در سال 1979میلادی، همزمان با سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برژیسنکی، کتابی تحتعنوان «هلال بحران» را به رشته تحریر درآورد.
منتقدان او ررا معمولا به عنوان «تندور» یا «تندوری سیاست خارجی» توصیف میکنند ولی حتی همان منتقدین وی را بخاطر توانایی اش در دیدن «تصویر بزرگ» مورد تحسین قرار میدهند.
به نظرم لازم هست ما نیز تمرین کنیم تا بتوانیم بجای دیدن یک قطعه از پازل و یا دیدن تک بعدی مناظر، توانایی نگاه چند بعدی و منظومهای به مسائل را در خود تقویت نماییم.
این امر مخصوصا در مسائلی که با سیاست درهم تنیده هستند، ضرورت بیشتری دارد.
برخلاف پندار غالب منتقدین موج کرهای در کشور، این پدیده یک پدیده فرهنگی صرف نیست، بلکه همانطور که در تمامی نشستها و دورهها با ادله و شواهد و با بررسی تاریخ صد ساله اثبات کردیم این پدیده اولا و بالذات سیاسی است که اهداف اقتصادی داشته و از ابزار فرهنگی استفاده مینماید.
بنابراین لازم هست نقد های این موج هم با توجه با خاستگاه آن و با توجه به نظریاتی که در علوم مرتبط و در آن زمان مشهور بوده و سیاستگذاران کرهای هم به آن متعهد بودند، صورت گیرد تا درک بهتری از این موج حاصل آید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all
از اواخر دهه 90میلادی که هالیو رسما کار خود را شروع کرده تا الان 6-7 رییس جمهور روی کار آمدهاند و هر کدام سیاستهای خود را درحوزه روابط بینالملل و سیاستهای فرهنگی داشتهاند.
در برخی از سالها روسای جمهور چون اعتقاد چندانی به هالیو نداشتهاند، بودجه این بخش را کسر و به سایر بخشها تزریق کردهاند و برخی دیگر به دلیل سیاستهای فرهنگی خود، بودجه هالیو رو بیش از پیش افزایش دادهاند.
این نوسانات و فراز و نشیبها چه تاثیراتی روی موج کرهای و محصولات آن داشتهاست؟
آیا ناقدین محترم میتوانند بگویند مثلا سیاست segyehwa چه تاثیری در این موج داشته و بروز و ظهور آن در هالیو چه بوده است؟
یا سیاست «کشور محوری» یون سوک یول با سیاست «کره جهانی» دای جونگ چه تفاوتی دارد و در هالیو تاثیر و تاثر آن چه بوده است؟
پیوندهای «نتفلیکس» با کشور محوریِ یول چیست و چگونه این پیوند میتواند در جهان تاثیرات دلخواه کره را ایجاد کند؟
مضامینی که ما الان مثلا در کیدراما میبینیم چه ارتباطی با سیاستهای کلان کره جنوبی دارد؟
موج کرهای چگونه توانسته زمینهای را مهیا نماید تا برای اولین بار یک نویسنده کرهای برنده جایزه نوبل شود
و... .
بنابراین لازم است از نگاه تک بعدی و کلیشهای دست بکشیم و «صفحه بزرگ شطرنج» را ببینیم. اینگونه هم به شعور مخاطب احترام گذاشتهایم و هم نقدهای ما میتواند راهبردیتر و اثربخشتر باشد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all
لطفا نظراتتون رو در مورد مطالب از طریق ادمین با ما در میان بذارید.
این نگاه و روش جدیدی در نقد موج کره ای هست و قطعا خالی از اشکال و اشتباه نیست و نقدها و نظرات شما میتونه به تقویت این بحث کمک کنه
غالب اعضای کانال از فرهیختگان و صاحبان اندیشه در موضوعات مختلف هستند و تشتت آرا و نظرات و نگاه به موضوع از جنبههای مختلف قطعا به ما کمک خواهد نمود
ارسال نظرات از طریق:
@islam4_all
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all
🚩 السلام عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّه
عمه سادات سلام علیک
روح عبادات سلام علیک
امام صادق عليهالسلام فرمودند :
« ان اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ٫ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛»
« خدا را حرمی است و آن مکه است، پیامبر را حرمی است و آن مدینه است، امیرالمومنین را حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هرکس وی را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود.»
آن قبر که در مدینه شد گم/
پیدا شده در مدینه ی قم/
♠️🌹 ♠️🌹♠️🌹♠️ 🌹♠️
رحلت شهادت گونه بانوی با کرامت، کریمه اهلبیت، حضرت فاطمه معصومه علیها السلام بر عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام تسلیت باد!
♠️🌹 ♠️🌹♠️🌹♠️ 🌹♠️
موسسه بینالمللی هاتف شرق
از اواخر دهه 90میلادی که هالیو رسما کار خود را شروع کرده تا الان 6-7 رییس جمهور روی کار آمدهاند و ه
در سپتامبر ۲۰۰۰، آتش سوزی بزرگی در منطقه ردلایت شهر گانسان رخ داد که در آن پنج زن زندانی در یکی از فاحشهخانه ها زنده زنده سوختند.
