرید اینترنتی کتاب عزیز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دربسترایتا 👈 عضو شوید
آموزش و انتشارات موسسه مطالعات راهبردی
﷽ #معرفی_کتاب ⚪️ شهیده شام#استاد_وکیلی 🔻این کتاب شریف در خصوص اثبات وجود حضرت رقیّه  سلام الله ع
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️تهیه کتاب شهیده شام ویژه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها با تخفیف ویژه در خرید اینترنتی و ارسال سریع پستی خرید اینترنتی کتاب شهیده شام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بستر ایتا 👈 عضو شوید