eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
642 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیر حوزه‌های علمیه به تبلیغ سفارت استرالیا در تهران برای همجنس‌بازان واکنش نشان داد 🔹سفیر استرالیا در تهران، اخیرا تصویری با رنگ غالب بنفش و متنی در حمایت از همجنس‌بازان در صفحه رسمی سفارت این کشور در ایران منتشر کرد. 🔸رنگ بنفش در استرالیا نماد افرادی است که خود را «همجنسگرا»، «چندجنسگرا»، «بیناجنس»، «همه‌جنسگرا» و حتی «بی‌جنسگرا» می‌نامند. @Farsna مدیریت محترم حوزه علمیه به این اقدام واکنش نشان داد... متن بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه کشور بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با عنایت به مغایرت کامل و آشکار اقدام سفیر استرالیا در تهران با اصول و مبانی دینی، فطرت انسانی، موازین اخلاقی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی عزیز و جسارت وقیحانه به مسلمات کشور میزبان، حوزه های علمیه اقدام خلاف عرف و اخلاق و رفتار غیرحقوقی وی در دفاع از همجنس گرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و قوانین داخلی کشور را به شدت محکوم نموده و از وزارت خارجه مصرّانه می خواهد مطابق موازین حقوقی و اسلامی، برخورد مناسب و قاطعی داشته باشد. والسلام علی من اتبع الهدی علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پانوشت: اقدامات سازمان یافته‌ای برای ترویج فحشا و بی بند و باری های جنسی به طرق گوناگون در دست اقدام است. جامعه اخلاق مدار و دین مدار و خردمند ایران نیازمند هوشیاری کامل و آماده‌سازی خود جهت اقدامات مؤثر است تا بی بند و باری فراگیر جنسی در غرب به این طرف ها سرایت نکند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چرا روابط با افراد همجنس تحریم شده است؟ الإمامُ الرِّضا عليه السلام: عِلّةُ تَحريمِ الذُّكرانِ للذُّكرانِ و الإناثِ للإناثِ؛ لِما رُكِّبَ في الإناثِ و ما طُبِعَ علَيهِ الذُّكرانُ، و لِما في إتيانِ الذُّكرانِ الذُّكرانَ و الإناثِ الإناثَ مِنِ انقِطاعِ النَّسلِ، و فَسادِ التَّدبيرِ، و خَرابِ الدُّنيا [منبع: علل الشرائع: ۵۴۷/۱.] امام رضا عليه السلام: علّت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است [كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است] و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل [بشر] و بر هم خوردن نظم و تدبير [جامعه] و نابودى دنيا مى شود. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
صوت نشست علمی جلسه سوم و پایانی مبحث جریان شناسی و سیر تغییرات همجنس‌گرایی در روانشناسی و روانپزشکی را از اینجا بشنوید. تاریخ جلسه: ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ دریافت صوت جلسه اول دریافت صوت جلسه دوم دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خودتون که هستید! گفت: از فامیل‌های شوهرم دخترخواهرش رو جور دیگری دوست دارم. گفتم: چرا؟ گفت: آخه خیلی با معرفته. گفتم: می‌شه بگی با معرفته یعنی چی؟ یه مثال می‌زنی؟ گفت: آره، پارسال عید زنگ زد خونمون، می‌خواستن هماهنگ کنن که با خانواده بیان عیددیدنی! گوشی رو برداشتم دیدم زهرا (دختر خواهر شوهرم) هست. گفت: زن دایی سلام، خوبید؟ چه خبر...؟ دایی هست؟ می‌خواستیم بیاییم خونتون؟ گفتم: عزیز دلم، دایی شیفته، امروز نیست و سرکاره. گفت: اشکال نداره، خودتون که هستید، می‌آییم خودتون رو ببینیم. دایی رو هم بعدا می بینیم!! آنقدر این جمله ش به من چسبید که حد نداره! «خودتون که هستید، می‌آییم خودتون رو ببینیم»! حس کردم که به غیر از دایی، زن دایی هم برایشان ارزشمند هست. مطمئنم اگر برخی دیگر از اعضای اون خونواده زنگ می‌زدند و می‌شنیدند که دایی شیفته و حضور نداره، قطعا می‌گفتند: حالا که دایی نیست بعدا مزاحم میشیم! اون موقع ،وقتی این جمله را می‌شنیدم احساس می‌کردم که من ارزشمند نیستم و اینها فقط به خاطر دائیشون میان خونه ما! اقتباس از: کانال خرد زیستن؛ با اندکی تغییر پانوشت: برخی اوقات جزئیات به ظاهر ساده، مهم برداشت می‌شوند. یک احوال‌پرسی ساده، بسیاری اوقات، در معنای اهمیت داشتن برداشت می‌شود. یک تماس فقط برای جویای احوال دیگری شدن و نه برای کار خاص مزه دیگری دارد. یک عذرخواهی از یک اشتباه، معنایش بی تفاوت نبودن است. یک یاد نیک از یک فرد، آن هم بی چشمداشت و غیرقابل منتظره، می‌تواند معجزه کند. همیشه حق را به جانب خود ندادن و رعایت انصاف، کلید حل بسیاری از مشکلات در روابط است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