در ژانویه ۲۰۰۲ نیز در اتفاقی مشابه در همین شهر، ۱۲ زن و یک مرد در آتش سوزی کشته شدند که این اتفاقات باعث اعتراضاتی شد و گروه های متعدد برای حفاظت از «قربانیان فحشا» به دنبال اصلاحات قانونی افتادند.
طی همین سالها اولین گزارش مربوط به قاچاق انسان توسط وزارت خارجه ایالات متحده منتشر شد که وضعیت کره جنوبی را اسفبار توصیف مینمود.
در مارس ۲۰۰۴، پارلمان کره دو قانون ضد تن فروشی را تصویب کرد که جایگزین «قانون ضد رفتار فاسد» پارک چونگ هی شد
اعتراضات، رفت و برگشت های قانونی مثل اینکه دوگانه باکره /فاحشه در قانون باشد یا نباشد و ... تا سال ۲۰۱۱ به صورت جدی مطرح بوده و بعدها نیز کموبیش ادامه داشته است.
همه اینها در کیدارما نمود داشته و سریالهای مهم و مطرحی در این زمینه ساخته و نمایش داده شدهاند.
این تنها یک نمونه کوچک از اتفاقات و مسائل اجتماعی کره است که در سالهای اولیه هالیو در کیدارما بازنمایی و نمایش داده شده است.
برخی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی اخیر کره نیز در سریالهای مهم دو سه سال اخیر به چشم میخورد که ناقدین محترم بدون اطلاع از آنها و بدون در نظرگرفتنشان نمیتواند به نقد جامع و صحیحی ارائه دهد.
بنابراین باز هم تاکید میکنیم برای نقد علمی این پدیده نیاز به ساعتها مطالعه دقیق و علمی هست و نباید با چند کلید واژه کلیشهای وارد این فضا شد.
@islam_4_all
یکی دیگر از آسیبهای جریان نقد موج کرهای در کشور، نقد هالیو با پارامترهای فرقه ای هست.
برخی از بزرگوارانی که وارد فضای نقد هالیو شدند سابقه و صبغه نقد فرقههای نوپدید و عرفان های نوظهور داشتهاند و سعی دارند به مخاطبین خود اینگونه القا کنند که طرفداران موج کرهای بهخصوص کیپاپرها همانند یک فرقه هستند و میتوان با سنجههای فرقهها آنان را سنجید و نقد نمود.
معتبرترین کتابی که هم در ایران و هم در بسیاری از کشورها برای شناخت فرقهها و ویژگیهای آنان وجود دارد کتاب «فرقهها در میان ما» نوشته خانم مارگارت تالر سینگر هست. هنگامی که با ویژگیهایی که خانم سینگر معرفی میکند به سراغ کیپاپرها بهخصوص «آرمی»ها میرویم، گرچه ممکن است برخی از شاخصهها را داشته باشند،اما فاقد بسیاری دیگر از شاخصهها نیز هستند. بنابراین نمیتوان آنان را «فرقه» یا «شبه فرقه» نامید.
ضمن اینکه بسیاری از گروههای دیگر به خصوص گروههای نسل چهارم کیپاپ به طور کلی اغلب این ویژگیها را ندارند و تعمیم برخی از ویژگیهای بیتیاس به سایر گروهها بسیار اشتباه است.
اشکال بزرگتری که این بزرگواران دارند این است که از سر دلسوزی! نوجوانان و هواداران کیپاپ رو «فرقهای» مینامند و سبب فاصله بیشتر آنان با جامعه دینی و متدینین میشوند.
نوجوانی که برچسب «فرقه» خورده است، خود را از جامعه جدا کرده و برای پذیرش سایر فرقههای ضاله و مضل مهیاتر میشود.
همچنین در اعتقادات خود راسختر و محکمتر شده و با نوعی لجبازی به جنگ با اطرافیان و دلسوزان میپردازد.
آسیب های موج کرهای به مراتب کمتر از فرقه یا شبه فرقه خواندن این گروهها و هواداران آنهاست و نباید با زدن چنین برچسبهایی آنان را برای آسیبهای بزرگتر ومهیبتر مهیا نمود.
موسسه بینالمللی هاتف شرق
@islam_4_all
🔴کره شمالی ساعاتی قبل دو جادۀ مرزی با کره جنوبی را منفجر کرد.
⚠️تنش بین دو کره رو به افزایش است
موسسه بینالمللی هاتف شرق
@islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
وقتی این مطلب رو نوشتیم برخی خرده گرفتن که مگه میشه بعد از این یکسال جنایت شبانه روزی رژیم موقت صهیو
بزرگترین تجمع صهیونیستهای مسیحی در کره جنوبی
گفته میشه این کلیسای پنطیکاستی حدود 900 هزار ایماندار داره که به بزرگترین تجمع این فرقه در جهان تبدیل شده است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
بزرگترین تجمع صهیونیستهای مسیحی در کره جنوبی گفته میشه این کلیسای پنطیکاستی حدود 900 هزار ایماندار
کلیسای یویدو همچنین با تأسیس 1246 کلیسا در 62 کشور و اعزام 697 مبلغ به مأموریت های خارج از کشور بیشترین اعزام مبشر به جهان را دارد.
در سال 2018 بودجه این کلیسا حدود 110 میلیارد وون تخمین زده شده است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all