eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
584 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس از نطق جدید سرکار خانم مسیح علینژاد درباره اینکه قوانین ما مردان ایرانی را ... های سرگردان مفروض میگیرد، ارسال بالا را مجددا قرار میدهم و از خانم علینژاد درخواست میکنم قدری درباره قوانین بریتانیای کبیر که اینچنین منجر به سر به راه و سر به زیر شدن مردان و زنان و فرزندان انگلیسی شده هم نطق بفرمایند 😁 http://eitaa.com/islamic_psychology
*باعرض سلام و احترام خدمت دانشجویان محترم* انجمن روانشناسی مثبت دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران برگزار می کند : 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 کارگاه معرفی الگوی پروتکل های راهنمایی تخصصی با رویکرد اسلامی مدرس:حجة الاسلام دکترعباس پسندیده دانشیار گروه روانشناسی اسلامی دانشگاه 🔶🔶🔶🔶🔶 زمان برگزاری: روزهای یکشنبه و دوشنبه در دو روز ، سوم و چهارم بهمن ماه ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ هزینه ی کارگاه: ۱۲۰ هزار تومان می باشد 🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺 توجه📣 توجه 📣: ثبت نام تا تاریخ ۲۶ دی ماه میباشد و تمدید نخواهد شد کلاس ها «آنلاین» می‌باشد . با اعطای گواهی حضور در كارگاه 🔶🔶🔶🔶🔶 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام با یکی از راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید 👇👇👇 ثبت نام ایتا : @Rahnamaee_raha ☎️ ۰۹۱۲۳۹۰۵۸۶۷ (ابراهیمی) اين كارگاه شامل دو بخش مقدماتي و پيشرفته مي باشد دوره اي كه هم اكنون براي شما عزيزان تعبيه شده أست دوره ي مقدماتي و كوتاه مدت هست . گام بعدي ،دوره ي پيشرفته ي كارگاه مي باشد كه سوپرويژني دوره مي باشد. پس حتما دانشجويان رشته ي روانشناسي از جمله روانشناسي مثبت اين كارگاه را از دست ندهند چرا كه دوره ي پيشرفته ي اين كارگاه منوط به شركت در اين دوره مقدماتي مي باشد. باتشكر از شما انجمن روانشناسي مثبت دانشگاه قرآن حديث پرديس تهران http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 قضاوت نکنیم کسی رو یا درست قضاوت کنیم؟! ‌ 🔹️ برشی از سخنرانی استاد رحیم‌پورازغدی در جشنواره عمار ‌ http://eitaa.com/islamic_psychology
مسی لباست را به من بده، من در عوض مادرم را به تو می دهم! این دست نوشته یک پسر بچه کم سن و سال در فرانسه است که نمی توان به سادگی از آن گذشت ایجاد نیازهای کاذب و تبلیغات می تواند آنقدر وسیع و گسترده باشد که 《نیاز حقیقی》فرد را به دست فراموشی کامل بسپارد و چیزی را که در حقیقت بود و نبودش هیچ تاثیری در زندگی ندارد (البته اگر تاثیر منفی اش را کنار بگذاریم!) به مساله اصلی فرد تبدیل نماید نمی خواهم طولانی اش کنم، اما غم چهره مادر این بچه گویای همه چیز این سبک زندگی است که جامعه برایش ایجاد کرده است! و شاید احساس می کند گریزی از این وضع هم نیست این بود کرامت مادر و زن؟! این است نتیجه آزادی بی قید و شرط؟! واقعا در برابر این ظلم آشکار سبک زندگی غرب باید سکوت کرد؟! (ارزش این مادر از لباس لیونل مسی هم کمتر است؟!) http://eitaa.com/islamic_psychology
درسی از الهیون، با تبیین شهید مطهری (ره): انسان کانون خوشی و لذّت و سعادت؛ قابلیت تبدیل رنج و غم به لذّت و سرور با کمک دین و ایمان ... مولوی، آن عارف بزرگ، سخنگوی این گروه است. در سراسر گفته های او عشق و شور و حال دیده می شود. انسان از نظر این عارف بزرگ كانون خوشی و لذّت و سعادت است اما به شرط آن كه بخواهد از این كانون رایگان بهره برداری كند. هیچ غمی در جهان نیست كه قابل تبدیل به سرور و بهجت نباشد. او انسانهایی را كه لذّت را منحصراً از می یا جماع یا سماع می خواهند مورد تحقیر قرار می دهد؛ انسان را مخاطب ساخته می گوید: باده كاندر خم همی جوشد نهان ز اشتیاق روی تو جوشد چنان ای همه دریا! چه خواهی كردنم؟ وی همه هستی! چه می جویی عدم؟ ! تو خوشی و خوب و كان هر خوشی تو چرا خود منّت باده كشی؟ تاج كرّمنا است بر فرق سرت طوق اعطیناك آویز برت علم جویی از كتبهای فسوس؟ ! ذوق جویی تو ز حلوای سبوس؟ ! می چه باشد یا جماع و یا سماع تا تو جویی زان نشاط و انتفاع؟ ! آفتاب از ذرّه كی شد وامخواه؟ زهره ای از خمره كی شد جامخواه؟ و هم او است كه می گوید: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد سعدی و حافظ و سایر شاعران عرفان مسلك نیز همین راه را پیموده اند. بعضی كلمات دو پهلو در كلمات حافظ و دیگران پیدا می شود، اما كسانی كه با زبان اینها آشنا باشند می دانند كه در مكتب آنان جز خوبی دیده نمی شود. مربوط به عرفان و تصوف نیست؛ بطور كلّی خاصیت ایمان این است. بی ایمانی نوعی كمبود است كه به نوبه ی خود، عدم تعادل ایجاد می كند، و عدم تعادل، رنج بوجود می آورد.در ایمان، خاصیت تغییر و تبدیل وجود دارد، غم و رنج را تبدیل به لذّت و سرور می كند. تربیت شدگان اسلام، در هنگام رویدادها و مصیبتها به این حقیقت توجه می كنند كه: «ما مملوك خداییم و بازگشت ما نیز به سوی اوست» [بقره، ۱۵۶]. شهید مطهری، عدل الهی، صص ۷۷_۷۶ 👈این معارف بلند، قابلیت نظریه پردازی در حیطه هایی چون شادکامی یا سلامت معنوی ندارند؟! برای تولید علم از معارف دینی، به دنبال چه میگردیم؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
در تاریخ اسلام، زنان قدیسه و عالی قدر فراوانند. کمتر مردی است به پای خدیجه برسد، و هیچ مردی جز پیغمبر و علی (ع) به پای حضرت زهرا (س) نمی‌رسد. حضرت زهرا (س) بر فرزندان خود که امام هستند و بر پیغمبران غیر از خاتم الانبیاء برتری دارد (استاد شهید مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۱۹) http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن استاد مطهری با شیفتگان علوم انسانی غربی و شرقی 🔸 شهید آیت‌الله مطهری در سخنرانی خود در اسفندماه ۵۷، در شور و غوغای نخستین روزهای پیروزی انقلاب، تبیین علوم انسانی بدون غرب‌زدگی و شرق‌زدگی را یک «فریضه» می‌خواند 🔹 ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir قابل توجه پژوهشگران علوم انسانی... http://eitaa.com/islamic_psychology
طبقه بندی های علمی یا طبقه بندی های سیاسی؟! بخشی از مقاله چالز سیلورستاین (از اعضای کمیته مامور صحبت با دی اس ام نویسان جهت حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات روانی) که در کتاب از آن صحبت خواهد شد ان شاء الله👇 من استدلال کردم که تشخیص روان¬پزشکی فرزند اخلاق است و ارزش¬های یهودی-مسیحی اعمال روان-پزشکی را کنترل می¬کند. کمیتۀ فعّالان [گِی] در مورد مفاهیم ناشی از این بحث که دین و اخلاق پایه و اساس نظریه و عمل روان¬پزشکی در مورد رفتار جنسی است بحث نکرد. ما نمی¬خواستیم آن قوطی کرم¬ها را باز کنیم [منظور ایجاد یک وضعیت پیچیده است که در آن انجام کاری برای اصلاح یک مشکل، منجر به مشکلات بیشتری می¬شود ]. ما برای حقوق خود به¬عنوان همجنس¬گرا می¬جنگیدیم و هیچ قصدی برای بحث در مورد گسترش محدودۀ رفتارهای جنسی قابل قبول نداشتیم كه این، به¬طور مداوم، منجر به افزایش مخالفت متخصّصان محافظه¬كار می¬شد و همچنین آن¬ها را كه از ما حمایت می¬كردند، می¬ترساند. امّا مقوله¬های جنسی در DSM بر پایه¬ای ضعیف بنا نهاده شده¬اند. علاوه بر همجنس¬گرایی، DSM همچنین سادیسم ، مازوخیسم ، عورت-نمایی (نمایش¬گری)، تماشاگری جنسی ، پدوفیلی (بچّه¬بازی/بچّه¬دوستی) و فتیش¬ها (یادگارخواهی) را به¬عنوان اختلالات روانی ذکر کرده است. اگر هیچ شواهد عینی و مستقلی وجود نداشت که جهت¬گیری همجنس¬گرایانه، به خودی خود، غیرِطبیعی باشد، پس چه توجیهی وجود داشت که سایر رفتارهای جنسی را در DSM [به¬عنوان اختلال روانی] وارد کنند؟ سوپه (1984) و سیلورستاین (1984) این سؤالات را پرسیدند، اما جامعۀحرفه¬ای ساکت ماند. به¬هر حال، این¬ها سؤالات سیاسی و همچنین حرفه¬ای بودند. برخی از همکاران با تغییر نام¬گذاری قیام کردند و گفتند که رأی دادن نباید تشخیص روان¬پزشکی را تعیین کند و فراموش کردند که این رأی دادن بود که در وهلۀ اوّل همجنس¬گرایی را در فهرست اختلالات قرار داد. سیاست همیشه جزء تشخیص روان¬پزشکی بوده است. به عنوان مثال، هنگامی که پیشنهاد شد تجاوز جنسی به¬عنوان یک اختلال روانیِ جنسی در نظر گرفته شود، زنان حرفه¬ای و غیرحرفه¬ای از ترس اینکه مبادا تشخیص جدید، به¬عنوان بهانه-ای کاهش¬دهنده، توسّط یک متجاوز در محاکمۀ او مورد استفاده قرار گیرد، اعتراض کردند... http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام. پیرو نظرسنجی کانال پیرامون مبحث بعدی عمومی مورد بحث، در رابطه با «پرورش اعتماد به نفس در فرزندان» بحث خود را ان شاء الله آغاز خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بحث اساسی تر ما در تربیت «کرامت بخشی به فرزندان» است که با عنوان «تربیت کرامت-محور» آن را مطرح خواهیم کرد. ذیل این بحث، مطالب مربوط به پرورش اعتماد به نفس نیز بیان می شود... http://eitaa.com/islamic_psychology
امروز جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری است عزیزانی که منتظر حکم جهاد بودند... حواسمون هست؟ واجب قطعی و فوری، یعنی آب دستمونه بذاریم زمین! http://eitaa.com/islamic_psychology
من یه سوال ساده دارم (گر چه قبلتر مشابه اون رو درباره بی بی سی هم مطرح کرده بودم) مگه یورونیوز یک شبکه خبری اروپایی نیست؟! این توضیح جناب مستطاب! ویکیپدیا درباره این شبکه هست👇 یورونیوز، نام یک شبکهٔ خبری ۲۴ ساعتهٔ اروپایی است که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیهٔ اروپا وابسته به اتحادیهٔ اروپا فعالیت می‌کند. حالا سوال: چطوریه که تعداد خبرهای یک شبکه خبری اروپایی درباره ایران، به تنهایی، تقریبا دو برابر اخبار کل منطقه یورو هست؟!!! کسی جوابشو میدونه؟ چند گزینه محتمل 👇 الف_یورونیوز در اصل ایرانی هست، و اسمش ردگم کنی هست! ب_عاشق چشم و ابروی فارسی زبانان هست! پ_تو کشورهای فارسی زبان، خبر خیلی زیاده و اروپا خبر خاصی نیست! ت_چون فالوش کردیم و لایک دادیم به پستهاش خیلی خوشش اومده و برامون تولید خبر میکنه ث_ما مهم هستیم ج_ یورونیوز فارسی ماموریت تولید و پمپاژ خبری خاص برای ایرانیان دارد http://eitaa.com/islamic_psychology
این داستان برای ایندیپندنت هم برقرار است تعداد اخبار ایندیپندنت فارسی، ۱۰ برابر تعداد اخبار پیج اصلی ایندیپندنت؟!! http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از محسن عزیزی
آیا می دانید یکی از ترفندهای رسانه ای دشمن این است که جستجوهای پرتکرار در کشورهای هدف را رصد کرده و برای آنها تولید پاسخ می کند؟! مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، یکی از این جستجوهای پرتکرار است؛ و ما جواب را از کجا باید دریافت کنیم؟! درست است! از BBC و بی بی سی چه می گوید؟ ۱- انفجار جمعیتی ۲ - اقتصادی کوچک‌تر به نسبت جمعیت ۳- کشوری خشک‌تر ۴ - طلاق ۵ - نقش زنان ۶ - سینما ها و کتاب‌های کمتر این جادوی اثرگذاری بر افکار از طریق رسانه است. در ارسال بعدی، فقط برای نمونه، مورد 6 که مربوط به کتاب هست را بررسی میکنم تا متوجه شویم چگونه می توان با بیان بخشی ناقص از یک حقیقت بزرگ، اذهان را منحرف کرد و با واقعیات آن آشنا می شویم. در ارسالهای بعدتر هم برخی ازمواردی که بی بی سی ترجیح داد به آنها اشاره ای نکند، بیان خواهم کرد... http://eitaa.com/islamic_psychology
ادامه از ارسال قبل: بی بی سی در بند ششم مقایسه قبل و بعد از انقلاب، درباره کتاب فقط به همین یک بند اکتفا می کند که :«در مورد کتاب هم آمار‌ها نشان می‌دهد علاقه به کتاب خوانی کاهش قابل توجه داشته است.متوسط شمارگان یک کتاب که در دهه ۱۳۶۰ بیش از ۷۰۰۰ جلد بود،‌ حالا به طور متوسط به حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ جلد رسیده است.» و برای همین توضیح خود، عنوان «سینماها و کتابهای کمتر» را اختصاص می دهد! منبع مطلب: https://www.bbc.com/persian/iran-features-47192445 اما وضعیت چاپ و نشر کتاب قبل از انقلاب چگونه است؟ عبدالحسین آذرنگ در مقاله ای با عنوان «دوره های عادی و بحرانی نشر کتاب در ایران در نیم قرن اخیر» وضعیت نشر کتاب در ایران را به خوبی تصویر کرد است، وضعیتی که در پس سانسور و خفقان شدید دوره پهلوی اول و پهلوی دوم ایجاد شده بود. وی نوشته است: «سال 1338 در کشوری که حدود 20 میلیون جمعیت داشت، فقط 485 عنوان کتاب منتشر می کردند؛ یعنی به ازای هر یک میلیون نفر 24 عنوان کتاب. سال 1340 تعداد کتاب ها 587 عنوان شد و سال 1349 چهار هزار و 359 کتاب؛ یعنی به ازای هر یک میلیون نفر 88 عنوان. در سال 1350 تعداد 3474 عنوان کتاب منتشر شد و سال 55 تعداد 1689 کتاب که حتی نسبت به 11 سال قبلش هم کمتر بوده است.» و وضعیت پس از انقلاب؟ بانک اطلاعات خانه کتاب نشان مى دهد، در طول این چهل سال بیش از 1 میلیون و 320 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است. آمار بالا مربوط به سال 1397 است، یعنی چهل سالگی انقلاب... بیاییم و این عدد را بر 40 تقسیم کنیم و فرض بگیریم از ابتدای انقلاب جمعیت ما 80 میلیون نفر بوده و نه 35 میلیون نفر! حالا حساب کنیم که به ازای هر یک میلیون نفر، چند کتاب منتشر می شود؟ عدد به دست آمده، 412.5 است. عدد سال 1355 چند است؟! 48.2 یعنی پس از انقلاب، به ازای هر یک میلیون نفر، حدودا 412 عنوان کتاب در سال چاپ می شود و پیش از انقلاب حدود 48 عنوان (و در بهترین وضعیتهای آن؛ چون ما برای پس از انقلاب میانگین چهل ساله گرفتیم و تازه جمعیت را هم لحاظ نکردیم که از ابتدا 80 میلیون نبوده ولی برای دوره پهلوی سالهای رو به رشد آخر را محاسبه کردیم). اگر آن موارد را اصلاح کنیم، رقم عجیبتر هم خواهد شد. اما با همین حساب سرانگشتی نیم بند هم وضعیت پس از انقلاب در تولید و نشر کتاب، حدودا 9 برابر قبل از انقلاب است! آمار تعداد نویسندگان زن و مرد در سال های پیروزی انقلاب اسلامی نیز آمار قابل توجهی است، در سال 57 تعداد نویسندگان مرد 388 نفر بوده است که این رقم در سال 96 به 60 هزار و 33 نفر می رسد. اما در سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی تنها 11 نویسنده زن در ایران کتاب منتشر کرده اند. در سال بعد از آن یعنی در سال 58 این آمار افزایش قابل توجهی در حدود هشت برابر پیدا می کند و 80 نویسنده زن در ایران کتاب منتشر می کنند پس از آن شمار نویسندگان زن با شیبی ملایم افزایش پیدا کرده و به 28 هزار و 239 نویسنده در سال 96 می رسد. بگذریم از اینکه بی بی سی هرگز درباره اینکه چه عواملی بر کاهش شمارگان کتاب اثرگذار هستند، بحثی نکرده است. مثلا کتابهای الکترونیک، برخی مشکلات کاغذ، عدم ثبات قیمتها در پاره ای زمانها و ... و بگذریم از اینکه میانگین شمارگان را هم دروغ گفته است... منابع مورد استفاده: http://ensani.ir/fa/article/282956/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-1320-1370- https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/16/1940152/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1 http://eitaa.com/islamic_psychology
و اینک مقایسه ای بین قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران در حیطه هایی که BBC نخواست درباره آنها حرفی بزند👇