❇️ چهار سوارکار نابود کنندهٔ روابط با همسر از منظر گاتمن درست مثل ارابه های یونانی که از روی گلادیاتورها رد میشدند، این چهار سوار از روی رابطه شما با همسرتان رد می‌شوند 🏇 گاتمن در مطالعه روی روابط زوجین، مواردی را که باعث نابودی روابط آن‌ها می‌شد رو کشف کرده و متوجه شد اکثر زوجینی که از روابط خود بسیار شاکی هستند، در این ۴ مورد باهم مشکل دارند ... ❗️ درست است که زوجین موفق که از رابطه خود راضی هستند، نیز، بحث و مشاجراتی ممکن است داشته باشند، اما این ۴ مورد در زوجین موفق کمتر وجود دارد❌️ 1️⃣ شروع خشونت بار: صحبت‌ها و مکالمات خود رو با تندی و خشونت شروع کردن 2️⃣ توهین و بی احترامی: توهین و بی اعتبار کردن همديگر به رابطه با همسر آسیب بعضا بسیار جدی وارد می‌کند. 3️⃣ حالت دفاعی گرفتن: اینکه وقتی همسر شما ناراحت است، شما سریع شروع به دفاع می‌کنید و مثلا می‌گویید 《خودت هم همینطوری، توهم همینکار رو کردی، تو بدتری》 و... در واقع، در مقابل چیزی که باعث رنجش او شده حالت دفاعی می‌گیرید. 4️⃣ ایجاد دیوار سنگی: قهر کردن بعد از هر بحث. آدمی که مدام قهر می‌کند و یک قهر را طولانی می‌کند، گویی یک دیوار سنگی بین خود و همسرش می‌کشد. 🔅🔆🌸🌸 مطالعه توضیحات بیشتر در همین رابطه دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
18.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک درصد طلایی سنّت حسنه شماره ۱۱ در آستانه سالروز آغاز امامت امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قرار داریم. پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به دیدن این مستند تأثیرگذار اختصاص دهید. شاید به برکت این مستند، گره‌های بزرگی از زندگی هایمان باز شود. امام صادق علیه السلام: دِرْهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الْإِمَامُ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِيمَا سِوَاهُ مِنْ وُجُوهِ الْبِرِّ. اصول کافی/ترجمه مصطفوی؛ ج ۲، ص ۴۸۹. امام صادق عليه السلام فرمود: يك درهم كه به امام برسد بهتر است از دو ميليون درهمى كه در راه خير ديگر صرف شود. اگر برایتان سؤال است که این یک درصد چگونه می‌تواند خرج شود، اجمالا عرض می‌کنم که برای نمونه می‌توانید کاری خیر را به نیّت امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف با آن مبلغ انجام دهید، یا آن را با همان نیّت، به افراد، مراجع یا مؤسساتی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند اهدا کنید. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
به بهانه نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید زمستان سال ۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسه‌ای که مدیر به‌اصطلاح خوش‌فکری داشت‌که در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمره‌ی امتحانات، انضباط و کارنامه‌ی شبانه‌ای هر شب که توسط والدین پر می‌شد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب می‌شد) به دانش‌آموز درجه و رتبه می‌دادند، به این صورت که دانش‌آموز عالی و درس‌خون و پسر خوب می‌شد (ساعی) دانش‌آموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیش‌تر می‌شد (کوشا) و زباله‌های مدرسه هم می‌شدند (غافل) پس چی شد؟به‌ترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل می‌کردی و اگر جوری قرار می‌گرفت که دیده نمی‌شد تخلف محسوب می‌شد، مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرس‌شده‌ی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینه‌ش که سطح و شأن اجتماعی‌ش رو نشون می‌داد باید نگه میداشت. من توی درجه‌بندی توی دسته‌ی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل  کارت دانش‌آموزی‌م رو می‌ذاشتم و می‌چرخوندمش به سمت کارت دانش‌آموزی‌ تا کم‌تر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه می‌شدم که چرا کارتت پیدا نیست. چند هفته گذشت دیدم نمی‌شه، باید خودم‌ رو ازین ذلت نجات بدم، با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایسته‌ی درجه‌ی کوشا شده بودم که  وقتی رفتم برای تعویض کارت  کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده. رتبه‌بندی این‌جوری شده بود به ترتیب از عالی به نازل،(ممتاز)(ساعی)(کوشا) این‌جوری عملاً همون غافل محسوب می‌شدم. این خاطرات رو مدت‌ها بود می‌خواستم بگم، یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ aA و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم، من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری رفتم، اونجا گفتم زمانی که من بچه بودم و  به مدرسه می‌رفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمی‌کردم، از دم در مدرسه که وارد می‌شدم در، سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانش‌آموزها، همه و همه بهم با زبون بی‌زبون می‌گفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته  بلد نیستی. اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی می‌کنی، حتی معلم هنر. حالا شماها هر چی به من بگید استاد، هنرمند، فلان و  چنان، من همون حرفای بچیگیم‌رو باور دارم، همون خاک بر سرت رو. آدم‌ها در کودکی همان آ‌دم‌های بزرگسالی‌ان، با تجربه‌ی کم‌تر، وقتی در اول دوران حیات، من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم‌ می‌شناسم. تصویر مربوط به کارنامه سال آخر هنرستان من هست: سال ۱۳۸۲. حسن روح الامین | ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 📱  @roholamin_atelie https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ارزش واقعی انسان تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیز که در جستن آنی آنی علامه جعفری می‌گفتند: برخي جامعه شناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمی به تبادل نظر بپردازند. «ارزش واقعی انسان به چيست؟» برای سنجش ارزش بسياری موجودات، معيار خاصی داريم. مثلا معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسان‌ها در چيست؟ هر کدام از جامعه‌شناسان، سخنانی گفته و معيارهایی ارائه دادند. هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم: اگر مي‌خواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزی علاقه دارد و به چه چيزی عشق می‌ورزد. کسی که عشقش يک آپارتمان ۲ طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست. علامه فرمودند: من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتی جامعه شناسان سخنان من را شنيدند، برای چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند. هنگامی که تشويق آن‌ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصی به نام علی (عليه‌السلام) است. آن حضرت در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ»؛ «ارزش هر انسانی به اندازه چيزی است که دوست می‌دارد (آن را خوب می‌داند)». وقتي اين را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علی (عليه‌السلام) از جا بلند شدند. دکتر محسن عزیزی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از باور
. 💠 اول چیزی که بر ملت لازم است و بر دانشگاه‌ها لازم است و بر دانشکده‌ها لازم است و بر همه ملت لازم است این است که این مغزی که حالا شده است یک مغز اروپایی یا یک مغز شرقی، این مغز را بردارند، یک مغز انسان خودمانی، انسان ایرانی_اسلامی[بنشانند] 💠 همان‌طور که آنها شستشو کردند مغزهای ما را، مغزهای بچه‌های ما را و به جای مغز خودشان مغز دیگری نشاندند، ما هم حالا عکس‌العمل نشان بدهیم و شستشو کنیم مغز خودمان و بچه‌های خودمان را و یک مغز اسلامی- انسانی جایش بنشانیم، تا از این وابستگی فرهنگی و وابستگی فکری بیرون بیاییم. 💠 اگر ما از وابستگی فکری بیرون بیاییم، همه وابستگی‌ها تمام می‌شود. اینکه ما وابسته شدیم، در اقتصاد وابسته هستیم، در فرهنگ وابسته هستیم، در همه چیز وابسته هستیم، مبدا این همین است که در فکر وابسته هستیم. فکرمان نمی‌تواند بِکشد این را که ما خودمان هم فرهنگ داریم؛ خودمان هم فرهنگمان غنی است؛ خودمان هم همه چیز داریم، یک مملکت غنی‌ای ما داریم... 💠 آنها می‌خواستند نگذارند که شما استفاده فرهنگی خودتان را بکنید؛ استفاده اقتصادی خودتان را بکنید. همه چیزمان را به هم زدند تا اینکه دست ما همیشه دراز باشد، یک دستمان طرف امریکا دراز باشد؛ یک دستمان طرف شوروی دراز باشد، از این بخواهیم و از آن بخواهیم. همه هستی ما را آنها ببرند و ما نفهمیم. 🎙 | سخنرانی در دیدار با عشایر آذربایجان شرقی، ۲۸ شهریور ۱۳۵۸ 💡 8⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat